وبلاگ

نسل دهم آیپد (۲۰۲۲): ارتقاهای قابل توجه اما به چه قیمتی؟

آی‌پد شاید محبوب‌ترین تبلت در سراسر جهان باشد. اپل ، از زمان عرضه اولین آی‌پد، مرتباً با ایجاد تغییرات تدریجی در طراحی و بهبود سخت‌افزار، خط تولید را به‌روزرسانی کرده است. در سال ۲۰۲۲، خط تولید آیپد اکنون بزرگتر از همیشه شده است. آیپد پروهای برتر (M2) درست در بالا وجود دارد که در زیر آن iPad Air 2022 قرار دارد ( بررسی ). امسال، اپل نسل دهم آی‌پد را نیز عرضه کرد،  اما به جای جایگزینی مدل نسل نهم آی‌پد ، این یک محصول جدید است که بین ارزان‌ترین آی‌پد و ایر قرار می‌گیرد.

آی‌پد جدید (۲۰۲۲) گران‌تر از مدل سال گذشته است، که همچنان با قیمت کمی افزایش‌یافته در هند در مقایسه با یک سال پیش عرضه می‌شود. اپل در مدل نسل دهم آیپد که از نظر ظاهری شباهت زیادی به آیپد ایر دارد، پیشرفت های زیادی کرده است. با این حال، فریب نامگذاری را نخورید زیرا این به هیچ وجه یک iPad مقرون به صرفه نیست. چرا؟ فقط به این دلیل که از Rs شروع می شود. ۴۴۹۰۰ برای مدل پایه. نسل دهم آیپد ارتقاهای زیادی دریافت کرده است، اما با قیمت بالاتر، آیا باید به خرید آن فکر کنید؟ در اینجا بررسی ما برای کمک به تصمیم گیری شما است.

قیمت آی‌پد نسل دهم (۲۰۲۲)

نسل جدید آیپد ۱۰ دارای قیمت اولیه ۲۰۰ روپیه است. ۴۴۹۰۰ برای مدل پایه ۶۴ گیگابایتی با اتصال Wi-Fi. هزینه گزینه Wi-Fi + تلفن همراه، روپیه است. ۵۹۹۰۰. همچنین یک نوع حافظه ۲۵۶ گیگابایتی نیز وجود دارد که قیمت آن ۲۰۰ میلیون تومان است. ۵۹۹۰۰ و روپیه ۷۴۹۰۰، به ترتیب برای مدل های Wi-Fi و Wi-Fi + تلفن همراه.

آی‌پد نسل دهم از قلم اپل (نسل اول) پشتیبانی می‌کند که می‌توان آن را با قیمت روپیه خریداری کرد. ۹۵۰۰. با این حال به خاطر داشته باشید که برای جفت شدن و شارژ مداد با این iPad به آداپتور USB Type-C به Apple Pencil (900 روپیه) نیاز دارید. همچنین صفحه کلید جادویی فولیو برای آیپد نیز وجود دارد که قیمتی معادل روپیه دارد. ۲۴۹۰۰.

آیپد نسل دهم در گزینه رنگ آبی خود

طراحی آیپد نسل دهم (۲۰۲۲)

نسل دهم آی‌پد اکنون صاف‌تر از همیشه است. این از زبان طراحی iPad Air (M1) پیروی می کند که یک قاب آلومینیومی تخت با گوشه های کمی خمیده است. پنل عقب نیز کاملاً صاف است و در چهار رنگ جدید عرضه می شود. اپل رنگ آبی را برای ما ارسال کرد، اما در گزینه های صورتی، زرد و نقره ای نیز موجود است. در حالی که این ممکن است ذهنی باشد، من شخصاً نوع آبی iPad را دوست داشتم. نه تنها در عین حال ممتاز و مدرن به نظر می رسد، بلکه در مقایسه با رنگ های زرد و صورتی بسیار کمتر زرق و برق دار است. گزینه نقره ای کلاسیک ترین گزینه برای کسانی است که نمی خواهند توجه زیادی را به خود جلب کنند.

بدنه نسل دهم آی‌پد همچنان مات است و کمتر در معرض اثر انگشت و لک قرار می‌گیرد. به دلیل طراحی قاب تخت، در مقایسه با وزن ۴۸۱ گرمی روی کاغذ برای مدل سلولی، احساس سنگینی نمی کند. همچنین تنها ۷ میلی متر ضخامت دارد.

در جلو، حاشیه‌های آی‌پد باریک‌تر هستند و فضای بیشتری را برای صفحه نمایش بیشتر ایجاد می‌کنند. آی‌پد جدید اکنون یک صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی Liquid Retina با وضوح ۲۳۶۰×۱۶۴۰ ارائه می‌کند. IPS LCD دارای روشنایی کافی برای استفاده در داخل ساختمان با ۵۰۰ نیت است، اگرچه ای کاش برای استفاده در فضای باز در طول روز کمی روشن تر بود. در حالی که تجربه مشاهده به طور کلی خوب است، شما آن سیاهی عمیق و کنتراست غنی را که از نمایشگرهای AMOLED بدست می آورید، نخواهید داشت. نسل دهم آی‌پد از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز ProMotion اپل پشتیبانی نمی‌کند که در iPad Pro (M2) برتر  یا iPad Pro 2021 یافت می‌شود ( بررسی ).

دکمه Touch ID در نسل دهم آیپد

بدون دکمه هوم، سنسور احراز هویت اثر انگشت Touch ID اکنون به دکمه پاور در لبه بالایی منتقل شده است، شبیه به iPad Air. اگر به احراز هویت سریع‌تر و ایمن‌تر Face ID در آیفون‌ها و آی‌پد پرو عادت کرده‌اید، تاچ آیدی ممکن است کمی کند به نظر برسد. دکمه های تنظیم صدا در سمت راست (در حالت عمودی) قرار دارند که در زیر آن سینی سیم کارت (در صورت خرید نوع سلولی) قرار دارد. اپل همچنین دوربین جلو را از قاب بالایی به سمت راست منتقل کرده است، که استفاده از آن را برای FaceTime و تماس‌های ویدیویی زمانی که iPad به صورت افقی استفاده می‌شود، ایده‌آل کرده است.

نسل دهم آیپد اکنون دارای پورت USB Type-C است. در حالی که سرعت انتقال داده به اندازه مدل‌های گران‌تر آی‌پد  نیست، اما همچنان مانند آی‌پد نسل نهم با کانکتور لایتنینگ است . این نباید برای اکثر کاربران معمولی یک معامله شکن باشد، اما می تواند یک عامل تعیین کننده برای سازندگان محتوای جدی تر باشد.

آیپد نسل ۱۰ دارای پورت USB Type-C است

نسل دهم آیپد با آداپتور شارژ ۲۰ واتی و کابل USB نوع C به نوع C بافته شده همراه است. همچنین برخی از اسناد و دو برچسب لوگوی اپل وجود دارد که تقریباً استاندارد محصولات جدید اپل است.

مشخصات و نرم افزار آیپد نسل دهم (۲۰۲۲)

نسل دهم آیپد دارای تراشه اپل A14 Bionic است، که همان چیزی است که در سری آیفون ۱۲ از سال ۲۰۲۰ یافت می شود. با وجود چند سال قدمت، تراشه A14 Bionic مبتنی بر فرآیند ۵ نانومتری قطعاً ساده نیست. دارای یک سی پی یو شش هسته ای و یک پردازنده گرافیکی چهار هسته ای. SoC همچنین دارای یک موتور عصبی ۱۶ هسته ای است.

در مقایسه با A13 Bionic موجود در iPad 2021، ادعا می شود که A14 Bionic 20 درصد افزایش در CPU و ۱۰ درصد بهبود در عملکرد گرافیکی ارائه می دهد. به گفته اپل، کسانی که از نسل هفتم آی‌پد می‌آیند باید تا سه برابر بهبود عملکرد کلی را با آی‌پد جدید انتظار داشته باشند.

از نظر نرم‌افزاری، آی‌پد جدید جدیدترین iPadOS 16 را در اختیار دارد. در حالی که Stage Manager ، ویژگی برجسته iPadOS 16، در نسل دهم آیپد در دسترس نیست، اما بیشتر ویژگی‌های جدید دیگر را دارد. برای شروع، برنامه Messages اکنون به شما امکان می دهد پیام های اخیرا ارسال شده را ویرایش یا فراخوانی کنید، پیام های حذف شده اخیر را بازیابی کنید و مکالمات را به عنوان خوانده نشده علامت گذاری کنید.

صفحه اصلی نسل دهم آیپد با سیستم عامل iPadOS 16

Safari برای iPad اکنون Tab Groups به اشتراک گذاشته شده را اضافه می کند که به کاربران امکان می دهد وب را با دیگران به شیوه ای امن مرور کنند. در حالی که برنامه اصلی ماشین حساب هنوز در دسترس نیست، اپل بالاخره اپلیکیشن Weather را به iPadOS اضافه کرد. iPad جدید همچنین با یک برنامه بهره وری جدید به نام Freeform ارائه می شود که یک بوم انعطاف پذیر و پشتیبانی کامل از Apple Pencil را ارائه می دهد. متأسفانه، ما Apple Pencil را همراه خود نداشتیم تا آن را امتحان کنیم.

به غیر از ویژگی های جدید معرفی شده در iPadOS 16، نسل دهم آیپد از برخی از ویژگی های سنتی مانند Split View نیز پشتیبانی می کند که به کاربران اجازه می دهد دو برنامه را در کنار یکدیگر اجرا کنند. همچنین ویژگی Slide Over وجود دارد که به شما امکان می دهد از برنامه ها در یک حالت پنجره کوچک استفاده کنید.

برای ارائه یک تجربه کامل تر از یک ماشین بهره وری، نسل دهم آیپد را می توان به صورت مغناطیسی به کانکتور هوشمند صفحه کلید جادویی در قاب آیپد متصل کرد که برق و داده را فراهم می کند. این بدان معناست که صفحه کلید هرگز نیازی به شارژ یا جفت شدن ندارد. پس از اتمام، می توانید صفحه کلید را پشت آی پد تا کنید یا آن را به طور کامل جدا کنید. قاب پشتی دارای پایه قابل تنظیم و تعبیه شده برای انعطاف پذیری بیشتر هنگام تماشای فیلم یا بازی است.

عملکرد و عمر باتری آیپد نسل دهم (۲۰۲۲)

A14 Bionic در نسل دهم آی‌پد تقریباً می‌توانست هر چیزی را که من به سمت آن پرتاب می‌کردم اداره کند. من از آی پد با صفحه کلید جادویی برای کارهای روزانه ام استفاده می کردم که بیشتر شامل نوشتن و انتشار مقاله می شد. این صفحه‌کلید جابجایی کلید خوبی را ارائه می‌کند و شبیه به صفحه کلید جادویی است که در MacBook Air (M1) یافت می‌شود  ( بررسی ). ترک‌پد نیز نسبتاً بزرگ است و از ژست‌های حرکتی متعدد پشتیبانی می‌کند و حرکت در رابط کاربری (UI) را آسان‌تر می‌کند.

صفحه نمایش صفحه کلید Magic Folio نسبتا بزرگ است.

من معمولاً از مرورگر کروم با حداقل ۱۰ تب باز تقریباً همیشه و به همراه صفحات برای نوشتن مقاله استفاده می‌کردم. من همچنین هنگام گوش دادن به آهنگ‌ها در Apple Music، نسل دوم AirPods Pro خود را به iPad متصل کرده بودم . ممکن است مورد استفاده من برای SoC A14 Bionic چندان فشرده نباشد، اما اگر قصد دارید از آن به روشی مشابه استفاده کنید، مطمئن باشید که نسل دهم iPad می‌تواند به خوبی از عهده این کار برآید. این پردازنده همچنین مکمل صفحه نمایش بزرگتر در هنگام بازی است. من Call of Duty: Mobile، Asphalt 9: Legends و برخی از عناوین سبکتر مانند Hill Climb Racing را در iPad بازی کردم.

Call of Duty: Mobile در تنظیمات گرافیکی «بسیار بالا» و نرخ فریم «بسیار بالا» به خوبی اجرا شد. به سختی هیچ تاخیری در بازی Deathmatch تیمی و راندهای چند نفره برای حدود ۳۰ دقیقه متوالی وجود داشت. در حالی که نسل دهم آیپد هیچ مشکلی در عملکرد نداشت، من در تلاش برای انجام ژیمناستیک دستی برای انجام چنین بازی‌هایی احساس خستگی زیادی کردم. برای چنین بازی هایی بهتر است از یک کنترلر بی سیم همراه با آیپد استفاده کنید.

Asphalt 9 Legends در نسل دهم آیپد

من همچنین برخی از بنچمارک ها را در iPad اجرا کردم. در Geekbench، آیپد نسل دهم در تست های تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب ۱۵۸۱ و ۳۹۹۴ امتیاز کسب کرد. آی‌پد در AnTuTu امتیاز ۷،۴۴،۲۸۴ را کسب کرد. برای مقایسه، آیفون ۱۲ ( بررسی ) با همان SoC امتیاز ۱۵۶۳ و ۳۶۷۵ در Geekbench و ۵۶۸۴۶۲ امتیاز در AnTuTu کسب کرده بود، اما این در نسخه قدیمی‌تر iOS بود. از سوی دیگر، آی‌پد ایر M1 در AnTuTu امتیاز ۱۰۰۱۰۱۶ و در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench امتیاز ۱۶۹۹ و ۷۲۰۶ را کسب کرد.

نسل دهم آیپد دارای بلندگوهای استریو است که صدایی غنی را ارائه می دهد. برای تنظیم واقعی استریو، بلندگوها در لبه‌های بالا و پایین iPad قرار می‌گیرند (زمانی که به صورت عمودی نگه داشته می‌شوند). حتی در حجم کامل، هیچ اعوجاج قابل تشخیصی وجود ندارد. در صورت تعجب، جک هدفون ۳.۵ میلی متری وجود ندارد.

نسل دهم آی‌پد با صفحه کلید جادویی وصل شده است

از نظر عمر باتری، اپل ادعا می کند که نسل دهم آیپد می تواند تا ۱۰ ساعت در وب گردی از طریق Wi-Fi یا تماشای ویدیو دوام بیاورد. نوع سلولی دارای مدت زمان اجرای ادعایی ۹ ساعت با همان مورد استفاده است. در تست حلقه باتری ما، آی پد ۹ ساعت و ۵۴ دقیقه دوام آورد که بسیار نزدیک به زمان ادعا شده است.

در روزهایی که از iPad به عنوان دستگاه اصلی خود استفاده می کردم، معمولاً زمان روشن شدن صفحه نمایش (SoT) 6 ساعت و ۳۲ دقیقه را دریافت می کردم. با روشنایی ۵۰ درصد و متصل به Wi-Fi، آیپد چندین تب کروم و برنامه Pages را اجرا می کرد. پس از چند ساعت انجام بازی، سطح باتری سریعتر از حد انتظار کاهش یافت و حدود ۵ ساعت و ۴۳ دقیقه دوام آورد. این تنها زمانی بود که من از آی‌پد بی‌وقفه و به‌طور مداوم استفاده می‌کردم. برای کاربر معمولی که دارای یک قاب استفاده متوسط ​​تا سبک است، نسل دهم آیپد باید به راحتی چند روز دوام بیاورد. آجر شارژ ۲۰ واتی می تواند آیپد را در عرض چند ساعت به طور کامل شارژ کند.

دوربین های آیپد نسل دهم (۲۰۲۲)

نسل دهم آیپد دو دوربین دارد – یکی در پشت و دیگری در جلو. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عقب عمدتاً باید برای اسکن اسناد استفاده شود، زیرا محدوده دینامیکی برای عکاسی کمتر از حد متوسط ​​است، حتی اگر جزئیات و رنگ‌های عکس‌ها در هنگام استفاده در روز مناسب باشند.

دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی در نسل دهم آیپد دارای فلاش LED نیست

با دوربین عقب نسل دهم آیپد گرفته شده است

دوربین جلو یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی را در خود جای داده است. کیفیت هم برای سلفی و هم برای تماس های ویدیویی بسیار خوب است. همچنین می‌توانید حالت فوق عریض را فعال کنید تا اگر افراد بیشتری به تماس ویدیویی ملحق شوند، قاب را باز کنید. نسل دهم آی‌پد از «سنتر استیج» نیز پشتیبانی می‌کند که قاب را طوری تنظیم می‌کند که صورت شما را در وسط آن نگه دارد، یا در صورت شناسایی افراد متعدد، فریم را به‌طور خودکار باز می‌کند.

با دوربین جلوی نسل دهم آیپد گرفته شده است

دوربین پشتی آی‌پد می‌تواند ویدیوهای ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند، در حالی که دوربین جلو می‌تواند ویدیوهای ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. کیفیت کلی ویدیو بسیار خوب است.

حکم

نسل دهم آی‌پد در مقایسه با نسل نهم خود، به‌روزرسانی‌های زیادی دریافت کرده است. با طراحی کاملاً جدید، این iPad جدید بسیار مدرن‌تر و ممتازتر به نظر می‌رسد. تغییرات جزئی، با این حال، مانند پورت USB Type-C و دوربین جلویی افقی به ارائه تجربه کاربری راحت‌تر کمک می‌کنند. به‌روزرسانی‌های تدریجی در اندازه نمایشگر و واحد عملکرد نیز وجود دارد، که آی‌پد جدید را به دستگاهی قدرتمندتر تبدیل می‌کند.

با این حال، اپل نیز قیمت آن را به طور قابل توجهی بالاتر در Rs. ۴۴۹۰۰ برای مدل پایه ۶۴ گیگابایتی. مدل با مشخصات بالای ما با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی و تلفن همراه، قیمت بسیار بیشتری دارد. اگر صفحه کلید جادویی را اضافه کنید، قیمت را به بیش از روپیه افزایش می دهد. ۱,۰۰,۰۰۰.

آیا باید نسل دهم آیپد را به عنوان جایگزین لپ تاپ بخرید؟ مگر اینکه شما یک دستگاه قابل حمل و سبک وزن با صفحه نمایش لمسی که از Apple Pencil پشتیبانی می کند بخواهید، می توانیم مدل پایه را پیشنهاد کنیم. این یک گزینه خوب برای کسانی است که می خواهند آیپدی شبیه به هوا داشته باشند، اما شاید نمی خواهند آنقدر هزینه کنند. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی نسل دهم آیپد فروش سختی است زیرا با این قیمت، می‌توانید مدل پایه آی‌پد ایر (M1) را که دارای SoC M1 است و از نسل دوم اپل پنسل پشتیبانی می‌کند، تهیه کنید.

در حالی که نسل دهم آی‌پد یک پیشنهاد خوب است، قیمت آن در هند جذابیت آن را کاهش می‌دهد. آیپد ایر (M1) را می توان به صورت آنلاین با قیمتی کمتر از روپیه پیدا کرد. ۵۳۰۰۰ و اگر بتوانید بودجه خود را افزایش دهید، منطقی است که آن را بیش از این iPad کنید. همچنین iPad mini 2021 ( نقد و بررسی ) وجود دارد که یک تبلت جمع و جور و قدرتمند است که شبیه به iPad جدید است، اما با صفحه نمایش کوچکتر و قیمت بالاتر.

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من