وبلاگ

بررسی Samsung Galaxy Watch5 و Watch5 Pro

معرفی و مشخصات

سامسونگ سال گذشته با کنار گذاشتن سیستم عامل تایزن خود برای ساعت ها و انتقال به سیستم عامل Wear OS گوگل با پوسته One UI خود، گامی جسورانه برداشت. شرط بندی بزرگی بود، اما به نظر می رسد که نتیجه می دهد زیرا گنجایش بازار برای ساعت های هوشمند گلکسی ثابت مانده است. و ادغام بسیار بهتری با گوشی هوشمند اندرویدی خود خواهید داشت.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

امسال، این شرکت حرکت جسورانه دیگری انجام داد – حذف قاب چرخان از مدل کلاسیک و تغییر نام آن به Pro. اکنون، خط تولید از Galaxy Watch5 و Watc5 Pro تشکیل شده است. هنوز کنترل قاب مجازی وجود دارد، اما کنترل فیزیکی از دست خواهد رفت.:

گلکسی واچ ۵ پروگلکسی واچ ۵
بدنهبدنه تیتانیوم، قطر ۴۵ میلی متربدنه آلومینیومی با قطر ۴۰ یا ۴۴ میلی متر
شیشهشیشه جلوی کریستال یاقوت کبود، سازگار با MIL-STD-810H، مقاوم در برابر آب ۵۰ متر (IP68)، تسمه های ۲۰ میلی متری
صفحه نمایش۱.۴۰ اینچ Super AMOLED، وضوح ۴۵۰x450px، نسبت تصویر ۹:۹، ۳۲۱ppi
چیپستExynos W920 (5 نانومتر): دو هسته ای ۱.۱۸ گیگاهرتز Cortex-A55; Mali-G68.
حافظه۱۶ گیگابایت رم ۱.۵ گیگابایت
حسگرهادارای تاییدیه ECG، مانیتور فشار خون، شتاب سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب، فشارسنج
سیستم عامل/نرم افزارAndroid Wear OS 3.5، One UI Watch 4.5
باتری۵۹۰ میلی آمپر ساعت۴۱۰mAh برای مدل ۴۴mm و ۲۸۴mAh برای مدل ۴۰mm
متفرقهشارژ بی سیم Qi 10 وات، NFC، Samsung Pay، بلندگو و میکروفون برای تماس، قاب چرخشی مجازی

از نظر سخت افزاری، تغییرات کمی در محل وجود دارد، اما بیش از حد مورد استقبال قرار می گیرند. ظرفیت باتری مدل پرو در مقایسه با نسل قبلی خود که اکنون ۵۹۰ میلی آمپر ساعت است، تقریباً دو برابر بیشتر است. واچ ۵ نیز باتری بزرگتری دارد، اما ارتقاء نسبتاً متوسطی دارد – ۴۱۰ میلی آمپر ساعت از ۳۶۱ میلی آمپر ساعت – حداقل تا آنجا که به ۴۴ میلی متر مربوط می شود.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

ارتقای دیگری که شایان ذکر است این است که سری جدید Watch5 دارای کریستال یاقوت کبود است که از نمایشگر محافظت می کند و Watch5 Pro با بدنه تیتانیومی آن را یک قدم جلوتر می برد.

در مورد بقیه سخت افزارها، تقریباً یکسان است زیرا هر چهار ساعت روی یک پلتفرم Exynos W920 کار می کنند، از صفحه نمایش ۱.۴ اینچی Super AMOLED با وضوح ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل استفاده می کنند و دارای مجموعه ای از سنسورها هستند. این شامل مانیتور ECG و مانیتور فشار خون نیز می شود. Watch5 Pro همچنین دارای یک سنسور دمای بدن به عنوان یک امتیاز است که ممکن است این روزها مفید باشد.

اگرچه این تغییرات کوچک است، اما ممکن است کمی روی تجربه کاربر تأثیر بگذارد، بنابراین در صفحات بعدی بیشتر به قابلیت های Galaxy Watch5 و Watch5 Pro می پردازیم.

جعبه گشایی Galaxy Watch5 و Watch5 Pro

ما هم Galaxy Watch5 و هم Watch5 Pro داریم. اولی در نوع ۴۰ میلی متری عرضه شد، در حالی که دومی فقط در گزینه ۴۵ میلی متری موجود است. این بدان معنی است که Watch5 Pro در جعبه کمی بزرگتر از Watch5 عرضه شد، اما محتویات آن تقریباً یکسان بود.

 
جعبه گشایی Galaxy Watch5 Pro و Watch5

هر دو ساعت دارای مجموعه معمول دفترچه راهنمای کاربر به همراه کابل شارژ بی سیم مغناطیسی هستند. با این حال، این بار، کابل به جای USB-A به یک کانکتور USB-C ختم می شود، و این یک تغییر خوشایند است، با توجه به اینکه آجرهای شارژ بیشتر و بیشتر با کابل های USB-C کار می کنند. گوشی های رده بالاتر گلکسی سامسونگ مدتی است که از کانکتورهای PD USB-C استفاده می کنند، بنابراین منطقی است.

طراحی و ساخت

در حالی که تغییرات کمی در طراحی با Galaxy Watch5 استاندارد ارائه شده است، بدنه Watch5 Pro کاملاً اصلاح شده است. مدل دوم فقط در یک نوع ۴۵ میلی متری عرضه می شود، در حالی که وانیلی در مدل های ۴۰ و ۴۴ متری ارائه می شود. ما کوچک‌ترین ساعت ۵ را برای بررسی داریم که برای افرادی با مچ‌های کوچک‌تر که لوازم جانبی طلایی صورتی را می‌پسندند، هدف قرار می‌گیرد. بیایید با Watch5 Pro شروع کنیم.

Samsung Galaxy Watch5 Pro

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، Watch5 Pro تا حد زیادی با نسل قبلی خود، Galaxy Watch4 Classic متفاوت است. و عدم وجود قاب چرخان تنها یکی از تفاوت هاست. طراحی جعبه‌ای با لبه‌های تیزتر دارد، وزن آن کمی کمتر است، و همچنین اکنون کمی نازک‌تر شده است. ما گمان می کنیم که حلقه گم شده و بدنه تیتانیومی دلیل اصلی هستند.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

Samsung Galaxy Watch5 Pro

بله، Watch5 Pro برخلاف سری Watch3 که نسخه تیتانیوم جداگانه ای داشت، فقط در یک گزینه تیتانیوم عرضه می شود. احساس خوبی دارد، نسبتا سبک و بسیار عالی است. پنل پشتی همچنان از پلاستیک ساخته شده است، که قابل انتظار است. برخی از موانع طراحی و فناوری به سنسورها و دقت آنها گره خورده است. دکمه های سمت راست برای ناوبری نیز از فلز ساخته شده اند و دارای لبه های تیز مشخصی هستند.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

Samsung Galaxy Watch5 Pro

در جلو، ما یک صفحه نمایش ۱.۴ اینچی OLED با قاب مشکی ضخیم داریم که با شاسی تیتانیومی روبرو شده است. شاسی و قاب کمی بالاتر از صفحه نمایش قرار گرفته اند و به طور همزمان کمی محافظت و عملکرد را فراهم می کنند. قاب مشکی به عنوان جایگزینی برای حلقه فیزیکی چرخان عمل می کند. اما در ادامه بیشتر در مورد آن.

بررسی Samsung Galaxy Watch5 و Watch5 Pro

Samsung Galaxy Watch5 Pro و Galaxy Watch4 Classic

خود صفحه نمایش اکنون توسط یک لایه کریستال یاقوت کبود محافظت می شود که سختی بیشتری را فراهم می کند. خراشیدن و شکستن آن در مقایسه با Gorilla Glaxx DX که در نسل قبلی استفاده می‌شد، بسیار سخت‌تر است.

و سطح واقعا بادوام است . هیچ خراش قابل مشاهده ای روی جلوی شیشه واحد بررسی ما وجود ندارد، حتی پس از اینکه بیش از یک ماه روی مچ دست دو بازبین جداگانه سپری شد.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

Samsung Galaxy Watch5 Pro

بند ارائه شده احتمالاً بهترین بند سامسونگ تا کنون است. از سیلیکون ساخته شده است، اما در لمس خوب، نرم و راحت است، حتی هنگام ورزش. عرض بند آن همچنان مانند مدل قبلی روی ۲۰ میلی متر است، به این معنی که با باندهای ۲۲ میلی متری مدل های قبلی سازگار نیست.

چیزی که ما بیشتر از همه دوست داشتیم گیره مغناطیسی بود. بستن و باز کردن آن با یک دست بسیار آسان است، اما پس از درگیر شدن به طرز شگفت انگیزی احساس امنیت می کند.

در تئوری، این طراحی به شما امکان می‌دهد که طول بند را در حین حرکت بدون هیچ ابزاری تنظیم کنید، اما در واقعیت، ما تقریباً همیشه از یک اسپادر پلاستیکی برای بلند کردن مکانیسم قفل کردن از ترس ناخن‌هایمان استفاده می‌کردیم – زمانی که گاز می‌گیرد واقعاً سفت می‌شود. روی بند سیلیکونیبررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگSamsung Galaxy Watch5 Pro

آخرین اما نه کم اهمیت، Watch5 Pro استاندارد دوام نظامی را به MIL-STD-810H ارتقا می دهد. مانند همیشه، هنگامی که مشخصات استاندارد نظامی نقل می شود، مایلیم به این نکته اشاره کنیم که مطابقت با استاندارد توسط شخص ثالثی تایید نشده است، و همچنین محافظت در برابر سقوط یا بقا در شرایط شدید را تضمین نمی کند.

Samsung Galaxy Watch5

گلکسی واچ ۵ و واچ ۴ هر دو تقریباً از شاسی مشترکی برخوردارند و دارای پوشش دو رنگ، صفحه نمایش تخت و ابعاد یکسان هستند. Watch5 جدیدتر دو گرم به وزن کلی اضافه می کند، اما این ممکن است به دلیل صفحه نمایش کریستال یاقوت کبود جدید باشد. و از آنجایی که صاف است، هنگام حرکت انگشت خود به دور قاب، بدنه فلزی و همچنین برجستگی آن را با صفحه نمایش احساس خواهید کرد. مشکل بزرگی نیست، اما ایده آل هم نیست.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

Samsung Galaxy Watch5

مشکل بزرگتر این است که اگر ساعت خود را تصادفاً روی یک سطح سخت بکشید، نمایشگر در معرض دید قرار می گیرد و آسیب می بیند. خراشیدن قسمت براق بدنه بسیار راحت تر است و ایرادات آن راحت تر از سطح آنودایزه شده و مات مانند بقیه بدنه قابل تشخیص است.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

Samsung Galaxy Watch5

به هر حال روی مچ دست حس خوبی دارد و وزن آن کاملاً سبک است. با این حال، استحکام و حس ممتازی مانند Watch5 Pro ندارد.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

Samsung Galaxy Watch5

بند در Watch5 دوباره سیلیکونی است، نسبت به Pro کمی خشن‌تر به نظر می‌رسد و دارای طراحی تنظیم استاندارد است. همچنین با استاندارد ۲۰ میلی متری مطابقت دارد. ما هنوز فکر می‌کنیم که سامسونگ می‌توانست کار بهتری با بند انجام دهد زیرا نسبت به قیمت درخواستی تا حدودی ارزان است.

درست مانند مدل Pro، وانیل نیز با MIL-STD-810H سازگار است.

قابلیت استفاده و کنترل

هیچ چیز غیرعادی در مورد کنترل وجود ندارد. از دو دکمه کناری برای پیمایش استفاده می شود – دکمه بالایی شما را به “صفحه اصلی” می برد و به عنوان دکمه پاور نیز عمل می کند. در هر دو ساعت با قرمز برجسته شده است. فشار طولانی و دوبار هر دو اقدامات قابل تنظیم هستند. این دو دکمه همچنین به عنوان الکترود برای اندازه گیری ECG و ترکیب بدن عمل می کنند.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

Samsung Galaxy Watch5 Pro

وقتی صحبت از حاشیه‌های چرخان مجازی به میان می‌آید، این یک کیسه ترکیبی است، اما قطعاً یک کاهش بزرگ از Watch4 Classic است. استفاده از واچ ۵ کمی ساده تر است زیرا هیچ مانعی وجود ندارد، اما قاب مجازی Watch5 Pro در داخل بدنه جایی که نمایشگر قرار دارد، قرار دارد. این بدان معنی است که شما باید انگشت خود را با قاب مشکی در تماس قرار دهید، بنابراین به ناچار خود نمایشگر را نیز لمس خواهید کرد. و این نوع از کل هدف داشتن یک قاب چرخان را شکست می دهد.

بررسی Samsung Galaxy Watch5 و Watch5 Pro

Samsung Galaxy Watch5 Pro

داشتن یک قاب فیزیکی نیاز به لمس نمایشگر را از بین می برد، که اگر انگشتان شما خیس هستند یا نمی خواهید مانع دید صفحه نمایش کوچک شوید، ممکن است مفید باشد. در پیاده‌سازی مجازی فعلی ، با کشیدن انگشت خود روی قاب مجازی لکه‌هایی روی صفحه باقی می‌ماند. بنابراین شما هیچ یک از مزایای قاب فیزیکی را دریافت نمی کنید، اما همه این تعاملات توجه و دقت بیشتری را برای کشیدن انگشت خود در لبه به همراه دارد.

بررسی Samsung Galaxy Watch5 و Watch5 Pro

Samsung Galaxy Watch5 Pro و Galaxy Watch4 Classic

در پایان، ما متوجه شدیم که از روش ناوبری استاندارد استفاده می کنیم که فقط انگشت خود را بکشید و روی صفحه نمایش ضربه بزنید زیرا راحت تر از استفاده از یک قاب چرخان خیالی است.

ما به عنوان کاربران قدیمی ساعت گلکسی، اعتراف می‌کنیم که با دیدن قاب چرخان نمادین از بین رفته بودیم. این یکی از ویژگی هایی بود که ساعت های گلکسی سامسونگ را متمایز کرد و یک رابط فیزیکی نادر و همه کاره برای دستگاه هایی با صفحه نمایش کوچک داشت.

با این حال، هنگامی که به کمبود قاب عادت کردید، رابط کاربری برای کارکرد مناسب به نظر می‌رسد و برای افرادی که تازه وارد سری ساعت‌های گلکسی شده‌اند، ممکن است هرگز متوجه وجود آن نشوند. شاید برای لحظات نادر و گیج کننده ای که نیاز به کشیدن یک دکمه در امتداد لبه صفحه برای تأیید یک عمل (مانند خاموش کردن زنگ) دارند، صرفه جویی کنید.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

Samsung Galaxy Watch5 Pro و Watch5

تا آنجا راحت است که، هر دو ساعت به راحتی روی مچ دست فراموش می شوند. آنها محکم روی مچ دست می مانند و به اندازه کافی سبک هستند که در حین ورزش یا خواب شما را آزار ندهند. سپس، اگر اصلاً عادت به استفاده از ساعت ندارید، کمی زمان نیاز دارد تا به آن عادت کنید. ما فقط آرزو داشتیم که واچ ۵ باند زیباتری داشت.

سخت افزار

سری جدید Galaxy Watch5 در مقایسه با نسل قدیمی Galaxy Watch4 تفاوت کمی دارد. هر دو سری از یک چیپست Exynos W920 بر اساس فرآیند تولید ۵ نانومتری قدرت می‌گیرند و با در نظر گرفتن ابزارهای پوشیدنی طراحی شده‌اند. این اولین بار سال گذشته معرفی شد و در مقایسه با چیپست قدیمی Exynos W9110 که گلکسی واچ ۳ و بالاتر را تامین می کرد، ارتقاء قابل توجهی در عملکرد و کارایی ارائه می دهد.

بررسی Samsung Galaxy Watch5 و Watch5 Pro

Samsung Galaxy Watch5 Pro

CPU دو هسته ای با حداکثر سرعت کلاک ۱.۱۸ گیگاهرتز است. و از نظر حافظه، Galaxy Watch5 و Watch5 Pro هر دو با ۱.۵ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی کار می کنند. به عبارت دیگر، هیچ تغییری در پیکربندی حافظه نسبت به سال گذشته وجود ندارد.

در بخش نمایش نیز چیزی تغییر نکرده است. هر دو گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو، حول یک صفحه نمایش ۱.۴ اینچی OLED با وضوح ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل ساخته شده اند. خود صفحه نمایش فوق العاده واضح و به اندازه کافی برای هر شرایط نوری روشن است. تنها شکایت ما کنترل خودکار روشنایی است، که گاهی اوقات می تواند افزایش یابد و صفحه نمایش ممکن است کمی تیره تر از آنچه باید به نظر برسد.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

Samsung Galaxy Watch5

علاوه بر تمام سنسورهای معمولی که از یک ساعت هوشمند یا حتی یک ردیاب/بند تناسب اندام انتظار دارید، Galaxy Watch5 و Watch5 Pro از سنسور موسوم به BioActive استفاده می کنند که با سری Watch4 معرفی شد. الکترودهای موجود در پایین ساعت و داخل دو دکمه به اندازه گیری آب از طریق امپدانس و در نهایت اندازه گیری ترکیب بدن شما – توده بدون چربی، درصد چربی بدن، وزن آب، BMI و حتی میزان متابولیسم پایه کمک می کند. انجام ۲۴۰۰ اندازه گیری برای پی بردن به آن ها فقط ۱۵ ثانیه طول می کشد.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

Samsung Galaxy Watch5

با این حال، شایان ذکر است که این اندازه‌گیری‌ها بسیار نادرست هستند و نمی‌توان از آنها برای ارزیابی ترکیب بدن یا نیاز کالری روزانه‌تان استفاده کرد. این فقط ابزار دیگری است که ممکن است بخواهید آن را در نظر بگیرید اما رژیم غذایی و سبک زندگی خود را بر اساس آن قرار ندهید. می توان استدلال کرد که اگر BMI و درصد چربی بدن خود را با استفاده از ساعت ردیابی کنید، می توانید تا حدودی پیشرفت خود را در طول برنامه غذایی و برنامه تمرینی خود ارزیابی کنید. این ممکن است تا حدی درست باشد، اما اندازه گیری می تواند بر اساس میزان هیدراته بودن شما بسیار متفاوت باشد، بنابراین مطمئن شوید که قبل از هر اندازه گیری مقدار زیادی آب بنوشید تا این متغیر حذف شود.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

Samsung Galaxy Watch5 Pro

از همان سنسور BioActive برای پایش ضربان قلب و همچنین ECG استفاده می شود که اکنون در اکثر بازارها موجود است – ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی و اروپا در لیست هستند. اندازه گیری فشار خون نیز در منو است.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

Samsung Galaxy Watch5

آخرین، اما نه کم اهمیت، چند کلمه خوب در مورد موتور ویبره. به نظر می رسد بسیار قوی، واضح و دقیق است. سامسونگ روی صفحه لمسی کار کرده است و نشان می‌دهد – در طول آزمایش ما، ما توانستیم ضربه‌ها و وزوزهای مختلف ساعت را تشخیص دهیم – هنگام استفاده از قاب مجازی، اعلان‌ها، تماس‌های دریافتی، پیمایش از طریق منوها و غیره.

عمر باتری

سری Galaxy Watch4 یک ایراد بزرگ داشت و آن عمر باتری بود. حتی بزرگتر ۴۵ میلی متری Watch4 Classic استقامت بسیار بالایی داشت. با این حال، با سری Watch5، افزایش قابل توجه ظرفیت باتری به طور مستقیم باعث بهبود طول عمر باتری در هر دو نسخه شده است.

طعم پرو در مقابل باتری ۳۶۱ میلی آمپر ساعتی Watch4 Classic یک باتری ۵۹۰ میلی آمپر ساعتی دارد و ما توانستیم با یک بار شارژ ۷۲ ساعت کامل شارژ کنیم. در طول آن مدت، دو تمرین بدون GPS حداقل هر کدام یک ساعت و نیم، دو پیاده روی کوتاه حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه و ردیابی خواب شبانه داشتیم. اندازه گیری ضربان قلب هر ۱۵ دقیقه نیز فعال بود. ما به حالت صرفه جویی در باتری نیز متوسل نشدیم. ما فقط اجازه می دهیم باتری ساعت تا آنجا که ممکن است بدون به خطر انداختن عملکرد، دوام بیاورد.

روشن کردن صفحه نمایش همیشه روشن عمر باتری را کاهش می دهد و بهترین نتیجه ای که از آن گرفتیم ۶۰ ساعت زمان اجرا (سه روز و دو شب) بود.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

Samsung Galaxy Watch5 Pro و Watch5

برای درک این موضوع، ما از Galaxy Watch4 Classic به عنوان یک درایور روزانه استفاده کرده‌ایم و می‌توانیم تأیید کنیم که بدون نمایشگر همیشه روشن به سختی می‌تواند ۳۰ ساعت از آن استفاده کند. به عبارت دیگر، عمر باتری Watch5 Pro بسیار عالی است و به خوبی در برابر سایر ساعت های هوشمند مقاومت می کند. و منظور ما از ساعت‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند واقعی است که دارای سیستم‌عامل کامل هستند، نه ردیاب‌های تناسب اندام.

بررسی Samsung Galaxy Watch5 و Watch5 Pro

Samsung Galaxy Watch5 Pro با نمایشگر همیشه روشن

از طرف دیگر گلکسی واچ ۵ نمی تواند همان استقامت باتری را ارائه دهد، اما نسبت به Watch4 سال گذشته یک گام جلوتر است. باتری جدید ۴۱۰ میلی آمپر ساعت است که از ۳۶۱ میلی آمپر ساعت بیشتر است و می تواند ۴۸ ساعت کامل را کار کند. دومی آن زمان را به یک روز و نیم کاهش می دهد.

وقتی صحبت از شارژ به میان می آید، Watch5 0 تا ۱۰۰٪ را در ۱:۱۷ ساعت انجام می دهد، در حالی که Watch5 Pro برای شارژ کامل تقریباً ۱:۴۰ ساعت طول می کشد. ۳۰ دقیقه اول فقط ۳۷٪ به شما بازگشت می کند، اگرچه برای تامین نیازهای روزانه شما قبل از رفتن به رختخواب کافی است.

One UI Watch 4.5 بر اساس Wear OS 3.5

سامسونگ سال گذشته تصمیم جسورانه ای برای مهاجرت به Wear OS با مجموعه Galaxy Watch4 خود گرفت که بحث هایی را برانگیخت. از یک طرف، طرفداران تایزن و کاربران قدیمی تایزن از این تغییر ناراضی بودند، اما نمی توان انکار کرد که انتقال به سیستم عامل Wear OS گوگل مزایای خود را دارد. ما از Galaxy Watch4 Classic به‌عنوان درایور روزانه و دستگاه‌های Galaxy Watch قبلی که تایزن را اجرا می‌کردند، استفاده می‌کردیم، بنابراین قبلاً نظر خود را شکل داده‌ایم.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

اکنون، با Wear OS، برای اینکه بهترین استفاده را از ساعت هوشمند Galaxy خود داشته باشید، نیازی به داشتن گوشی هوشمند سامسونگ ندارید.

همچنین یکپارچگی عمیق تری با گوشی هوشمند اندرویدی شما و همچنین مجموعه بزرگی از برنامه ها به ارمغان می آورد. این چیزی است که سیستم عامل تایزن سامسونگ قادر به ارائه آن نبود. Spotify، Maps، Calendar، کنترل از راه دور دوربین و سایر برنامه‌های غیر Google همگام‌سازی یکپارچه بین ساعت و تلفن هوشمند شما را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، می‌توانید از ناوبری Maps در ساعت خود استفاده کنید، که بسیار دقیق و جامع است، و برای مثال، هر بار که به نوبه خود می‌چرخید، می‌لرزد. حتی می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که فقط هنگام استفاده از دوچرخه یا مسیریابی پیاده روی، روی ساعتتان راه اندازی شود. شما می‌توانید همه برنامه‌های رسانه‌ای خود از جمله Spotify، YouTube و Netflix را کنترل کنید، حتی اگر در رایانه یا تلویزیون شما در حال پخش باشد، تا زمانی که گوشی هوشمند شما با آن برنامه‌ها همگام‌سازی شود. بیایید به آن فکر کنید، از آنجایی که اندروید در تشخیص برنامه های رسانه ای بسیار هوشمند است، ما برنامه ای را پیدا نکردیم که این کار را انجام دهد. با ساعت کار نکن آخرین اما مهم‌تر، اکنون می‌توان Google Pay را تا زمانی که توسط بانک‌های منطقه‌ای شما پشتیبانی می‌شود راه‌اندازی کرد.

بهترین بخش این است که برداشت سامسونگ از Wear OS چندان با سیستم عامل اندرویدی که روی گوشی شما اجرا می شود متفاوت نیست و همچنین تفاوت چندانی با سیستم عامل تایزن ندارد. سامسونگ توانست بهترین های هر دو جهان را با هم ترکیب کند تا کاربران هر دو کمپ احساس راحتی کنند.

اجرای Wear OS بدون اشکال نیست. به عنوان مثال، ما متوجه شدیم که پس از یک دوره خاص، مجموعه Galaxy Wearable اعلان‌ها را در همه برنامه‌های ما رد می‌کند، بنابراین مجبور شدیم چندین بار آنها را فعال کنیم. ویجت صفحه تمرین تمرینات مورد علاقه تصادفی را تقریباً هر هفته انتخاب می کند. این چیزی است که ما هرگز با سیستم عامل تایزن مواجه نشده ایم.

  
 
صفحه اصلی، کشوی برنامه، جابجایی سریع، پیمایش نقشه ها

یک پنل تعویض سریع استاندارد وجود دارد که می‌توانید آن را از لبه بالای صفحه به پایین بکشید، کشوی برنامه را با کشیدن انگشت از پایین در اختیار دارید، و پنل اعلان را در سمت چپ صفحه اصلی دارید (صفحه اصلی صفحه ساعت به انتخاب شما).

شما می توانید تعداد زیادی پنل اضافی در سمت راست اضافه کنید، که اساساً ویجت هایی هستند که اطلاعات مفید و میانبرهایی را برای برنامه ها و عملکردهای خاص ارائه می دهند.

منوی برنامه های اخیر با دو بار فشار دادن یکی از دکمه ها قابل دسترسی است. معمولاً به طور پیش فرض دکمه پاور است. همچنین یک نماد در کشوی برنامه برای آن وجود دارد.

 
 
ابزارک ها

وقتی صحبت از ساعت‌ها شد، سامسونگ مقدار زیادی از آن‌ها را ارائه می‌کند و بیشتر آنها را می‌توان سفارشی کرد – تغییر رنگ‌های تاکیدی، بازوها، پیچیدگی‌ها و غیره. خبر بد این است که تایزن‌ها با Wear OS سازگار نیستند، اما ما از دیدن آن خوشحال شدیم. چندین صفحه ساعت مورد علاقه ما تایزن در Wear OS موجود است.

   
صفحه های ساعت

اکثر تنظیمات و عملکردها را می توان با استفاده از برنامه Galaxy Wearable در تلفن تنظیم کرد. برخی از ژست‌ها برای پاسخ دادن و رد کردن تماس‌ها و هشدارها و همچنین یک حرکت مچ دست که برنامه مورد نظر شما را راه‌اندازی می‌کند، در دسترس هستند. ما همچنین متوجه شده ایم که در صورتی که ترجیح می دهید از ساعت روی مچ دست راست خود استفاده کنید، اکنون می توانید جهت گیری دکمه و صفحه را انتخاب کنید.

  
اپلیکیشن Galaxy Wearable

مدیریت اعلان ها تا حد زیادی بهترین کاری است که ما در یک ساعت هوشمند تجربه کرده ایم. هر برنامه ای نماد مخصوص به خود را دارد (حتی نمادها را با آیکون های موجود در تلفن شما همگام می کند)، و شخصی که برای شما می نویسد، آواتار را در مرکز قرار داده است، بنابراین می دانید چه کسی در یک لحظه پیام می دهد. پاسخ های سریع نیز یک گزینه است. همچنین می‌توانید حالت‌های «مزاحم نشوید» یا «زمان خواب» خود را همگام‌سازی کنید، بنابراین وقتی هر کدام از دستگاه‌ها را روشن کردید، در دستگاه دیگر فعال می‌شوند.

صحبت کردن از طریق بلندگوی گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو یک چیز ترکیبی است. از آنجایی که بلندگو به اندازه کافی بلند است، می توانید صدای طرف مقابل را کاملاً واضح بشنوید، اما به دلیل عدم وجود میکروفون سرکوب کننده نویز، گیرنده حتی زمانی که کوچکترین نویز محیطی وجود دارد به سختی صدای شما را می شنود.

در مجموع، برداشت سامسونگ از Wear OS قطعاً خوب است. ممکن است برای از بین بردن برخی از اشکالات جزئی پولیش داده شود، اما در بیشتر موارد، قابل اعتماد، سریع و بسیار توانا است. به طور قابل توجهی از سیستم عامل قدیمی تایزن توانایی بیشتری دارد.

ردیابی سلامت و تناسب اندام سامسونگ

یکی از جذابیت های اصلی ساعت ها سلامت سامسونگ است. این دستگاه می‌تواند تقریباً هر کاری را که در طول روز انجام می‌دهید، از تمرین و پیاده‌روی گرفته تا خواب و ضربان قلب ردیابی کند. حتی تشخیص خودکار تمرین و پیاده روی وجود دارد – دومی عالی کار می کند، اما اولی به دقت تایزن به نظر نمی رسد. ما اغلب تشخیص خودکار دریافت نمی‌کردیم، و گاهی اوقات ساعت یک تمرین خودکار را در کنار تمرین دستی که شما شروع کرده‌اید اجرا می‌کرد.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

برای تمرینات در فضای باز، ساعت دارای GPS و فشارسنج است، بنابراین می توانید بعداً در طول دوچرخه سواری یا پیاده روی خود آمارهای زیادی را بررسی کنید. ما از سرعت بالا و متوسط، دقایق سپری شده در ناحیه قلبی خاص، ارتفاع، مسیر و کالری سوزانده شده صحبت می کنیم (دقیق ترین اندازه گیری نیست). برنامه موجود در تلفن شما همچنین تمام برنامه های شما را در یک تقویم مرتب می کند و به شما نشان می دهد که آب و هوا در آن روز چگونه بوده است.

    
آمار پیاده روی و تاریخچه تقویم تمرین

وقتی صحبت از علائم حیاتی و اندازه گیری ترکیب بدن می شود، باید چند نکته را در نظر گرفت. اولا، نوار قلب و فشار خون فقط با گوشی های سامسونگ کار می کند. ثانیاً، مانیتور ضربان قلب ممکن است در حین فعالیت‌های خاص مقداری انحراف را نشان دهد – ساعت‌های هوشمند به دلیل ارائه اندازه‌گیری‌های نادرست هنگام بلند کردن وزنه در باشگاه (در حین تمرین) و دوچرخه‌سواری در زمین‌های ناهموار بدنام هستند. ثالثاً، سنسور BioActive به اندازه برخی تجهیزات حرفه ای برای اندازه گیری ترکیب بدن، مانند اسکن DEXA، دقیق نیست.

در هر صورت، اگر پس از شروع ورزش و رژیم گرفتن از ساعت به عنوان مرجع استفاده کنید، می توانید ایده بسیار خوبی از پیشرفت خود داشته باشید. این ساعت BMI (شاخص توده بدن)، عضلات، چربی و میزان متابولیسم شما را نشان می دهد و آنها را در یک امتیاز ترکیب می کند.

از سوی دیگر، ردیابی خواب راه طولانی را طی کرده است. هنوز حدس‌های زیادی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد بسیار بهتر از Galaxy Watch4 Classic است. این خواب شما را به خواب عمیق، سبک، بی قرار و REM تقسیم می کند، هر دسته با مقادیر متوسطی که باید هدفشان باشد. ردیابی این بخش، به ویژه، کمی سخت است، بنابراین ما روی داده ها خیلی حساب نمی کنیم.

زمان واقعی خواب همیشه به دقت ثبت شده است. ما واقعاً تحت تأثیر دقت زمان خواب و بیداری هستیم.

  
ردیابی خواب

همچنین می‌توانید به ساعت اجازه دهید اکسیژن خون شما را در هنگام خواب ردیابی کند، که وقتی با داده‌های ردیاب خروپف ترکیب می‌شود، می‌تواند به تشخیص مشکل احتمالی آپنه خواب کمک کند. خروپف واقعی توسط تلفن ردیابی می‌شود، و این ویژگی مستلزم آن است که آن را در نزدیکی شما قرار دهید تا میکروفون‌ها هرگونه خروپف را دریافت کنند.

در مجموع، داده‌های مفید زیادی وجود دارد که می‌توانید از Galaxy Watch5 و Watch5 Pro دریافت کنید، و سامسونگ راهی برای ذخیره آن‌ها با استفاده از برنامه Samsung Health پیدا کرده است. می توانید تاریخچه تمرین، خواب و پیاده روی خود را با جزئیات فراوان ببینید.

رقابت

بازار ساعت‌های هوشمند بسیار رشد کرده است، و می‌توانید مدل‌هایی را با سیستم عامل Wear OS بیابید که به هیچ یک از نام‌های بزرگ صنعت گوشی‌های هوشمند تعلق ندارند. با این حال، سری گلکسی واچ ۵ سامسونگ خود را در بخش بازار پریمیوم قرار می‌دهد، که خیلی اشباع نشده است و گزینه‌های رده بالایی برای رفتن وجود ندارد.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

Mobvoi TicWatch Pro 3 Ultra یک گزینه معقول است که دارای سیستم عامل Wear OS است و قیمت آن کمی بیش از ۲۰۰ یورو است که آن را در مقابل Galaxy Watch5 وانیلی قرار می دهد. و اگرچه چندان محبوب نیست، اما TicWatch به رقیب سامسونگ فرصتی برای پول خود می دهد. دارای بدنه بهتر از فولاد ضد زنگ، باتری عظیم ۵۷۷ میلی آمپر ساعتی، اندازه و کیفیت نمایشگر یکسان است و از تسمه های ۲۲ میلی متری استفاده می کند که مسلماً رایج تر هستند. تنها مزیت قابل توجه Galaxy Watch5 کل اکوسیستم Health و توانایی آن در ردیابی داده های سلامتی و تناسب اندام است. فقط پیچیده تر و دقیق تر است.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

Watch 3 و Watch 3 Pro duo Oppo یک گزینه رقیب است که روی SoC جدیدتر Snapdragon W5+ Gen 1 با پردازنده چهار هسته ای و نمایشگرهای OLED به همان اندازه زیبا اجرا می شود. در واقع، نوع Pro دارای صفحه نمایش بزرگ ۱.۹۱ اینچی LTPO AMOLED است. با این حال، کسانی که به صفحه نمایش مستطیلی علاقه ندارند، تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. همچنین، ساعت‌های Oppo تقریباً از قابلیت‌های تناسب اندام و ردیابی سلامتی مشابهی برخوردار نیستند و کیفیت ساخت یکسانی ندارند. به عنوان مثال، Watch5 Pro دارای بدنه ای از جنس یاقوت کبود و بدنه تیتانیوم است، در حالی که Oppo Watch 3 Pro به قاب استاندارد آلومینیومی و پوشش شیشه ای رضایت می دهد.

ساعت هوشمند Huawei’s Watch GT 3 Pro که در اوایل سال جاری منتشر شد، با قیمت کمتر از ۳۰۰ یورو یک بازی بسیار نزدیک است. از نظر قیمت، این ساعت با Watch5 وانیلی رقابت می کند، اگرچه از نظر ویژگی، بسیار به Watch5 Pro نزدیک تر است. دارای ECG، دارای OLED عالی، طراحی دایره‌ای، تسمه‌های ۲۲ میلی‌متری، عمر باتری کشنده و ساختاری عالی با شیشه‌های سرامیکی، تیتانیوم و یاقوت کبود است. با این حال، هارمونی او اس هوآوی در این برهه از زمان کمی ایراد دارد زیرا از نظر پشتیبانی اپلیکیشن و انتخاب واچ فیس با سیستم عامل Wear OS گوگل فاصله زیادی دارد. همچنین فقط ۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد در صورتی که آهنگ های صوتی را برای گوش دادن در ساعت خود دانلود کنید.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

آشکارترین رقیب خانواده Watch5، طبق معمول، اپل واچ سری ۸ است. و چرا واچ اولترا نیز نه؟ دومی دارای برچسب قیمت ۹۹۹ یورویی است در حالی که سری ۸ نیمی از آن را می طلبد. در هر صورت، این ساعت فقط با آیفون‌ها سازگار است، در حالی که سری Galaxy Watch5 با آیفون‌ها کار نمی‌کند. بنابراین بعید است که هر دوی این سری ساعت‌های هوشمند در لیست شما باشند. البته، مگر اینکه به دنبال خرید یک گوشی هوشمند + ساعت هوشمند ترکیبی باشید. در این مورد، اکوسیستم اپل از نظر یکپارچگی و عملکرد یک قدم جلوتر از رقبا است.

بررسی سری گلکسی واچ 5 سامسونگ

در نهایت، احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه سری جدید گلکسی واچ ۵ در برابر پیشینیان خود از دو گلکسی واچ ۴ قرار می‌گیرد. از این گذشته، Watch4 و Watch4 Classic روی یک سخت‌افزار کار می‌کنند و در حال حاضر با تخفیف‌های زیادی مواجه می‌شوند – وانیل بسته به اندازه آن در اواسط ۱۰۰ یورو است، در حالی که کلاسیک برای گزینه ۴۶ میلی‌متری از ۲۰۰ یورو شروع می‌شود. اگر بین مدل‌های وانیلی تصمیم می‌گیرید، عمر باتری کمی بهبود یافته Watch5 ارزش دلار اضافی را ندارد. هر دو دستگاه تقریباً یکسان هستند.

بررسی Samsung Galaxy Watch5 و Watch5 Pro

Galaxy Watch5 Pro و Galaxy Watch4 Classic

معضل Watch4 Classic در مقابل Watch5 Pro داستان دیگری است. اولی قاب چرخشی را حفظ می کند و تقریباً نصف قیمت است. از طرف دیگر، Watch5 Pro دارای شیشه یاقوت کبود، بدنه تیتانیومی و عمر باتری عالی است، اما به قاب چرخشی مجازی کمتر ایده آل رضایت می دهد. بنابراین، اگر به سراغ Galaxy Watch4 Classic بروید، صرف نظر از باتری بی‌نظیر ۲ روزه بدون AOD، ما شما را سرزنش نمی‌کنیم. حلقه چرخان جزء اصلی ساعت های سامسونگ است و ما از دیدن آن غمگین هستیم.

حکم

مهم نیست که کدام گزینه را هدف قرار می دهید، Galaxy Watch5 و Watch5 Pro تا حدودی گران هستند و قیمت بالای ۴۰۰ یورو برای گزینه های سطح بالاتر باید به نوعی توجیه شود. اما سری گلکسی واچ ۵ باید بهترین خط تولید پوشیدنی سامسونگ باشد، آیا این کافی نیست؟

خوب، بله و نه، صادقانه بگویم. برای مثال، Watch5 استاندارد دلیل قانع‌کننده‌ای به ما نمی‌دهد تا آن را به Galaxy Watch4 توصیه کنیم، یا حتی در صورتی که فقط برای ردیابی تناسب اندام در آن هستید، آن را با پیشنهادات هواوی مقایسه کنیم. گلکسی واچ ۵ پرو، از طرف دیگر، ارتقای بزرگی در عمر باتری و کیفیت ساخت ارائه می دهد. اما هنوز هم کافی نیست که آن را نسبت به ساعت بسیار ارزان‌تر Watch4 Classic در نظر بگیرید، زیرا این یک ارتقاء متوسط ​​است که با قیمت بالایی همراه است.

بررسی Samsung Galaxy Watch5 و Watch5 Pro

با این حال، اگر خرید ساعت هوشمند را به دلیل عمر باتری ناکافی متوقف کرده اید، ممکن است Watch5 Pro همان چیزی باشد که منتظرش بوده اید. عمر باتری ۳ روزه در اینجا نهایتاً به سطحی رسیده است که شارژ کردن دیگر کار سختی به نظر نمی رسد و اکنون می توانید بدون نگرانی در مورد شارژر برای یک آخر هفته به خارج از شهر بروید. برای افرادی که اغلب خود را از یک سوکت دور می بینند، این پیشرفت به تنهایی ممکن است نقطه اوج باشد. و ما قضاوت نخواهیم کرد، این وسیله ای عالی برای داشتن روی مچ دست شماست.

طرفداران

  • شیشه یاقوت کبود و کیفیت ساخت خوب مخصوصا مدل تیتانیوم پرو.
  • مدل Pro با بند بسیار باکیفیت همراه است.
  • صفحه نمایش OLED عالی با وضوح بالا.
  • بهبود بزرگ در عمر باتری، به خصوص در گزینه Pro.
  • خواندن BMI، مانیتور ECG، فشار خون، SpO2، VO2 Max، مانیتورینگ خواب و استرس.
  • Wear OS Powered by Samsung ویژگی‌ها و اعلان‌ها را به خوبی اضافه می‌کند.

منفی

  • گزینه غیر پرو با یک باند سیلیکونی پایین تر ارائه می شود.
  • هر دو ساعت در زمان عرضه گران هستند.
  • اندازه گیری ECG و فشار خون فقط با گوشی های سامسونگ کار می کند.
  • دیگر خبری از قاب چرخشی نیست، در حالی که قاب مجازی ساخته شده بیش از آنکه کمک کند مانع می شود.
  • اندازه گیری ترکیب بدن دقت مشکوکی دارد (به هر حال برای اکثر دستگاه های خانگی صادق است).

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من