وبلاگ

بررسی گوگل پیکسل ۸

معرفی و مشخصات

در حالی که جهش از پیکسل ۶ به سری پیکسل ۷ تا حدودی کم بود، راه اندازی سری ۸ با مجموعه ای از ویژگی های جدید و سخت افزار ارتقا یافته تعریف می شود. همچنین یک تغییر جالب در استراتژی با پیکسل کوچکتر وجود دارد که موضوع این بررسی است. یکی از قابل توجه ترین تغییرات پیکسل ۸ وانیلی امسال اندازه آن است. پیکسل ۸ در حال حاضر به طور قابل توجهی کوچکتر از مدل قبلی است که عمدتاً به لطف نمایشگر کوچکتر ۶.۲ اینچی است، اما سایر تغییرات طراحی نیز به کاهش وزن و کاهش ابعاد کمک کرده است.

بررسی گوگل پیکسل 8

قلب سری جدید پیکسل ۸ چیپست جدید ۴ نانومتری Google Tensor G3 ساخت سامسونگ است که نویدبخش کارایی بهتر و عملکرد بالاتر در مقایسه با نسل های قبلی خود است. همچنین گفته می شود که گرمای قابل توجهی کمتری تولید می کند، که در گذشته برای برخی از کاربران یک مشکل بوده است. این تراشه با تراشه امنیتی Titan M2 گوگل و NPU بهبود یافته که مسئولیت وظایف مرتبط با هوش مصنوعی را بر عهده دارد، ملحق شده است.

بخش نمایشگر نیز امسال توجه زیادی را به خود جلب کرده است، و اگرچه پنل LTPO OLED گوگل با برند Actua برای Pro در نظر گرفته شده است، وانیلا ۸ نسبت به نسل قبلی خود ارتقاء قابل توجهی ارائه می دهد. این LTPO نیست، اما نرخ به‌روزرسانی را به ۱۲۰ هرتز افزایش می‌دهد (به سال ۲۰۲۰، گوگل خوش آمدید)، و نمایشگر به عنوان حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت تبلیغ می‌شود.

مشخصات گوگل پیکسل ۸ در یک نگاه:

  • بدنه: ۱۵۰.۵×۷۰.۸×۸.۹mm, 187g; جلو شیشه ای (Gorilla Glass Victus)، پشت شیشه ای (Gorilla Glass Victus)، قاب آلومینیومی؛ IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه).
  • صفحه نمایش: ۶.۲۰ اینچ OLED، ۱۲۰ هرتز، HDR10+، ۱۴۰۰ نیت (HBM)، ۲۰۰۰ نیت (پیک)، وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹، ۴۲۸ppi؛ نمایشگر همیشه روشن.
  • چیپست: Google Tensor G3 (4 نانومتر): غیر هسته ای (۱×۳.۰ گیگاهرتز Cortex-X3 و ۴×۲.۴۵ گیگاهرتز Cortex-A715 و ۴×۲.۱۵ گیگاهرتز Cortex-A510). Immortalis-G715s MC10.
  • حافظه: ۱۲۸ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت ۸ گیگابایت رم؛ UFS 3.1.
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید ۱۴.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : ۵۰ مگاپیکسل، f/1.7، ۲۵ میلی‌متر، ۱/۱.۳۱ اینچ، ۱.۲ میکرومتر، PDAF چند جهته، لیزر AF، OIS؛ زاویه بسیار عریض : ۱۲ مگاپیکسل، f/2.2، ۱۲۶، ۱/ ۲.۹ اینچ ۱.۲۵ میکرومتر، AF.
  • دوربین جلو: ۱۰.۵ مگاپیکسل، f/2.2، ۲۰ میلی متر (فوق عریض)، ۱/۳.۱ اینچ ۱.۲۲ میکرومتر.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : ۴K@24/30/60fps، ۱۰۸۰p@30/60/120/240fps; gyro-EIS، OIS، ۱۰ بیت HDR؛ دوربین جلو : ۴K@24/30/60fps، ۱۰۸۰p@30/60fps.
  • باتری: ۴۵۷۵mAh; سیمی ۲۷ وات، PD3.0، PPS، ۵۰% در ۳۰ دقیقه (تبلیغ شده)، بی سیم ۱۸ وات، بی سیم معکوس.
  • اتصال: ۵G; سیم کارت الکترونیکی وای فای ۷; BT 5.3، aptX HD; NFC.
  • متفرقه: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ بلندگوهای استریو

سیستم دوربین همیشه یکی از ویژگی های اصلی گوشی های پیکسل بوده است و سری ۸ نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حالی که هیچ تغییری در دوربین اصلی وجود ندارد، که بد نیست زیرا دوربین ۵۰ مگاپیکسلی f/1.9، ۱/۱.۳۱ اینچی عکس‌های عالی می‌گیرد، دوربین فوق عریض جدید است. هنوز ۱۲ مگاپیکسل است و سطح فوق عریض ۸ Pro نیست، اما اکنون از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و عکس‌های کلی واضح‌تر و عکاسی در سطح ماکرو را ممکن می‌سازد. علاوه بر این، لنز میدان دید وسیع‌تری را ارائه می‌دهد.

بررسی گوگل پیکسل 8

همچنین ظرفیت باتری نسبتاً افزایش یافته است که اکنون ۴۵۷۵ میلی آمپر ساعت است. این سلول از شارژ بی سیم ۲۷ وات و شارژ بی سیم ۱۸ واتی پشتیبانی می کند که بسیار عجیب است زیرا این به معنای ارتقای قابل احترام در شارژ سیمی و کاهش کمی در شارژ بی سیم است. سال گذشته پیکسل ۷ از شارژ بی سیم ۲۰ واتی پشتیبانی می کرد.

آخرین اما نه کم اهمیت، گوگل در حال افزایش بازی خود در زمینه پشتیبانی نرم افزاری است. با شروع با سری پیکسل ۸، گوگل وعده ۷ سال به روز رسانی سیستم عامل و امنیتی را می دهد. این رقم در حال حاضر بیش از هر سازنده گوشی هوشمند دیگری است، حتی آخرین iOS 17 اپل فقط برای آیفون‌هایی در دسترس است که بیش از ۵ سال عمر ندارند.

در حالی که همه چیز روی کاغذ خوب به نظر می رسد، شیطان در جزئیات است، بنابراین به خواندن ادامه دهید تا بدانید پیکسل ۸ در سناریوهای مختلف در برابر رقبا چگونه عمل می کند و آیا ۸ Pro ارزش دلار اضافی را نسبت به وانیلی ۸ دارد یا خیر.

جعبه گشایی Google Pixel 8

Google Pixel 8 در یک جعبه خرده‌فروشی معمولی حاوی لوازم ضروری عرضه می‌شود. در داخل آن دفترچه های راهنمای کاربر به همراه یک کابل USB-C به USB-C، کابل آماده تحویل برق و یک آداپتور USB-C به USB-A وجود دارد، در صورتی که برای شارژ یا انتقال داده به آن نیاز دارید.

بررسی گوگل پیکسل 8

همانطور که معمولا در مورد برخی از تلفن های امروزی اتفاق می افتد، شارژر شامل آن نمی شود، بنابراین باید یک شارژر سازگار با PD 27 وات یا سریعتر تهیه کنید.

طراحی و ارگونومی

وانیلی پیکسل ۸ اکنون کوچکتر از همیشه است. این بدون شک بزرگترین و برجسته ترین تغییر در طراحی است. همچنین یک روند واضح نیز وجود دارد، زیرا گوگل از نسل ششم اندازه پیکسل های وانیلی خود را کاهش داده است – پیکسل ۶ ۶.۴ اینچی، پیکسل ۷ ۶.۳ اینچی و اکنون پیکسل ۸ ۶.۲ اینچی را داریم. با این حال، طراحی کلی زبان و احساس دست تقریباً یکسان است.

بررسی گوگل پیکسل 8

به طور طبیعی، با کاهش اندازه نمایشگر، پیکسل ۸ همچنین دارای ردپای کوچک‌تری است و در مقایسه با مدل قبلی خود، حدود ۵ میلی‌متر کوتاه‌تر و ۳ میلی‌متر باریک‌تر است. این یک خبر عالی برای کسانی است که به دنبال یک گوشی هوشمند جمع و جور و درجه یک هستند. با استفاده از ابزار مقایسه سه بعدی ما به تفاوت نگاه کنید .

Pixel 8 در مقابل Pixel 8 ProPixel 8 در مقابل Pixel 8 Pro

گوگل همچنین ردپایی را با کوتاه کردن قاب های جلویی بهینه کرده است. در کنار کاهش حاشیه، شاسی پیکسل ۸ اکنون گوشه‌های گردتری دارد که کار با دستگاه را کمی آسان‌تر می‌کند. نگه داشتن گوشی با گوشه های گردتر معمولاً به معنای گرفتن بهتر و راحت تر است. اگرچه، می توان استدلال کرد که این به ترجیحات شخصی خلاصه می شود.

Pixel 8 - بررسی Google Pixel 8 Pixel 8 - بررسی Google Pixel 8
پیکسل ۸

پشت در طول سال ها تغییر چندانی نکرده است. شیشه لنز کمی بزرگتر است و ماژول دوربین کمی بیشتر از قبل بیرون زده است، اما ظاهر و احساس آن اساسا یکسان است. ما رنگ هازل را برای بررسی داریم و گوگل رنگ قدیمی خوب Obisidian و یک رنگ رز جدید را نیز ارائه می دهد. سطح براق باقی می ماند و ورق محافظ همچنان گوریلا گلس ویکتوس است، برخلاف ۸ پرو که دارای نسل دوم Victus است. جلوی پیکسل ۸ نیز توسط GG Victus محافظت می شود.

بررسی گوگل پیکسل 8

قاب جانبی آلومینیومی دارای روکش نرم و مات است که باعث می‌شود کمی لغزنده‌تر از ۸ Pro با فریم براق باشد، اما وانیلی ۸ می‌تواند از آن دور شود زیرا به طور طبیعی چسبندگی ایمن‌تری را فراهم می‌کند. به هر حال این یک دستگاه کوچکتر است.

Pixel 8 Pro در مقابل Pixel 8Pixel 8 Pro در مقابل Pixel 8

در سمت راست قاب دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا قرار دارد و همانطور که معمولاً در پیکسل ها اتفاق می افتد، اولی در بالای دومی قرار دارد. اگر برای اولین بار از تلفن پیکسل استفاده می کنید، تنظیم آن زمان می برد، اما خبر خوب این است که کلید پاور درست زیر انگشت شست شما می افتد. هر دو دکمه در دسترس هستند. کانکتور USB-C و مشبک بلندگو در پایین قاب قرار دارند.

Pixel 8 - بررسی Google Pixel 8 Pixel 8 - بررسی Google Pixel 8
Pixel 8 - بررسی Google Pixel 8 Pixel 8 - بررسی Google Pixel 8
پیکسل ۸

به طور کلی گوشی در دست احساس خوبی دارد و پشت شیشه ای براق به طرز شگفت انگیزی چسبانده می شود. ما هیچ شکایت عمده ای در مورد ارگونومی Pixel 8 نداریم. به سختی می توان با دستگاه کوچکی مانند Pixel 8 همه چیز را به هم ریخت. این یک پرچمدار ۲۰۲۳ جمع و جور مناسب، با ساخت عالی و گواهی IP68 است. ما فقط آرزو می‌کردیم که گوگل از همان برگه‌های GG Victus 2 مانند ۸ Pro استفاده می‌کرد.

OLED 6.2 اینچی با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز

پیکسل کوچک امسال ارتقای قابل توجهی در بخش نمایشگر دریافت کرد. اکنون اندازه آن کوچک‌تر است و قطر آن ۶.۲ اینچ است، برخلاف صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچی سال گذشته، اما نرخ تازه‌سازی و روشنایی بالاتری دارد. اگرچه مانند Pixel 8 Pro LTPO OLED نیست، اما وانیلی ۸ صفحه نمایش هنوز ۱۲۰ هرتز است؛ از محتوای HDR10+ پشتیبانی می کند و می تواند هنگام پخش ویدیوهای HDR روشنایی آن را تا ۲۰۰۰ نیت افزایش دهد.

بررسی گوگل پیکسل 8

این یک گام بزرگ برای خانواده پیکسل است، زیرا دو نسل گذشته در این زمینه از رقبا عقب مانده بودند. و ارتقاء قابل توجه است، با انجام تست های صفحه نمایش استاندارد ما. در واقع، از دیدن پنل پیکسل ۸ که در حالت دستی تا ۱۰۰۱ نیت افزایش می‌یابد، شگفت‌زده شدیم. هنگامی که کنترل روی خودکار تنظیم شود، صفحه نمایش می تواند تا ۱۴۴۶ نیت افزایش یابد – یک نتیجه عالی دیگر – و این به همان اندازه است که گوگل برای حالت روشنایی بالای پیکسل ۸ تبلیغ می کند.

تست حداکثر روشنایی صفحه نمایش

الگوی تست سفید، ۷۵% پر (nits)

  • حالت دستی
  • مد ماشین
آیفون 15آیفون ۱۵

۱۶۴۳
۶.۱ اینچی Super Retina XDR OLED۱۱۷۹ x 2556 پیکسل
پیکسل 8پیکسل ۸

۱۴۴۶
۶.۲ اینچ LTPO OLED۱۰۸۰ x 2400 پیکسل
شیائومی 13شیائومی ۱۳

۱۲۵۴
۶.۳۶ اینچ AMOLED۱۰۸۰ x 2400 پیکسل
گلکسی اس 23گلکسی اس ۲۳

۱۱۹۸
۶.۱ اینچی Dynamic AMOLED 2X۱۰۸۰ x 2340 پیکسل
پیکسل 7پیکسل ۷

۹۷۴
۶.۷ اینچ OLED۱۴۴۰ x 3120 پیکسل
ایسوس زنفون 10ایسوس زنفون ۱۰

۸۰۷
۵.۹ اینچ AMOLED۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

دقت رنگ یکی دیگر از مزایای بزرگ پنل پیکسل ۸ است. حتی در حالت رنگ پیش‌فرض، رنگ‌ها بسیار دقیق هستند، اما استفاده از پیش‌تنظیم رنگ طبیعی نتایج بهتری را با میانگین dE2000 فقط ۱.۱ به همراه خواهد داشت . این دقت رنگ استثنایی است.

کنترل HRR

Pixel 8 دارای کنترل نرخ به‌روزرسانی دانه‌ای نیست، زیرا پنل LTPO نیست، اما نوعی کنترل نرخ تازه‌سازی را برای حفظ عمر باتری ارائه می‌دهد. اگرچه کنترل بسیار ساده است – صفحه نمایش همیشه نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را در اولویت قرار می دهد مگر اینکه تعامل با آن را متوقف کنید. هنگامی که صفحه نمایش در حالت بیکار است، آن را به ۶۰ هرتز کاهش می دهد. این برای همه منوهای سیستم و برنامه‌هایی که امتحان کرده‌ایم صادق است. حتی رابط کاربری یوتیوب با فرکانس ۱۲۰ هرتز کار می کند، اما اگر در حین پخش ویدیو صفحه را لمس نکنید، به ۶۰ هرتز متوسل می شود. به نظر می رسد کروم همانطور که انتظار می رود رفتار می کند و اگر اجسام متحرک روی صفحه نمایش باشند، نرخ تازه سازی را زیر ۱۲۰ هرتز کاهش نمی دهد.

عمر باتری

Vanilla Pixel امسال دارای یک باتری بزرگتر ۴۵۷۵ میلی آمپر ساعتی و ظاهراً چیپست مبتنی بر ۴ نانومتر کارآمدتر است، اما نتایجی که ما در آزمایشات خود به دست آوردیم با ایده آل فاصله زیادی دارد. ما شاهد یک افزایش جزئی در تست مرور هستیم و هیچ تغییر قابل توجهی در سناریوی پخش ویدئو مشاهده نمی‌شود، اما کاهش قابل توجهی در تست‌های خاموش کردن صفحه وجود دارد.

بررسی پیکسل 8

تست‌های باتری ما به لطف SmartViser ، با استفاده از برنامه viSerDevice، خودکار شد . درجه استقامت نشان می دهد که اگر روزانه یک ساعت تلفن، مرور وب و پخش ویدیو از دستگاه استفاده کنید، شارژ باتری چقدر طول می کشد. جزئیات بیشتر را می توان در اینجا یافت .

این منجر به کاهش معقول نمره استقامت کلی از ۹۶ ساعت در سال گذشته به ۸۳ ساعت در پیکسل ۸ امروزی می‌شود. با این حال، برای کاربران قدرتمند که دائماً از تلفن‌های خود استفاده می‌کنند، پیکسل ۸ ممکن است واقعاً عملکرد مناسبی داشته باشد. احتمالاً تست‌های روی صفحه‌نمایش مهم‌تر هستند، بنابراین اگرچه ما شاهد بهبودی در آن‌ها نبودیم، اما همچنان برای یک گوشی پرچمدار کوچک بسیار چشمگیر هستند. ما در مورد تست های خاموش کردن صفحه گیج هستیم، که با توجه به ظرفیت باتری بیشتر، بهتر بود.

Google
Pixel 8
۴۵۷۵ mAh

ساعت ۸۳ساعت ۲۲:۳۶ساعت ۱۵:۲۳ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر
Google
Pixel 7
۴۳۵۵ mAh

ساعت ۹۶ساعت ۲۵:۳۵ساعت ۱۴:۲۳ساعت ۱۹:۴۹

❌︎

اپل
آیفون ۱۵
۳۳۴۹ میلی آمپر ساعت

ساعت ۹۸ساعت ۱۸:۴۶ساعت ۲۰:۵۰ساعت ۲۱:۱۱

❌︎

Samsung
Galaxy S23
۳۹۰۰ mAh

ساعت ۱۰۱ساعت ۳۰:۵۲ساعت ۱۶:۲۰ساعت ۱۷:۰۵

❌︎

شیائومی
۱۳
۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت

ساعت ۱۰۸ساعت ۳۳:۴۲ساعت ۱۶:۴۹ساعت ۱۷:۳۵

❌︎

Asus
Zenfone 10
۴۳۰۰ mAh

ساعت ۱۰۹ساعت ۳۰:۰۹ساعت ۱۶:۳۷ساعت ۲۱:۰۴

تست ویدیو در حالت نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز انجام شد. تست مرور وب در صورت امکان با بالاترین نرخ تازه سازی نمایشگر انجام می شود. برای جزئیات بیشتر به بررسی های مربوطه مراجعه کنید. برای تنظیم فرمول رتبه‌بندی استقامت برای مطابقت با الگوهای استفاده خود، نمودار نتایج تست باتری همه‌وقت ما را بررسی کنید ، جایی که می‌توانید همه تلفن‌هایی را که آزمایش کرده‌ایم پیدا کنید.

<h3

سرعت شارژ یکی دیگر از اجزای ارتقا یافته گوشی های پیکسل امسال است. پیکسل کوچکتر اکنون می تواند از شارژ سریع ۲۷ واتی پشتیبانی کند، که به طور کلی با استانداردهای امروزی چشمگیر نیست، اما از نظر Pixel گامی رو به جلو محسوب می شود. این گوشی ۵۶ درصد شارژ خود را در ۳۰ دقیقه اول دریافت می کند و در عرض ۱ ساعت و ۱۶ دقیقه به طور کامل شارژ می شود . این حدود ۲۴ دقیقه سریعتر از سال گذشته است.

سرعت شارژ

  • در ۱۵ دقیقه
  • در ۳۰ دقیقه
  • زمان تا شارژ کامل (از ۰%)
شیائومی 13شیائومی ۱۳

۸۳%
۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت۶۷ وات
ایسوس زنفون 10ایسوس زنفون ۱۰

۶۰%
۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتهایپر شارژ ۳۰ وات
آیفون 15آیفون ۱۵

۵۸%
۳۳۴۹ میلی آمپر ساعت۲۰ وات PD
گلکسی اس 23گلکسی اس ۲۳

۵۷%
۳۹۰۰ میلی آمپر ساعت۲۵ وات سامسونگ PD + PPS
پیکسل 8پیکسل ۸

۵۶%
۴۵۷۵ میلی آمپر ساعت۳۰ وات PD

به اندازه کافی جالب توجه است که در مقایسه با برخی از رقبای خود، به نظر می رسد که دستگاه در ۱۵ تا ۳۰ دقیقه اول چرخه شارژ مشکل دارد، اما در چند درصد اخیر جلوتر است. سبقت گرفتن از شیائومی ۱۳ کافی نیست، بلکه کافی است تا با یک لغزش عملکرد بهتری نسبت به آیفون ۱۵ داشته باشید و همچنین با قابلیت شارژ گلکسی اس ۲۳ برابری کنید.

بلندگوها

راه‌اندازی بلندگوهای استریو مشابه سال گذشته است – یک راه‌حل ترکیبی با بلندگوی رو به پایین همراه با یک بلندگو که به عنوان یک گوشی نیز عمل می‌کند. این معمولاً به این معنی است که قسمت بالایی کمی ساکت‌تر است، که در اینجا نیز صادق است.

امتیاز بلندی صدا تقریباً مشابه Pixel 7 سال گذشته است، -۲۶ LUFS ، که به نوبه خود مشابه Pixel 6 از سال ۲۰۲۱ است. تنظیم همچنین به نظر می رسد آشنا است، زیرا Pixel 8 بیس مناسبی برای تلفنی با این اندازه تولید می کند. اندازه، صدای واضح و حداقل اعوجاج در صداهای بالا.

این دستگاه همچنین یک ویژگی صدای تطبیقی ​​ارائه می دهد که از میکروفون های پیکسل ۸ برای ارزیابی آکوستیک و نویز محیط و تنظیم تنظیم بلندگوها در حال پرواز استفاده می کند.

اندروید ۱۴ خالص با ویژگی‌های انحصاری پیکسل

اگر به دنبال خانواده پیکسل هستید، احتمالاً همان طور که گوگل در نظر داشت، با آن تجربه خالص اندروید آشنا شده اید. با این حال، با گذشت زمان، سیستم‌عاملی که از قبل روی تلفن‌های Pixel بارگذاری شده است، دارای برخی ویژگی‌های انحصاری فقط برای کاربران Pixel است. این هنوز در سال ۲۰۲۳ صادق است زیرا این شرکت این دو را با عملکردهای جدید معرفی کرد.

بررسی گوگل پیکسل 8

شاید یکی از مهمترین نکات در طول این اعلامیه، تعهد گوگل به پشتیبانی طولانی مدت از خانواده پیکسل ۸ امسال بود. این دو گوشی به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل و به‌روزرسانی‌های امنیتی را تا ۷ سال آینده دریافت خواهند کرد. این بیشتر از هر سازنده گوشی هوشمند دیگری در بازار است. حتی سقف اپل ۵ سال است. گوگل همچنین اطمینان داده است که قطعات یدکی گوشی های خود را تا این مدت نیز فراهم خواهد کرد، زیرا اگر نمی توانید صفحه نمایش شکسته را تغییر دهید، به روز رسانی نرم افزار اهمیت زیادی ندارد.

مانند قبل، گوگل به شدت بر تجربه نرم افزاری به عنوان یک کل تاکید می کند. اگرچه Pixel 8 و ۸ Pro با برخی از ویژگی‌های پیشگامانه و پر زرق و برق شما را غافلگیر نخواهند کرد، اما تا زمانی که در کشور مناسب زندگی کنید، به طور بالقوه زندگی شما را آسان‌تر می‌کنند. پیکسل ۸ و ۸ پرو دقیقاً مانند مدل های قبلی خود، تعریف واقعی یک گوشی هوشمند هستند زیرا ویژگی های هوشمندانه ای مانند غربالگری تماس، ترجمه بلادرنگ و ابزار ویرایش تصویر قدرتمند را ارائه می دهند. همه این ویژگی‌ها به لطف بهبود NPU شتاب‌دهنده وظایف مرتبط با هوش مصنوعی امکان‌پذیر است. به خاطر داشته باشید که برخی از ویژگی ها نیاز به اتصال دائمی به اینترنت دارند زیرا برخی از ویژگی های مرتبط با هوش مصنوعی در محاسبات ابری Google بارگذاری می شوند. اما قبل از اینکه به «ویژگی‌های هوشمند» بپردازیم، بیایید ببینیم که آیا تغییرات عمده‌ای در کل اندروید ۱۴ وجود دارد یا خیر.

بررسی گوگل پیکسل 8

هیچ تغییر قابل توجهی نسبت به اندروید ۱۳ از نظر ظاهر کلی و طراحی رابط کاربری وجود ندارد. اگر به استوک اندروید عادت دارید، احساس خوبی در خانه خواهید داشت. صفحه قفل، صفحه اصلی، سایه اعلان‌ها، جابجایی‌های سریع، برنامه‌های اخیر و کشوی برنامه همگی بدون تغییر باقی می‌مانند. به جز این جزئیات کوچک – سایه اعلان اکنون دارای لیستی از برنامه های در حال اجرا در پس زمینه است که می تواند برای ردیابی برنامه هایی که عمر باتری شما را خراب می کنند مفید باشد.

صفحه اصلی، برنامه‌های اخیر، سایه اعلان‌ها، کشوی برنامه، صفحه قفل - بررسی Google Pixel 8 صفحه اصلی، برنامه‌های اخیر، سایه اعلان‌ها، کشوی برنامه، صفحه قفل - بررسی Google Pixel 8 صفحه اصلی، برنامه‌های اخیر، سایه اعلان‌ها، کشوی برنامه، صفحه قفل - بررسی Google Pixel 8 صفحه اصلی، برنامه‌های اخیر، سایه اعلان‌ها، کشوی برنامه، صفحه قفل - بررسی Google Pixel 8 صفحه اصلی، برنامه‌های اخیر، سایه اعلان‌ها، کشوی برنامه، صفحه قفل - بررسی Google Pixel 8 صفحه اصلی، برنامه‌های اخیر، سایه اعلان‌ها، کشوی برنامه، صفحه قفل - بررسی Google Pixel 8
صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان، کشوی برنامه، صفحه قفل

با این حال، گوگل در حال تغییر روشی است که شما می توانید رابط کاربری را سفارشی کنید. به عنوان مثال، صفحه قفل اکنون بسیار قابل تنظیم است. می‌توانید سبک‌های ساعت مختلف را تنظیم کنید و میانبرهایی را که در گوشه‌های پایین در سمت چپ و راست ظاهر می‌شوند، تغییر دهید.

صفحه قفل قابل تنظیم - بررسی Google Pixel 8 صفحه قفل قابل تنظیم - بررسی Google Pixel 8
صفحه قفل قابل تنظیم

با ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی، ایجاد تصاویر آسان‌تر از همیشه است و یک ویژگی جدید به شما امکان می‌دهد تصاویر پس زمینه منحصر به فرد خود را با کیفیت بالا ایجاد کنید. منوی سیستم ۱۲ سبک اصلی برای کار و ترکیب سریع بی پایان کلمات و رنگ ها را ارائه می دهد.

تصاویر پس زمینه و تم سیستم تولید شده توسط هوش مصنوعی - بررسی Google Pixel 8 تصاویر پس زمینه و تم سیستم تولید شده توسط هوش مصنوعی - بررسی Google Pixel 8 تصاویر پس زمینه و تم سیستم تولید شده توسط هوش مصنوعی - بررسی Google Pixel 8 تصاویر پس زمینه و تم سیستم تولید شده توسط هوش مصنوعی - بررسی Google Pixel 8
تصاویر پس زمینه و تم سیستم تولید شده توسط هوش مصنوعی - بررسی Google Pixel 8 تصاویر پس زمینه و تم سیستم تولید شده توسط هوش مصنوعی - بررسی Google Pixel 8 تصاویر پس زمینه و تم سیستم تولید شده توسط هوش مصنوعی - بررسی Google Pixel 8
تصاویر پس زمینه و تم سیستم تولید شده توسط هوش مصنوعی

برخی از پیشرفت‌های مربوط به زبان و منطقه نیز در دسترس هستند، با Android 14 به شما امکان می‌دهد یک زبان منطقه‌ای را انتخاب کنید، اما همچنان از سیستم اندازه‌گیری متفاوت، قالب‌های تاریخ و هفته استفاده کنید. فرض کنید شما یک اروپایی هستید که در ایالات متحده زندگی می کنید. شما همچنان می توانید ایالات متحده را به عنوان منطقه اصلی خود انتخاب کنید اما از سیستم اندازه گیری به سبک یورو استفاده کنید. انتخاب زبان بر اساس برنامه نیز اکنون امکان پذیر است.

اگرچه گوگل روی آن‌ها تاکید زیادی ندارد، غول جستجو نیز تغییراتی را ایجاد می‌کند. مدیریت پس‌زمینه برنامه‌ها، سرویس‌های پیش‌زمینه، بارگیری‌های آغاز شده توسط کاربر و سیستم پخش داخلی، همه به‌طور متفاوتی مدیریت می‌شوند تا کارایی بهتر و عمر باتری طولانی‌تر داشته باشند. با این حال، ما انتظار تغییرات قابل توجهی را نداریم زیرا اینها پیشرفت های جزئی در سیستم عامل هستند.

بررسی گوگل پیکسل 8

گوگل در دو نسخه اخیر اندروید بر بهبود حریم خصوصی و امنیت تمرکز کرده است و اندروید ۱۴ تفاوتی با آن ندارد. شاید بزرگترین تاثیر روی اپلیکیشن های قدیمی باشد. در آینده، اندروید از برنامه های توسعه یافته برای اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی و بالاتر پشتیبانی نخواهد کرد. بنابراین، برنامه‌ها و بازی‌های قدیمی که مدتی است به‌روزرسانی نشده‌اند، روی گوشی اندروید ۱۴ جدید شما کار نمی‌کنند.

تا قبل از Android 13، ارسال تصاویر برای شخصی به معنای اجازه دسترسی به کل گالری شما در برنامه پیام رسانی است، اما با Android 14، می توانید فقط چند تصویر یا فقط یک عکس را انتخاب کنید. این یک لایه دیگر از محافظت در برابر چشمان کنجکاو است. و اگر برنامه‌ای خط‌مشی رازداری خود را تغییر دهد، اندروید ۱۴ یک گفتگوی جدید نشان می‌دهد که از شما می‌خواهد یک بار دیگر با در نظر گرفتن تغییرات سیاست حفظ حریم خصوصی جدید، به برنامه اجازه بدهید.

بررسی گوگل پیکسل 8

از دیگر تغییرات قابل توجه اندروید ۱۴ می توان به پشتیبانی صدای بدون افت هنگام استفاده از هدفون سیمی و مدیریت ۱۰ بیتی HDR تصاویر اشاره کرد، بنابراین JPG ها اطلاعات بیشتری را از حسگر حفظ می کنند و در دستگاه های اندروید ۱۴ پشتیبانی می شوند.

NPU به روز شده ترجمه بلادرنگ و در سطح سیستم را امکان پذیر می کند. ترجمه زنده در اکثر برنامه‌ها و زبان‌ها زمانی که متن نوشته می‌شود کار می‌کند. با این حال، پشتیبانی زبان به طور قابل توجهی در حالت مترجم محدود است. این قابل درک است زیرا الگوریتم هوش مصنوعی به منابع بیشتر و تشخیص زبان بهتر در هنگام صحبت طبیعی انسان نیاز دارد.

حالت مترجم شاید جالب‌ترین ویژگی Live Translate باشد زیرا می‌تواند مکالمه زنده بین دو نفر را ترجمه کند، البته تا زمانی که به زبان‌های پشتیبانی‌شده صحبت کنند. رونویسی بعداً می تواند برای ترجمه به زبان های بیشتری استفاده شود.

حالت ترجمه زنده و مترجم - بررسی Google Pixel 8 حالت ترجمه زنده و مترجم - بررسی Google Pixel 8 حالت ترجمه زنده و مترجم - بررسی Google Pixel 8 حالت ترجمه زنده و مترجم - بررسی Google Pixel 8
حالت ترجمه زنده و مترجم

از سوی دیگر، پیام رسانی بسیار ساده است. هنگامی که یک پیام متنی از شخصی به زبان دیگری دریافت می کنید، سیستم به طور خودکار آن را شناسایی کرده و ترجمه ای را ارائه می دهد. هوش مصنوعی همچنین می تواند به شما در نوشتن پیام ها به سبک خاصی کمک کند.

ترجمه پیام‌رسانی و ترجمه زیرنویس زنده - بررسی Google Pixel 8 ترجمه پیام‌رسانی و ترجمه زیرنویس زنده - بررسی Google Pixel 8 ترجمه پیام‌رسانی و ترجمه زیرنویس زنده - بررسی Google Pixel 8 ترجمه پیام‌رسانی و ترجمه زیرنویس زنده - بررسی Google Pixel 8 ترجمه پیام‌رسانی و ترجمه زیرنویس زنده - بررسی Google Pixel 8
ترجمه پیام و ترجمه زیرنویس زنده

ویژگی Call screening سال گذشته معرفی شد و گوگل می گوید تراشه جدید تجربه را بهتر و سریعتر می کند. به عنوان مثال، «دستیار Google» می‌تواند با شما تماس بگیرد، زمینه مکالمه را بفهمد و پاسخ‌های سریع ارائه دهد. اگر در حال حرکت هستید و زمان لازم برای شرکت در یک مکالمه کامل را ندارید، عملکرد بسیار منظمی است. غربالگری تماس همچنین هنگام تماس با مشاغلی که از شما می خواهند گزینه هایی را از منو با استفاده از صفحه شماره گیری انتخاب کنید، کار می کند. دستیار همه گزینه هایی را که ربات روی صفحه فهرست می کند رونویسی می کند و به شما اجازه انتخاب می دهد. دیگر گزینه های حدس زدن و به خاطر سپردن از منوی صوتی وجود ندارد. شماره‌گیر حتی پیشنهاد می‌کند اگر در زمان شلوغی با کسب‌وکار تماس می‌گیرید، در زمان دیگری تماس بگیرید.

از دیگر ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توان به رونویسی یک مکالمه واقعی با برچسب‌های بلندگو اشاره کرد، حتی اگر تلفن در جیب شما باشد. این یک عملکرد داخلی برنامه ضبط صدا است. برای انگلیسی زبانان واقعاً خوب کار می کند و ممکن است برای روزنامه نگاران یا افرادی که اغلب یادداشت های صوتی می سازند مفید باشد. همچنین یک عملکرد جستجو در داخل برنامه وجود دارد که به شما کمک می کند بخش های خاصی از مکالمه را پیدا کنید. رونویس جدید قدرتمندتر از قبل است – سریعتر است و همه “امم” و “اوه” را از گفتار شما حذف می کند و فقط کلمات واقعی را ضبط می کند.

هوش مصنوعی همچنین می تواند متن و تصاویر را در حال حرکت استخراج کند. در منوی برنامه های اخیر، دو دکمه پیدا خواهید کرد – یکی برای اسکرین شات و دیگری به نام “انتخاب”. هنگامی که روی آن ضربه می زنید، می توانید متن را از روی صفحه انتخاب، کپی، اشتراک گذاری یا انتخاب کنید، حتی اگر یک تصویر باشد. حتی می توانید با استفاده از این ویژگی تصاویر را استخراج کنید. جالب اینجاست که این انتخاب در منوی پیش‌فرض برنامه‌های اخیر با عملکرد ضربه و نگه‌داشتن نیز کار می‌کند.

استخراج متن و تصویر - بررسی Google Pixel 8 استخراج متن و تصویر - بررسی Google Pixel 8
استخراج متن و تصویر

علاوه بر این، دستیار Google می‌تواند هنگام باز کردن یک مقاله در کروم، یک مقاله کامل را در چند نکته خلاصه کند. این به ظاهر ویژگی Google Bard است، اما ما نتوانستیم آن را در منطقه خودمان اجرا کنیم.

در نهایت، الگوریتم قوی‌تر هوش مصنوعی اکنون به Google Photos منتقل شده است. و نه، ما در مورد پاک کن شی یا ویژگی‌های محو کردن پس‌زمینه که با اشتراک Google One ارائه می‌شوند صحبت نمی‌کنیم. در زیر منوی Edit در Photos، اکنون یک دکمه اضافی برای به اصطلاح Magic Editor وجود دارد. عملکردهای پیشرفته تری نسبت به ویرایش استاندارد ارائه می دهد. می‌توانید اشیایی را که انسان نیستند حذف کنید، آنها را جابه‌جا کنید، آسمان را تغییر دهید، و غیره. ویرایشگر سه نوع را برای انتخاب پیشنهاد می‌کند، اما اگر آن‌ها را دوست ندارید، می‌توانید موارد بیشتری را تولید کنید. همچنین می‌توانید نویز پس‌زمینه را از ویدیوها حذف کنید، که در برخی سناریوها به طرز شگفت‌آوری خوب عمل می‌کند.

Magic Editor - بررسی Google Pixel 8 Magic Editor - بررسی Google Pixel 8 Magic Editor - بررسی Google Pixel 8 Magic Editor - بررسی Google Pixel 8 Magic Editor - بررسی Google Pixel 8
ویرایشگر سحر و جادو

در مجموع، نرم افزار بدون سکسکه احساس نرمی و نرمی می کند و دارای هزاران هوشمندی است که می توانید با آنها بازی کنید. متأسفانه، بیشتر ویژگی‌ها در منطقه ما در دسترس نبودند، بنابراین امتحان کردن آنها با مشکل مواجه شدیم، بنابراین هنگام خرید Pixel این را در نظر داشته باشید زیرا برخی از عملکردها در منطقه یا زبان شما در دسترس نخواهند بود. و برای پایان دادن به یک نوت بالا، ما واقعاً لمسی دستگاه را دوست داشتیم، و بهبود قابل توجهی در عملکرد خواننده اثر انگشت وجود دارد – اکنون سریعتر و دقیق تر است.

معیارها و عملکرد پایدار

امسال هسته Google Tensor G3 پشت فرمان هر دو گوشی پیکسل ۸ و ۸ پرو قرار گرفته است. اکنون بر اساس فرآیند تولید ۴ نانومتری سامسونگ در مقایسه با ۵ نانومتری سال گذشته است که از نظر تئوری به معنای راندمان کمی بهتر و حرارت کمتر است. مسلماً جالب ترین نکته در مورد این SoC این است که یک CPU غیر هسته ای (۹ هسته ای) را در خود جای داده است.

بررسی گوگل پیکسل 8

بسته CPU از ۱ + ۴ + ۴ کلاستر هسته تشکیل شده است. هسته اصلی Cortex-X3 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز است، پس از آن ۴ هسته Cortex-A715 با تیک تاک ۲.۴۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A510 با فرکانس ۲.۴۵ گیگاهرتز برای کارهای نه چندان سخت برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می شود. یک پردازنده گرافیکی جدید Imoralis-G715s MC10 جایگزین Mali-G710 MP7 قدیمی تر شده است که نویدبخش عملکرد گرافیکی بهبود یافته است.

این تراشه همچنین دارای تراشه امنیتی Titan M2 گوگل و NPU جدید برای کارهای مرتبط با هوش مصنوعی است. دومی ویژگی‌های ترجمه بلادرنگ و ویژگی‌های غربالگری تماس را که قبلاً ذکر کردیم، انجام می‌دهد.

از نظر حافظه، پیکسل ۸ بسیار ساده است. این گوشی تنها در دو نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایتی و ۸/۲۵۶ گیگابایتی عرضه می شود. ما استدلال می کنیم که با توجه به کالیبر پیکسل ۸، باید از ۲۵۶ گیگابایت شروع شود و یک گزینه ۵۱۲ گیگابایتی نیز ارائه دهد، به خصوص که اسلات کارت microSD وجود ندارد.

حالا بیایید نگاهی به معیارها بیندازیم.

Geekbench 5

  • چند هسته ای
  • تک هسته ای
ایسوس زنفون 10ایسوس زنفون ۱۰

۵۱۴۹
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۵۱۲ گیگابایت رم ۱۶ گیگابایت
شیائومی 13شیائومی ۱۳

۵۱۲۹
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم
گلکسی اس 23گلکسی اس ۲۳

۴۹۵۰
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ SM8550-AC۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت
Sony Xperia 5 VSony Xperia 5 V

۴۵۴۶
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۱۲۸ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم
پیکسل 8پیکسل ۸

۳۵۲۶
Google Tensor G3۱۲۸ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم
گوگل پیکسل 7گوگل پیکسل ۷

۳۲۸۸
Google Tensor G2۱۲۸ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

GeekBench 6

  • چند هسته ای
  • تک هسته ای
آیفون 15آیفون ۱۵

۶۵۲۶
اپل A16 Bionic۱۲۸ گیگابایت رم ۶ گیگابایت
ایسوس زنفون 10ایسوس زنفون ۱۰

۵۶۹۸
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۵۱۲ گیگابایت رم ۱۶ گیگابایت
شیائومی 13شیائومی ۱۳

۵۴۸۰
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم
گلکسی اس 23گلکسی اس ۲۳

۵۳۲۷
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ SM8550-AC۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت
Sony Xperia 5 VSony Xperia 5 V

۵۰۵۹
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۱۲۸ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم
پیکسل 8پیکسل ۸

۴۴۰۴
Google Tensor G3۱۲۸ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم
گوگل پیکسل 7گوگل پیکسل ۷

۳۸۴۴
Google Tensor G2۱۲۸ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

AnTuTu

  • v9
  • v10
ایسوس زنفون 10ایسوس زنفون ۱۰

۱۳۱۴۴۵۸
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۵۱۲ گیگابایت رم ۱۶ گیگابایت۱۰۸۰ x 2400 پیکسل
شیائومی 13شیائومی ۱۳

۱۲۴۸۲۶۰
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم۱۰۸۰ x 2400 پیکسل
گلکسی اس 23گلکسی اس ۲۳

۱۲۳۱۰۷۵
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ SM8550-AC۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت۱۰۸۰ x 2340 پیکسل
Sony Xperia 5 VSony Xperia 5 V

۹۴۶۰۳۹
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۱۲۸ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم۱۰۸۰ x 2520 پیکسل
پیکسل 8پیکسل ۸

۹۲۶۸۰۱
Google Tensor G3۱۲۸ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم۱۰۸۰ x 2400 پیکسل
گوگل پیکسل 7گوگل پیکسل ۷

۸۱۳۱۱۴
Google Tensor G2۱۲۸ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم۱۴۴۰ x 3120 پیکسل

GFXBench (روی صفحه)

  • Aztek Vulkan High
  • ماشین چیس ES 3.1
ایسوس زنفون 10ایسوس زنفون ۱۰

۹۸
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۰۸۰ x 2400 پیکسل
گلکسی اس 23گلکسی اس ۲۳

۹۸
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ SM8550-ACAdreno 740۱۰۸۰ x 2340 پیکسل
شیائومی 13شیائومی ۱۳

۹۱
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۰۸۰ x 2400 پیکسل
Sony Xperia 5 VSony Xperia 5 V

۷۴
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۰۸۰ x 2520 پیکسل
آیفون 15آیفون ۱۵

۵۹
اپل A16 BionicGPU اپل (گرافیک ۵ هسته ای)۱۱۷۹ x 2556 پیکسل
پیکسل 8پیکسل ۸

۵۶
Google Tensor G3Immortal-G715s MC10۱۰۸۰ x 2400 پیکسل
گوگل پیکسل 7گوگل پیکسل ۷

۴۶
Google Tensor G2Mali-G710 MC10۱۴۴۰ x 3120 پیکسل

GFXBench (خارج از صفحه)

  • Aztek Vulkan High 1440p
  • Car Chase ES 3.1 1080p
شیائومی 13شیائومی ۱۳

۶۹
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۰۸۰ x 2400 پیکسل
ایسوس زنفون 10ایسوس زنفون ۱۰

۶۹
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۰۸۰ x 2400 پیکسل
گلکسی اس 23گلکسی اس ۲۳

۶۵
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ SM8550-ACAdreno 740۱۰۸۰ x 2340 پیکسل
Sony Xperia 5 VSony Xperia 5 V

۵۷
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۰۸۰ x 2520 پیکسل
آیفون 15آیفون ۱۵

۴۰
اپل A16 BionicGPU اپل (گرافیک ۵ هسته ای)۱۱۷۹ x 2556 پیکسل
پیکسل 8پیکسل ۸

۳۷
Google Tensor G3Immortal-G715s MC10۱۰۸۰ x 2400 پیکسل
گوگل پیکسل 7گوگل پیکسل ۷

۳۱
Google Tensor G2Mali-G710 MC10۱۴۴۰ x 3120 پیکسل

از جایی که ایستاده ایم، خبرهای خوب و بد وجود دارد. خبر خوب این است که Tensor G3 واقعاً به طور قابل‌توجهی قدرتمندتر از مدل قبلی خود است و باعث می‌شود سری پیکسل ۸ در انواع کارها سریع‌تر باشد – حجم‌های کاری فشرده CPU و GPU. به خصوص تفاوت بزرگی در بخش GPU وجود دارد. خبر بد این است که Tensor G3 SoC هنوز از رقبا عقب مانده است.

تلفن های پیکسل هرگز یک نیروگاه واقعی نبوده اند و گوگل اغلب تاکید کرده است که به جای افزایش عملکرد، سعی در بهینه سازی دستگاه های خود دارد. با این حال، دیدن عملکرد Tensor G3 نسبت به Snapdragon 8+ Gen 1 سال گذشته و با این اختلاف زیاد، چندان خوشایند ما نیست.

تقریباً در همه آزمایش‌ها، پیکسل ۸ و ۸ پرو تنها از خانواده پیکسل ۷ سال گذشته بهتر عمل کردند. یک استثنای کوچک برای پیکسل ۸ وجود دارد که به دلیل رزولوشن پایین‌تر، در تست‌های روی صفحه جلوتر است.

با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر بازی‌های با عملکرد بالا در لیست اولویت‌های شما قرار نگیرند، پیکسل ۸ در کارهای روزمره عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت. این دستگاه در سناریوهای معیار غیر مصنوعی عملکرد عالی دارد.

از سوی دیگر، بار پایدار ممکن است موضوع مرتبط تری باشد که باید به آن توجه کرد. نسل‌های قبلی پیکسل در این آزمایش شکست خورده‌اند، اما خانواده پیکسل ۸ در حفظ فرکانس CPU برای مدت طولانی بدتر است.

نتایج تست استرس GPU و CPU - بررسی Google Pixel 8 نتایج تست استرس GPU و CPU - بررسی Google Pixel 8 نتایج تست استرس GPU و CPU - بررسی Google Pixel 8
نتایج تست استرس GPU و CPU

مدت کوتاهی پس از شروع آزمایش طولانی ۶۰ دقیقه ای، CPU در همان چند دقیقه اول شروع به کاهش گاز کرد. این سیستم موفق شد حدود ۸۰ درصد از عملکرد تئوری CPU را تا ۱۵ دقیقه قبل از از دست دادن کامل آن حفظ کند. CPU تا ۶۰% کاهش یافت و قادر به بازیابی نبود. عملکرد CPU در بیشتر مواقع حدود ۷۰ درصد بود.

به نظر می‌رسد که گوگل به لطف فرآیند تولید و طراحی پیشرفته‌تر، نتوانسته به وعده خود برای بهبود کارایی و حرارتی عمل کند.

ترفندهای کوچک چپ و راست، هنوز تله فوتو نیست

پیکسل ۸ همان دوربین قبلی را حفظ می کند. هیچ ماژول زوم در پشت برای اتصال به اصلی و فوق عریض وجود ندارد و یک دوربین سلفی منفرد و نسبتا عریض صفحه نمایش را سوراخ می کند. این بدان معنا نیست که هیچ پیشرفتی وجود ندارد – هم در سخت افزار و هم در نرم افزار.

بررسی گوگل پیکسل 8

دوربین اصلی از حسگر مشابه سال گذشته استفاده می‌کند – یک واحد ۵۰ مگاپیکسلی ۱/۱.۳۱ اینچی با پیکسل‌های ۱.۲ میکرومتر و یک بند ۴ به ۱ برای رسیدن از وضوح اسمی به تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی. امسال چه خبر است. این لنز است که اکنون مشخص شده است که دارای دیافراگم f/1.68 است، برخلاف f/1.85 مدل سال گذشته – ما با f/1.7 در مقابل f/1.9 پیش می رویم. میدان دید مشخص شده ۸۲ درجه مطابق با فاصله کانونی معادل ۲۵ میلی متر. لنز هنوز ثابت است.

قابلیت Octa-PD AF سنسور توسط لیزر تقویت شده است که در پیکسل ۸ ساده تنها تک نقطه ای است، در حالی که Pixel 8 Pro دارای سیستم چند نقطه ای است. از آنجایی که تله فوتو وجود ندارد، این دوربین اصلی است که باید وظیفه زوم را نیز بر عهده بگیرد.

فوق عریض شاهد یکی از ارتقاءهای بزرگتر در سال جاری هستیم – Pixel 8 سرانجام در UW خود فوکوس خودکار دریافت می کند. ظاهراً این همان ماژولی است که Pixel 7 Pro از آن استفاده می کند – طبق گزارشات یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی (۱/۲.۹ اینچ ۱.۲۵ میکرومتر) که تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی را تولید می کند و با لنزی که میدان دید ۱۲۶ درجه را پوشش می دهد و f / دارد جفت می شود. دیافراگم ۲.۲

در جلو، دوربین سلفی دارای سنسور ۱۰.۵ مگاپیکسلی با فرمت اپتیکال ۱/۳.۱ اینچی و پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرومتر است. لنز فاصله کانونی معادل ۲۰ میلی‌متر و دیافراگم f/2.2 دارد. پیکسل ۸ از قابلیت فوکوس خودکار در با این حال، دوربین سلفی، با توجه به اینکه دوربین جلوی یکسان ۸ پرو دارای AF است، به نظر یک محدودیت دلخواه است.

برنامه و ویژگی های دوربین

از منظر نرم افزاری، چیزهای جالبی در گوشی های جدید پیکسل وجود دارد. اپلیکیشن دوربین جدید اکنون قسمت تنظیمات را در پایین قرار داده است و با کشیدن انگشت به سمت بالا به جای پایین قابل دسترسی است. این برنامه همچنین به حالت های اختصاصی عکس و ویدیو تقسیم می شود که هر کدام حالت های فرعی خاص خود را دارند.

بررسی گوگل پیکسل 8

یکی دیگر از جنبه های معرفی محدودیت های مصنوعی در پیکسل ۸ غیر پرو این است که تنظیمات و عملکرد دوربین متفاوتی دارد. هر دو گوشی دارای گزینه ای برای عکاسی با فرمت RAW هستند، اما غیرپرو گزینه ای برای تصویربرداری با وضوح ۵۰ مگاپیکسل را ندارد.

هر دو گوشی دارای منوی جدیدی با قابلیت تنظیم روشنایی، جزئیات سایه و تراز سفیدی هستند، اما این تنها مدل Pro است که فوکوس دستی را با حداکثر فوکوس، کنترل سرعت شاتر و ISO دریافت می‌کند – پیکسل ۸ وانیلی یک نقطه‌نظر بیشتر است. دستگاه فقط و تیراندازی و تمرین ناامیدکننده در نگهبانی از سوی گوگل.

گوشی‌های جدید پیکسل ۸ همچنین می‌توانند در فضای رنگی Display P3 عکس بگیرند. این گزینه باید از تنظیمات پیشرفته فعال شود و در هر دو گوشی موجود است. فعال کردن آن، داده‌های خام اصلی را در فضای رنگی بسیار وسیع‌تر Display P3 ذخیره می‌کند که می‌تواند طیف وسیع‌تری از سایه‌ها را نشان دهد، مخصوصاً در نواحی سبز و قرمز نور مرئی در مقایسه با sRGB، اما برای مشاهده کامل به صفحه نمایش و سوژه مناسب نیاز دارید. تفاوت. با این حال، تمام تصاویر نشان داده شده در زیر برای سازگاری در sRGB استاندارد هستند.

یکی دیگر از چیزهای جالب در تجربه ثبت تصویر در واقع در برنامه Photos است. مانند آیفون‌ها، گوشی‌های پیکسل ۸ هم اکنون متادیتای بیشتری را در رابطه با سطح روشنایی تصاویری که می‌گیرند، ثبت می‌کنند. سپس از این اطلاعات برای ایجاد یک افکت شبیه به HDR PQ در برنامه Photos استفاده می‌شود، جایی که برجسته‌سازی‌های تصویر به‌طور خودکار هنگام مشاهده آن‌ها روشن می‌شوند و جلوه‌ای با دامنه دینامیکی بالا خیره‌کننده ایجاد می‌کنند. این همیشه یک ترفند جالب بود که قبلاً فقط در آیفون‌های OLED یافت می‌شد و ما خوشحالیم که راه خود را به دستگاه‌های بیشتری باز می‌کند.

رابط کاربری دوربین - بررسی Google Pixel 8 رابط کاربری دوربین - بررسی Google Pixel 8 رابط کاربری دوربین - بررسی Google Pixel 8 رابط کاربری دوربین - بررسی Google Pixel 8 رابط کاربری دوربین - بررسی Google Pixel 8 رابط کاربری دوربین - بررسی Google Pixel 8
دوربین UI

کیفیت عکس در روز

عکس های نور روز از دوربین اصلی پیکسل ۸ به درستی عالی هستند. رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسلی به خوبی گوشی بعدی است، اما نمایش پیکسل از جزئیات تصادفی به طور کلی بهتر از بسیاری از رقبا است، حتی اگر این نسل تمایل به کمی وضوح بیشتر داشته باشد. سر و صدا عملا وجود ندارد.

رویکرد نسبتا معمولی پیکسل به توسعه تونال به این معنی است که تلفن برای نقاط برجسته در معرض دید قرار می‌گیرد و شما می‌توانید سایه‌های تاریکی را در نتیجه کنتراست کلی بالا دریافت کنید، اگرچه می‌توان گفت نتایج امسال در انتهای طیف کمی روشن‌تر است. .

تعادل رنگ سفید بسیار سازگار است، با کمی تمایل به تنظیمات سردتر و سوگیری کم رنگ سرخابی – این همان چیزی است که یک فن Pixel آن را “نقطه” می نامد. تقصیر اشباع نیز سخت است.

نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 18، 1/1825s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 19، 1/1890 - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 19، 1/1890 - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 21، 1/1912s - بررسی Google Pixel 8
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 21، 1/661s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 20، 1/1587s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 19، 1/2237s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 70، 1/24s - بررسی Google Pixel 8
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 20، 1/1825s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 18، 1/230s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 60، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 33، 1/24s - بررسی Google Pixel 8
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 109، 1/24s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 21، 1/53s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (۱x)

تنظیم ۲ برابری در منظره یاب، تصاویر زوم نسبتاً خوبی را به شما ارائه می دهد. در حالی که اگر به ۱:۱ نگاه کنید ممکن است انواع خاصی از سوژه مشکل‌سازتر باشد – سبزی واقعاً تصادفی ممکن است کمی گازدار شود، بسته به اینکه جزئیات چقدر خوب است و چقدر حرکت در هنگام گرفتن عکس وجود دارد – ما از تعریف موجود در این تصاویر بسیار خوشحالم.

نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 19، 1/1748s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 19، 1/2370s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 20، 1/1079s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 23، 1/2222s - بررسی Google Pixel 8
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 19، 1/419s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 20، 1/1883s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 27، 1/2825s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 24، 1/1166s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (۲x)

پیکسل ۸ وارث ۷ پرو فوق عریض است و این به آن اجازه می دهد تا تصاویر بهتری نسبت به پیکسل کوچک سال گذشته بگیرد. عکس‌ها تقریباً همان ویژگی‌های رنگی عکس‌های ثبت‌شده در دوربین اصلی را دارند و جزئیات بسیار خوب است، مطمئناً بهتر از آن چیزی است که یک آیفون ۱۵ یا گلکسی S23 می‌تواند با فراواید خود جمع کند.

نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 42، 1/2660s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 43، 1/2611s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 46، 1/2874s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 46، 1/2874s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 41، 1/1081s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 45، 1/2710s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 44، 1/2817s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 63، 1/24s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 47، 1/2053s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 39، 1/536s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 49، 1/631s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 107، 1/25s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 60، 1/24s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 41، 1/85s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (۰.۵x)

یکی دیگر از مواردی که پیکسل ۸ آن دو رقیب کلیدی را شکست می دهد این است که دوربین فوق عریض آن فوکوس خودکار دارد – ارتقای قابل توجهی نسبت به پیکسل ۷ نیز. این کار هم عکس‌های کلوزآپ کلی مانند عکس‌های Vespa و Lego House در بالا و هم حالت «ماکرو» را امکان‌پذیر می‌کند.

همانطور که معمولاً اتفاق می‌افتد، در حالت «ماکرو»، تلفن قسمت مرکزی سنسور دوربین فوق عریض را برش می‌دهد تا با FoV دوربین اصلی مطابقت داشته باشد – بسته به اینکه به آن‌ها در ۱ نگاه کنید، نتایج در رده خوب تا بسیار خوب هستند. :۱ یا متناسب با بزرگنمایی صفحه.

نمونه‌های «ماکرو» - f/2.2، ISO 40، 1/76s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های «ماکرو» - f/2.2، ISO 30، 1/150s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های «ماکرو» - f/2.2، ISO 43، 1/67s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های «ماکرو» - f/2.2، ISO 311، 1/50s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های ماکرو

کیفیت تصویر در نور کم

دوربین اصلی پیکسل ۸ در نور کم نیز عملکرد خوبی دارد. حالت شب آن به‌گونه‌ای کار می‌کند که اگر روشنایی صحنه بالاتر از یک آستانه خاص باشد، همیشه به وضوح وارد نمی‌شود، اگرچه می‌توانیم تصور کنیم که حداقل بخشی از جادوی خود را انجام می‌دهد، مگر اینکه به طور خاص آن را خاموش کنید. در هر صورت، می توانید اعتماد کنید که با توجه به شرایط، بهترین کار را انجام می دهد.

برای اولین دسته از عکس‌ها، نسخه‌های حالت شب صحنه‌ها را مشاهده خواهید کرد. ما نوردهی متعادل را دوست داریم که هم از هایلایت ها محافظت می کند و هم به شما امکان می دهد چیزها را در سایه ببینید – این دراماتیک ترین رویکرد نیست، اما به خوبی ارزیابی می شود. این یکی از قابل‌اطمینان‌ترین پیاده‌سازی‌های تراز سفیدی خودکار است که به شما نمایش دقیقی از انواع نورهای ترکیبی می‌دهد.

جزئیات به طور کلی بسیار خوب است، اگرچه مواردی وجود دارد که بافت‌های خاصی ممکن است قربانی کاهش نویز شوند (و/یا روی هم چیدن حالت شب). احتمالاً منصفانه نخواهد بود که بگوییم کاهش نویز پیکسل بسیار تهاجمی است، با این حال – بیشتر این است که برخی بافت‌ها (مانند آسفالت) را به عنوان نویز که دیگران نمی‌خوانند اشتباه می‌خوانند.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/1.7، ISO 302، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/1.7، ISO 4693، 1/10s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/1.7، ISO 1281، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/1.7، ISO 721، 1/25s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/1.7، ISO 179، 1/24s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/1.7، ISO 233، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/1.7، ISO 614، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/1.7، ISO 124، 1/25s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۱x)، حالت شب (خودکار یا اجباری)

اکنون، اگر بخواهید بدون حالت شب بروید، در نهایت با اجرای تاریک و تاریک صحنه های تاریک مواجه خواهید شد. از سوی دیگر، صحنه های با نور بهتر، چندان متفاوت به نظر نمی رسند.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 303، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 3210، 1/15s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 1151، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 721، 1/25s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 210، 1/26s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 549، 1/50s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 605، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 120، 1/25s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۱x)

در زوم ۲ برابری، صحنه‌ها در حالت شب بهتر به نظر می‌رسند تا حدی به لطف توسعه تونالیته بالاتر انتظار می‌رود – محدوده دینامیکی گسترده‌تر است، سایه‌ها تقویت خوبی می‌گیرند. اینها همچنین در بیشتر مواقع در جزئیات برتری دارند.

نمونه‌های کم نور، دوربین اصلی (زوم ۲ برابر)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/1.7، ISO 366، 1/33s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های کم نور، دوربین اصلی (زوم ۲ برابر)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/1.7، ISO 221، 1/24s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های کم نور، دوربین اصلی (زوم ۲ برابر)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/1.7، ISO 141، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های کم نور، دوربین اصلی (زوم ۲ برابر)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/1.7، ISO 274، 1/25s - بررسی Google Pixel 8
نمونه‌های کم نور، دوربین اصلی (زوم ۲ برابر)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/1.7، ISO 91، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های کم نور، دوربین اصلی (زوم ۲ برابر)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/1.7، ISO 897، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های کم نور، دوربین اصلی (زوم ۲ برابر)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/1.7، ISO 141، 1/25s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (زوم ۲ برابر)، حالت شب (خودکار یا اجباری)

همتاهای بدون حالت شب، برعکس، در سایه‌ها تاریک‌تر و کمی نرم‌تر هستند.

نمونه‌های کم نور، دوربین اصلی (زوم ۲ برابری) - f/1.7، ISO 359، 1/33s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های کم نور، دوربین اصلی (زوم ۲ برابری) - f/1.7، ISO 260، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های کم نور، دوربین اصلی (زوم ۲ برابری) - f/1.7، ISO 197، 1/33s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های کم نور، دوربین اصلی (زوم ۲ برابری) - f/1.7، ISO 265، 1/25s - بررسی Google Pixel 8
نمونه‌های کم نور، دوربین اصلی (زوم ۲ برابری) - f/1.7، ISO 121، 1/33s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های کم نور، دوربین اصلی (زوم ۲ برابری) - f/1.7، ISO 857، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های کم نور، دوربین اصلی (زوم ۲ برابری) - f/1.7، ISO 185، 1/33s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (زوم ۲ برابر)

عکس های دوربین فوق عریض با حالت شب در حال پخش بهتر به نظر می رسند. بار دیگر، ما شبیه پیکسل ۸ هستیم که چگونه این صحنه ها را به نمایش می گذارد و از محدوده دینامیکی و رنگ ها لذت می بریم. این بیشتر کار می کند تا زمانی که شروع به نگاه کردن از نزدیک نکنید، اما جایی که نرمی در مرکز توجه قرار می گیرد. شاید غیرمنطقی باشد که از سخت افزار نسبتاً متوسط ​​انتظار بیشتری داشته باشیم، با این حال ما هنوز از جزئیات سطح پیکسل کمی ناامید هستیم.

نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/2.2، ISO 138، 1/4s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/2.2، ISO 532، 1/24s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/2.2، ISO 405، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/2.2، ISO 291، 1/3s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/2.2، ISO 1011، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/2.2، ISO 354، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/2.2، ISO 246، 1/3s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت شب (خودکار یا اجباری) - f/2.2، ISO 303، 1/25s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (۰.۵x)، حالت شب (خودکار یا اجباری)

البته خاموش کردن حالت شب کمکی نمی کند. در حالی که در صحنه های خاص (با نور خوب)، ممکن است به معنای بهبود جزئی (ناچیز) در وضوح باشد، در اکثریت قریب به اتفاق موقعیت ها، محدوده دینامیکی و رنگ ها را قربانی می کنید.

نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت شب خاموش - f/2.2، ISO 996، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت شب خاموش - f/2.2، ISO 553، 1/24s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت شب خاموش - f/2.2، ISO 432، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت شب خاموش - f/2.2، ISO 2109، 1/24s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت شب خاموش - f/2.2، ISO 1053، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت شب خاموش - f/2.2، ISO 398، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت شب خاموش - f/2.2، ISO 1963، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت شب خاموش - f/2.2، ISO 306، 1/25s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (۰.۵x)، حالت شب خاموش

پس از اتمام کار با نمونه های دنیای واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید که Google Pixel 8 چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد.

ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
پیکسل ۸ در مقابل iPhone 15 و Galaxy S23 در ابزار مقایسه عکس ما

 

پرتره مد

حالت پرتره در Pixel 8 در دو سطح زوم وجود دارد – ۱.۵x و ۲x که البته هر دو در دوربین اصلی ثبت می‌شوند. تنظیم پیش‌فرض ۲x است و جزئیات مربوط به سوژه قابل احترام باقی می‌ماند – جای تعجب نیست، با توجه به اینکه عکس‌های زوم ۲ برابر تا نیمه بد نبودند. مسلماً، مقداری نرمی در شرایط کم‌تر خزش می‌کند، اما همه چیز در محدوده «قابل قبول» باقی می‌ماند. با این حال، تشخیص سوژه اشتباه نیست، و ما بیشتر از آنچه می‌خواهیم در این تصاویر نقص‌ها را دیدیم – بیشتر از تلاش‌های رقبا.

نمونه‌های حالت پرتره، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 44، 1/45s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های حالت پرتره، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 36، 1/24s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های حالت پرتره، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 21، 1/1706s - بررسی Google Pixel 8
نمونه‌های حالت پرتره، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 21، 1/2519s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های حالت پرتره، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 20، 1/81s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های حالت پرتره، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 132، 1/24s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (۲x)

حالت زوم ۱.۵ برابری لزوماً جزئیات بهتری را ارائه نمی دهد – در واقع، در نورپردازی پیچیده تر، تصاویر ۲ برابری واضح تر هستند. از این نظر، داشتن هر دو سطح زوم ۲x و ۱.۵x کمی زائد به نظر می رسد – شاید نتایج جامد ۲x بهتر باشد با یک گزینه ۱x برای کادربندی عریض تر.

نمونه‌های حالت پرتره، دوربین اصلی (1.5x) - f/1.7، ISO 23، 1/24s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های حالت پرتره، دوربین اصلی (1.5x) - f/1.7، ISO 39، 1/24s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های حالت پرتره، دوربین اصلی (1.5x) - f/1.7، ISO 20، 1/1764s - بررسی Google Pixel 8
نمونه‌های حالت پرتره، دوربین اصلی (1.5x) - f/1.7، ISO 21، 1/2519s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های حالت پرتره، دوربین اصلی (1.5x) - f/1.7، ISO 20، 1/70s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های حالت پرتره، دوربین اصلی (1.5x) - f/1.7، ISO 132، 1/24s - بررسی Google Pixel 8
نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (۱.۵x)

عکس های سلفی

در سلفی‌ها، شما دو سطح بزرگنمایی را نیز دریافت می‌کنید، به طوری که گوشی پیش‌فرض قاب بزرگ‌نمایی شده ۱ برابری دارد. کلید ۰.۷x FoV اصلی دوربین را به شما می دهد. خروجی هر دو حالت ۱۰ مگاپیکسل

تصاویر ۰.۷x دارای جزئیات خوبی در اکثر صحنه ها هستند – فوکوس ثابت در طول بازو به خوبی کار می کند، بنابراین چهره شما واضح می شود. با این حال، صحنه‌های دارای نور پس‌زمینه و شرایط کم‌نور داخل خانه می‌توانند نرمی بیشتری را ایجاد کنند. تعادل رنگ سفید در تجربه ما تا حدودی شکست خورده بود – در خارج از منزل، در همه مکان ها.

نمونه‌های سلفی، 0.7x - f/2.2، ISO 52، 1/256s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های سلفی، 0.7x - f/2.2، ISO 57، 1/15s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های سلفی، 0.7x - f/2.2، ISO 68، 1/21s - بررسی Google Pixel 8
نمونه‌های سلفی، 0.7x - f/2.2، ISO 366، 1/31s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های سلفی، 0.7x - f/2.2، ISO 48، 1/5319s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های سلفی، 0.7x - f/2.2، ISO 51، 1/1996 - بررسی Google Pixel 8
نمونه سلفی، ۰.۷x

نتایج حالت زوم ۱ برابر ملایم‌تر است، اما اگر قاب‌بندی محکم‌تری را دوست دارید و به منافذ شما نفوذ نمی‌کند، انتخاب چندان بدی نیست.

نمونه‌های سلفی، 1x - f/2.2، ISO 56، 1/174s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های سلفی، 1x - f/2.2، ISO 102، 1/25s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های سلفی، 1x - f/2.2، ISO 76، 1/30s - بررسی Google Pixel 8
نمونه‌های سلفی، 1x - f/2.2، ISO 183، 1/15s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های سلفی، 1x - f/2.2، ISO 49، 1/3425s - بررسی Google Pixel 8 نمونه‌های سلفی، 1x - f/2.2، ISO 47، 1/1996 - بررسی Google Pixel 8
نمونه سلفی، ۱x

ضبط ویدیو

Pixel 8 با هر سه دوربین خود تا رزولوشن ۴K60 ویدیو ضبط می‌کند (یک دوربین جلو نیز شامل می‌شود)، و همچنین حالت‌های ۲۴ فریم بر ثانیه را در همه، علاوه بر «جریان اصلی» ۳۰ فریم در ثانیه، دریافت می‌کنید. کدک پیش فرض h.264 است، اما h.265 نیز در تنظیمات موجود است. ضبط ۱۰ بیتی HDR نیز یک گزینه است، تا ۴K30. تثبیت در همه حالت ها برای شما وجود دارد.

کیفیت فیلم برداری از دوربین اصلی پیکسل ۸ بسیار خوب است. برای شروع، جزئیات عالی است، و هیچ تفاوتی بین حالت‌های ۲۴ فریم در ثانیه و ۳۰ فریم در ثانیه وجود ندارد، با ۶۰ فریم در ثانیه فقط کمی نرمی ایجاد می‌کند. محدوده دینامیکی به خوبی گسترده است، تراز سفیدی در نقطه نقطه است، و رنگ ها به نقطه اشباع شیرین و دوست داشتنی می رسند.

در زوم ۲ برابری، وضوح در سطح پیکسل کاملاً وجود ندارد، و شما به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که سطحی از ارتقاء در حال انجام است. برای برنامه‌های کاربردی کم‌تر، فیلم‌برداری همچنان انجام خواهد شد، اما می‌توانید در این مرحله فقط با کیفیت ۱۰۸۰p ضبط کنید.

جزئیات نیز در فوق عریض، بدون توجه به نرخ فریم، کمی واضح است – ۲۴ فریم در ثانیه و ۳۰ فریم در ثانیه هیچ مزیتی بیش از ۶۰ فریم در ثانیه ندارند. با این حال، از دورتر، میدان دید بسیار وسیع و پارامترهای کلی جامد جهانی را درک خواهید کرد.

در نور کم، دوربین اصلی خونسردی خود را حفظ می‌کند و در حالی که کیفیت تصویر تا حدی نرم می‌شود، هنوز سطح خوبی از جزئیات ثبت می‌شود. محدوده دینامیکی و اشباع رنگ (و وفاداری) مستقیماً عالی هستند. ارواح قابل توجهی از منابع نور نقطه ای وجود دارد، البته نه به شدتی که ما در آیفون ها به دیدن آن عادت کرده ایم.

متأسفانه، در مورد خروجی دوربین اولتراواید در شب، چیزهای خوبی برای گفتن وجود ندارد. ما مطمئن نیستیم که نرمی اولین چیزی است که می بینیم یا محدوده دینامیکی محدود است، اما کاهش اشباع نیز کمکی نمی کند.پ

با این حال، وقتی صحبت از تثبیت به میان می‌آید، پیکسل ۸ چیزی برای خجالت ندارد. چه دوربین اصلی باشد و چه دوربین فوق عریض، می‌توانید روی لرزش‌های پیاده‌روی کاملا اتو شده و پایداری سه‌پایه‌ای در هنگام قرار دادن تلفن در یک جهت حساب کنید. فقط هنگام شروع یک تابه از این مرد کمی ملایم تر باشید.

با این حال، مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد – اگر به اندازه پیاده روی نیستید، بلکه راهپیمایی می کنید یا می دوید، به احتمال زیاد آیفون پلتفرم پایدارتری برای ضبط ویدیوهای شما باشد.

در اینجا نگاهی اجمالی به مقایسه پیکسل ۸ با رقبا در ابزار مقایسه ویدیوی ما داریم. برای دیدن عکس کامل به آنجا بروید.

ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو
پیکسل ۸ در مقابل آیفون ۱۵ و گلکسی اس ۲۳ در ابزار مقایسه ویدیوی ما

رقابت

وانیلی پیکسل ۷ سال گذشته دستگاه جالبی بود زیرا با قیمت نسبتاً رقابتی عرضه شد، اما امسال، گوگل فکر می‌کند ارزش ارتقاء آن حدود ۱۵۰ یورو بیشتر است. این گوشی در ایالات متحده ۷۰۰ دلار و در اتحادیه اروپا ۸۰۰ یورو درخواست می کند. در زمینه بازار نسبتاً محدود ایالات متحده، پیکسل ۸ با پایین آوردن آیفون ۱۵ اپل و گلکسی اس ۲۳ سامسونگ به اندازه کافی رقابتی باقی می ماند. اگرچه ممکن است مورد دوم تقریباً با همان قیمت پیکسل ۸ پیدا شود.

Pixel 8 در مقابل Pixel 8 ProPixel 8 در مقابل Pixel 8 Pro

در هر صورت، آیفون ۱۵ و گلکسی اس ۲۳ همچنان رقبای طبیعی پیکسل ۸ هستند. البته اگر اکوسیستم iOS را در نظر بگیرید. در این صورت، آیفون ۱۵ با عمر باتری به طور کلی بهتر، چیپست بسیار قدرتمندتر و نمایشگر کمی بهتر (از Dolby Vision پشتیبانی می کند و روشن تر است) شما را شگفت زده خواهد کرد. با این حال، پیکسل ۸ با روندهای سال ۲۰۲۳ مطابقت بیشتری دارد و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، شارژ سریع تر، استفاده از سنسور بزرگتر برای دوربین اصلی خود را ارائه می دهد و برای اولین بار در زمینه پشتیبانی نرم افزاری دست بالا را دارد. گوگل وعده ۷ سال پشتیبانی کامل نرم افزاری را در مقابل چرخه پشتیبانی ۵ ساله اپل داده است.

ما می توانستیم تمام روز در مورد اینکه کدام یک از این دو گوشی برای عکاسی بهتر است بحث کنیم و فکر می کنیم این بستگی دارد. همه چیز به پردازش خلاصه می شود، زیرا پیکسل ۸ تصاویر پر جنب و جوش تری تولید می کند، در حالی که آیفون ۱۵ تمایل دارد به نوع پردازش طبیعی نزدیک تر باشد. با این حال، دو چیز در این مقایسه برجسته است – آیفون ۱۵ ویدیوهای بهتری ضبط می کند، در حالی که دوربین فوق عریض Pixel 8 در کنترل سناریوهای نوری بیشتر بسیار بهتر است و فوکوس خودکار را ارائه می دهد.

اپل آیفون 15 سامسونگ گلکسی اس 23
Apple iPhone 15 • Samsung Galaxy S23

Samsung Galaxy S23 دارای چندین مزیت نسبت به Pixel 8 است. دارای دوربین اختصاصی ۳x تله فوتو، عمر باتری کلی بیشتر (اما با زمان اجرا مشابه روی صفحه نمایش)، چیپست قدرتمندتر، ساخت کمی بهتر با Gorilla Glass Victus 2 و سیستم عامل با ویژگی های بیشتر با اکثر قابلیت های آن در همه مناطق در دسترس است. ما نمی گوییم که نسخه اختصاصی اندروید ۱۴ پیکسل ۸ قابل تنظیم نیست یا فاقد ویژگی است، اما اکثر نسخه های جالب قفل منطقه ای هستند. وقتی صحبت از نرم افزار شد، Pixel 8 با ۷ سال پشتیبانی کامل نرم افزاری و به روز رسانی های به موقع تر از گلکسی S23 برتری می یابد. علاوه بر این، پیکسل ۸ را باید به دلیل توانایی دوربین خود در نظر گرفت زیرا تقریباً در هر سناریو از گلکسی S23 برتری دارد.

شیائومی 13 ایسوس زنفون 10
Xiaomi 13 • Asus Zenfone 10

دو گزینه دیگر اندرویدی قابل اجرا، Asus Zenfone 10 و Xiaomi 13 هستند. اگر به دنبال یک گوشی پرچمدار کوچک در بازار هستید، Xiaomi 13 قطعا باید در لیست شما باشد. شاید ساخت دستگاه چندان چشمگیر نباشد، اما سخت‌افزار عالی را در داخل شاسی قرار می‌دهد – نمایشگری با کیفیت قابل مقایسه با پشتیبانی از Dolby Vision و اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بسیار قوی‌تر. علاوه بر این، عمر باتری طولانی‌تر، شارژ شدن بسیار سریع‌تر و سخت افزار دوربین همه کاره تر است زیرا دارای یک دوربین زوم اپتیکال ۳.۲ برابری است. از نظر کیفیت کلی دوربین، نمی توان گفت کدام یک بهتر است، اما در برخی موارد که پردازش عامل تعیین کننده است، پیکسل ۸ معمولا برنده می شود.

Pixel 8 در مقابل Pixel 8 ProPixel 8 در مقابل Pixel 8 Pro

در نهایت، ما Zenfone 10 را با برچسب “پرچمدار ۲۰۲۳ جمع و جور” دریافت کردیم، اما اگر بخواهیم کاملاً صادق باشیم، چیزی جذاب تر از پیکسل ۸ ارائه نمی دهد. نگاهی به برگه مشخصات، صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی سریع تر، تراشه قدرتمندتر را نشان می دهد. ، شارژ سریعتر (روی کاغذ، ۲۷ وات در مقابل ۳۰ وات) و بافت پشتی چسبناکی دارد که این روزها پیدایش نادر است. با این حال، بیشتر این مزایا لزوما به معنای تجربه کاربری بهتر نیستند. ما به Zenfone 10 برای عمر باتری طولانی‌تر آن اعتبار می‌دهیم، اما پیکسل ۸ با شارژ سریع‌تر، تجربه دوربین بسیار بهتر، صفحه نمایش روشن‌تر و پشتیبانی نرم‌افزار طولانی‌تر در صدر قرار می‌گیرد.

حکم

با وجود افزایش قابل توجه قیمت، پیکسل ۸ همچنان رقابتی است، به ویژه برای مصرف کنندگان آمریکایی. MSRP آن پایین‌تر از رقبای طبیعی منطقه‌ای خود است، تجربه مشاهده بهبودیافته‌ای مطابق با استانداردهای صنعت سال ۲۰۲۳، تجربه دوربین عالی، شارژ سریع‌تر، و ۷ سال پشتیبانی نرم‌افزاری و به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل را ارائه می‌دهد.

بررسی گوگل پیکسل 8

اما پیکسل ۸ بدون نقص نیست. به عنوان مثال، یک واحد تله فوتو ۳ برابر و همچنین یک چیپست رقابتی تر با کنترل حرارتی بهتر و در دسترس بودن گسترده تر برای ویژگی های هوشمند آن بسیار مورد استقبال قرار می گرفت. به هر حال، بسیاری از ویژگی‌های نرم‌افزار هوشمند پیکسل را نمی‌توان در بسیاری از بازارها به‌طور کامل مورد استفاده قرار داد. شارژ و عمر باتری نیز چندان چشمگیر نیستند، اگرچه از نظر پیکسل تا حدودی خوب هستند. همچنین تعجب می‌کنیم که چرا گوگل تصمیم گرفت از ویژگی فوکوس خودکار در دوربین سلفی و پشتیبانی از حالت دوربین حرفه‌ای در پیکسل کوچکتر صرفنظر کند.

در پایان، پیکسل ۸ توصیه آسانی است، زیرا علیرغم مشکلاتی که دارد، نسبت به نسل قبلی ارتقاء قابل توجهی داشته است و می‌تواند سخت‌افزار مناسب را در یک بدنه جمع‌وجور جمع کند.

طرفداران

  • ساختار جمع و جور و درجه یک، حمل آسان، مقاوم در برابر گرد و غبار و آب.
  • پنل OLED 120 هرتزی روشن و با دقت رنگ.
  • شارژ بهبود یافته
  • به طور کلی، کیفیت دوربین عالی با شخصیتی بی بدیل که طرفداران وفاداری دارد.
  • بلندگوهای استریو عالی
  • اندروید از منبع، مجموعه ویژگی های انحصاری، ۷ سال پشتیبانی نرم افزاری.

منفی

  • برخی از ویژگی های نرم افزار به کشورهای خاصی محدود می شود.
  • بدون AF در دوربین سلفی، بدون حالت دوربین حرفه ای.
  • دوربین Ultrawide در نور کم بسیار ضعیف است.
  • یک دوربین تله فوتو اختصاصی خوب بود.
  • عمر باتری بی نظیر و بدون شارژر در جعبه.

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من