وبلاگ

بررسی هواوی نوا ۱۰ پرو

معرفی، مشخصات، جعبه گشایی

سری هواوی نوا ۱۰ در ماه جولای به نمایش درآمد، اما عرضه اروپایی آن‌ها چند ماه بعد و در فصلی پر از گوشی‌های اپل و شیائومی اتفاق افتاد. و با این حال، فقط با نگاهی به این هواوی نوا ۱۰ پرو، که امروز در اینجا داریم، مطمئناً می توانیم هوای تازه را احساس کنیم، یک قدم فراتر از نظم تعیین شده.

 

کسب و کار تلفن هوآوی مدتی است که دسترسی به خدمات گوگل و سخت افزار ۵G را از دست داده است. اما این امر باعث نشد که هوآوی خود را دوباره اختراع کند و سیستم عامل هارمونی آن با هسته اندروید کمک زیادی کرد.

سری nova معمولاً با طراحی‌های تازه، سخت‌افزار قدرتمند و کیت‌های تصویربرداری سلفی محور، علاوه بر دوربین‌های عقب با کیفیت، کاربران جوان‌تر را هدف قرار می‌دهد. و هواوی نوا ۱۰ پرو جدید همه چیزهایی را که ذکر کردیم و حتی شگفتی های بیشتری مانند AMOLED 1200p و شارژ سریع ۱۰۰ واتی را ارائه می دهد.

در واقع، بدنه فوق‌العاده نازک هواوی نوا ۱۰ پرو بلافاصله پس از اولین نگاه با بسیاری از کاربران صحبت خواهد کرد. این دوربین دارای طراحی منحصر به فرد با یک جزیره دوربین حتی عجیب تر در پشت است. اینها به همراه لوگوی nova، نوا ۱۰ پرو را در بین سایر گوشی های اندرویدی بی درنگ متمایز می کند.

OLED 6.78 اینچی وضوح بالاتری نسبت به Full HD معمولی ارائه می دهد و عمق رنگ ۱۰ بیتی، نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از HDR10 وجود دارد. بریدگی قرص‌دار در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش در نوا ۱۰ پرو را در خود جای می‌دهد – دوربین سلفی دوگانه با زاویه فوق عریض ۶۰ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی، هر دو با فوکوس خودکار. درباره آن چطور؟!

بررسی هواوی نوا 10 پرو

جزیره دوربین عقب سنتی‌تر است، اما هنوز هم می‌تواند برخی از لمس‌های برتر را اینجا و آنجا ارائه دهد. یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فیلتر رنگی RYYB و به دنبال آن یک دوربین AF 8 مگاپیکسلی وجود دارد که هم با زاویه فوق عریض و هم عکس‌های ماکرو می‌گیرد. سومین و آخرین چشم در پشت یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی است.

یکی دیگر از موارد فوق العاده، شارژ سریع ۱۰۰ واتی برای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است و البته شارژر مذکور به همراه تلفن همراه است. طبق مشخصات هواوی، باید بین ۲۰ تا ۸۰ درصد تنها در ۱۰ دقیقه شارژ شود.

ملزومات معمولی مانند بلندگوهای استریو، NFC و حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش نیز وجود دارد.

مشخصات هواوی نوا ۱۰ پرو در یک نگاه:

  • بدنه: ۱۶۴.۲×۷۴.۵×۷.۹mm, 191g; جلو شیشه ای، قاب پلاستیکی، پشت پلاستیکی.
  • صفحه نمایش: ۶.۷۸ اینچ OLED، ۱B رنگ، HDR10، ۱۲۰Hz، وضوح ۱۲۰۰x2652px، نسبت تصویر ۱۹.۸۹:۹، ۴۲۹ppi.
  • چیپست: Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 4G (6 نانومتر): هشت هسته ای (۴×۲.۴ GHz Kryo 670 & 4×1.8 GHz Kryo 670); Adreno 642L.
  • حافظه: ۱۲۸ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت.
  • سیستم عامل/نرم افزار: HarmonyOS 2.0.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : ۵۰ مگاپیکسل، f/1.8، ۲۷ میلی متر، PDAF؛ زاویه بسیار عریض : ۸ مگاپیکسل، f/2.2، ۱۱۲ درجه، AF. عمق : ۲ مگاپیکسل، f/2.4.
  • دوربین جلو: زاویه فوق العاده عریض : ۶۰ مگاپیکسل، f/2.4، ۱۰۰ درجه، AF. تله فوتو : ۸ مگاپیکسل، f/2.2، (پرتره).
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : ۴K، ۱۰۸۰p، ۷۲۰p@960fps، gyro-EIS. دوربین جلو : ۴K@30fps، ۱۰۸۰p@30fps، gyro-EIS.
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپر؛ شارژ سریع ۱۰۰ وات، ۲۰-۸۰٪ در ۱۰ دقیقه (تبلیغ شده)، شارژ معکوس.
  • متفرقه: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ NFC؛ بلندگوهای استریو؛ حسگر مجاورت مجازی

سه نقص آشکار در Huawei nova 10 Pro وجود دارد که دو مورد اول برای هر گوشی هوشمند اخیر هواوی معتبر است – ما برنامه‌ها و خدمات Google و همچنین اتصال ۵G را از دست خواهیم داد. ما همچنین امیدوار بودیم که حداقل رتبه IP67 را برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب ببینیم، اما هوآوی به هیچ وجه جزئیات حفاظت از نفوذ را ذکر نکرده است.

اکنون که آنچه را که به نظر می رسد از یک اسکرول سریع در مشخصات گم شده پاک کردیم، بیایید ادامه دهیم و جعبه nova 10 Pro را باز کنیم و ببینیم داخل آن چیست.

جعبه گشایی هواوی نوا ۱۰ پرو

هواوی نوا ۱۰ پرو در یک جعبه سفید بلند که حاوی خود گوشی، آجر برق ۱۰۰ واتی و کابل USB-A-to-C با درجه ۶A است وارد بازار می شود.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

در داخل جعبه، یک قاب شفاف نرم نیز خواهید یافت که برآمدگی دوربین عقب را کاهش می‌دهد، اما نمایه نازکی که ما بسیار دوست داشتیم را نیز از بین می‌برد.

در نهایت، شما همچنین یک لایه محافظ نازک از قبل روی صفحه نمایش اعمال می کنید. این یک آهنربای لکه دار است و ما آن را برای اهداف آزمایشی جدا کردیم، اما از داشتن آن قدردانی کردیم.

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

هواوی نوا ۱۰ پرو به دلیل طراحی منحنی دوگانه، یادآور گوشی های هوشمند گلکسی اج است. شیشه سکوریت صفحه نمایش و پنل پلاستیکی پشتی هر دو با انحناهای تند در لبه های بلند خود خاتمه می یابند. در همین حال، قاب پلاستیکی که بین دو پانل قرار می‌گیرد در طرفین فوق‌العاده نازک و در اطراف قسمت‌های بالا و پایین صاف است.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

چیزی که هواوی نوا ۱۰ پرو را در میان دیگر همتایان اندرویدی متمایز می کند، طراحی پر زرق و برق جزیره دوربین است. این یک قطعه دو مرحله ای با حلقه طلایی کمی بیرون زده ساخته شده از پلاستیک است که دارای روکش براق و نوشته های فانتزی مانند دوربین سه گانه هوش مصنوعی و سنسور RYYB 50 مگاپیکسلی است. و سپس خود جزیره سیاه می آید که شامل سه دوربین پشتی با لهجه طلایی قابل توجه در اطراف تیرانداز اصلی برای درخشندگی بیشتر است.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

این جزیره تصویربرداری به طرز باورنکردنی در بالای صفحه درخشان با بافت سندبلاست قرار گرفته است. ما مدل Starry Silver را داریم و نام آن کاملاً پنل پشتی را توصیف می کند – فقط با میلیون ها ستاره زیر نور روشن جرقه می زند.

لوگوی تلطیف شده NOVA به ویژه جالب است زیرا دریافت حروف یک دقیقه طول می کشد و صادقانه بگویم که جالب به نظر می رسد.

قاب جلویی مانند پنل پشتی خمیده است، وقتی صفحه نمایش خاموش است، طبق معمول، تمام مشکی است. در غیر این صورت، بلافاصله متوجه بریدگی قرصی در گوشه بالا سمت چپ برای تنظیم سلفی دوگانه خواهید شد. پانل زیر منحنی نیست، اما فقط یک توهم از شیشه است. متأسفانه در مورد نوع شیشه استفاده شده در هواوی نوا ۱۰ پرو صحبتی نشده است.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

هواوی نوا ۱۰ پرو دارای رتبه رسمی حفاظت از نفوذ نیست. این یک گوشی هوشمند نسبتاً گران قیمت با قیمت ۷۰۰ یورو است و ما انتظار می‌رفتیم که حداقل IP53 مقاومت در برابر پاشش آب را داشته باشیم، چه IP67 یا IP68. ما فکر می کنیم که این سزاوار جایگاهی در لیست منفی است.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

قاب همراه علاوه بر خراشیدگی، محافظت بیشتری در برابر پاشش پاشیدن نیز ایجاد می‌کند، به‌علاوه به دلیل داشتن دوربین بیرون‌آمده در پشت، کمک می‌کند نوا روی میز کمتر تکان بخورد. اما این کیس با ضخیم‌تر و معمولی‌تر کردن nova 10 Pro، طراحی جالب را نیز از بین می‌برد.

حال بیایید نگاهی دقیق به هواوی نوا ۱۰ پرو بیندازیم.

در قسمت جلویی صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی OLED و شیشه خمیده آن است. یک بریدگی به شکل قرص در گوشه سمت چپ بالای پنل وجود دارد – دو دوربین سلفی عجیب و غریب در داخل آن قرار دارند. هوآوی یک دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابر برای پرتره های با کیفیت بالا و یک دوربین ۶۰ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق عریض برای سلفی های دسته جمعی و معمولی قرار داده است. دوربین عکاسی با وضوح بالا در هر دو مدل nova 10 و nova 10 pro موجود است، در حالی که دوربین پرتره برای مدل Pro منحصر به فرد است.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

یک خروجی نازک بالای صفحه نمایش، درست قبل از قاب وجود دارد. این یکی از دو بلندگوی بالایی است و این سوراخ رو به جلو برای اهداف گوشی است. همچنین یک توری نقطه‌دار در بالای گوشی برای تعادل بهتر صدا در هنگام پخش چند رسانه‌ای از طریق بلندگوها وجود دارد.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

هوآوی یک اسکنر اثر انگشت نوری را در زیر نمایشگر انتخاب کرده است و قابل اعتماد و سریع است. ما هیچ مشکلی با سنسور نداشتیم، اگرچه محافظ های شخص ثالث می توانند عملکرد آن را مختل کنند. اگر این کار را انجام دهند، فقط باید اثر انگشت خود را دوباره ثبت کنید.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

جزیره دوربین جالب ترین ویژگی در پشت است. دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض را در خود جای داده است که به لطف قابلیت فوکوس خودکار، به عنوان یک عکاس ماکرو نیز عمل می کند. بعدی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و آخرین سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی است. فلاش تک LED با پنل پشتی همسطح است.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

قاب نقره‌ای آن روکش براقی دارد و به دلیل نازک بودن اطراف کناره‌های بلند، هیچ چسبندگی را ارائه نمی‌دهد.

قسمت سمت چپ قاب کاملا برهنه است.

کلیدهای صدا و پاور/قفل در سمت راست قرار دارند. دکمه ها نازک هستند اما بازخورد لمسی عالی را ارائه می دهند.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

بالای نوا ۱۰ پرو یک میکروفون و یکی از بلندگوها دارد.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

بلندگوی دیگر به همراه پورت USB-C، میکروفون اصلی و سینی دو سیم کارت در پایین گوشی قرار دارد.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

فریم براق ممکن است برای چسبندگی خوب به نظر برسد، اما چسبندگی کلی هواوی نوا ۱۰ پرو به طرز شگفت آوری ایمن است. ترکیب قاب تیز و پشتی سندبلاست شده، همراه با نمای باریک، تجربه هندلینگ نسبتاً خوبی را ایجاد می‌کند و ما نیازی به استفاده از کیس ارائه‌شده پیدا نکردیم.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

بنابراین، برای طراحی و کیفیت ساخت، و همچنین برای هندلینگ و چسبندگی، ما به nova 10 Pro یک امتیاز عالی می دهیم. این دستگاه از نظر ظاهری بسیار منحصر به فرد است و ما از زمان صرف شده برای کار با آن خوشمان آمد. اما عدم حفاظت از نفوذ، عظمت و با قیمت ۷۰۰ یورو را از بین می برد، این موضوع کمی نیست.

یک پنل OLED عالی

هواوی نوا ۱۰ پرو دارای صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی OLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و ۱ میلیارد رنگ به لطف عمق رنگ ۱۰ بیتی است. دارای بریدگی قرصی است و با شیشه ی خمیده محافظت می شود.

صفحه نمایش وضوح بالاتری نسبت به دسته ۱۰۸۰p دارد – اکنون تراکم آن ۲۶۵۲ x 1200 پیکسل یا ۴۲۹ppi است. برای صرفه جویی در مصرف باتری، می توانید بین وضوح هوشمند (تنظیمات پویا)، ۱۲۰۰p اصلی یا ۸۰۰p پایین یکی را انتخاب کنید.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

ما ۵۶۱nits حداکثر روشنایی را با استفاده از نوار لغزنده و ۷۸۴nits را با افزایش نور خورشید اندازه‌گیری کردیم. این اعداد باید به عنوان یک عملکرد خوب از روی صفحه نمایش خوانده شوند، عملکردی که به عنوان یک درجه شاخص معرفی نمی شود.

ما همچنین حداقل روشنایی ۱.۹nits را در نقطه سفید ثبت کردیم که یک نتیجه عالی است.

تست نمایش ۱۰۰% روشنایی
مشکی، cd/m ۲ سفید، cd/m ۲ نسبت کنتراست
هواوی نوا ۱۰ پرو ۰ ۵۶۱
Huawei nova 10 pro (Max Auto) ۰ ۷۸۴
هواوی نوا ۹ ۰ ۴۳۳
Huawei nova 9 (Max Auto) ۰ ۶۰۸
موتورولا اج ۳۰ پرو ۰ ۴۸۵
Motorola Edge 30 Pro (Max Auto) ۰ ۶۸۵
شیائومی ۱۲ تی پرو ۰ ۵۰۹
Xiaomi 12T Pro (Max Auto) ۰ ۹۱۳
ایسوس زنفون ۹ ۰ ۴۴۹
Asus Zenfone 9 (Max Auto) ۰ ۸۳۱
Samsung Galaxy S22+ ۰ ۴۶۸
Samsung Galaxy S22+ (روشنایی اضافی) ۰ ۷۸۲
Samsung Galaxy S22+ (Max Auto) ۰ ۱۲۱۴
سامسونگ گلکسی اس ۲۲ ۰ ۴۶۵
Samsung Galaxy S22 (روشنایی اضافی) ۰ ۷۵۷
Samsung Galaxy S22 (Max Auto) ۰ ۹۸۲
هواوی پی ۵۰ پرو ۰ ۶۰۹
Huawei P50 Pro (Max Auto) ۰ ۷۵۴

دقت رنگ

صفحه نمایش از فضای رنگی DCI-P3 و sRGB پشتیبانی می کند. شما بین نمایش رنگ عادی و واضح انتخاب می کنید، در حالی که تلفن به طور خودکار بسته به محتوا بین فضاهای رنگی جابجا می شود. علاوه بر این، می توانید دمای رنگ را تنظیم کنید.

Normal تنظیمات پیش‌فرض است و در اینجا گوشی دقت فوق‌العاده‌ای به sRGB با میانگین deltaE 1.9 کسب کرده است.

تنظیمات رنگ - بررسی Huawei nova 10 Pro تنظیمات رنگ - بررسی Huawei nova 10 Pro
تنظیمات رنگ

Vivid همیشه سعی می‌کند وسعت رنگ‌ها را برای رنگ‌های زنده‌تر افزایش دهد، و دقت پیش‌فرض خوب است، اما دارای رنگ آبی قابل‌توجهی است. با این حال، از طریق نوار لغزنده دمای رنگ قابل تعمیر است – فقط چیزی گرمتر را انتخاب کنید و دقت DCI-P3 عالی را دریافت خواهید کرد.

نرخ تجدید

هواوی نوا ۱۰ پرو سه گزینه نرخ به روز رسانی استاندارد (۶۰ هرتز)، بالا (۱۲۰ هرتز) و پویا (تغییر بین ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز) را ارائه می دهد.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

با توجه به آنچه که ما توانستیم جمع آوری کنیم، هر دو حالت High و Dynamic به طور مشابه کار می کنند – آنها از ۱۲۰ هرتز در هنگام پیمایش و کار با برنامه ها (از جمله بازی های سازگار) و ۶۰ هرتز برای پخش / پخش جریانی تصویر و ویدیو ایستا استفاده می کنند.

وضوح - بررسی Huawei nova 10 Pro نرخ تازه سازی - بررسی Huawei nova 10 Pro
وضوح • نرخ تجدید

طبق برنامه‌های اسکن سخت‌افزاری، صفحه نمایش از دو مرحله ثابت پشتیبانی می‌کند – ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز، به این معنی که خوانش‌های ما مطابق با قابلیت‌های صفحه است.

HDR و جریان

Huawei nova 10 Pro از HDR10 پشتیبانی می کند و با موفقیت توسط همه برنامه های اسکن سخت افزاری به عنوان چنین شناخته شده ای شناخته می شود. همچنین با پشتیبانی از Widevine L1 DRM ارائه می‌شود که امکان پخش HDR با وضوح بالا را فراهم می‌کند.

متأسفانه، Netflix گوشی را در لیست سفید قرار نداده است و این برنامه فقط محتوای SD را ارائه می دهد. از سوی دیگر، Prime Videos پخش ۱۰۸۰p را ارائه می دهد، اما HDR هنوز در دسترس نیست. همین امر در مورد نسخه وب یوتیوب نیز صدق می کند.

عمر باتری

هواوی نوا ۱۰ پرو از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که از شارژ سریع تا ۱۰۰ وات پشتیبانی می کند. این گوشی مبتنی بر چیپست Qualcomm Snapdragon 778G 4G است، یک قطعه سخت افزاری که ثابت کرده است در مواقع مهم، بسیار کارآمد است.

Huawei nova 10 Pro در تست‌های روی صفحه نمایش ما زمان‌های بسیار خوبی را ارسال کرد – می‌تواند ۱۴ ساعت برای مرور وب و ۱۵ ساعت در پخش ویدیو دوام بیاورد. زمان مکالمه بیش از یک روز است که به اندازه کافی کافی است.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

تست‌های باتری ما به لطف SmartViser ، با استفاده از برنامه viSerDevice ، خودکار شد . درجه استقامت نشان می دهد که اگر روزانه یک ساعت تلفن، مرور وب و پخش ویدیو از دستگاه استفاده کنید، شارژ باتری چقدر طول می کشد. جزئیات بیشتر را می توان در اینجا یافت .

امتیاز کل استقامت ۸۹ ساعت تحت تأثیر عملکرد متوسط ​​​​استاندبای – حدود ۱۲٪ هر ۲۴ ساعت است.

هواوی
نوا ۱۰ پرو
۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی

ساعت ۸۹ساعت ۲۷:۴۸ساعت ۱۳:۵۲ساعت ۱۵:۲۵
شیائومی
۱۲ تی پرو
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی

ساعت ۹۱۱۰:۳۰ شب.ساعت ۱۱:۰۶ساعت ۵:۰۰ بعد از ظهر

❌︎

Asus
Zenfone 9
۴۳۰۰ mAh

ساعت ۱۰۸ساعت ۲۶:۱۳ساعت ۱۵:۰۷ساعت ۱۷:۲۵

❌︎

موتورولا
اج ۳۰ پرو
۴۸۰۰ میلی آمپر ساعت

ساعت ۸۰ساعت ۱۹:۵۲۱۲:۰۰ بعد از ظهرساعت ۱۶:۱۲

❌︎

شیائومی
پوکو F4
۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت

ساعت ۱۰۱ساعت ۲۶:۲۷ساعت ۱۴:۵۲ساعت ۱۵:۳۶

❌︎

تست ویدیو در حالت نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز انجام شد. تست مرور وب در صورت امکان با بالاترین نرخ تازه سازی نمایشگر انجام می شود. برای جزئیات بیشتر به بررسی های مربوطه مراجعه کنید. برای تنظیم فرمول رتبه‌بندی استقامت برای مطابقت با الگوهای استفاده خود، نمودار نتایج تست باتری همه‌وقت ما را بررسی کنید، جایی که می‌توانید همه تلفن‌هایی را که آزمایش کرده‌ایم پیدا کنید.

سرعت شارژ

هواوی نوا ۱۰ پرو از شارژر ۱۰۰ واتی هواوی سوپرشارژ پشتیبانی می کند و کابل ۱۰۰ وات و ۶ آمپر داخل جعبه دارد.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

سازنده تبلیغ می کند که این آجر برقی می تواند تنها در ۱۰ دقیقه ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ به شما بدهد. و ما می توانیم تأیید کنیم که این شماره واقعاً در محوطه توپ است.

Super Charging - بررسی Huawei nova 10 Pro شارژ توربو - بررسی Huawei nova 10 Pro
شارژ سوپر • شارژ توربو

مانند برخی از گوشی های شیائومی با شارژ ۱۲۰ واتی، هواوی نوا ۱۰ پرو تنها با فعال بودن حالت توربو از حداکثر شارژ ۱۰۰ واتی برای مدت طولانی تری استفاده می کند. در هیچ کجای تنظیمات کلیدی برای حالت شارژ توربو پیدا نخواهید کرد. تنها راه برای فعال کردن آن این است که روی حباب شارژ ضربه بزنید و نگه دارید – چیزی که کاملاً واضح نیست.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

ابتدا، بیایید ببینیم که گوشی با چه سرعتی از طریق SuperCharge معمولی شارژ می شود. با شروع از باتری خاموش، پانزده دقیقه شارژر شما را به ۵۸٪ می رساند – که بسیار سریع است. ۱۵ دقیقه دیگر، و شما به شارژ ۹۹٪ نگاه خواهید کرد.

شارژ کامل را در ۳۱ دقیقه دریافت کردیم.

با تقویت توربو، نوا ۱۰ پرو در ۱۰ دقیقه به ۵۰ درصد شارژ و در ۱۵ دقیقه به ۶۸ درصد می رسد. ۹۹٪ شارژ در ۲۵ دقیقه به دست می آید، در حالی که ۱۰۰٪ یک دقیقه بعد می آید.

تست شارژ ۳۰ دقیقه (از ۰٪)

بالاتر بهتر است

  • هواوی نوا ۱۰ پرو (تقویت ۱۰۰ وات)۱۰۰%
  • شیائومی ۱۲ تی پرو۱۰۰%
  • Realme GT Neo3 150W۱۰۰%
  • هواوی نوا ۱۰ پرو۹۹%
  • موتورولا اج ۳۰ اولترا۹۵%
  • F4 کوچولو۹۲%
  • موتورولا اج ۳۰ پرو۸۵%
  • Samsung Galaxy S22+ (45W)۶۴%
  • سامسونگ گلکسی اس ۲۲۶۳%
  • هواوی نوا ۹۶۱%
  • ایسوس زنفون ۹۵۷%

زمان تا شارژ کامل (از ۰%)

پایین تر بهتر است

  • Realme GT Neo3 150Wساعت ۰:۱۶
  • شیائومی ۱۲ تی پرو۰:۲۳ ساعت
  • هواوی نوا ۱۰ پرو (تقویت ۱۰۰ وات)۰:۲۶ ساعت
  • هواوی نوا ۱۰ پرو۰:۳۱ ساعت
  • موتورولا اج ۳۰ اولترا۰:۳۳ ساعت
  • F4 کوچولو۰:۳۸ ساعت
  • موتورولا اج ۳۰ پرو۰:۵۳ ساعت
  • هواوی نوا ۹۰:۵۴ ساعت
  • Samsung Galaxy S22+ (45W)ساعت ۱:۰۱
  • سامسونگ گلکسی اس ۲۲ساعت ۱:۰۳
  • ایسوس زنفون ۹ساعت ۱:۱۵

در صورت استفاده از کابل USB-C مناسب، تلفن از شارژ سیمی معکوس پشتیبانی می کند.

بلندگوها

هواوی نوا ۱۰ پرو دو بلندگو را برای تنظیم استریو ارائه می‌کند و ما متوجه شدیم که تعادل کافی است حتی اگر بلندگوی پایینی بلندتر و منگنه‌تر باشد. بلندگوی بالایی به عنوان یک گوشی نیز عمل می کند و به همین دلیل علاوه بر جلوپنجره بالا، یک خروجی دیگر نیز در جلو دارد. حدس می زنیم به همین دلیل است که تعادل کلی خوبی به دست می آوریم.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

راه‌اندازی در تست ما نمره خوبی برای بلندی صدا کسب کرد و بلندگوها در زندگی واقعی به اندازه کافی بلند هستند.

کیفیت صدا نیز خوب است – تن های بالا عالی هستند، و مقداری باس وجود دارد، اما صداها تا حدودی بی صدا هستند.

EMUI 12 با اندروید ۱۱ در کمین

هواوی نوا ۱۰ پرو در اروپا بر روی EMUI 12 و در چین هارمونی OS 2.0 اجرا می شود. علاوه بر bloatware، ما نمی توانیم تفاوت را به شما بگوییم، اما می توانیم به شما نشان دهیم که واحد ما در هنگام راه اندازی چه چیزی دارد.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

EMUI 12 مبتنی بر اندروید ۱۱ است و هیچ سرویس Google ندارد. در عوض، EMUI 12 به جستجوی گلبرگ و نقشه گلبرگ هواوی، خدمات خود هوآوی به عنوان بخشی از HMS Core و فروشگاه برنامه AppGallery متکی است.

این رابط بسیار شبیه EMUI هایی است که در طول سال ها دیده ایم، با گزینه های سفارشی سازی، تم ها، ویجت ها و موارد دیگر.

صفحه نمایش همیشه روشن در دسترس است و شما می توانید از میان هزاران پوسته ساعت مختلف انتخاب کنید. و برخی از تم ها دارای زیر پوسته های متعدد نیز هستند. یا می‌توانید تم‌های AOD بیشتری را دانلود کنید، اگر تم‌های از پیش نصب‌شده برایتان فنجان چای نیستند. سپس می‌توانید همیشه روشن، برنامه‌ریزی‌شده یا ضربه بزنید تا رفتار نشان دهید. ما روش ضربه به نمایش را پیشنهاد می کنیم، زیرا هر چیز دیگری باتری شما را به طور قابل توجهی سریعتر تخلیه می کند.

نمایشگر همیشه روشن - بررسی Huawei nova 10 Pro نمایشگر همیشه روشن - بررسی Huawei nova 10 Pro نمایشگر همیشه روشن - بررسی Huawei nova 10 Pro نمایشگر همیشه روشن - بررسی Huawei nova 10 Pro نمایشگر همیشه روشن - بررسی Huawei nova 10 Pro
نمایشگر همیشه روشن

مانند همه دستگاه‌های مبتنی بر EMUI، می‌توانید یک سبک صفحه قفل مجله تنظیم کنید که هر بار که صفحه را بیدار می‌کنید، تصویر را تغییر می‌دهد. لغزش از پایین، میانبرهای سریعی را برای برخی از ابزارهای معمول استفاده می‌کند.

هواوی نوا ۱۰ پرو دارای یک اسکنر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر است و به همان سرعتی که امروزه می توان دریافت کرد، بسیار قابل اعتماد نیز هست. در حالی که هم باز کردن قفل اثر انگشت و هم تشخیص چهره در دسترس هستند، تنها اولین مورد واقعاً ایمن است زیرا هیچ فناوری Face ID برای عمق خوانی وجود ندارد.

صفحه قفل - بررسی Huawei nova 10 Pro ابزار - بررسی Huawei nova 10 Pro ماشین حساب - بررسی Huawei nova 10 Pro گزینه های اثر انگشت - بررسی Huawei nova 10 Pro تنظیمات - بررسی Huawei nova 10 Pro تشخیص چهره - بررسی Huawei nova 10 Pro
صفحه قفل • ابزارها • ماشین حساب • گزینه های اثر انگشت • تنظیمات • تشخیص چهره

در صفحه اصلی، همه برنامه های نصب شده و سیستم را پیدا خواهید کرد، اما در منوی تنظیمات کلیدی وجود دارد که به شما امکان می دهد بین طرح بندی استاندارد یا صفحه اصلی با کشوی برنامه انتخاب کنید. این یک ترجیح شخصی است و خوب است که بتوانید انتخاب کنید.

EMUI 12 از پوشه‌های بزرگ پشتیبانی می‌کند، جایی که یکی چهار فضا را اشغال می‌کند و تا ۹ برنامه را در خود جای می‌دهد. برای راه اندازی یک برنامه نیازی به گسترش پوشه ندارید – فقط روی نماد آن ضربه بزنید. ساده و در عین حال هوشمندانه

بررسی EMUI 12 - Huawei nova 10 Pro بررسی EMUI 12 - Huawei nova 10 Pro بررسی EMUI 12 - Huawei nova 10 Pro بررسی EMUI 12 - Huawei nova 10 Pro بررسی EMUI 12 - Huawei nova 10 Pro بررسی EMUI 12 - Huawei nova 10 Pro
EMUI 12

سمت چپ ترین صفحه اصلی، اگر فعال باشد، Assistant Today است – این یک مکان سرگرمی اطلاعاتی است. این فید خبری متناسب با شما، گزارش‌های آب و هوا، پیشنهادهای هوشمند برای برنامه‌ها، اطلاعات سلامت، اطلاعات باتری، پیشنهادات AppGallery و موارد دیگر را در خود جای داده است. شما می توانید این صفحه را سفارشی کنید – خدمات اطلاعاتی زیادی توسط شرکای Huawei در دسترس است. شما همچنین می توانید اطلاعات بازی، امتیازات و موارد دیگر را اضافه کنید. به نظر می رسد این صفحه در ابتدا پر از تبلیغات است، ما این را قبول داریم، اما شما واقعاً می توانید آن را مال خود کنید و آن را با چیزهای جالب پر کنید.

مرکز اعلان و مرکز کنترل به روش اپل انجام می شود – شما برای هر دو انگشت خود را از بالا بکشید. یک نوار بالای نامرئی را تصور کنید که به سه قسمت تقسیم شده است – کشیدن انگشت از دو قسمت اول مرکز اعلان را فراخوانی می کند در حالی که کشیدن از یک سوم آخر مرکز کنترل و کلیدهای سریع آن را پایین می آورد.

در همین حال، کشیدن انگشت به پایین در هر نقطه از صفحه اصلی شما را به صفحه جستجوی کل سیستم می برد.

امروز - بررسی Huawei nova 10 Pro اعلان ها - بررسی Huawei nova 10 Pro مرکز کنترل - بررسی Huawei nova 10 Pro جستجو - بررسی Huawei nova 10 Pro
امروز • اعلان ها • مرکز کنترل • جستجو

دستیار سلیا هواوی در هواوی نوا ۱۰ پرو موجود است و از مکالمات و دستورات صوتی پشتیبانی می کند. سایر ویژگی‌های دستیار هواوی نیز در دسترس هستند. آنها عبارتند از – لنز AI، AI Touch، نکات، جستجو، امروز. ما قبلاً Today و Search را بررسی کرده‌ایم، Tips کاملاً توضیحی است، AI Touch امکان جستجوی سریع تصویر/متن را با ضربه زدن و نگه‌داشتن دو انگشتی فراهم می‌کند.

لنز هوش مصنوعی با استفاده از دوربین و تشخیص اقلام موارد را جستجو می کند. این سریعترین راه برای خرید چیزی است که با آن ناآشنا هستید – کافی است لنز هوش مصنوعی را از دوربین یا صفحه قفل باز کنید و آن را به سمت شی مورد نظر بگیرید. شما همچنین می توانید اشیا و نشانه ها را با این ابزار شناسایی کنید و همچنین متن را با لنز ترجمه کنید.

Huawei Assistant - بررسی Huawei nova 10 Pro Huawei Assistant - بررسی Huawei nova 10 Pro Huawei Assistant - بررسی Huawei nova 10 Pro Huawei Assistant - بررسی Huawei nova 10 Pro
Huawei Assistant - بررسی Huawei nova 10 Pro Huawei Assistant - بررسی Huawei nova 10 Pro Huawei Assistant - بررسی Huawei nova 10 Pro Huawei Assistant - بررسی Huawei nova 10 Pro
دستیار هواوی

همچنین یک فروشگاه تم نیز وجود دارد، بنابراین هر زمان که احساس کردید می توانید ظاهر EMUI 12 را کاملاً تغییر دهید.

فروشگاه تم - بررسی Huawei nova 10 Pro فروشگاه تم - بررسی Huawei nova 10 Pro فروشگاه تم - بررسی Huawei nova 10 Pro فروشگاه تم - بررسی Huawei nova 10 Pro
فروشگاه تم

چندوظیفگی یک امر آشنا است و تعویض‌کننده وظیفه امکان تقسیم صفحه یا حالت پاپ‌آپ را فراهم می‌کند. اکثر برنامه های پیش فرض از نمای پاپ آپ پشتیبانی می کنند. چند پنجره ای (با نام مستعار صفحه نمایش تقسیم شده) نیز در دسترس است، اما فقط از طریق داک چند پنجره ای کار می کند (به هر جایی در سمت چپ یا راست بکشید و نگه دارید). سپس فقط یک نماد برنامه را روی برنامه باز شده خود بکشید و رها کنید و voila! مطمئناً این بهترین راه برای انجام این کار نیست، اما وجود دارد.

برنامه های اخیر - بررسی Huawei nova 10 Pro نمای پاپ آپ - بررسی Huawei nova 10 Pro صفحه نمایش تقسیم شده - بررسی Huawei nova 10 Pro صفحه نمایش تقسیم شده - بررسی Huawei nova 10 Pro
برنامه های اخیر • نمای بازشو • تقسیم صفحه • تقسیم صفحه

پیمایش سیستم عامل پیش‌فرض nova 10 Pro یک حرکت شبیه آیفون است – برای صفحه اصلی تند به بالا بکشید، برای Task switcher تند به بالا بکشید و در وسط راه متوقف شوید، یا برای Back از لبه چپ یا راست صفحه بکشید. البته می توانید دکمه های مجازی کلاسیک را انتخاب کنید.

هوآوی برنامه های پیش فرض زیادی را برای شروع کار ارائه می دهد. برنامه های گالری، موسیقی، ویدیو و سلامت هواوی وجود دارد. یک مدیر فایل نیز موجود است.

گالری - بررسی هواوی نوا 10 پرو موزیک - بررسی Huawei nova 10 Pro ویدیو - بررسی هواوی نوا 10 پرو سلامت - بررسی Huawei nova 10 Pro فایل منیجر - بررسی Huawei nova 10 Pro
گالری • موسیقی • ویدیو • سلامت • مدیر فایل

شما همچنین نقشه های گلبرگ، جستجوی گلبرگ و مرورگر هواوی را دریافت می کنید.

بررسی نقشه گلبرگ - Huawei nova 10 Pro بررسی نقشه گلبرگ - Huawei nova 10 Pro جستجوی گلبرگ - بررسی Huawei nova 10 Pro جستجوی گلبرگ - بررسی Huawei nova 10 Pro
نقشه گلبرگ • نقشه گلبرگ • جستجوی گلبرگ • جستجوی گلبرگ

EMUI 12 دارای این ویژگی جالب به نام Device+ است (HarmonyOS آن را به عنوان Super Device دارد). هدف آن تقویت بیشتر اکوسیستم هواوی است. Device+ دستگاه‌های هواوی نزدیک شما – مانند تبلت‌های MediaPad، لپ‌تاپ‌های MediaBook، تلویزیون‌های Vision و Freebuds را نشان می‌دهد و امکان تعامل بسیار آسان‌تر بین آن‌ها را فراهم می‌کند – تقریباً شبیه AirPlay اپل است. Device+ یک کنترل پنل یکپارچه برای مدیریت تمام اتصالات و ارسال صدا و/یا تصاویر به هر دستگاه متصل Huawei ارائه می دهد.

فرض کنید Freebuds خود را می‌پوشید که در حال حاضر به تلفن هوشمند Huawei متصل است. در کنترل پنل Device+، می‌توانید فوراً صدای تلویزیون هواوی خود را به Freebuds خود منتقل کنید – بدون جفت شدن، بدون تنظیمات اضافی – چیزی که معمولاً یک کابوس بلوتوث/Wi-Fi است با ضربه زدن روی یک دکمه انجام می‌شود. EMUI همه چیز را مدیریت می کند.

همکاری چند صفحه‌نمایش از Super Device نیز در دسترس است. برای ویرایش و تبادل آسان فایل ها و همچنین انتقال محتوا، پیام ها یا حتی تماس های مختلف تنها با کشیدن و رها کردن یا یک کلیک ساده می توانید به راحتی نمایشگر گوشی/تبلت خود را روی صفحه تبلت/لپ تاپ خود به اشتراک بگذارید.

بررسی Super Device - Huawei nova 10 Pro بررسی Super Device - Huawei nova 10 Pro بررسی Super Device - Huawei nova 10 Pro بررسی Super Device - Huawei nova 10 Pro
دستگاه فوق العاده

AppGallery هواوی نصب برنامه های پیش فرض را انجام می دهد، اما ما از اینکه تقریباً هر بار که آن را باز می کنید، تبلیغات ۳s را نشان می دهد متنفریم. ما این راه حل را کاربر پسند نمی دانیم – اما حدس می زنیم تمرکز این ویژگی کمک به توسعه دهندگان برای تبلیغ برنامه های خود بوده است.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

AppGallery جستجوی گلبرگ را یکپارچه کرده است که نتایج را از مخازن دیگر برنامه‌ها مانند APK Pure و APK Monk نشان می‌دهد. همچنین می تواند برنامه را دانلود و نصب کند. نیازی به نصب برنامه های اختصاصی آنها نیست. این به ویژه مفید است، اگرچه قانونی بودن آن نسبتاً مشکوک است.

AppGallery با نصب محلی و شخص ثالث - بررسی Huawei nova 10 Pro AppGallery با نصب محلی و شخص ثالث - بررسی Huawei nova 10 Pro AppGallery با نصب محلی و شخص ثالث - بررسی Huawei nova 10 Pro AppGallery با نصب محلی و شخص ثالث - بررسی Huawei nova 10 Pro
AppGallery با نصب محلی و شخص ثالث

البته می توانید اپ استورهای بیشتری مانند APKPure و Aptoide یا حتی Appstore آمازون را نصب کنید. به این ترتیب، می‌توانید برنامه‌هایی مانند فیس‌بوک و گوگل کروم (البته بدون همگام‌سازی) و تعداد زیادی بازی و برنامه‌های آفیس دیگر دانلود کنید. تقریباً می توانید هر فایل APK را نصب کنید، اما آنهایی که به خدمات Google متکی هستند اجرا نمی شوند.

بررسی APKPure - Huawei nova 10 Pro بررسی APKPure - Huawei nova 10 Pro بررسی APKPure - Huawei nova 10 Pro
APKPure

عملکرد و معیارها

هواوی نوا ۱۰ پرو همانند نوا ۹ از اسنپدراگون ۷۷۸ جی کوالکام پشتیبانی می‌کند. این یک نسخه سفارشی ۴G است، زیرا هواوی مجاز به استفاده از چیپست‌های مجهز به ۵G نیست. حتی با غیرفعال بودن ۵G، این تراشه در میان قدرتمندترین چیپست‌های کلاس میان‌رده باقی می‌ماند.

SoC یک پردازنده هشت هسته ای Kryo 670 در پیکربندی ۱+۳+۴، با هسته اصلی مبتنی بر Cortex-A78 (تا ۲.۵ گیگاهرتز)، سه هسته دیگر محدود به ۲.۴ گیگاهرتز و یک مجموعه چهار هسته ای ارائه می کند. مشتقات A55 با تیک تا ۱.۸ گیگاهرتز. پردازنده گرافیکی Adreno 642L است.

نوا ۱۰ پرو با ۸ گیگابایت رم LPDDR4X و ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS عرضه می شود.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

و اکنون، بیایید چند آزمایش را اجرا کنیم.

اسنپدراگون ۷۷۸G عملکرد پردازنده بسیار خوبی را ارائه می دهد، اما برچسب قیمت nova 10 Pro رقابتی نیست و با همان مقدار پول نقد یا کمتر (تلفن های Poco)، می توانید عملکرد خام حتی سریع تری داشته باشید.

GeekBench 5 (چند هسته ای)

بالاتر بهتر است

  • Realme GT Neo3۴۰۷۹
  • شیائومی ۱۲ تی۳۷۵۶
  • پوکو X4 GT۳۷۱۹
  • پوکو F4 GT۳۶۳۷
  • F4 کوچولو۳۱۹۰
  • Realme GT Neo 3T۳۱۸۰
  • هواوی نوا ۹۲۹۷۳
  • شیائومی ۱۲ لایت۲۹۴۳
  • سامسونگ گلکسی A52s 5G۲۸۰۱
  • هواوی نوا ۱۰ پرو۲۷۹۴
  • سامسونگ گلکسی A53 5G۱۸۹۱

GeekBench 5 (تک هسته ای)

بالاتر بهتر است

  • پوکو F4 GT۱۲۴۴
  • Realme GT Neo 3T۱۰۲۳
  • F4 کوچولو۹۷۵
  • Realme GT Neo3۹۶۸
  • شیائومی ۱۲ تی۹۲۵
  • پوکو X4 GT۹۱۷
  • شیائومی ۱۲ لایت۷۸۵
  • هواوی نوا ۹۷۸۴
  • هواوی نوا ۱۰ پرو۷۸۳
  • سامسونگ گلکسی A52s 5G۷۷۱
  • سامسونگ گلکسی A53 5G۷۴۳

هواوی نوا ۱۰ پرو دارای صفحه نمایش ۱۲۰۰p است که نسبت به دستگاه های گسترده ۱۰۸۰p به قدرت پردازنده گرافیکی بیشتری نیاز دارد و به همین دلیل از گوشی های دیگر عقب مانده است. این بدان معنا نیست که چیپست ضعیفی دارد یا دارای نقص است. اما همانطور که قبلاً گفتیم، تلفن های سریع تری با قیمت مشابه یا پایین تر وجود دارند.

GFX Car Chase ES 3.1 (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • Realme GT Neo3۵۳
  • Realme GT Neo 3T۴۹
  • F4 کوچولو۴۹
  • پوکو X4 GT۴۶
  • شیائومی ۱۲ لایت۲۹
  • هواوی نوا ۹۲۸
  • سامسونگ گلکسی A52s 5G۲۸
  • هواوی نوا ۱۰ پرو۲۳
  • سامسونگ گلکسی A53 5G۱۹

GFX Manhattan ES 3.1 (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • Realme GT Neo 3T۸۵
  • F4 کوچولو۸۴
  • Realme GT Neo3۶۰
  • پوکو X4 GT۵۴
  • شیائومی ۱۲ لایت۵۰
  • سامسونگ گلکسی A52s 5G۴۹
  • هواوی نوا ۹۴۸
  • هواوی نوا ۱۰ پرو۴۰
  • سامسونگ گلکسی A53 5G۳۵

GFX Manhattan ES 3.0 (خارج از صفحه ۱۰۸۰p)

بالاتر بهتر است

  • Realme GT Neo3۱۶۸
  • پوکو X4 GT۱۴۶
  • Realme GT Neo 3T۱۴۵
  • F4 کوچولو۱۳۷
  • هواوی نوا ۹۷۸
  • شیائومی ۱۲ لایت۷۸
  • هواوی نوا ۱۰ پرو۷۷
  • سامسونگ گلکسی A52s 5G۷۷
  • سامسونگ گلکسی A53 5G۶۰

۳DMark Wild Life Vulkan 1.1 (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

بالاتر بهتر است

  • Realme GT Neo3۵۴۲۸
  • F4 کوچولو۴۳۵۷
  • پوکو X4 GT۴۳۰۱
  • Realme GT Neo 3T۴۲۵۵
  • هواوی نوا ۹۲۵۰۳
  • سامسونگ گلکسی A52s 5G۲۴۹۱
  • شیائومی ۱۲ لایت۲۴۸۳
  • هواوی نوا ۱۰ پرو۲۴۸۱
  • سامسونگ گلکسی A53 5G۲۲۹۲

تست ترکیبی AnTuTu فقط مشاهداتی را که تاکنون انجام داده‌ایم تأیید می‌کند – nova 10 Pro یک تلفن سریع است، اما می‌توانید حتی بیشتر از آن را با ۷۰۰ یورو دریافت کنید.

AnTuTu 9

بالاتر بهتر است

  • پوکو F4 GT۹۵۲۱۲۴
  • Realme GT Neo3۸۱۹۳۴۸
  • شیائومی ۱۲ تی۷۸۰۲۰۴
  • پوکو X4 GT۷۴۷۸۷۱
  • Realme GT Neo 3T۷۲۶۰۰۷
  • F4 کوچولو۶۹۸۵۸۶
  • شیائومی ۱۲ لایت۵۲۸۹۰۵
  • هواوی نوا ۱۰ پرو۵۲۸۸۴۷
  • سامسونگ گلکسی A52s 5G۵۰۶۴۳۲
  • هواوی نوا ۹۴۶۹۷۹۸
  • سامسونگ گلکسی A53 5G۳۷۹۳۱۳

بسیار خوب، Huawei nova 10 Pro دارای سخت افزاری است که عملکردی روان را در هر برنامه یا بازی ارائه می دهد. این یک واقعیت است وضوح غیرمعمول آن کمی فشار بیشتری به GPU وارد می کند، اما در صورت امکان با انتخاب رزولوشن استانداردتر ۱۰۸۰p از تنظیمات گرافیکی، این مشکل به راحتی قابل حل است. به طور کلی، ما متوجه شدیم که برای کارهای سنگین به خوبی مجهز است.

ثبات اسنپدراگون ۷۷۸G در داخل هواوی نوا ۱۰ پرو عجیب است. تست استرس ۳D Mark GPU پایداری ۸۵ درصدی را نشان داد که یک علامت عالی برای چنین دستگاهی است.

اما تست دریچه گاز CPU نشان می دهد که پس از ۱۰ دقیقه عملکرد CPU به ۴۰٪ کاهش یافته است. سپس این دریچه گاز سنگین برای ۱۰ دقیقه دیگر ادامه می یابد تا CPU خنک شود و تا ۱۰۰٪ برگردد. تکرار. به جای کاهش آهسته سرعت، گوشی منتظر می ماند تا CPU بیش از حد گرم شود و سپس واکنش نشان می دهد، که نشان دهنده یک هندلینگ حرارتی نسبتاً بی کفایت است.

تست استرس پردازنده - بررسی Huawei nova 10 Pro تست استرس پردازنده گرافیکی - بررسی Huawei nova 10 Pro تست استرس پردازنده گرافیکی - بررسی Huawei nova 10 Pro
تست استرس CPU • تست استرس GPU

البته، ما در طول مدتی که با نوا ۱۰ پرو استفاده کردیم، هیچ ضربه‌ای را مشاهده نکردیم، زیرا هیچ برنامه یا بازی واقعاً از حداکثر CPU یا GPU استفاده نمی‌کند.

در نهایت، تا جایی که به دمای بیرونی مربوط می شود، نوا ۱۰ پرو هرگز تحت فشار گرم نشد، فقط گرم شد. تنها زمانی که واقعاً نقطه داغی را احساس کردیم، زمان شارژ توربو در ۱۰۰ وات بود.

دوربین دوگانه در جلو، نصب سه گانه در پشت

هواوی نوا ۱۰ پرو دارای دو دوربین سلفی است که در داخل یک بریدگی صفحه نمایش قرص شکل قرار گرفته اند و سه دوربین در عقب قرار دارند. دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی فوق عریض و ۸ مگاپیکسلی پرتره، هر دو با فوکوس خودکار وجود دارد. سپس، در پشت، یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی (همچنین با AF) و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی را خواهید دید.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

به نظر می رسد هواوی نوا ۱۰ پرو در مورد دوربین کاملاً منحصر به فرد است و ما نمی توانیم منتظر باشیم تا آنها را در عمل ببینیم. بنابراین، بیایید دست به کار شویم.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

دوربین جلوی اصلی هواوی نوا ۱۰ پرو دارای سنسور ۶۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۰.۶ میکرومتری است. پشت یک لنز ۱۷ میلی متری f/2.4 قرار دارد و از فوکوس خودکار پشتیبانی می کند. این دوربین از دو خروجی مختلف پشتیبانی می کند – واید و ۱x. عریض مطابق با نمای پیش‌فرض ۱۷ میلی‌متری است و عکس‌ها با وضوح ۱۵ مگاپیکسلی (دادن یا بگیر) منتشر می‌شوند. به نظر می‌رسد نمای استاندارد ۱x معادل ۱۹ یا ۲۰ میلی‌متر است و یک برش بدون تلفات (بدون سطح بالا) است، زیرا این حالت عکس‌های ۱۳ مگاپیکسلی را تولید می‌کند.

دوربین سلفی بعدی از سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنز ۵۲ میلی‌متری f/2.2 برای زوم اپتیکال ۲ برابری استفاده می‌کند. فوکوس خودکار نیز در دسترس است.

در پشت، یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فیلتر رنگی RYYB و پیکسل های ۱.۰ میکرومتری وجود دارد. لنز ۲۴ میلی‌متری f/1.8 است و PDAF دارد، اما تثبیت‌کننده نوری ندارد.

دومی یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض ۱۶ میلی‌متری f/2.2 است. فوکوس خودکار در دسترس است و به همین دلیل، این دوربین از عکاسی ماکرو نیز پشتیبانی می کند.

در نهایت، یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی وجود دارد.

اپلیکیشن دوربین مانند قبل با هوش مصنوعی هواوی بهبود یافته است. باید تنظیمات را برای تعداد زیادی صحنه شناسایی و تنظیم کند. در منظره یاب کلیدی برای خاموش و روشن کردن آن وجود دارد، بنابراین لازم نیست برای این کار وارد تنظیمات شوید. ما تمایل داریم آن را ادامه دهیم زیرا پیاده سازی های اخیر در هیچ کجا به اندازه تلفن های قبلی تهاجمی نیستند.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

حالت Pro نیز وجود دارد که می‌توانید پارامترها را خودتان تنظیم کنید – ISO (50 تا ۴۰۹۶۰۰)، سرعت شاتر (۱/۴۰۰۰ ثانیه تا ۳۰ ثانیه)، جبران نوردهی (۴- تا +۴EV با افزایش ۱/۳ توقف)، و تعادل رنگ سفید (پیش تنظیم شده و دمای نور خاص). همچنین می‌توانید حالت اندازه‌گیری (ماتریس، وسط وزن و نقطه) و حالت فوکوس (تک، پیوسته و دستی) را انتخاب کنید. اگر تلفن فکر می‌کند که نوردهی را به هم ریخته‌اید، نمادی برای هشدار به شما ظاهر می‌شود. حالت Pro فقط در دوربین اصلی موجود است.

برنامه دوربین - بررسی Huawei nova 10 Pro برنامه دوربین - بررسی Huawei nova 10 Pro برنامه دوربین - بررسی Huawei nova 10 Pro برنامه دوربین - بررسی Huawei nova 10 Pro برنامه دوربین - بررسی Huawei nova 10 Pro برنامه دوربین - بررسی Huawei nova 10 Pro
برنامه دوربین

به هر حال، حالت Pro برای ویدیو نیز موجود است و حداکثر ISO در آنجا ۶۴۰۰ است. و می توانید سرعت شاتر مورد نظر را تنظیم کنید.

سال‌هاست که گوشی‌های هواوی هم حالت پرتره و هم حالت دیافراگم دارند. در دیافراگم، می توانید محدوده دیافراگم شبیه سازی شده را از f/0.95 تا f/16 انتخاب کنید. پس از عکس گرفتن، می توانید دیافراگم و نقطه فوکوس مورد نظر را در گالری تغییر دهید.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

رابط کاربری سلفی و دوربین اصلی هر دو سطوح زوم را ارائه می دهند. برای مدل های پشتی، زوم دیجیتال UW، ۱x و ۲x دریافت می کنید. در همین حال، برای جلویی ها، W، ۱x و ۲x دریافت می کنید. W و ۲x FoV های بومی این دو سنسور هستند، ۱x محصولی از دوربین ۶۰ مگاپیکسلی است، اما بدون سطح بالا ارائه می شود.

کیفیت عکس در روز

عکس های ۱۲.۵ مگاپیکسلی از دوربین اصلی در پشت عالی هستند. جزئیات زیادی حل شده، بدون نویز قابل مشاهده و کنتراست بالا وجود دارد. محدوده دینامیکی کافی و دوست داشتنی است، اما در حد بالایی نیست. رنگ‌ها کمی اشباع‌تر از آن چیزی هستند که باید می‌بودند، احتمالاً به این دلیل که ما ضامن هوش مصنوعی را روشن نگه داشتیم، اما آنها به سختی بالاتر از آن هستند، و ما آنها را دوست داریم.

بهترین بخش در مورد این عکس‌ها این است که آن‌ها نمایشی واضح و ظاهری واقعی را بدون ردیابی بیش از حد واضح ارائه می‌دهند که معمولاً شاخ و برگ‌های ناکافی یا جزئیات پیچیده تصادفی مشابه را پنهان می‌کنند. برعکس، nova 10 Pro کار خارق‌العاده‌ای در رنینگ چنین قطعات پیچیده‌ای انجام می‌دهد و طبیعی به نظر می‌رسند. حتی تلفن‌های گران‌تر نیز معمولاً مانند آیفون‌ها در این مورد با شکست مواجه می‌شوند، بنابراین ما به هوآوی اعتبار می‌دهیم.

دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/6849s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/4386s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/8547s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/7937s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/1340s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/4505s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/3559s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/4444s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/3953s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/5650s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/8130s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/5000s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/7463s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/4132s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/6329s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین اصلی ۱۲.۵ مگاپیکسل

سنسور ۵۰ مگاپیکسلی دوربین اصلی پتانسیل زوم بدون افت ۲ برابری را دارد و هواوی از این فرصت استفاده کرد. عکس‌های با زوم ۲ برابری کمی نرم‌تر از عکس‌های اولیه هستند، اما احتمالا حداکثر چیزی هستند که هواوی می‌تواند از حسگر و پردازش تصویر پیشرفته فشار دهد.

بنابراین، عکس‌های ۲ برابری که ما با nova 10 Pro گرفتیم بسیار خوب هستند – آنها عمدتاً در همه چیز به جز جزئیات با عکس‌های پیش‌فرض مطابقت دارند. آنها از نویز پاک هستند و کنتراست، پویا و رنگ را به طور مشابه ارائه می دهند. ظاهر طبیعی نیز اینجا باقی می ماند.

همانطور که اشاره کردیم، عکس‌های زوم‌شده کمی نرم‌تر از عکس‌های پیش‌فرض هستند، اما همچنان جزئیات کافی را ارائه می‌کنند تا جایگزین معقولی برای یک دوربین تله فوتو باشند.

دوربین اصلی 2x زوم، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/6993s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی 2x زوم، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/4808s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی 2x زوم، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/9259s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی 2x زوم، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/7407s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین اصلی 2x زوم، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/1175s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی 2x زوم، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/5263s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی 2x زوم، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/2358s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی 2x زوم، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/2611s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین اصلی 2x زوم، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/3571s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی 2x زوم، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/1558s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی 2x زوم، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/9091s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی 2x زوم، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/5319s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین اصلی 2x زوم، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/7194s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی 2x زوم، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/4255s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی 2x زوم، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/6369s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین اصلی ۲ برابر زوم، ۱۲.۵ مگاپیکسل

هواوی دو حالت با وضوح بالا را در برنامه دوربین ارائه می دهد – ۵۰ مگاپیکسل و ۵۰ مگاپیکسل هوش مصنوعی. گزینه پیش‌فرض ۵۰ مگاپیکسل، نسخه‌های ارتقا یافته تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی را ذخیره می‌کند و هیچ استفاده واقعی از آن‌ها وجود ندارد.

دوربین اصلی، 50 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/6897s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 50 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/8403s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 50 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/8130s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 50 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/4065s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل

هوش مصنوعی ۵۰ مگاپیکسلی که قبلا با نام AI Ultra Clarity شناخته می شد، مانند حالت شب کار می کند. چند تصویر ۵۰ مگاپیکسلی می گیرد و آنها را در کنار هم قرار می دهد. این عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی هوش مصنوعی جزئیات بیشتری نسبت به خروجی استاندارد ۵۰ مگاپیکسلی دارند، اما نه چندان. ما سعی کردیم اندازه آنها را به ۱۲.۵ مگاپیکسل کاهش دهیم، اما نتایج بهتر یا بدتر از تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی پیش فرض نبود. و به همین دلیل، می توان با اطمینان گفت که عکاسی در هیچ یک از حالت های ۵۰ مگاپیکسلی هیچ مزیتی ندارد.

دوربین اصلی، 50 مگاپیکسل هوش مصنوعی - f/1.8، ISO 50، 1/6897s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 50 مگاپیکسل هوش مصنوعی - f/1.8، ISO 50، 1/8333s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 50 مگاپیکسل هوش مصنوعی - f/1.8، ISO 50، 1/8772s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 50 مگاپیکسل هوش مصنوعی - f/1.8، ISO 50، 1/4405s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین اصلی، هوش مصنوعی ۵۰ مگاپیکسلی

عکس‌های ۸ مگاپیکسلی از دوربین فوق عریض خوب هستند، بهتر از حد متوسط، ما می‌گوییم. میزان جزئیات تفکیک شده خوب است، نویز به خوبی تمیز شده است، کنتراست بالا است، و محدوده دینامیکی واقعی است و عکس های خوبی را ایجاد می کند. نمایش رنگ کمی سردتر از آنچه که باید باشد است و می تواند از تقویت کمی گرما استفاده کند.

بیشتر عکس‌ها بر خلاف عکس پیش‌فرض، کمی بیش از حد تیز و پردازش شده به نظر می‌رسند، و این ممکن است برای همه مفید نباشد. برای مثال، آخرین عکس بدون HDR و سایر پردازش‌ها گرفته شده است و در عین نرم بودن، طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. اگر می خواهید عکس های کمتر پردازش شده ای داشته باشید، پیشنهاد می کنیم هوش مصنوعی و هر پیشرفت دیگری را که در دسترس است غیرفعال کنید.

دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 50، 1/2976s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 50، 1/5376s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 50، 1/3831s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 50، 1/3663s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 50، 1/1577s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 50، 1/3205s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 50، 1/4386s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 50، 1/3401s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 50، 1/3831s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 50، 1/4505s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 50، 1/3559s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 50، 1/2976s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین فوق عریض، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/1969 - بررسی Huawei Nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 50، 1/5236s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 50، 1/2611s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 50، 1/2611s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین فوق عریض، ۸ مگاپیکسل

دوربین فوق عریض دارای قابلیت فوکوس خودکار است و به همین دلیل می‌تواند از فاصله ۴ سانتی‌متری یا بیشتر عکس‌های نزدیک بگیرد. یک حالت ماکرو اختصاصی نیز وجود دارد، و دارای نماهای بومی (UW)، ۱x و ۲x است، که حالت دوم یک برش و ارتقاء است که چندان خوب به نظر نمی رسد. و به همین دلیل است که ما نمونه های ماکرو خود را با حداکثر FoV عکسبرداری کردیم.

ما عکس‌های نزدیک از دوربین فوق عریض را دوست داشتیم – آن‌ها جزئیات کافی، نمایش دوست‌داشتنی، نویز کم و رنگ‌های زنده را ارائه می‌دهند. کنتراست نیز خوب است و محدوده دینامیکی نیز خوب است. در نهایت، بوکه بسیار دوست داشتنی است و به خوبی رندر شده است.

نمونه‌های ماکرو، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/622s - بررسی Huawei nova 10 Pro نمونه های ماکرو، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/1089s - بررسی Huawei nova 10 Pro نمونه‌های ماکرو، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/50s - بررسی Huawei nova 10 Pro
نمونه های ماکرو، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 64، 1/50s - بررسی Huawei nova 10 Pro نمونه های ماکرو، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 80، 1/100s - بررسی Huawei nova 10 Pro
نمونه های ماکرو، ۸ مگاپیکسل

نوا ۱۰ پرو دارای سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی است که به دوربین اصلی در حالت های پرتره و دیافراگم کمک می کند. پرتره هایی که با این گوشی گرفتیم ثابت هستند – سوژه با جزئیات، به خوبی نوردهی شده و با رنگ های واقعی است. تاری پس‌زمینه نیز کاملاً متقاعدکننده است، و البته، اگر مورد شماست، می‌توانید جلوه‌های مختلفی را انتخاب کنید. در نهایت، این جدایی کافی است، حتی اگر به اندازه ای که ما گاهی امیدوار بودیم مهارت نداشته باشد.

در بیشتر مواقع HDR اعمال می‌شود که کمی وضوح کلی را کاهش می‌دهد، اما باعث می‌شود پرتره‌ها زنده و رنگارنگ به نظر برسند، و ما می‌توانیم بگوییم که ترجیح می‌دهیم این HDR را داشته باشیم و بهای آن را بپردازیم تا اینکه آن را اعمال نکنیم.

پرتره، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/245s - بررسی Huawei nova 10 Pro پرتره، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 64، 1/100s - بررسی Huawei nova 10 Pro پرتره، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 64، 1/50s - بررسی Huawei nova 10 Pro
پرتره، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 160، 1/50s - بررسی Huawei nova 10 Pro پرتره، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/2315s - بررسی Huawei nova 10 Pro پرتره، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 50، 1/2315s - بررسی Huawei nova 10 Pro
پرتره، ۱۲.۵ مگاپیکسل

کیفیت عکس در نور کم

تجربه عکاسی در نور کم ما مشابه دیگر گوشی‌های اخیر هوآوی است که بررسی کرده‌ایم – به نظر می‌رسد حالت شب به خوبی انجام شده است و دیگر به آن نیازی نیست. به این دلیل که خروجی پیش‌فرض دوربین اصلی فوق‌العاده است، با جزئیات زیاد، وضوح کافی و نوردهی فوق‌العاده، اغلب روشن‌تر از واقعیت اما نه بیش از حد.

اشباع رنگ به دلیل ظاهر چشمگیرش شایسته تحسین است. محدوده دینامیکی نیز بسیار بهتر از آن چیزی است که ما انتظار داشتیم، و هایلایت های بریده شده نادر هستند.

در نهایت، نویز فوق‌العاده پایین نگه داشته می‌شود و به نظر می‌رسد این عکس‌های شبانه از بهترین عکس‌هایی هستند که امروز می‌توانید دریافت کنید.

دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1250، 1/17s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1250، 1/17s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1250، 1/14s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 2500، 1/14s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 640، 1/20s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1000، 1/17s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 640، 1/20s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 5000، 1/14s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 2000، 1/14s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1600، 1/14s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 500، 1/20s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین اصلی، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 3200، 1/14s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین اصلی ۱۲.۵ مگاپیکسل

استفاده از حالت شب فایده‌ای ندارد – یا همان عکس‌ها را ذخیره می‌کند اما زمان بیشتری برای عکاسی می‌برد یا نرمی جزئی ایجاد می‌کند که کیفیت را کمی بدتر می‌کند.

حالت شب، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 800، 1/20s - بررسی Huawei nova 10 Pro حالت شب، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1000، 1/20s - بررسی Huawei nova 10 Pro حالت شب، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 2000، 1/17s - بررسی Huawei nova 10 Pro حالت شب، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 3200، 1/17s - بررسی Huawei nova 10 Pro
حالت شب، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 500، 1/25s - بررسی Huawei nova 10 Pro حالت شب، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1600، 1/20s - بررسی Huawei nova 10 Pro حالت شب، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 640، 1/20s - بررسی Huawei nova 10 Pro حالت شب، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 4000، 1/17s - بررسی Huawei nova 10 Pro
حالت شب، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1000، 1/20s - بررسی Huawei nova 10 Pro حالت شب، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 2000، 1/17s - بررسی Huawei nova 10 Pro حالت شب، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 400، 1/25s - بررسی Huawei nova 10 Pro حالت شب، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 4000، 1/14s - بررسی Huawei nova 10 Pro
حالت شب، ۱۲.۵ مگاپیکسل

زوم ۲ برابری در شب مانند روز روشن «بدون ضرر» نیست. برش می‌دهد و سپس عکس‌های پیش‌فرض را ارتقا می‌دهد.

زوم 2 برابری، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 500، 1/20s - بررسی Huawei nova 10 Pro زوم 2 برابری، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1000، 1/17s - بررسی Huawei nova 10 Pro زوم 2 برابری، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1600، 1/17s - بررسی Huawei nova 10 Pro زوم 2 برابری، 12.5 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 4000، 1/17s - بررسی Huawei nova 10 Pro
زوم ۲ برابر، ۱۲.۵ مگاپیکسل

حالت شب برای دوربین فوق عریض وجود ندارد، اما خوشبختانه nova 10 Pro به آن نیاز ندارد. به اندازه کافی جزئیات حل شده وجود دارد، و کاهش نویز ملایم تر نیز به آن کمک می کند. ما ترجیح می‌دهیم کمی نویز باقی بماند تا اینکه جزئیات ریز را لکه دار کنیم.

رنگ‌های عکس‌های فوق عریض دقیق، کنتراست خوب و محدوده دینامیکی مناسب است. هایلایت های بریده شده زیادی وجود دارد، اما با در نظر گرفتن همه موارد، نوردهی دوست داشتنی دریافت کردیم، و اینها چند عکس فوق العاده در شب هستند.

دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 3200، 1/13s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 3200، 1/14s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 3200، 1/13s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 3200، 1/13s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 3200، 1/13s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 3200، 1/13s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 1600، 1/14s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 3200، 1/13s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 3200، 1/13s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 3200، 1/13s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 3200، 1/14s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 2500، 1/14s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین فوق عریض، ۸ مگاپیکسل

و در اینجا عکس هایی از پوسترهای معمول ما که با هواوی نوا ۱۰ پرو گرفته شده است. می توانید ببینید که چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد. به راحتی می توانید اطراف را مرور کنید و آن را در مقابل سایر تلفن های پایگاه داده گسترده ما قرار دهید.

ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
هواوی نوا ۱۰ پرو در مقابل موتورولا اج ۳۰ پرو و ​​ایسوس زنفون ۹ در ابزار مقایسه عکس ما

عکس های سلفی

دو FoV برای دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی وجود دارد که مربوط به ۱۷ میلی‌متر و ۱۹ میلی‌متر معادل ۳۵ میلی‌متر است، یا به سادگی ۰.۶x و ۰.۸x را روی منظره یاب قرار دهید. و از آنجایی که دوربین همیشه عکس‌های ۱۳ مگاپیکسلی را به جای عکس‌های ۱۵ مگاپیکسلی که قرار است انجام دهد ذخیره می‌کند، این دو از خروجی پیش‌فرض حتی عریض‌تر حذف می‌شوند، اما تغییری در آن صورت نمی‌گیرد و در نتیجه کیفیت آن کاهش نمی‌یابد.

نمای ۱۷ میلی متری عریض است و منظور ما WIDE است. این برای عکس های گروهی در نظر گرفته شده بود که می توانید ده ها نفر را در کادر قرار دهید و همه آنها با جزئیات، تیز، نوردهی خوب و رنگارنگ خواهند بود.

در واقع، به لطف فوکوس خودکار موجود، نیازی به تنظیم بازوی خود ندارید. سوژه(ها) همیشه در کانون توجه خواهند بود. و حتی با وجود HDR درگیر، عکس‌ها همچنان جزئیات برجسته و وضوح عالی را ارائه می‌دهند. نوردهی، تعادل رنگ سفید، رنگ‌ها و رنگ‌های پوست، کنتراست، و البته دامنه پویا – همه چیز شایسته یک علامت عالی است.

این باید یکی از بهترین دوربین های سلفی باشد که امروزه می توانید دریافت کنید.

دوربین سلفی عریض 17 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 50، 1/336s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی عریض 17 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 50، 1/300s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی عریض 17 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 50، 1/632s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی عریض 17 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 50، 1/197s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین سلفی عریض 17 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 50، 1/651s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی عریض 17 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 50، 1/115s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی عریض 17 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 64، 1/33s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی عریض 17 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 100، 1/30s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین سلفی عریض 17 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 125، 1/25s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی عریض 17 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 50، 1/139s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین سلفی عریض ۱۷ میلی‌متری، ۱۳ مگاپیکسل

کیفیت عکس‌های ۱۹ میلی‌متری باریک‌تر با آنچه در عکس‌های ۱۷ میلی‌متری دیده‌ایم یکسان است – به این معنی که در سراسر صفحه قابل توجه است. این نمایش دوست‌داشتنی است، با ظاهری فوق‌العاده طبیعی و بدون تیز کردن مصنوعات، سر و صدا، یا چهره‌ها یا شاخ و برگ‌های بیش از حد پردازش شده. ما واقعاً کاملاً تحت تأثیر قرار گرفته ایم.

دوربین سلفی عریض 19 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 50، 1/313s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی عریض 19 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 50، 1/309s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی عریض 19 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 50، 1/671s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی عریض 19 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 50، 1/193s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین سلفی عریض 19 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 50، 1/663s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی عریض 19 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 50، 1/108s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی عریض 19 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 64، 1/33s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی عریض 19 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 100، 1/30s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین سلفی عریض 19 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 125، 1/25s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی عریض 19 میلی‌متری، 13 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 50، 1/136s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین سلفی عریض ۱۹ میلی‌متری، ۱۳ مگاپیکسل

درست مانند دوربین اصلی در پشت، دوربین اصلی در جلو می‌تواند عکس‌های معمولی ۶۰ مگاپیکسلی و هوش مصنوعی ۶۰ مگاپیکسلی را انجام دهد. و نتیجه‌گیری‌های ما نیز همین‌جاست. خروجی استاندارد ۶۰ مگاپیکسلی نسبت به نمونه پیش فرض ساده تر است، در حالی که نوع هوش مصنوعی کمی بهتر است اما در صورت کوچک شدن، عکس های ۱۳ مگاپیکسلی بهتری ارائه نمی دهد.

60 مگاپیکسل هوش مصنوعی - f/2.4، ISO 50، 1/147s - بررسی Huawei nova 10 Pro 60 مگاپیکسل هوش مصنوعی - f/2.4، ISO 50، 1/575s - بررسی Huawei nova 10 Pro 60 مگاپیکسل - f/2.4، ISO 50، 1/636s - بررسی Huawei nova 10 Pro
۶۰MP AI • ۶۰MP AI • ۶۰MP

هیچ حالت پرتره برای دوربین سلفی اصلی وجود ندارد، زیرا یک دوربین پرتره کامل برای آن با سنسور ۸ مگاپیکسلی و لنز ۵۲ میلی‌متری f/2.2 وجود دارد – کیتی که بوکه واقعی را ارائه می‌کند و لیوان شما را با جزئیات زیادی ثبت می‌کند.

و دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که تبلیغ می شود – با چهره شما در کادر قرار می گیرد و با جزئیات عالی، وضوح دقیق و ظاهری بسیار طبیعی بسیار خوب ارائه می شود. رنگ ها عالی هستند، کنتراست خوب است، و محدوده دینامیکی نیز بسیار خوب است. در نهایت، بوکه واقعا خوب است زیرا نیازی به شبیه سازی یا دخالت مصنوعی ندارد.

دو نکته در مورد این دوربین وجود دارد که باید بدانید. اولاً، ۵۲ میلی‌متر خیلی زیاد است – باید ۳۵ میلی‌متر یا بیشتر می‌بود، زوم اپتیکال ۲ برابر آن چیزی نیست که ما برای سلفی پرتره آن را ایده‌آل می‌نامیم، و به دست‌های بلند یا یک چوب سلفی نیاز دارد که عکاسی را سخت می‌کند. و ایده داشتن یک دوربین UW در نهایت حمل یک چوب سلفی نیست!

دوم، اگر نور ایده آل نباشد، و منظور ما کم نور یا شب نیست، منظور ما در داخل خانه است، وضوح به سرعت کاهش می یابد. عکس‌ها هنوز زیبا هستند، اما به اندازه زیر نور زیاد چشمگیر نیستند.

دوربین سلفی زوم، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/369s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی زوم، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/378s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی زوم، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/1083s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی زوم، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/108s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین سلفی زوم، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/907s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی زوم، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/105s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی زوم، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 64، 1/49s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی زوم، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 125، 1/30s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین سلفی زوم، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 160، 1/33s - بررسی Huawei nova 10 Pro دوربین سلفی زوم، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/142s - بررسی Huawei nova 10 Pro
دوربین سلفی زوم، ۸ مگاپیکسل

ضبط ویدیو

Huawei nova 10 pro با همه دوربین‌ها – اصلی، فوق عریض، سلفی و سلفی پرتره، ویدیو تا ۴K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و تا ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه ضبط می‌کند.

تثبیت‌کننده الکترونیکی همیشه روشن (به نام AIS) در همه دوربین‌های عکاسی به جز دوربین زوم سلفی وجود دارد. همچنین به نظر می رسد که به سختی روی دوربین سلفی با زاویه دید عریض کار می کند. شما نمی توانید EIS را خاموش کنید.

فیلم ۴K30 دارای نرخ بیت ویدئویی ۴۰ مگابیت بر ثانیه است. صدا همیشه به صورت استریو با نرخ بیت ۹۶ کیلوبیت در ثانیه ضبط می شود، اما نگران نباشید – صدا معمولاً غنی و عمیق است.

دوربین اصلی پشتی ویدیوهای ۴K خوبی را با جزئیات کافی ضبط می‌کند و اجرای آن دوست‌داشتنی است. رنگ‌ها در اینجا پاپ خاصی دارند، اما بیش از حد نیست. کنتراست کافی است.

محدوده دینامیکی تا حدودی کم است و ما نقاط بریده شده زیادی در ویدیو داریم. و فیلم تا حدودی نرم‌تر از آن چیزی است که ما می‌خواستیم – احتمالاً به دلیل تثبیت‌کننده الکترونیکی همیشه روشن و «برش و کیفیت بالا» آن.

 

فیلمبرداری در نور کم از دوربین اصلی عالی است – جزئیات فراوان، وضوح خوب، نوردهی درجه یک و رنگ‌های برجسته وجود دارد. چیزی که حتی چشمگیرتر است صدای کم در سراسر صفحه است.

همچنین می‌توانیم کنتراست و محدوده دینامیکی عالی را تحسین کنیم. به طور کلی، اینها برخی از بهترین ویدیوهای شبانه هستند که اخیراً دیده ایم.

 

ویدیوهای ۴K30 از دوربین فوق عریض خوب هستند، اما واقعاً چیزی برای صحبت نیست. آنها دارای جزئیات متوسط، رنگ های کمی شسته شده و محدوده دینامیکی قابل قبولی هستند. نویز به اندازه کافی کم است.

ما خوشحالیم که آنها برای جبران جزئیات متوسط ​​بیش از حد تیز نشده اند، زیرا این امر باعث بدتر شدن آنها می شد.

 

ویدیوهای کم نور دوربین فوق عریض قابل استفاده و رنگارنگ هستند، اما همین. آنها پر سر و صدا، نرم و فاقد جزئیات هستند.

 

ویدیوهای سلفی ۴K30 از دوربین سلفی که در هر دو FoV گرفته شده عالی هستند – سوژه ها به خوبی نوردهی می شوند و جزئیات کافی دارند، نویز کم است، رنگ ها دقیق هستند و کنتراست خوب است. محدوده دینامیکی کمی پایین است، اما باید اعتراف کنیم که در شرایط بسیار چالش برانگیزی هم عکس گرفته ایم.

EIS همیشه روشن وجود دارد که به نرمی بیشتر کمک می کند، اما بهتر است به جای نداشتن آن، آن را داشته باشیم.

 

 

در نهایت، ویدیوهای پرتره سلفی ۴K30 با جزئیات، واضح و با رنگ‌های خوب هستند. محدوده دینامیکی آنها کنتراست و متوسط ​​است و نویز فقط زمانی کم است که شرایط نور ایده آل باشد.

اما اولاً، ما نمی‌توانیم کسی را تصور کنیم که از این دوربین برای فیلم‌برداری استفاده کند، زیرا حتی با وجود دست‌های بلند این بازبین، لیوان او هنوز در کادر جا نمی‌شود. و دوم اینکه هیچ تثبیت کننده ای برای این دوربین وجود ندارد و فیلم کاملاً لرزان است.

 

در نهایت، در اینجا Huawei nova 10 Pro در ابزار ویدیویی ما قرار دارد تا بتوانید مقایسه های خود را انجام دهید.

ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو
۲۱۶۰p: Huawei nova 10 Pro در برابر Motorola Edge 30 Pro و Asus Zenfone 9 در ابزار مقایسه ویدیوی ما

رقابت

هواوی نوا ۱۰ پرو یک گوشی هوشمند منحصر به فرد است که به راحتی می تواند علاقه شما را برانگیزد. ترکیبی از OLED با رزولوشن بالا، سخت‌افزار جذاب، طراحی چشم‌نواز، و انتخاب جالب دوربین‌ها، به‌علاوه شارژدهی ۱۰۰ واتی – خوب، مطمئناً ما را کنجکاو کرد، اگر نه مجذوب.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

هواوی همیشه گوشی‌های خوبی با ظاهر ممتاز، با توجه زیادی به ماژول‌های دوربین و کیفیت تولید کرده است و ما همیشه از EMUI نیز خوشمان آمده است. و در واقع، nova 10 Pro تقریباً در هر چیزی که برای آن تبلیغ می شود – طراحی، صفحه نمایش، شارژ، سرعت و کیفیت عکس، برتری دارد.

گوشی های هواوی هنوز به خدمات گوگل دسترسی ندارند و ما شک داریم که این موضوع به زودی تغییر کند. و در حالی که ما دریافتیم که زندگی با Petal به جای Google کاملاً ممکن است، اما برای همه معتبر نخواهد بود زیرا برنامه‌هایی وجود دارند که به خدمات Google متکی هستند و بدون آنها اجرا نمی‌شوند. مثلاً مانند پوکمون گو.

و با این گفته، بیایید جایگزین های ممکن را بررسی کنیم.

هواوی نوا ۱۰ پرو اکنون با قیمتی حدود ۷۴۰ یورو در سراسر اروپا در دسترس است که به گوشی های پرچمدار نزدیک است و ما نمی توانیم شاهد بازی آن به نفع نوا ۱۰ پرو باشیم، حداقل در زمان عرضه.

به عنوان مثال، شیائومی ۱۲ تی پرو را در نظر بگیرید. این گوشی حدود ۳۰ تا ۵۰ یورو گران‌تر از نوا است، و در حالی که با سلفی‌های شگفت‌انگیز یا طراحی خاص شیک آن را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، صفحه نمایش Dolby Vision پرچم‌دار و جدیدترین چیپست Snapdragon 8+ Gen 1 با ۵G مطمئناً یک ترکیبی برای چرخاندن سر برای دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی با OIS و سرعت شارژ ۱۲۰ واتی حتی سریع‌تر می‌توان یک قاب درست کرد. به طور کلی، اگر سلفی های پیشرو در کلاس ضروری نیستند، ۱۲T Pro بهترین گوشی از این دو است.

موتورولا اج ۳۰ پرو یکی دیگر از گوشی های موجود در دسته قیمت نوا ۱۰ پرو است. این دستگاه یک OLED 144 هرتزی روان‌تر ارائه می‌دهد، یک چیپست سریع‌تر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ ۵G و دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در پشت وجود دارد که به‌عنوان یک OIS اولیه و یک دوربین اولتراواید/ماکرو عمل می‌کند. اج ۳۰ پرو، درست مانند نوا ۱۰ پرو، دارای یک تصویرگر سلفی ۶۰ مگاپیکسلی است که اج ۳۰ پرو را تهدیدی مستقیم برای نوا می کند. و در حالی که کیفیت عکس همه جانبه ممکن است دقیقاً در حد هواوی نباشد، هنوز هم بسیار خوب است. به طور کلی، ما تعداد کمی از افراد (در صورت وجود) را می بینیم که نوا ۱۰ پرو را از این موتور دریافت می کنند.

Zenfone 9 حدود ۸۰۰ یورو قیمت دارد و تقریباً از هر نظر از nova 10 Pro پیشی می‌گیرد – قابلیت‌های نمایشگر، سرعت و ۵G، و دوربین اصلی آن با تثبیت گیمبال تحت تأثیر قرار می‌گیرد. دوربین جلوی آن بسیار خوب است زیرا از فوکوس خودکار پشتیبانی می کند و دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی رده بالایی است. اوه، و Zenfobe 9 دارای استاندارد IP58 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. Zenfone 9 یک گوشی سبک وزن و جمع و جور است که می تواند کفه ترازو را نیز به نفع خود منحرف کند.

یا اگر به یک دوربین زوم اختصاصی نیاز دارید، سامسونگ گلکسی اس ۲۲ ۷۰۰ یورویی کار بسیار خوبی را انجام خواهد داد. این یکی از بهترین گوشی های موجود در بازار است و دارای کیفیت دوربین عالی در سراسر صفحه، شامل عکس سلفی است. همچنین یک دستگاه بسیار جمع و جور است و محافظت کامل از نفوذ را ارائه می دهد. و بدیهی است که کمی ارزانتر است.

در نهایت، احتمالاً متوجه شده اید که هنگام مقایسه nova 10 با رقبا، به دوربین سلفی پرتره ۸ مگاپیکسلی اشاره ای نکردیم. دلیل آن این است که این یک ویژگی کاملاً نادر است و مهمتر از همه، ما آن را به دلیل زوم طولانی غیر ضروری آن کاملاً بی فایده یافتیم. و به همین دلیل است که ما اکیداً توصیه می‌کنیم به جای آن Huawei nova 10 را در نظر بگیرید – تقریباً همان گوشی است اما بدون دوربین سلفی پرتره ۸ مگاپیکسلی و وضوح ۱۰۸۰p سنتی برای صفحه نمایش. شارژ نیز در ۶۶ وات کمی کندتر است، اما مطمئناً می توانیم با آن زندگی کنیم. نوا ۱۰ حدود ۵۵۰ یورو قیمت دارد که آن را به یک پیشنهاد بسیار رقابتی تر، به خصوص با کیفیت عکس فوق العاده تبدیل می کند.

شیائومی 12 تی پرو موتورولا اج 30 پرو ایسوس زنفون 9 Samsung Galaxy S22 5G هواوی نوا 10
Xiaomi 12T Pro • Motorola Edge 30 Pro • Asus Zenfone 9 • Samsung Galaxy S22 5G • Huawei nova 10

حکم ما

هوآوی نوا ۱۰ پرو یک گوشی هوشمند همه کاره عالی است که شایسته رده بالای میان رده است. دارای یک OLED 120 هرتزی با وضوح بالا، یکی از چیپست های میان رده مورد علاقه ما – Snapdragon 778G، و کیفیت عکس آن در هر دو طرف فوق العاده است.

نوا ۱۰ پرو همچنین دارای ویژگی‌هایی مانند بلندگوهای استریو، شارژ سریع ۱۰۰ واتی و برخی حالت‌های عکاسی جالب است. EMUI نیز یک راه‌انداز غنی از ویژگی‌ها است.

به طور کلی، نوا ۱۰ پرو برای بازی، کار و عکاسی عالی است. و طراحی منحصر به فردی دارد که چند امتیاز اضافی را نیز برای آن به ارمغان آورده است.

بررسی هواوی نوا 10 پرو

با این حال، BUT در راه است، و این یک مورد بزرگ است. این گوشی از اندروید ۱۱ قدیمی استفاده می‌کند و هیچ برنامه و سرویس Google وجود ندارد و برخی از برنامه‌ها و بازی‌ها نمی‌توانند بدون خدمات Google Mobile (GMS) کار کنند. کیفیت ویدیو نیز در حد و اندازه نیست، چیزی که ما باید استانداردهای بالاتری را در مورد تلفنی که به خاطر قدرت دوربینش به بازار عرضه می شود، رعایت کنیم.

هواوی نوا ۱۰ پرو یک گوشی هوشمند گران قیمت است، اما هیچ محافظی در برابر نفوذ ندارد. و به دلیل ممنوعیت ایالات متحده که هنوز هم به قوت خود باقی است، از ۵G پشتیبانی نمی کند.

در پایان این بررسی، نمی‌توانیم نوا ۱۰ پرو را دوست نداشته باشیم، اگرچه فکر می‌کنیم قیمت آن باعث فروش سختی آن می‌شود. از طرف دیگر، نوا ۱۰ معمولی تقریباً همان گوشی است اما ارزان‌تر و بدون دوربین سلفی پرتره است. نوا ۱۰ معمولی بهترین معامله از این دو است، حداقل تا زمانی که قیمت نوا ۱۰ پرو به میزان قابل توجهی کاهش یابد. یا همیشه می توانید هر یک از گزینه هایی را که در بالا ذکر کردیم در نظر بگیرید.

طرفداران

  • OLED روشن، ۱۲۰ هرتز، رنگ‌های دقیق، HDR10.
  • طراحی جذاب و تازه، البته کمی پر زرق و برق.
  • عمر باتری عالی وبگردی و پخش ویدئو.
  • شارژ فوق العاده سریع.
  • بلندگوهای استریو با صدای بلند.
  • عملکرد عالی و ثبات خوب در بازی ها.
  • کیفیت عکس عالی از دوربین های عقب، در روز و شب.
  • عکس های سلفی برجسته، فیلم های سلفی خوب.

منفی

  • دریافت برخی از برنامه‌ها و بازی‌های محبوب می‌تواند دردسرساز باشد و برخی از آنها به دلیل عدم وجود سرویس‌های موبایل Google از کار کردن خودداری می‌کنند.
  • بدون رتبه IP
  • بدون اتصال ۵G
  • فیلمبرداری بی‌نظیر از دوربین‌های عقب.
  • بزرگنمایی دوربین سلفی پرتره، گرفتن عکس های دستی را واقعا سخت می کند.

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من