وبلاگ

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ در مقابل شیائومی ۱۴

به دنبال یک گوشی جمع و جور رده بالا هستید؟ به Xiaomi 14 و Galaxy S24 سامسونگ نگاه نکنید. این شاید یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی باشد که یک کاربر اندروید در سال ۲۰۲۴ می‌تواند داشته باشد، در صورتی که از فرم کوچک‌تر حرکت نکرده باشید.

ما نمی خواهیم پایان را خراب کنیم، اما انتخاب آسانی نیست. از یک طرف، شیائومی ۱۴ یک کیس قانع‌کننده با مشخصات کلی بهتر است، اما از سوی دیگر، انتخاب گران‌تری نیز هست.

اینجا چیزهای زیادی برای باز کردن وجود دارد، پس بیایید شروع کنیم.

برای شروع، می توانید برگه های مشخصات کامل را مقایسه کنید یا مستقیماً با ارزیابی ویرایشگر ما در متن زیر ادامه دهید.

 

فهرست مطالب:

  • طرح
  • نمایش دادن
  • عمر باتری
  • شارژ کردن
  • تست بلندگو
  • کارایی
  • دوربین ها
  • حکم

مقایسه اندازه

سامسونگ گلکسی اس 24سامسونگ
گلکسی اس ۲۴

۱۶۷ گرم

۷.۶ × ۷۰.۶ × ۱۴۷ میلی متر
(۵.۷۹ × ۲.۷۸ × ۰.۳۰ اینچ)
شیائومی 14شیائومی
۱۴

۱۹۳ گرم

۱۵۲.۸ x 71.5 x 8.2 میلی‌متر
(۶.۰۲ x 2.82 x 0.32 اینچ)

انتظار می رود، هر دو گوشی تقریباً یک اندازه هستند و شیائومی ۱۴ کمی بلندتر است. از این گذشته، در مقابل صفحه نمایش ۶.۲ اینچی گلکسی اس ۲۴، صفحه نمایش ۶.۳۶ اینچی دارد.

با این حال، Galaxy S24 20+ گرم سبک‌تر است، که می‌توانید آن را احساس کنید، اما آنقدر کوچک‌تر از Xiaomi 14 احساس نمی‌شود. ما گمان می‌کنیم که به دلیل لبه‌ها و پشت کاملاً صاف Galaxy S24 باشد. پشت خمیده شیائومی ۱۴ یک انتخاب طراحی صوتی است زیرا گرفتن را کمی راحت تر می کند.

در نهایت، کار با هر دو دستگاه آسان است، اما گلکسی اس ۲۴ به دلیل داشتن پنل های جلویی و پشتی گوریلا گلس Victus 2 و فریم آلومینیومی جانبی بسیار سخت، از نظر ساختار کلی، کیف بهتری برای خود ایجاد می کند. از سوی دیگر، شیائومی تنها یک گوریلا گلس ویکتوس نسل اول را در جلو معرفی می کند.

مقایسه نمایش

سامسونگ گلکسی اس 24سامسونگ
گلکسی اس ۲۴

۶.۲ اینچ

LTPO OLED
۱۲۰ هرتز
۱۰۸۰×۲۳۴۰
پیکسل
۴۱۶ppi
_
شیائومی 14شیائومی
۱۴

۶.۳۶ اینچ

LTPO OLED
۱۲۰ هرتز
۱۲۰۰×۲۶۷۰
پیکسل
۴۶۰ppi
_

به صراحت می توان گفت که هر دو گوشی دارای نمایشگرهای عالی هستند که تقریباً برای همه مناسب است. آنها همه زنگ ها و سوت ها را دارند و تنها عامل تعیین کننده برای اکثر مردم احتمالاً اندازه است. اگر می‌خواهید صفحه‌نمایش بزرگ‌تر داشته باشید، شیائومی ۱۴ یا اگر گوشی جمع‌وجورتری می‌خواهید، گلکسی اس ۲۴ را دریافت کنید.

با این حال، کسانی از شما که به دنبال جزئیات بیشتری هستند، می خواهند تفاوت های ظریف بین این دو دستگاه را در نظر بگیرند. شیائومی ۱۴ صفحه نمایش با وضوح بالاتری دارد و از Dolby Vision پشتیبانی می کند، در حالی که گلکسی S24 حداکثر روشنایی کمی بالاتر در نور روشن دارد (۱۴۰۰ نیت در مقابل ۱۲۰۰ نیت، طبق آزمایشات ما).

عمر باتری

هر دو گوشی علیرغم باتری های کوچکتر از حد متوسط، عمر باتری قابل اعتمادی را ارائه می دهند. در واقع، جالب است که ببینیم گلکسی اس ۲۴ با باتری کوچکتر ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خود با شیائومی ۱۴ همگام است – این ۶۱۰ میلی آمپر ساعت کمتر از شیائومی ۱۴ است.

با این حال، تنها یک برنده وجود دارد که اعداد را کاهش دهید، و آن شیائومی ۱۴ است. در حالی که زمان پخش ویدیو و زمان اجرای بازی تقریباً بین این دو دستگاه یکسان است، پرچمدار مینی شیائومی با امتیاز مرور وب برتر و زمان مکالمه طولانی‌تر، از مرزها خارج می‌شود.

Samsung
Galaxy S24
۴۰۰۰ mAh

ساعت ۱۲:۰۶ساعت ۲۳:۲۶ساعت ۹:۴۶ساعت ۱۷:۴۰ساعت ۷:۳۴
شیائومی
۱۴
۴۶۱۰ میلی آمپر ساعت

ساعت ۱۳:۵۶ساعت ۲۸:۵۹ساعت ۱:۲۴ بعد از ظهرساعت ۱۷:۴۴ساعت ۷:۴۹

❌︎

امتیاز استفاده فعال
به مقایسه اضافه کنید

سرعت شارژ

پرچمداران سامسونگ هرگز سریع شارژ نشده اند و گلکسی اس ۲۴ نیز تفاوتی ندارد. شیائومی ۱۴ وقتی صحبت از سرعت شارژ به میان می آید، S24 را از آب خارج می کند. در هر ایست بازرسی تقریباً دو برابر سریع‌تر است و می‌تواند در حدود ۳۵ دقیقه از ۰٪ تا ۱۰۰٪ به طور کامل شارژ شود . این یک برتری بزرگ نسبت به چرخه شارژ ۷۵ دقیقه ای Galaxy S24 است .

با توجه به تفاوت فاحش در وات، احتمالاً انتظار می رود – گلکسی اس ۲۴ از شارژ تا ۲۵ وات بر روی استاندارد شارژ رایج Power Delivery پشتیبانی می کند، در حالی که شیائومی ۱۴ به استاندارد شارژ سریع ۹۰ واتی اختصاصی متکی است.

سامسونگ گلکسی اس 24سامسونگ
گلکسی اس ۲۴

۲۵ وات

۱۵ دقیقه
۲۹%
۳۰ دقیقه
۵۹٪
۷۵ دقیقه کامل
شیائومی 14شیائومی
۱۴

۹۰ وات

۱۵ دقیقه
۵۸%
۳۰ دقیقه
۹۴%
۳۵ دقیقه کامل

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که Xiaomi 14 با شارژرهای سازگار با Power Delivery نیز به خوبی بازی می کند و همچنین از شارژ بی سیم سریع ۵۰ واتی نیز پشتیبانی می کند. گلکسی اس ۲۴ ۱۵ وات را پوشش می دهد.

حتی شارژ بی سیم معکوس در شیائومی ۱۴ سریعتر است.

تست بلندگو

شیائومی ۱۴ و گلکسی اس ۲۴ به یک اندازه پر سر و صدا هستند و امتیاز “بسیار خوب” را کسب می کنند. اما تفاوت زیادی در تنظیم و شاید کیفیت کلی وجود دارد.

اگر به موسیقی گوش می دهید یا با بلندگو فیلم تماشا می کنید، شیائومی ۱۴ ممکن است انتخاب بهتری باشد. در حالی که هر دو صدایی تمیز دارند و آوازهای خوبی دارند، صدای شیائومی ۱۴ به لطف بیس عمیق‌تر، پر و گرم‌تر است.

تست اسپیکر GSMArena
سامسونگ
گلکسی اس ۲۴
-۲۵.۲ LUFSخیلی خوبنمره بلندی صدا
شیائومی
۱۴
-۲۵.۳ LUFSخیلی خوبنمره بلندی صدا

کارایی

در یک نبرد تن به تن، شیائومی ۱۴ با قدرت خام بیشتر پیروز می شود. اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در سناریوی چند هسته ای Geekbench 6 عملکرد بهتری نسبت به گلکسی اس ۲۴ مجهز به اگزینوس ۲۴۰۰ دارد، در حالی که در تست تک هسته ای با اگزینوس مطابقت دارد.

اما در تست ترکیبی AnTuTu 10 که شامل پردازنده گرافیکی است، SD8 Gen 3 یک پیشروی راحت را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، مدل پایه شیائومی ۱۴ دو برابر حافظه را ارائه می دهد – ۲۵۶ گیگابایت در مقابل ۱۲۸ گیگابایت، و UFS 4.0 است. نسخه ۱۲۸ گیگابایتی S24 به فضای ذخیره سازی UFS 3.1 اکتفا می کند، در حالی که بقیه پیکربندی ها (۲۵۶ گیگابایت به بالا) UFS 4.0 هستند.

سامسونگ گلکسی اس 24سامسونگ
گلکسی اس ۲۴

اگزینوس ۲۴۰۰
۴ نانومتری
پیکربندی پایه ۸/۱۲۸ گیگابایت
شیائومی 14شیائومی
۱۴

اسنپدراگون ۸ نسل ۳
۴ نانومتری
پیکربندی پایه ۸ گیگابایت/۲۵۶ گیگابایت

تا آنجا که به عملکرد پایدار مربوط می شود، هیچ برنده مشخصی وجود ندارد، زیرا گلکسی اس ۲۴ دریچه گاز را بسیار کم می کند اما سرعت ساعت ثابتی را حفظ می کند، در حالی که شیائومی ۱۴ آنقدر گاز نمی دهد اما برای حفظ سرعت ساعت ثابت تلاش می کند. متأسفانه این یک اشکال ذاتی گوشی های پرچمدار جمع و جور است.

سامسونگ گلکسی اس 24سامسونگ
گلکسی اس ۲۴

AnTuTu 10
۱,۶۹۶,۷۲۷
Geekbench 6
۲,۱۷۷ تک هسته ای
Geekbench 6
۶,۷۴۷ چند هسته ای
شیائومی 14شیائومی
۱۴

AnTuTu 10
۲,۰۰۳,۴۲۹
Geekbench 6
۲,۱۲۵ تک هسته ای
Geekbench 6
۶,۸۱۰ چند هسته ای

توجه به این نکته مهم است که گلکسی اس ۲۴ در برخی بازارها با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه می شود، بنابراین تفاوت قابل توجهی بین این دو گوشی در آنجا وجود نخواهد داشت.

مقایسه دوربین

حتی با مقایسه برگه مشخصات هر دو سیستم دوربین، احتمالاً می توان تصور کرد که Xiaomi 14 دارای تنظیمات دوربین با قابلیت بیشتری است. و نمونه های دوربین اینجا برای اثبات آن هستند.

در حالی که هر دو گوشی در طول روز تصاویر بسیار مشابهی با دوربین اصلی خود دارند، Xiaomi 14 با جزئیات کمی بیشتر و خروجی واضح‌تر ظاهر می‌شود. دقیقا برعکس این موضوع در مورد دوربین فوق عریض صادق است، زیرا گلکسی اس ۲۴ نمونه هایی با ظاهر بهتر در نور روز تولید می کند.

وقتی صحبت از دوربین های تله فوتو به میان می آید، شیائومی ۱۴ انتخاب بهتری است. نه تنها همه کاره تر است (از نزدیک عکس های بسیار خوبی می گیرد)، بلکه عملکرد بهتری را در سناریوهای مختلف نشان می دهد. تصاویر تمیزتر، واضح تر و دقیق تر هستند.

نمونه‌های روشنایی روز سامسونگ Galaxy S24: 0.6x نمونه‌های روشنایی روز سامسونگ گلکسی اس 24: 1 برابر نمونه‌های روشنایی روز سامسونگ گلکسی اس 24: 3 برابر
نمونه های روشنایی روز سامسونگ گلکسی S24: 0.6x • ۱x • ۳x

نمونه های نور روز شیائومی 14: 0.6x نمونه های نور روز شیائومی 14: 1 برابر نمونه های نور روز شیائومی 14: 3.2 برابر
نمونه های نور روز شیائومی ۱۴: ۰.۶x • ۱x • ۳.۲x

در سناریوهای کم نور، شیائومی ۱۴ واقعا می درخشد. گوشی شیائومی با تمام دوربین هایش در شب عکس های بهتری می گیرد. در مقایسه با گلکسی اس ۲۴، نمونه های شیائومی ۱۴ تمیزتر، واضح تر، جزئیات بیشتر و بدون نویز هستند. برتری شیائومی ۱۴ در این زمینه کاملا مشهود است.

نمونه های کم نور سامسونگ Galaxy S24: 0.6x نمونه Samsung Galaxy S24 در نور کم: 1x نمونه Samsung Galaxy S24 در نور کم: 3 برابر
نمونه های کم نور سامسونگ Galaxy S24: 0.6x • ۱x • ۳x

نمونه های کم نور شیائومی 14: 0.6x نمونه های کم نور شیائومی 14: 1 برابر نمونه های کم نور شیائومی 14: 3.2 برابر
نمونه های کم نور شیائومی ۱۴: ۰.۶x • ۱x • ۳.۲x

طرفدار سلفی؟ گلکسی اس ۲۴ احتمالاً در اینجا انتخاب بهتری است. تیونینگ در شیائومی ۱۴ عکس هایی با کنتراست کمتر با رنگ های کم رنگ تر و رنگ پوست روشن تر ایجاد می کند، که ممکن است طرفداران خود را داشته باشد، اما این ما نیستیم.

کیفیت ضبط ویدیو

اگر اغلب فیلم می گیرید، شیائومی ۱۴ دوباره انتخاب بهتری خواهد بود. فیلم‌های دوربین اصلی واضح‌تر، دقیق‌تر و با دامنه دینامیکی گسترده‌تر منتشر می‌شوند. وقتی نوبت به دوربین های کمکی می رسد، فاصله بین این دو گوشی بسته می شود. از برخی جنبه ها، ویدئوهای فوق عریض و تله فوتو از S24 بهتر هستند، در حالی که در برخی دیگر، کلیپ های شیائومی ۱۴ زیباتر به نظر می رسند.

نمونه های ویدیویی Galaxy S24: 0.6x نمونه های ویدیویی Galaxy S24: 1x نمونه های ویدیویی Galaxy S24: 3x
نمونه های ویدیویی Galaxy S24: 0.6x • ۱x • ۳x

نمونه های ویدیویی شیائومی 14: 0.6x نمونه های ویدیویی شیائومی 14: 1 برابر نمونه های ویدیویی شیائومی 14: 3.2x
نمونه‌های ویدیویی Xiaomi 14: 0.6x • ۱x • ۳.۲x

حکم

عددها خودشان گویای مطلب هستند. در حالی که در برخی موارد تفاوت کمی بین شیائومی ۱۴ و گلکسی اس ۲۴ وجود دارد، شاید اولی همه کاره بهتری باشد. به طور کلی تجربه دوربین بهتری دارد، عمر باتری بیشتر، شارژ سیمی و بی‌سیم سریع‌تر، صفحه‌نمایش مجهز به Dolby Vision و احتمالاً تنظیم بلندگوی استریو بهتری دارد.

زمانی که فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایتی داشته باشید، شیائومی ۱۴ با قیمتی حدود ۱۰۰ یورو بیشتر از قیمت فعلی گلکسی اس ۲۴ عرضه می شود. گلکسی اس ۲۴ ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۱۰۰ یورو کمتر فروخته می شود که ممکن است برای بسیاری، علاوه بر اولویت های نرم افزاری و طراحی، عامل تعیین کننده باشد. برخی ممکن است Galaxy S24 را برای در دست گرفتن زیباتر و One UI 6.1 برای استفاده بهتر بدانند. و از نظر عینی، One UI 6.1 سیستم عامل هوشمندتر با آخرین پیاده سازی های هوش مصنوعی سامسونگ است.

با این حال، ما گمان می کنیم که قیمت شیائومی ۱۴ به سرعت به سطح S24 کاهش می یابد، به خصوص اگر نسخه ۲۵۶ گیگابایتی هر یک از گوشی ها را در نظر بگیرید. زمانی که این اتفاق بیفتد، می‌توانیم بگوییم که شیائومی ۱۴ از نظر عینی بهترین گوشی پریمیوم جمع‌وجور برای خرید است.

سامسونگ گلکسی اس 24

Samsung Galaxy S24 را دریافت کنید:

  • صفحه نمایش کمی روشن تر در فضای باز.
  • مصالح ساختمانی با درجه بالاتر
  • ۲۰ گرم وزن سبک تر.
  • سلفی های زیباتر
  • One UI 6.1 هوشمند و پشتیبانی طولانی تری دارد.
  • قیمت خرده فروشی پایین تر.
شیائومی 14

شیائومی ۱۴ را دریافت کنید:

  • نمایشگر بزرگتر مجهز به Dolby Vision.
  • کیفیت کلی دوربین بهتر است.
  • چیپست اسنپدراگون سریعتر (در مقایسه با اگزینوس).
  • عمر باتری بیشتر
  • شارژ سریعتر سیمی (۹۰ وات) و بی سیم (۵۰ وات).
  • شارژر همراه.
  • بلندگوهای با صدای بهتر
  • بلستر مادون قرمز برای کنترل وسایل.

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من