وبلاگ

تمام مشکلات و باگ های آیفون ۱۴ جدید

با کمال تعجب، به نظر می رسد که برای اولین بار در تاریخ، اپل نه تنها خسته کننده ترین به روز رسانی آیفون، بلکه پر باگ ترین آن را نیز دارد. قبلاً معمولاً ۱-۲ اشکال وجود داشت. اغلب اینها عیوب ساخت بودند. می‌توانید چسب بد خشک‌شده، محل آنتن‌ها را به خاطر بیاورید، زمانی که استیو جابز توصیه کرد گوشی هوشمند را متفاوت نگه دارید، قاب خیلی نازک، زمانی که آیفون به راحتی خم می‌شود و آی‌پدها که کج می‌شدند، برخی از گوشی‌های هوشمند صفحه‌نمایش را خراشیده بودند. آیفون ۱۳ پرو فاقد بهینه سازی در بازی ها بود که منجر به افزایش استفاده از شارژ و غیره شد. همه این موارد با این واقعیت متحد می شوند که مشکل از نسل های خاص یا حتی دسته های تولیدی بود.

در همان سال، شکایات مربوط به آیفون های جدید شبیه فصل باران های موسمی در جنوب شرقی آسیا است، یعنی از صبح تا غروب در یک جریان مداوم می ریزند. یک موضوع جداگانه در توییتر وجود دارد که در آن مردم ناله می کنند. سرگرم کننده ترین یا عظیم ترین مشکلات را جمع آوری کرد.

اگر در مورد عظیم ترین مشکلات صحبت کنیم، دو مورد از آنها وجود دارد.

اولا، اینها فریزهای دائمی با کالیبرهای مختلف هستند. همه چیز می تواند یخ بزند – از برنامه های جداگانه گرفته تا دسکتاپ، صفحه کلید و صفحه قفل. راه اندازی مجدد معمولاً در اینجا کمک می کند.

دومین مشکل بزرگ عمر باتری است. با iOS 16، کاربران تمام نسل های آیفون شروع به شکایت از تسریع تخلیه باتری کردند. و آیفون ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ و ۱۴ به سرعت شروع به تخلیه و گرم شدن فعال کردند.

در توییتر، کاربران شکایت دارند که اگر قبلا باتری برای تمام روز کافی بود، اکنون باید گوشی هوشمند را در اواسط روز اول یا حتی چندین بار شارژ کنند.

برخی دیگر شکایت دارند که تلفن هوشمند می تواند در طول شب از ۱۰۰٪ تا ۳۰٪ تخلیه شود، اگرچه حالت شب روشن است.

کاربر دیگری یک اسکرین شات از نحوه دشارژ ۷۰ درصدی گوشی هوشمند خود در طول شب پیوست کرده است. جالب اینجاست که در همان زمان آیفون به شارژ متصل بود، اما شارژ نمی شد، زیرا آنقدر گرم شد که سیستم به زور شارژ را خاموش کرد.

صادقانه بگویم، به عنوان یک کاربر سامسونگ، من اصلاً شکایت در این مورد را درک نمی کنم و فکر می کنم که این یک اشکال نیست، بلکه یک روش کار است. من معتقدم اپل باید راه سامسونگ را طی کند و در وب سایت رسمی کامنتی منتشر کند که گوشی هوشمند داغ طبیعی است و باتری یک کالای مصرفی است، پس باید تخلیه شود.

من چند کاربر را پیدا کردم که شکایت داشتند که آیفون پس از تغییر به iOS 16 شارژ نمی شود. برای رفع شارژ باید چندین بار گوشی هوشمند را راه اندازی مجدد کنید.

این احتمالاً یک مورد مجزا است، اما یکی از کاربران شکایت کرد که به سادگی نمی تواند یک آیفون جدید راه اندازی کند. صفحه نمایش پاسخ نمی دهد، راه اندازی مجدد کمکی نمی کند، مجبور شدم برای تغییر آن به فروشگاه اپل بروم. خوب است که فروشگاه اپل نزدیک است، اینطور نیست؟ با این حال، یک مشکل کلی تر وجود دارد. کاربران نمی توانند اطلاعات خود را از یک گوشی هوشمند قدیمی منتقل کنند. اپل اذعان کرد که چنین نقصی وجود دارد و آنها قول می دهند که آن را برطرف کنند. در این بین، کاربران ۸ تا ۱۰ ساعت منتظر می مانند تا داده های آنها در یک تلفن هوشمند جدید کپی شود.

ظاهرا انتقال به یک رابط کاربری جدید که شامل جزیره پویا می‌شود، کار آسانی نیست. در اینجا مشکلات زیادی برای کاربران وجود دارد. اما، صادقانه بگویم، من نمی توانم زبانم را در اپل بچرخانم. جزیره پویا به معنای واقعی کلمه به عنوان جزیره پویا ترجمه شده است. پویایی حرکت است، بنابراین حتی مشخص نیست که چرا کاربران از اینکه جزیره دور صفحه می پرد، اندازه آن تغییر می کند، بسته نمی شود و باز نمی شود، خشمگین می شوند. به نظر من، اگر «جزیره» کاری از این دست انجام نمی داد و ساکن بود، باید خشمگین بود.

اما جزیره روی پخش کننده موسیقی گیر کرده است.

و یک مثال دیگر از دینامیک جزیره. چون یک جزیره کوچک خسته کننده است!

برای برخی، بعد از کار Face ID، جزیره یخ می زند. با این حال، این هنوز هم طبیعی است. برای دیگران، Face ID به سادگی کار نمی کند و گوشی هوشمند به شما اجازه نمی دهد رمز عبور را برای وارد کردن دستی وارد کنید.

برخی از کاربران با چیزی ساده مانند برنامه تماس مشکل دارند. یخ می زند و به شما اجازه نمی دهد شماره بگیرید. شاید این همان چیزی است که بتوان آن را شکست حماسی نامید. یک اشکال دیگر: آیفون به صورت تصادفی تماس های اخیر را نمایش می دهد، حتی شماره ها و مخاطبینی را که کاربر با آنها تماس نگرفته است را نشان می دهد. همچنین، برخی از کاربران شکایت دارند که شروع به از دست دادن تماس کردند. یعنی گوشی هوشمند ساکت است و سپس در نقطه ای گزارش می دهد که کاربر تماس های زیادی را به طور همزمان از دست داده است.

در مورد تماس‌ها، می‌توانیم اضافه کنیم که FaceTime و iMessage برای بسیاری دیگر کار نمی‌کنند. یعنی تماس ها انجام نمی شود و پیام ها ارسال نمی شود.

اغلب اوقات مشکل ناپدید شدن ویجت ها وجود دارد. بیش از یک شکایت در مورد این موضوع یافت شد.

یکی دیگر از مشکلات اساسی: آیفون فراموش کرده است که چگونه تصاویر را بسته به موقعیت در فضا ورق بزند.

اطلاعات بیشتر در مورد رابط: عناصر لایه بندی. راه اندازی مجدد منظم کمک می کند. اگر ۵ سال پیش این اتفاق می افتاد، می گفت: “به دنیای اندروید خوش آمدید!”

یکی دیگر از کاربران آیفون به طور مرتب رنگ فونت صفحه اصلی را از سفید به سیاه تغییر می دهد. ظاهرا آیفون نمی تواند تصمیم بگیرد که کدام رنگ بهتر خوانده می شود.

و در اینجا یک باگ اساسی دیگر وجود دارد که برای کاربران اندروید کاملاً شناخته شده است. صفحه کلید از سمت اشتباه بیرون می آید و از دست کاربر فرار می کند. همچنین هنگامی که صفحه کلید اصلا ظاهر نمی شود یا نمی خواهد زبان ورودی را تغییر دهد، اشکالات زیادی وجود دارد.

یک باگ بسیار خنده دار برای یکی از کاربران در نقشه ها اتفاق افتاد. به دلایلی، نقشه های اپل در آیفون او به طور منظم مسیرهایی را ترسیم می کنند که در آن جاده وجود ندارد. در اینجا نقشه های اپل به نوعی من را به یاد نقشه های Yandex می اندازد. اینها هم اخیراً مرا در مسیری هدایت کردند که فکر کردم روی شکمم می نشینم و باید یک کامیون یدک کش صدا کنم.

با این حال، این مزخرف است. برای کاربر دیگری، آیفون به طور کلی در فضا گم می شود و روی نقشه ها مکان فعلی را نشان نمی دهد، بلکه نقطه ای در فاصله ۲۰۰-۳۰۰ کیلومتری را نشان می دهد. اپل استور کمکی نکرد، بنابراین ظاهرا آنها این آیفون ۱۴ پرو مکس را جایگزین خواهند کرد. اگرچه، شاید تقصیر اپل نیست، بلکه دسیسه چینی هاست.

اشکال خنده دار – یا شاید این یک ویژگی است؟ هنگام جابجایی به حالت Reachability، گوشی هوشمند به سادگی مسدود می شود. من فکر می کنم این یک ویژگی است. تلفن هوشمند می‌داند که اکنون کار با دو دست برای کاربر ناخوشایند است، به این معنی که در اطراف امن نیست. شاید کاربر در حال رانندگی یا در شلوغی باشد که به راحتی گوشی هوشمند را رها کند. بنابراین مسدود شده است.

بر مشکلات و سیری تأثیر گذاشت. دستیار یافتن برنامه های نصب شده را متوقف کرد. راه اندازی مجدد کمک می کند. سیری همچنین می تواند برای مدت طولانی در تنظیمات به دنبال چیزی بگردد. این مشکل برای کاربران سامسونگ نیز کاملا شناخته شده است. اگر سامسونگ دارید، «تنظیمات» را باز کرده و موردی را بنویسید. به عنوان مثال، روشنایی. گوشی هوشمند چند ثانیه طول می کشد تا آن را پیدا کند.

بر مشکلات و سیری تأثیر گذاشت. دستیار یافتن برنامه های نصب شده را متوقف کرد. راه اندازی مجدد کمک می کند. سیری همچنین می تواند برای مدت طولانی در تنظیمات به دنبال چیزی بگردد. این مشکل برای کاربران سامسونگ نیز کاملا شناخته شده است. اگر سامسونگ دارید، «تنظیمات» را باز کرده و موردی را بنویسید. به عنوان مثال، روشنایی. گوشی هوشمند چند ثانیه طول می کشد تا آن را پیدا کند.

و در اینجا، برای مقایسه، نحوه عملکرد آن در شیائومی. من موفق شدم فقط دو حرف اول را وارد کنم و گوشی هوشمند همه چیز را پیدا کرد.

با iOS 16، هنوز همه برنامه ها به درستی کار نمی کنند. بنابراین به عنوان مثال در اسنپ چت، کاربران با لرزش و ترقه دوربین مواجه می شوند.

یکی دیگر از مشکلات نسبتا رایج دوربین این است که آیفون نمی تواند تصمیم بگیرد با کدام لنز عکاسی کند. مردم شکایت دارند که عکس ها از کیفیت منزجر کننده ای بیرون می آیند.

تعدادی از کاربران غیرآمریکایی شکایت کرده‌اند که آیفون‌شان با دو سیم‌کارت فیزیکی ایراد دارد – گوشی هوشمند گیج می‌شود از کدام سیم‌کارت استفاده کند، تنظیمات را بازنشانی می‌کند، انتخاب کاربر را هنگام برقراری تماس نادیده می‌گیرد، به‌طور تصادفی تصمیم می‌گیرد از کدام سیم‌کارت استفاده کند. تماس از.

البته اینها تنها مشهودترین مشکلات هستند. کاربران در طول مسیر با اشکالات مختلفی در پوسته مواجه می شوند: آیفون به عنوان یک کنترل از راه دور برای Apple TV کار نمی کند، برنامه ها اغلب مسدود یا تنظیم مجدد می شوند.

من همچنین با شکایات گسترده روبرو شدم مبنی بر اینکه Apple Pay برای ساکنان یک کشور خاص کار نمی کند و کاربران مجبور می شوند کارت های بانکی را در زیر پرونده قرار دهند.

همچنین، اخیراً تعداد فزاینده‌ای از شکایات وجود دارد که حتی از طریق Beeline، حساب اپل دیگر نمی‌تواند دوباره پر شود و iCloud بدون پرداخت باقی می‌ماند. به همین دلیل، پرداخت هزینه برنامه ها و اشتراک ها نیز غیرممکن است.

شکایت دیگری که برای روسیه نیز معمول است، عدم وجود تعدادی برنامه بانکی و شبکه اجتماعی VKontakte در فروشگاه App است. ایراد عجیب هر از گاهی برنامه ها ظاهر می شوند، اما به سرعت از فروشگاه ناپدید می شوند. اما احتمالاً این یک اشکال نیست، بلکه یک ویژگی است، زیرا اپل ادعا می کند که همه چیز را درست انجام می دهد.

در نهایت، یک مشکل دیگر مشخصه روسیه است (اما این کشور چه مشکلی دارد؟!). در تمام iPhone 14، VoLTE و VoWiFi برای اپراتورهای Beeline و MTS کار نمی کنند. همانطور که پشتیبانی Beeline پاسخ داد، VoWiFi نه تنها به فناوری از اپراتور، بلکه به پشتیبانی از سازنده دستگاه و دسترسی بسته اپل نیز نیاز دارد. در نسل سیزدهم، به نظر می رسد، در حالی که کار می کند. همچنین، کاربران MTS شکایت دارند که FaceTime و iMessage برای آنها کار نمی کند.

نتیجه

در کمال تعجب مشکلات زیادی وجود دارد. آنها هرج و مرج و متنوع هستند تا قبل از این هرگز. به نظر می رسد که اپل همه چیز را به هم ریخته است. انصافاً باید بپذیریم که این شرکت فعالانه کار می کند. و در حال حاضر iOS 16.0.3 را عرضه می کند، و در طول مسیر این نوید را می دهد که تا ۱۶.۱ همه چیز عالی خواهد بود.

در این شرایط، جالب ترین چیز این است – چه اشتباهی رخ داد؟ بیایید صادق باشیم، ارتقاء از آیفون ۱۳ به آیفون ۱۴ به طور کلی جزئی است. و در iOS 16 نیز هیچ چیز کاملاً جدیدی وجود ندارد. در اینجا اپل مسیر اندروید (یا برعکس؟) را دنبال می کند و گزینه های مختلفی را برای شخصی سازی رابط ارائه می دهد و به عبارتی به یک ماراتن منتهی می شود.

یعنی ما در واقع آیفون های قدیمی داریم، هیچ نوآوری جهانی در نسخه جدید iOS وجود ندارد و به قدری موانع وجود دارد که به نظر من حتی برنامه نویسان ویندوز ۱۱ هم می توانند به آنها حسادت کنند.

از آخرین اخبار، می‌توان به یاد آورد که در ماه آگوست، اپل حدود صد استخدام‌کننده را که بیکار نشسته بودند و به صورت قراردادی با شرکت کار می‌کردند (یعنی در واقع اخراج نکردند، اما به سادگی قراردادشان را تمدید نکردند) اخراج کرد. ). می توان فرض کرد که چنین استخدام کنندگانی مسئول استخدام موقعیت های کم سابقه مانند ارتش آزمایش کنندگان بودند. و اینها پیامدهای چنین تصمیمی است.

تنها چیزی که خوشحال کننده است این است که به نظر می رسد تمام مشکلات آیفون های جدید منحصراً در سطح نرم افزار است. پس دیر یا زود درمان خواهند شد. و می توانید خوشحال باشید که هیچ مشکلی در بخش سخت افزار و یا در قسمت تولید وجود ندارد: همه صفحه ها به خوبی چسبانده شده اند، به نظر می رسد که صفحه نمایش ها دیگر درست از جعبه خراشیده نمی شوند و دریافت اتصال با اطمینان کار می کند، مهم نیست. چگونه یک گوشی هوشمند به دست می آورید

و اگر وضعیت آیفون در جهان بهبود یابد ، ظاهراً برای روسیه آیفون کاملاً مرده است.

خودتان قضاوت کنید: Apple Pay وجود ندارد، مشکلاتی در پر کردن حساب، عدم وجود تعدادی برنامه مهم (برنامه های بانکی زیادی وجود ندارد و VK شبکه اجتماعی اصلی در روسیه است که هر از گاهی به آن نیاز دارد) VoWiFi و VoLTE در دستگاه های جدید کار نمی کنند و FaceTime و iMessage دیگر برای برخی از کاربران در آیفون های جدید کار نمی کنند.

متاسفانه آیفون به یک ماشین حساب بسیار گران قیمت و یک دوربین خوب تبدیل می شود. بنابراین می توان به کاربران آیفون توصیه کرد که برای خود یک گوشی هوشمند اندرویدی نیز تهیه کنند.

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من