وبلاگ

۱۱ روش برای تغییر کاربری گوشی یا تبلت قدیمی

تغییر کاربری گوشی قدیمی

تغییر کاربری گوشی قدیمی: فناوری به سرعت حرکت می کند . محصولات جدید هر ساله در قفسه ها عرضه می شوند که هر کدام بزرگتر و بهتر از محصولات قبلی هستند. مگر اینکه قبل از خرید یک دستگاه جدید، همه دستگاه‌های خود را دوباره بفروشید، احتمالاً حداقل یک تلفن هوشمند یا تبلت قدیمی دارید که گرد و غبار را در پایین کشوی شما جمع می‌کند. اگرچه لازم نیست: تلفن‌ها و تبلت‌های قدیمی‌تر هنوز هم می‌توانند کاربرد های زیادی در خود داشته باشند، حتی اگر نتوانند هر کاری را که یک دستگاه جدید می‌تواند انجام دهند.

از زمانی که اپل بالاخره پس از حدود هشت سال پشتیبانی از iPad Air 2 من را متوقف کرد، به این فکر می کردم که چگونه از فناوری قدیمی خود استفاده خوبی کنم . در حالی که من اوایل امسال  یک iPad جدید خریدم، هنوز هم Air 2 را دارم. ممکن است کند باشد و iPadOS 16 را اجرا نکند ، اما همچنان یک iPad کارآمد است. می‌توانم آن را بفروشم، اما ترجیح می‌دهم آن را به کار بگیرم.

تغییر کاربری گوشی قدیمی شما به یک وب کم عالی

تغییر کاربری گوشی قدیمی

گوشی‌ها بیش از یک دهه دارای دوربین‌های ثابت بوده‌اند. آنها برای مدت طولانی بسیار خوب بوده اند، در واقع، این امکان وجود دارد که آیفون ۶ که در کشوی شما پنهان شده دوربین بهتری نسبت به لپ تاپ فعلی شما داشته باشد. به این ترتیب، راه‌های آسانی برای استفاده از دستگاه‌های آیفون یا اندروید به‌عنوان وب‌کم برای رایانه‌تان وجود دارد.

در حالی که برخی از نرم‌افزارهایی که پشتیبانی وب‌کم را برای تلفن‌های هوشمند امکان‌پذیر می‌کنند، با تبلت‌ها نیز کار می‌کنند، مطمئناً راه‌حل سخت‌تری هستند. بسته به اینکه رایانه لوحی شما چند ساله است، می توانید به سادگی از تبلت خود به عنوان یک ابزار تماس ویدیویی اختصاصی استفاده کنید . برای دسترسی آسان به محبوب‌ترین برنامه‌های تماس ویدیویی، Zoom، Teams یا Skype را نصب می‌کنم یا از گزینه‌های داخلی مانند FaceTime یا Google Duo استفاده می‌کنم.

تغییر کاربری گوشی قدیمی شما به یک داش‌کم ارزان قیمت

تغییر کاربری گوشی قدیمی

داش‌کم‌ها روشی عالی برای داشتن مدرک در صورت تصادف خودرو هستند، اما ارزان نیستند. نصب یک تلفن قدیمی بر روی داشبورد ماشین شما می تواند راه حلی رایگان برای مشکل ارائه دهد (البته منهای هزینه نصب). حتی می‌توانید برنامه‌هایی را دانلود کنید که به گوشی هوشمند شما کمک می‌کنند بیشتر شبیه یک داش‌کم اختصاصی باشد، مانند Driver برای iOS و Android . این گزینه‌ها با مواردی مانند پشتیبانی از ذخیره‌سازی ابری برای ضبط ویدیو و هشدارهای احتمالی برخورد همراه هستند، اما این ویژگی‌ها معمولاً هزینه دارند.

برای یک گزینه کاملا رایگان، توصیه می کنم به سادگی از ضبط کننده ویدیوی داخلی گوشی خود استفاده کنید. با این اوصاف، باید کیفیت ویدیوی خود را کاهش دهید تا فضای ذخیره سازی را در اولویت قرار دهید: احتمالاً نیازی نیست که سفرهای روزانه خود را با کیفیت ۴K 60 فریم در ثانیه ضبط کنید، زمانی که ۱۰۸۰p یا حتی ۷۲۰p همان مسیر را نشان می دهد. خوب. حالا وقتی کسی با شما تصادف میکند و ادعا می کند که تقصیر شما بوده است، شواهد ویدیویی برای اثبات خلاف آن خواهید داشت. مگر اینکه واقعا تقصیر شما بوده باشد.

تغییر کاربری گوشی قدیمی شما به یک دستگاه دی جی اختصاصی (به شرطی که جک هدفون داشته باشد)

اگر گوشی شما واقعا قدیمی است، ممکن است هنوز جک هدفون داشته باشد (مگر اینکه یکی از مدل های کمیاب جدیدتر باشد که هنوز دارای پورت باشد). این باعث می شود انتخاب آسانی برای دستگاه دی جی اختصاصی باشد. چه بخواهید در یک مهمانی به اسپیکر متصل شوید و چه در ماشین دوست خود سوار هستید، هم بلوتوث و هم از AUX برای پخش موسیقی خواهید داشت. در حالی که Spotify روی آیفون‌هایی که حداقل نمی‌توانند iOS 13 را اجرا کنند کار نمی‌کند ، اما از دستگاه‌های Android تا نسخه ۵.۰ پشتیبانی می‌کند. اگر آیفونی دارید که iOS 12 یا نسخه‌های قبلی را اجرا می‌کند، اپل موزیک ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

تبلت ها کاملاً قابل حمل نیستند، اما از آنجایی که بسیاری از آنها هنوز جک هدفون دارند، می تواند مانند یک تلفن قدیمی هنگام گوش دادن به موسیقی در خانه، به کارتان بیاید.

تغییر کاربری گوشی قدیمی شما به یک دستگاه ویدئویی اختصاصی Netflix/streaming

تبلت‌ها دستگاه‌های  رسانه‌ای عالی هستند و لزوماً با قدیمی شدن آنها تغییر نمی‌کند. تا زمانی که سرویس‌های پخش شما همچنان از دستگاه پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید از نمایش‌ها و فیلم‌های مورد علاقه خود در رایانه لوحی خود لذت ببرید، حتی پس از اینکه سازنده آن به‌روزرسانی‌ها را متوقف کرد.

حتی اگر سرویس‌های محبوب در آینده از دستگاه شما پشتیبانی نکنند، همچنان می‌توانید نمایش‌ها و فیلم‌های خریداری‌شده قبلی را از فروشگاه‌های شخص اول مانند iTunes در iOS و iPadOS و Play Store در Android پخش کنید. اگر ویدیوهایی از منابع دیگر دارید، پخش کننده های ویدیوی منبع باز مانند VLC راه حل عالی هستند.

یک قاب عکس هوشمند

تغییر کاربری گوشی قدیمی شما به یک

یک تبلت قدیمی (یا حتی یک تلفن قدیمی) را می توان برای نشان دادن اطلاعات خاص و همیشه در حال تغییر در هر زمان تغییر کاربری داد. شاید بخواهید یک دستگاه هواشناسی اختصاصی برای اطلاع از وضعیت پیش‌بینی در طول روز داشته باشید، یا شاید بخواهید یک تقویم هوشمند روی میز خود داشته باشید تا همیشه بدانید که در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

با این حال، من فکر می‌کنم بهترین مورد استفاده در اینجا، یک قاب عکس هوشمند است: به‌جای خرید مستقیم یکی از این دستگاه‌ها، با رابط کاربری غالباً نامناسب و کیفیت نمایشگر آن‌ها، می‌توانید از صفحه نمایش باکیفیت بالایی که دارید استفاده کنید. دراز کشیدن برای نشان دادن عکس های مورد علاقه خود برنامه Photos در دستگاه شما، حتی اگر قدیمی باشد، قطعا بهتر از نرم افزاری است که در یک قاب عکس هوشمند پیدا می کنید، با سفارشی سازی و مدیریت آسان عکس کامل می شود.

یک کنترلر خانه هوشمند که همه می توانند از آن استفاده کنند

تغییر کاربری گوشی قدیمی شما به یک

اگر صاحب محصولات خانه هوشمند هستید، می دانید که کار کردن با آنها چقدر می تواند سرگرم کننده باشد . هر کسی که چراغ‌های هوشمند داشته باشد، مهمانان را با تغییر رنگ‌های لامپ به میل خود مجذوب کرده است، اما خط تولید بسیار فراتر از آن است. تقریباً هر وسیله ای در خانه شما که با برق کار می کند یک نسخه هوشمند دارد. دستگاه‌های زیادی برای مدیریت همزمان هستند.

برای کنترل همه این فناوری هوشمند، می‌توانید به برنامه‌های موجود در تلفن هوشمند و تبلت فعلی خود تکیه کنید، اما یک مشکل وجود دارد: بدون دسترسی به تلفن یا رایانه لوحی، کنترل دستگاه‌های هوشمند دشوار است. اگر آنها به یک بلندگوی هوشمند متصل هستند، کنترل‌های صوتی این شکاف را برطرف می‌کنند. با این حال، اگر بلندگوی هوشمند ندارید، یا هر بار که می‌خواهید چراغ‌ها را خاموش کنید، تمایلی به صحبت کردن ندارید، یک تلفن یا تبلت قدیمی را می‌توان به عنوان یک کنترل‌کننده خانه هوشمند اختصاصی مجهز کرد.

دستگاه را در فضای باز در خانه خود قرار دهید تا برای هر کسی که نیاز به کنترل دستگاه های هوشمند شما دارد در دسترس باشد. با چند ضربه، آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به استفاده از تلفن اصلی یا دستورات پرتاب به Google Home ، مواردی را که باید اصلاح شوند، تغییر دهند.

یک کنترل از راه دور جهانی برای راه اندازی سرگرمی های خانگی شما

تغییر کاربری گوشی قدیمی شما به یک

چرا در خانه هوشمند توقف کنیم؟ به همین ترتیب، می‌توانید تلفن یا تبلت خود را به‌عنوان یک کنترل از راه دور جهانی برای تلویزیون، دستگاه‌های پخش، سیستم‌های بازی و هر چیز دیگری که به راه‌اندازی سرگرمی خانگی خود متصل کرده‌اید، تنظیم کنید. برای دسترسی آسان، دستگاه را روی میز انتهایی بگذارید تا هرکسی که به تماشای تلویزیون یا بازی کردن مشغول است می‌تواند تلفن یا تبلت قدیمی خود را بردارید و این کار را انجام دهد.

در اینجا هزاران گزینه برای تبدیل دستگاه خود به یک کنترل از راه دور جهانی مانند کنترل تلویزیون برای iOS و Android وجود دارد. بسته به دستگاه شما، ممکن است گزینه های شخص اول مانند برنامه Roku یا مرکز کنترل از راه دور Apple TV در iOS و iPadOS نیز وجود داشته باشد. اگر می خواهید پلی استیشن یا ایکس باکس خود را با تلفن یا رایانه لوحی خود کنترل کنید، از جمله استفاده از آن دستگاه ها برای انجام بازی، می توانید این کار را با برنامه های شخص اول آن دستگاه انجام دهید: PS Remote Play سونی برای iOS و Android ، و Xbox مایکروسافت برای iOS و اندروید .

ماشین قدیمی شما اکنون دارای CarPlay و Android Auto است

ماشین من CarPlay یا Android Auto یا هر نوع صفحه نمایش چندرسانه ای برای این موضوع ندارد. به این ترتیب، من از طرفداران پر و پا قرص استفاده از گوشی هوشمند به عنوان جایگزین هستم. من از پایه ماشین شارژ بی سیم استفاده می کنم. تلفنم را از طریق بلوتوث وصل می کنم و از آن برای GPS، موسیقی و سایر ارتباطات هندزفری استفاده می کنم.

با این حال، همین امر در مورد تبلت‌ها نیز صدق می‌کند. اگر تبلتی دارید که زیاد در خانه از آن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از آن به عنوان یک راه‌حل برای نمایشگر بزرگ استفاده کنید. من همین کار را با iPad قدیمی خود در نظر گرفته ام. یک پایه تبلت بخرید ، از یک تجربه با صفحه بزرگ Google Maps بهره مند شوید. سپس iPad را در زمانی که از آن استفاده نمی کنید پنهان کنید (شما نمی خواهید ماشین شما یک علامت آسان برای دزدها باشد . ). یک تبلت کوچکتر، مانند آیپد مینی، ممکن است بهتر کار کند. اما تا زمانی که دستگاه دید شما را از کنترل‌ها یا اطلاعات حیاتی (یا، جاده) مسدود نکند، می‌توانید ادامه دهید.

یک پرستار کودک دیجیتالی

یک پرستار کودک دیجیتالی

برای والدین، یک تلفن هوشمند یا تبلت یدکی می تواند وسیله ای مناسب برای کودکان باشد. کاملاً جدید نیست، بنابراین لازم نیست در مورد آسیب دیدن آن وسواس داشته باشید. در عین حال، اکثر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها برای همیشه دارای کنترل‌های والدین بوده‌اند. به این معنی که می‌توانید دستگاه را با تمام محدودیت‌های مناسب برای فرزندانتان راه‌اندازی کنید.

همانطور که یک تلفن یا تبلت قدیمی می‌تواند وسیله‌ای برای مصرف رسانه‌ای عالی برای شما باشد، می‌تواند دقیقاً همان چیزی باشد که بچه‌هایتان برای تماشای برنامه‌های مورد علاقه‌شان یا بازی کردن به آن نیاز دارند باشد.

از حیوانات خانگی خود جاسوسی کنید

از دوربین های گوشی های هوشمند و تبلت های با کیفیت بالا می توان یک بار دیگر بهره برد. در حالی که از آنها وب‌کم‌ها و داش‌کم‌های فوق‌العاده‌ای می‌سازند، یک دوربین امنیتی قابل اعتماد برای خانه شما نیز می‌سازند.

می‌توانید برنامه‌ای مانند AlfredCamera برای iOS یا Android را هم در تلفن فعلی و هم در گوشی قدیمی‌تان دانلود کنید تا ارتباط بین این دو برقرار شود. تلفن قدیمی خود را روی پایه قرار دهید و به طور ۲۴ ساعته به دوربین آن دسترسی خواهید داشت. این یک راه حل عالی برای مراقبت از حیوانات خانگی یا هر قسمتی از خانه به هر دلیلی است.

این برنامه‌ها برای ویژگی‌هایی مانند ویدیوی HD و ضبط ویدیوی ذخیره‌شده هزینه اضافی دریافت می‌کنند. اما سطوح رایگان معمولاً دسترسی ویدیویی با کیفیت استاندارد را همیشه ارائه می‌کنند. مجدداً، مانند داشکم، می‌توانید فقط در حالی که در محل نیستید، فیلم اتاق را ضبط کنید، سپس هنگام بازگشت فیلم را مرور کنید.

یک آزمایش کننده بتا تمام وقت باشید

یک آزمایش کننده بتا تمام وقت باشید

اگر گوشی یا تبلت شما قدیمی است، اما آنقدر قدیمی نیست ، می توانید از آن به عنوان یک آزمایش کننده بتا اختصاصی استفاده کنید. متخصین توصیه می‌کنند نرم‌افزار بتا را روی دستگاه‌های اصلی خود نصب نکنید، زیرا سیستم‌عامل در حال آزمایش است و بنابراین پایدار نیست. شما به ویژگی‌های جدیدی دسترسی پیدا می‌کنید که اکثر مردم هنوز از آن برخوردار نیستند. با این خطر که تلفن یا رایانه لوحی شما مطابق انتظار کار نکند.

ریسک این خطرات بر روی دستگاهی که در از آن استفاده نمی کردید، اتفاق بسیار خوبی است. شما می توانید بدون نگرانی در مورد عوارض جانبی، ویژگی های آینده را زودتر امتحان کنید. اگر آیفون ۸ شما با اجرای نسخه بتای iOS 16 کار کند، مشکلی ندارد.

( این نکته ممکن است بیشتر برای محصولات اپل اعمال شود تا آندروید، زیرا اپل تمایل دارد دستگاه های خود را طولانی تر از OEM های اندرویدی پشتیبانی کند. iOS 16 اپل در آیفون ۸ پشتیبانی می شود. iPadOS 16 از نسل پنجم iPad پشتیبانی می کند. هر دوی آنها را اپل در سال جاری منتشر کرد.)

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید

برای اولین بار در ایران مودم های 4G برند T-elek در فروشگاه اسپیگن       مشاهده محصولات

منو
0 مورد سبد خرید
حساب من