مرسدس از نسل بعدی CarPlay اپل استفاده نخواهد کرد که سال گذشته معرفی شد و باید تا پایان سال جاری عرضه شود و “تجربه طراحی منسجمی را به ارمغان می آورد که بهترین ماشین شما و آیفون شما است”. به خود اپل نسل بعدی CarPlay عملکردهای خودرو مانند کنترل های رادیویی و دما را انجام می دهد و گزینه های شخصی سازی “از ویجت ها تا انتخاب طرح های خوشه سنج انتخاب شده” را خواهد داشت.
فقط نه در هیچ ماشین مرسدس. این خبر مستقیماً از سوی اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس، در پادکستی که امروز با The Verge صحبت کرد، منتشر شد. مرسدس در سال آینده MBOS 1.0 خود را در CLA جدید معرفی می کند و هیچ برنامه ای برای واگذاری کل واحد سر کابین خلبان به شخص ثالثی مانند اپل ندارد.
کالنیوس توضیح می دهد:
سیستم عامل مرسدس بنز ما واقعاً سیستم عصبی مرکزی در مغز کل ماشین است که سیستم اطلاعات سرگرمی یکی از چهار حوزه آن است. کل سیستم عامل – اطلاعات سرگرمی، رانندگی خودکار، تک تک عملکردهای بدنه، بیرونی و داخلی خودرو، کل سیستم درایو، مدیریت باتری، ماژول مخابراتی که با ابر صحبت می کند، جایی که ما فایل تاخیر شخصی را برای شما داریم. تنظیمات شما و همه چیز – همه یک معماری نرم افزاری جامع هستند.
او میگوید که باید احساس کنید که «به پیله مرسدس قدم میگذارید، اتاق نشیمن رولینگ مرسدستان، و مبلمان و وسایل دیجیتال از مرسدس هستند». و اگر کسی بخواهد «تجربه مشتری برتر» را در خودرو ایجاد کند، «فقط سازنده میتواند همه آنها را به هم پیوند بزند»، به طوری که شما، راننده، مجبور نباشید «بین دنیاهای مختلف بپرید»، دائماً مجبور باشید بین MBOS و CarPlay سوئیچ کنید.
«جستجوی» مرسدس «ایجاد بهترین تجربه دیجیتالی در جهان» برای مشتریانش است که شامل «واسط کاربری خارقالعاده و بصری» میشود، و این یک «جستجو» نیست که با اجازه دادن به اپل برای قرار دادن خود در بین مرسدس بنز و مرسدس بنز سازگار باشد. رانندگان ماشین ها
با این حال، این شرکت به ارائه نسل فعلی CarPlay و همچنین Android Auto برای آن دسته از افرادی که برای برخی از عملکردها «احساس راحتی بیشتری دارند» ادامه خواهد داد و به عقب و جلو می روند. به گفته Källenius، همچنین “با گوگل نسل بعدی نقشه یک خودروی متاهل با سیستم دستیار رانندگی را توسعه می دهد”، و این “محصول شگفت انگیزی است که بهترین مهندسان گوگل و بهترین مهندسان مرسدس می توانند تخصص خود را در کنار هم قرار دهند و آن را به سطح بعدی برسانند.”
در یک نقطه از پادکست، Källenius چشم انداز خود را برای آنچه مرسدس باید در درجه اول بر روی آن تمرکز کند، ترسیم می کند و تصمیم CarPlay را بیشتر توضیح می دهد:
مراقب مشتری باشید. بهترین تجربه مشتری دیجیتال را ایجاد کنید. در جایی که برای آنها و ما منطقی است با شرکت هایی مانند گوگل و اپل شریک شوید. اما معماری محیط دیجیتال خود در خودرو باشید. و همانطور که قبلاً گفتم، چیزی کمتر از مغز و سیستم عصبی مرکزی وسیله نقلیه شما نیست. شما نمی توانید آن را برون سپاری کنید.