وبلاگ

بررسی اپل واچ سری ۸: آیا باید ارتقا دهید؟

اپل یک مدل کاملاً جدید از ساعت اپل خود به نام “Ultra” را در رویداد امسال خود “Far Out” عرضه کرد و این موضوع نکته مهمی بود. بزرگ‌تر، حرفه ای تر، سخت‌افزار بهتری ارائه می‌دهد و با در نظر گرفتن مجموعه‌ای از کاربران بسیار خاص طراحی شده است. یکی دیگر از کارهایی که اپل واچ اولترا توانست انجام دهد این است که توجه را از ساعت استاندارد اپل واچ سری ۸ ربوده است. مدل جدید نسبت به سری ۷ قبلی چند ارتقا دارد، اما نه به اندازه ای که ما انتظارش را داشتیم. آیا اپل واچ سری ۸ جدید ارزش ارتقا از سری ۷ را دارد یا باید به جای آن به سری ۷ بچسبید (یا ارتقا دهید) ؟

انواع اپل واچ سری ۸

اپل واچ سری ۸ در دو اندازه کیس (۴۱ میلی متر و ۴۵ میلی متر) و دو پوشش (آلومینیوم و فولاد ضد زنگ) موجود است. مقوله دیگری که هنگام انتخاب اپل واچ باید در نظر داشته باشید، اتصال است. در اینجا می توانید بین مدل GPS یا مدل GPS + سلولی یکی را انتخاب کنید.
رنگ‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از بین آن‌ها انتخاب کرد و همین موضوع را می‌توان در مورد بند ساعت‌ها نیز گفت که از بند‌های سیلیکونی ساده تا استیل خشن و گزینه‌های چرم درجه یک را شامل می‌شود. من اپل واچ سری ۸ GPS + مدل سلولی را با قاب آلومینیومی ۴۵ میلی متری برای این بررسی دریافت کردم.

طراحی و مشخصات اپل واچ سری ۸

طراحی اپل واچ در طول سال ها به سختی تغییر کرده است. ما سال گذشته با اپل واچ سری ۷ صفحه نمایش بزرگتری داشتیم و اپل همان صفحه نمایش را با مدل امسال نیز حفظ کرده است. در واقع، هیچ تغییر زیبایی بین این دو ساعت وجود ندارد، مگر اینکه آنها را به پشت برگردانید و نگاه دقیق تری به قاب پشتی بیندازید، که اکنون به جای «سری ۷» روی آن «سری ۸» نوشته شده است. حتی بندهای قدیمی‌تر سری ۷ (بسته به اندازه بدنه) با اپل واچ سری ۸ سازگار هستند.

کیفیت و تناسب و روکش اپل واچ سری ۸ جدید مانند قبل باقی مانده است که می توان گفت بسیار خوب است. در حالی که ساعت من با بند ورزشی مشکی استاندارد (ساخته شده از سیلیکون) همراه بود، به جای آن از ساعت هوشمند با بند اسپورت نایک سفید/مشکی سامیت استفاده کردم که می‌توان آن را به‌صورت جداگانه با قیمت روپیه خریداری کرد. ۴۵۰۰. علیرغم وزن ۳۸.۸ گرمی، سری ۸ هنگام کار، ورزش یا موارد دیگر احساس راحتی می‌کرد، به طوری که حتی آن را روی تخت می‌پوشیدم، کاری که معمولاً با ساعت‌های معمولی انجام نمی‌دهم.

صفحه نمایش شیشه ای Ion-X در اپل واچ سری ۸ در طول دوره بررسی خراشیده نشد و همین امر را می توان در مورد قاب آلومینیومی که به یک زنجیر ضخیم فلزی ساییده شده و بدون خط و خش زنده ماند، گفت. مدل گران‌تر فولاد ضد زنگ با نمایشگر شیشه‌ای کریستالی یاقوت کبود محافظت بهتری از صفحه نمایش ارائه می‌کند، اما قیمت بسیار بالاتری نیز دارد.

اپل واچ سری ۸ تا عمق ۵۰ متری در برابر آب مقاوم است و دارای استاندارد IP6X برای مقاومت در برابر گرد و غبار است. در جعبه، اپل خوشبختانه هنوز هم شارژر مغناطیسی را با یک پورت USB-C در انتهای دیگر قرار داده است.

از نظر مشخصات، Apple Watch Series 8 با S8 SiP یا System-in-package جدید عرضه می شود و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی را ارائه می دهد که برای ذخیره آهنگ ها، عکس ها و برنامه های همگام سازی شده (به غیر از نرم افزار watchOS و حافظه پنهان برنامه مربوطه) استفاده می شود. علیرغم تغییر از نسل اول اپل واچ SE  ( نقد و بررسی )، من فقط توانستم از حدود ۱۰ گیگابایت فضای موجود استفاده کنم. S8 SiP جدید از WiFi، بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی می کند و شامل تراشه بی سیم W3 برای اتصال به لوازم جانبی بلوتوث پشتیبانی شده و همچنین تراشه U1 (Ultra Wideband) است.

اپل واچ سری ۸ نیز مانند مدل قبلی دارای سنسورهای سلامتی مختلف برای تشخیص سطح اکسیژن خون است و قابلیت ثبت نوار قلب را دارد. بیت‌های جدیدی که برای سری ۸ کاملاً جدید هستند شامل یک ژیروسکوپ و شتاب‌سنج قوی‌تر است که به ویژگی جدید تشخیص تصادف اپل کمک می‌کند و یک طراحی جدید حسگر دو دما که برای ردیابی دمای پوست هنگام خواب و برای تخمک‌گذاری جدید استفاده می‌شود. قابلیت ردیابی برای زنان

عملکرد اپل واچ سری ۸

صفحه نمایش ۱.۹ اینچی LTPO OLED اپل واچ سری ۸ همانند سری ۷ است که حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت و تا ۵۰۰ نیت را در حالت همیشه روشن ارائه می دهد. از آنجایی که صفحه نمایش کاملاً روشن است، من هیچ مشکلی برای مشاهده آن در خارج از منزل در زیر آفتاب خشن بعد از ظهر نداشتم. اجرای همیشه روشن با هر ساعت از گالری چهره به خوبی کار می کند.

این نه تنها با صفحه‌های ساعت معمولی که اطلاعات (زمان، تاریخ، آب‌وهوا و غیره) را نشان می‌دهند، به خوبی کار می‌کند، بلکه برای صفحه‌نمایش پرتره که عکس را تا حدی کم‌نور می‌کند که هنوز امکان مشاهده و لذت بردن از هر عکس در این حالت وجود دارد. حالت همیشه روشن این باعث شد که نگاهی سریع و آسان به اطلاعات موجود در صفحه ساعت بدون نیاز به تکان دادن مچ دست و بیدار کردن نمایشگر همیشه داشته باشم.

عملکرد با watchOS 9 و S8 SiP جدید یک تجربه روان و روان است، چه باز کردن و اجرای برنامه‌ها، استفاده از ساعت برای نظارت بر تمرینات، یا جابجایی بین صفحه‌های ساعت با طراحی زیبا. در میان ساعت‌های جدید، Playtime است که دارای این اعداد سرگرم‌کننده و بادکنکی است که در داخل و خارج نمایشگر شناور می‌شوند تا زمان فعلی را نشان دهند.

اجرای نمایشگر همیشه روشن (AOD) اطلاعات کافی را از صفحه ساعت نشان می دهد

سنسورهای حرکتی جدید اپل (شتاب‌سنج و ژیروسکوپ برد بالا) اکنون می‌توانند طیف وسیع‌تری از نیروهای G را نسبت به آنچه قبلاً ممکن بود شناسایی کنند. طبق گفته اپل، هنگامی که یک خرابی توسط ساعت شناسایی شود، آیفون و اپل واچ هر دو با هم کار می کنند و اگر کاربر ظرف ۱۰ ثانیه پاسخ ندهد، با خدمات اضطراری تماس می گیرند (یا به مخاطبین اضطراری اطلاع می دهند). سنسورهای دمایی جدید اکنون دریافت تخمک گذاری به صورت گذشته نگر را برای زنان ممکن می سازد (نیاز به استفاده از ساعت حداقل به مدت دو ماه قبل از شروع پیش بینی ها دارد)، که می تواند هنگام برنامه ریزی برای خانواده مفید باشد و گفته می شود که پیش بینی های دوره ای را نیز بهبود می بخشد.

در حالی که ردیابی خواب قبلاً با اپل واچ در دسترس بود، WatchOS 9 مراحل خواب (تشخیص و ردیابی REM، خواب اصلی و عمیق) را برای ارائه داده های بسیار بیشتر برای کمک به کاربران در ایجاد عادات خواب بهتر اضافه می کند. اپل می گوید که یک الگوریتم پیشرفته برای بررسی همین موضوع توسعه داده است و سعی می کند مراحل خواب را بر اساس سیگنال های شتاب سنج (حرکات هنگام خواب) و سنسور ضربان قلب پیش بینی کند. در تجربه‌ام، داده‌های مراحل خواب کاملاً دقیق هستند. بیشتر، چون عادت دارم هر وقت نیمه شب از خواب بیدار می شوم ساعت را چک کنم.

ردیابی خواب کاملا دقیق است و مراحل خواب بینش خوبی در مورد الگوهای خواب ارائه می دهد

نکته جالب این است که چگونه اپل واچ سری ۸ دو قرائت ردیابی خواب را در برنامه Health ارائه می دهد، یکی کل زمانی را که در رختخواب گذرانده ام (تقریبا بی حرکت دراز کشیدن، خواندن کتاب یا تماشای فیلم) و مطالعه زمان را به من نشان می دهد. در واقع به خواب گذرانده است چیزی که اپل واچ در مقایسه با سایر ساعت‌های هوشمند کم‌کم دارد، قابلیت ردیابی چرت‌ها است، زیرا ردیابی خواب فقط در ساعات تعیین‌شده زمان خواب کار می‌کند. با سنسورهای جدید دما، ساعت در هنگام خواب نیز دمای شما را ردیابی می کند، اما هنگام تب به شما هشدار نمی دهد زیرا فقط دمای پوست و نه دمای بدن را ردیابی می کند.

از نظر فعالیت‌های مربوط به تناسب اندام، دقت اپل واچ سری ۸ بسیار خوب بود، خواه ردیابی GPS در هنگام قدم زدن در محله من پر از درختان و ساختمان‌ها باشد، یا ردیابی تمرین‌های کوتاه در داخل خانه. من همچنین ۱۰۰۰ قدم را بدون آیفون انجام دادم و نتایج ساعت تقریباً دقیق بود و فقط چند مرحله را از دست داد.

ردیابی SpO2، در مقایسه با پالس اکسیمتر، کاملا دقیق نبود. هر بار که مطالعه ای را با فاصله چند دقیقه انجام می دادم بین ۹۵ تا ۹۷ درصد در نوسان بود، و همچنین لازم بود بازویم را در یک موقعیت خاص بالا نگه دارم تا آزمایش را انجام دهم و نتیجه بگیرم. خوانش SpO2 از اپل واچ فقط ۱۵ ثانیه طول کشید، در مقایسه با اکسیمتر من که حدود ۳۰ ثانیه طول کشید اما نتایج دقیق تری داشت.

WatchOS 9 همچنین ویژگی قطب‌نمای جدیدی به نام Backtrack را ارائه می‌کند (که در مدل‌های قدیمی‌تر نیز موجود است)، که مسیر شما را با استفاده از GPS ضبط می‌کند تا در صورت گم شدن بتوانید مسیر برگشت را پیدا کنید. می‌توان آن را به‌صورت دستی فعال کرد، اما در صورت عدم دسترسی به داده یا اتصال Wi-Fi در ساعت یا از طریق آیفون، به‌طور خودکار روشن می‌شود.

صفحه ساعت جدید Playtime (بالا) و ویژگی جدید Backtrack در برنامه اصلاح شده قطب نما (پایین)

عمر باتری اپل واچ سری ۸ به خوبی سری ۷ بود و زمانی که به شبکه وای فای یا آیفون وصل می شدم، با یک بار شارژ حدود دو روز دوام آورد. استفاده من عمدتاً شامل مشاهده و پاسخ دادن به اعلان‌ها و حدود ۳۰ دقیقه ورزش در برخی روزها بود که همگی با نمایشگر همیشه روشن فعال بود. کسانی که برای چند ساعت ورزش می کنند می توانند شاهد کاهش عمر باتری به حدود یک و نیم روز باشند. روشن کردن حالت کم مصرف جدید در watchOS 9 عمر باتری را تا نصف روز افزایش می‌دهد، اما تنها برای کسانی مفید است که فقط از اپل واچ برای مشاهده اعلان‌ها استفاده می‌کنند، زیرا تمام ویژگی‌های ردیابی سلامت خودکار و نمایشگر همیشه روشن خاموش هستند. .

یکی از ویژگی های ردیابی سلامتی که حالت کم مصرف آن را خاموش نمی کند، ردیابی خواب است. معلوم شد که این منبع اصلی تخلیه باتری است، بدون آن، حالت کم مصرف در کار خود بسیار کارآمد به نظر می رسد. ویژگی شارژ سریع اپل برای اپل واچ که همراه با سری ۷ معرفی شد، در سری ۸ وجود دارد و به سرعت آن را از ۰ به ۱۰۰ درصد در حدود یک ساعت و پانزده دقیقه شارژ می کند.

نتیجه

Apple Watch Series 8 یک ساعت هوشمند قوی برای ردیابی سلامت و تناسب اندام است و به لطف watchOS 9، کاربران اکنون می توانند داده های دقیق ردیابی خواب را نیز دریافت کنند. چیزی که خیلی تغییر نکرده یا بهبود نیافته عمر باتری است که به نظر می رسد اپل با اپل واچ اولترا به آن پرداخته است، اما این مدل دقیقاً برای کاربران عادی آیفون در نظر گرفته نشده است. Crash Detection قابلیتی است که هیچ تولیدکننده اصلی ساعت هوشمند دیگری هنوز به آن نپرداخته است که در حال حاضر منحصر به مدل‌های Apple Watch 2022 است.

با این حال، اپل واچ سری ۸، درست مانند اپل واچ سری ۷ ، تنها به روز رسانی های جزئی افزایشی را ارائه می دهد و این بار تقریباً هیچ تغییر زیبایی ندارد. اگر از اپل واچ سری ۷ استفاده می کنید، واقعاً نیازی به ارتقاء ندارید، مگر اینکه ویژگی هایی مانند ردیابی تخمک گذاری و تشخیص خرابی چیزی باشد که باید داشته باشید. اگر به دنبال ارتقاء از اپل واچ سری ۵ (یا قدیمی تر) هستید، توصیه می کنم منتظر فروش خوب باشید و اپل واچ سری ۷ را با قیمتی تخفیف دار تهیه کنید. قیمت فعلی سری ۷ از حدود ۱۰۰ روپیه شروع می شود. ۳۹۰۰۰ (آنلاین)، که منطقی به نظر نمی رسد زیرا سری ۸ از روپیه شروع می شود. ۴۵۹۰۰.

اگر کاربر اپل واچ هستید و به سادگی میل به چیزی متفاوت دارید، باید اپل واچ اولترا را بررسی کنید ( اولین برداشت ها ). با توجه به اندازه صفحه بزرگ آن، به وضوح برای انواع ماجراجویانه‌تر ساخته شده است، اما کسانی که به دنبال عمر باتری بهتر، صفحه نمایش بزرگ هستند و از قیمت بالای آن اهمیتی نمی‌دهند، ممکن است آن را جذاب بدانند.

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من