وبلاگ

بررسی GOOGLE PIXEL 6A: یک گوشی هوشمند قابل اعتماد!

در انتظار انتشار اولین بررسی گوشی جدید گوگل پیکسل ۷ پرو، تصمیم گرفتیم دستگاه ارزان قیمت پیکسل ۶a را به شما معرفی کنیم.

در کنفرانس Google I / O 2022 ارائه شد. مدل ۶a سومین گوشی در خط پیکسل ۶ است. بگذارید به شما یادآوری کنم که گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو را دارد که در پاییز ۲۰۲۱ نشان داده شده است.

دستگاه Pixel 6a پردازنده اختصاصی Tensor و بخشی از طراحی را از “برادران” بزرگتر به ارث برده است. توسعه دهندگان هر چیز دیگری را به بهترین شکل ممکن خرد کردند: اندازه صفحه نمایش کوچکتر، نرخ تازه سازی ماتریس کمتر، حافظه کمتر، دوربین ضعیف تر، شارژ نه چندان قدرتمند و عینک های محافظ نسل قدیمی.

با این حال، شایان ذکر است که Pixel 6a یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه از گوگل است. قابل اعتماد، مقاوم در برابر آب، پایدار، با دوربین های خنک و عمر باتری طولانی. لحظات خاصی وجود دارد که می توانید از آنها ایراد بگیرید، اما آنها با برخی پارامترهای جالب دیگر هم سطح می شوند. همه اینها و بیشتر در بررسی سریع امروز Google Pixel 6a.

  • مشخصات فنی
  • محتویات درون جعبه
  • طراحی
  • عناصر موجود در مورد
  • صفحه نمایش
  • دوربین ها
  • حافظه، پردازنده و عملکرد
  • خودمختاری
  • ارتباطات
  • درباره صدا
  • احساس؛ عقیده؛ گمان

مشخصات فنی

ابعاد و وزن ۱۵۲.۲ x 71.8 x 8.9 میلی متر، وزن ۱۷۸ گرم
مصالح مسکن فریم آلومینیومی، Corning Gorilla Glass 3
نمایش دادن ۶.۱ اینچ، ۱۰۸۰ x 2400 پیکسل (۲۰:۹)، OLED، کنترل روشنایی خودکار، نمایشگر همیشه روشن با نگاه و در حال پخش، Corning Gorilla Glass 3، HDR، نرخ تجدید ۶۰ هرتز
سیستم عامل Google Android 13, Pixel skin
سکو چیپست Google Tensor (5 نانومتری)، ایجاد شده توسط سامسونگ بر اساس Exynos 2100، تفاوت در DSP اضافی برای محاسبات هوش مصنوعی است.
حافظه ۶ گیگابایت رم LPDDR5
۱۲۸ گیگابایت UFS 3.1
بدون کارت حافظه داخلی
رابط های بی سیم Wi-Fi a/b/g/n/ac/ax،
Wi-Fi 6/6E، دو باند، بلوتوث ۵.۲، NFC
LTE: پیشرفته ۴×۴ MIMO،
۵G
UWB
خالص یک نانوسیم و سیم کارت الکترونیکی
جهت یابی GPS/Galileo/QZSS/GLONASS
سنسورها و کانکتورها USB نوع C (USB 3.2)،
شتاب سنج USB OTG، حسگر مجاورت، سنسور نور محیط، ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی، سنسور
سالن
دوربین اصلی اصلی: ۱۲.۲ مگاپیکسل، ۱.۴ میکرومتر، f/1.7، PDAF، OIS
فوق عریض زاویه: ۱۲ مگاپیکسل، f/2.2، ۱.۲۵ میکرومتر

زوم دیجیتال ۷X
ضبط ویدیو ۴K

دوربین جلو ۸ مگاپیکسل، ۱.۱۲ میکرومتر، f/2.0
باتری Li-Ion 4410 mAh
شارژ سریع تا ۳۰ وات
درجه محافظت IP67
رنگ ها مریم گلی، گچ، زغال سنگ
صدا دو بلندگو
قیمت ۴۹۹ دلار (در ایالات متحده آمریکا)

محتویات درون جعبه

  • گوشی های هوشمند
  • کابل USB-C به USB-C
  • آداپتور USB-C به USB-A
  • دفترچه راهنمای کاربر
  • گیره سینی سیم کارت
  • کارت گارانتی

طراحی

گوشی های هوشمند گوگل پیکسل ۶ از نظر ظاهری نیز دستگاه هایی هستند که ارزش توجه دارند. آنها در پس زمینه دستگاه های یکسان با ماژول های دوربین گرد یا مستطیلی با طرح های رنگی خسته کننده به شدت برجسته می شوند.

طراحی پیکسل ۶ جذاب است و برای هر مخاطبی مناسب است، زیرا ترکیب شامل زرد، سبز، سفید، خاکستری، خاکستری تیره، خاکستری روشن با لهجه های طلایی و غیره است. همه دستگاه خود را پیدا خواهند کرد.

Google Pixel 6a در سه رنگ موجود است: مریم گلی، گچ و زغالی. در بررسی من، دستگاهی به رنگ Sage یا “Sage green” وجود داشت.

قسمت فوقانی به رنگ زرد مایل به سبز کم رنگ و قسمت پایین مریم گلی با رنگ سبز کمی است. لبه همراه با ماژول دوربین سیاه است. ترکیب رنگ ها بسیار زیباست، من آن را دوست داشتم. علاوه بر این، قاب پشتی براق است، بنابراین گوشی هوشمند جذاب به نظر می رسد. رنگ های عجیب و غریب را دوست ندارید – دستگاه را به رنگ سفید یا خاکستری تیره بگیرید.

یک تفاوت ظریف ناخوشایند: قاب نزدیک دوربین ها فلزی است و سیاه رنگ شده است. با گذشت زمان، رنگ پوست کنده می شود.

به هر حال، قوز با دوربین ها با استانداردهای مدرن ضخیم نیست و تقریباً بیرون زده نیست. درست است، برای کل عرض دستگاه ساخته شده است. از سوی دیگر، این طراحی به گوشی هوشمند اجازه می دهد تا بدون حرکت از سمتی به سمت دیگر هنگام لمس، روی یک سطح صاف قرار بگیرد.

یک نکته خوب دیگر: حاشیه‌های صفحه نمایش پیکسل ۶a یکسان هستند. از نظر بصری عالی به نظر می رسد. این را با اطمینان کامل به شما می گویم، زیرا ده ها گوشی هوشمند از دستان من عبور می کنند. در حال حاضر، من می توانم گوگل پیکسل ۶ را از نظر طراحی و ارگونومی در رتبه اول در میان تمام گجت های اندرویدی که آزمایش کرده ام (حداقل در سال گذشته) قرار دهم.

این گوشی هوشمند دارای رتبه IP67 (IEC60529) است: ضد گرد و غبار و می تواند غوطه ور شدن کوتاه مدت در زیر آب تا عمق ۱ متری را برای حداکثر ۱ دقیقه تحمل کند. در پاییز و زمستان، زمانی است که باران یا برف می بارد و گوشی هوشمند به راحتی می تواند چنین بارهایی را تحمل کند.

توجه دارم که دستگاه های IP67 / 68 کمتر و کمتر می شوند. فقط اپل، سامسونگ و نسخه های کمیاب شیائومی راضی هستند. خوب، هنوز ایسوس و گوگل باقی مانده اند.

عناصر موجود در مورد

در پنل جلویی:

  • دوربین جلو. کوچک است، تقریباً برجسته نیست، به ویژه در پس زمینه کاغذ دیواری های مخصوص انتخاب شده با بالای تیره.
  • سنسورهای نور و مجاورت آنها به اندازه کافی کار می کنند.
  • بلندگوی صوتی. صدای بلند، تمیز و بسیار بیسیست، صدای آبدار، قدرتمند است. جای تعجب نیست، زیرا این اوست که به عنوان دومین بلندگو برای بلندگو عمل می کند.
  • اسکنر اثر انگشت نوری زیر نمایشگر. حساسیت بد نیست، از هر ۱۰ مورد ۹ مورد را تشخیص می دهد. حتی اگر انگشتان شما خیس باشند کار می کند. اما اگر کاملاً خیس باشند، سنسور الگو را تشخیص نمی دهد.

در بالا یک میکروفون اضافی برای کاهش نویز وجود دارد.

پایین:

  • میکروفون اصلی
  • USB Type-C
  • بلندگوی اصلی

در سمت چپ یک شیار برای یک سیم کارت وجود دارد. این دستگاه از سیم کارت الکترونیکی پشتیبانی می کند.

سمت راست:

  • دکمه پاور. بله، بالای دکمه تنظیم صدا قرار دارد. در ابتدا باعث ناراحتی می شود: شما دائماً روی صدا “کلیک” می کنید. با این حال، به طور کلی، با یک سواری واضح و صدای کلیک بلند، راحت است.
  • کلید تنظیم صدا.

در پشت:

  • دو ماژول دوربین از یک شیشه کم نور مخصوص استفاده شده است که به قولی اجازه دیده شدن دوربین ها را نمی دهد. به نظر می رسد که در سطح پشتی فقط یک نوار سیاه جامد وجود دارد.
  • فلاش تک بخشه
  • حرف G در مرکز دستگاه قرار دارد.
مقایسه اندازه ایسوس Zenfone 8 و Google Pixel 6a
مقایسه اندازه Xiaomi 12S Ultra و Google Pixel 6a

صفحه نمایش

در این مرحله، کسانی که به دنبال یک گجت نسبتا جمع و جور بودند باید خوشحال شوند. اندازه صفحه نمایش Google Pixel 6a 6.1 اینچ (۱۵۶ میلی متر) است. این یکی از مورب های کوچک با استانداردهای مدرن است.

من اغلب نظراتی را می خوانم که می گویند ۶ اینچ بیل است. شاید. اما در حال حاضر، به جز اپل و هنوز چند دستگاه ناشناخته چینی، هیچ کس دستگاه هایی با نمایشگرهای کوچکتر از ۶ اینچ نمی سازد. به هر حال، فراموش نکنید که قاب چنین ابزارهایی باریک است، به این معنی که دستگاه ها فضای قابل استفاده زیادی را دریافت می کنند.

و به طور کلی استفاده از گوشی های هوشمند با صفحه نمایش ۵.۵ – ۶ اینچی از نظر تایپ، کار با محتوا و … چندان راحت نیست. مانند یک شماره گیر – این کار را می کند.

به نظر من در چند سال گذشته، مصرف اطلاعات چندین برابر شده است (تماشای برنامه های تلویزیونی و فیلم، فیدهای خبری بی پایان، پردازش عکس و تا حدی پردازش ویدئو). تعداد زیادی از وبلاگ نویسان، اینفلوئنسرها، افرادی که از راه دور کار می کنند ظاهر شده اند.

بازگشت به Pixel 6a. دارای ماتریس OLED با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل است. کل آن توسط نسل سوم Corning Gorilla Glass محافظت می شود.

نقطه ضعف اصلی مربوط به نرخ تازه سازی پایین است. اینجا فقط ۶۰ هرتز است. اما انیمیشن پوسته به گونه ای انجام شده است که متوجه فرکانس پایین آن نمی شوید. این انیمیشن به طور مشابه در آیفون اپل اجرا می شود.

به عنوان مثال، من فقط وقتی به پارامترهای دستگاه برگشتم متوجه ۶۰ هرتز شدم. به نظر من ماتریس Pixel 6a با فرکانس ۹۰ هرتز کار می کند. یعنی احساس می شود ۱۲۰ هرتز نیست، ۶۰ هرتز هم نیست. هر گوشی هوشمند دیگری با چنین هرتز به عنوان یک ابزار کند تلقی می شود. اما پیکسل ۶a اینطور نیست!

روشنایی نقطه سفید – ۶۳۰ cd / m2 (تنظیمات دستی) و ۹۰۰ cd / m2 (حالت HDR).

اما ضریب ریپل در اینجا وحشی ترین است: حتی در روشنایی ۱۰۰٪ حدود ۴۰٪ است و در روشنایی حدود ۳۰٪ ضریب ریپل به ۱۲۰٪ می رسد. حتی سامسونگ با ubermatrices خود در حال استراحت است!

حالت نمایش مداوم اطلاعات (AOD) وجود دارد. اما عملکرد به روشی بسیار عجیب پنهان شده است: تنظیمات – صفحه نمایش – صفحه قفل – زمان و اطلاعات. معمولاً گوشی‌های هوشمند دارای یک بخش بزرگ جداگانه با AOD هستند، در حالی که پیکسل در جایی در طبیعت پنهان است.

مجموع: ۶۰ هرتز یک فاجعه است، اما از نظر بصری فرکانس پایین احساس نمی شود. PWM یک فاجعه است و هیچ کاری نمی توان انجام داد. به طور کلی، یک صفحه نمایش OLED معمولی با روشنایی ماتریس بالا.

دوربین ها

دوربین اصلی دارای وضوح ۱۲.۲ مگاپیکسل، اندازه سنسور ۱/۲.۵۵ اینچ، اندازه پیکسل ۱.۴ میکرون، دیافراگم لنز f/1.7 و زاویه ۷۷ درجه است. تثبیت کننده نوری نیز وجود دارد.

دوربین زاویه باز – ۱۲ مگاپیکسل، اندازه پیکسل ۱.۲۵ میکرون، دیافراگم لنز f / 2.2 و زاویه ۱۱۴ درجه. فقط تثبیت کننده الکترونیکی

دوربین جلو ۸ مگاپیکسل، اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر، دیافراگم لنز f/2.0 و زاویه ۸۴ درجه است. فوکوس ثابت است، بدون تثبیت کننده نوری.

از من مطالبی در مورد دوربین پیکسل و قابلیت های آن منتشر شد.

در تاریکی، مطلوب است که ۴K 30 فریم در ثانیه را انتخاب کنید. نویز زیادی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه وجود دارد، اما کلیپ ها همچنان خوب به نظر می رسند.

در دوربین جلو می توانید ویدیوهای ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید. کیفیت را پسندید. حتی در شب هم می توانید فیلم ضبط کنید.

صدا – AAC، ۴۸۰۰۰ هرتز، استریو، ۱۹۱ کیلوبیت بر ثانیه.

به طور خلاصه: دوربین Google Pixel 6a پیچیده ترین نیست، بلکه همه کاره ترین و مناسب ترین دوربین برای فیلمبرداری در هر شرایطی است: حتی در هوای آفتابی روشن، حتی در تاریکی مطلق. ویدئو – انجام خواهد شد! البته تاکید اصلی در دوربین‌های پیکسل ۶a بر روی نرم‌افزار است که هم عکس‌ها و هم فیلم‌ها را به راحتی بیرون می‌آورد.

حافظه، پردازنده و عملکرد

این مدل گوشی هوشمند به ۶ گیگابایت رم LPDDR5 مجهز شده است. سرعت آن، با قضاوت با آزمایش برنامه A1 SD Bench، ۹۰۰۰ مگابایت بر ثانیه است. یک نتیجه عجیب، به نحوی دردناک کمی.

حافظه داخلی – ۱۲۸ گیگابایت UFS 3.1 – ۹۰۰/۲۸۰ مگابایت بر ثانیه. برای چنین دستگاهی کاملاً عادی است.

پردازنده Pixel 6a – Google Tensor. در تست، Antutu حدود ۶۵۰۰۰۰ امتیاز کسب می کند، دریچه گاز وجود دارد. همین اتفاق در مورد پیکسل ۶ و ۶ پرو نیز می افتد.

با این وجود، دستگاه از نظر عملکرد و عملکرد دستگاه به طور کلی تأثیر خوبی گذاشت. تاخیر نمی‌کند، کند نمی‌شود، انیمیشن همیشه صاف است، همه بازی‌ها با حداکثر تنظیمات اجرا می‌شوند (حتی PUBG به “graphics – حداکثر”، “frame rate – ultra” می‌رود؛ COD 60 فریم در ثانیه را در تنظیمات بالا نشان می‌دهد) .

به طور کلی، تست ها آزمایش هستند، اما در زندگی واقعی، گوگل پیکسل ۶a دستگاهی پایدار و روان است. تنها ایراد آن گرم شدن کیس است. تلفن هوشمند اغلب گرم است (تا ۴۳ درجه سانتیگراد). در فصل زمستان، این کاملا طبیعی است، اما در تابستان آزاردهنده خواهد بود.

خودمختاری

ظرفیت باتری گوگل پیکسل ۶a 4400 میلی آمپر ساعت است. با استانداردهای امروزی، حتی مضحک است. با این حال، در طول زمان کار، توسعه دهندگان با خونسردی احضار کردند!

  • زمان درخشش صفحه نمایش با اتصال Wi-Fi تا ۷.۵ ساعت در روشنایی خودکار است.
  • زمان درخشش صفحه نمایش با اتصال ۴G تا ۵.۵ ساعت در روشنایی خودکار است.
  • پخش ویدئو با حداکثر روشنایی – تا ۱۶ ساعت.

برای یک روز و نیم به اندازه کافی ۱۰۰% شارژ داشتم: ساعت ۱۰ صبح آداپتور برق را خاموش کردم، حدود ساعت ۳ بامداد دستگاه حدود ۲۵% را نشان داد، یک شبه روی ۲۲% نشست، آن را در حدود ساعت ۱۴ شارژ کردم. ۱۵ ساعت.

آداپتور برق گنجانده نشده است. من از ۳۰ وات Asus Zenfone 8 استفاده کردم . با استفاده از منبع تغذیه ۳۰ واتی، گوشی هوشمند Google Pixel 6a در ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه شارژ می شود.

ارتباطات

گوشی هوشمند تنها با یک سیم کارت فیزیکی کار می کند. علاوه بر این، از سیم‌کارت الکترونیکی نیز پشتیبانی می‌شود. دستگاه می فهمد:

  • باندهای فرعی ۵G n1/2/3/5/7/8/12/20/25/ 28/30/38/40/41/48/ 66/71/77/78.
  • ۵G میلی متر موج ۱۴: خمیدگی n260/n261.
  • ۴G: B1/2/3/4/5/7/8/12/13/14/17 /18/19/20/25/26/28/29/30/ 38/39/40/41/42/ 48/66/71

این دستگاه با Wi-Fi 6 (802.11ax) و ۶E با MIMO کار می کند. فناوری بی سیم بلوتوث نسخه ۵.۲ است. علاوه بر این، NFC (با Mir pay کار می کند) وجود دارد.

این ابزار از GPS، GLONASS، Galileo، QZSS پشتیبانی می کند. موقعیت پیکسل ۶a خیلی خوب است. ماهواره ها به سرعت شناسایی می شوند، اما دقت کمی آسیب می بیند.

درباره صدا

بلندگوها استریو هستند، صدا کمی بالاتر از حد متوسط ​​است، کیفیت خوب است. من نمی توانم باس را مشخص کنم، دستگاه کمی ساده تر از Asus Zenfone 8، Apple iPhone 12/13 به نظر می رسد. شایان ذکر است که توسعه دهندگان به دلیل نصب تعداد زیادی آهنگ زنگ مختلف برای هر سلیقه در دستگاه. به نظر می رسد یک چیز بی اهمیت است، اما خوب است که آهنگ های زنگ غیر معمول را انتخاب کنید.

کدک های صوتی بلوتوث: SBC، AAC، aptX، aptXHD و LDAC. مجموعه عالی!

احساس؛ عقیده؛ گمان

به نظر من بسیاری از خریداران بالقوه به سادگی توانایی های این دستگاه را دست کم می گیرند. تا به حال، در ذهن اکثر افراد مشخصات فنی. دوستان من حدود سه سال پیش پارامترهای گوشی از بین رفت. از آن زمان، دیگر هیچ فایده ای برای تعقیب پردازنده های فوق العاده، دوربین های بزرگ و باتری های عظیم وجود ندارد.

گوشی های هوشمند گوگل پیکسل مانند آیفون اپل هستند و فقط روی سیستم عامل اندروید هستند. با این کار می‌خواستم بگویم که دستگاه‌ها عجیب و غریب هستند، اما بسیار جالب هستند و زیاد به “حداکثر پارامترها، به طوری که هست” مرتبط نیستند.

با Google Pixel 6a، من تجربیات دلپذیر زیادی کسب کردم:

  1. کاملا جمع و جور، راحت، نازک، نسبتاً سنگین.
  2. طراحی زیبا، رنگ های شگفت انگیز.
  3. زمان عملیات عالی، تخلیه پایدار بدون “ماجراجویی”.
  4. دوربین های خوبی که هم در روز و هم در شب به یک اندازه خوب عکس می گیرند. آنها بهترین های موجود در بازار نیستند، اما ارزش توجه دارند.
  5. این سیستم حتی با وجود صفحه نمایش ۶۰ هرتزی صاف و پایدار است.
  6. صفحه نمایش مسطح است، با اضلاع یکسان، روشنایی بالا است.
  7. حفاظت IP67 که این روزها نادر است.

چیزی که دوست نداشت:

  1. بدون تشخیص چهره
  2. نرخ تازه سازی ماتریس هنوز ۶۰ هرتز

به طور کلی، دستگاه جالب است و من آن را به کسانی که از جستجوی چنین چیزی خسته شده اند توصیه می کنم که به یک اندروید کلاسیک گوگل با رفتار قابل پیش بینی نیاز دارند.

گوشی هوشمند Google Pixel 6a امروز با قیمتی در حدود ۳۵۰۰۰ روبل یافت می شود. برای دوستداران TTX، قیمت بالا است. اما قبلاً توضیح دادم که در مورد پارامترها نیست.

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من