وبلاگ

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold4 و Z Flip4

مقدمه

Samsung Galaxy Z Fold4 و Z Flip4 در اینجا هستند و اگرچه ممکن است شبیه به نسل های قبلی خود باشند، اما تعدادی به روز رسانی کلیدی را ارائه داده اند.

سال گذشته همه چیز در مورد این بود که قابلیت تاشو را به یک گوشی هوشمند روزمره تبدیل کنیم و نه دستگاهی که مجبور بودید از آن محافظت کنید. سامسونگ دو جهش در نوآوری فنی با ضد آب کردن تاشوهای خود با استاندارد IPX8 (مقاومت در برابر آب تا ۳۰ دقیقه در یک و نیم متر آب شیرین) و سازگاری Galaxy Z Fold3 با قلم S انجام داد. – این دو ویژگی منحصر به فرد برای هر تلفن تاشو حتی در سال ۲۰۲۲ است. سامسونگ همچنین لولا و ساختار کلی را تقویت کرد تا مطمئن شود در دراز مدت عملکرد بهتری دارند.

امسال، همه چیز در مورد به روز رسانی دوربین های تاشو سامسونگ است. Galaxy Z Fold3 سال گذشته دارای یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی بود که قدمت آن به گلکسی S20 از سال ۲۰۲۰ بازمی‌گردد، در حالی که Flip3 با یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی باقی مانده بود که اولین بار در سال ۲۰۱۶ در گلکسی نوت ۷ بدنام مشاهده کردیم – که از نظر تلفن هوشمند قدیمی بود. بنابراین امسال، سامسونگ کار درست را انجام داد و به‌روزرسانی‌های مهمی را برای هر دو دوربین ارائه کرد.

بنابراین Galaxy Z Fold4 اکنون دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور زوم ۳ برابری ۱۰ مگاپیکسلی از سری گلکسی S22 است. متأسفانه، فوق عریض هنوز هم فوکوس ثابت است. گلکسی Z Flip4 دوربین اصلی را از Galaxy Z Fold3 سال گذشته دریافت کرد – یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ۱/۱.۷۶ اینچی با پیکسل‌های ۱.۸ میکرومتر (از ۱.۴ میکرومتر در Flip3)، که افزایش ۶۵ درصدی در جمع‌آوری نور را نشان می‌دهد. فوق عریض از فوکوس ثابت برخوردار است و تله فوتو وجود ندارد، اما هنوز هم نسبت به سال گذشته بسیار مناسب تر است.

یکی از پیشرفت های مهم گلکسی Z Flip4 باتری آن است. اکنون ۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت بزرگ‌تر و ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعت است که به ادعای سامسونگ، به آن اجازه می‌دهد تا ۳ ساعت بیشتر ویدیوها را پخش کند. حتی بهتر از آن، Galaxy Z Flip4 در سرعت شارژ بسیار مورد نیاز بود – این تلفن در حال حاضر ۲۵ وات در مقایسه با ۱۵ وات نسل قبلی خود شارژ می شود.

مشخصات Samsung Galaxy Z Fold4 در یک نگاه:

  • بدنه: 155.1×130.0x6.3mm, 263g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس+) (تا شده)، جلوی پلاستیکی (تا نشده)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس+)، قاب آلومینیومی؛ مقاوم در برابر آب IPX8 (تا ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه)، قاب آلومینیومی Armor با مقاومت در برابر سقوط و خراش شدیدتر (تبلیغ شده)، پشتیبانی از قلم.
  • صفحه نمایش: 7.60 اینچ Dynamic AMOLED 2X تاشو، ۱۲۰ هرتز، HDR10+، ۱۲۰۰ نیت (پیک)، رزولوشن ۱۸۱۲×۲۱۷۶ پیکسل، نسبت تصویر ۱۰.۸۱:۹، ۳۷۳ppi؛ صفحه نمایش روی جلد:، Dynamic AMOLED Vision 20Hz، Dynamic AMOLED 202Hz 2316 پیکسل، نسبت ۲۳.۱:۹.
  • چیپست: Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 (4 نانومتر): هشت هسته ای (۱×۳.۱۹ گیگاهرتز Cortex-X2 و ۳×۲.۷۵ گیگاهرتز Cortex-A710 و ۴×۱.۸۰ گیگاهرتز Cortex-A510). Adreno 730.
  • حافظه: 256 گیگابایت ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت ۱۲ گیگابایت رم، ۱ ترابایت ۱۲ گیگابایت رم؛ UFS 3.1.
  • سیستم عامل/نرم افزار: Android 12L، One UI 4.1.1.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : 50 مگاپیکسل، f/1.8، ۲۴ میلی‌متر، ۱.۰ میکرومتر، Dual Pixel PDAF، OIS؛ تله فوتو : 10 مگاپیکسل، f/2.4، ۶۷ میلی‌متر، ۱.۰ میکرومتر، PDAF، OIS، زوم اپتیکال ۳ برابر. زاویه بسیار عریض : 12 مگاپیکسل، f/2.2، ۱۲۳ درجه، ۱۲ میلی‌متر، ۱.۱۲ میکرومتر.
  • دوربین جلو: دوربین زیر نمایشگر داخلی : 4 مگاپیکسل، f/1.8، ۲۶ میلی‌متر، ۲.۰ میکرومتر؛ دوربین جلد : 10 مگاپیکسل، f/2.2، ۲۴ میلی‌متر، ۱/۳ اینچ ۱.۲۲ میکرومتر.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : 4K@60fps، ۱۰۸۰p@60/240fps (gyro-EIS)، ۷۲۰p@960fps (gyro-EIS)، HDR10+; دوربین جلو : 4K@30fps، ۱۰۸۰p@30fps، gyro-EIS.
  • باتری: 4400mAh; شارژ سریع ۲۵ وات، ۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه (تبلیغ شده)، شارژ بی سیم سریع ۱۵ وات، شارژ بی سیم معکوس ۴.۵ وات.
  • متفرقه: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). NFC؛ بلندگوهای استریو؛ دستورات و دیکته زبان طبیعی Bixby، Samsung DeX (پشتیبانی از تجربه دسکتاپ)، Samsung Pay (دارای تاییدیه ویزا، مسترکارت)، پشتیبانی باند فوق العاده (UWB).

مشخصات Samsung Galaxy Z Flip4 در یک نگاه:

  • بدنه: 165.2×71.9×6.9mm, 187g; جلو پلاستیکی (باز)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس+)، قاب آلومینیومی؛ IPX8 مقاوم در برابر آب (تا ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه)، قاب آلومینیومی Armor با مقاومت در برابر سقوط و خراش شدیدتر (تبلیغ شده).
  • صفحه نمایش: 6.70 اینچ Dynamic AMOLED 2X تاشو، ۱۲۰ هرتز، HDR10+، ۱۲۰۰ نیت (پیک)، رزولوشن ۱۰۸۰×۲۶۴۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۲:۹، ۴۲۶ppi؛ صفحه نمایش جلد: Super AMOLED، ۱.۶۰ اینچ، ۲+۲ اینچ، ۱.۶۰ اینچ، ۱.۹ اینچ ویرجینال یا ۱ x 1 سانتی متر
  • چیپست: Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 (4 نانومتر): هشت هسته ای (۱×۳.۱۹ گیگاهرتز Cortex-X2 و ۳×۲.۷۵ گیگاهرتز Cortex-A710 و ۴×۱.۸۰ گیگاهرتز Cortex-A510). Adreno 730.
  • حافظه: 128 گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت رم ۸ گیگابایت؛ UFS 3.1.
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید ۱۲، رابط کاربری One UI 4.1.1.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : 12 مگاپیکسل، f/1.8، ۲۴ میلی‌متر، ۱.۸ میکرومتر، Dual Pixel PDAF، OIS؛ زاویه بسیار عریض : 12 مگاپیکسل، f/2.2، ۱۲۳˚، ۱.۱۲ میکرومتر.
  • دوربین جلو: 10 مگاپیکسل، f/2.4، ۲۶ میلی‌متر (عرض)، ۱.۲۲ میکرومتر.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : 4K@30/60fps، ۱۰۸۰p@60/240fps، ۷۲۰p@960fps، HDR10+; دوربین جلو : 4K@30fps.
  • باتری: 3700mAh; شارژ سریع ۲۵ وات، ۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه (تبلیغ شده)، شارژ بی سیم سریع ۱۵ وات، شارژ بی سیم معکوس ۴.۵ وات.
  • متفرقه: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). NFC؛ بلندگوهای استریو؛ Samsung Pay (دارای گواهی ویزا، مسترکارت).

سامسونگ امسال نیز محصولات تاشو خود را اصلاح کرد. Galaxy Z Fold4 نسبت به نسل قبلی خود سبک‌تر است (۸ گرم) و نمایشگرهای کمی بزرگ‌تر را به قیمت حاشیه‌های باریک‌تر به ارمغان می‌آورد. صفحه نمایش کاور ۲.۷ میلی‌متر عریض‌تر است، در حالی که صفحه‌نمایش داخلی ۳ میلی‌متر رشد کرده است، همان عرض بدنه Galaxy Z Fold3.

Galaxy Z Fold4 همچنین ۳.۱ میلی‌متر کوتاه‌تر از مدل قبلی خود است و در حالی که بسیاری به کاهش حتی بزرگ‌تر امیدوار بودند، قطعاً گام خوبی در مسیر درست است.

گلکسی Z Flip4 نیز لاغرتر شد – لولا ۱.۲ میلی‌متری نازک‌تر است، گوشی در حالت بسته ۱.۵ میلی‌متر کوتاه‌تر است و فریم آن صاف‌تر است که در جاسازی باتری بزرگ‌تر نقش داشته است. نمایشگر اصلی گلکسی Z Flip4 نیز دارای حاشیه کاهش یافته است، اگرچه صفحه نمایش پوشش اساساً ثابت مانده است.

سامسونگ امسال هر دو تاشو خود را از راه های مهمی بهتر کرد. بهبود عمر باتری و دوربین مورد استقبال قرار می گیرد، به خصوص زمانی که همه چیز تقریبا مرتب شده باشد. گلکسی Z Fold4 و Z Flip4 در مهمانی تاشو تنها هستند زیرا رقابت هنوز چیزی جز گوشی‌های تولید محدود چینی در این بخش ارائه نکرده است.

حالا بیایید نگاهی دقیق‌تر به دو گوشی جدید بیندازیم و در صفحه بعد با Galaxy Fold4 خیره شویم.

Samsung Galaxy Z Fold4 دستی

در نگاه اول، سامسونگ گلکسی Z Fold4 شبیه به نسل قبلی خود به نظر می رسد. با این حال، کمی نزدیک‌تر نگاه کنید و تفاوت‌هایی با اهمیت مختلف ظاهر می‌شوند. سامسونگ توانسته ۸ گرم از وزن خود را کاهش دهد، که بیشتر مورد توجه قرار نمی گیرد، و حاشیه های هر دو نمایشگر را باریک می کند، که بیشتر مشهود است. با این حال، چیزی که به راحتی قابل تشخیص است، انتخاب رنگ است – Galaxy Z Fold4 امسال در همان مشکی فانتوم و همچنین رنگ‌های جدید خاکستری و بژ عرضه می‌شود.

گرین گرین آبی‌تر از سبز است، به این معنی که امسال هیچ گزینه سبز واقعی وجود ندارد. رنگ بژ جایگزین گزینه نقره ای می شود، این یک روکش گرم و دلپذیر است.

شایعات زیادی وجود داشت مبنی بر اینکه سامسونگ گلکسی Z Fold4 را کوتاه‌تر و عریض‌تر می‌سازد، شبیه به چیزی شبیه Oppo Find N، فقط بزرگ‌تر، اما آن‌ها به طور کامل مشخص نشدند. از آن متنفر باشید یا دوستش داشته باشید، این چشم انداز سامسونگ برای یک تاشو بزرگ برای سال ۲۰۲۲ است.

ارتفاع ۳.۱ میلی متر کاهش یافت، در حالی که پیشرفت در استفاده بهتر از فضای موجود نیز حاصل شده است. سامسونگ هم صفحه نمایش کاور و هم صفحه نمایش تاشو داخلی را به ترتیب ۲.۷ و ۳ میلی متر عریض تر کرد، بدون اینکه عرض گوشی را افزایش دهد.

صفحه نمایش کاور ۶.۲ اینچی Dynamic AMOLED 2X است، اما نسبت تصویر اکنون به جای ۲۵:۹ ۲۳:۹ است. نرخ رفرش هنوز ۱۲۰ هرتز است، در حالی که صفحه نمایش داخلی ۷.۶ اینچی HDR10+ Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و صفحه نمایش ۶:۵ است.

کیفیت نمایشگر هم مثل سال گذشته عالی است. سامسونگ ادعا می کند حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت برای نمایشگر تاشو، که تقریباً با آنچه در بررسی Galaxy Z Fold3 اندازه گیری کردیم، مطابقت دارد.

 
هر دو صفحه نمایش کمی گسترده تر شدند

کاربران Samsung Galaxy Z Fold3 پهنای اضافی صفحه نمایش را احساس می کنند، اما برای یک چشم آموزش ندیده این احساس مشابه است. صفحه نمایش کاور Galaxy Z Fold4 که از یک گوشی هوشمند معمولی مدرن (آنهایی که نمی توانند تا شوند) به وجود آمده است، همچنان باریک و بلند است.

کمی به عادت کردن نیاز دارد، اما تقریباً برای هر کاری که می توانید در حال حرکت انجام دهید کاملاً قابل کنترل است. مشکل‌تر برای مدیریت، دور اضافه شده Galaxy Z Fold4 در مقایسه با یک تلفن معمولی است.

صفحه نمایش داخلی یک بوم دوست داشتنی برای مشاهده گسترده است. جنبه عریض‌تر و مربع‌تر آن برای مرور، پیمایش یا لذت بردن از عکس‌ها در حال حرکت، و کمتر برای تماشای رسانه‌های عریض مناسب است.

روکش شیشه ای بسیار نازک نسبت به Galaxy Z Fold4 سال گذشته تغییری نکرده است. محافظ از پیش نصب شده در لمس زیبا و صاف است و تقریباً در لبه ها ناپدید می شود. مانند قبل، باید محافظ را روی صفحه نمایش تاشو نگه دارید زیرا از صفحه تاشو که به راحتی خراشیده می شود محافظت می کند.

سامسونگ پیشرفت های بزرگی در نوار وظیفه که سال گذشته معرفی شد انجام داده است. این یک هاب برای برنامه‌های پراستفاده شما است که می‌تواند برای دسترسی سریع به ترکیب‌های برنامه‌های خاص سفارشی شود – می‌توانید یک میانبر برای باز کردن مرورگر، یادداشت‌ها و گالری در کنار هم با یک ضربه تنظیم کنید.

جدیدترین تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 انجام چند کار را بدون سر و صدا انجام می دهد. برنامه‌ها فوراً بارگذاری می‌شوند و تغییر اندازه برنامه‌های تقسیم‌بندی شده کمی سریع‌تر از گوشی‌های قبلی گلکسی بود. برای مثال، در Galaxy Z Fold4 احساس فوری و واضحی وجود دارد که برای مثال در Galaxy S22 Ultra وجود ندارد.

 
Samsung Galaxy Z Fold4 در کنار Galaxy S22 Ultra

این ویژگی همراه با ضریب فرم، گلکسی زد فولد ۴ را بالاتر از هر گوشی دیگری برای چندوظیفگی قرار می‌دهد و پس از اینکه به آن عادت کردید، آن را برای نیازهای روزانه‌تان غیرقابل جایگزین می‌کند.

نوار وظیفه در صفحه اصلی ناپدید می شود اما وقتی برنامه ای مانند مرورگر، تقویم، کشوی برنامه یا تنظیمات را باز می کنید دوباره ظاهر می شود. همیشه می توانید آن را مانند فولد قبلی پین کنید.

 
نوار وظیفه و استفاده همزمان از سه برنامه

پنل شیشه ای عقب دارای روکش مات است. نسبتاً لغزنده است اما از لک پاک می شود. خود شیشه در پنل جلویی و پشتی گوریلا گلس Victus+ است. قاب آلومینیومی همان چیزی است که سامسونگ آن را Armor Aluminium می نامد، درست مانند سال گذشته. ما ظاهر و احساس Galaxy Z Fold4 را دوست داریم. این غیرقابل انکار ممتاز است و علیرغم قطعات متحرکش، نسبت به اکثر گوشی های دیگر محکم تر به نظر می رسد.

گلکسی Z Fold4 مانند نسل قبلی خود تا عمق ۱.۵ متری در آب شیرین به مدت ۳۰ دقیقه در برابر آب مقاوم است. این دستگاه رسماً به استاندارد IPX8 پایبند است، بنابراین همچنان باید گرد و غبار را از آن دور نگه دارید.

لولای مخفی همان مکانیزم قبلی است و هنگامی که کاملاً باز می شود زیر دو صفحه شیشه ای گوشی قرار می گیرد. ما متوجه نشده‌ایم که لولای گلکسی Z Fold3 با گذشت زمان شل‌تر شده است، که این نشانه خوبی برای Galaxy Z Fold4 است. سامسونگ دستگاه های تاشو خود را به شدت آزمایش می کند و ادعا می کند که لولای گلکسی Z Fold4 به راحتی می تواند ۲۰۰۰۰۰ باز و بسته شدن را تحمل کند.

 
یک گوشی مشابه در بیرون

طرح بندی کنترل از سال ۲۰۲۱ تغییر نکرده است. یک اسکنر اثر انگشت خازنی و دکمه تنظیم صدا در قاب سمت راست در Galaxy Z Fold4 وجود دارد، در حالی که اسلات سیم کارت در گوشه سمت چپ بالایی قرار دارد. یکی از بلندگوها در کنار چند میکروفون قرار دارد، در حالی که اسلات USB-C، میکروفون اصلی و مشبک بلندگوی دیگر در پایین قرار دارند.

   
دو طرف مشابه Galaxy Z Fold3

یکی از جنبه های Galaxy Z Fold4 که مشابه سال گذشته است و باعث ناراحتی برخی از طرفداران شده است، چین خوردگی آن است. به همان اندازه که قبلاً وجود دارد و در چشمان ما است، به همان اندازه که بی جهت نگران است. هر چند این یک بخش عادی از مکانیسم تا شدن داخلی است و در لحظه ای که صفحه را روشن می کنید ناپدید می شود. بعد از چند روز با تلفن به طور کامل متوجه آن نمی شوید.

دوربین زیر نمایشگر همان سخت افزار سال گذشته است اما سامسونگ چینش پیکسل بالای لنز را بهبود بخشیده است. گفته می‌شود که این موضوع آن را بهتر پنهان می‌کند، اما ما باید Fold جدید را در کنار نسل قبلی خود در زیر یک لنز ماکرو قرار دهیم.

اگر به دنبال آن باشید، دوربین وجود دارد، اما درست مانند چین، لحظه ای که شروع به استفاده از تلفن می کنید ناپدید می شود.

 
دوربین زیر نمایشگر

دوربین ها احتمالاً بزرگترین پیشرفت امسال هستند. سال گذشته مجموعه‌ای از دوربین‌های بازیافتی از گلکسی اس ۲۰ (۱۲ مگاپیکسلی اصلی)، گلکسی اس ۹ پلاس (تله ۲x بسیار قدیمی در حال حاضر) و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با فوکوس ثابت دریافت کردیم که برای گوشی‌هایی با این قیمت نامناسب به نظر می‌رسد.

امسال، گلکسی زد فولد ۴ دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس است که نسبت به واحد ۱۲ مگاپیکسلی سال گذشته، به‌ویژه در نور کم، که سامسونگ ادعا می‌کند ۲۳ درصد بهبود یافته، یک بریدگی بالاتر است. تله ۱۰ مگاپیکسلی ۳x نیز وجود دارد – ما مطمئن نیستیم که از Galaxy S22 Ultra (یک حسگر بزرگتر) است یا از سری Galaxy S22، اما صرف نظر از این، این تله از ۲ برابر قبلی فراتر می رود. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با فوکوس ثابت هنوز وجود دارد و از نظر ما در تلفنی مانند Galaxy Z Fold4 به همان اندازه غیرقابل قبول است.

ما شکی نداریم که دوربین های جدید با استاندارد بالایی که از دوربین های پرچمدار سامسونگ انتظار داشتیم عمل می کنند. چیپست جدید Snapdragon 8+ Gen 1 باید عملکرد HDR و زمان ضبط حالت شب را افزایش دهد.

 
دوربین های اصلی و زوم جدید

Galaxy Z Fold4 از S Pen Fold Edition و همچنین S Pen Pro پشتیبانی می کند. هر یک دارای یک نوک جمع شونده است که برای کار با سطح نرم تر صفحه نمایش مورد نیاز است. هیچ‌کدام از قلم‌ها در داخل بدنه Galaxy Z Fold4 قرار نمی‌گیرند، اما قاب‌های رسمی با غلاف‌هایی برای قلم وجود دارد. سامسونگ عملکرد استخراج متن را با قلم S در Galaxy Z Fold4 بهبود بخشیده است.

 
قلم S در Galaxy Z Fold4

گلکسی Z Fold4 مانند قبل از حالت فلکس پشتیبانی می کند. زمانی که می‌خواهید با صفحه نمایش داخلی تماس ویدیویی برقرار کنید یا با قرار دادن تلفن روی یک سطح صاف، عکس بگیرید، بسیار مفید است. با Galaxy Z Fold4، برنامه‌هایی مانند Outlook، Office و Google Meet عملکرد بهتری شبیه تبلت ارائه می‌کنند.

 
حالت فلکس

Snapdragon 8+ Gen 1 چیپست انحصاری انتخابی برای Galaxy Z Fold4 است. این یک تراشه ۴ نانومتری با عملکرد حرارتی بهبود یافته نسبت به Snapdragon 8 Gen 1 و SD888 Fold3 قبلی است. 12 گیگابایت رم با ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه UFS 3.1 وجود دارد. یک نوع ۱ ترابایتی نیز در مناطق انتخابی موجود خواهد بود.

هنوز یک باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی مانند گلکسی زد فولد ۳ وجود دارد و باتری آن تنها ۲۵ وات سیمی و ۱۵ وات شارژ بی سیم است. در سال ۲۰۲۲ بسیار چشمگیر نیست و ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که در نهایت در Galaxy Z Fold5 در سال آینده تغییر کند.

پیش‌سفارش‌های Samsung Galaxy Z Fold4 اکنون باز است. ارسال از ۲۶ آگوست آغاز خواهد شد.

Samsung Galaxy Z Flip4 دستی

Samsung Galaxy Z Flip4 تغییرات ظریف طراحی و به روز رسانی های عمده را در زیر کاپوت به ارمغان می آورد. سامسونگ رنگ های طلایی صورتی، آبی و بورا بنفش (که رنگ مشخصه Z Flip4 است) را به رنگ مشکی فانتوم اضافه کرده است. رنگ‌های سبز، اسطوخودوس، کرم، خاکستری و سفید اکنون به عنوان رنگ‌های اصلی از بین رفته‌اند، اما درست مانند Galaxy Z Flip3، می‌توانید نسخه سفارشی خود را به‌صورت آنلاین با ۷۵ ترکیب رنگ براق منحصربه‌فرد ایجاد کنید.

گلکسی Z Flip4 همچنین برای پنل‌های شیشه‌ای بیرونی خود با شیشه‌های Gorilla Glass Victus+ مواجه شد. اکنون پنل ها همه مات هستند و مقاومت در برابر لک را افزایش می دهند، اما Galaxy Z Flip4 را کمی لغزنده تر می کند.

سامسونگ لولای گلکسی Z Flip4 را باریک‌تر از مدل قبلی خود کرده است که در صورت بسته شدن Z Flip4، بسته‌بندی کمی کوچک‌تر به همراه دارد. چیدمان کنترل مانند Galaxy Z Fold4 است. بلندگوی اصلی در کنار پورت USB-C در پایین قرار دارد و یک اسلات سیم کارت در سمت چپ، اسکنر اثر انگشت خازنی و دکمه تنظیم صدا در سمت راست وجود دارد.

قاب به خودی خود صاف تر از قبل است، اگرچه تیز نیست.

   
حالا طرفین صاف تر شده اند

لولای مخفی به نام خود وفادار می ماند و در زیر دو نیمه شیشه ای Galaxy Z Flip4 هنگام باز شدن ناپدید می شود.

Galaxy Z Flip4 در دست احساس استحکام و خوش ساختی می کند. پنل‌های شیشه‌ای مات بسیار زیبا هستند و در صورت برخورد مستقیم با نور می‌درخشند. آنها همچنین کنتراست خوبی با قاب براق دارند.

صفحه نمایش جلد امسال به اندازه خود باقی ماند، اما سامسونگ موفق شد عملکرد آن را بهبود بخشد. این هنوز یک سیستم عامل گلکسی واچ پنهان است و بخش کاملی از اندروید نیست، اما می تواند کارهای بیشتری انجام دهد و بهتر به نظر برسد. اکنون تم های گلکسی می توانند ظاهر صفحه اصلی را با صفحه جلد همگام کنند.

حتی می‌توانید یکی از عکس‌های خود یا یک GIF یا ویدیو را به‌عنوان تصویر زمینه روی صفحه نمایش قرار دهید – ویدیو باید تا ۱۰۰ مگابایت و حداکثر ۱۵ ثانیه باشد.

پانل تنظیمات سریع روی صفحه جلد دارای چند کلید اضافه برای Wi-Fi، بلوتوث، حالت هواپیما و چراغ قوه است. شما حتی می توانید قفل گوشی خود را از طریق صفحه کاور با صورت یا اثر انگشت باز کنید.

ویجت Direct Dial می تواند سه مخاطب مورد علاقه را روی صفحه نمایش شما قرار دهد، در حالی که ویجت SmartThings دارای میانبرهای مستقیم برای کنترل دستگاه های خانه هوشمند شما است.

می توانید تقویم خود را بررسی کنید و با استفاده از گفتار به نوشتار، جملات از پیش بارگذاری شده و شکلک ها به متن پاسخ دهید. همچنین ویجت کیف پول سامسونگ برای پرداخت های بدون تماس وجود دارد.

 
عملکرد جدید روی صفحه نمایش جلد

دوربین اصلی Galaxy Z Flip4 یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های این گوشی است. این دوربین ۱۲ مگاپیکسلی f/1.8 از Galaxy S21/S21+/S21 FE است و دارای سنسور ۱/۱.۷۶ اینچی با پیکسل‌های مجزا ۱.۸ میکرومتر است. سامسونگ ادعا می‌کند که ۶۵ درصد در جمع‌آوری نور بهبود یافته است، اما زمانی که آن را به طور کامل آزمایش می‌کنیم. ما گوشی را برای بررسی تحویل می گیریم.

سامسونگ FPS خودکار را برای ویدیوهای شب روشن‌تر و همچنین تثبیت‌کننده اپتیکال و تثبیت‌کننده الکترونیکی را اضافه کرده است.

دوربین اولتراواید همان سنسور ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2 بدون فوکوس خودکار است، در حالی که دوربین سلفی همان سنسور ۱۰ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت است.

این مشکلی ندارد زیرا همیشه باید از دوربین اصلی برای سلفی استفاده کنید. گلکسی Z Flip4 اکنون می‌تواند از هر جنبه‌ای که دوربین پشتیبانی می‌کند، سلفی بگیرد، نه تنها در بعد عریض صفحه پوشش – این یعنی سلفی‌های دوربین اصلی در ابعاد ۱:۱، سلفی‌های اصلی ۴:۳، ۱۶:۹ و ۲۲:۹.

می توانید از صفحه روی جلد برای جابجایی بین حالت های پرتره، عکس و ویدیو استفاده کنید. البته می‌توانید از حالت فلکس گلکسی Z Flip4 برای قرار دادن گوشی روی سطحی صاف و گرفتن سلفی با هر دو دوربین استفاده کنید.

 
دوربین اصلی جدید

گلکسی زد فلیپ ۴ از جدیدترین اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ استفاده می‌کند که عملکردی در سطح پرچم‌دار به ارمغان می‌آورد. ما متوجه همان عملکرد لحظه ای در Galaxy Z Flip4 شدیم که در Galaxy Z Fold4 مشاهده کردیم. انیمیشن‌ها بسیار کمتر از آنچه در گلکسی اس ۲۲ اولترا به آن عادت کرده‌ایم، زمان بردند. احساسی از عملکرد نرم‌تر وجود دارد که ممکن است متوجه آن شوید یا خیر. انجام دادیم و خوشمان آمد.

آخرین و از نظر برخی، بزرگ‌ترین ارتقای Galaxy Z Flip4 ظرفیت باتری و شارژ آن است. ما فکر می کنیم که این به روز رسانی ضروری بود و ما خوشحالیم که سامسونگ انجام داد.

ظرفیت باتری اکنون ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت است که نسبت به Galaxy Z Flip3 400 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است. سامسونگ ادعا می کند که ۳ ساعت پخش ویدئو را به Galaxy Z Flip4 نسبت به نسل قبلی خود اضافه می کند که مورد استقبال قرار می گیرد.

شارژ در حال حاضر به سریعترین استاندارد سامسونگ ۲۵ وات (مثلاً ۴۵ وات، ما به شما جرات می دهیم ) رسیده است. این یک دست انداز خوب از ۱۵ وات است و باید آرامش خاطری را برای کسانی که نگران باتری هستند فراهم کند.

پیش‌سفارش‌های Samsung Galaxy Z Fold4 اکنون باز است. درست مانند فروش واقعی Fold4 از ۲۶ آگوست شروع می شود.

Samsung Galaxy Buds2 Pro، Samsung Galaxy Watch5 و Galaxy Watch5 Pro دستی

Samsung Galaxy Buds2 Pro اینجاست و تمرکز آنها بر بهبود راحتی و عملکرد حذف نویز فعال است. Buds2 Pro 15 درصد کوچکتر از مدل های قبلی خود است و روکش مات جدیدی دارد.

سه میکروفون برای کاهش نویز و همچنین یک واحد دریافت صدا برای تشخیص خودکار صدا وجود دارد. بنابراین وقتی مکالمه ای را شروع می کنید، Galaxy Buds2 Pro می تواند به طور خودکار ANC را غیرفعال کند و حالت محیطی را فعال کند، پس از اینکه سکوت کردید، آنها به ANC برمی گردند. حذف نویز ۳dB بهتر از Galaxy Buds Pro است.

Galaxy Buds2 Pro از صدای Hi-Fi 24 بیتی و صدای ۳۶۰ پشتیبانی می کند و صدای فراگیر بهتری را از طریق فناوری ردیابی سر دالبی شبیه سازی می کند.

     
Samsung Galaxy Buds2 Pro

ما همچنین فرصتی برای بررسی Samsung Galaxy Watch5 و Watch5 Pro داریم. گلکسی واچ ۵ در دو اندازه، هر کدام در سه رنگ موجود است. کوچکتر، ۴۰ میلی متر در رنگ های گرافیت، طلای صورتی، و نقره ای موجود است، در حالی که ۴۴ میلی متر در رنگ های گرافیت، یاقوت کبود و نقره ای موجود است.

داستان بزرگ برای طرفداران گلکسی واچ این است که امسال هیچ قاب چرخشی وجود ندارد، که به نظر می رسد پایان یک دوران باشکوه است و ما واقعاً آن را از دست داده ایم. نه اینکه نمی‌توانید بدون آن رابط کاربری را به طور موفقیت‌آمیزی پیمایش کنید، اما راحتی بیشتری را اضافه کرده است، نه اینکه به کاراکترها اشاره کنیم.

حسگر پیشرفته BioActive Galaxy Watch5 داده‌های ضربان قلب و همچنین BMI – قرائت امپدانس بیوالکتریکی را برای تعیین جزئیات ترکیب بدن مانند عضله، استخوان و توده آب ارائه می‌کند، درست مانند Galaxy Watch4.

گلکسی واچ ۵ می تواند خواب شما را تجزیه و تحلیل کند و جزئیات دقیقی از مراحل خواب شما (سبک، حرکت سریع چشم، عمیق و بیداری) ارائه دهد، به خروپف گوش دهد و سطح اکسیژن خون شما را کنترل کند.

تاکنون در مورد مواردی صحبت کرده‌ایم که همه در Galaxy Watch4 و Watch4 Classic در دسترس هستند. پس واقعا امسال چه چیز جدیدی است؟ دوام و باتری. تمام مدل‌های گلکسی واچ ۵ از نمایشگر کریستال یاقوت کبود استفاده می‌کنند که سامسونگ ادعا می‌کند تا ۶۰ درصد از شیشه‌های مدل‌های قبلی دوام بیشتری دارد.

باتری ۱۳ درصد بزرگ‌تر است و ۳۰ درصد شارژ سریع‌تر را ارائه می‌کند – طبق ادعای سامسونگ، تنها با ۸ دقیقه شارژ باتری، ۸ ساعت عمر باتری دریافت می‌کنید.

Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro

Samsung Galaxy Watch5 در اندازه های ۴۰ و ۴۴ میلی متری

روی Galaxy Watch5 Pro. این در یک اندازه ۴۵ میلی متری و در دو رنگ – تیتانیوم مشکی و تیتانیوم خاکستری موجود است. در اصل، گلکسی واچ ۵ پرو مواد بهتر و باتری بزرگ‌تری نسبت به مدل غیرپرو به ارمغان می‌آورد.

صفحه نمایش دوباره کریستال یاقوت کبود است که اساسا ضد خش است، در حالی که بدنه آن از تیتانیوم ساخته شده است. این بدان معناست که خراشیدن آن سبک تر و سخت تر است. بند جدید D-Buckle بسیار ظریف است و به کمک آهنربا ساخته شده است و باعث باز و بسته شدن آن می شود. ظرفیت باتری آن ۵۹۰ میلی آمپر ساعت است.

Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro
Samsung Galaxy Buds2 Pro

Samsung Galaxy Watch5 Pro

سامسونگ خط جدیدی از بندها را معرفی کرد که شامل یک بند ورزشی دو رنگ، یک نوار ناتو، ورزش ورزشی، گلوبال گلز، یک دستبند لینک از تیتانیوم و یک بند میلانی است.

بسته شدن

Samsung Galaxy Z Fold4 و Galaxy Z Flip4 بهترین گوشی های تاشو هستند، اما مهمتر از آن، آنها به تنهایی گوشی های فوق العاده ای هستند. می‌توانید استدلال کنید که برخی از رقبای آنها از یک جهت بهتر هستند، اما واقعیت این است که نه دستگاه تاشوی آماده‌تر برای رانندگی روزانه وجود دارد و نه به راحتی سری Z سامسونگ در دسترس است.

و اکنون در نسل چهارم خود، سری گلکسی Z از مهمترین جهات بسیار بهتر است.

بهتر کردن دوربین‌ها مدت‌ها پیش بود و سامسونگ این کار را انجام داد. ما به یک دوربین فوق عریض با فوکوس خودکار امیدوار بودیم، اما واقعیت این است که اکثر مردم تفاوتی را متوجه نمی‌شوند. ما همچنین می‌توانیم آرزوی زوم پریسکوپ را در Galaxy Z Fold4 داشته باشیم، اما این امر باعث می‌شود گلکسی S22 Ultra در معرض خطر بیش از حد قرار گیرد و بار دیگر، احتمالاً اکثر مردم به آن توجهی نمی‌کنند یا حداقل به آن اهمیت نمی‌دهند.

سامسونگ چند سال پیش این گوشی تاشو را تولید کرد و اکنون آن را به خوبی گوشی معمولی، یک قدم در یک زمان می‌سازد. سال گذشته ما دوام و قلم S را دریافت کردیم، امسال دوربین های بهتر و اصلاحات کوچکی را به دست آوردیم که در طول ۱۲ ماه استفاده از یک تلفن بسیار مفید است.

این فقط یک عمل است. ما در بررسی های کامل خود در مورد Galaxy Z Fold4 و Z Flip4 که هر دو به زودی ارائه می شوند، بسیار عمیق تر خواهیم پرداخت!

در ضمن اگر قبلا تصمیم خود را گرفته اید و می خواهید پیش خرید کنید، می توانید این لینک ها را دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من