وبلاگ

تست دوربین اپل آیفون ۱۴ پرو

ما Apple iPhone 14 Pro را در مجموعه تست دقیق دوربین DXOMARK خود قرار دادیم تا عملکرد آن را در کیفیت عکس، فیلم و زوم از دیدگاه کاربر نهایی اندازه‌گیری کنیم. این مقاله نحوه عملکرد دستگاه را در انواع آزمایش‌ها و چندین مورد استفاده متداول شرح می‌دهد و قصد دارد مهم‌ترین نتایج آزمایش ما را با توجه به داده‌های گرفته شده برجسته کند.

بررسی اجمالی

مشخصات کلیدی دوربین:

  • اصلی: سنسور ۴۸ مگاپیکسلی، لنز ۲۴ میلی‌متری معادل f/1.78 با دیافراگم، نسل دوم سنسور تعویض OIS، Dual Pixel AF
  • فوق عریض: سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، لنز ۱۳ میلی متری معادل دیافراگم f/2.2، Dual Pixel AF
  • تله: سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، لنز ۷۷ میلی‌متری معادل دیافراگم f/2.8، OIS
  • فیلمبرداری HDR با Dolby Vision
  • چیپست A16 Bionic

طرفداران

  • رنگ دلپذیر و زنده در هر دو عکس و ویدیو، رنگ پوست دقیق
  • محدوده دینامیکی گسترده در عکس و ویدیو، کنتراست عالی
  • سطح بالایی از جزئیات هم در عکس و هم در فیلم
  • فوکوس خودکار عالی هم برای عکس و هم برای فیلم
  • جلوه بوکه شبیه سازی شده دلپذیر با جزئیات بسیار خوب روی چهره ها
  • زوم مداوم عکس و فیلم با کیفیت بالا در برد نزدیک و متوسط
  • تثبیت کننده ویدیو عالی

منفی

  • برش برجسته گاه به گاه در آسمان
  • نویز درخشندگی در عکس های داخل ساختمان
  • گاه به گاه تعادل رنگ سفید روی عکس های گرفته شده در نور ترکیبی اعمال می شود
  • زنگ زدن اطراف سوژه ها در عکس ها و فیلم ها

با امتیاز دوربین DXOMARK 146، آیفون ۱۴ پرو اپل بهترین آیفونی است که تا به امروز آزمایش کرده ایم و خود را در بین بهترین گوشی های رتبه بندی ما قرار می دهد. فوق العاده قابل اعتماد است و نتایج قابل تکرار و تصویری را در همه شرایط تولید می کند و به ویژه در عکاسی و فیلمبرداری پرتره می درخشد، به لطف سطوح بالای جزئیات و رندر بسیار خوب رنگ پوست، و همچنین ردیابی فوکوس خودکار عالی در فیلم.

در حالی که – حداقل روی کاغذ – ممکن است سخت افزار دوربین ۱۴ Pro به اندازه اجزای برخی از رقبا مانند Samsung Galaxy S22 Ultra یا Honor Magic4 Ultimate کاملاً چشمگیر به نظر نرسد، منصفانه است که بگوییم مهندسان اپل موفق به فشرده سازی شده اند. کیفیت تصویر و عملکرد بسیار زیادی از آن است. این اولین دستگاه اپل با سنسور تصویر Quad-Bayer است و نه تنها برای بهبود کیفیت تصویر در فاصله کانونی نامی دوربین اصلی، بلکه برای ارائه زوم با کیفیت بالا تا ضریب تله ۳ برابری استفاده شده است. آیفون ۱۴ پرو همچنین به عنوان بهترین تلفن فیلمبرداری از نسل های قبلی آیفون ۱۳ پرو خود انتخاب می شود. در ترکیب با سایر پیشرفت‌ها، این امر آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها در حال حاضر برای سازندگان تصویر موبایل تبدیل می‌کند.

لطفاً توجه داشته باشید که در طول این مقاله ما آیفون ۱۴ پرو اپل را با آیفون ۱۳ پرو و ​​۱۳ پرو مکس مقایسه می کنیم که در تست های سال گذشته به نتایج یکسانی دست یافتند.

دوستان و خانواده

Friends & Family یک امتیاز کاربری جدید است که با آخرین نسخه ۵ پروتکل تست دوربین DXOMARK معرفی شده است. طراحی شده است تا توانایی دستگاه تست را برای گرفتن عکس ها و فیلم های فنی خوب در رایج ترین موارد استفاده مصرف کننده (خانواده، دوستان، حیوانات خانگی) نشان دهد. این از داده‌های ثبت‌شده در طول آزمایش‌های عکس، زوم و ویدیو که شامل افراد و سوژه‌های متحرک است، در مجموع بیش از ۶۰ صحنه در آزمایشگاه و صحنه‌های واقعی با مدل‌ها محاسبه می‌شود.

Apple iPhone 14 Pro – رنگ‌های دلپذیر و زنده که برای عکاسی پرتره عالی هستند

آیفون ۱۴ پرو به امتیاز دوستان و خانواده ۱۴۰ دست یافته است که بالاترین امتیاز برای این دسته است. این یک دستگاه عالی برای عکس گرفتن از فعالیت ها با دوستان و خانواده است. عدم وجود تاخیر شاتر در بیشتر شرایط به این معنی است که دوربین می تواند لحظه تعیین کننده را ثبت کند. همچنین در به حداقل رساندن تاری حرکت در سوژه های متحرک بسیار خوب است و رندر رنگ پوست و کنتراست عالی را در صورت ارائه می دهد. علاوه بر این، آیفون ۱۴ پرو در ردیابی افراد در حالت ویدئو کار بسیار خوبی انجام می دهد. همچنین بهترین دستگاهی است که تا به امروز برای بوکه آزمایش کرده‌ایم، و به شما امکان می‌دهد پرتره‌هایی از عزیزانتان بگیرید که دارای یک تاری پس‌زمینه طبیعی است، بسیار نزدیک به آنچه از یک DSLR و لنز سریع انتظار دارید.

نور کم

مانند Friends and Family، Low Light نیز امتیاز جدیدی است که با آخرین آپدیت پروتکل تست دوربین معرفی شده است. این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که نشان دهنده توانایی دستگاه برای گرفتن عکس ها و فیلم های فنی خوب در چالش برانگیزترین شرایط نوری است. این از داده‌های ثبت‌شده در آزمایش‌های عکس، زوم و ویدیو که در سطوح نوری زیر ۵۰ لوکس انجام می‌شوند، محاسبه می‌شود.

Apple iPhone 14 Pro – نوردهی کم، نویز، تعادل رنگ سفید خنثی، کمبود رنگ جزئی

آیفون ۱۴ پرو امتیاز ۱۱۳ را برای قاب استفاده از نور کم به دست آورده است، اما این جایی نیست که آیفون ۱۴ پرو جدید بیش از همه می درخشد. حتی زمانی که دوربین به خوبی صحنه را نشان می‌دهد (حالت شب به طور خودکار فعال می‌شود)، بریده شدن سایه ممکن است رخ دهد، جزئیات دقیق از بین رفته و مقداری دانه‌بندی قابل توجه است.

خلاصه آزمون

درباره تست‌های دوربین DXOMARK : ارزیابی‌های دوربین DXOMARK در آزمایشگاه‌ها و در موقعیت‌های واقعی با استفاده از طیف گسترده‌ای از موضوعات انجام می‌شود. نمرات متکی به آزمایش‌های عینی است که نتایج آن‌ها مستقیماً توسط نرم‌افزار اندازه‌گیری در تنظیمات آزمایشگاهی ما محاسبه می‌شوند، و بر روی آزمایش‌های ادراکی که در آن مجموعه‌ای پیچیده از معیارها به گروهی از متخصصان تصویر اجازه می‌دهد تا جنبه‌هایی از کیفیت تصویر را که نیاز به قضاوت انسانی دارد، مقایسه کنند. آزمایش یک گوشی هوشمند شامل تیمی از مهندسان و تکنسین ها برای حدود یک هفته است. کیفیت عکس، زوم و ویدیو به طور جداگانه امتیازدهی می‌شوند و سپس برای مقایسه بین دوربین‌های دستگاه‌های مختلف در یک نمره کلی ترکیب می‌شوند. 

درباره تست های عکس دوربین DXOMARK

برای امتیازدهی و تجزیه و تحلیل، مهندسان DXOMARK با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض دوربین، بیش از ۲۶۰۰ تصویر آزمایشی را هم در محیط‌های آزمایشگاهی کنترل‌شده و هم در صحنه‌های طبیعی در فضای باز، داخلی و کم‌نور ثبت و ارزیابی می‌کنند. پروتکل عکس برای در نظر گرفتن موارد استفاده اصلی طراحی شده است و بر اساس سناریوهای معمولی عکسبرداری مانند عکاسی پرتره، خانوادگی و منظره است. ارزیابی با بازرسی بصری تصاویر در برابر مرجعی از صحنه‌های طبیعی، و با اجرای اندازه‌گیری‌های عینی بر روی تصاویر نمودارهای گرفته‌شده در آزمایشگاه در شرایط نوری مختلف از ۱ تا ۱۰۰۰+ لوکس و دمای رنگ از ۲۳۰۰K تا ۶۵۰۰K انجام می‌شود.

از نظر کیفیت تصویر ثابت، آیفون ۱۴ پرو کاملاً به ۱۳ پرو مکس سال گذشته نزدیک است، به خصوص در عکس های نور شدید و منظره. با این حال، با برخی از پیشرفت‌های قابل توجه، به ویژه در شرایط نوری چالش‌برانگیز و صحنه‌های با کنتراست بالا همراه است. برای مثال، در صحنه‌های دارای نور پس‌زمینه، پیشرفت‌ها برای همه ویژگی‌ها قابل توجه است. در رده رنگ، رنگ پوست در شرایط سخت دقت بیشتری دارد. از نظر نوردهی و کنتراست، مدل جدید کمتر تحت تأثیر از دست دادن کنتراست قرار می گیرد و افزایش جزئیات در چهره ها در صحنه های پرتره بسیار محسوس است.امتیازات Apple iPhone 14 Pro Photo در مقابل Ultra-Premium

تست‌های عکس ویژگی‌های کیفیت تصویر مانند نوردهی، رنگ، بافت و نویز را در شرایط مختلف نور تجزیه و تحلیل می‌کنند. عملکردهای فوکوس خودکار و وجود مصنوعات در تمام تصاویر گرفته شده در شرایط آزمایشگاهی کنترل شده و در تصاویر واقعی نیز ارزیابی می شوند. همه این ویژگی ها تاثیر قابل توجهی بر کیفیت نهایی تصاویر گرفته شده با دستگاه تست شده دارند و می توانند به درک نقاط قوت و ضعف اصلی دوربین کمک کنند.

آیفون ۱۴ پرو تصویربرداری RAW با وضوح کامل ۴۸ مگاپیکسلی را ارائه می دهد، ویژگی که احتمالاً عکاسان علاقه مند را خوشحال می کند. با این حال، ما این حالت را ارزیابی نمی کنیم زیرا تمام آزمایشات ما با استفاده از حالت پیش فرض برنامه دوربین انجام می شود. تمام فایل های HEIC ضبط شده برای این بررسی به فرمت JPG تبدیل شده اند.

نزدیک

نمای نزدیک سومین امتیاز مورد استفاده جدید است که با دوربین DXOMARK نسخه ۵ معرفی شده است. توانایی دوربین را برای ثبت جزئیات در فواصل سوژه زیر ۱۰ سانتی متر و بزرگنمایی های نزدیک به ۱:۱ را ارزیابی می کند.

آیفون ۱۴ پرو قابلیت های کلوزآپ بسیار خوبی را ارائه می دهد. جزئیات عالی است، به خصوص در فواصل سوژه نزدیک. حالت ماکرو لازم نیست فعال شود. فاصله سوژه نزدیک به طور خودکار تشخیص داده می شود و تجربه کاربری یکپارچه را ایجاد می کند. برای حالت ماکرو، دستگاه به دوربین فوق عریض خود سوئیچ می کند که قادر به فوکوس بسیار نزدیک است و جزئیات عالی را در مرکز قاب ارائه می دهد.

Apple iPhone 14 Pro – سطح جزئیات بالا، نویز کمی

Apple iPhone 13 Pro Max – جزئیات کمی کمتر، نویز

Samsung Galaxy S22 Ultra (Snapdragon) – از دست دادن جزئیات دقیق، نویز جزئی

نوردهی یکی از ویژگی های کلیدی برای تصاویر فنی خوب است. ویژگی اصلی ارزیابی شده روشنایی سوژه اصلی از طریق موارد استفاده مختلف مانند منظره، پرتره یا طبیعت بیجان است. سایر عوامل ارزیابی شده کنتراست و محدوده دینامیکی هستند، به عنوان مثال. توانایی ارائه جزئیات قابل مشاهده در هر دو قسمت روشن و تاریک تصویر. تکرارپذیری نیز مهم است زیرا توانایی دوربین را در ارائه رندر یکسان در هنگام گرفتن چندین عکس از یک صحنه نشان می دهد.

۱۴ Pro نوردهی خوبی از سوژه را در همه شرایط ارائه می دهد، با کنتراست بهبود یافته نسبت به ۱۳ Pro. از سوی دیگر، محدوده دینامیکی در مقایسه با بهترین های کلاس، به عنوان مثال Honor Magic4 Ultimate، هنوز کمی محدود است. در نور کم، آزمایش‌کنندگان ما نیز بریدگی سایه‌ها را مشاهده کردند.

در این صحنه دشوار با نور پس‌زمینه، آیفون ۱۴ پرو نوردهی دقیق و محدوده دینامیکی نسبتاً وسیعی را مدیریت می‌کند. کنتراست در هر دو صورت نیز بسیار خوب است. در ۱۳ Pro Max، می‌توانیم محدودیت‌هایی را از نظر نویز، جزئیات و رندر رنگ روی سوژه‌ها مشاهده کنیم. Honor Magic4 Ultimate محدوده دینامیکی گسترده ای را با حفظ هایلایت بهتر ارائه می دهد، اما مشکلات کنتراست قوی در چهره ها، به خصوص رنگ پوست تیره، قابل توجه است.

Apple iPhone 14 Pro – کنتراست خوب در چهره ها، برش هایلایت جزئی

Apple iPhone 13 Pro Max – مشکل کنتراست به خصوص در صورت چپ، رنگ پوست نادرست، نویز و کمبود جزئیات در صورت، برش هایلایت جزئی

Honor Magic4 Ultimate – مشکلات کنتراست جزئی در صورت و عدم دقت رنگ پوست در پوست تیره، بدون برش هایلایت

بهبودهایی از نظر کنتراست نیز در این صحنه داخلی محسوس است.

Apple iPhone 14 Pro – نوردهی دقیق صورت و کنتراست عالی، برش برجسته

Apple iPhone 13 Pro Max – نوردهی دقیق صورت، مشکلات کنتراست جزئی، برش هایلایت

Honor Magic4 Ultimate – نوردهی دقیق صورت، فشرده‌سازی جزئی شعله‌ور شدن و تون، برش هایلایت کمتر

در نور کم، جدیدترین آیفون نوردهی های خوبی را ثبت می کند، اما در مقایسه با بهترین دستگاه ها، محدوده دینامیکی در هر دو ناحیه برجسته و سایه قاب کمی محدودتر است.

Apple iPhone 14 Pro – محدوده دینامیکی محدود در هایلایت ها و سایه ها

Apple iPhone 13 Pro Max – محدوده دینامیکی محدود در هایلایت ها و سایه ها

Honor Magic4 Ultimate – محدوده دینامیکی گسترده

رنگ یکی از ویژگی های کلیدی برای تصاویر فنی خوب است. ویژگی های کیفیت تصویر تجزیه و تحلیل شده عبارتند از رندر رنگ پوست، تعادل رنگ سفید، سایه رنگ و تکرارپذیری. برای رندر رنگ و تن پوست، رنگ‌های غیرطبیعی را جریمه می‌کنیم، اما به انتخاب امضای رنگ توسط سازنده احترام می‌گذاریم.

تعادل رنگ سفید به طور کلی دقیق است. در نور کم، یک گچ با گرمای قابل قبول مطابق با ترجیحات کاربر است. در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو مکس، رندر رنگ بهبود یافته است، به خصوص از نظر رنگ پوست که اکنون دقیق تر است. پرتره ها به طور کلی با برخی از بهترین رنگ های پوستی که دیده ایم بسیار زیبا هستند.

Apple iPhone 14 pro – رنگ زیبا

Apple iPhone 13 Pro Max – رنگی کمی سرد

Honor Magic4 Ultimate – عدم اشباع جزئی

رندر عالی و بهبود یافته رنگ پوست نیز در این نمونه قابل مشاهده است.

Apple iPhone 14 Pro – رنگ پوست طبیعی

Apple iPhone 13 Pro Max – رنگ پوست کمی مایل به قرمز

Honor Magic4 Ultimate – رنگ پوست کمی نادرست است

هر چند رنگ کامل نیست. هنگامی که نور داخلی با نور روز ترکیب می شود، تصاویر اغلب رنگ زرد یا کمی سبز را نشان می دهند – به طور کلی در محدوده قابل قبول. در برخی موارد، مانند صحنه زیر، این می تواند واکنش رنگی بهتری نسبت به رقبا ایجاد کند.

Apple iPhone 14 Pro – بازیگران زرد-سبز

Apple iPhone 13 Pro Max – بازیگران زرد

Samsung Galaxy S22 Ultra (Snapdragon) – تعادل رنگ سفید خنثی

فوکوس خودکار

تست‌های فوکوس خودکار بر دقت فوکوس، تکرارپذیری فوکوس، تأخیر زمان عکس‌برداری و عمق میدان تمرکز دارند. تأخیر عکاسی تفاوت بین زمانی است که کاربر دکمه عکاسی را فشار می‌دهد و زمانی که واقعاً عکس گرفته می‌شود. این شامل سرعت فوکوس و توانایی دستگاه برای ثبت تصاویر در زمان مناسب است، چیزی که به آن قابلیت «تاخر شاتر صفر» می گویند. حتی اگر عمق میدان کم برای یک عکس پرتره یا کلوزآپ با سوژه دلپذیر باشد، در برخی شرایط خاص مانند پرتره های گروهی نیز می تواند مشکل ساز باشد. هر دو موقعیت آزمایش می شوند. دقت فوکوس نیز در تمام تصاویر واقعی گرفته شده، از بینهایت گرفته تا اجسام نزدیک و در نور کم تا شرایط خارج از منزل ارزیابی می شود.

فوکوس خودکار سریع، دقیق و قابل تکرار است. فناوری تاخیر شاتر صفر در هر شرایطی، حتی صحنه های چالش برانگیز، به خوبی کار می کند و امکان ثبت فوری لحظه های تعیین کننده را فراهم می کند. حسگر تصویر نسبتا بزرگ گوشی به این معنی است که عمق میدان برای یک گوشی هوشمند بسیار کم است. این می تواند جلوه بوکه طبیعی خوبی را در عکس های نزدیک ایجاد کند، اما همچنین به این معنی است که در عکس های گروهی افراد در پس زمینه ممکن است خارج از فوکوس باشند.بی نظمی و سرعت فوکوس خودکار: ۲۰Lux Δ۷EV تنگستن دستی

این نمودار دقت و سرعت فوکوس و همچنین قابلیت تاخیر شاتر صفر را با نشان دادن برجستگی لبه در مقابل زمان عکسبرداری اندازه‌گیری شده در تنظیمات AFHDR روی یک سری عکس نشان می‌دهد. همه تصاویر در ۲۰Lux با روشنایی تنگستن، ۵۰۰ میلی ثانیه پس از فوکوس گرفته شده اند. در این سناریو، پانل‌های دارای نور پس‌زمینه در صحنه به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که محدوده دینامیکی نسبتاً بالایی را شبیه‌سازی کنند: نسبت روشنایی بین روشن‌ترین نقطه و یک پچ خاکستری انعکاسی ۱۸ درصد ۷ است، که آن را با اختلاف مقدار نوردهی ۷ نشان می‌دهیم. بریدگی لبه در چهار لبه نمودار برگ های مرده و زمان عکسبرداری در تایمر جهانی LED اندازه گیری می شود.

یکی از اهداف این صحنه تست فوکوس خودکار و تاخیر شاتر است. دکمه شاتر دقیقاً در لحظه ای که سوژه از چارچوب در می گذرد فشار داده می شود. موقعیت سوژه در تصویر گرفته شده، تاخیر شاتر را نشان می دهد. 

Apple iPhone 14 Pro – زمان بندی عالی، تصویر در لحظه مورد نظر گرفته می شود

Honor Magic4 Ultimate – زمان بندی عالی.

Samsung Galaxy S22 Ultra – تأخیر قابل توجه، سوژه قبلاً از در عبور کرده و به دوربین نزدیکتر شده است

این پرتره دوتایی تفاوت بین دستگاه های مقایسه را از نظر عمق میدان نشان می دهد.

Apple iPhone 14 Pro – عمق میدان

Apple iPhone 14 Pro – چهره پس زمینه خارج از فوکوس

Apple iPhone 13 Pro Max، عمق میدان

Apple iPhone 13 Pro Max – مقداری از دست دادن جزئیات در صورت پس‌زمینه

Honor Magic4 Ultimate – عمق میدان

Honor Magic4 Ultimate – جزئیات خوب در پس‌زمینه

بافت

تست های بافت سطح جزئیات و بافت سوژه ها را در تصاویر گرفته شده در آزمایشگاه و همچنین در سناریوهای واقعی تجزیه و تحلیل می کنند. برای عکس های طبیعی، توجه ویژه ای به سطح جزئیات در مناطق روشن و تاریک تصویر می شود. اندازه گیری های عینی بر روی تصاویر نمودار گرفته شده در شرایط نوری مختلف از ۱ تا ۱۰۰۰ لوکس و انواع مختلف شرایط محدوده دینامیکی انجام می شود. نمودارهای مورد استفاده، نمودار اختصاصی DXOMARK (DMC) و نمودار برگ های مرده است.امتیاز حفظ جزئیات نمودار DXOMARK (DMC) در مقابل سطوح لوکس برای سه پایه و شرایط دستی

این نمودار تکامل امتیاز حفظ جزئیات DMC را با سطح لوکس، برای دو شرایط نگهداری نشان می‌دهد. امتیاز حفظ جزئیات DMC از یک متریک مبتنی بر هوش مصنوعی که برای ارزیابی بافت و ارائه جزئیات در منتخبی از محصولات نمودار DXOMARK ما آموزش داده شده است، مشتق شده است.

اپل با مدل جدید پیشرفت های قابل توجهی از نظر جزئیات داشته است. این در اندازه گیری های آزمایشگاهی و همچنین در تصاویر پرتره مانند تصویر زیر قابل مشاهده است. این یکی از نقاط قوت اصلی آیفون ۱۴ پرو است.

Apple iPhone 14 Pro – قرار گرفتن در معرض دقیق هدف. برش قابل مشاهده و تغییر رنگ در آسمان.

Apple iPhone 14 Pro – جزئیات خوب چهره در صحنه های دارای نور پس زمینه.

Apple iPhone 13 Pro Max – قرار گرفتن در معرض دقیق هدف. برش قابل مشاهده و تغییر رنگ در آسمان.

Apple iPhone 13 Pro Max – جزئیات از دست دادن سوژه در صحنه های دارای نور پس زمینه.

Samsung Galaxy S22 Ultra (Exynos) – نوردهی کم. بریدگی جزئی در آسمان

Samsung Galaxy S22 Ultra (Exynos) – از بین رفتن جزئی جزئیات در صحنه های دارای نور پس زمینه.

بهبودهایی نسبت به مدل سال گذشته در نور کم نیز قابل توجه است، اما Honor Magic4 Ultimate در این شرایط از نظر جزئیات از آیفون جلوتر است.  

Apple iPhone 14 Pro، جزئیات کم نور

Apple iPhone 14 Pro – نویز کم، از دست دادن جزییات دقیق

Apple iPhone 13 Pro Max، جزئیات کم نور

Apple iPhone 13 Pro Max – نویز قوی، از بین رفتن جزئیات روی صورت

Honor Magic4 Ultimate، جزئیات کم نور

Honor Magic4 Ultimate – نویز کم، جزئیات خوب

برای آخرین نسخه از پروتکل تست دوربین، معیار جدیدی برای ارزیابی تاری حرکت ایجاد کرده‌ایم. این معیار توانایی دستگاه های آزمایشی را برای گرفتن سوژه های متحرک با جزئیات خوب نشان می دهد و نحوه مدیریت تاری حرکت را ارزیابی می کند. اندازه‌گیری درک تاری از یک سوژه متحرک در صحنه را کمی می‌کند (هرچه کمتر، بهتر). این تأثیر قابل توجهی در امتیاز جدید دوستان و خانواده دارد.

از ۲۰ لوکس (نور کم) تا ۱۰۰۰ لوکس (شرایط فضای باز) اپل آیفون ۱۴ پرو و ​​۱۳ پرو مکس هر دو عملکرد بسیار خوبی در مقایسه با رقبا دارند.برای ۵ لوکس و پایین‌تر، هر دو آیفون استراتژی تغییر می‌کنند و تاری در سوژه‌های متحرک بیشتر قابل مشاهده است (مقادیر پایین‌تر به معنای تاری حرکتی کمتر است).

اندازه‌گیری‌های تاری حرکت با صحنه‌های واقعی تأیید می‌شوند. آیفون ۱۴ پرو در گرفتن سوژه های متحرک از نور شدید تا شرایط کم نور به خوبی عمل می کند.

Apple iPhone 14 Pro – تاری حرکت

Apple iPhone 14 Pro – تاری حرکتی خفیف

Honor Magic4 Ultimate – تاری حرکت

Honor Magic4 Ultimate – تاری حرکتی قوی

Samsung Galaxy S22 Ultra (Snapdragon) – تاری حرکت

Samsung Galaxy S22 Ultra (Snapdragon) – تاری حرکتی قوی

سر و صدا

تست‌های نویز ویژگی‌های مختلف نویز مانند شدت، رنگ، دانه‌بندی، ساختار را روی تصاویر واقعی و همچنین تصاویر نمودارهای گرفته‌شده در آزمایشگاه تجزیه و تحلیل می‌کنند. برای تصاویر طبیعی، توجه ویژه ای به نویز روی چهره ها، مناظر و همچنین در مناطق تاریک و شرایط محدوده دینامیکی بالا است. نویز روی اجسام متحرک نیز در تصاویر طبیعی ارزیابی می شود. اندازه گیری های عینی بر روی تصاویر نمودارهای گرفته شده در شرایط مختلف از ۱ تا ۱۰۰۰ لوکس و انواع مختلف شرایط محدوده دینامیکی انجام می شود. نمودار مورد استفاده نمودار برگ های مرده و اندازه گیری استاندارد شده مانند نویز بصری برگرفته از ISO 15739 است.تکامل نویز بصری با سطوح روشنایی در حالت دستی

این نمودار تکامل متریک نویز بصری را با سطح لوکس در حالت دستی نشان می دهد. متریک نویز بصری میانگین اندازه‌گیری نویز بصری در تمام تکه‌های نمودار برگ‌های مرده در تنظیمات AFHDR است. اندازه گیری نویز بصری DXOMARK از استاندارد ISO15739 مشتق شده است.

در نور شدید، به‌ویژه در صحنه‌های دارای نور پس‌زمینه، آیفون ۱۴ پرو در کنترل نویز سوژه به خوبی عمل می‌کند. در صحنه‌های داخلی، مانند تصویر زیر، نویز اغلب در نواحی با رنگ ساده قابل توجه است، گاهی اوقات بیشتر از iPhone 13 Pro Max. به لطف جزئیات بیشتر، مبادله بافت/نویز به طور کلی در مدل جدید بهبود یافته است، اما هیچ پیشرفتی از نظر امتیاز نویز وجود ندارد. به نظر می‌رسد که سطح بزرگ‌تر حسگر تصویر جدید عمدتاً برای تولید جزئیات بیشتر و در عین حال حفظ نویز در سطح مشابه قبلی استفاده می‌شود.

Apple iPhone 14 Pro – نویز داخلی

Apple iPhone 14 Pro – مقداری نویز

Apple iPhone 13 Pro Max – نویز داخلی

Apple iPhone 13 Pro Max – نویز کمی

Honor Magic4 Ultimate – سر و صدای داخلی

Honor Magic4 Ultimate – بدون نویز

در شرایط داخلی و در نور کم یا عکس های شبانه، نویز اغلب روی عناصر متحرک صحنه قابل مشاهده است.

Apple iPhone 14 Pro – پرتره شب

Apple iPhone 14 Pro – نویز در عناصر متحرک و پس زمینه

Apple iPhone 13 Pro Max – پرتره شب

Apple iPhone 13 Pro Max – نویز در عناصر متحرک و پس‌زمینه

Samsung Galaxy S22 Ultra (Snapdragon) – پرتره در شب

Samsung Galaxy S22 Ultra (Snapdragon) – نویز به خوبی کنترل شده روی عناصر متحرک

مصنوعات

ارزیابی مصنوعات به سایه‌های لنز، انحرافات رنگی، اعوجاج هندسی، زنگ لبه‌ها، هاله‌ها، شبح‌سازی، کوانتیزه‌سازی، تغییر رنگ غیرمنتظره رنگ، از جمله انواع اثرات غیرطبیعی احتمالی روی عکس‌ها می‌پردازد. هر چه مصنوع شدیدتر و مکررتر باشد، امتیاز کسر بیشتر می شود. آثار اصلی مشاهده شده و از دست دادن امتیاز مربوطه در زیر فهرست شده است.جریمه های اصلی مصنوعات عکس

علیرغم کیفیت کلی تصویر عالی، تسترهای ما همچنان برخی از مصنوعات پردازش جزئی، از جمله زنگ زدن، شبح‌سازی و کوانتیزه‌سازی رنگ را مشاهده کردند.

Apple iPhone 14 Pro، مصنوعات

Apple iPhone 14 Pro – زنگ قوی در اطراف سوژه

Apple iPhone 13 Pro Max، مصنوعات

Apple iPhone 13 Pro Max – در اطراف سوژه زنگ می زند

Honor Magic4 Ultimate، مصنوعات

Honor Magic4 Ultimate – زنگ بسیار خفیف در اطراف سوژه

Apple iPhone 14 Pro – تغییر رنگ فیروزه ای بسیار قابل مشاهده در آسمان

Apple iPhone 13 Pro Max – تغییر رنگ فیروزه ای بسیار قابل مشاهده در آسمان

Honor Magic4 Ultimate – تغییر رنگ به سختی قابل مشاهده است

بوکه

بوکه در یک حالت اختصاصی، معمولاً حالت پرتره یا دیافراگم آزمایش می‌شود و با بازرسی بصری تمام تصاویر گرفته‌شده در آزمایشگاه و در شرایط طبیعی تجزیه و تحلیل می‌شود. هدف، بازتولید عکاسی پرتره است که با عکسی که با DLSR و دیافراگم باز گرفته شده است، قابل مقایسه است. ویژگی های اصلی کیفیت تصویر که به آنها توجه شده است تخمین عمق، مصنوعات، گرادیان تاری و شکل نورافکن های تاری بوکه است. ویژگی های کیفیت تصویر پرتره (نور، رنگ، بافت) نیز در نظر گرفته شده است.

تصاویر بوکه سطح بالایی از جزئیات را در چهره ها نشان می دهند و آیفون ۱۴ پرو اکنون با محو شدن پیش زمینه برای جلوه کلی واقعی تر ارائه می شود، چیزی که نسل های قبلی آیفون فاقد آن بودند. در مقایسه با ۱۳ Pro Max، مصنوعات تقسیم بندی نیز کمتر قابل مشاهده هستند.

Apple iPhone 14 Pro –تاری پیش‌زمینه همانطور که انتظار می‌رود، انتقال تاری خوب در هواپیما، جزئیات خوب در صورت

Apple iPhone 13 Pro Max –بدون تاری در پیش زمینه، انتقال تاری خوب و جلوه بوکه طبیعی

Honor Magic4 Ultimate – از دست دادن جزییات روی سوژه، انتقال تاری خوب و جلوه بوکه طبیعی، گسترده ترین دیافراگم شبیه سازی شده در این مقایسه

پیش نمایش

۹۱

بهترین

من

تست‌های پیش‌نمایش کیفیت تصویر پیش‌نمایش برنامه دوربین از تصویر را با توجه ویژه به تفاوت بین عکس‌برداری و پیش‌نمایش، به‌ویژه در مورد محدوده دینامیکی و استفاده از افکت بوکه، تجزیه و تحلیل می‌کنند. همچنین صاف بودن نوردهی، رنگ و انطباق فوکوس هنگام بزرگنمایی از حداقل به حداکثر فاکتور زوم موجود ارزیابی می شود. نرخ فریم پیش نمایش با استفاده از تایمر جهانی LED اندازه گیری می شود.

آیفون ۱۴ پرو با یک تصویر پیش‌نمایش که حتی بیشتر از قبل به عکس‌برداری نهایی نزدیک‌تر است، به یک امتیاز برتر برای پیش‌نمایش دست می‌یابد. این امر به ویژه برای افکت بوکه در حالت پرتره صادق است. علاوه بر این، سوئیچ بین ماژول‌های دوربین در هنگام زوم کردن یا استفاده از دکمه‌های روی صفحه، صاف است.

اپل آیفون ۱۴ پرو، ضبط حالت بوکه

پیش‌نمایش Apple iPhone 14 Pro – تاری کاملاً مشخص در پیش‌نمایش حالت بوکه

Samsung Galaxy S22 Ultra (Snapdragon)، ضبط حالت بوکه

Samsung Galaxy S22 Ultra (Snapdragon)، پیش نمایش – چندین تفاوت تاری در مقایسه با عکسبرداری

بزرگنمایی

۱۳۹

۱۵۱Honor Magic4 Ultimate

من

درباره تست های زوم دوربین DXOMARK

مهندسان DXOMARK بیش از ۴۰۰ تصویر آزمایشی را در محیط‌های آزمایشگاهی کنترل‌شده و در صحنه‌های طبیعی در فضای باز، داخلی و کم‌نور با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض دوربین و زوم در فاکتورهای مختلف زوم، از زوم فوق‌العاده عریض تا بسیار دور، ضبط و ارزیابی می‌کنند. ارزیابی با بازرسی بصری تصاویر در برابر یک مرجع از صحنه‌های طبیعی، و با اجرای اندازه‌گیری‌های عینی ماژورهای نمودار گرفته‌شده در آزمایشگاه در شرایط مختلف از ۲۰ تا ۱۰۰۰ لوکس و دمای رنگ از ۲۳۰۰ تا ۶۵۰۰ کلوین انجام می‌شود.

درباره نحوه تست دوربین بیشتر بدانید

آیفون ۱۴ پرو با دوربین اختصاصی تله ۳ برابری ارائه می شود – مانند سال گذشته – اما علاوه بر این، از سنسور Quad-Bayer در دوربین اصلی برای زوم استفاده می کند. با ضریب زوم ۱ برابر، دوربین در حالت استاندارد binning پیکسل کار می کند. هنگامی که بزرگنمایی را شروع می کنید، به حالت وضوح کامل تغییر می کند، که امکان زوم و برش دیجیتال با کیفیت بالا را فراهم می کند تا زمانی که دوربین تله کار را به دست بگیرد، تجربه بزرگنمایی یکپارچه را در محدوده زوم تله ارائه می دهد. آیفون همچنین برای زوم ویدیو به خوبی عمل می کند و دارای دوربین فوق عریض بهبود یافته با سنسور تصویر بزرگتر است.امتیازات زوم آیفون ۱۴ پرو اپل در مقابل Ultra-Premium

این نمودار نمرات نسبی را برای محدوده های مختلف بزرگنمایی ارزیابی شده نشان می دهد. آبسیسا در فاصله کانونی معادل ۳۵ میلی متر بیان می شود. امتیازهای بزرگنمایی در سمت راست و امتیازهای بزرگنمایی در سمت چپ نمایش داده می شوند.

بزرگنمایی ویدیو

با آخرین نسخه ۵ پروتکل تست دوربین خود، تست زوم را برای ویدیو معرفی کردیم. چندین ویژگی کیفیت تصویر برای بزرگ‌نمایی ویدیو اندازه‌گیری می‌شود، و ما معیار حفظ جزئیات برای چندین فاصله بزرگ‌نمایی ویدیو را در نتایج آزمایش خود لحاظ می‌کنیم.

این نمودار سطح جزئیات را در نور روشن هنگام استفاده از حالت ویدیوی بزرگنمایی نشان می دهد. سطح جزئیات در فواصل کانونی متعدد اندازه گیری می شود، از جمله مواردی که می توانند مستقیماً از طریق دکمه UI انتخاب شوند. آیفون جدید به طور مداوم جزئیات خوبی را از محدوده فوق عریض (۱۵ میلی متر/۰.۵x) تا برد متوسط ​​(۳x) ارائه می دهد که در آن دوربین از ماژول اصلی به ماژول تله اختصاصی تغییر می کند.

وسیع

این تست ها عملکرد دوربین فوق عریض را در چندین فاصله کانونی از ۱۲ میلی متر تا ۲۰ میلی متر تجزیه و تحلیل می کنند. همه ویژگی‌های کیفیت تصویر با توجه ویژه به مصنوعاتی مانند انحرافات رنگی، نرمی لنز و اعوجاج ارزیابی می‌شوند. تصاویر زیر عصاره ای از صحنه های آزمایش شده است.

هنگام عکاسی با دوربین فوق عریض ۱۴ پرو، سطح جزئیات ثبت شده در وسیع ترین فاصله کانونی بسیار بالاست. با این حال، زمانی که دقیقاً قبل از تغییر به دوربین اصلی زوم می‌کنید، آیفون ۱۴ پرو نسبت به سایر بهترین دستگاه‌های رده خود مانند Honor Magic4 Ultimate، جزئیات بیشتری را از دست می‌دهد. Magic4 Ultimate قادر است جزئیات بسیار خوبی را در مرکز کادر در تمام تنظیمات فاصله کانونی فوق عریض از ۱۶ تا ۲۱ میلی متر حفظ کند.

اپل آیفون ۱۴ پرو، فوق عریض ۱۸ میلی متری

Apple iPhone 14 Pro – از بین رفتن جزئیات دقیق در مرکز قاب

اپل آیفون ۱۳ پرو مکس، فوق عریض ۱۸ میلی متری

Apple iPhone 13 Pro Max – از دست دادن جزئیات

Honor Magic4 Ultimate، فوق عریض ۱۸ میلی‌متری

Honor Magic4 Ultimate – جزئیات عالی در مرکز، از دست دادن شدید جزئیات در لبه ها

دور

۱۰۳

۱۱۶Honor Magic4 Ultimate

من

تمام ویژگی‌های کیفیت تصویر در فواصل کانونی تقریباً ۴۰ میلی‌متر تا ۳۰۰ میلی‌متر با توجه ویژه به بافت و جزئیات ارزیابی می‌شوند. این امتیاز از تعدادی اندازه گیری عینی در آزمایشگاه و تجزیه و تحلیل ادراکی تصاویر واقعی به دست می آید.

هنگام عکسبرداری در تنظیمات زوم تله، آیفون پرچمدار جدید جزئیات خوبی را در تنظیمات فاصله نزدیک و متوسط ​​ارائه می دهد. با این حال، جزئیات در فاصله طولانی تا حدودی کاهش می یابد.

این نمودار تکامل امتیاز حفظ جزئیات DMC را با توجه به فاصله کانونی معادل فول فریم برای شرایط نوری مختلف نشان می‌دهد. محور x نشان‌دهنده فاصله کانونی معادل اندازه‌گیری شده برای هر فاصله تیراندازی مربوطه و محور y نشان‌دهنده حداکثر جزئیات است. امتیاز متریک حفظ: مقدار بالاتر به معنای کیفیت بهتر است. نقاط بزرگ مربوط به نسبت بزرگنمایی موجود در رابط کاربری برنامه دوربین است.

در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو مکس، حالت تله ۱۴ پرو با تنظیم زوم حدود ۲ برابر، درست قبل از فعال شدن ماژول تله، به طور قابل توجهی بهبود یافته است. همانطور که در نمودار حفظ جزئیات در بالا مشاهده می کنید، مدل جدید افت جزئیات در حدود ۲ برابر مدل قبلی خود را ندارد و سطح جزئیات ثبت شده در محدوده نزدیک و متوسط ​​تقریباً ثابت است. این برای همه شرایط نوری صادق است.

در مقایسه با Honor Magic4 Ultimate، سطح جزئیات در مرکز قاب به طور کلی کمتر است، اما هیچ افت قابل توجهی از وضوح نسبت به لبه ها وجود ندارد. Honor جزئیات بهتری را در مرکز ارائه می دهد، اما جزئیات در لبه ها بسیار کمتر است.

اپل آیفون ۱۴ پرو، تله دور نزدیک

Apple iPhone14 Pro – از دست دادن جزئی جزییات، سطح ثابتی از جزئیات در سراسر قاب

اپل آیفون ۱۳ پرو مکس، تله فاصله نزدیک

Apple iPhone 13 Pro Max – از دست دادن جزئیات، سطح ثابتی از جزئیات در سراسر قاب

Honor Magic4 Ultimate، تله دور نزدیک

Honor Magic4 Ultimate – سطح بالایی از جزئیات، از دست دادن شدید جزئیات به سمت لبه ها

برخی از پیشرفت‌ها نسبت به ۱۳ Pro Max در برد طولانی (بیش از ۱۵۰ میلی‌متر) نیز قابل‌توجه است، اما مانند فاصله نزدیک و متوسط، Honor Magic4 Ultimate هنوز بهترین جزئیات و بافت/نویز را ارائه می‌دهد.

اپل آیفون ۱۴ پرو، تله دور برد (۲۰۰ میلی متر)

Apple iPhone 14 Pro – از دست دادن جزییات

اپل آیفون ۱۳ پرو مکس، دور برد (۲۰۰ میلی متر)

Apple iPhone 13 Pro Max – از دست دادن جزئیات

Honor Magic4 Ultimate، تله دوربرد (۲۰۰ میلی متر)

Honor Magic4 Ultimate، سطح بالایی از جزئیات

ویدئو

۱۴۹

بهترین

من

درباره تست های ویدئویی دوربین DXOMARK

مهندسان DXOMARK با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض دوربین، بیش از ۲.۵ ساعت ویدئو را در محیط‌های آزمایشگاهی کنترل‌شده و در صحنه‌های طبیعی کم نور، داخل و خارج از خانه ضبط و ارزیابی می‌کنند. این ارزیابی شامل بازرسی بصری فیلم‌های طبیعی گرفته‌شده در شرایط مختلف و اجرای اندازه‌گیری‌های عینی بر روی ویدیوهای نمودارهای ضبط‌شده در آزمایشگاه در شرایط مختلف از ۱ تا ۱۰۰۰+ لوکس و دمای رنگ از ۲۳۰۰K تا ۶۵۰۰K است.

درباره نحوه تست دوربین بیشتر بدانید

اپل آیفون ۱۴ پرو امتیاز جدیدی را برای ویدیو به دست آورد و نسبت به نسل آیفون ۱۳ پرو در تمام ویژگی های ویدیویی بهبود یافته است. تست های ویدئویی با وضوح ۴K و ۳۰ فریم در ثانیه، با فعال شدن Dolby Vision انجام شد.امتیازات ویدیویی Apple iPhone 14 Pro در مقابل Ultra-Premium

تست‌های ویدیویی همان ویژگی‌های کیفیت تصویر را که در تصاویر ثابت وجود دارد، مانند نوردهی، رنگ، بافت یا نویز، علاوه بر جنبه‌های زمانی مانند سرعت، صافی و پایداری نوردهی، تعادل رنگ سفید و انتقال فوکوس خودکار، تجزیه و تحلیل می‌کنند.

قرارگیری در معرض

تست های نوردهی روشنایی سوژه اصلی و محدوده دینامیکی را ارزیابی می کنند، به عنوان مثال. توانایی ارائه جزئیات قابل مشاهده در هر دو قسمت روشن و تاریک تصویر. ثبات و انطباق زمانی قرار گرفتن در معرض نیز تجزیه و تحلیل می شود.

آیفون جدید بالاترین امتیاز را برای نوردهی ویدیویی نسبت به نسل قبلی خود می گیرد و دامنه پویایی گسترده و انتقال نوردهی نرم را در اکثر شرایط ارائه می دهد. مانند آیفون‌های قبلی، ۱۴ پرو با فرمت HDR ارائه می‌شود که قابلیت‌های کنتراست بالایی را ارائه می‌دهد که امکان رندر طبیعی تری از صحنه‌های HDR را نسبت به اکثر رقبا فراهم می‌کند. تنظیم عالی به این معنی است که آیفون از نظر نوردهی، از جمله حفظ جزئیات برجسته و سایه، و همچنین کنتراست در کل محدوده تونال، می درخشد. 

در این ویدئو با فرمت HDR می توانید کنتراست بالای آیفون را در آسمان مشاهده کنید. در این قسمت، انتقال‌های تونال طبیعی‌تر از رقبا هستند و جزئیات حتی در روشن‌ترین و تاریک‌ترین بخش‌های صحنه حفظ می‌شوند. در مقایسه، Honor از برش هایلایت و فشرده سازی تون رنج می برد. لطفاً توجه داشته باشید: YouTube تنها در صورتی رندر اصلی HDR را نمایش می‌دهد که ویدیوها روی صفحه HDR سازگار تماشا شوند. در غیر این صورت، یک ویدیوی SDR فشرده نمایش داده می شود.

https://www.youtube.com/embed/MwWYHwA8Opw?rel=0Apple iPhone 14 Pro –کنتراست بالا در کل محدوده تونال با فرمت HDR

https://www.youtube.com/embed/mMmj25enO_8?rel=0Apple iPhone 13 Pro Max – کنتراست بالا در کل محدوده تونال با فرمت HDR

https://www.youtube.com/embed/WmTM-cZeG48?rel=0Honor Magic4 Ultimate –فشرده سازی تون در هایلایت، برش جزئی سایه

نوردهی بسیار نزدیک به آیفون ۱۳ پرو مکس است. هر دو نوردهی هدف خوبی دارند، با محدوده دینامیکی گسترده و کنتراست بالا در کل محدوده تون. در مقایسه، Honor Magic4 Ultimate از نظر کنتراست و محدوده دینامیکی بدتر عمل می کند، با برش هایلایت و سایه بیشتر.

https://www.youtube.com/embed/daVc7WV76dw?rel=0Apple iPhone 14 Pro –محدوده دینامیکی گسترده، برش هایلایت بسیار جزئی، جزئیات سایه خوب

https://www.youtube.com/embed/ZNcIgpEB2h8?rel=0Apple iPhone 13 Pro Max – محدوده دینامیکی گسترده، برش هایلایت بسیار جزئی، جزئیات سایه نسبتاً خوب

https://www.youtube.com/embed/evVA67VZ0bY?rel=0Honor Magic4 Ultimate –برش برجسته، از بین رفتن جزئیات سایه

رنگ

۱۱۷

بهترین

من

تجزیه و تحلیل رنگ با کیفیت تصویر به رندر رنگ، رندر رنگ پوست، تعادل رنگ سفید، سایه رنگی، ثبات تعادل رنگ سفید و انطباق آن در هنگام تغییر نور می پردازد.

در نور روشن، تعادل رنگ سفید خنثی است و انتقال در شرایط نوری در حال تغییر صاف است. در مقایسه با ۱۳ Pro Max، مدل جدید کمی بهبود یافته است.

https://www.youtube.com/embed/t9wT7rnIBBI?rel=0Apple iPhone 14 Pro – رنگ پوست دقیق، رنگ های دلپذیر

https://www.youtube.com/embed/ZB2ZTnaSB8s?rel=0Apple iPhone 13 Pro Max – رنگ پوست دقیق، رنگ‌های دلپذیر

https://www.youtube.com/embed/dhQ5puFUrSY?rel=0Honor Magic4 Ultimate –رنگ پوست نسبتاً دقیق، رنگ‌های دلپذیر

آیفون ۱۴ پرو همچنین برای رنگ در نور کم بسیار خوب عمل می کند. کمی گرم بودن، تعادل رنگ سفید با ترجیحات کاربر در این شرایط نوری کاملاً مطابقت دارد. رنگ های پوست به طور کلی نسبتاً دقیق هستند، و ارائه رنگ، حتی در نور دشوار، دلپذیر است.

https://www.youtube.com/embed/Lqdp4dEwAc8?rel=0Apple iPhone 14 Pro –تعادل رنگ سفید دلپذیر و رنگ پوست طبیعی

https://www.youtube.com/embed/LLXB2UqHdM8?rel=0Apple iPhone 13 Pro Max –تعادل رنگ سفید دلپذیر و رنگ پوست طبیعی.

https://www.youtube.com/embed/N4dLLcRmpuI?rel=0Honor Magic4 Ultimate – رنگ‌های بیش ازحد اشباع شده که باعث ایجاد رنگ‌های کمی غیرطبیعی پوست می‌شود

فوکوس خودکار

فوکوس خودکار ویدیویی قابلیت‌های ردیابی عالی را ارائه می‌دهد و چهره‌ها را به خوبی در کادر دنبال می‌کند. انتقال فوکوس از نزدیکترین فاصله فوکوس تا بی نهایت صاف است.

https://www.youtube.com/embed/2MnR6PwUN-U?rel=0Apple iPhone 14 Pro – ردیابی فوکوس خودکار موثر، انتقال فوکوس صاف

بافت

تست‌های بافت سطح جزئیات و بافت فیلم‌های واقعی و همچنین ویدئوهای نمودارهای ضبط‌شده در آزمایشگاه را تجزیه و تحلیل می‌کنند. فیلم های ضبط شده طبیعی به صورت بصری ارزیابی می شوند، با توجه ویژه به سطح جزئیات در روشنایی و مناطق و همچنین در تاریکی. اندازه گیری های عینی از تصاویر نمودارهای گرفته شده در شرایط مختلف از ۱ تا ۱۰۰۰ لوکس انجام می شود. نمودارهای مورد استفاده نمودار DXOMARK (DMC) و نمودار برگ مرده هستند.امتیاز ویدئوی حفظ جزئیات نمودار DXOMARK (DMC) در مقابل سطوح لوکس

این نمودار تکامل امتیاز ویدئوی حفظ جزئیات DMC را با سطح لوکس در ویدئو نشان می‌دهد. امتیاز حفظ جزئیات DMC از یک متریک مبتنی بر هوش مصنوعی که برای ارزیابی بافت و ارائه جزئیات در منتخبی از محصولات نمودار DXOMARK ما آموزش داده شده است، مشتق شده است.

نمودار DMC جزئیات اندازه گیری ۱۴ Pro را نشان می دهد که بسیار نزدیک به نسل قبلی آیفون در نور روشن و داخل خانه است، با بهبود جزئی در سطوح نور کم حدود ۵ لوکس. جزئیات به خوبی در کل محدوده تون، از سایه ها تا هایلایت ها حفظ می شوند.

https://www.youtube.com/embed/tX45Xjw8tl4?rel=0Apple iPhone 14 Pro –سطح بالایی از جزئیات، حتی در سایه

https://www.youtube.com/embed/Buf88XipSnQ?rel=0Apple iPhone 13 Pro Max –سطح بالایی از جزئیات، حتی در سایه

https://www.youtube.com/embed/Nw2wydTqvTE?rel=0Honor Magic4 Ultimate –از دست دادن جزییات

سر و صدا

تست‌های نویز ویژگی‌های مختلف نویز مانند شدت، رنگ، دانه‌بندی، ساختار، جنبه‌های زمانی در ضبط ویدیوی واقعی و همچنین ویدیوهای نمودارهای گرفته‌شده در آزمایشگاه را تجزیه و تحلیل می‌کنند. ویدئوهای طبیعی به صورت بصری ارزیابی می‌شوند و توجه خاصی به نویز در نواحی تاریک و شرایط محدوده دینامیکی بالا می‌شود. اندازه گیری های عینی بر روی فیلم های نمودارهای ضبط شده در شرایط مختلف از ۱ تا ۱۰۰۰ لوکس انجام می شود. نمودار مورد استفاده نمودار نویز بصری DXOMARK است.

تکامل نویز بصری فضایی با سطح روشنایی

این نمودار تکامل نویز بصری فضایی را با سطح لوکس نشان می دهد. نویز بصری فضایی در نمودار نویز بصری در تنظیم نویز ویدیو اندازه گیری می شود. اندازه گیری نویز بصری DXOMARK از استاندارد ISO15739 مشتق شده است.

مدیریت نویز یکی از بزرگترین نقاط قوت ۱۴ Pro است. هر دو نویز زمانی و مکانی تقریباً در همه شرایط نوری به خوبی تحت کنترل هستند. در سایه، آزمایش‌کنندگان ما نسبت به ۱۳ پرو مکس پیشرفت‌هایی را مشاهده می‌کنند و به طور کلی، تغییر بافت/نویز ۱۴ پرو عالی و یکی از بهترین‌هایی است که دیده‌ایم.

https://www.youtube.com/embed/uUCbhZBPVzo?rel=0Apple iPhone 14 Pro –نویز بسیار خوب کنترل شده روی میز

https://www.youtube.com/embed/_G8LWgZePxA?rel=0Apple iPhone 13 Pro Max –نویز به خوبی کنترل شده روی میز

https://www.youtube.com/embed/mo0tZh1g88w?rel=0Honor Magic4 Ultimate –نویز روی میز

پایدارسازی

ارزیابی تثبیت، توانایی دستگاه را برای تثبیت فیلم به لطف نرم افزار یا فناوری های سخت افزاری مانند OIS، EIS یا هر وسیله دیگری آزمایش می کند. این ارزیابی به حرکت باقیمانده، صافی، مصنوعات ژله و تاری حرکت باقیمانده در موارد استفاده پیاده‌روی و دویدن در شرایط مختلف نورپردازی می‌پردازد. ویدئوی زیر گزیده ای از یکی از صحنه های تست شده است.

با حرکت دوربین بسیار خوب برخورد می شود و ۱۴ Pro با یکی از بهترین سیستم های تثبیت کننده ویدیویی که تا به امروز آزمایش کرده ایم ارائه می شود. حرکت با فرکانس بالا و پایین به خوبی جبران می شود، از عکاسی دستی “عادی” تا دویدن در حین ضبط. 

https://www.youtube.com/embed/5cPdZxPekxE?rel=0Apple iPhone 14 Pro –حرکت باقیمانده با فرکانس بالا هنگام راه رفتن در حین ضبط، به خوبی کنترل شده با حرکت قوی (دویدن در انتهای این کلیپ)

https://www.youtube.com/embed/E0ff9SIhXbM?rel=0Apple iPhone 13 Pro Max –حرکت باقیمانده با فرکانس بالا هنگام راه رفتن در حین ضبط، به خوبی کنترل شده با حرکت قوی (در انتهای این کلیپ اجرا می شود)

https://www.youtube.com/embed/KnrhpIGim8M?rel=0Honor Magic4 Ultimate –حرکت جزئی با فرکانس بالا هنگام راه رفتن در حین ضبط، به خوبی کنترل شده با حرکت قوی (در انتهای این کلیپ اجرا می شود)

مصنوعات

مصنوعات با اندازه گیری MTF و زنگ در نمودار SFR در آزمایشگاه و همچنین اندازه گیری نرخ فریم با استفاده از تایمر جهانی LED ارزیابی می شوند. ویدیوهای طبیعی با توجه ویژه به مصنوعاتی مانند همخوانی، کوانتیزاسیون، مسدود کردن، و تغییر رنگ و سایر موارد به صورت بصری ارزیابی می شوند. هر چه مصنوع شدیدتر و مکررتر باشد، امتیاز بالاتری از امتیاز کسر می شود. مصنوعات اصلی و از دست دادن امتیاز مربوطه در زیر فهرست شده است.

آیفون بیشتر از مصنوعات ویدئویی استاندارد مانند ماز، آلیاسینگ یا فلر رنج می برد. نرخ فریم متغیر ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه، که در بسیاری از دوربین‌های گوشی‌های هوشمند سطح بالا موجود است، می‌تواند برای تبادل خوب نویز/جزئیات در نور کم و برای جلوگیری از جلوه‌های لرزان هنگام حرکت دوربین در شرایط روشن مفید باشد. .جریمه های اصلی مصنوعات ویدیویی

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من