وبلاگ

بررسی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

معرفی

چهار مدل Redmi Note 12 به بازارهای بین المللی عرضه شد. سه مورد از آنها دارای اتصال ۵G هستند. دو مورد از آنها دارای نام Pro برای ویژگی های برتر هستند. یک نوت برای کنترل همه آنها – پریمیوم ترین Redmi Note 12 Pro+.

این داستان پایان خوشی دارد. نگران نباش برخلاف سری‌های ردمی نوت ۱۱ که عمدتاً کاهش‌ها و عملکرد ناامیدکننده‌ای را به همراه داشت، مدل‌های ردمی نوت ۱۲ با کمال میل این مشکل را برطرف خواهند کرد. و ما با پیشرفته‌ترین مدل شروع می‌کنیم – Redmi Note 12 Pro+، که به خاطر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، شارژ سریع ۱۲۰ واتی و ویژگی‌های Dolby همه جانبه در کتاب‌های تاریخ ثبت خواهد شد.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

خوب، دیگر مزاحم نیست. Redmi Note 12 Pro+ از OLED 6.67 اینچی با رفرش ۱۲۰ هرتز و Dolby Vision بهره می برد. یک جفت بلندگوی Dolby Atmos پکیج Dolby را کامل می کند.

مدل جدید از پلتفرم Dimensity 1080 بهره می‌برد که نسبت به Dimensity 920 در +۱۱ Pro بهبود یافته است. و رم نسخه پایه از ۶ گیگابایت به ۸ گیگابایت افزایش یافته است.

حتی بهتر از آن، ظرفیت باتری نیز بهبود یافته است و Redmi Note 12 Pro+ می تواند با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت به خود ببالد. این گوشی یکی از سریع ترین راه حل های شارژ تا به امروز را ارائه می دهد – HyperCharge 120 واتی، که قبلاً ثابت شده است که سرعت شارژ فوق العاده ای را به عنوان بخشی از Redmi Note 11 Pro+ و سایر گوشی های ساخت شیائومی ارائه می دهد.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

یکی از قابل توجه ترین ارتقاهای امسال در بخش دوربین، به طور خاص دوربین اصلی است. اکنون بهترین مدل Redmi Note 12 از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ استفاده می‌کند، بنابراین می‌تواند کیفیت عکس و ویدیوی این کلاس را بی‌نظیر ارائه دهد. دوربین های ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و دوربین های سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مانند مدل های قدیمی تر باقی می مانند.

شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس یک گوشی هوشمند دو شیشه ای با استاندارد IP53 است. شکل منحنی و رنگ های جذاب نیز مطمئناً یک امتیاز خوب است. همچنین با آخرین MIUI ارائه می شود و انواع ویژگی های اتصال وجود دارد.

مشخصات شیائومی Redmi Note 12 Pro+ در یک نگاه:

  • بدنه: ۱۶۲.۹×۷۶.0x8.9mm, 208g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس ۵)، پشت شیشه ای; IP53، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب.
  • صفحه نمایش: ۶.۶۷ اینچ OLED، ۱B رنگ، ۱۲۰ هرتز، Dolby Vision، HDR10+، ۵۰۰ nits (typ)، ۹۰۰ nits (HBM)، وضوح ۱۰۸۰x2400px، نسبت تصویر ۲۰:۹، ۳۹۵ppi.
  • چیپست: Mediatek MT6877V ابعاد ۱۰۸۰ (۶ نانومتر): هشت هسته ای (۲×۲.۶ GHz Cortex-A78 & 6×2.0 GHz Cortex-A55); Mali-G68 MC4.
  • حافظه: ۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت رم ۱۲ گیگابایت؛ UFS 2.2.
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید ۱۲، MIUI 13.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : ۲۰۰ مگاپیکسل، f/1.7، ۲۴ میلی‌متر، ۱/۱.۴ اینچ ۰.۵۶ میکرومتر، PDAF، OIS؛ زاویه بسیار عریض : ۸ مگاپیکسل، f/2.2، ۱۲۰˚، ۱/۴ اینچ ۱.۱۲ میکرومتر ; ماکرو : ۲ مگاپیکسل، f/2.4.
  • دوربین جلو: ۱۶ مگاپیکسل، f/2.5، (واید)، ۱/۳.۰۶ اینچ ۱.۰ میکرومتر.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : ۴K@30fps، ۱۰۸۰p@30/60/120fps، ۷۲۰p@960fps. دوربین جلو : ۱۰۸۰p@30/60fps.
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر؛ ۱۲۰ وات سیمی، PD3.0، ۱۰۰% در ۱۹ دقیقه (تبلیغ شده).
  • متفرقه: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). NFC؛ پورت مادون قرمز؛ جک ۳.۵ میلی متری؛ بلندگوهای استریو

ما از دادن خبر به طرفداران Redmi متنفریم، اما Redmi Note 12 Pro+ و همچنین Pro معمولی از توسعه microSD پشتیبانی نمی‌کنند. اینها باید جزو اولین مدل‌های جهانی Redmi Note باشند که آن را از دست می‌دهند، و ما معتقدیم برخی از طرفداران ممکن است ناامید شوند. متاسف.

با این اوصاف، همه چیز دیگر در این Redmi Note 12 Pro+ جدید امیدوارکننده به نظر می رسد. بیایید آن را جعبه گشایی کنیم.

جعبه گشایی Redmi Note 12 Pro+

Redmi Note 12 Pro+ داخل یک جعبه سفید ضخیم می آید. این بسته شامل یک شارژر GaN 120 واتی، یک کابل USB-A-to-C و یک قاب نرم شفاف است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

Note 12 Pro+ همچنین دارای یک لایه محافظ نازک برای اهداف مقاومت در برابر خراش است. با این حال، این یک آهنربای لک است، و ما از شر آن خلاص شدیم، اما اگر برایتان مهم نیست، راحت باشید که مال خود را نگه دارید.

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

کل سری Redmi Note 12 دارای نمایشگرهای ۶.۶۷ اینچی و محفظه‌های دوربین مشابه است – به این معنی که آنها شبیه به هم هستند و اگر روبروی شما باشند، تشخیص آنها غیرممکن خواهد بود.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

گوشی‌های ردمی نوت ۱۲ همچنین از محفظه دوربین تمیزی که در پرچم‌داران شیائومی ۱۲ دیده می‌شود استفاده می‌کنند، که به گوشی‌ها جلوه‌ای عالی می‌دهد و خروجی خوبی از جزیره‌ی آشفته‌ای که در دستگاه‌های ردمی نوت ۱۱ تجربه کرده‌ایم، می‌دهد.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاسRedmi Note 12 Pro و Pro+

مهمان افتخاری، شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس، از نظر طراحی یک تفاوت اساسی با پرو استاندارد دارد – برخلاف پنل پشتی کاملاً مسطح نوت ۱۲ پرو، دارای پشت شیشه ای کمی خمیده است. و به جای براق مانند پرو، روکش مات دارد.

در واقع، Redmi Note 12 Pro یکی از دو مدل دو شیشه‌ای سری جدید است که دارای محافظ تخت Gorilla Glass 5 در بالای صفحه‌نمایش و شیشه مات کمی خمیده با روکش صیقلی در پشت است. قاب از پلاستیک با سطح مات دلپذیر ساخته شده است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

Redmi Note 12 Pro+، درست مانند تمام گوشی‌های Note 12، دارای استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش نور است. مانند سری گلکسی A ضد آب نیست، اما همچنان از هیچی بهتر است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

Note 12 Pro+ در رنگ های مشکی نیمه شب، سفید قطبی و آبی آسمانی (مال ما) موجود است. مدل آبی بسته به نور موجود کمی رنگ خود را به آبی تیره/روشن تغییر می دهد. این زرق و برق دار نیست، برعکس – کاملاً ظریف، و ما آن را دوست داشتیم.

نقطه مرکزی Note 12 Pro+ صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی Flow AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز است. از Dolby Vision نیز پشتیبانی می کند.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

این پنل دارای حاشیه‌های نسبتاً نازکی است و یک سوراخ کوچک در مرکز بالای صفحه‌نمایش – این نقطه‌ای است که دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دارد.

و یک خروجی به سختی قابل مشاهده در بالای صفحه نمایش، درست بالای قاب وجود دارد – این بلندگوی بریده گوش است. مانند بسیاری دیگر از گوشی های Redmi، این اسپیکر نیز دارای خروجی صدای دوم بر روی قاب است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

همانطور که توضیح دادیم پنل پشتی زیبا کمی خمیده است. یک محفظه فلزی تخت بیرون زده وجود دارد که دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و همچنین دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و فلاش LED را در خود جای می دهد. دوربین های اصلی و UW توسط حلقه های فلزی اضافی احاطه شده اند که ارتفاع بیشتری به جزیره دوربین می افزاید.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

همانطور که می توانید تصور کنید، ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در صورت استفاده بدون قاب به دلیل محفظه دوربینش، بسیار تکان می خورد. با این حال، این یک بدنه شیک است، مانند نمونه موجود در پرچمداران شیائومی ۱۲، و ما از سازگاری و ظاهر جدید آن قدردانی می کنیم.

حالا بیایید به اطراف نگاه کنیم. در سمت چپ چیزی نیست.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

سمت راست کلیدهای صدا و پاور/قفل را در خود جای داده است. اسکنر اثر انگشت طبق معمول روی کلید پاور قرار دارد و بسیار سریع و قابل اعتماد است. اگر خیلی وقت‌ها آن را بیدار می‌کنید، می‌توانید ماشه آن را طوری تنظیم کنید که روی «فشار» به جای «لمس» باشد.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

قسمت بالایی دارای جک ۳.۵ میلی متری صدا، خروجی دیگری برای بلندگوی بالایی، بلستر IR و میکروفون دوم است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

در نهایت می‌توانید سینی دو سیم‌کارت، میکروفون اصلی، درگاه USB-C و بلندگوی دوم را در پایین ببینید.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

Redmi Note 12 Pro+ دارای ابعاد ۱۶۲.۹ x 76 x 8.9 میلی‌متر و وزن ۲۰۸ گرم است که تقریباً یک میلی‌متر کوتاه‌تر از Note 11 Pro+ و یک مو ضخیم‌تر است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

ما متوجه شدیم که ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس چنگال را راضی‌کننده است. مطمئناً ایمن ترین نیست، اما خیلی هم لغزنده نیست. و به طور کلی تجربه هندلینگ خوب است – Redmi به دلیل طراحی و پایان خود احساس برتری می کند. و بیشتر اوقات نیازی به کیس احساس نمی کردیم. خوشبختانه، اگر با ما موافق نیستید، یک مورد در جعبه خرده فروشی در انتظار شماست.

نمایش دادن

Redmi Note 12 Pro+ دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی Flow AMOLED با وضوح +FHD (395ppi) و سوراخ کوچکی برای دوربین سلفی است. این پنل با ورق گوریلا گلس ۵ محافظت می شود.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

در حالی که به نظر می رسد نمایشگر شبیه به صفحه نمایش ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس است، اما با گواهینامه های عمق رنگ ۱۰ بیتی، HDR10+ و Dolby Vision به روز شده است. بقیه مشخصات شامل پاسخ لمسی ۲۴۰ هرتز، پشتیبانی از رنگ گسترده و کاهش نور PWM 1920 هرتز برای به حداقل رساندن فشار چشم در شرایط نور کم است.

شیائومی نوید حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیت را داده است و ما می توانیم آن را تأیید کنیم. در واقع، حداکثر روشنایی صفحه نمایش از طریق Sunlight Boost به ۹۹۰ نیت می رسد، در حالی که روشنایی دستی معمولی که از طریق اسکرابر روشنایی قابل دستیابی است، ۵۳۵ نیت است.

در نهایت، حداقل روشنایی در نقطه سفید ۲.۱ نیت بود که مطابق با اکثر پنل های OLED امروزی است.

تست نمایش ۱۰۰% روشنایی
مشکی، cd/m ۲ سفید، cd/m ۲ نسبت کنتراست
Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ ۰ ۵۳۵
Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ (Max Auto) ۰ ۹۹۰
Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G ۰ ۴۷۹
Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G (Max Auto) ۰ ۷۶۰
شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G ۰ ۴۷۰
Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G (Max Auto) ۰ ۷۴۶
Realme 10 Pro+ ۰ ۴۸۴
Realme 10 Pro+ (Max Auto) ۰ ۸۰۹
vivo V27 Pro ۰ ۴۷۹
vivo V27 Pro (Max Auto) ۰ ۶۸۰
شیائومی ۱۳ لایت ۰ ۵۱۲
Xiaomi 13 Lite (Max Auto) ۰ ۹۳۸
F4 کوچولو ۰ ۵۳۰
Poco F4 (Max Auto) ۰ ۱۰۰۳
Motorola Moto G82 ۰ ۴۹۶
Motorola Moto G82 (Max Auto) ۰ ۶۹۰

دقت رنگ

Redmi Note 12 Pro+ کنترل‌های رنگی معمولی MIUI شما را ارائه می‌دهد. گزینه های رنگ نمایشگر دارای سه مدل رنگ مختلف هستند – Vivid (پیش فرض، DCI-P3)، اشباع (DCI-P3 با تقویت اشباع)، و استاندارد (sRGB). می توانید دمای رنگ را برای هر حالت تنظیم کنید. همچنین یک حالت سفارشی وجود دارد که در آن می توانید طیف رنگی و تنظیم دقیق رنگ ها، اشباع، رنگ، کنتراست، گاما را انتخاب کنید.

گزینه Vivid (پیش‌فرض) DCI-P3 را عمدتاً وفادارانه بازتولید می‌کند، به استثنای رنگ‌های سفید و خاکستری کمی مایل به آبی (با انتخاب دمای رنگ گرم قابل رفع است). گزینه استاندارد مربوط به sRGB است و رندر دقیقی از جمله رنگ های سفید و خاکستری را ارائه می دهد.

گزینه های رنگ - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ گزینه های رنگ - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ گزینه های رنگ - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
گزینه های رنگی

نرخ تجدید

بیایید قابلیت‌های نرخ تازه‌سازی صفحه را بررسی کنیم. این پنل از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کند و دو حالت در تنظیمات وجود دارد – سفارشی (انتخاب بین ۱۲۰ هرتز یا ۶۰ هرتز) و پیش فرض (رفتار سوئیچینگ خودکار).

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

با بررسی بیشتر این موضوع، متوجه شدیم که صفحه نمایش با توجه به مشخصات خود از چهار نرخ تازه سازی ثابت پشتیبانی می کند – ۳۰ هرتز، ۶۰ هرتز، ۹۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز.

گزینه‌های نرخ تازه‌سازی - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ گزینه‌های نرخ تازه‌سازی - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
گزینه های نرخ تازه سازی

کاملاً انتظار می رود (از تجربه ما با بسیاری دیگر از تلفن های مجهز به MIUI)، ۱۲۰ هرتز سفارشی و پیش فرض (خودکار) همین کار را انجام می دهند – سیستم از ۱۲۰ هرتز برای رابط کاربری تلفن و اکثر برنامه ها (شامل بازی ها) استفاده می کند، حداقل زمانی که کاربر در حال تعامل با آن است. صفحه نمایش یا حرکت روی صفحه نمایش وجود دارد. سپس، به محض مشاهده یک تصویر ثابت برای چند ثانیه، سیستم برای صرفه جویی در مصرف انرژی، نرخ رفرش را به ۶۰ هرتز کاهش می دهد. ۶۰ هرتز همیشه برای برنامه دوربین، پخش ویدیو و پخش جریانی استفاده می شود.

صفحه نمایش نیز قادر به استفاده از حالت ۳۰ هرتز است، اما تنها موقعیتی که ما آن را در عمل دیدیم مربوط به نمایشگر همیشه روشن و چراغ اعلان است.

از لحاظ تئوری، صفحه نمایش باید بتواند به نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز تغییر کند، اما ما برنامه‌ای برای راه‌اندازی این مرحله به‌روزرسانی خاص پیدا نکردیم.

استریم و HDR

Redmi Note 12 Pro+ با پشتیبانی از Widevine L1 DRM ارائه می‌شود و پخش جریانی Full HD با پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision در پلتفرم‌های محبوب از جمله Netflix در دسترس است.

بررسی نتفلیکس - Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
نتفلیکس

 

عمر باتری

شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که از ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت در ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس بیشتر شده است. این گوشی از چیپست جدیدتر Dimensity و نسخه بعدی MIUI استفاده می کند. و درست مانند مدل قبلی پلاس، این مدل نیز از شارژ سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می کند.

ما تست عمر باتری خود را کامل کرده‌ایم و برای اولین بار پس از مدت‌ها، یک Redmi Note برای کسب رتبه استقامت زیر ۱۰۰ ساعت داریم.

Redmi Note 12 Pro+ امتیاز استقامت کلی ۸۸ ساعت را کسب کرد که ۱۸ ساعت کمتر از Redmi Note 11 Pro+ است. به غیر از آن، تمام زمان های باتری دیگر – تماس، وب، ویدئو – مطابق با مدل قدیمی و کاملا رضایت بخش است.

بررسی شیائومی 13 پرو

تست‌های باتری ما به لطف SmartViser ، با استفاده از برنامه viSerDevice، خودکار شد . درجه استقامت نشان می دهد که اگر روزانه یک ساعت تلفن، مرور وب و پخش ویدیو از دستگاه استفاده کنید، شارژ باتری چقدر طول می کشد. جزئیات بیشتر را می توان در اینجا یافت .

تستی که بیشترین آسیب را به استقامت می‌زند، عملکرد آماده به کار است که در Note 12 Pro+ در حدود ۲۵۰ ساعت متوسط ​​بود، در حالی که Note 11 Pro+ و مدل‌های قدیمی‌تر مصرف فوق‌العاده مقرون به صرفه‌ای را ارائه کردند که منجر به ۵۰۰-۶۰۰ ساعت شد. آماده به کار

Xiaomi
Redmi Note 12 Pro+
۵۰۰۰ mAh

ساعت ۸۸ساعت ۲۴:۵۸ساعت ۱۱:۴۲ساعت ۱۵:۵۹
Xiaomi
Redmi Note 11 Pro+ 5G
۴۵۰۰ mAh

ساعت ۱۰۶ساعت ۲۳:۲۹ساعت ۱۱:۴۷ساعت ۱۴:۵۹

❌︎

سامسونگ
گلکسی A54
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

ساعت ۱۱۹ساعت ۲۹:۱۶۵:۵۵ بعد از ظهرساعت ۲۰:۱۱

❌︎

Realme
۱۰ Pro+
۵۰۰۰ mAh

ساعت ۱۴۹ساعت ۳۷:۳۱ساعت ۱۸:۵۸۲۱:۰۰.

❌︎

شیائومی
۱۳ لایت
۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی

ساعت ۹۳ساعت ۲۳:۴۸ساعت ۱۲:۱۴ساعت ۱۷:۰۱

❌︎

به مقایسه اضافه کنید

تست ویدیو در حالت نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز انجام شد. هر زمان که ممکن است تست مرور وب با بالاترین نرخ تازه سازی نمایشگر انجام می شود. برای جزئیات بیشتر به بررسی های مربوطه مراجعه کنید. برای تنظیم فرمول رتبه‌بندی استقامت برای مطابقت با الگوهای استفاده خود، نمودار نتایج تست باتری همه‌وقت ما را بررسی کنید ، جایی که می‌توانید همه تلفن‌هایی را که آزمایش کرده‌ایم پیدا کنید.

سرعت شارژ

Redmi Note 12 Pro+ برای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خود از HyperCharge 120 واتی پشتیبانی می کند. این دستگاه همراه با آن شارژر و کابل مناسب با درجه ۶A ارائه می شود که با توجه به روند فعلی سازگار با محیط زیست خوب است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

درست مانند سایر گوشی های شیائومی با قابلیت شارژ ۱۲۰ واتی، این گوشی نیز دارای حالت Boost Charge است. این قابلیتی است که سریع ترین شارژ ممکن را با ۱۲۰ وات امکان پذیر می کند، اما نکته مهمی وجود دارد – به عنوان یک اقدام پیشگیری از گرمای بیش از حد، تنها زمانی کار می کند که صفحه نمایش گوشی خاموش باشد. گزینه Boost به طور پیش فرض خاموش است، اما می توانید آن را از داخل تنظیمات باتری فعال کنید.

تنظیمات شارژ - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ تنظیمات شارژ - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
تنظیمات شارژ

ما تست شارژ خود را با حالت Boost انجام دادیم، زیرا در غیر این صورت، گوشی به شارژ ۶۰W-80W محدود شده است.

Redmi Note 12 Pro+ با شارژر ۱۲۰W GaN خود ترکیبی باورنکردنی است. ما فقط در ۵ دقیقه ۳۸ درصد شارژ دریافت کردیم، در حالی که ۱۵ دقیقه ۸۱ درصد باتری را دوباره پر کرد.

تست شارژ ۱۵ دقیقه / ۳۰ دقیقه (از ۰٪)

بالاتر بهتر است

مرتب سازی بر اساس

نام
زمان ۱۵ دقیقه
زمان ۳۰ دقیقه
Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
۱۰۰%
۸۱%
هواوی نوا ۱۰ پرو
۱۰۰%
۶۸%
Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ (Boost OFF)
۱۰۰%
۵۸%
هواوی نوا ۱۰ پرو (بدون تقویت)
۹۹%
۵۸%
F4 کوچولو
۹۲%
۶۰%
Realme 10 Pro+
۸۶%
۵۳%
شیائومی ۱۳ لایت
۸۳%
۴۶%
شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو
۷۸%
۴۴%
vivo V27 Pro
۷۱%
۴۲%
Motorola Moto G82
۵۷%
۳۲%
Realme 10 Pro
۵۴%
۲۹%

* برای اطلاعات بیشتر روی نام دستگاه ها ضربه بزنید/موشواره کنید

درصد شارژ در ۱۵ دقیقه درصد شارژ در ۳۰ دقیقه

شارژ کامل ۲۳ دقیقه طول کشید، در حالی که ما ۹۵٪ در ۱۹ دقیقه – زمانی که شیائومی برای شارژ کامل تبلیغ می کند – ساعت را به ثبت رساندیم. عواملی مانند دمای اتاق، سیم کارت، حساب‌های متصل و سایر موارد بر زمان شارژ تأثیر می‌گذارند، بنابراین فکر می‌کنیم تفاوت جزئی ۴ دقیقه به راحتی با این موارد توضیح داده می‌شود.

زمان تا شارژ کامل (از ۰%)

پایین تر بهتر است

مرتب سازی بر اساس

نام
زمان
Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G
ساعت ۰:۱۶
پوکو F4 GT
ساعت ۰:۱۷
Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G (Boost OFF)
۰:۲۲ ساعت
Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
۰:۲۳ ساعت
هواوی نوا ۱۰ پرو
۰:۲۶ ساعت
Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ (Boost OFF)
ساعت ۱۲:۳۰ صبح
هواوی نوا ۱۰ پرو (بدون تقویت)
۰:۳۱ ساعت
F4 کوچولو
۰:۳۸ ساعت
Realme 10 Pro+
۰:۴۱ ساعت
شیائومی ۱۳ لایت
۰:۴۲ ساعت
شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو
۰:۴۸ ساعت
vivo V27 Pro
۰:۵۱ ساعت
شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو
۰:۵۵ ساعت
Realme 10 Pro
ساعت ۱:۱۲
Motorola Moto G82
ساعت ۱:۱۵
شیائومی ردمی نوت ۱۱
ساعت ۱:۱۸

* برای اطلاعات بیشتر روی نام دستگاه ها ضربه بزنید/موشواره کنید

در طول شارژ سریع ۱۲۰ واتی، گوشی داغ نشد، فقط گرم شد.

ما همچنین بدون حالت Boost تست کردیم و کاملاً انتظار می رود که روند شارژ کمی کندتر است. در ۵ دقیقه، ۲۶٪، ۱۵ دقیقه – ۵۸٪ دریافت کردیم و شارژ کامل ۳۰ دقیقه طول کشید.

 

بلندگوها

Redmi Note 12 Pro+ دارای یک تنظیم بلندگوی استریو است. یکی از بلندگوها در بالای گوشی قرار گرفته و دارای دو خروجی – رو به بالا و جلو برای اهداف گوشی است. دیگری در پایین Redmi قرار دارد.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

Redmi Note 12 Pro+ از بهبود Dolby Atmos پشتیبانی می کند و به طور پیش فرض فعال است. ما سعی کردیم موسیقی را با و بدون Dolby Atmos گوش کنیم، و وقتی آن را روشن نگه داشتیم تجربه بهتری پیدا کردیم – بلندگوها کمی بلندتر هستند و صدا تا حدودی واضح تر است. چرخاندن بهبود Dolby Atmos باعث می‌شود صدایی غنی‌تر شود، اما باس و صدا کمی پایین‌تر هستند.

Redmi Note 12 Pro+ در تست بلندی صدای ما نمره خوبی کسب کرد، و Good همچنین بهترین چیزی است که با توصیف کیفیت صدای آن مطابقت دارد – آواز خوب است، باس وجود دارد و Dolby Atmos به فرکانس‌های بالا بهتر کمک می‌کند.

ما نمی‌توانیم اذعان کنیم که Redmi Note 11 Pro+ بلندتر و غنی‌تر به نظر می‌رسید.

یک ترکیب آشنا – اندروید ۱۲ با MIUI 14

Redmi Note 12 Pro+ آخرین MIUI 14 این شرکت را بر روی اندروید ۱۲ قدیمی تر اجرا می کند. تیم سازنده MIUI 14 معماری سیستم را در سطح هسته اندروید با برنامه ریزی CPU، GPU و منابع حافظه، اندازه سیستم عامل سبک تر و کاهش حافظه به روز کرد. استفاده

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

بیایید سریع به چیزهای جدید بپردازیم. فقط هشت برنامه سیستم را نمی توان حذف نصب کرد، که یک جهش بزرگ نسبت به نسخه های قبلی MIUI است. دیگر بهینه‌سازی‌های دقیق عبارتند از فشرده‌سازی خودکار برای برنامه‌هایی که به‌طور فعال استفاده نمی‌شوند و تغییر جهت خاموش کردن اعلان‌های دائمی.

با مروری بر لیست اضافه‌های جدید مورد انتظار به MIUI 14 از زمان انتشار رسمی آن، به‌طور عجیبی متوجه شدیم که هنوز چیزهای زیادی در واحد Redmi Note 12 Pro+ ما وجود ندارد. شاید برخی از ویژگی های جدید بعداً با به روز رسانی ارائه شوند. واحد ما فاقد ویجت های جدید شخصیت های متحرک است، اما دارای سبک جدید پوشه های بزرگ شده است.

پوشه های بزرگ شده - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ پوشه های بزرگ شده - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ پوشه های بزرگ شده - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
پوشه های بزرگ شده

همچنین ادغام فایل‌های تکراری، کنترل‌های جابه‌جایی بین دستگاه‌های جانبی بی‌سیم شیائومی و ویژگی‌های جدید حساب خانوادگی را پیدا نکردیم. تشخیص متن بهبود یافته و استخراج از تصاویر در گالری نیز وجود نداشت.

به غیر از این چند تغییر، MIUI به هیچ وجه تغییر نکرده است و کاربران احساس خوبی در خانه خواهند داشت.

این بار تقسیم بین یک اعلان و مرکز کنترل به طور پیش فرض فعال است و این احتمالاً چیز خوبی است. ما متوجه شدیم که این بسیار راحت است و راهی برای آموزش کاربران در مورد رویکرد منحصر به فرد MIUI به رابط کاربری است. و اگر طرفدار نیستید، همیشه می‌توانید با جابجایی سریع در یک مکان، به حالت استاندارد اعلان‌ها برگردید.

صفحه قفل - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ صفحه اصلی - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ نوتیفیکیشن سایه - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ مرکز کنترل - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ مرکز کنترل - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
صفحه قفل • صفحه اصلی • سایه اعلان • مرکز کنترل

صفحه اصلی، برنامه‌های اخیر و منوی تنظیمات کلی مثل همیشه هستند. کشوی برنامه نیز به طور پیش فرض فعال است و ما دوست داریم که شیائومی نوار جستجو را در پایین صفحه برای دسترسی راحت تر قرار داده است. دسته های برنامه های سفارشی و از پیش تعیین شده برای ناوبری سریعتر وجود دارد.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

برخلاف منوی استاندارد برنامه‌های اخیر، تعویض‌کننده وظیفه MIUI برنامه‌ها را به صورت عمودی فهرست می‌کند و چند میانبر مفید را ارائه می‌دهد. اینجاست که می‌توانید برنامه‌ها را در پنجره‌های شناور باز کنید. با این حال، شما می توانید تنها یک برنامه شناور را در یک زمان باز داشته باشید. اگر می‌خواهید میانبر سریع‌تری برای برنامه‌هایی که از پنجره‌های آزاد پشتیبانی می‌کنند، داشته باشید، فقط نوار کناری را فعال کنید.

برنامه های اخیر - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ گزینه ها - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ پنجره شناور - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ تقسیم صفحه - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ کشوی برنامه - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ کشوی برنامه - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
برنامه های اخیر • گزینه ها • پنجره شناور • تقسیم صفحه • کشوی برنامه

قابل ذکر است، نوار کناری بسته به سناریو متفاوت است. در بازی‌ها، نوار کناری چند ویژگی مرتبط با بازی را ارائه می‌کند، در حالی که در برنامه‌های ویدیویی، نوار کناری به جعبه ابزار ویدیو تبدیل می‌شود. به شما امکان می‌دهد برنامه‌های ویدیویی را در پنجره‌های پاپ‌آپ، اسکرین‌شات، ضبط صفحه، ارسال محتوا، و پخش ویدیو با صفحه خاموش اجرا کنید، از جمله در YouTube بدون اشتراک Premium. تنها نکته این است که برنامه‌هایی که می‌خواهید این ویژگی را فعال کنید، باید از قبل در لیست سفید قرار بگیرند.

نوار کناری و جعبه ابزار ویدئو - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ نوار کناری و جعبه ابزار ویدئو - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ نوار کناری و جعبه ابزار ویدئو - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ نوار کناری و جعبه ابزار ویدئو - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ نوار کناری و جعبه ابزار ویدئو - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
نوار کناری و جعبه ابزار ویدئو

سفارشی سازی، مثل همیشه، بخش بزرگی از MIUI است. این سیستم به شما امکان می دهد سبک نمایشگر همیشه روشن یا موضوع رابط کاربری را انتخاب کنید. جدا از مواردی که از قبل روی دستگاه نصب شده اند، یک فروشگاه تم وجود دارد که انتخاب گسترده ای را در اختیار شما قرار می دهد. خود تم ها نه تنها ظاهر کلی بلکه آهنگ های زنگ و نمادهای سیستم را نیز تغییر می دهند.

تم ها و نمایشگر همیشه روشن - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ تم ها و نمایشگر همیشه روشن - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ تم ها و نمایشگر همیشه روشن - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ تم ها و نمایشگر همیشه روشن - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ تم ها و نمایشگر همیشه روشن - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ تم ها و نمایشگر همیشه روشن - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
تم ها و نمایشگر همیشه روشن

با حرکت به سمت حریم خصوصی و امنیت، MIUI با یک برنامه امنیت سیستم از پیش نصب شده ارائه می شود. به غیر از لایه حفاظتی اضافی بدافزاری که ارائه می کند، برنامه بسیاری از تنظیمات برنامه و ویژگی های حریم خصوصی را در یک مکان نگه می دارد. می تواند لیست سیاه شما را مدیریت کند، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کند و مقداری RAM را آزاد کند. همچنین می‌تواند مجوزهای برنامه‌های نصب‌شده شما را مدیریت کند، رفتار باتری برنامه‌های انتخاب‌شده را تعریف کند و محدودیت‌هایی را فقط برای برنامه‌های خاص اعمال کند.

MIUI 14 گزینه Memory Extension را ارائه می دهد که به طور پیش فرض فعال است (در صورت تمایل می توانید آن را غیرفعال کنید). در واحد بررسی ما، می‌توانیم بین ۲ گیگابایت، ۳ گیگابایت و ۵ گیگابایت حافظه داخلی رزرو شده به عنوان افزونه RAM انتخاب کنیم. بلوک های حافظه کمتر مهم باید اینجا بیایند.

برنامه امنیتی - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ برنامه امنیتی - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ افزونه حافظه - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
برنامه امنیتی • برنامه امنیتی • افزونه حافظه

وقتی صحبت از امنیت شد، حسگر اثر انگشت نصب شده در کنار، سریع و قابل اعتماد است. و شما می توانید بین لمس و فشار برای اسکن ماشه را انتخاب کنید.

تنظیمات اثر انگشت - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
تنظیمات اثر انگشت

MIUI با برنامه های چندرسانه ای اختصاصی خود ارائه می شود – گالری، موسیقی و Mi Video (هر دو با گزینه های محلی و پخش جریانی) وجود دارد. یک مدیر فایل MIUI نیز در هیئت مدیره است. و البته یک برنامه Mi Remote وجود دارد که از بلستر IR یکپارچه استفاده می کند.

گالری - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ موسیقی - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ ویدیو - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ مدیریت فایل - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ Mi Remote - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
گالری • موسیقی • ویدیو • مدیر فایل • Mi Remote

در مجموع، MIUI 14 کمی بیش از سیزدهمین تکرار تغییر کرد. حداقل در واحد Redmi Note 12 Pro+ ما، یعنی. مثل همیشه سریع و قابل تنظیم است. شیائومی توجه ویژه ای به بخش لمسی این دستگاه داشته است و ما متوجه شدیم که موتور آن واضح، قوی و دقیق است. حتی اگر آن را مزاحم یا به اندازه کافی قوی نیست، تنظیم شدت بازخورد لمسی وجود دارد.

برخی از رام های MIUI شامل تبلیغات در برنامه های پیش فرض هستند، این یک چیز شناخته شده است. و Redmi Note 12 Pro+ با «توصیه‌های تبلیغاتی» عرضه می‌شود.

می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید، حتی اگر انجام آن کمی خسته‌کننده باشد، زیرا باید این کار را برای هر برنامه سیستمی که آنها را دارد انجام دهید. به عنوان مثال، اگر از تبلیغات اسکنر برنامه آزار می‌دهید، فقط روی چرخ دنده تنظیمات ضربه بزنید و توصیه‌ها را غیرفعال کنید. تبلیغات در File Manager – Settings->About باید این کار را انجام دهند. تم ها – به تنظیمات بروید و توصیه ها را غیرفعال کنید. مطمئناً ایده آل نیست، اما حداقل می توانید از شر همه آنها خلاص شوید. توجه داشته باشید که برخی از انصراف ها برای یک دوره ۳۰ روزه هستند و پس از آن باید دوباره آن را غیرفعال کنید. و دوباره.

انصراف از تبلیغات - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ انصراف از تبلیغات - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ انصراف از تبلیغات - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
انصراف از تبلیغات

عملکرد و معیارها

Redmi Note 12 Pro+ از چیپست Dimensity 1080 مدیاتک پشتیبانی می کند. این یک نسخه بهبود یافته از Dimensity 920 در داخل Redmi Note 11 Pro+ با عملکرد کمی بهتر، کارایی بهتر و پشتیبانی از دوربین تقویت‌شده است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

مهم ترین تغییرات در اینجا قابلیت های دوربین تراشه است. Dimensity 1080 جدید می تواند داده های تصویر را از سنسورهای تا ۲۰۰ مگاپیکسل (قبلاً ۱۰۸ مگاپیکسل) با ISP Imagiq کنترل کند. به ویدیوهای HDR با شتاب سخت افزاری تا رزولوشن ۴K اشاره شده است، اما این ویژگی جدیدی نیست.

این چیپست جدید Dimensity 1080 5G با دو هسته عملکرد Cortex-A78 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز (از ۲.۵ گیگاهرتز) عملکرد کمی به روز می کند، در حالی که شش Cortex-A55 در فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز باقی می ماند.

پردازنده گرافیکی همان Mali-G68 است و چیپست همچنان بر روی فرآیند ۶ نانومتری ساخته شده است. از جنبه عملکرد، امتیازات بنچمارک ممکن است در مقایسه با دستگاه هایی که تراشه قبلی را اجرا می کنند، جهش قابل توجهی نداشته باشند.

Redmi Note 12 Pro+ جهانی تنها در یک گزینه حافظه موجود است – ۸ گیگابایت رم LPDDR4X + 256 گیگابایت حافظه UFS 2.2. امسال مدل‌های Pro فاقد کارت حافظه microSD هستند.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

ابتدا، ما معیارهای معمول CPU را اجرا کردیم. همانطور که می بینید هیچ تفاوتی در عملکرد CPU بین Redmi Note 11 Pro+ (DM920) و Redmi Note 12 Pro+ (DM1080) وجود ندارد. پردازنده در میان قیمت نیز سریعترین پردازنده نیست اما مطمئناً ناامید نخواهد شد.

GeekBench 5 (چند هسته ای)

بالاتر بهتر است

  • SORT BY LABEL
  • SORT BY VALUE
  • شیائومی ۱۳ لایت۲۹۳۶
  • پوکو ایکس ۵ پرو۲۹۳۰
  • سامسونگ گلکسی A54۲۷۰۳
  • Realme 10 Pro+۲۳۷۱
  • Redmi Note 11 Pro+ 5G۲۲۲۵
  • Xiaomi Redmi Note 12 Pro+۲۲۰۸
  • پوکو ایکس ۵۲۰۸۸
  • Redmi Note 11 Pro 5G۲۰۶۳
  • Realme 10 Pro۲۰۲۱
  • گلکسی A33 5G۱۹۰۰
  • Motorola Moto G72۱۸۴۲

GeekBench 5 (تک هسته ای)

بالاتر بهتر است

  • SORT BY LABEL
  • SORT BY VALUE
  • Realme 10 Pro+۸۴۲
  • شیائومی ۱۳ لایت۷۹۵
  • پوکو ایکس ۵ پرو۷۸۱
  • سامسونگ گلکسی A54۷۷۰
  • Xiaomi Redmi Note 12 Pro+۷۶۷
  • گلکسی A33 5G۷۴۲
  • Redmi Note 11 Pro+ 5G۷۳۶
  • Realme 10 Pro۶۹۸
  • پوکو ایکس ۵۶۹۳
  • Redmi Note 11 Pro 5G۶۸۸
  • Motorola Moto G72۵۴۶

GeekBench 6 (چند هسته ای)

بالاتر بهتر است

  • SORT BY LABEL
  • SORT BY VALUE
  • سامسونگ گلکسی A54۲۷۹۷
  • شیائومی ۱۳ لایت۲۴۳۴
  • Xiaomi Redmi Note 12 Pro+۲۳۷۲

GeekBench 6 (تک هسته ای)

بالاتر بهتر است

  • SORT BY LABEL
  • SORT BY VALUE
  • سامسونگ گلکسی A54۱۰۰۸
  • Xiaomi Redmi Note 12 Pro+۹۶۰
  • شیائومی ۱۳ لایت۹۳۸

عملکرد پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 در مدل جدید و قبلی Redmi یکسان است. تا آنجایی که رقابت پیش می رود، در میان بهترین امتیازها قرار دارد که توسط جدیدترین پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۷ نسل ۱ به دست آمده است.

GFX Car Chase ES 3.1 (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • SORT BY LABEL
  • SORT BY VALUE
  • شیائومی ۱۳ لایت۳۳
  • پوکو ایکس ۵ پرو۲۸
  • سامسونگ گلکسی A54۲۵
  • Xiaomi Redmi Note 12 Pro+۲۲
  • Redmi Note 11 Pro+ 5G۲۲
  • Realme 10 Pro+۲۱
  • گلکسی A33 5G۲۰
  • Redmi Note 11 Pro 5G۱۷
  • Realme 10 Pro۱۶
  • Motorola Moto G72۱۳

GFX Manhattan ES 3.0 (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • SORT BY LABEL
  • SORT BY VALUE
  • شیائومی ۱۳ لایت۸۰
  • سامسونگ گلکسی A54۶۹
  • Xiaomi Redmi Note 12 Pro+۵۸
  • Redmi Note 11 Pro+ 5G۵۷
  • Realme 10 Pro+۵۶
  • گلکسی A33 5G۵۶
  • Redmi Note 11 Pro 5G۴۱
  • Realme 10 Pro۴۱
  • Motorola Moto G72۳۷

۳DMark Wild Life Vulkan 1.1 (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

بالاتر بهتر است

  • SORT BY LABEL
  • SORT BY VALUE
  • شیائومی ۱۳ لایت۲۹۶۹
  • سامسونگ گلکسی A54۲۸۱۸
  • گلکسی A33 5G۲۲۶۰
  • Realme 10 Pro+۲۲۵۲
  • Xiaomi Redmi Note 12 Pro+۲۲۴۸
  • Redmi Note 11 Pro+ 5G۲۰۱۴
  • Motorola Moto G72۱۲۵۵
  • Realme 10 Pro۱۲۱۸
  • Redmi Note 11 Pro 5G۱۲۰۴

در نهایت، تست ترکیبی AnTuTu، گوشی جدید Redmi Note 12 Pro+ را در میان گوشی‌های با امتیاز برتر در این کلاس قرار می‌دهد.

AnTuTu 9

بالاتر بهتر است

  • SORT BY LABEL
  • SORT BY VALUE
  • شیائومی ۱۳ لایت۵۳۴۱۴۳
  • پوکو ایکس ۵ پرو۵۳۱۳۹۸
  • Realme 10 Pro+۵۲۲۳۷۶
  • سامسونگ گلکسی A54۵۰۶۶۷۸
  • Xiaomi Redmi Note 12 Pro+۴۹۸۷۱۰
  • Redmi Note 11 Pro+ 5G۴۳۷۸۷۲
  • Realme 10 Pro۴۰۱۸۶۰
  • پوکو ایکس ۵۴۰۰۸۹۵
  • گلکسی A33 5G۳۹۴۹۱۸
  • Motorola Moto G72۳۸۳۳۱۷
  • Redmi Note 11 Pro 5G۳۸۲۹۰۲

و قبل از اینکه نتیجه گیری کنیم، بیایید ثبات و عملکرد پایدار در Redmi Note 12 Pro+ را بررسی کنیم.

تست دریچه گاز CPU 72٪ پایداری را نشان داد، اما می بینید که بیشتر اوقات گوشی در واقع ۹۰٪ ثبات را حفظ کرده است و ما به آن نمره عالی می دهیم.

تست استرس GPU پایداری ۹۹.۶% را به دست آورد که یک امتیاز عالی دیگر است.

تست CPU - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ تست GPU - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ تست GPU - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
تست CPU • تست GPU

Redmi Note 12 Pro+ سخت افزار مناسبی دارد و عملکرد رضایت بخشی را برای کلاس خود ارائه می دهد. بازی خوب بود و به همین ترتیب چند کاره بود. مطمئناً این گوشی هوشمند بهترین امتیاز در بازار و در کلاس خود نیست، اما ما هیچ لحظه واقعی را تجربه نکردیم که ما را بیشتر بخواهد.

حرارت و پایداری نیز در سراسر صفحه عالی بود – عملکرد پایدار عالی است و Redmi Note 12 Pro+ هرگز داغ نشد، فقط گرم شد.

یک دوربین سه گانه بهبود یافته با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ

Redmi Note 12 Pro+ دارای سه دوربین در پشت و یک دوربین در جلو است که با Redmi Note 11 Pro+ مطابقت دارد. تنظیمات پشتی شامل یک دوربین OIS اولیه ۲۰۰ مگاپیکسلی (از ۱۰۸ مگاپیکسل)، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی به یک تصویرگر ۱۶ مگاپیکسلی متکی است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

دوربین اصلی پس از ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس شاهد تغییرات اساسی بوده است و در واقع به نظر می رسد تنها دوربینی باشد که به روز رسانی شده است. دوربین اصلی Redmi Note 12 Pro+ اکنون از یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی Samsung HPX 1/1.4 اینچی با پیکسل‌های ۰.۵۶ میکرومتر و فیلتر رنگی Tetra2Pixel استفاده می‌کند که آن را به کوچک‌ترین حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ تبدیل می‌کند. Motorola Edge 30 Ultra از HP1 ( 200 مگاپیکسل، ۱/۱.۲۲ اینچ ۰.۶۴ میکرومتر)، در حالی که Galaxy S23 Ultra به HP2 متکی است (۲۰۰ مگاپیکسل، ۱/۱.۳ اینچ ۰.۶ میکرومتر).

این سنسور با یک لنز ۲۴ میلی متری f/1.6 (OIS) تثبیت شده همراه شده است. و فیلتر رنگی Tetra2pixel RGB Bayer Pattern به این معنی است که حسگر ۱۶ پیکسل را در ۱ گروه بندی می کند و به طور موثر تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی را به طور پیش فرض خروجی می دهد.

دوربین فوق عریض از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی سامسونگ S5K4H7 ISOCELL Slim با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری در پشت یک لنز ۱۶ میلی‌متری f/2.2 استفاده می‌کند. فوکوس در بی نهایت ثابت است.

دوربین ماکرو از سنسور ۲ مگاپیکسلی OmniVision OV02B1 در پشت یک لنز ۲۴ میلی‌متری f/2.4 و فوکوس ثابت در فاصله ۴ سانتی‌متری استفاده می‌کند.

در نهایت، دوربین جلو از یک سنسور ۱/۳ اینچی ۱۶ مگاپیکسلی Sony IMX 471 با پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری و لنز f/2.4 استفاده می‌کند. فوکوس نیز ثابت است.

برنامه دوربین در Redmi 12 Pro+ کم و بیش مانند سایر شیائومی ها است. عملیات اصلی برای تغییر حالت‌ها، همانطور که انتظار می‌رود، با کشیدن انگشت‌های کناری کار می‌کند، و همچنین می‌توانید روی حالت‌هایی که می‌توانید مشاهده کنید ضربه بزنید تا مستقیماً به آن‌ها بروید. می‌توانید با رفتن به تب More و رفتن به دکمه ویرایش، حالت‌ها را در rolodex اصلی اضافه، حذف و تنظیم مجدد کنید و همچنین می‌توانید از منوی تنظیمات به آن دسترسی داشته باشید.

در انتهای منظره یاب، یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR و کلید هوش مصنوعی دارید. همچنین منوی همبرگر وجود دارد که شامل گزینه‌های اضافی مانند نسبت تصویر، تایمر خودکار و خطوط شبکه است، سوئیچ ماکرو اینجاست، به علاوه میانبر تنظیمات. علاوه بر حالت High-res 50MP/200MP که با رزولوشن کامل خروجی می دهد، گزینه ای برای تنظیم وضوح خروجی برای هیچ یک از دوربین ها پیدا نخواهید کرد (نه این که ما به آن اهمیت خاصی می دهیم).

در انتهای نزدیک، سوئیچ زوم دوربین را دارید که به یکی از دو حالت عمل می کند. اولین مورد به سادگی ضربه زدن بر روی یکی از چهار نقطه است که گزینه های فوق عریض (۰.۶x)، اولیه (۱x)، اولیه (۲x زوم دیجیتال) را نشان می دهد. یا می‌توانید روی بزرگنمایی فعال ضربه بزنید و حالت‌های زوم بیشتری را نشان دهید.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

یک حالت حرفه ای با قابلیت خوب وجود دارد که می توانید پارامترهای عکسبرداری را خودتان تغییر دهید. شما می توانید یکی از ۴ تنظیم از پیش تنظیم تعادل رنگ سفید را انتخاب کنید یا دمای نور را با یک نوار لغزنده شماره گیری کنید. یک نوار لغزنده فوکوس دستی (با اوج گرفتن به عنوان یک گزینه)، و سرعت شاتر و کنترل ISO با محدوده هایی بسته به دوربینی که استفاده می کنید – اصلی یا فوق عریض وجود دارد.

حالت شب در دوربین های اصلی و فوق عریض در دسترس است.

برنامه دوربین - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ برنامه دوربین - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ برنامه دوربین - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ برنامه دوربین - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ برنامه دوربین - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ برنامه دوربین - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
برنامه دوربین

کیفیت عکس در روز

دوربین اصلی تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی را هنگام استفاده از حالت پیش‌فرض Photo ذخیره می‌کند و این تصاویر واقعاً خوب هستند. جزئیات حل شده زیاد است. شاخ و برگ و سایر جزئیات کوچک به خوبی توسعه یافته اند. مقداری تیز شدن بیش از حد وجود دارد، اما منطقی است.

همه عکس ها بدون نویز هستند. محدوده دینامیکی خوب است، اما نه بیش از حد، و عکس ها این ظاهر مصنوعی HDR-y را ندارند. در واقع، می توان گفت که کنتراست کمی بیش از حد است، که سایه ها را تیره و جوهری با جزئیات کم می گذارد.

در نهایت، نمایش رنگ به واقعیت وفادار است، حتی اگر با بویی از افزایش اشباع.

دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 50، 1/671s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 51، 1/671s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 51، 1/961s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 50، 1/778s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 51، 1/831s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 53، 1/1195s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 50، 1/282s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 51، 1/1256s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 53، 1/476s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 51، 1/831s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 53، 1/510s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 53، 1/510s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 50، 1/583s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 52، 1/551s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل

ممکن است انتظار داشته باشید که چنین سنسوری با وضوح بالا باید زوم دیجیتالی با کیفیت بالایی را ارائه دهد و در مورد Redmi Note 12 Pro+، حالت ۲x دارد.

عکس‌های با زوم ۲ برابر خوب هستند، اما آن‌طور که ما می‌خواستیم واضح نیستند. آنها یک درجه دقیق تر از آنچه که یک محصول معمولی و پیشرفته انجام می داد، هستند، اما این در مورد آن است. اگر از خروجی ۵۰ مگاپیکسلی یا ۲۰۰ مگاپیکسلی بریده می شد، این می توانست خیلی بهتر باشد، اما بدیهی است که اینطور نیست.

به طور خلاصه، زوم ۲ برابری تصاویر بسیار کمتری را نسبت به حالت ۱x ارائه می دهد، اما همچنان با کیفیت خوب و قابل استفاده در صورت عدم نیاز به آنها با وضوح کامل.

زوم 2 برابری، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 50، 1/583s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ زوم 2 برابری، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 50، 1/1088s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ زوم 2 برابری، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 51، 1/961s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ زوم 2 برابری، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 50، 1/1088s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
زوم 2 برابری، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 52، 1/1088s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ زوم 2 برابری، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 51، 1/583s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ زوم 2 برابری، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 52، 1/720s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ زوم 2 برابری، 12 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 50، 1/551s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
زوم ۲ برابر، ۱۲ مگاپیکسل

و صحبت از حالت وضوح بالا، این است که در Redmi Note 12 Pro+ Ultra HD نامیده می شود و به طور پیش فرض عکس های ۵۰ مگاپیکسلی را ذخیره می کند. همچنین یک کلید ۲۰۰ مگاپیکسلی وجود دارد.

عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی با وضوح بالا جزئیات و وضوح بیشتری را ارائه می‌کنند و به شما امکان می‌دهند چیزهایی مانند متن‌های دیواری، صفحات ماشین، چهره‌های بهتر را که قبلا غیرممکن بود، ثبت کنید. تمام نمونه‌های ۵۰ مگاپیکسلی که ما گرفته‌ایم شارپ و با جزئیات هستند و ظاهر بیش از حد تیز و متضاد تصاویر معمولی را ندارند، بنابراین خروجی طبیعی‌تری را به ارمغان می‌آورند.

می‌توانید مرکز این عکس‌ها را برش دهید و عکس‌هایی با زوم ۲ برابری بسیار دقیق‌تر از آنچه برنامه دوربین به‌طور پیش‌فرض ذخیره می‌کند، دریافت خواهید کرد.

دوربین اصلی، 50 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 50، 1/632s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 50 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 51، 1/585s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 50 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 52، 1/894s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین اصلی، 50 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 50، 1/831s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 50 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 52، 1/776s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 50 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 53، 1/545s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل

گزینه ۲۰۰ مگاپیکسل عکس های ۵۰ مگاپیکسلی ارتقا یافته را ذخیره می کند و تنها چیزی که دریافت می کنید مگابایت های هدر رفته بیشتر است – یک عکس حدود ۴۰ مگابایت است.

دوربین اصلی، 200 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 52، 1/677s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 200 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 51، 1/585s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 200 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 53، 1/894s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین اصلی، 200 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 52، 1/776s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 200 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 52، 1/776s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، 200 مگاپیکسل - f/1.6، ISO 53، 1/545s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل

همانطور که گفتیم می توانید از گزینه ۵۰ مگاپیکسل (یا ۲۰۰ مگاپیکسل) برای دریافت جزئیات بیشتر استفاده کنید. در اینجا مقایسه ای بین حالت پیش فرض و ۵۰ مگاپیکسل با تغییر اندازه به ۱۲ مگاپیکسل وجود دارد.

۱۲ مگاپیکسل
۵۰ مگاپیکسل تا ۱۲ مگاپیکسل

عکس های ۸ مگاپیکسلی فوق عریض به طرز شگفت انگیزی خوب بودند، با جزئیات بسیار خوب برای یک دوربین با زاویه دید فوق عریض. نویز فوق العاده کم، کنتراست بالا، محدوده دینامیکی مناسب است و رنگ ها عمدتا دقیق هستند.

در حالی که محدوده دینامیکی می‌تواند از افزایش جزئی در اینجا استفاده کند، برداشت‌های ما مثبت باقی می‌ماند زیرا این دوربین عکس‌هایی با ظاهر طبیعی، واضح و دقیق را ذخیره می‌کند. و تصحیح اعوجاج خودکار کار بسیار خوبی برای صاف کردن گوشه ها انجام می دهد.

دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 53، 1/1548s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین فوق عریض، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/1244s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 51، 1/1647s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین فوق عریض، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 53، 1/1332s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 52، 1/1431s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین فوق عریض، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 51، 1/2299s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین فوق عریض، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/427s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین فوق عریض، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 52، 1/2299s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 50، 1/1149s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 53، 1/1548s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 51، 1/1332s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 53، 1/1244s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین فوق عریض، 8 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 52، 1/936s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 51، 1/716s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین فوق عریض، ۸ مگاپیکسل

عکس‌های ماکرو ۲ مگاپیکسلی خوب هستند – سطح جزئیات خوبی دارند و به خوبی اشباع شده‌اند. نویز در سراسر عکس ها کم است، به شرطی که در شرایط نوری خوب گرفته شده باشند و محدوده دینامیکی کافی باشد.

از آنجایی که فوکوس در فاصله ۴ سانتی متری ثابت است، مدتی زمان و تعدادی عکس بدون فوکوس طول می کشد تا بتوان فاصله را به درستی دریافت کرد.

دوربین ماکرو، 2 مگاپیکسل - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین ماکرو، 2 مگاپیکسل - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین ماکرو، 2 مگاپیکسل - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین ماکرو، 2 مگاپیکسل - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین ماکرو، 2 مگاپیکسل - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین ماکرو، 2 مگاپیکسل - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین ماکرو، 2 مگاپیکسل - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین ماکرو، ۲ مگاپیکسل

هیچ سنسور عمقی در Redmi Note 12 Pro+ وجود ندارد، اگرچه حالت Portrait همچنان وجود دارد. پرتره ها روی دوربین اصلی گرفته می شوند و الگوریتم ها عمق میدان را محاسبه می کنند. و نمونه‌هایی که با Note 12 Pro+ گرفته‌ایم کاملاً خوب هستند – تفکیک سوژه ماهر است. تاری قانع کننده است کیفیت عکس تا حدودی متوسط ​​است، با محدوده دینامیکی پایین و جزئیات متوسط.

پرتره، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 359، 1/100s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ پرتره، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 367، 1/100s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ پرتره، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1046، 1/33s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ پرتره، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 748، 1/50s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
پرتره، ۱۲ مگاپیکسل

به نظر می رسد دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مانند بسیاری از گوشی های شیائومی قبل از این از فیلتر Quad-Bayer استفاده می کند. سلفی های خوبی با سوژه ای توسعه یافته، رنگ های زنده و کنتراست بالا می گیرد. جزئیات خوب است، اگرچه دور از بالا – همانطور که گفتیم، این یک تصویرگر Quad-Bayer است که قرار است عکس‌های ۴ مگاپیکسلی را ذخیره کند و نه ۱۶ مگاپیکسلی را همانطور که می‌کند.

محدوده دینامیکی پایین است، اما می توانید حالت HDR را فعال کنید و پس زمینه ای به درستی توسعه یافته خواهید داشت.

ما از سلفی هایی که گرفتیم خوشحالیم، حتی اگر آنها متوسط ​​باشند.

سلفی، 16 مگاپیکسل - f/2.5، ISO 60، 1/855s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ سلفی، 16 مگاپیکسل - f/2.5، ISO 60، 1/1058s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ سلفی، 16 مگاپیکسل - f/2.5، ISO 61، 1/2646s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ سلفی، 16 مگاپیکسل - f/2.5، ISO 58، 1/694s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
سلفی، ۱۶ مگاپیکسل

کیفیت عکس در نور کم

Redmi Note 12 Pro+ 5G از حالت شب خودکار پشتیبانی می کند – به طور پیش فرض در تنظیمات دوربین پیشرفته فعال است. این بدان معناست که از نظر تئوری، برنامه دوربین تصمیم می‌گیرد که چه زمانی و کجا از حالت شب و زمان نوردهی آن استفاده کند.

اگرچه دقیقاً اینطور نیست. برای شروع، این حالت فقط روی دوربین اصلی کار می کند. و سپس، این یک حالت شب کامل نیست، بلکه بیشتر شبیه یک بهبود HDR نسبت به خروجی معمولی است.

و در اینجا عکس‌های Auto Night که با دوربین اصلی گرفته‌ایم هستند – کمتر از یک ثانیه برای گرفتن نیاز دارند. آنها جزئیات بیش از اندازه کافی را برای عکس های در نور کم، نوردهی عالی، محدوده دینامیکی فوق العاده و اشباع رنگ دوست داشتنی ارائه می دهند. نویز حتی در تاریک ترین این عکس ها نیز کم است، و می توانیم بگوییم که این ها برخی از عکس های شب جامد هستند که حتی با نمونه های پرچمدار رقابت می کنند.

تنها انتقاد ما این است که سایه ها دوباره بسیار تاریک هستند به حدی که شما نمی توانید هیچ جزئیاتی را در آنجا ببینید.

دوربین اصلی، Auto Night - f/1.6، ISO 2467، 1/20s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، Auto Night - f/1.6، ISO 5129، 1/8s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، Auto Night - f/1.6، ISO 4328، 1/10s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، Auto Night - f/1.6، ISO 4819، 1/10s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین اصلی، Auto Night - f/1.6، ISO 4808، 1/12s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، Auto Night - f/1.6، ISO 2935، 1/20s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، Auto Night - f/1.6، ISO 9375، 1/8s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، Auto Night - f/1.6، ISO 4611، 1/11s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین اصلی، شب خودکار

اگر حالت شب اختصاصی را انتخاب کنید، عکاسی و ذخیره یک عکس حدود یک یا دو ثانیه طول می‌کشد، و با تقویت جزئی در سایه، کمی روشن‌تر از حالت خودکار روشن‌تر می‌شود. این یک تغییر مثبت است، مطمئناً، اما تفاوت جزئی است.

دوربین اصلی، حالت شب - f/1.6، ISO 2571، 1/14s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، حالت شب - f/1.6، ISO 5360، 1/6s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، حالت شب - f/1.6، ISO 4450، 1/7s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، حالت شب - f/1.6، ISO 4543، 1/7s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین اصلی، حالت شب - f/1.6، ISO 4550، 1/8s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، حالت شب - f/1.6، ISO 2518، 1/14s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، حالت شب - f/1.6، ISO 5393، 1/4s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، حالت شب - f/1.6، ISO 4542، 1/7s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین اصلی، حالت شب

در نهایت، انصراف از حالت شب خودکار، عکس‌هایی با جزئیات بیشتر و واضح‌تر با نوردهی واقعی و اشباع رنگ به دست می‌دهد. محدوده دینامیکی پایین است زیرا نقاط برجسته زیادی وجود دارد، اما اگر جزئیات در سایه ها و وضوح کلی در اولویت هستند، حالت عکس بدون حالت خودکار شب عکس هایی در سطح پرچمدار به شما ارائه می دهد.

دوربین اصلی، Auto Night OFF - f/1.6، ISO 2866، 1/25s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، Auto Night OFF - f/1.6، ISO 10418، 1/20s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، Auto Night OFF - f/1.6، ISO 7925، 1/20s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، Auto Night OFF - f/1.6، ISO 10293، 1/17s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین اصلی، Auto Night OFF - f/1.6، ISO 6881، 1/20s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، Auto Night OFF - f/1.6، ISO 3836، 1/25s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، Auto Night OFF - f/1.6، ISO 15850، 1/14s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی، Auto Night OFF - f/1.6، ISO 9100، 1/20s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین اصلی، Auto Night OFF

به نظر نمی رسد حالت شب خودکار هنگام عکاسی با زوم ۲ برابری درگیر شود. عکس‌ها کاملاً زیبا، روشن و رنگارنگ هستند، با کمترین نویز، اگرچه جزئیات آنچنان چشمگیر نیستند.

دوربین اصلی 2x زوم، خودکار - f/1.6، ISO 1899، 1/25s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی 2x زوم، خودکار - f/1.6، ISO 5081، 1/25s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی 2x زوم، خودکار - f/1.6، ISO 8931، 1/17s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی 2x زوم، خودکار - f/1.6، ISO 9631، 1/20s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین اصلی ۲ برابر زوم، خودکار

استفاده از حالت شب در ۲x ترجیح داده نمی شود، زیرا عکس های با جزئیات فوق العاده ضعیف را ذخیره می کند، حتی اگر محدوده دینامیکی و نوردهی بهبود یافته باشد.

دوربین اصلی 2x زوم، حالت شب - f/1.6، ISO 2399، 1/14s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی 2x زوم، حالت شب - f/1.6، ISO 3138، 1/11s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی 2x زوم، حالت شب - f/1.6، ISO 4503، 1/10s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین اصلی 2 برابر زوم، حالت شب - f/1.6، ISO 4501، 1/8s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین اصلی ۲ برابر زوم، حالت شب

عکس‌های فوق عریض خودکار (بخوانید بدون حالت شب) قابل استفاده هستند – جزئیات متوسط ​​هستند و رنگ‌ها خوب هستند، اما تیره و کمی پر سر و صدا هستند. محدوده دینامیکی ضعیف است.

دوربین فوق عریض، خودکار - f/2.2، ISO 2595، 1/20s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین فوق عریض، خودکار - f/2.2، ISO 4000، 1/14s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین فوق عریض، خودکار - f/2.2، ISO 4000، 1/14s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین فوق عریض، خودکار - f/2.2، ISO 4000، 1/14s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین فوق عریض، خودکار - f/2.2، ISO 4000، 1/14s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین فوق عریض، خودکار - f/2.2، ISO 1824، 1/20s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین فوق عریض، خودکار - f/2.2، ISO 4000، 1/14s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین فوق عریض، خودکار - f/2.2، ISO 4000، 1/14s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین فوق عریض، خودکار

حالت شب، محدوده دینامیکی و نوردهی را بهبود می بخشد، اما جزئیات ضربه قابل توجهی می گیرند و به طور باورنکردنی کم می شوند.

دوربین فوق عریض، حالت شب - f/2.2، ISO 1100، 1/7s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین فوق عریض، حالت شب - f/2.2، ISO 1566، 1/7s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین فوق عریض، حالت شب - f/2.2، ISO 1566، 1/7s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین فوق عریض، حالت شب - f/2.2، ISO 1566، 1/7s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین فوق عریض، حالت شب - f/2.2، ISO 1566، 1/7s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین فوق عریض، حالت شب - f/2.2، ISO 1154، 1/7s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین فوق عریض، حالت شب - f/2.2، ISO 1566، 1/7s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دوربین فوق عریض، حالت شب - f/2.2، ISO 1566، 1/7s - بررسی Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
دوربین فوق عریض، حالت شب

در اینجا عکس‌هایی از پوسترهای معمول ما، که با Redmi Note 12 Pro+ گرفته شده‌اند، آمده است. می توانید ببینید که چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد. به راحتی می توانید اطراف را مرور کنید و آن را در مقابل سایر تلفن های پایگاه داده گسترده ما قرار دهید.

ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
Redmi Note 12 Pro+ در مقابل Galaxy A54 و Realme 10 Pro+ در ابزار مقایسه عکس ما

ضبط ویدیو

Redmi Note 12 Pro+ از فیلم برداری ۴K@30fps در دوربین اصلی خود پشتیبانی می کند. حداکثر سرعت دوربین فوق عریض ۱۰۸۰p@30fps است، در حالی که ماکرو ۲MP از ۷۲۰p@30fps پشتیبانی می کند. در نهایت، ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه در دوربین اصلی و سلفی موجود است.

تثبیت‌کننده الکترونیکی همیشه روشن در همه دوربین‌ها به جز دوربین‌های ماکرو کار می‌کند. متاسفانه در حالت های ۴K و ۱۰۸۰p@60fps کار نمی کند.

صدا همیشه به صورت استریو با نرخ بیت ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه ضبط می شود.

ویدیوهای ۴K از دوربین اصلی با سطح استثنایی از جزئیات، ظاهر متعادل طبیعی و رنگ‌های دقیق به راحتی در کلاس پیشرو هستند. آنها بدون نویز، با محدوده دینامیکی خوب و کنتراست عالی هستند.

 

ویدیوهای زوم شده ۲ برابری در نور روز با وضوح ۴K نیز خوب هستند، حتی اگر جزئیات آنها به نصف کاهش یابد. زوم ویدئویی ۲ برابری نیز در اکثر مواقع کار خوبی انجام می دهد.

 

ویدیوهای کم نور ۴K از دوربین اصلی جزئیات بسیار دقیقی را ارائه می دهند و از نویز پاکیزه هستند. اشباع رنگ آنها عالی است، محدوده دینامیکی برای اهداف کافی است و کنتراست بالا است. اگرچه ممکن است این فیلم بهترین فیلمی نباشد که از یک گوشی هوشمند دیده‌ایم، اما برای یک میان رده بسیار خوب است.

 

حتی بهتر از آن، ویدیوهای با زوم ۲ برابری در شب نیز به طرز شگفت انگیزی خوب هستند، و ما یک بار دیگر توصیه می کنیم در صورت لزوم از زوم ۲ برابری استفاده کنید.

 

دوربین فوق عریض ویدئوهای ۱۰۸۰p عالی با جزئیات درجه یک، رنگ‌های دقیق و محدوده دینامیکی فوق‌العاده را ذخیره می‌کند. کلیپی که گرفتیم بدون سروصدا است. فقط یک چیز وجود دارد – آنقدرها عریض تر از ویدیوهای ۴K دوربین اصلی نیست .

 

در نهایت، ویدیوهای ۱۰۸۰p از دوربین سلفی نیز ثابت هستند. ویدئو دارای جزئیات کافی، نویز کم، کنتراست بالا و رنگ های دوست داشتنی است. سوژه به خوبی نوردهی می‌شود، حتی اگر پس‌زمینه اغلب به دلیل محدوده دینامیکی پایین بریده شود.

 

ما همچنین چند ویدیو برای آزمایش EIS همیشه روشن گرفتیم. در دوربین فوق عریض مانند یک جذابیت عمل می کند، اما در دوربین اصلی که تنها به OIS در این وضوح متکی است، از ۴K پشتیبانی نمی کند.

در نهایت، Redmi Note 12 Pro+ در پایگاه داده مقایسه ویدیویی ما.

ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو
۲۱۶۰p: Redmi Note 12 Pro+ در مقابل Galaxy A54 و Realme 10 Pro+ در ابزار مقایسه ویدیوی ما

رقابت

Redmi Note 12 Pro+ چند به‌روزرسانی معنی‌دار را نسبت به مدل Note 11 Pro+ ارائه می‌کند – صفحه نمایش Dolby Vision بهبودیافته، طراحی دقیق، فضای ذخیره‌سازی دو برابر و دوربین اصلی جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی. و در حالی که این ویژگی‌ها به سختی باعث می‌شوند ۱۱ دارنده Pro+ از کشتی پرش کنند، مطمئناً افرادی را که از مدل‌های معمولی Note 11 یا Note 10 استفاده می‌کنند مجذوب خود می‌کنند.

یکی دیگر از مواردی که امسال نیز به روز رسانی شد قیمت آن است. قیمت جهانی Redmi Note 12 Pro+ اکنون ۵۰۰ یورو است که ۱۰۰ یورو بیشتر از قیمت راه اندازی Redmi Note 11 Pro+ 6/128 در سال گذشته است. هر چند یک پوشش نقره ای وجود دارد – ۵۰۰ یورو برای Redmi Note 12 Pro+ 8GB+256GB هزینه دارد که با قیمت Redmi Note 11 Pro+ 8/256 در سال گذشته مطابقت دارد.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

تعداد زیادی گوشی در دسته قیمت Redmi Note 12 Pro+ وجود دارد. اگر به گران‌ترین مدل Redmi Note 12 چشم دوخته‌اید، می‌توانید تصور کنید که بهترین مدل میان‌رده را در قبال پول خود می‌خواهید، و به همین دلیل است که ما در مورد مدل‌های معمولی Note 12 صحبت نمی‌کنیم. با این حال، اگر مشکلی برای شارژ کردن آهسته‌تر، طراحی براق و عکس‌های کمی کمتر از دوربین اصلی ندارید، می‌توانید ۱۰۰ یورو صرفه‌جویی کنید و Redmi Note 12 Pro را انتخاب کنید.

شیائومی ۱۳ لایت ۵۰۰ یورویی یکی دیگر از پیشنهادات جالب این سازنده با بریدگی قرص‌دار روی نمایشگر Dolby Vision است که شامل یک سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق ۸ مگاپیکسلی است. ۱۳ Lite از چیپست Snapdragon 7 Gen 1 استفاده می کند که عملکرد CPU و GPU را حتی سریعتر ارائه می دهد. ۱۳ لایت همچنین یک گوشی هوشمند جمع‌وجورتر است، بنابراین اگر به عملکرد و کیفیت سلفی بیش از ۱۲۰ وات شارژ می‌شوید، احتمالاً باید به جای آن این گوشی را تهیه کنید.

در نهایت، اگر می‌خواهید کمی بیشتر هزینه کنید، Poco F4 GT را می‌توانید با قیمتی کمتر از ۵۵۰ یورو پیدا کنید. این صفحه نمایش مشابهی دارد اما دارای چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و محرک های بازی پاپ آپ مغناطیسی فیزیکی است. این گوشی هوشمند بازی محور با چهار بلندگو و شارژ سریع ۱۲۰ واتی است، در حالی که عملکرد دوربین آن تقریباً متوسط ​​است. اگر بازی را به عکاسی ترجیح می دهید، یک پیشنهاد جذاب است که ارزش آن را دارد.

شیائومی ردمی نوت 12 پرو شیائومی 13 لایت شیائومی پوکو F4 GT
Xiaomi Redmi Note 12 Pro • Xiaomi 13 Lite • Xiaomi Poco F4 GT

جدیدترین گلکسی A54 نیز حدود ۵۰۰ یورو قیمت دارد و احتمالاً تنها گوشی هوشمند دارای رتبه IP67 در این بازه قیمتی است. این صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی Super AMOLED مشابهی دارد و باید عملکرد مشابهی را با چیپست Exynos خود ارائه دهد. در حالی که دوربین اصلی گلکسی ۲۰۰ مگاپیکسل نیست، اما همچنان با کیفیت عکس خود ما را تحت تاثیر قرار داده است. به علاوه، شوترهای فوق عریض و ماکرو وضوح بالاتری دارند. A54 کندتر شارژ می شود، اما بسیاری از مردم بدشان نمی آید.

OnePlus Nord 2T نیز قابل تامل است. این چیپست قدرتمندتر Dimensity 1300 را در زیر OLED 90 هرتزی خود قرار می دهد و عملکرد دوربین آن به اندازه Redmi Note 12 Pro+ راضی کننده است. قیمت Nord 2T به حدود ۳۰۰ یورو کاهش یافته است که بسیار خوب است.

و اگر در هند زندگی می کنید، Realme 10 Pro+ می تواند جایگزین خوبی برای قیمت پایین تر آن باشد. Realme 10 Pro+ در اصل Redmi Note 12 Pro+ با شارژ کندتر، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و رابط کاربری متفاوت است.

سامسونگ گلکسی A54 OnePlus Nord 2T Realme 10 Pro+
Samsung Galaxy A54 • OnePlus Nord 2T • Realme 10 Pro+

حکم

Redmi Note 12 Pro+ یک گوشی هوشمند میان رده عالی با بدنه شیشه ای جذاب با درجه IP53 و صفحه نمایش عالی Dolby Vision با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و عمق رنگ ۱۰ بیتی است. ما همچنین از عملکرد پایدار خوب در سراسر صفحه قدردانی می کنیم.

Redmi Note 12 Pro+ ما را با کیفیت عکس و فیلم ۲۰۰ مگاپیکسلی اصلی خود تحت تأثیر قرار داد و حتی دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی آن نیز عملکردی خوب داشت. سلفی ها هم بد نیستند. همه اینها بدان معناست که Note 12 Pro+ را می توان به عنوان یک دوربین خوب با بودجه در نظر گرفت.

و بیایید بلندگوهای Dolby Atmos و شارژ سریع ۱۲۰ واتی سیمی را فراموش نکنیم.

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

البته Redmi Note 12 Pro+ چند نقطه ضعف دارد. شیائومی توسعه microSD را برای این نسل کنار گذاشته است و چیپست منتخب می توانست مثلاً Dimensity 1300 سریعتر به جای مدل ۱۰۸۰ باشد. از زمان Redmi Note 11 Pro+، کاهش عملکرد آماده به کار و کیفیت بلندگو را دوست نداشتیم.

همه چیز را در نظر بگیریم، Redmi Note 12 Pro+ هزینه‌های زیادی را به همراه دارد، تورم به وضوح تنظیم شده است، و هر طرفدار Redmi از این تلفن هوشمند راضی خواهد بود. ما از دورانی گذشته‌ایم که Redmi Note هیچ رقابتی در بازار نداشت، بنابراین قبل از اینکه آن را به عنوان راننده روزانه خود بسازید، مانند همیشه، پیشنهاد می‌کنیم در نظر داشته باشید که بازار چه چیز دیگری ارائه می‌دهد.

طرفداران

  • طراحی دو شیشه، دارای استاندارد IP53.
  • OLED عالی، Dolby Vision، رنگ ۱۰ بیتی، روشنایی درجه یک.
  • شارژ سریع فوق العاده، شارژر ۱۲۰ واتی همراه است.
  • عملکرد خوب، ثبات عالی.
  • کیفیت عکس و فیلم پیشرو در کلاس.
  • بلستر IR، ۵G، دو سیم کارت، NFC، بلندگوهای Dolby Atmos.

منفی

  • بدون توسعه microSD.
  • متوسط ​​استندبای در نتیجه عمر باتری را کاهش می دهد.
  • ما بلندگوهای بهتری را از سازنده تجربه کرده ایم.
  • روی اندروید ۱۲ راه اندازی می شود.
  • بدون EIS در ۴K.

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من