وبلاگ

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

معرفی

سامسونگ دائماً در حال افزایش نمونه کارهای سطح پایه Galaxy A خود است. در حال حاضر Galaxy A05 و Galaxy A05s

گلکسی A05s ابتدا در مالزی ظاهر شد و بعداً به هند نیز هست و یک دستگاه بودجه محور است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

در تلاشی برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن و دست‌یابی به گلکسی A05s، سامسونگ نسخه رم ۴ گیگابایتی این گوشی را در کنار نسخه اصلی ۶ گیگابایتی عرضه کرد. این مدلی است که امروز برای بررسی داریم – A05s با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه قابل ارتقا.

مشخصات گلکسی A05s سامسونگ در یک نگاه:

  • بدنه: ۱۶۸.۰×۷۷.۸×۸.۸ میلی‌متر، ۱۹۴ گرم؛ جلو شیشه ای، پشت پلاستیکی، قاب پلاستیکی.
  • نمایش: ۶.۷۰″ PLS LCD، ۹۰ هرتز، وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹، ۳۹۳ppi.
  • چیپست: Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G (6 نانومتر): هشت هسته ای (۴×۲.۴ GHz Kryo 265 Gold & 4×1.9 GHz Kryo 265 Silver)؛ Adreno 610.
  • حافظه: ۱۲۸ گیگابایت ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت ۶ گیگابایت رم؛ eMMC 5.1; microSDXC (اسلات اختصاصی).
  • سیستم عامل/نرم افزار: Android 13.
  • دوربین عقب: واید (اصلی): ۵۰ مگاپیکسل، f/1.8، AF. ماکرو: ۲ مگاپیکسل، f/2.4; عمق: ۲ مگاپیکسل، f/2.4.
  • دوربین جلو: ۱۳ مگاپیکسل، f/2.0.
  • فیلم برداری: دوربین عقب: ۱۰۸۰p@30/60fps. دوربین جلو: ۱۰۸۰p@30fps.
  • باتری: ۵۰۰۰mAh. 25 وات سیمی.
  • اتصال: LTE؛ دو سیم کارته؛ وای فای ۵; BT 5.1; جک ۳.۵ میلی متری.
  • متفرقه: اثرانگشت خوان (نصب شده در کنار).

در مقایسه با گلکسی ۰۴s سال گذشته، می‌توانیم شاهد ارتقاءهای قابل توجهی باشیم. صفحه نمایش به ۶.۷ اینچ افزایش یافته است و اکنون دارای وضوح FullHD (1080 در ۲۴۰۰ پیکسل) در ۹۰ هرتز است که بالاتر از HD+ است. این چیپست به یک اسنپدراگون ۶۸۰ هنوز قدیمی اما از نظر فنی برتر ارتقا یافته است. شما هنوز از اتصال ۵G برخوردار نیستید، اما یک تراشه ۶ نانومتری است، بنابراین امیدواریم اکنون کارایی بهتری داشته باشد. دوربین سلفی نیز ارتقای قابل توجهی داشته است. اکنون وضوح ۱۳ مگاپیکسلی بزرگتر دارد و قادر به فیلمبرداری ۱۰۸۰p است. همچنین، اکنون با همان بسته باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شارژ سریع‌تر با ۲۵ وات شارژ می‌شود.

به طور کلی، گلکسی A05s نسبت به نسل قبلی خود دستگاه بسیار بهتری به نظر می رسد، اما این بدان معنا نیست که بدون ایراد نیست. حتی روی کاغذ، نمی‌توانیم برخی چیزها را نادیده بگیریم، مانند حافظه داخلی بسیار کند eMMC 5.1. البته، ما از همه اینها در بررسی خواهیم گذشت.

جعبه گشایی

گلکسی A05s دارای بسته‌بندی بسیار کم‌فروشی است. جعبه به خودی خود چیز خاصی نیست، فقط یک کشویی دو تکه کاملاً از مقوا ساخته شده است، که از منظر زیست محیطی قدردانی می کنیم. پایه مقوایی داخلی که گوشی را نگه می دارد کار خود را به خوبی انجام می دهد که این مهم است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

ما با گلکسی A05s انتظار یک بسته لوازم جانبی فراوان را نداریم و صادقانه بگوییم. این یک کابل ساده USB Type-C به Type-C و یک ابزار اجکتور سیم کارت است. نه کمتر نه بیشتر.

طرح

سامسونگ مدتی است که سبک ثابتی در کل خط تلفن های خود دارد. یک آرایش عمودی دوربین سه گانه در پشت، یک فلاش LED در سمت راست، و چیز دیگری وجود ندارد. این یک طراحی مسطح و بدون جزیره دوربین است که به نوعی ساده به نظر می رسد اما همچنین به اندازه کافی قابل تشخیص است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

گلکسی A05s در مجموع در چهار گزینه رنگی قابل استفاده است. رنگ‌های اصلی مشکی و نقره‌ای، بنفش جوان‌تر و بازیگوش‌تر، و واحد سبز روشن ما برای بررسی وجود دارد.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

سطح پشتی مات، کمی بافت است و کمی صاف و تقریباً مخملی به نظر می رسد. اثر انگشت را خیلی بد حفظ نمی کند، که با توجه به بافت آن شگفت آور است. با این حال، سطح پلاستیکی است و شیشه ای نیست، که به بخش اثر انگشت کمک می کند.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

گلکسی A05s از طراحی سه تکه با پشت و جلو و “پیچ و مهره” استفاده می کند. به قاب میانی مانند قسمت پشتی، قسمت جلویی تقریباً کاملاً هم سطح با قاب میانی قرار می گیرد. هیچ چیز قابل توجهی در قسمت جلویی گوشی وجود ندارد.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

انتظار می رود حاشیه های نمایشگر عریض باشند، اما با وجود ماهیت بودجه گوشی، رک و پوست کنده نیستند.

قاب میانی گلکسی A05s پلاستیکی است اما ظاهری فلزی برس خورده دارد. خوب، در واحد سبز ما چندان زیاد نیست زیرا فریم با قسمت پشتی مطابقت دارد.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

ما دوست داریم لبه های گوشی به خوبی گرد باشد. آنها احساس بسیار راحت و در دست را ارائه می دهند.

کیفیت ساخت

گلکسی A05s بسیار خوب ساخته شده است. ما دقیقاً آن را “جامد” نمی نامیم، اما به خصوص سبک نیست و ترازو را به ۱۹۴ گرم می رساند. این برای یک گوشی ۱۶۸ x 77.8 x 8.8 میلی متر با ۶.۷ اینچی<، کاملاً منطقی است. یک صفحه نمایش i=6> که عمدتاً از پلاستیک ساخته شده است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

هم پنل پشتی و هم فریم میانی گوشی پلاستیکی است. با این حال، آنها دارای سطوح کاملاً متفاوتی هستند. پلاستیک ممکن است به نظر ممتاز نباشد، اما بسیار محکم است و در عین حال سبک باقی می ماند. کاملاً مانند فلز فرورفته نمی شود و کاملاً مانند شیشه خرد نمی شود. بعلاوه، اگر به ایمن نگه داشتن گوشی خود اهمیت می دهید، احتمالاً یک قاب در بالای بدنه پلاستیکی خواهید داشت.

دیدن این که یک سطح شیشه ای قسمت جلوی گلکسی A05s را می پوشاند بسیار عالی است. متأسفانه، سامسونگ دقیقاً از چه نوع شیشه ای برای گوشی استفاده می کند، فاش نمی کند.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

گلکسی A05s فاقد هرگونه رتبه رسمی حفاظت از نفوذ است. نه اینکه انتظار داشته باشیم سامسونگ با این قیمت برای گواهینامه ها هزینه کند. ما فقط می گوییم که از آنجایی که یک واشر لاستیکی زیبا در اطراف سینی سیم کارت وجود دارد، که نشان می دهد حداقل مقداری آب بندی در محل وجود دارد. با این حال، ما به شما توصیه نمی کنیم که گوشی را به طور هدفمند در معرض آب یا گرد و غبار قرار دهید.

کنترل ها

گلکسی A05s دارای یک مجموعه کنترل کاملا استاندارد است. خوب، شاید، به جز جک ۳.۵ میلی متری صدا، که سخت تر و سخت تر است. زنده و سرحال است و روی قسمت پایینی گوشی قرار دارد. از آنجایی که ما قبلاً در مورد قسمت پایینی صحبت کرده‌ایم، این اسپیکر تکی در گلکسی A05s را نیز در خود جای داده است. فاقد تنظیم بلندگوی استریو، حتی هیبریدی است. میکروفون اصلی و پورت USB Type-C نیز اینجا هستند.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

سمت بالای گوشی به جز سوراخی برای میکروفون ثانویه حذف نویز، عملا خالی است. هیچ خط آنتنی در قاب میانی وجود ندارد زیرا تمام آن از پلاستیک ساخته شده است و لازم نیست.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

سمت چپ قاب نیز کاملاً خالی است. سینی سیم‌کارت اینجاست، کاملاً در بالا قرار دارد، که دقیقاً مکان معمولی برای آن نیست. ما خوشحالیم که Galaxy A05s دارای دو اسلات نانو سیم کارت مجزا و همچنین یک اسلات اختصاصی microSD در سینی خود است. شما مجبور نیستید بین سیم‌کارت دوم و فضای ذخیره‌سازی بیشتر یکی را انتخاب کنید.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

در سمت راست گوشی دکمه تنظیم صدا و پاور قرار دارد. هر دو از نظر ارتفاع در موقعیت خوبی قرار دارند و بازخورد لمسی مناسب، اگر نگوییم کامل، ارائه می دهند. دکمه پاور در گلکسی A05s به عنوان حسگر اثرانگشت عمل می کند. این یک خواننده خازنی کلاسیک است و هم بسیار دقیق و هم سریع است. ما هیچ شکایتی از آن نداریم.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

همانطور که قبلا ذکر شد، حسگر اثرانگشت در دکمه پاور کناری تعبیه شده است و نه در جلوی دستگاه. به هر حال نه این که بتوانید یک خواننده در صفحه نمایش با پنل LCD داشته باشید. با این حال، حداقل می توانید هر دو ضربه زدن را برای روشن و خاموش کردن صفحه فعال کنید، که راحت است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

عملا هیچ کنترلی در جلوی گوشی وجود ندارد. دوربین سلفی در یک بریدگی دایره‌ای نسبتاً عمیق قرار می‌گیرد که هدفون آن به‌خوبی در بالای آن قرار گرفته است و حسگرهای نور و مجاورت در کناره‌ای در قاب بالایی پنهان شده‌اند.

هیچ LED اعلان وجود ندارد، اما جای تعجب نیست، زیرا این روزها در گوشی‌ها بسیار نادر هستند.

قابلیت اتصال

گلکسی A05s در بخش اتصال به خوبی عمل می کند. اگرچه، مستقیماً باید توجه داشته باشیم که این یک دستگاه ۵G نیست. هر دو اسلات نانو سیم کارت روی گوشی از اتصال همزمان ۴G LTE پشتیبانی می کنند.

A05s همچنین دارای Wi-Fi ac دو بانده و بلوتوث ۵.۱ است. اگرچه پشتیبانی LE را ارائه می دهد. متأسفانه، هیچ NFC روی هواپیما وجود ندارد، و همچنین بلستر IR وجود ندارد. واحد ما یک گیرنده رادیویی FM دارد، اما ممکن است وابسته به منطقه باشد، بنابراین با خرده فروش محلی خود مشورت کنید. یک گیرنده با پشتیبانی از GPS، GLONASS، GALILEO، BDS و QZSS موقعیت یابی را انجام می دهد.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

درگاه USB Type-C در پایین می‌تواند حداکثر ۲۵ وات را بپذیرد، که نسبت به شارژ ۱۵ واتی Galaxy A04s این پورت همچنین از USB Host/OTG پشتیبانی می کند. با این حال، هیچ چیز واقعاً فانتزی فراتر از آن وجود ندارد، مانند خروجی ویدیو. پورت Type-C توسط یک اتصال USB 2.0 پشتیبان‌گیری می‌شود، که به معنای سرعت انتقال داده‌ها تا ۴۸۰ مگابیت در ثانیه است.

گلکسی A05s در بخش حسگر کمی سبک است. شتاب سنج sc7a20 دارد اما ژیروسکوپ ندارد. این دو معمولاً ترکیبی هستند. یک سنسور نور sip3515 وجود دارد که خوشبختانه با یک سنسور مجاورت سخت افزاری از همان مدل جفت شده است. در اینجا هیچ سنسور مجاورت مجازی ناخوشایندی وجود ندارد. A05s به طور مشخص فاقد مغناطیس سنج و قطب نما است. با این حال، فشارسنج در هواپیما وجود ندارد.

یک صفحه نمایش بزرگتر، اکنون با وضوح FullHD

نمایشگر یکی از ارتقاءهای اصلی دستگاه Galaxy A سطح پایه در سال جاری است. برای شروع، در مقایسه با پنل موجود در Galaxy A04s، پنل موجود در A05s کمی رشد کرده است و اکنون اندازه ۶.۷ اینچ در مورب. نسبت تصویر هنوز همان ۲۰:۹ آشناست.

مهمتر از آن، با این حال، نمایشگر انتخابی امسال دارای وضوح FullHD ۱۰۸۰ x است. ۲۴۰۰ پیکسل بالاتر از صفحه نمایش HD+ در A04s. این یک جهش قابل توجه در وضوح از حدود ۲۷۰ ppi به حدود ۳۹۳ ppi در مدل جدید است. این تفاوت قطعا در شخص قابل توجه است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

متأسفانه، این تنها ستایشی است که می‌توانیم برای نمایشگر گلکسی ۰۵s ارائه کنیم. به خصوص روشن نمی شود. ما حداکثر ۴۶۸ نیت روشنایی را روی نوار لغزنده اندازه‌گیری کردیم. در فضای باز قابل استفاده است اما مطمئنا راحت نیست.

هنوز تنظیم خودکار روشنایی وجود دارد که به خوبی کار می‌کند، اما نمایشگر فقط در نور شدید می‌تواند به ۴۶۸ نیت یا بیشتر برسد. کنتراست نیز می‌تواند بهتر باشد، زیرا رنگ‌های مشکی روی پنل کمی نور می‌تابند. ما ۱۴۱۸:۱ را اندازه گرفتیم.

تست حداکثر روشنایی صفحه نمایش

الگوی تست سفید، ۷۵% پر (nits)

  • حالت دستی
  • مد ماشین

گلکسی A24 4Gگلکسی A24 4G

۱۰۱۲
۶.۵″ Super AMOLED۱۰۸۰ x 2340 پیکسل

تکنو اسپارک 10 پروتکنو اسپارک ۱۰ پرو

۵۲۱
۶.۸″ IPS LCD۱۰۸۰ x 2460 پیکسل

گلکسی A14 5Gگلکسی A14 5G

۵۱۹
۶.۶″ PLS LCD۱۰۸۰ x 2408 پیکسل

تکنو پووا 5 پروتکنو پووا ۵ پرو

۵۰۹
۶.۷۸″ IPS LCD۱۰۸۰ x 2460 پیکسل

Moto G54 PowerMoto G54 Power

۴۸۹
۶.۵″ IPS LCD۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

گلکسی A05sگلکسی A05s

۴۶۸
۶.۷″ PLS LCD۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

گلکسی A04sگلکسی A04s

۳۸۹
۶.۵″ IPS LCD۷۲۰ x 1600 پیکسل

دقت رنگ نیز در گلکسی A05s مناسب نیست. این گوشی کاملاً بدون تنظیمات رنگ ارائه می شود. هیچ حالت، نقطه سفید یا تنظیم دمای رنگ وجود ندارد.

انتظار می رود گلکسی A05s از ویدیوی HDR پشتیبانی نمی کند. نه در صفحه نمایش آن و نه از نظر رمزگشایی ویدیو.

پشتیبانی از HDR - بررسی Samsung Galaxy A05s Widevine - بررسی Samsung Galaxy A05s قابلیت‌های پخش Netflix - بررسی Samsung Galaxy A05s
پشتیبانی HDR • Widevine • قابلیت پخش Netflix

نکته مثبت تر، این تلفن دارای بالاترین گواهینامه Widevine L1 DRM است که به برنامه هایی مانند Netflix اجازه می دهد تا جریان های ویدیویی FullHD را برای اشباع وضوح صفحه نمایش خود ارائه دهند.

کنترل با نرخ تازه سازی بالا

Samsung Galaxy A05s دارای حداکثر نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز است. متأسفانه، در حالی که مزایایی را برای صاف بودن درک شده در رابط کاربری ارائه می‌کند، اما اجرای نرخ تازه‌سازی بالا عالی نیست زیرا زمان پاسخ پیکسل واقعی نمایشگر بسیار کم است. هنگام حرکت اجسام روی صفحه نمایش، ارواح و لکه گیری زیادی وجود دارد. تقریباً به نظر می‌رسد مصنوعات بصری از اورکلاک کردن یک پانل فراتر از قابلیت‌های نرخ تازه‌سازی بومی آن به دست می‌آید.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

هنوز هم با نرخ به‌روزرسانی بالا در گلکسی A05 چیزهای عجیب‌تری وجود دارد. برای اولین بار، هیچ تنظیماتی برای کنترل نرخ تجدید وجود ندارد. هیچ حالتی وجود ندارد و هیچ راهی برای کاهش دستی به ۶۰ هرتز وجود ندارد، که کمی حذفی عجیب است.

همانطور که توسط خود سیستم گزارش شده است، گوشی قطعاً از رفرش کردن در فرکانس ۹۰ یا ۶۰ هرتز پشتیبانی می کند. A05s تقریباً به طور کامل روی عملکرد ۹۰ هرتز قفل شده است. این شامل UI و بیشتر برنامه ها می شود. تنها استثناهای قابل توجهی که متوجه شدیم برخی از سناریوهای پخش ویدیو است. متأسفانه، نه همه آنها، اما بیشتر اوقات، تلفن یک ویدیو در حال پخش را تشخیص می دهد و برای صرفه جویی در مصرف برق، به طور خودکار تا ۶۰ هرتز کاهش می یابد.

Samsung Galaxy A05s بیشتر اوقات با 90 هرتز کار می کند - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s بیشتر اوقات با 90 هرتز کار می کند - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s بیشتر اوقات با 90 هرتز کار می کند - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s بیشتر اوقات با 90 هرتز کار می کند - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s بیشتر اوقات با 90 هرتز کار می کند - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s بیشتر اوقات با فرکانس ۹۰ هرتز کار می کند

طبیعتاً، ما بازی با نرخ تازه سازی بالا را نیز امتحان کردیم، با موفقیتی متفاوت. نیمی از بازی‌هایی که امتحان کردیم با فرکانس ۹۰ هرتز اجرا می‌شدند، در حالی که سایر عناوین آزمایشی متأسفانه به ۶۰ هرتز کاهش یافتند. اینطور نیست که گلکسی A05s قدرت زیادی برای افزایش نرخ فریم بالا داشته باشد، اما داشتن این گزینه خوب بود.

بازی با نرخ تازه سازی بالا - بررسی Samsung Galaxy A05s بازی با نرخ تازه سازی بالا - بررسی Samsung Galaxy A05s بازی با نرخ تازه سازی بالا - بررسی Samsung Galaxy A05s بازی با نرخ تازه سازی بالا - بررسی Samsung Galaxy A05s
بازی با نرخ تازه سازی بالا

با در نظر گرفتن همه موارد، باید بگوییم که رفتار نرخ به‌روزرسانی بالای گلکسی ۰۵s قابل تحمل است، اما چیزی بیش از این نیست. ما به خصوص اهمیت نمی دهیم که تلفن با نرخ تازه سازی تقریباً ثابت ۹۰ هرتز کار می کند زیرا قبلاً آزمایش کرده ایم که این جهش کوچک بیش از ۶۰ هرتز به ندرت بر استقامت باتری تأثیر می گذارد. ما آرزو می‌کنیم که تشخیص پخش خودکار ویدیو سازگارتر باشد و مشکلی نداشته باشیم که کنترل دستی بیشتری روی نرخ به‌روزرسانی در سطح سیستم یا هر برنامه داشته باشیم.

عمر باتری

گلکسی A05s یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپری دارد. همانطور که ممکن است بدانید، ما اخیراً آزمایش باتری جدید GSMArena 2.0 و معیار جدید امتیاز استفاده فعال را معرفی کردیم. می‌توانید همه چیز درباره آن را اینجا بخوانید.

گلکسی A05s در تست باتری ما بسیار خوب عمل کرد. هیچ چیز دیدنی نیست، اما هنوز یک نمایش قوی است. این شماره‌های استقامت تماس عالی را مدیریت می‌کند، و پخش ویدیو و استقامت وب آن نیز تا نیمه بد نیست. جزء بازی کمی مورد نظر باقی می ماند.

میکس GSMARENA
۲۰%
۳۰%
۳۰%
۲۰%
تماس می گیرد
وب
ویدیو
بازی
تست باتری خودکار از طریق برنامه viSer توسط 
Samsung
Galaxy A05s
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

ساعت ۱۱:۳۲ساعت ۳۸:۰۲ساعت ۱۰:۰۶ساعت ۱۲:۱۷ساعت ۷:۱۹
Xiaomi
Poco C65
۵۰۰۰ mAh

ساعت ۱۱:۳۱ساعت ۴۵:۱۵ساعت ۱۱:۰۷ساعت ۱۵:۳۶ساعت ۵:۳۲

❌︎

Motorola
Moto G54 Power
۶۰۰۰ mAh

ساعت ۱۳:۵۴ساعت ۴۲:۰۱ساعت ۱۳:۱۲ساعت ۱۶:۴۰ساعت ۷:۳۴

❌︎

Xiaomi
Poco F5
۵۰۰۰ mAh

ساعت ۱۱:۵۲ساعت ۲۹:۱۹ساعت ۱۰:۰۵ساعت ۱۳:۱۴۰۸:۰۰.

❌︎

Xiaomi
Redmi Note 12 Pro
۵۰۰۰ mAh

ساعت ۱۲:۰۸ساعت ۲۴:۵۵ساعت ۹:۴۵ساعت ۳:۱۸ بعد از ظهرساعت ۸:۲۰

❌︎

امتیاز استفاده فعال

سرعت شارژ

Samsung Galaxy A05s با نرخ نسبتاً مناسبی شارژ می شود، اگرچه به سختی سریع ترین در میان یا در گروه قیمتی خود است. سامسونگ این گوشی را به عنوان قابلیت شارژ ۲۵ واتی ارزیابی می کند که ارتقای کمی نسبت به حد مجاز مصرف ۱۵ وات گلکسی A04s و سایر دستگاه های سامسونگ مانند گلکسی A14 5G است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

از آنجایی که چنین است، و متأسفانه، شارژر در جعبه گلکسی A05s دریافت نمی کنید، ما آن را با یکی از شارژرهای ۲۵ واتی PD+PPS سامسونگ جفت کردیم. با نظارت بر منحنی شارژ، دیدیم که تلفن با این شارژر ۲۴ وات انرژی مصرف می‌کند، بنابراین به نظر می‌رسد این دو خوب بازی می‌کنند.

گلکسی A05s توانست ظرف پانزده دقیقه از صفر به ۲۴% و سپس ۴۳% برسد. در ۳۰ دقیقه روی شارژر. شارژ کامل درست حدود ۱:۲۶ ساعت طول کشید. برای یک دستگاه مقرون به صرفه اصلاً خیلی ضعیف نیست.

سرعت شارژ

  • در ۱۵ دقیقه
  • در ۳۰ دقیقه
  • زمان تا شارژ کامل (از ۰%)

تکنو پووا 5 پروتکنو پووا ۵ پرو

۷۰%
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت۶۸ وات

Redmi Note 12 4GRedmi Note 12 4G

۵۵%
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت۳۳ وات

Realme C55Realme C55

۵۰%
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت۳۳W SuperVOOC

گلکسی A24 4Gگلکسی A24 4G

۴۶%
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت۲۵ وات سامسونگ PD + PPS

Moto G54 PowerMoto G54 Power

۴۴%
۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت۳۳W QC3+

گلکسی A05sگلکسی A05s

۴۳%
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت۲۵ وات سامسونگ PD + PPS

تکنو اسپارک 10 پروتکنو اسپارک ۱۰ پرو

۳۵%
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت۱۸ وات

کیفیت بلندگو

Galaxy A05s تنها دارای یک بلندگوی تکی است که در پایین کار می کند و آن نیز چندان چشمگیر نیست. در آزمون ما فقط نمره بلندی متوسط را مدیریت کرد. و به سختی از قلمرو زیر متوسط ​​خارج شد.

پاسخ فرکانسی آن مناسب است، اما چیزی برای تماس با خانه وجود ندارد. به طور خاص، میان و صداها به اندازه کافی، و مسلماً بخش مهمی هستند. به علاوه، باید به یاد داشته باشیم که این A05 چقدر ارزان است و انتظارات خود را بر اساس آن تنظیم کنیم.

از نظر ویژگی های صوتی اضافی، Galaxy A05s دارای Dolby Atmos و Dolby Atmos برای پشتیبانی از بازی داخلی. هر دوی این ویژگی‌های اکولایزر فقط با هدفون و هدست‌های بلوتوث کار می‌کنند.

گزینه ها و ویژگی های صدا - بررسی Samsung Galaxy A05s گزینه ها و ویژگی های صدا - بررسی Samsung Galaxy A05s
گزینه ها و ویژگی های صدا

ویژگی صدای برنامه جداگانه سامسونگ نیز وجود دارد. این به شما امکان می دهد یک برنامه را انتخاب کنید و خروجی صدای آن را به دستگاه خاصی متفاوت از دستگاه خروجی اصلی فعلی تلفن تغییر دهید. این یک ویژگی واقعاً منظم است.

One UI Core 5.1 در بالای اندروید ۱۳

انتظار آخرین اندروید ۱۴ از گلکسی A05s کمی جاه طلبانه است و ما نمی توانیم به جای آن از دریافت اندروید ۱۳ شکایت کنیم. چیزی که کمی ناامید کننده تر است اما غیرمنتظره نیست این است که گلکسی A05s “هسته” سامسونگ را دریافت می کند. نسخه One UI. به طور دقیق، یک UI Core 5.1. در مقایسه با رابط کاربری One UI معمولی، برخی از ویژگی های پیشرفته تر را از دست داده است.

اگر تعجب می کنید، برخی از حذفیات قابل توجه عبارتند از حالت Easy Mode، Edge Panels، Good Lock، Link to Windows، Samsung Knox Security، Samsung Pay و Secure Folder. این فهرست غیر جامع قبلا طولانی‌تر بود، اما خوشبختانه ویژگی‌های بیشتر و بیشتری به “هسته” کاهش یافته است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

با وجود اجرای یک رابط کاربری One UI “Core”، Galaxy A05s بیشتر مجموعه ویژگی ها و ظاهر و احساس شاخه اصلی One UI را دارد.

برای اکثر افراد، حسگر اثر انگشت نصب شده در کنار، احتمالاً روش اصلی باز کردن قفل خواهد بود، اما همچنان می‌توانید به جای آن یا در کنار آن از قفل با چهره استفاده کنید. می‌تواند در موقعیت‌های خاص راحت‌تر باشد، اما عموماً امنیت کمتری دارد زیرا از دوربین سلفی استفاده می‌کند. اگر در حالی که فقط گوشی را در دست گرفته اید، اسکن های تصادفی زیادی را تجربه می کنید، می توانید عملکرد همیشه روشن اسکنر اثر انگشت را غیرفعال کنید.

گزینه های امنیتی - بررسی Samsung Galaxy A05s بیومتریک - بررسی Samsung Galaxy A05s تنظیمات اثر انگشت - بررسی Samsung Galaxy A05s ثبت نام اثر انگشت - بررسی Samsung Galaxy A05s
گزینه های امنیتی • بیومتریک • تنظیمات اثر انگشت • ثبت اثر انگشت

تجربه هنگام برخورد با اصول UI ساده و آشنا است. کشوی برنامه، سایه اعلان‌ها، برنامه‌های اخیر، صفحه قفل و صفحه اصلی، همگی مانند منوی تنظیمات عمومی، طبق معمول کار می‌کنند.

پالت رنگ تاکیدی به طور خودکار بر اساس کاغذدیواری شما ایجاد می‌شود و سیستم انتخاب گسترده‌ای از ترکیب رنگ‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد که پالت را می‌توان روی نمادهای برنامه نیز اعمال کرد.

Task Switch یک کار معمولی است که از چندوظیفگی هم به صورت پاپ آپ و هم با صفحه نمایش تقسیم شده پشتیبانی می کند.

مبانی One UI 5.1: صفحه قفل - بررسی Samsung Galaxy A05s مبانی One UI 5.1: صفحه اصلی - بررسی Samsung Galaxy A05s اصول One UI 5.1: کشوی برنامه - بررسی Samsung Galaxy A05s مبانی One UI 5.1: اعلان ها - بررسی Samsung Galaxy A05s مبانی One UI 5.1: تنظیمات سریع - بررسی Samsung Galaxy A05s مبانی One UI 5.1: Task switcher - بررسی Samsung Galaxy A05s
مبانی One UI 5.1: صفحه قفل • صفحه اصلی • کشوی برنامه • اعلان ها • تنظیمات سریع • تعویض کار

اکنون می‌توانید ابزارک‌ها را روی هم قرار دهید، و می‌توانید با یک کشیدن انگشت ساده بین ویجت‌های انباشته جابه‌جا شوید. همه ویجت ها از انباشته شدن پشتیبانی نمی کنند.

ویجت های انباشته - بررسی Samsung Galaxy A05s ویجت های انباشته - بررسی Samsung Galaxy A05s ویجت های انباشته - بررسی Samsung Galaxy A05s ویجت های انباشته - بررسی Samsung Galaxy A05s ویجت های انباشته - بررسی Samsung Galaxy A05s
ویجت های انباشته شده

حالت‌ها و روتین‌ها، ویژگی مشابه با فوکوس اپل، نیز وجود دارد. مدتی قبل در One UI Core وجود نداشت. می‌توانید بر اساس کاری که در حال حاضر انجام می‌دهید، حالتی را انتخاب کنید و اقدامات خاصی را انجام دهید، پروفایل‌های صدا، تنظیمات نمایشگر، اعلان‌ها و غیره را تغییر دهید. به عنوان مثال، نمایه Routines رانندگی را می‌توان برای روشن کردن حالت DnD و راه‌اندازی خودکار Spotify تنظیم کرد. حتی می‌توانید روال‌های خاصی را با اقداماتی که انتخاب می‌کنید فعال کنید، مانند روشن کردن نقطه اتصال یا حالت هواپیما.

حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A05s حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A05s حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A05s حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A05s حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A05s حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A05s
حالت ها و روال ها

Gaming Hub (که قبلا Game Launcher نامیده می شد) – هاب برای همه بازی های شما، همچنین گزینه هایی را برای محدود کردن حواس پرتی در زمانی که بازی در اینجا باقی می ماند، ارائه می دهد.

یک برنامه گالری داخلی و یک فایل منیجر اختصاصی هر دو و همچنین مرورگر وب اینترنت سامسونگ وجود دارد. چندوظیفه ای با صفحه تقسیم نیز یک گزینه است.

Gaming Hub - بررسی Samsung Galaxy A05s گالری - بررسی Samsung Galaxy A05s مدیر فایل - بررسی Samsung Galaxy A05s تقسیم صفحه - بررسی Samsung Galaxy A05s
مرکز بازی • گالری • مدیر فایل • تقسیم صفحه

قابلیت Samsung Edge Panels در هیچ کجا یافت نمی‌شود، اما همچنان برخی از حذفیات از نسخه Core One UI انتظار می‌رود.

عملکرد و معیارها

Samsung Galaxy A05s از چیپست Qualcomm Snapdragon 680 4G پشتیبانی می کند. این یک تراشه نسبتا قدیمی از سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ است. این تراشه هرگز تراشه قدرتمندی نبود و اکنون قدمت خود را نشان داده است. از جنبه مثبت آن، ارتقای قابل توجهی نسبت به Exynos 850 است که سال گذشته Galaxy A04s را تامین می کرد، هم از نظر قدرت خام و هم از نظر قدرت خام. فرآیند تولید ۶ نانومتری کوچکتر و کارآمدتر آن.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

اسنپدراگون ۶۸۰ ۴G دارای یک راه اندازی پردازنده هشت هسته ای متشکل از چهار هسته Kryo 265 Gold (Cortex-A73) با کلاک تا ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر Kryo 265 Silver (Cortex-A53) با سرعت حداکثر ۱.۹ گیگاهرتز است. . اینها با پردازنده گرافیکی Adreno 610 با فرکانس ۱۱۱۴ مگاهرتز جفت می شوند. ما همچنین یک ISP Spectra 346، یک مودم X11 LTE با قابلیت سرعت دانلود Cat.13 و یک کنترلر رم دو کاناله LPDDR4X 2133 MHz داریم. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، گلکسی A05s با ۶ یا ۴ گیگابایت رم LPDDR4X در دسترس است. ما آخرین پیکربندی کوچکتر را در واحد بررسی خود داریم.

تبلیغات

حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت در هر دو نوع رم ثابت است اما از طریق کارت microSD قابل ارتقا است. ما اطلاعاتی را در مورد یک نسخه ۶۴ گیگابایتی موجود دیده‌ایم، اما به نظر می‌رسد که در هیچ کجا فروخته نمی‌شود. جای تاسف است که سامسونگ از تراشه های ذخیره سازی eMMC 5.1 به جای نوعی ذخیره سازی سریعتر UFS استفاده می کند. این به خودی خود قطعاً بر عملکرد کلی و روان بودن سیستم تأثیر می گذارد.

اسنپدراگون ۶۸۰ حتی با توجه به محدوده قیمتی که دارد، از تنظیمات CPU خاصی برخوردار نیست. در سناریوی تست همه هسته ای عملکرد وحشتناکی ندارد، اما عملکرد تک هسته ای آن واقعاً آن را ناامید می کند. حتی مدیاتک هلیو جی ۸۸ و جی ۸۵ نیز در این بخش برتری دارند. هسته های ARM Cortex در اسنپدراگون ۶۸۰ به سادگی در دندان قرار می گیرند.

GeekBench 6

  • چند هسته ای
  • تک هسته ای

Moto G54 PowerMoto G54 Power

۲۳۴۶
ابعاد ۷۰۲۰۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

تکنو پووا 5 پروتکنو پووا ۵ پرو

۲۱۰۲
ابعاد ۶۰۸۰۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم

Redmi Note 12 5GRedmi Note 12 5G

۲۰۱۷
اسنپدراگون ۴ نسل ۱۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم

گلکسی A24 4Gگلکسی A24 4G

۱۹۰۰
هلیو جی ۹۹۱۲۸ گیگابایت، ۴ گیگابایت رم

گلکسی A14 5Gگلکسی A14 5G

۱۸۳۹
MT6833 ابعاد ۷۰۰۶۴ گیگابایت، ۴ گیگابایت رم

گلکسی A05sگلکسی A05s

۱۴۴۹
اسنپدراگون ۶۸۰ ۴G۱۲۸ گیگابایت، ۴ گیگابایت رم

Realme C55Realme C55

۱۴۱۳
هلیو جی ۸۸۱۲۸ گیگابایت رم ۶ گیگابایت

AnTuTu به طور کلی نسبت به گلکسی A05s مهربان تر است، اما به اندازه کافی سخت نگاه کنید و همچنان متوجه خواهید شد که سخت افزار آن را عقب نگه می دارد. مقایسه با Realme 9 قدیمی‌تر، مبتنی بر همان چیپست Snapdragon 680، بسیار جالب است. Realme 9 مقداری رم بیشتری در اختیار دارد که ممکن است به امتیاز بالاتری برای آن کمک کند، اما این احتمال نیز وجود دارد که حافظه eMMC گلکسی A05s آن را عقب نگه دارد.

AnTuTu

  • v9
  • v10

Moto G54 PowerMoto G54 Power

۴۳۲۷۷۲
ابعاد ۷۰۲۰۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

Redmi Note 12 4GRedmi Note 12 4G

۳۱۹۲۱۹
اسنپدراگون ۶۸۵۵۴ گیگابایت، ۴ گیگابایت رم۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

گلکسی A14 5Gگلکسی A14 5G

۳۰۷۸۸۶
MT6833 ابعاد ۷۰۰۶۴ گیگابایت، ۴ گیگابایت رم۱۰۸۰ x 2408 پیکسل

قلمرو 9قلمرو ۹

۲۹۰۰۹۷
اسنپدراگون ۶۸۰۱۲۸ گیگابایت، ۶ گیگابایت۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

گلکسی A23گلکسی A23

۲۷۳۵۵۴
اسنپدراگون ۶۸۰۶۴ گیگابایت، ۴ گیگابایت رم۱۰۸۰ x 2408 پیکسل

گلکسی A05sگلکسی A05s

۲۶۴۶۵۴
اسنپدراگون ۶۸۰ ۴G۱۲۸ گیگابایت، ۴ گیگابایت رم۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

Redmi 12Redmi 12

۲۵۸۰۰۶
هلیو جی ۸۸۱۲۸ گیگابایت، ۴ گیگابایت رم۱۰۸۰ x 2460 پیکسل

پردازنده گرافیکی Adreno 610 نیز یک اسب جایزه نیست. و مطمئناً، می توان استدلال کرد که وضوح صفحه نمایش FullHD ارتقا یافته تا حدودی مانعی در بخش عملکرد GPU است. با این حال، واقعیت این است که Adreno 610 به سادگی قدرت زیادی ندارد. با این حال، در یک نکته مثبت تر، با نگاهی به تست های رندر خارج از صفحه، می توانیم متوجه شویم که عملکرد GPU نسبت به گلکسی A04s افزایش خوبی دارد. همچنین، این چیزی است که می‌توانیم از اسنپدراگون ۶۸۰ انتظار داشته باشیم، و اعداد تقریباً با اعداد هلیو G88 مدیاتک برابری می‌کنند.

GFXBench (روی صفحه)

  • ماشین چیس ES 3.1
  • منهتن ES 3.1
  • منهتن ES 3.0

Moto G54 PowerMoto G54 Power

۱۸
ابعاد ۷۰۲۰IMG BXM-8-256۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

Redmi 12 5GRedmi 12 5G

۸.۲
اسنپدراگون ۴ نسل ۲Adreno 613۱۰۸۰ x 2460 پیکسل

تکنو اسپارک 10 پروتکنو اسپارک ۱۰ پرو

۸.۱
هلیو جی ۸۸Mali-G52 MC2۱۰۸۰ x 2460 پیکسل

Redmi Note 12 4GRedmi Note 12 4G

۷.۵
اسنپدراگون ۶۸۵Adreno 610۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

قلمرو 9قلمرو ۹

۷.۳
اسنپدراگون ۶۸۰Adreno 610۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

گلکسی A05sگلکسی A05s

۷
اسنپدراگون ۶۸۰ ۴GAdreno 610۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

ردمی نوت 11ردمی نوت ۱۱

۶.۸
اسنپدراگون ۶۸۰Adreno 610۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

GFXBench (خارج از صفحه)

  • Car Chase ES 3.1 1080p
  • Manhattan ES 3.1 1080p
  • Manhattan ES 3.0 1080p

Moto G54 PowerMoto G54 Power

۱۹
ابعاد ۷۰۲۰IMG BXM-8-256۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

Realme C55Realme C55

۱۰
هلیو جی ۸۸Mali-G52 MC2۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

Redmi 12 5GRedmi 12 5G

۹.۷
اسنپدراگون ۴ نسل ۲Adreno 613۱۰۸۰ x 2460 پیکسل

Redmi Note 12 4GRedmi Note 12 4G

۸.۶
اسنپدراگون ۶۸۵Adreno 610۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

گلکسی A23گلکسی A23

۸.۳
اسنپدراگون ۶۸۰Adreno 610۱۰۸۰ x 2408 پیکسل

گلکسی A05sگلکسی A05s

۸.۲
اسنپدراگون ۶۸۰ ۴GAdreno 610۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

قلمرو 9قلمرو ۹

۸.۲
اسنپدراگون ۶۸۰Adreno 610۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

همانطور که گفته شد، ۳Dmark، که در تجربه ما تمایل دارد نتایج بهتر و قابل مقایسه‌تری را در میان چیپست‌ها ارائه دهد، هلیو G88 مدیاتک را کاملاً جلوتر از Galaxy A05s و Snapdragon 680 آن قرار می‌دهد. ما می توانیم در این بخش قیمت دریافت کنیم.

۳DMark (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

  • حیات وحش Vulkan 1.1
  • حیات وحش افراطی

تکنو پووا 5 پروتکنو پووا ۵ پرو

۱۳۳۴
ابعاد ۶۰۸۰Mali-G57 MC2۱۰۸۰ x 2460 پیکسل

Redmi 12Redmi 12

۷۴۵
هلیو جی ۸۸Mali-G52 MC2۱۰۸۰ x 2460 پیکسل

Realme C55Realme C55

۷۴۰
هلیو جی ۸۸Mali-G52 MC2۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

Redmi 12 5GRedmi 12 5G

۶۶۵
اسنپدراگون ۴ نسل ۲Adreno 613۱۰۸۰ x 2460 پیکسل

Redmi Note 12 4GRedmi Note 12 4G

۶۵۲
اسنپدراگون ۶۸۵Adreno 610۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

گلکسی A05sگلکسی A05s

۵۹۳
اسنپدراگون ۶۸۰ ۴GAdreno 610۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

ردمی نوت 11ردمی نوت ۱۱

۴۳۹
اسنپدراگون ۶۸۰Adreno 610۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

نکته مثبت تر، اسنپدراگون ۶۸۰ یک چیپست بسیار باحال است که رام کردن آن با یک راه حل خنک کننده مدرن، حتی یک راه حل اقتصادی، دشوار نیست. گلکسی A05s هرگز روی سطح خود حتی نسبتاً گرم نشد. تراشه در اکثر تست های استرس طولانی مدت ما با کاهش تدریجی و حداقلی رفتار بسیار خوبی داشت. با این حال، در حدود چهل دقیقه، یک “لکنت” نسبتاً عجیب و نگران کننده ایجاد کرد. رفتار، به طور ناگهانی و مختصر عملکرد خود را کاهش می دهد. این برای سناریویی مانند جلسات طولانی بازی ایده آل نیست، زیرا می تواند منجر به لکنت در بازی شود.

کاهش حرارت - بررسی Samsung Galaxy A05s کاهش حرارت - بررسی Samsung Galaxy A05s کاهش حرارت - بررسی Samsung Galaxy A05s
دریچه گاز حرارتی

به طور کلی، نمی‌توانیم بگوییم که گلکسی A05s ما را با چیزی نزدیک به عملکردی که ما آن را صاف می‌نامیم تحت تأثیر قرار داده است. مطمئناً، در طول تست‌های استفاده معمولی ما هرگز به طور کامل دچار لکنت نشد، اما انیمیشن‌ها و انتقال‌ها هنوز بسیار کند هستند. در حالی که از یک دستگاه مقرون به صرفه انتظار می رود، سخت افزار قدرتمندتری در این محدوده قیمت وجود دارد.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دو کمک ۲ مگاپیکسلی

در بخش دوربین تغییرات زیادی نسبت به Galaxy A04s تغییر نکرده است. حداقل نه در پشت، جایی که گلکسی A05s همچنان دارای یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی همراه با دو واحد ۲ مگاپیکسلی است – یکی دوربین ماکرو اختصاصی، در حالی که دیگری برای داده های عمقی است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

بررسی فایل‌های پیکربندی نشان داد که دوربین اصلی آن‌طور که انتظار می‌رفت در واقع از سنسور سامسونگ استفاده نمی‌کند، بلکه از یک واحد Hynix hi5022 استفاده می‌کند. بر اساس آنچه که ما موفق به کشف آن شده ایم، hi5022 یک سنسور بسیار جدید از سال ۲۰۲۳ با ۱/۲.۸″ اندازه و پیکسل های مجزا ۰.۶۴ میکرومتر. در گلکسی A05s، پشت یک لنز f/1.8 قرار گرفته و دارای سیستم فوکوس خودکار ساده است. هیچ چیز فانتزی فراتر از آن نیست.

در ادامه، ما دو دوربین ۲ مگاپیکسلی را داریم. ما مطمئن نیستیم که کدام سنسور متعلق به کدام دوربین است، اما یکی از این سنسورها از سنسور GalaxyCore gc2375h استفاده می کند، در حالی که دیگری مبتنی بر SuperPix sp2507 است. فایل‌های پیکربندی همچنین به حسگر SmartSens sc201 اشاره می‌کنند که ارزش آن را دارد. هر دوی این دوربین های کمکی ۲ مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار و دارای دیافراگم f/2.4 هستند.

در نهایت دوربین سلفی را داریم که از نظر وضوح نسبت به گلکسی A04s سال گذشته ارتقا یافته است. گلکسی A05s یک سلفی ۱۳ مگاپیکسلی f/2.0 دارد که متأسفانه، اما کاملاً مورد انتظار، هنوز فوکوس ثابت است. واحد بررسی ما در مجموع دارای سه سنسور سلفی احتمالی است که در تنظیمات دوربین خود فهرست شده است – GalaxyCore gc13a0 (1/3.1″، ۱.۱۲μm)، Hynix hi1336 (1/3″، ۱.۱۲μm) و SmartSens sc1320 (1/1). 3.06″، ۱.۱۲ میکرومتر). دوربین سلفی اکنون می‌تواند ویدیوهای FullHD بگیرد که یک امتیاز خوب است.

برنامه دوربین همان چیزی است که این روزها در هر گوشی سامسونگ پیدا می کنید. کشیدن انگشت به چپ و راست بین همه حالت‌های موجود جابه‌جا می‌شود و گزینه‌ای برای تنظیم مجدد یا حذف برخی از حالت‌ها از منظره یاب وجود دارد. کشیدن انگشت های عمودی در هر جهت بین دوربین های جلو و عقب جابجا می شود.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

نماد تنظیمات در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش قرار دارد و به شما امکان کنترل دقیق دوربین ها را می دهد. از آنجایی که گزینه‌های کمی وجود دارد، صفحه‌های تنظیمات جداگانه برای عکس‌ها و ویدیوها دریافت نمی‌کنید. مانند خطوط شبکه، داده های مکان، و غیره، چیزهای معمولی را می توان در آنجا یافت. همچنین می توانید Scene Optimizer را روشن و خاموش کنید. با این حال، پس از شروع، هنوز باید آن را برای بار دوم از رابط کاربری اصلی تغییر دهید. این را در نظر داشته باشید.

رابط کاربری برنامه دوربین - بررسی Samsung Galaxy A05s رابط کاربری برنامه دوربین - بررسی Samsung Galaxy A05s رابط کاربری برنامه دوربین - بررسی Samsung Galaxy A05s رابط کاربری برنامه دوربین - بررسی Samsung Galaxy A05s رابط کاربری برنامه دوربین - بررسی Samsung Galaxy A05s
رابط کاربری برنامه دوربین

فقط دوربین های اصلی و سلفی از حالت شب پشتیبانی می کنند.

یک حالت حرفه ای نیز وجود دارد. کنترل‌های نوردهی دانه‌ای و فوکوس دستی، بدون پیک کردن، کنترل سرعت شاتر تا ۳۰ ثانیه را دریافت می‌کنید، اما هیستوگرام زنده یا گزینه‌ای برای کار کردن با دوربین اصلی ندارید.

تنظیمات دوربین - بررسی Samsung Galaxy A05s تنظیمات دوربین - بررسی Samsung Galaxy A05s
تنظیمات دوربین

حالت وضوح کامل در اصلی از گزینه‌های جنبه فعال می‌شود، که تا حدودی غیرقابل درک است.

کیفیت عکس در روز

دوربین اصلی در Galaxy A05s به طور پیش‌فرض، عکس‌های ذخیره‌شده را با وضوح کمی بیش از ۱۲.۵ مگاپیکسل می‌گیرد.

این عکس ها به طرز شگفت انگیزی خوب به نظر می رسند. جزئیات زیادی در قاب وجود دارد و با وجود اینکه رگه هایی از تیز شدن اضافی قابل مشاهده است، به هیچ وجه بیش از حد نیست. اگرچه شاخ و برگ و چمن کمی نرم و گل آلود به نظر می رسند. رنگ ها بیشتر طبیعی و واقعی هستند.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/2110s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1122s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/898s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1873s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1616s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1037s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی ۱۲.۵ مگاپیکسلی

تا آنجایی که برخی از ویژگی‌های کمتر مطلوب، سر و صدا و دانه‌ریزی کمی در سراسر فریم وجود دارد. به ویژه در سطوح یکنواخت قابل توجه است. همچنین، محدوده دینامیکی می‌تواند بسیار بهتر باشد، زیرا جزئیات در حال حاضر در سایه‌ها خرد می‌شوند.

در حالی که می توانید دوربین اصلی را مجبور کنید در حالت ۵۰ مگاپیکسلی عکس بگیرد، ما سودمندی چنین عملی را زیر سوال می بریم. این عکس‌های بسیار بزرگ‌تر و کار کردن با آن‌ها سخت‌تر، جزئیات بیشتری نسبت به عکس‌های معمولی ۱۲.۵ مگاپیکسلی ندارند. آنها به طور قابل توجهی کمتر پردازش شده و تیز می شوند، که ظاهر طبیعی تری ایجاد می کند، اما همچنین باعث می شود همه چیز نرم تر به نظر برسد.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/2174s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1145s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1085s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1818s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1592s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1221s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی

شایان ذکر است که برخلاف حالت پیش‌فرض دوربین binned که برای گرفتن عکس‌ها بسیار کند است، حالت ۵۰ مگاپیکسلی بسیار سریع‌تر است. این ممکن است تنها دلیلی باشد که به آن بروید.

در اینجا نحوه مقابله سامسونگ گلکسی A05s در مقابل رقبا در پایگاه داده گسترده مقایسه عکس ما آمده است.

ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
Samsung Galaxy A05s در برابر Samsung Galaxy A14 5G و Tekno Spark 10 Pro در ابزار مقایسه عکس ما

ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
۵۰ مگاپیکسل: Samsung Galaxy A05s در مقابل Samsung Galaxy A14 5G و Tekno Spark 10 Pro در ابزار مقایسه عکس ما

واسط کاربر عکس‌برداری دارای یک کلید ۲x زوم است. دوربین اصلی دارای وضوح کافی برای تطبیق زوم دیجیتال و برش است. این عکس ها بسیار مناسب به نظر می رسند و بسیار نزدیک به همتایان ۱x خود هستند. جزئیات تقریباً مشابه هستند و رنگ ها نیز همینطور. نویز و محدوده دینامیکی همچنان نقاط دردناک هستند.

Samsung Galaxy A05s: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی نمونه‌های زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 20، 1/2208s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 20، 1/460s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی نمونه‌های زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 20، 1/591s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی نمونه‌های زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 20، 1/1961s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی نمونه‌های زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 20، 1/1848s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی نمونه‌های زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 20، 1/1203s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی ۱۲.۵ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابری

Galaxy A05s عکس های پرتره بسیار خوبی با دوربین اصلی خود می گیرد. کیفیت تاری پس‌زمینه به‌ویژه نقطه بالایی است. تشخیص و تفکیک سوژه مناسب است، هرچند دور از کامل بودن، که با توجه به وجود حسگر عمق اختصاصی در پشت تلفن، کمی عجیب است.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 110، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 253، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 203، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 23، 1/60s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی ۱۲.۵ مگاپیکسلی

Samsung Galaxy A05s: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 117، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 245، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 191، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 39، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های پرتره دوربین اصلی ۱۲.۵ مگاپیکسلی

Galaxy A05s فاقد دوربین فوق عریض است که به طور قابل توجهی به کاربرد کلی آن آسیب می رساند. با این حال، حداقل یک دوربین ماکرو اختصاصی دریافت می کنید که با وجود رزولوشن محدود ۲ مگاپیکسلی، عکس های شگفت آور خوبی می گیرد. البته، نمی توان انتظار معجزه داشت، اما جزئیات و رنگ ها خوب هستند.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی

دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی جدید به اندازه کافی خوب عمل می‌کند، اگرچه عکس‌های آن بسیار عالی هستند. علیرغم اصرار ما برای خاموش کردن فیلترهای زیبایی، این فیلترها کمی بیش از حد تهاجمی پردازش شده به نظر می رسند. تیز کردن نیز بسیار آزادانه اعمال می شود. محدوده دینامیکی نیز می تواند بهتر باشد.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 50، 1/2457s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 50، 1/1010s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 50، 1/967s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 50، 1/1280s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 50، 1/551s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 50، 1/429s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی

با این وجود، اینها برخی از سلفی های کاملاً قابل استفاده هستند که ما در چنین دستگاهی مقرون به صرفه از انتقاد خود خارج نمی شویم.

پرتره های سلفی تقریباً به خوبی عکس های دوربین اصلی به نظر می رسند که خود گواهی است.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های پرتره دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 50، 1/584s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های پرتره دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 50، 1/398s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های پرتره دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 206، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های پرتره دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی

کیفیت فیلم برداری

سامسونگ گلکسی A05s می‌تواند در دوربین پشتی خود با سرعت ۱۰۸۰p@60fps و در سلفی با سرعت ۱۰۸۰p@30fps فیلم‌برداری کند. به‌طور پیش‌فرض، ویدیو در قالب استاندارد AVC (h.264) با نرخ بیت حدود ۱۷ مگابیت در ثانیه و جریان صوتی AAC استریو ۴۸ کیلوهرتز در داخل یک ظرف MP4 ذخیره می‌شود. همچنین گزینه ای برای کدگذاری HEVC (h.265) و صرفه جویی در فضا وجود دارد.

در حالی که نمی‌توانیم دقیقاً کیفیت ویدیوی ۱۰۸۰p از دوربین اصلی را ستایش کنیم، اما خیلی هم بد نیست. با توجه به وضوح، جزئیات مناسب است و رنگ ها زیبا و طبیعی به نظر می رسند. محدوده دینامیکی نیز به طرز شگفت آوری مناسب است. عملا هیچ صدایی برای صحبت وجود ندارد.

 

کنتراست برای ذائقه خاص ما کمی بالاست.

ویدیوهای زوم شده ۲ برابر از دوربین اصلی به طور طبیعی با جزئیات کمتر کمی دانه دانه تر به نظر می رسند. با این حال، اگر انتظارات خود را به درستی تنظیم کنید، ما این موارد را قابل استفاده می نامیم.

 

متأسفانه، هیچ تثبیت کننده ویدیو در گلکسی A05s در دسترس نیست، نه در حالت جداگانه و نه یک رابط کاربری یا تغییر تنظیمات.

در اینجا نحوه مقایسه دوربین اصلی از نظر کیفیت فیلمبرداری با دستگاه های دیگر در پایگاه داده گسترده مقایسه ویدیوی ما آمده است.

ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو
Samsung Galaxy A05s در مقابل Samsung Galaxy A14 5G و Tekno Spark 10 Pro در ابزار مقایسه ویدیوی ما

دوربین سلفی در گلکسی A05s ویدیوهای ۱۰۸۰p بسیار مناسبی می گیرد. جزئیات خوب است و رنگ ها هم همینطور.

 

کنتراست و محدوده دینامیکی می‌توانند بهتر باشند، اما ما نمی‌توانیم بیش از حد شکایت کنیم. نکته واقعاً آزاردهنده در مورد این ویدیوها نوردهی ناسازگار و دائماً در حال تغییر است.

کیفیت دوربین در نور کم

Samsung Galaxy A05s در شرایط کم نور به شدت مشکل دارد. جزئیات این عکس‌ها از دوربین اصلی آنقدر بد نیست، و نه رنگ‌ها. منابع نور حتی به خوبی مدیریت می شوند.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 383، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 463، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 694، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 704، 1/10s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی ۱۲.۵ مگاپیکسلی در نور کم

سر و صدا یک مشکل اصلی در این عکس ها است، به خصوص در سطوح یکنواخت. محدوده دینامیکی نیز می‌تواند بهتر باشد، زیرا بیشتر جزئیات در نواحی تاریک‌تر خرد می‌شوند.

می توانید از حالت شب در دوربین اصلی Galaxy 05s استفاده کنید. کمی ترکیبی است. از یک طرف، حالت شب بیشتر نویز را پاک می کند. همچنین به طور قابل توجهی قاب را روشن می کند و جزئیات بیشتری را در مناطق تاریک نشان می دهد.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 848، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 1433، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 1105، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 2764، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین اصلی ۱۲.۵ مگاپیکسلی

با این حال، از طرف دیگر، برخی از جزئیات در پردازش گم می‌شوند و “روی رنگ‌آمیزی” می‌شوند. همچنین، منابع نور در حالت شب خیلی بهتر مدیریت نمی شوند.

ما سعی کردیم در حالت زوم ۲x در نور کم نیز عکسبرداری کنیم، و در نهایت به عکس‌های نرم‌تر و دانه‌دارتر از عکس‌های ۱x رسیدیم. . ما تحت تأثیر قرار نگرفتیم.

Samsung Galaxy A05s: نمونه‌های زوم 2 برابری دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 438، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه‌های زوم 2 برابری دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با نور کم - f/1.8، ISO 926، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه‌های زوم 2 برابری دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 465، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه‌های زوم 2 برابری دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 743، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی ۱۲.۵ مگاپیکسلی در نور کم با زوم ۲ برابری

سلفی های کم نور چیزی برای تلفن خانه نیست. فقط خوبه

Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.0، ISO 1144، 1/11s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.0، ISO 3200، 1/11s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.0، ISO 1208، 1/13s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.0، ISO 1680، 1/11s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی در نور کم

حالت شب در دوربین سلفی متأسفانه واقعاً کمک زیادی نمی کند.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 1120، 1/11s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 3200، 1/11s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 1304، 1/13s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 1728، 1/11s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی

ویدئوهای کم نور از دوربین اصلی بسیار نرم و دانه‌دار با جزئیات کم هستند. با این حال، بزرگترین مشکل آنها این است که چقدر تاریک هستند.

 

انتظار می‌رود ویدیوهای با زوم ۲ برابر در کیفیت کلی کمی بدتر باشند. به نظر ما اینها به سختی قابل استفاده هستند.

رقبای بازار

Samsung Galaxy A05s دستگاهی مقرون به صرفه است. نسخه اصلی رم ۶ گیگابایتی ۱۷۴۹۹ INR (210 دلار) از سامسونگ هند قیمت دارد، و این قبل از شامل صرفه جویی های اضافی و پیشنهادات ویژه سامسونگ است. در حال حاضر ارائه می دهد.

در تلاشی برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن و دست‌یابی به گلکسی A05، سامسونگ نسخه رم ۴ گیگابایتی این گوشی را نیز با MSRP ۱۳۴۹۹ INR (162 دلار) منتشر کرد. /span>. این به طور موثر ما را با دو نکته قیمتی که باید در نظر بگیریم، باقی می گذارد.

بنابراین بیایید دستگاه های زیر ۲۳۰ دلار و تلفن های زیر ۱۸۰ دلار را بررسی کنیم. این تفاوت ۵۰ دلاری در واقع بسیار قابل توجه است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

اجازه دهید ابتدا به بقیه فهرست سامسونگ نگاهی بیندازیم. در همان لحظه، می‌توانیم ببینیم که Galaxy A24 4G در زمان نگارش این مقاله به طرز شگفت‌آوری با قیمتی در حدود ۱۷۵ دلار به فروش می‌رسد. با این حال، این قیمت ایالات متحده است و به نظر نمی رسد این مدل به طور رسمی در هند موجود باشد.

گلکسی A14 5G در هند در دسترس است و در حالی که مدل ۲۰۲۳ است و از نظر فنی دیگر جدیدترین آن نیست، با قیمت بسیار رقابتی INR 14,499 (174 دلار) برای نسخه ۴GB/64GB و INR 16,999 (204 دلار) برای نسخه به فروش می رسد. ۶ گیگابایت/۱۲۸ گیگابایت یک. ممکن است بخواهید آن را به دلیل اتصال ۵G و چیپست قدرتمندتر آن نسبت به A05s در نظر بگیرید. بقیه برگه مشخصات بین این دو کاملاً مشابه است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

شیائومی چند دستگاه قابل دوام دارد، مانند شیائومی ردمی ۱۲. این صفحه نمایش بزرگ مانند گلکسی A05s و یک LCD و یکی با وضوح FullHD+ نیز دارد. Redmi 12 دارای رتبه رسمی حفاظت از نفوذ IP53، به ویژه یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی است. Redmi همچنین دارای یک بلستر IR است و از چیپست MediaTek Helio G88 بسیار بهتر استفاده می کند.

سامسونگ گلکسی A14 5G شیائومی ردمی 12 شیائومی ردمی نوت 12 تکنو پووا 5 پرو
Samsung Galaxy A14 5G • Xiaomi Redmi 12 • Xiaomi Redmi Note 12 • Tecno Pova 5 Pro

در مرحله بعد، توصیه می کنیم Redmi Note 12 همیشه محبوب را در نظر بگیرید. همچنین کمی گرانتر از Galaxy A05s 4 گیگابایتی است، اما دارای رتبه IP53، صفحه نمایش AMOLED 120 هرتزی و شارژ ۳۳ وات است. همچنین دارای دوربین فوق عریض و چیپست اسنپدراگون ۴ نسل ۱ است.

Tecno حداقل چند گزینه جالب در اطراف این قیمت دارد. ما شخصاً Pova 5 Pro را با نرخ تازه سازی صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی IPS، چیپست قدرتمندتر و برتر Dimensity 6080، بلندگوهای استریو و شارژ سریع ۶۸ واتی با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن انتخاب می کنیم. با این حال، در حالی که از نظر فنی در اکثر جنبه‌ها پایین‌تر است، Spark 10 Pro در آزمایش‌های ما، استقامت باتری به‌طور قابل‌توجهی بهتری را مدیریت کرد. بنابراین، ما آن را نیز در مخلوط می اندازیم.

حکم ما

سامسونگ تلاش بیشتری برای به روز رسانی گلکسی A05s در سال جاری انجام داده است. ما از انتقال به FullHD+ برای رزولوشن نمایشگر، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بالاتر (البته هنوز eMMC)، وضوح بالاتر و دوربین سلفی ۱۰۸۰p و حرکت به سمت شارژ ۲۵ واتی قدردانی می کنیم. همه اینها ارتقاهای ارزشمند و قابل توجهی نسبت به Galaxy A04s هستند.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

در حالی که از نظر فنی، چیپست اسنپدراگون ۶۸۰ نیز در ستون ارتقاء قرار می گیرد. نمی‌توانیم بگوییم که از گنجاندن آن در تلفن ۲۰۲۳ استقبال می‌کنیم، به خصوص نه در ترکیب با حافظه eMMC. واقعیت این است که گلکسی A05s به طرز قابل توجهی کند است. حتی «هسته» نسخه One UI برای ارائه انیمیشن ها و انتقال های روان تلاش می کند. واضح است که هرگز در واقع لکنت نمی‌کند، اما تجربه‌ای بیش از حد خوشایند نیست، تنها با کاهش زمان پاسخ پیکسلی نمایشگر بدتر می‌شود. ما از فقدان تنظیمات نرخ تازه سازی نمایشگر یا تنظیمات رنگ قدردانی نمی کنیم.

بلندگوی منفرد در گلکسی A05s نیز چیزی برای تلفن خانگی نیست. این گوشی همچنین فاقد NFC است و چندین سنسور در فهرست آن وجود ندارد. تنظیمات دوربین همچنان از نظر تطبیق پذیری محدود است زیرا نه فوق عریض و نه تله فوتو وجود دارد. و در حالی که عملکرد مناسبی در نور خوب دارد، عملکرد دوربین اصلی در نور کم اغلب ناامید کننده است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

اسلات کارت microSD اختصاصی و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هر دو بسیار زیبا هستند، اما به سختی مختص گلکسی A05s هستند و برای جبران برخی از مشکلات اصلی‌تر دیگری که با آن مواجه شده‌ایم کافی نیستند. اگر واقعاً یک سامسونگ با این قیمت می‌خواهید، بسته به محل زندگی و بودجه‌تان، احتمالاً به جای Galaxy A14 5G یا Galaxy A24 4G می‌رویم. ما وقتمان را با هر دوی این دستگاه ها بیشتر از A05 دوست داشتیم. یا، در عوض، کمی بیشتر خرید کنید.

طرفداران

  • طراحی زیبا با کیفیت ساخت خوب.
  • عمر باتری خوب
  • عملکرد مناسب دوربین در نور روز
  • حافظه قابل ارتقا با اسلات اختصاصی microSD؛ یک جک ۳.۵ میلی متری صدا

منفی

  • LCD کم رنگ با شبح و نرخ تازه سازی ثابت.
  • بدون NFC، ژیروسکوپ، مغناطیس سنج یا قطب نما.
  • (به سختی) بلندی متوسط ​​بلندگو.
  • چیپست اسنپدراگون ۶۸۰ عملکرد نسبتا ضعیفی با کاهش سرعت رابط کاربری دارد.
  • عملکرد نسبتا ضعیف دوربین در نور کم.
  • بدون تثبیت کننده ویدیو

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من