دیگر نیازی به قاب برای آیفون ندارید و این بازاریابی بسیار هوشمندانه است
شاید اپل از این واقعیت که میلیونها دلار برای توسعه آیفونهای نازک، براق و زیبا خرج کرده است، قدردانی نمیکند، و این که تمام کار سخت آنها در قابهای پلاستیکی پنهان شده است. شاید اپل میخواهد با این تصور رایج که استفاده از آیفون بدون قاب محافظ ممکن است خیلی خطرناک باشد، مقابله کند و بگوید دیگر نیازی به قاب برای آیفون ندارید.
یا شاید شیشه سرامیک شیلد اپل واقعا محکمتر از هر شیشه دیگر از گوشیهای هوشمند باشد و واقعاً چهار برابر بیشتر از آیفونهای قبلی محافظت در برابر سقوط و ارتفاع دارد.
دلیل هر چه که باشد، در اینجا تبلیغ جدیدی وجود دارد که اپل هفته گذشته منتشر کرد.
واضح است که اپل احساس می کند سقوط از میز بدون قاب چیز مهمی نیست. و شاید، فقط شاید، داشتن قاب گوشی غیر ضروری باشد.
اما لازم نیست هر دو چیز درست باشد.
در حالی که دوام تلفن برای بسیاری از ما یک نگرانی است، برخی گوشی های بدون قاب را به نوعی نماد این وضعیت می دانند، “بی احتیاطی”. تلفن آسیب میبیند و به این معنی است: “تلفن خراب است؟ چیز مهمی نیست. من به آن تلفن وابسته نیستم. علاوه بر این، من فقط یک گوشی جدید می خرم.”
من در طول سالها، سه صفحه نمایش مختلف را شکستهام. حدود شش ماه با صفحهنمایش ترک خورده کار کرده ام. (خوب است که من متاهل هستم. یک مطالعه نشان می دهد که تقریباً از هر ۱۰ زن، ۹ نفر درباره شخصیت کسی که صفحه گوشی آن ترک خورده است، قضاوت منفی می کنند.) در این مرحله، فقط دیدن یک تلفن بدون قاب باعث می شود احساس ناراحتی کنم.
اما این بدان معنا نیست که تبلیغ جدید اپل بی اثر است. من همچنان از قاب استفاده خواهم کرد، اما این ایده را دوست دارم که گوشی های جدید بادوام تر هستند. این واقعیت که نگران آسیب دیدن تلفنم هستم، باعث میشود مخاطب مناسبی برای تبلیغ جدید اپل باشم.
اگر آیفون بدون قاب از روی میز بیفتد صفحه نمایش شکسته نمی شود؟ عالی است. زیرا این بدان معناست که گوشی من، از آنجایی که همیشه در خطر آسیب است، کمتر احتمال شکسته شدن داشته باشد.
این نکته واقعی تبلیغ است.
اپل نمیگوید که «خرید قابهای تلفن هدر دادن پول هستند». اپل میداند که صرف نظر از اینکه چقدر این ادعا جسورانه یا هوشمندانه باشد، اکثریت مردم قاب گوشی خود را کنار نمیگذارند.
اما این شرکت همچنین می داند که اکثریت قریب به اتفاق مردم نگران آسیب دیدن تلفن های خود هستند و بنابراین از ایده یک دستگاه بادوام تر استقبال خواهند کرد.
از آنجایی که منحنی نوآوری طبیعی منجر به توسعه محصول تلفنی شده است که به جای انقلابی، افزایشی است، ممکن است تصمیم گیری برای گرفتن پول برای خرید جدیدترین تلفن را برای برخی آسان تر کند.
حتی اگر هیچ کس هرگز از این مقاومت استفاده نکند، این واقعیت که آنها می توانند اطمینان بیشتری را برای استفاده معمولی فراهم کند، یک مزیت است.