سال گذشته، یوتیوب پس از آزمایش اولیه در مقیاس کوچک در ماه ژوئن، یک حمله کامل علیه مسدودکنندههای تبلیغاتی در ماه اکتبر آغاز کرد . اکنون، پس از گذشت چندین ماه، سرکوب در حال گسترش است.
یوتیوب اعلام کرده است که اجرای سیاست ضد مسدودکننده تبلیغات خود را در مورد برنامه های شخص ثالثی که شرایط خدمات YouTube را نقض می کنند، آغاز خواهد کرد. یوتیوب به طور خاص «برنامههای مسدودکننده تبلیغات» را در این مناسبت فرا میخواند، اگرچه فرض میکنیم پخشکنندههای شخص ثالث با مسدود کردن تبلیغات داخلی نیز میتوانند هدف باشند. اگر بخواهید از چنین برنامهای استفاده کنید، با خطای «محتوای زیر در این برنامه موجود نیست» مشاهده میکنید.
یوتیوب تاکید میکند که شرایط آن به برنامههای شخص ثالث اجازه نمیدهد تبلیغات را خاموش کنند “زیرا این امر مانع از دریافت پاداش برای بیننده به سازنده میشود، و تبلیغات در YouTube به حمایت از سازندگان کمک میکند و به میلیاردها نفر در سراسر جهان اجازه میدهد از سرویس پخش استفاده کنند”.
مثل همیشه، یوتیوب بدون تعجب پیشنهاد می کند که اگر تبلیغات را دوست ندارید، شروع به پرداخت هزینه YouTube Premium کنید.