وبلاگ

بررسی سامسونگ گلکسی A54

معرفی

یکسان، اما متفاوت (اما بیشتر یکسان) – گلکسی A54 گواه این است که شما در فرمول برنده تغییراتی ایجاد نمی کنید. یا حداقل سامسونگ آن را اینگونه می بیند. اینکه آیا ما کاملاً با آن موافق هستیم – باید صفحات زیر را مطالعه کنید تا متوجه شوید.

از همان ابتدا، MSRP A54 تقریباً ۵۰۰ یورو مطمئناً کمی ابروها را افزایش می دهد. اما هنوز ناراحت نشوید – قیمت راه‌اندازی A53 5G در واقع تقریباً مشابه A54 بود، اما این اعداد در عرض یک یا دو ماه به شدت کاهش می‌یابند، بنابراین ما تا حدودی تمایل داریم که با آنها بیشتر با ذهن باز رفتار کنید.

با بررسی برگه مشخصات برای یافتن تفاوت‌های موجود در ماده، متوجه می‌شویم که موارد بیشتری وجود دارد – مدل جدید از آستانه وزنی ۲۰۰ گرمی عبور کرده است. قطر صفحه نمایش کمی کاهش یافته است، به ویژه از آنجایی که ظرفیت باتری ثابت مانده است.

چیپست جدید است. خیلی واضح است ۱۰۰ اضافی در این Exynos 1380 به معنای دو هسته قدرتمند اضافی در CPU و یک هسته GPU اضافی در مقایسه با ۱۲۸۰ در مدل قدیمی است. این مهم ترین پیشرفت سخت افزاری در سال جاری است و ممکن است چند گرم ارزش داشته باشد.

سنسور عمق از بین رفته است (بعید است از دست داده شود)، و تنظیمات دوربین سه گانه در پشت اکنون توسط یک واحد ۵۰ مگاپیکسلی به جای ۶۴ مگاپیکسل A53 5G سرلوحه کار قرار گرفته است. کاهش اسمی رزولوشن معنای چندانی ندارد، بنابراین ما به آن به عنوان کاهشی در این مورد نگاه نمی کنیم. دوربین فوق عریض و ماکرو بدون تغییر به نظر می رسد، همانطور که دوربین سلفی نیز تغییری نکرده است.

البته هیچ تغییری هم نمی تواند چیز خوبی باشد. به عنوان مثال رتبه IP67 را در نظر بگیرید – گوشی های میان رده سری A گلکسی چند نسلی است که مقاومت در برابر گرد و غبار و آب را ارائه کرده اند و A54 در این مسیر ادامه می دهد. شما همچنین مانند قبل بلندگوهای استریو دریافت می کنید و اسلات microSD تا یک سال دیگر زنده می ماند.

مشخصات گلکسی A54 سامسونگ در یک نگاه:

  • بدنه: ۱۵۸.۲×۷۶.۷×۸.۲mm, 202g; IP67 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا ۱ متر به مدت ۳۰ دقیقه).
  • صفحه نمایش: ۶.۴۰ اینچ Super AMOLED، ۱۲۰ هرتز، ۱۰۰۰ نیت (HBM)، رزولوشن ۱۰۸۰x2340px، نسبت تصویر ۱۹.۵:۹، ۴۰۳ppi.
  • چیپست: Exynos 1380 (5 نانومتر): هشت هسته ای (۴×۲.۴ GHz Cortex-A78 & 4×2.0 GHz Cortex-A55); Mali-G68 MP5.
  • حافظه: ۱۲۸ گیگابایت ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت؛ microSDXC (از اسلات سیم کارت مشترک استفاده می کند).
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید ۱۳، رابط کاربری One UI 5.1.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : ۵۰ مگاپیکسل، f/1.8، PDAF، OIS؛ زاویه بسیار عریض : ۱۲ مگاپیکسل، f/2.2، ۱۲۳˚، ۱.۱۲ میکرومتر؛ ماکرو : ۵ مگاپیکسل، f/2.4.
  • دوربین جلو: ۳۲ مگاپیکسل، f/2.2، ۲۶ میلی‌متر (عرض)، ۱/۲.۸ اینچ ۰.۸ میکرومتر.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : ۴K@30fps، ۱۰۸۰p@30/60fps، ۷۲۰p@480fps. دوربین جلو : ۴K@30fps، ۱۰۸۰p@30/60fps.
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر؛ ۲۵ وات سیمی
  • متفرقه: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ بلندگوهای استریو؛ حسگر مجاورت مجازی

جعبه گشایی گلکسی A54 سامسونگ

بسته‌ی خرده‌فروشی A54 مانند سال گذشته کاملاً بی‌نظیر است – A52 (های) آخرین کسانی بودند که آداپتور برق را در جعبه قرار دادند. لوازم جانبی ای که با A54 دریافت می کنید به یک ابزار خروج سیم کارت و یک کابل USB-C (سفید) محدود می شود.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

با توجه به ارزش آن، این واقعیت که شما هنوز یک کابل در جعبه دارید به این معنی است که می‌توانید هنگام خرید شارژر، در خرید آن صرفه‌جویی کنید – به همان اندازه که ما به یک پوشش نقره‌ای نزدیک می‌شویم.

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

یکپارچگی زبان طراحی گلکسی در میان خط تولید در حال تشدید است. نه تنها S23 و S23+ مانند Ultra بازسازی شدند، بلکه اعضای سری A هم اکنون از همان آرایش دوربین استفاده می کنند.

بررسی سامسونگ گلکسی A54کهکشان را حدس بزنید

سه لنز دوربین مجزا، که هر یک در حلقه‌ای براق پیچیده شده‌اند، نزدیک به ۲ میلی‌متر بیرون می‌آیند و از آنجایی که گوشی در واقع روی لنز پایینی قرار می‌گیرد، وقتی روی میز دراز می‌کشد، لرزش خاصی دارد – تایپ کردن روی صفحه‌کلید در چنین مواردی بسیار راحت است. حتما اذیتت میکنه

بررسی سامسونگ گلکسی A54

در حالی که طراحی لنز شبیه به پرچمداران ساخته شده است، پنل پشتی کاملا شبیه آنها نیست. برای مثال، این (احتمالا) پلاستیکی است – اگر گوریلا گلس بود، سامسونگ مطمئناً آن را تبلیغ می کرد – اما همچنین براق است. این برخلاف روکش مات‌شده خانواده S23 است، اما از زیبایی‌شناسی مات سری A نسبت به دو نسل قبلی فاصله می‌گیرد.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

این همه جلو و عقب احتمالاً برای اضافه کردن حداقل کمی تمایز بین مدل‌های موجود در خط تولید، اما همچنین برای تقویت احساس تازگی در مدل‌های A در انزوا ضروری است. همانطور که گفته شد، ما به خصوص ظاهر و احساس پشتی A53 و A52(های) را دوست داشتیم و این بازگشت به براق بودن، همراه با مبارزه با اثر انگشت، مانند یک قدم به عقب به نظر می رسد.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

اکنون، ما باید به سرعت با موارد بالا مقابله کنیم و بگوییم که رنگ بنفش واحد بررسی ما کار منصفانه‌ای در پنهان کردن اثرانگشت انجام می‌دهد – یا، بهتر است بگوییم، آنقدر سبک است که به راحتی آنها را تبلیغ نمی‌کند. با این حال، ما نمی‌توانیم سیاه‌پوست را چیزی جز یک جشن لکه‌دار ثابت تصور کنیم.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

همانطور که می توانیم بگوییم، قاب پلاستیکی است – فقدان خطوط آنتن (و نحوه رفتار آن در برابر تیغه چاقو) به این موضوع اشاره دارد. بنابراین در حالی که شکل آن شبیه به مدل‌های گران‌قیمت است، اما در داخل آن قدر بالا نیست.

از نظر فنی، در سطح نیز متفاوت است – پرچمداران دارای یک روکش براق هستند، در حالی که در A54 در اینجا بیشتر ظاهری ساتن دارد. این بی شباهت به رویکرد اپل نیست، که در آن حرفه‌ای‌ها دارای پشتی مات و فریم براق هستند، در حالی که پشت مدل‌های کوچک‌تر براق هستند و فریم‌های آن‌ها نه. هوم

بررسی سامسونگ گلکسی A54

شاید همین جاست که باید یک بار دیگر به رتبه IP67 گلکسی A54 اشاره کنیم. مقاومت در برابر گرد و غبار و آب در میان رده ها هنوز بسیار نادر است، بنابراین ارزش آن را در تلفن هایی که این ویژگی را دارند، می کند.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

چیدمان ویژگی ها در اطراف محیط کاملاً مانند قبل نیست، اما از نظر پیامدهای عملی کمی تغییر کرده است. دکمه‌های فیزیکی زیبا در سمت راست و درگاه USB-C در پایین قرار دارند. اکنون دو سوراخ در پایین وجود دارد، احتمالاً یک میکروفون در پشت هر کدام (برخلاف یک سوراخ در A53)، و این علاوه بر بلندگوی “اصلی” است. میکروفون دیگر در بالای صفحه است که در آن اسلات کارت خانه جدیدی پیدا کرده است که از پایین جابجا شده است.

راست - بررسی Samsung Galaxy A54 پایین - بررسی Samsung Galaxy A54 برترین ها - بررسی سامسونگ گلکسی A54
سمت راست • پایین • بالا

پایان کسب و کار گلکسی A54 دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی OLED است که با حاشیه سیاه رنگی تر از حد انتظار احاطه شده است. به جز قسمت پایینی که کمی ضخیم‌تر است، ضخامتی یکنواخت در امتداد سه لبه دیگر دارد، بنابراین حداقل می‌توان یک موردی ایجاد کرد که یکنواختی در مقابل ضخامت، از نقطه نظر ظاهر، یک مبادله منطقی باشد.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

وضعیت حاشیه نمونه دیگری است که در آن مقایسه آیفون نیز به ذهن متبادر می شود، در حالی که مدل های اپل معمولاً در نمودارهای نسبت صفحه نمایش به بدنه دنبال می شوند.

ورق کاملاً مسطح گوریلا گلس ۵ نیز حال و هوای مشابهی را ایجاد می کند. به عبارت دیگر، A54 ظاهر و حس بسیار زیادی شبیه S23 یا S23+ دارد، اما این گوشی‌ها در دو نسل گذشته کاملاً iPhone-y در جلو داشتند.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

چیزی که در آیفون پیدا نمی‌کنید، اما گلکسی A54 دارد، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است. این تنوع نوری است و به سرعت و قابل اطمینان کار می کند، اگرچه اگر یک شکایت را به ما اجازه دهید، این مکان نسبتاً کم است – سری S جایگاه بالاتر (و در ذهن ما بهتر) دارد.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

یک پیشرفت جدید، حرکت از جنبه ۲۰:۹ به ۱۹.۵:۹ برای نمایشگر در سال جاری است – از این نظر، همگرایی به ظاهر منطقی بین سری S و A ادامه دارد. با این حال، ماندن در قلمرو A، به این معنی است که A54 نه تنها سنگین‌تر از A53 است، بلکه عریض‌تر هم است – نزدیک به ۳ میلی‌متر، که تفاوت زیادی در آن جهت است و به راحتی احساس می‌شود.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

با نگاهی به مقایسه‌های سری S، A54 6.4 اینچی در واقع از نظر فیزیکی بزرگتر از ۶.۶ اینچی S23+ است. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر پرچم‌دار به لطف قاب‌های پرچم‌دارش در فضای کوچک‌تری قرار می‌گیرد، بنابراین اگرچه A54 ممکن است شبیه S23+ در گذر به نظر برسد، اما در استفاده از فضا هیچ کجا کارآمد نیست. چیزی که در نهایت قابل انتظار است.

بررسی سامسونگ گلکسی A54Galaxy A54 (سمت چپ) در کنار S23+

به طور خلاصه، گرایشی که در زبان طراحی سامسونگ می بینیم، هر کهکشانی باید یکسان به نظر برسد، شاید در منطق بازاریابی به خوبی پایه گذاری شده باشد. با این حال، همانطور که می بینیم، به نتایج منفی اجتناب ناپذیری منجر می شود. برای مثال، در حالی که از منظر A54 شبیه به +S23 خوب است، در مورد S23+ چه می گوید که به سختی می توانید آن را از یک میان رده تصادفی در خط تولید تشخیص دهید؟

و، در زمینه خود A54، آیا فقدان شخصیت واقعاً یک امتیاز مثبت در برابر رقبای با انواع رنگ‌ها و پرداخت‌های دیوانه‌کننده است، و آیا می‌تواند صرفاً روی گلکسی بودنش حساب کند تا مردم را به خرید آن وادار کند؟ ما را اشتباه نگیرید، طراحی گلکسی A54 مطمئناً برای چشم ها آسان است، فقط آنقدرها هم الهام گرفته نیست.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

کوچکتر، روشن تر، در کل عالی – صفحه نمایش OLED A54

در چیزی که احتمالاً یکی از غیرمنتظره‌ترین تغییرات نسلی است، گلکسی A54 با صفحه‌نمایش کمی کوچک‌تر عرضه می‌شود – نه اینکه حرکت از قطر ۶.۵ اینچی به قطر ۶.۴ اینچی خارج از مقایسه برگه مشخصات قابل توجه باشد. هنوز هم یک پنل OLED 1080p (رزولوشن ۱۰۸۰x2340px، ابعاد ۱۹.۵:۹، تراکم پیکسلی ۴۰۳ppi) و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز را با برخی قابلیت های تطبیقی ​​حفظ می کند.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

با این حال ، سامسونگ روشنایی را در این مورد افزایش داده است و وعده داده است که ۱۰۰۰ نیت در حالت روشنایی بالا در مقایسه با ۸۰۰ نیت مدل های قبلی. در آزمایش خود، ۹۸۰nits را با روشنایی تطبیقی ​​فعال و گوشی در زیر نور روشن اندازه‌گیری کردیم – به اندازه کافی نزدیک. این تقریباً روشن‌تر از هر چیزی است که می‌توانید با پول A54 تهیه کنید، که چیزی می‌گوید زیرا مبلغ ناچیزی نیست.

سطح روشنایی موجود هنگام تنظیم دستی با نوار لغزنده ۴۵۷ نیت عابر پیاده است، در حالی که حداقل روشنایی ممکن برای نقطه سفید ۱.۷ نیت عالی است.

تست نمایش ۱۰۰% روشنایی
مشکی، cd/m ۲ سفید، cd/m ۲ نسبت کنتراست
سامسونگ گلکسی A54 ۰ ۴۵۷
Samsung Galaxy A54 (Max Auto) ۰ ۹۸۰
سامسونگ گلکسی A53 5G ۰ ۴۲۷
Samsung Galaxy A53 5G (Max Auto) ۰ ۸۳۰
سامسونگ گلکسی A52s 5G ۰ ۳۸۳
Samsung Galaxy A52s 5G (Max Auto) ۰ ۸۰۰
شیائومی ۱۳ لایت ۰ ۵۱۲
Xiaomi 13 Lite (Max Auto) ۰ ۹۳۸
گوشی هیچی (۱) ۰ ۴۶۶
تلفن هیچی (۱) (حداکثر خودکار) ۰ ۶۶۳
Motorola Moto G82 ۰ ۴۹۶
Motorola Moto G82 (Max Auto) ۰ ۶۹۰
موتورولا اج ۳۰ فیوژن ۰ ۵۱۶
Motorola Edge 30 Fusion (Max Auto) ۰ ۹۴۶
نوکیا X30 ۰ ۴۴۲
Nokia X30 (Max Auto) ۰ ۷۴۶
گوگل پیکسل ۶ ۰ ۴۷۷
Google Pixel 6 (Max Auto) ۰ ۸۴۶
گوگل پیکسل ۶a ۰ ۵۰۵
Google Pixel 6a (Max Auto) ۰ ۸۷۶
Realme 10 Pro+ ۰ ۴۸۴
Realme 10 Pro+ (Max Auto) ۰ ۸۰۹

به خاطر داشته باشید، A54 همچنین دارای الگوریتم تقویت بینایی سامسونگ است که نقشه‌برداری تن‌های مختلف را اعمال می‌کند و رنگ‌ها را به‌طور قابل‌توجهی تغییر می‌دهد تا خوانایی را در شرایط محیطی بیش از حد روشن بهبود بخشد – یکی از ویژگی‌های پرچمداران سری S که در خط تولید می‌چکد.

در مورد رنگ‌ها، A54 از منوی آشنای دو گزینه‌ای استفاده می‌کند، با حالت پیش‌فرض Vivid که طیف گسترده‌ای و رنگ‌های تند را ارائه می‌دهد و Natural ظاهری آرام‌تر دارد. Vivid برای نمونه‌های هدف DCI-P3 ما بسیار دقیق بود و برای نگاه کردن فقط کمی جالب بود (مثلاً، سفید به طور آشکار آبی نیست)، اگرچه می‌توانید لغزنده دما را در پنج موقعیت تا انتها فشار دهید تا گرم شود و تقریباً عالی باشد. سفید پوستان حالت طبیعی، در عین حال، دقت بسیار خوبی را برای محتوای sRGB ارائه می دهد.

طبق برنامه‌های بررسی سخت‌افزار، Galaxy A54 از استانداردهای HDR10 و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و ما پخش‌های HDR را از YouTube دریافت کردیم. با این حال، نتفلیکس ظاهراً هنوز این گلکسی خاص را برای پخش HDR در لیست سفید قرار نداده است، اگرچه به گواهی Widevine L1 A54 احترام می‌گذارد و به راحتی جریان‌های FullHD را ارائه می‌دهد.

ویژگی های HDR و جریان - بررسی Samsung Galaxy A54 ویژگی های HDR و جریان - بررسی Samsung Galaxy A54 ویژگی های HDR و جریان - بررسی Samsung Galaxy A54 ویژگی های HDR و جریان - بررسی Samsung Galaxy A54 ویژگی های HDR و جریان - بررسی Samsung Galaxy A54 ویژگی های HDR و جریان - بررسی Samsung Galaxy A54
ویژگی های HDR و جریان

طبق معمول، منوی نرمی حرکت دو گزینه برای نرخ تازه سازی در اختیار شما قرار می دهد – تطبیقی ​​و استاندارد. استاندارد گزینه ۶۰ هرتز همیشه است، در حالی که Adaptive می گوید که تلفن در هنگام ثبت ورودی لمسی ۱۲۰ هرتز را حفظ می کند و پس از چند ثانیه عدم فعالیت به ۶۰ هرتز می رسد. بازی‌های با قابلیت فریم در ثانیه بالا نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را دریافت می‌کنند و ویدیوهای غیر ۳۰ فریم در ثانیه (۲۴ فریم در ثانیه، ۴۸ فریم در ثانیه، ۶۰ فریم در ثانیه) نمایشگر را نیز روی ۱۲۰ هرتز نگه می‌دارند.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

عمر باتری سامسونگ گلکسی A54

امسال پس از اینکه A53 از سال ۲۰۲۲ به چیزی که به نظر می رسد استاندارد طلایی ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بود، تغییری در ظرفیت باتری ایجاد نکرد. با این حال، تفاوت‌هایی در نتایجی که با همان باتری به دست می‌آوریم وجود دارد، و می‌توان گفت که مزایا از معایب آن بیشتر است.

ما حدود ۱۰ درصد کاهش طول عمر تماس صوتی داشتیم، اگرچه نتیجه ۲۹:۱۶ ساعت A54 چندان رضایت بخش نیست. به طور مشابه، ما تقریباً ۱۵٪ کمتر در ساعات آماده به کار دریافت کردیم، اما نیمی از آن نیز بد نیست.

بهبود واقعی نتیجه مرور وب است که در نزدیکی ۱۸ ساعت ۴۰ درصد افزایش نسبت به A53 نشان می دهد. پخش ویدئو در حدود ۲۰ ساعت باقی می ماند، یک رقم عالی دیگر.

با توجه به تمام اعداد در فرمول ما، امتیاز کلی استقامت گلکسی A54 به ۱۱۹ ساعت می رسد.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

تست‌های باتری ما به لطف SmartViser ، با استفاده از برنامه viSerDevice، خودکار شد . درجه استقامت نشان می دهد که اگر روزانه یک ساعت تلفن، مرور وب و پخش ویدیو از دستگاه استفاده کنید، شارژ باتری چقدر طول می کشد. جزئیات بیشتر را می توان در اینجا یافت .

سامسونگ
گلکسی A54
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

ساعت ۱۱۹ساعت ۲۹:۱۶۵:۵۵ بعد از ظهرساعت ۲۰:۱۱
Samsung
Galaxy A53 5G
۵۰۰۰ mAh

ساعت ۱۱۳ساعت ۳۲:۱۱ساعت ۱۲:۴۳ساعت ۱۹:۵۸

❌︎

شیائومی
۱۳ لایت
۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی

ساعت ۹۳ساعت ۲۳:۴۸ساعت ۱۲:۱۴ساعت ۱۷:۰۱

❌︎

هیچی
تلفن (۱)
۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت

ساعت ۱۰۸ساعت ۳۵:۳۲ساعت ۱۵:۴۱ساعت ۲۰:۲۷

❌︎

موتورولا
اج ۳۰ فیوژن
۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی

ساعت ۱۰۱ساعت ۱۰:۰۰ شبساعت ۱۲:۴۳ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر

❌︎

به مقایسه اضافه کنید

تست ویدئو در صورت امکان در حالت نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز انجام می شود. تست مرور وب در صورت امکان با بالاترین نرخ تازه سازی نمایشگر انجام می شود. برای جزئیات بیشتر به بررسی های مربوطه مراجعه کنید. برای تنظیم فرمول رتبه‌بندی استقامت برای مطابقت با استفاده خود – نمودار نتایج تست باتری همه‌وقت ما را بررسی کنید .

سرعت شارژ

گلکسی A54 برای شارژ ۲۵ وات رتبه بندی شده است و قدرت سنج ما به بیش از ۲۴ وات رسیده است، که تقریباً به ادعاهای سازنده نزدیک است. ما از شارژر ۲۵ واتی سامسونگ که همه جا حاضر است برای این آزمایش استفاده کردیم – شما یک شارژر در جعبه ندارید، اما اگر از قبل آداپتور PowerDelivery w/PPS ندارید (سامسونگ یا شخص ثالث) و در این مورد جدی هستید سرعت شارژ A54 شما، دریافت آن ایده خوبی به نظر می رسد – اغلب از MSRP 20 یورویی آن تخفیف داده می شود و آن را به یک معامله بسیار خوب تبدیل می کند.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

با استفاده از آن، ما یک شارژ کامل را تا حدود ۶۳ دقیقه انجام دادیم که نسبت به هر دو نسل قبلی A5x پیشرفت قابل توجهی داشت. نتیجه ۳۰ دقیقه‌ای نیز یک گام معنادار نسبت به A53 5G است، اگرچه آن یکی به نوبه خود یک کاهش رتبه نسبت به A52s بود. در خارج از سامسونگ، A54 در سطح متوسط ​​تر است – هم رقبای کندتر و هم سریع تر، با حاشیه های بسیار زیاد نیز وجود دارند.

تست شارژ ۳۰ دقیقه (از ۰٪)

بالاتر بهتر است

مرتب سازی بر اساس

نام
زمان ۳۰ دقیقه
شیائومی ۱۲ تی
۱۰۰%
OnePlus Nord 2T
۹۹%
موتورولا اج ۳۰ نئو
۹۲%
Realme 10 Pro+
۸۶%
شیائومی ۱۳ لایت
۸۳%
موتورولا اج ۳۰ فیوژن
۸۲%
نوکیا X30
۶۹%
Motorola Moto G82
۵۷%
سامسونگ گلکسی A54
۵۶%
سامسونگ گلکسی A52s 5G
۵۳%
گوشی هیچی (۱)
۴۸%
سامسونگ گلکسی A53 5G
۴۵%
گوگل پیکسل ۶a
۴۲%
Google Pixel 6 (18W)
۴۱%

* برای اطلاعات بیشتر روی نام دستگاه ها ضربه بزنید/موشواره کنید

زمان تا شارژ کامل (از ۰%)

پایین تر بهتر است

مرتب سازی بر اساس

نام
زمان
شیائومی ۱۲ تی
۰:۲۳ ساعت
OnePlus Nord 2T
۰:۳۲ ساعت
موتورولا اج ۳۰ نئو
ساعت ۰:۴۰
Realme 10 Pro+
۰:۴۱ ساعت
شیائومی ۱۳ لایت
۰:۴۲ ساعت
موتورولا اج ۳۰ فیوژن
۰:۵۲ ساعت
سامسونگ گلکسی A54
ساعت ۱:۰۳
نوکیا X30
ساعت ۱:۰۳
Motorola Moto G82
ساعت ۱:۱۵
سامسونگ گلکسی A53 5G
ساعت ۱:۲۴
سامسونگ گلکسی A52s 5G
ساعت ۱:۲۸
گوشی هیچی (۱)
ساعت ۱:۳۱
گوگل پیکسل ۶a
ساعت ۱:۵۱
Google Pixel 6 (18W)
۱:۵۳ ساعت

* برای اطلاعات بیشتر روی نام دستگاه ها ضربه بزنید/موشواره کنید

 

تست بلندگو

گلکسی A54 دارای سیستم بلندگوی استریو هیبریدی معمولی است که یک بلندگو از پایین بیرون می‌زند و گوشی به عنوان بلندگوی دوم عمل می‌کند. این ساده ترین پیاده سازی است – گوشی در سمت چپ در جهت عمودی قرار می گیرد، کانال ها بر این اساس در افقی سوئیچ می شوند، و هر بلندگو فقط کانال مربوطه خود را خروجی می دهد.

بلندگو پایین - بررسی Samsung Galaxy A54 Earpiece همچنین بلندگوی برتر است - بررسی Samsung Galaxy A54
بلندگوی پایین • Earpiece نیز بلندگوی بالایی است

A54 در تست ما رتبه “خوب” را برای بلندی صدا کسب کرد، مانند A53 و A52s قبل از آن. وقتی صحبت از کیفیت به میان می آید، A54 کمی بهتر از A53 است، با حضور بهبود یافته در محدوده فرکانس پایین بالا و سه برابری با تعریف بهتر. آوازها هم در سطح جهانی خوب هستند.

اندروید ۱۳ و One UI 5.1 ترکیب خوبی هستند

گلکسی A54 دارای اندروید ۱۳ است که با رابط کاربری One UI سامسونگ در آخرین نسخه ۵.۱ آن تقویت شده است. این کم و بیش روشی است که پرچمدار است – S23s همان ترکیب را اجرا می کند. در مقابل، A14 که اخیرا مورد بررسی قرار گرفته است، دارای رابط کاربری ساده‌تر One UI Core 5.0 است.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

در هر صورت، شما ظاهری مشابه مدل‌های گلکسی رده بالاتر خواهید داشت، منهای برخی از ویژگی‌های خاص‌تر. لیست ویژگی های اختصاصی سامسونگ که سری S دارند و A54 ندارد کوتاهتر از A14 است – اساساً فقط DeX وجود ندارد.

می توانید بین چند سبک ساعت از نمایشگر همیشه روشن انتخاب کنید یا یک ساعت تصویری را انتخاب کنید. اطلاعات موسیقی نیز پشتیبانی می شود. AoD می‌تواند همیشه خاموش، همیشه روشن، برنامه‌ریزی‌شده باشد، فقط زمانی که اعلان‌های جدید در دسترس است نشان داده شود، یا می‌توانید برای ۱۰ ثانیه ضربه به نمایش را انتخاب کنید.

نمایشگر همیشه روشن - بررسی Samsung Galaxy A54 نمایشگر همیشه روشن - بررسی Samsung Galaxy A54 نمایشگر همیشه روشن - بررسی Samsung Galaxy A54 نمایشگر همیشه روشن - بررسی Samsung Galaxy A54
نمایشگر همیشه روشن

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر احتمالاً روش اصلی باز کردن قفل برای بیشتر افراد خواهد بود، اما همچنان می‌توانید به جای آن یا در کنار آن از قفل با چهره استفاده کنید. در شرایط خاص می‌تواند راحت‌تر باشد، اما عموماً امنیت کمتری دارد زیرا فقط از دوربین سلفی استفاده می‌کند. می‌توانید نماد اثرانگشت را روی AoD نمایش دهید یا خیر، و می‌توانید خود خواننده را همیشه روشن یا فقط پس از بیدار کردن صفحه در دسترس داشته باشید.

گزینه های امنیتی - بررسی Samsung Galaxy A54 بیومتریک - بررسی Samsung Galaxy A54 تنظیمات اثر انگشت - بررسی Samsung Galaxy A54 تنظیمات اثر انگشت - بررسی Samsung Galaxy A54 ثبت نام اثر انگشت - بررسی Samsung Galaxy A54
گزینه های امنیتی • بیومتریک • تنظیمات اثر انگشت • تنظیمات اثر انگشت • ثبت نام اثر انگشت

تجربه هنگام برخورد با اصول ساده و آشنا است. کشوی برنامه، سایه اعلان‌ها، برنامه‌های اخیر، صفحه قفل و صفحه اصلی، مانند منوی تنظیمات عمومی، همه طبق معمول کار می‌کنند.

پالت رنگ تاکیدی به طور خودکار بر اساس کاغذ دیواری شما ایجاد می شود و سیستم انتخاب گسترده ای از ترکیب رنگ ها را در اختیار شما قرار می دهد و این پالت همچنین می تواند بر روی نمادهای برنامه اعمال شود.

مبانی One UI 5.1: صفحه قفل - بررسی Samsung Galaxy A54 مبانی One UI 5.1: صفحه اصلی - بررسی Samsung Galaxy A54 اصول One UI 5.1: App drawer - بررسی Samsung Galaxy A54 مبانی One UI 5.1: اعلان ها - بررسی Samsung Galaxy A54 مبانی One UI 5.1: تنظیمات سریع - بررسی Samsung Galaxy A54 مبانی One UI 5.1: Task switcher - بررسی Samsung Galaxy A54
مبانی One UI 5.1: صفحه قفل • صفحه اصلی • کشوی برنامه • اعلان ها • تنظیمات سریع • تعویض کار

اکنون می‌توانید ابزارک‌ها را روی هم قرار دهید، و می‌توانید با یک کشیدن انگشت ساده بین ویجت‌های انباشته جابه‌جا شوید. به خاطر داشته باشید که همه ویجت‌ها از انباشته شدن پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین توسعه‌دهندگان برنامه ممکن است مجبور شوند خیلی زود آن را دور بزنند.

ویجت های انباشته - بررسی Samsung Galaxy A54 ویجت های انباشته - بررسی Samsung Galaxy A54 ویجت های انباشته - بررسی Samsung Galaxy A54 ویجت های انباشته - بررسی Samsung Galaxy A54 ویجت های انباشته - بررسی Samsung Galaxy A54
ویجت های انباشته شده

حالت‌ها و روتین‌ها، ویژگی مشابه با فوکوس اپل، در ساخت هسته گلکسی A14 5G نیز وجود دارد. می‌توانید براساس کاری که در حال حاضر انجام می‌دهید، حالتی را انتخاب کنید و اقدامات خاصی را انجام دهید، پروفایل‌های صدا، تنظیمات نمایشگر، اعلان‌ها و غیره را تغییر دهید. مثلا. حتی می‌توانید روال‌های خاصی را با اقداماتی که انتخاب می‌کنید فعال کنید، مانند روشن کردن نقطه اتصال یا حالت هواپیما.

حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A54 حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A54 حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A54 حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A54 حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A54 حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A54
حالت ها و روال ها

از ویژگی‌های انحصاری آشنای سامسونگ می‌توان به پنل‌های Edge اشاره کرد – پنل‌هایی که با کشیدن انگشت از کناری به داخل نمایش داده می‌شوند و ابزارها و میانبرهایی را برای برنامه‌ها و مخاطبین فراهم می‌کنند. راه‌انداز بازی، مرکز بازی‌های شما، همچنین گزینه‌هایی را برای محدود کردن حواس‌پرتی در زمانی که بازی ادامه دارد، ارائه می‌کند. یک برنامه گالری داخلی و یک فایل منیجر اختصاصی هر دو و همچنین مرورگر وب اینترنت سامسونگ وجود دارد. چندوظیفه ای با صفحه تقسیم نیز یک گزینه است.

پنل Edge - بررسی Samsung Galaxy A54 لانچر بازی - بررسی Samsung Galaxy A54 گالری - بررسی سامسونگ گلکسی A54 مدیر فایل - بررسی Samsung Galaxy A54 صفحه نمایش تقسیم شده - بررسی Samsung Galaxy A54
پانل لبه • راه‌انداز بازی • گالری • مدیر فایل • تقسیم صفحه

 

عملکرد و معیارها

یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های گلکسی A54، چیپست آن است. اگزینوس ۱۳۸۰ داخلی سامسونگ که بر اساس فرآیند ۵ نانومتری تولید می‌شود، در مقایسه با اگزینوس ۱۲۸۰ که A53 را تامین می‌کرد، دارای CPU و GPU قوی‌تر است. می توان موردی را ایجاد کرد که A54 به سادگی چیزها را به حالت اولیه تنظیم شده توسط A52s (Snapdragon 778G) برمی گرداند، که A53 از آن درجه بندی شده است، اما اگر یک محدودیت یک ساله برای حافظه خود قائل شویم، A54 یک پله بالاتر است.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

بنابراین CPU در اینجا دارای آرایش دو خوشه‌ای با هسته‌های ۴x Cortex-A78 با سرعت حداکثر ۲.۴ گیگاهرتز و ۴x Cortex-A55 دیگر با سرعت حداکثر ۲.۰ گیگاهرتز است. CPU E1280 دارای انواع هسته‌های مشابه است، با فرکانس‌های یکسان، فقط یک راه‌اندازی ۲+۶ است – بنابراین کارهایی که CPU شدید چند هسته‌ای دارند باید از چیپست جدید بهره‌مند شوند. برای مرجع، SD778G در A52s دارای یک راه اندازی هسته ۱+۳+۴، با ۴ هسته A78 و ۴ A55، با فرکانس های کلی کمی پایین تر است.

پردازنده گرافیکی که بخشی از E1380 است Mali-G68 MP5 است – این یک مگاپیکسل بیشتر از پردازنده گرافیکی A1280 است که نشان دهنده هسته اضافی است.

پیکربندی حافظه از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم شروع می شود و به ۲۵۶/۸ گیگابایت می رسد. واحد بررسی ما گزینه متوسط ​​است – ۱۲۸ گیگابایت/۸ گیگابایت.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

در واقع، با نگاهی گذرا به نتایج GeekBench متوجه می‌شویم که A54 کمابیش با A52s همتراز است، هر دو از A53 جلوتر هستند. گوشی‌های Nothing Phone (1) و Xiaomi 13 Lite هم در تست تک هسته‌ای و هم چند هسته‌ای بهترین گلکسی را دارند، و این مورد در مورد Pixel 6 (a یا غیره) نیز صدق می‌کند، با گوشی‌های Google یک مزیت قابل توجه تحت بار تک هسته ای. گلکسی هر دو موتورولای رده پایین تر، Moto G82 و Edge 30 Neo را شکست می دهد.

GeekBench 5 (تک هسته ای)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۱۰۷۳
  • گوگل پیکسل ۶a۱۰۴۷
  • گوگل پیکسل ۶۱۰۳۰
  • شیائومی ۱۲ تی۹۲۵
  • Realme 10 Pro+۸۴۲
  • تلفن هیچی (۱)۸۲۰
  • شیائومی ۱۳ لایت۷۹۵
  • گلکسی A52s 5G۷۷۱
  • سامسونگ گلکسی A54۷۷۰
  • گلکسی A53 5G۷۴۳
  • Moto G82۶۷۱
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۶۷۰
  • نوکیا X30۶۶۳
  • گلکسی A52 5G۶۳۶
  • OnePlus Nord 2T۴۹۱

GeekBench 5 (چند هسته ای)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • شیائومی ۱۲ تی۳۷۵۶
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۳۴۵۸
  • تلفن هیچی (۱)۳۰۲۴
  • شیائومی ۱۳ لایت۲۹۳۶
  • گوگل پیکسل ۶۲۸۹۹
  • گوگل پیکسل ۶a۲۸۷۶
  • گلکسی A52s 5G۲۸۰۱
  • OnePlus Nord 2T۲۷۹۰
  • سامسونگ گلکسی A54۲۷۰۳
  • Realme 10 Pro+۲۳۷۱
  • Moto G82۱۹۷۷
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۱۹۶۴
  • نوکیا X30۱۹۲۰
  • گلکسی A53 5G۱۸۹۱
  • گلکسی A52 5G۱۸۲۰

رابطه نسلی بین سه گوشی آخر A5x در Antutu یکسان است، جایی که A54 اساساً با A52s گره خورده است، در حالی که A53 عقب مانده است. گوشی های شیائومی، Nothing و گوگل با تفاوت های مختلف از A54 جلوتر هستند، اگرچه Edge 30 Neo و Moto G82 هنوز پشت سر گلکسی قرار دارند.

AnTuTu 9

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۸۲۷۹۲۹
  • شیائومی ۱۲ تی۷۸۰۲۰۴
  • گوگل پیکسل ۶a۷۱۲۰۹۲
  • گوگل پیکسل ۶۶۷۶۸۳۱
  • OnePlus Nord 2T۶۰۴۴۶۷
  • تلفن هیچی (۱)۵۹۲۷۸۹
  • شیائومی ۱۳ لایت۵۳۴۱۴۳
  • Realme 10 Pro+۵۲۲۳۷۶
  • سامسونگ گلکسی A54۵۰۶۶۷۸
  • گلکسی A52s 5G۵۰۶۴۳۲
  • نوکیا X30۴۰۳۷۳۲
  • گلکسی A52 5G۳۸۶۴۷۴
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۳۸۰۸۱۸
  • Moto G82۳۸۰۸۱۲
  • گلکسی A53 5G۳۷۹۳۱۳

مزیت یک هسته GPU اضافی نسبت به نسل قبلی در معیارهای گرافیکی نشان داده می شود، جایی که نتایج A54 اساساً دقیقاً با تعداد هسته های GPU مرتبط است – اعداد A54 25٪ بیشتر است. تا حدودی جالب است که A52s بعد از گذشت دو سال هنوز هم یک مزیت جزئی دارد. مشابه با آزمایش‌های دیگر، گلکسی قدرتمندتر از Motos بود، اما به خوبی گوشی (۱)، شیائومی ۱۳ لایت یا پیکسل‌ها نیست.

GFX Aztek ES 3.1 High (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • گوگل پیکسل ۶a۴۷
  • گوگل پیکسل ۶۴۶
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۴۳
  • OnePlus Nord 2T۳۱
  • شیائومی ۱۳ لایت۲۳
  • تلفن هیچی (۱)۲۳
  • سامسونگ گلکسی A54۱۹
  • گلکسی A52s 5G۱۹
  • Realme 10 Pro+۱۶
  • گلکسی A53 5G۱۵
  • نوکیا X30۱۲
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۱۲
  • Moto G82۱۲
  • گلکسی A52 5G۱۱

GFX Aztek ES 3.1 High (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • گوگل پیکسل ۶۳۰
  • گوگل پیکسل ۶a۲۹
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۲۶
  • OnePlus Nord 2T۲۲
  • شیائومی ۱۳ لایت۱۵
  • تلفن هیچی (۱)۱۵
  • سامسونگ گلکسی A54۱۳
  • گلکسی A52s 5G۱۳
  • Realme 10 Pro+۱۱
  • گلکسی A53 5G۱۰
  • نوکیا X30۷.۹
  • Moto G82۷.۹
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۷.۸
  • گلکسی A52 5G۷.۲

GFX Aztek Vulkan High (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • گوگل پیکسل ۶۴۳
  • گوگل پیکسل ۶a۳۹
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۳۵
  • OnePlus Nord 2T۲۹
  • شیائومی ۱۳ لایت۲۳
  • تلفن هیچی (۱)۲۳
  • گلکسی A52s 5G۲۰
  • سامسونگ گلکسی A54۱۹
  • گلکسی A53 5G۱۵
  • Realme 10 Pro+۱۵
  • Moto G82۱۳
  • نوکیا X30۱۲
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۱۲
  • گلکسی A52 5G۱۱

GFX Aztek Vulkan High (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • گوگل پیکسل ۶a۳۲
  • گوگل پیکسل ۶۳۰
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۲۳
  • OnePlus Nord 2T۲۰
  • شیائومی ۱۳ لایت۱۷
  • تلفن هیچی (۱)۱۶
  • گلکسی A52s 5G۱۴
  • سامسونگ گلکسی A54۱۳
  • گلکسی A53 5G۱۰
  • Realme 10 Pro+۱۰
  • نوکیا X30۸.۲
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۸.۲
  • Moto G82۸.۲
  • گلکسی A52 5G۷.۵

GFX Car Chase ES 3.1 (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۶۲
  • گوگل پیکسل ۶۵۷
  • گوگل پیکسل ۶a۵۱
  • OnePlus Nord 2T۴۰
  • شیائومی ۱۳ لایت۳۳
  • تلفن هیچی (۱)۳۳
  • گلکسی A52s 5G۲۸
  • سامسونگ گلکسی A54۲۵
  • Realme 10 Pro+۲۱
  • گلکسی A53 5G۱۹
  • نوکیا X30۱۷
  • گلکسی A52 5G۱۶
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۱۶
  • Moto G82۱۶

GFX Car Chase ES 3.1 (خارج از صفحه ۱۰۸۰p)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • گوگل پیکسل ۶۶۶
  • گوگل پیکسل ۶a۶۶
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۶۳
  • OnePlus Nord 2T۵۰
  • شیائومی ۱۳ لایت۳۹
  • تلفن هیچی (۱)۳۷
  • گلکسی A52s 5G۳۳
  • سامسونگ گلکسی A54۳۱
  • Realme 10 Pro+۲۷
  • گلکسی A53 5G۲۳
  • Moto G82۲۱
  • نوکیا X30۲۰
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۲۰
  • گلکسی A52 5G۱۹

GFX Manhattan ES 3.1 (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • گوگل پیکسل ۶۹۰
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۸۲
  • گوگل پیکسل ۶a۶۰
  • شیائومی ۱۳ لایت۵۹
  • تلفن هیچی (۱)۵۸
  • OnePlus Nord 2T۵۶
  • گلکسی A52s 5G۴۹
  • سامسونگ گلکسی A54۴۶
  • Realme 10 Pro+۳۸
  • گلکسی A53 5G۳۵
  • نوکیا X30۳۰
  • Moto G82۳۰
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۲۹
  • گلکسی A52 5G۲۸

GFX Manhattan ES 3.1 (خارج از صفحه ۱۰۸۰p)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • گوگل پیکسل ۶۱۱۷
  • گوگل پیکسل ۶a۱۱۶
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۸۱
  • OnePlus Nord 2T۸۰
  • تلفن هیچی (۱)۶۵
  • شیائومی ۱۳ لایت۶۴
  • گلکسی A52s 5G۵۶
  • سامسونگ گلکسی A54۵۲
  • Realme 10 Pro+۴۵
  • گلکسی A53 5G۳۸
  • نوکیا X30۳۵
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۳۵
  • Moto G82۳۴
  • گلکسی A52 5G۳۲

۳DMark Wild Life Vulkan 1.1 (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • گوگل پیکسل ۶۶۸۳۲
  • گوگل پیکسل ۶a۶۰۶۶
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۵۷۹۷
  • OnePlus Nord 2T۴۵۷۷
  • شیائومی ۱۳ لایت۲۹۶۹
  • تلفن هیچی (۱)۲۹۲۱
  • سامسونگ گلکسی A54۲۸۱۸
  • گلکسی A52s 5G۲۴۹۱
  • گلکسی A53 5G۲۲۹۲
  • Realme 10 Pro+۲۲۵۲
  • نوکیا X30۱۲۱۴
  • Moto G82۱۲۱۱
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۱۲۰۱
  • گلکسی A52 5G۱۱۰۷

A54 همچنین تحت بار ثابت GPU بسیار سازگار بود، با هر دو تست استرس Wild Life و Wild Life Extreme که اساساً نتایج ثابتی را برای کل اجراهای ۲۰ دقیقه ای نشان می دادند.

با این حال، این تلفن در شرایط بارگذاری طولانی مدت بر روی CPU کاملاً محکم نبود. نمودار متلاطم در تست Throttling CPU چندان زیبا نیست و عملکرد بالقوه ناسازگاری را نشان می دهد، در حالی که افت تا ۵۴ درصد حداکثر نتیجه در میان پایین ترین مواردی است که دیده ایم.

تست درنگ CPU - بررسی Samsung Galaxy A54 تست استرس 3DMark Wild Life - بررسی Samsung Galaxy A54 تست استرس 3DMark Wild Life - بررسی Samsung Galaxy A54
تست throttling CPU • تست استرس ۳DMark Wild Life

دوربین اصلی جدید ۵۰ مگاپیکسلی، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض، حسگر عمق از بین رفته است

گلکسی A54 با سیستم دوربینی مشابه مدل قبلی عرضه می‌شود، هرچند تغییراتی در اینجا و آنجا وجود دارد. دوربین اصلی این بار یک واحد ۵۰ مگاپیکسلی جدید است و دوربین عمق ۵ مگاپیکسلی از بین رفته است، در حالی که به نظر می رسد دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و “ماکرو” ۵ مگاپیکسلی دیگر جابجا شده اند.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

این گوشی علاقه‌ای به افشای این که سامسونگ دقیقاً از کدام سنسور برای دوربین اصلی جدید استفاده کرده است، نیست، اما برخی از برنامه‌های سخت‌افزاری اندازه پیکسل آن را ۱.۰ میکرومتر گزارش می‌کنند، به این معنی که یکی از واحدهای ۱/۱.۵۶ اینچی است – GN5 خود سامسونگ یا IMX766 سونی. در هر صورت، چهار پیکسل را در یک پیکسل قرار می دهد و به طور پیش فرض تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی را تولید می کند. لنز دارای فاصله کانونی معادل ۲۳ میلی متر (همانند گلکسی S23s، اگر مدتی است به آن اشاره نکرده باشیم) و f/1.8 دارد. دیافراگم

Ultrawide اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر را گزارش می دهد، اما نام سنسور را نیز مشخص نمی کند. از آنجایی که هیچ اطلاعات قطعی در مورد سنسور A53 وجود نداشت، A52s آخرین موردی است که می‌دانیم از S5K3L6 استفاده می‌کند، که همان گام پیکسلی دارد و یک تصویرگر ۱/۳ اینچی ۱۳ مگاپیکسلی است، حتی اگر A52s به بازار عرضه شد. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض. A54 یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی را نیز فهرست می کند، بنابراین می تواند همان تنظیمات باشد. داده های EXIF ​​می گوید که فاصله کانونی معادل ۱۳ میلی متر است و دیافراگم f/2.2 است. فوکوس ثابت است، بنابراین شما نمی توانید استفاده از آن برای نمای نزدیک

یک دوربین اختصاصی برای این افراد وجود دارد – یک واحد ۵ مگاپیکسلی با فاصله کانونی معادل ۲۵ میلی متر و دیافراگم f/2.4. فوکوس آن نیز ثابت است، اما در حدود ۴ سانتی متر است.

برای عکس های سلفی، یک دوربین جلوی ۳۲ مگاپیکسلی دریافت می کنید – یکی از اجزای اصلی سری A5x، که در تعداد زیادی کهکشانی (و غیر کهکشانی به طور یکسان) نیز یافت می شود. سنسور ۱/۲.۸ اینچی دارای گام پیکسلی ۰.۸ میکرومتر است، در حالی که لنز فوکوس ثابت دارای فاصله کانونی معادل ۲۶ میلی‌متر و دیافراگم f/2.2 است.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

برنامه دوربین همان برنامه‌ای است که این روزها در هر گوشی سامسونگ پیدا می‌کنید، وقتی صحبت از عملکرد اولیه می‌شود. کشیدن انگشت های عمودی در هر جهت بین دوربین های جلو و عقب جابجا می شود. کشیدن انگشت به چپ و راست بین تمام حالت‌های موجود جابه‌جا می‌شود و گزینه‌ای برای تنظیم مجدد یا حذف برخی از حالت‌ها از منظره یاب وجود دارد. حالت ماکرو در برگه «بیشتر» است، در حالی که حالت وضوح کامل در اصلی از گزینه‌های جنبه فعال می‌شود، همانطور که سامسونگ معمولاً این کار را انجام می‌دهد.

یک حالت حرفه ای برای دوربین اصلی نیز وجود دارد و به شما امکان می دهد نوردهی (ISO، سرعت شاتر، جبران)، تنظیم تعادل رنگ سفید یا فوکوس دستی را تغییر دهید.

نماد تنظیمات در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد و به شما امکان کنترل برخی از بیت هایی را می دهد که یک بار تنظیم کرده اید و فراموش می کنید (خطوط شبکه، برچسب گذاری جغرافیایی، فرمت فایل). از آنجایی که گزینه‌ها در مجموع زیاد نیستند، صفحه‌های تنظیمات جداگانه برای عکس‌ها و ویدیوها دریافت نمی‌کنید. همچنین می توانید Scene Optimizer را روشن و خاموش کنید.

رابط کاربری دوربین - بررسی Samsung Galaxy A54 رابط کاربری دوربین - بررسی Samsung Galaxy A54 رابط کاربری دوربین - بررسی Samsung Galaxy A54 رابط کاربری دوربین - بررسی Samsung Galaxy A54 رابط کاربری دوربین - بررسی Samsung Galaxy A54 رابط کاربری دوربین - بررسی Samsung Galaxy A54
دوربین UI

کیفیت عکس در روز

دوربین اصلی جدید گلکسی A54 عکس های بسیار خوبی از نور روز می گیرد. رنگ‌های شاد و پر جنب و جوش و تراز سفیدی دقیق، کنتراست بالا و همچنین دامنه دینامیکی گسترده را دریافت می‌کنیم. به طور کلی، این ارائه به طور چشمگیری محدودتر از آنچه در سال گذشته از A53 ارائه کردیم، است، اما سامسونگ این بار در سمت کسل کننده اشتباه نکرد و عکس ها همچنان گویا هستند. جزئیات نیز عالی است، و با سطوح معقولی از وضوح ارائه شده است، بنابراین بیش از حد مصنوعی به نظر نمی رسد.

نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 40، 1/3704s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 40، 1/5435s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 40، 1/4505s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 40، 1/4367s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 40، 1/3145s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 40، 1/3906s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 40، 1/2597s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 40، 1/3096s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 160، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 125، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 125، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 40، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (۱x)

حالت ۵۰ مگاپیکسلی با رزولوشن کامل یک کار مجلل نسبت به فایل‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی که قبلاً ذخیره شده‌اند نیست، بنابراین برخی از مزایای تعریف را ارائه می‌دهد، اگرچه به خوبی با جزئیات فرکانس بالا مانند چمن برخورد نمی‌کند. هیچ جریمه آشکاری در بازتولید رنگ یا محدوده دینامیکی وجود ندارد.

نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 40، 1/2513s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 40، 1/3774s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 40، 1/3049s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 40، 1/3106s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 40، 1/2155s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 40، 1/2747s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (۱x)، ۵۰ مگاپیکسل

تنظیم ۲x در انتخابگر زوم، عکس‌های بسیار قابل استفاده را برمی‌گرداند – این عکس‌ها در واقع از نظر جزئیات، برش‌های مرکزی از تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی با رزولوشن کامل هستند، اگرچه تفاوت‌های جزئی در پردازش رنگ مشاهده می‌شود.

نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 40، 1/2398s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 40، 1/3922s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 40، 1/3257s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 40، 1/3300s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 40، 1/1136s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 40، 1/3247s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (۲x)

فوق عریض تصاویری را می گیرد که بیشتر در محدوده خوب تا بسیار خوب هستند. آنها کمی متضادتر از نتایج سال گذشته هستند و جزئیات کمی بهتری دارند. ما شاهد تطابق رنگ نسبتاً ثابتی با نتایج دوربین اصلی بودیم که اغلب اینطور نیست – در اینجا نیز امتیازهای بالایی دارند.

نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 40، 1/1695s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 40، 1/1996 - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 40، 1/1916s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 40، 1/1718s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 40، 1/1845s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 40، 1/1704s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 125، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 160، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 40، 1/1587s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (۰.۶x)

کیفیت عکس در نور کم

دوربین اصلی گلکسی A54 به نوعی رفتار حالت شبانه خودکار دارد، اگرچه نحوه ارتباط آن با شما کاملاً منطقی نیست. فقط در صحنه‌های تاریک خاص، نماد هلال ظاهر می‌شود، که نشان می‌دهد حالت شب خودکار شروع شده است.

اما در واقعیت، عکس‌های گرفته‌شده در حالت عکس (با روشن شدن خودکار شب، اما بدون ظاهر شدن هلال) تفاوت‌های کمی با همتای خود در حالت شب ندارند، که نشان می‌دهد برخی از عملکردهای حالت شب به طور پیش‌فرض در حال انجام هستند.

در صحنه‌هایی که هلال ظاهر شد، یک دور دیگر با خاموش شدن خودکار گرفتیم، و این باعث شد تفاوت قابل‌توجهی در کیفیت تصویر ایجاد شود، و این ظن ما را تقویت می‌کند که گوشی بیشتر از آنچه در حالت عکس به شما می‌گوید انجام می‌دهد. .

با این حال، این مقدمه طولانی اهمیت عملی کمی دارد. آنچه در نهایت مهم است این است که دوربین اصلی گلکسی A54 عکس‌های عالی در نور کم می‌گیرد، چه در حالت عکس یا در حالت شب.

نوردهی ها به خوبی متعادل هستند، محدوده دینامیکی به خوبی گسترده است و هر دو تونال افراطی به خوبی توسعه یافته اند، حتی اگر کل رویکرد به طور آشکار در حالت شب نباشد. تراز سفیدی به طور کلی به اندازه کافی دقیق است، اگرچه در نورپردازی ترکیبی اشتباهاتی وجود داشت – نور گرم در سمت چپ نمونه چهارم در واقعیت گرم تر است، در حالی که نورافکن های آبی در نمونه ششم در واقع بسیار خنثی تر هستند. در ضمن جزئیات عالیه

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 800، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 320، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 800، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 500، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 320، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 640، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۱x)

همانطور که قبلاً ذکر شد، حالت شب معمولاً نتایج متفاوتی ایجاد نمی کند، اگرچه می توانید در برخی موقعیت ها پیشرفت هایی را مشاهده کنید – مانند نورافکن ها در صحنه ششم.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب - f/1.8، ISO 1000، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب - f/1.8، ISO 400، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب - f/1.8، ISO 1000، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب - f/1.8، ISO 640، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب - f/1.8، ISO 320، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب - f/1.8، ISO 800، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۱x)، حالت شب

در نهایت، یک مقایسه سریع بین سه نوع «حالت» ممکن برای سه صحنه، که در آن رابط نشان می‌دهد ممکن است تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. در واقع، روشن کردن حالت Auto Nigh در این صحنه‌ها منجر به تصاویر ملایم‌تر، با نمایش برجسته‌تر تا حدودی خشن‌تر می‌شود.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x): حالت عکس - f/1.8، ISO 1250، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x): حالت شب - f/1.8، ISO 1250، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x): حالت عکس، خودکار خاموش شدن شب - f/1.8، ISO 1250، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x): حالت عکس - f/1.8، ISO 1250، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x): حالت شب - f/1.8، ISO 1250، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x): حالت عکس، خاموش شدن خودکار در شب - f/1.8، ISO 1250، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x): حالت عکس - f/1.8، ISO 2000، 1/7s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x): حالت شب - f/1.8، ISO 2000، 1/7s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x): حالت عکس، خودکار خاموش شدن شب - f/1.8، ISO 2000، 1/7s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۱x): حالت عکس • حالت شب • حالت عکس، خاموش شدن خودکار در شب

هنگامی که در سطح زوم ۲ برابر هستید، بار دیگر تفاوت بین حالت عکس و حالت شب بسیار کم است. شارپنینگ در حالت شب کمی بالاتر شماره گیری می شود و این اساساً تنها ملاحظات ممکن است که بر روی حالت استفاده تأثیر می گذارد. در هر صورت، می‌توانید انتظار نتایج بسیار خوبی با سطوح جزئیات قابل‌اعتماد داشته باشید – ظاهراً بدون دوربین زوم اختصاصی به معنای زوم بد عکس‌ها نیست.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 500، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 250، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 1000، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 500، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 640، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 640، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۲x)

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت شب - f/1.8، ISO 640، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت شب - f/1.8، ISO 400، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت شب - f/1.8، ISO 1000، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت شب - f/1.8، ISO 640، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت شب - f/1.8، ISO 800، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت شب - f/1.8، ISO 800، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۲x)، حالت شب

Ultrawide بیشتر در نور کم عملکرد بسیار خوبی دارد. مهمتر از همه، رنگ های آن بیش از حد شسته شده است. محدوده دینامیکی چیزی است که ما آن را مناسب می نامیم، همانطور که سطح جزئیاتی که به دست می آوریم.

نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 500، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 500، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 640، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 500، 1/7s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 800، 1/7s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 500، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 400، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 1000، 1/7s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 640، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (۰.۶x)

در اینجا شما پردازش خودکار حالت شب را دریافت نمی‌کنید، و حالت شب اختصاصی سایه‌ها را روشن‌تر می‌کند، اما برای بهبود کیفیت کلی کار زیادی انجام نمی‌دهد.

نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 640، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 640، 1/14s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 800، 1/10s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 800، 1/6s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 640، 1/4s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 500، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 320، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 800، 1/4s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 800، 1/10s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (۰.۶x)، حالت شب

پس از اتمام کار با نمونه های دنیای واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید سامسونگ گلکسی A54 چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد.

ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
سامسونگ گلکسی A54 در مقابل گوگل پیکسل ۶ و شیائومی ۱۳ لایت در ابزار مقایسه عکس ما

نمای نزدیک

دوربین ماکرو A54 از نزدیک ۵ مگاپیکسلی خوب می گیرد. جزئیات خوب است، رنگ‌ها دقیق هستند و به اندازه دوربین‌های نزدیک کم‌تر کم‌خون هستند، محدوده دینامیکی بسیار گسترده است.

نمونه های نزدیک - f/2.4، ISO 50، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های نزدیک - f/2.4، ISO 80، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های نزدیک - f/2.4، ISO 50، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های نزدیک - f/2.4، ISO 40، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های نزدیک

پرتره مد

حالت پرتره در A54 حتی در صحنه های نسبتاً پیچیده، جداسازی سوژه کاملاً مناسبی را ارائه می دهد، اگرچه سطح تاری پیش فرض می تواند کمی زیاد به نظر برسد. رنگ‌های پوست کاملاً مشخص هستند، HDR در نورهای دشوار برای شما آماده است.

نمونه‌های حالت پرتره - f/2.2، ISO 200، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت پرتره - f/2.2، ISO 125، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت پرتره - f/2.2، ISO 200، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت پرتره - f/2.2، ISO 40، 1/115s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه‌های حالت پرتره - f/1.8، ISO 50، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت پرتره - f/2.2، ISO 40، 1/1481s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت پرتره - f/1.8، ISO 40، 1/1366s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های حالت پرتره

عکس های سلفی

سلفی‌های گلکسی A54 با وضوح ۱۲ مگاپیکسل در حالت عریض که میدان دید اصلی دوربین را پوشش می‌دهد، منتشر می‌شود، اگرچه حالت برش نیز طبق معمول وجود دارد، در این حالت شما عکس‌های ۸ مگاپیکسلی دریافت می‌کنید.

عکس های معمولی ۱۲ مگاپیکسلی عالی هستند. آنها جزئیات بسیار خوبی دارند که به روشی بسیار طبیعی ارائه شده است. رنگ‌ها دقیق هستند اگر کمی اشباع نداشته باشند، در حالی که محدوده دینامیکی بسیار خوب است.

نمونه های سلفی - f/2.2، ISO 125، 1/40s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های سلفی - f/2.2، ISO 80، 1/40s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه‌های سلفی - f/2.2، ISO 50، 1/120s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های سلفی - f/2.2، ISO 125، 1/40s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های سلفی - f/2.2، ISO 50، 1/773s - بررسی Samsung Galaxy A54 نمونه های سلفی - f/2.2، ISO 50، 1/1182s - بررسی Samsung Galaxy A54
نمونه های سلفی

ضبط ویدیو

سامسونگ گلکسی A54 با هر دو دوربین پشتی تا ۴K30 ویدیو ضبط می‌کند و در صورت تمایل به نرخ فریم بالا، رزولوشن ۱۰۸۰p در ۶۰ فریم بر ثانیه نیز در دوربین اصلی موجود است. با این حال، تثبیت‌کننده فقط تا ۱۰۸۰p 30 فریم در ثانیه در دسترس است. کدک پیش‌فرض h.264 است، اما اگر ترجیح می‌دهید در فضا صرفه‌جویی کنید، باید h.265 را فعال کنید.

ویدیوهای نور روز از دوربین اصلی A54 به درستی عالی هستند. جزئیات زیادی در کلیپ‌های ۴K (نرخ بیت ۴۷ مگابیت بر ثانیه) وجود دارد و به روشی کاملاً طبیعی ارائه می‌شود، در حالی که نویز وجود ندارد. کنتراست عالی است، محدوده دینامیکی بسیار خوب است، و رنگ ها هم از نظر تعادل رنگ سفید و هم از نظر اشباع درست هستند.

 

ما معمولاً در مورد کلیپ‌های ۱۰۸۰p روی گوشی‌هایی که از ضبط ۴K پشتیبانی می‌کنند، نظر نمی‌دهیم، اما عدم تثبیت A54 در ۴K باعث شد تا کلیپ‌های ۱۰۸۰p را نیز بگیریم تا ببینیم کیفیت در آنجا چگونه است. باید بگوییم که این یا بهترین فیلمبرداری ۱۰۸۰p 30 فریم بر ثانیه است که از یک گوشی دیده ایم (با نرخ بیت نسبتاً استاندارد ۱۷ مگابیت بر ثانیه) یا حداقل برای آن عنوان مرتبط است. ۱۰۸۰p 60fps نیز به همین ترتیب عالی است (۲۷Mbps).

 

تنظیم زوم ۲ برابری، کلیپ‌های قابل استفاده ۴K را برمی‌گرداند، که همچنان نشانه‌هایی از افزایش مقیاس را نشان می‌دهند. ویدیوهای ۱۰۸۰p با زوم ۲ برابر بار دیگر قابل توجه هستند.

 

 

ultrawide کاملاً مطابق با آن استانداردهای بالا نیست. دارای برخی خط‌نگاری‌های سنگین است که واقعاً به شما می‌پرد – شاید پردازش عکس‌ها آن را تصحیح کند، اما در ویدیو نشان داده می‌شود. جزئیات در ۴K مناسب است، اما ظاهری بسیار پردازش شده دارد، در حالی که ۱۰۸۰p کمی آبرنگی است. محدوده دینامیکی و رنگ ها مناسب هستند.

 

تثبیت‌سازی ممکن است در ضبط ۴K در دسترس نباشد، اما چیزی که هنگام فیلم‌برداری ۱۰۸۰p دریافت می‌کنید بسیار ماهر است. A54 زمانی که در یک جهت قرار می گیرد، کاشته می شود و در هر سه سطح بزرگنمایی به آرامی حرکت می کند، و لرزش راه رفتن را به خوبی در هر دو ۰.۶ و ۱ برابر حذف می کند.

 

 

فیلمبرداری در نور کم جایی است که عملکرد A54 عقب افتاده است. نتایج دوربین اصلی جزئیات خوبی در مناطقی با نور متوسط ​​دارد، اما هایلایت ها بسیار خشن هستند و رنگ ها کمی شسته می شوند. ما فکر می کنیم همه این تصمیم آگاهانه در سامسونگ برای ارائه ویدیوهای نوردهی روشن تر به شما است، زیرا سایه ها به خوبی توسعه یافته اند. شاید سعی کنید به صحنه های شبانه کمتر متضاد بچسبید.

 

اولتراواید در شب بسیار مشکل دارد و نمی‌تواند به اندازه کافی روشن برای صحنه‌های تاریک نمایش دهد.

 

در اینجا نگاهی اجمالی به مقایسه Samsung Galaxy A54 با رقبا در ابزار مقایسه ویدیوی ما آورده شده است. برای دیدن عکس کامل به آنجا بروید.

ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو
سامسونگ گلکسی A54 در مقابل گوگل پیکسل ۶ و شیائومی ۱۳ لایت در ابزار مقایسه ویدیوی ما

رقابت

گلکسی A54 یک مدل واقعا جهانی، بسته به بازار با رقبای مختلفی روبرو خواهد شد. قیمت آن از ۴۹۰ یورو / ۳۹ هزار INR برای نسخه ۸ گیگابایتی / ۱۲۸ گیگابایتی شروع می شود، در حالی که ایالات متحده گزینه ۶ گیگابایتی / ۱۲۸ گیگابایتی را با قیمت ۴۵۰ دلار دریافت خواهد کرد. اینها اعداد MSRP هستند و ما معمولاً نمی‌توانیم فروش، یارانه حامل یا تخفیف‌ها را در ملاحظات خود در نظر بگیریم. اما با سامسونگ‌ها، به‌ویژه میان‌رده‌های این چنینی، یک یا دو ماه می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر برچسب قیمت داشته باشد. در واقع، ما در حال حاضر شاهد تخفیف های محتاطانه در A54، تنها چند هفته پس از اعلام هستیم. بنابراین اگر لیست رقبا یا تفاوت قیمت ها به نظر شما می رسد، به خاطر داشته باشید که این بخش بازار به ویژه نوسانی است.

برای مثال، Pixel 6a در حال خروج است و تخفیف های زیادی برای آن در نظر گرفته شده است، بنابراین در بیشتر مکان ها باید ارزان تر از Galaxy باشد – تا ۳۰٪. عملکرد دوربین مانند دوام باطری به نظر می رسد بین این دو تناقض ایجاد کند و Pixel یکی از معدود تلفن هایی است که می تواند با محافظت از گرد و غبار و آب گلکسی مطابقت داشته باشد. پیکسل به لطف تراشه Tensor درجه یک پرچمدار خود (حتی اگر اولین باشد) یک پیروزی برای عملکرد کسب می کند و ممکن است به دلیل اندازه کوچکتر آن را دوست داشته باشید. گلکسی نمایشگر برتری دارد (۶a با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز قدیمی‌تر به نظر می‌رسد) و شارژ سریع‌تر، و همچنین ممکن است به خاطر اسلات microSD آن قدردانی کنید. با این حال، در مجموع، پیکسل در این مورد بهترین معامله به نظر می رسد – یعنی اگر در کشوری زندگی می کنید که Google در آن تجارت می کند.

کاملاً بر خلاف طراحی عمومی گلکسی A54، ما گوشی بی‌نظیر Nothing Phone با پوشش LED را داریم (۱). یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در صنعت در مقابل یک استارت‌آپ مقایسه‌ای منصفانه به نظر نمی‌رسد، اما این دو گوشی خاص می‌توانند تقابل نسبتاً متعادلی ایجاد کنند. نمایشگر تلفن (۱) ممکن است به روشنایی گلکسی نباشد، اما از جنبه‌های دیگر – نرخ تازه‌سازی، دقت رنگ و قابلیت‌های HDR، مطابقت دارد. عمر باتری قابل مقایسه است، در حالی که شارژ سریعتر گلکسی یک امتیاز مثبت است، اما خیلی مهم نیست. ممکن است تلفن (۱) با اختلاف کمی دوربین دوربین بهتری باشد. با قیمت‌های مساوی (که به نظر می‌رسد در اروپا و ایالات متحده وجود دارد) ما به سراغ Galaxy می‌رویم، اما با ۲۰ درصد کمتر در هند، به نظر هیچ چیز بهتر از این نیست.

اگر امروز مجبور به خرید یک گوشی هستید و اهمیتی نمی‌دهید که منتظر کاهش قیمت احتمالی گلکسی باشید، موتورولا اج ۳۰ فیوژن با پول A54 در بسیاری از نقاط جهان به فروش می‌رسد. موتو که ظاهری ممتازتر دارد، به اندازه گلکسی در برابر آب مقاوم نیست. این یکی از معدود گوشی‌های این کلاس است که نمایشگر بهتری نسبت به گلکسی دارد، دارای چیپست پیشرفته‌تر SD888+ است و سریع‌تر شارژ می‌شود (همچنین با شارژر همراه آن). گلکسی عمر باتری بیشتر و اسلات microSD دارد. و یک بار دیگر، ما در حال مقایسه با یک A54 با قیمت راه اندازی هستیم – کهکشان ممکن است مدتی بعد از مزیت قیمتی قابل توجهی برخوردار شود.

Redmi Note 12 Pro+ جدید، بهترین از دسته Note 12 نیز ارزش دیدن را دارد. صفحه نمایش Redmi حداقل به خوبی صفحه نمایش گلکسی است و Note 12 Pro+ نیز نسبت به A54 شارژ سریع تری را به شما ارائه می دهد. ردمی از اندروید ۱۲ بهره می برد که برای گوشی هایی که به تازگی معرفی شده اند کمی عجیب است. نمی تواند با استقامت کهکشان برابری کند. و با وجود اعداد زیاد، دوربین دوربین بهتری نیست. چیپست سامسونگ همچنین در اکثر کارها سریعتر عمل می کند. همچنین رتبه IP67 A54 در برابر مقاومت ردمی در برابر پاشش آب وجود دارد.

گوگل پیکسل 6a تلفن هیچی (1) موتورولا اج 30 فیوژن Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
Google Pixel 6a • No Nothing Phone (1) • Motorola Edge 30 Fusion • Xiaomi Redmi Note 12 Pro+

بسته به جایی که در جهان هستید، Galaxy S21 FE ممکن است گزینه مناسبی باشد. به طور قابل توجهی در ایالات متحده گران تر است (۶۰۰ دلار)، قیمت های آن در حال حاضر با تخفیف در هند و اروپا، آن را کاملاً در برابر A54 (در MSRP آن) قرار می دهد. Fan Edition چند مزیت نسبت به A54 دارد – مانند چیپست قدرتمندتر (اگر کمی قدیمی تر)، شارژ بی سیم، و قابلیت های فیلمبرداری با دامنه وسیع تر. گلکسی جدید با طول عمر باتری بیشتر و اسلات میکرو اس‌دی مقابله می‌کند. ما یک برنده در بخش نمایشگر و دوربین کلی بین این دو نام نمی بریم، بنابراین این یکی در مورد اینکه آیا شما به عملکرد بالاتر و شارژ بی سیم نیاز دارید و رابطه قیمتی بین این دو در بازار شما چیست تعیین می شود.

این نکته آخر در مقایسه با Poco X5 Pro کاملاً واضح است – این مورد حدود ۳۰٪ کمتر از Galaxy در اروپا و هند است. این باعث می شود که کیفیت صفحه نمایش و عمر باتری به نفع پوکو عمل کند و شارژ سریع تر نیز آسیبی به کیس آن وارد نمی کند. در کمترین کلمه ممکن، ما به گلکسی برای کیفیت کلی دوربین (با علامت ستاره برای عدم تثبیت ۴K) اشاره می کنیم. رتبه IP67 گلکسی بر مقاومت در برابر پاشش با رتبه IP53 پوکو برتری دارد، اسلات microSD امتیاز اضافی A54 را کسب می کند و نسخه اندروید جدیدتر آن نشان دهنده توجه سامسونگ است.

Samsung Galaxy S21 FE 5G شیائومی پوکو ایکس 5 پرو
Samsung Galaxy S21 FE 5G • Xiaomi Poco X5 Pro

حکم

پیگیری گلکسی A52s برای A53 کار آسانی نبود و مدل سال گذشته گلکسی A5x ما را تحت تاثیر قرار نداد. به نظر ما A54 این سری را در مسیر درست قرار می دهد. ما نسبت به سال گذشته چیپست قدرتمندتری داریم (البته مسلماً تقریباً با A52s دو ساله برابری می کند)، عمر باتری بهبود یافته و صفحه نمایش حتی زیباتر.

استایل تا حدودی عمومی ممکن است زیاد چشم نواز نباشد، اما به سرعت وفاداری به برند شما را آشکار می کند و به راحتی می تواند از پرچمدار برند نیز عبور کند. رتبه حفاظت از گرد و غبار و آب نیز تقریباً شاخص است و در این قیمت مشخص نیست.

دوربین اصلی کاملاً جدید یک پله قابل توجه از A53 بالاتر است و یکی از بهترین دوربین ها در نوع خود برای این کلاس است که احتمالاً حتی از وزن خود نیز بالاتر است. دوربین سلفی نیز عکس های فوق العاده ای می گیرد و فوق عریض نه چندان چشمگیر این کار را انجام می دهد.

یعنی تا زمانی که برای ویدیو به آن نیاز نداشته باشید. به این موارد عدم تثبیت ۴K را اضافه کنید و قابلیت زنده ماندن A54 به عنوان یک دوربین فیلمبرداری کمی متزلزل شده است. این واقعیت که شما یک شارژر در جعبه دریافت نمی‌کنید، همچنان ما را به اشتباه می‌اندازد، و هر چقدر که چیپست جدید خوب باشد، فقط ما را به سطح دو سال پیش برمی‌گرداند.

با در نظر گرفتن همه چیز، ما کاملاً گلکسی A54 را دوست داریم. این یک پیشرفت معنادار نسلی و یک بسته میان رده مناسب است. شاید در MSRP نه – اما چند ماه به آن فرصت دهید، و قیمت آن باید بسیار خوشایندتر باشد.

طرفداران

  • طراحی آن را شبیه به پرچمدار می کند، رتبه IP67 در میان رده ها نادر است.
  • یکی از بهترین نمایشگرها در این کلاس – روشن، نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز، دقیق رنگ.
  • عمر باتری عالی
  • آخرین اندروید و One UI.
  • چیپست جدید به سطح عملکرد A52s بازگشته است.
  • دوربین اصلی عالی در تمام موارد استفاده؛ سلفی های بسیار زیبا

منفی

  • بدون شارژر داخل جعبه
  • چیپست جدید در سطح عملکرد Galaxy A52s قرار دارد.
  • تثبیت کننده ویدیو فقط در ۱۰۸۰p موجود است.

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من