یوتیوب غول پخش ویدئو متعلق به گوگل برای اولین بار در سال گذشته ویژگی Shorts خود را برای رقابت با TikTok در هند راه اندازی کرد. این اقدام چند ماه پس از آن صورت گرفت که دولت هند مبلغ ۵۹ برنامه چینی را در منطقه به دلیل فشارهای سیاسی بین دو کشور ممنوع کرد. TikTok در لیست برنامه ها قرار گرفت.
سریع منتظر امروز و پلتفرم رسانه های اجتماعی مبتنی بر ویدئو ، سرانجام در دسترس بودن قابلیت اشتراک گذاری فیلم کوتاه به یک منطقه دیگر را گسترش داده است. نسخه بتا YouTube Shorts اکنون در ایالات متحده موجود است. یک ردیف ویژه برای YouTube Shorts در بستر پخش ویدئو اختصاص داده شده است. برای افزایش قابلیت استفاده ، کاربران تلفن همراه میتوانند بر روی شلوارک ها ضربه بزنند و آنها را به صورت عمودی بکشند.
علاوه بر راه اندازی ایالات متحده ، یوتیوب همچنین اعلام کرده است که علاوه بر ابزارهای موجود ، ابزارهای بیشتری به رقیب TikTok اضافه خواهد کرد. سازندگان محتوای کوتاه اکنون می توانند برای ایجاد محتوای جدید ، نمونه های صوتی را از سایر فیلم های Shorts مجدداً اصلاح کنند. برای پیشرفت هرچه بیشتر این ابزار ، YouTube قول داده است که در طول ماه های آینده ، سازندگان می توانند از همه ویدیوهای موجود در سیستم عامل صدا را نمونه بگیرند.
از دیگر موارد بروزرسانی شده برای سازندگان شورت می توان به درج متن در برخی از نقاط در کلیپ ها و کتابخانه مجاز آهنگ ها برای استفاده مردم بدون ترس از نقض حق چاپ اشاره کرد. برای ایجاد این امکان ، YouTube با بیش از ۲۵۰ برچسب ضبط مانند Sony Music Entertainment and Publishing، Warner Music Group و موارد دیگر دست به دست هم داده است. از طرف مقابل ، بینندگانی که قطعاتی از آهنگ را در شورت گوش می دهند ، می توانند آنها را در YouTube شناسایی کنند.
در اعلامیه امروز همچنین مشخص شد که YouTube بیش از ۳۰ میلیارد دلار در پرداخت به هنرمندان ، سازندگان و شرکت های رسانه ای هزینه کرده است. این شرکت متعلق به گوگل به دنبال کسب درآمد از ویژگی شورت است اما هنوز جزئیات مشخص نشده است و گزینه های مختلفی در حال بررسی است.