وبلاگ

بررسی موتورولا Edge 30 Ultra

مقدمه

نام آشنا است – موتورولاها با نام Edge 30 از ابتدای سال جاری در دسترس بوده اند. اما Edge 30 Ultra بخشی از آخرین دسته از سه مدلی است که هفته گذشته برای جهان معرفی شد و بهترین مدل است. بیایید ببینیم همه چیز در مورد چیست.

اما اول – برخی از نامگذاری بیشتر. همانطور که معمولاً اتفاق می‌افتد، گوشی هوشمندی که در حال حاضر در چین با نام دیگری در دسترس است، Edge 30 Ultra Alter ego است – Moto X30 Pro. در حال حاضر، ما فکر نمی‌کنیم برنامه‌ای برای در دسترس بودن در آمریکای شمالی وجود داشته باشد، اما اگر تجربه گذشته نشانه‌ای باشد، احتمالاً نام دیگری برای همان گوشی وجود خواهد داشت (دوباره، اگر تلفن به آمریکای شمالی برسد. بازارها).

موتورولا اج 30 اولترا Motorola Moto X30 Pro
Motorola Edge 30 Ultra • Motorola Moto X30 Pro

بازگشت به Edge 30 Ultra. این تلفن دارای اعداد بزرگی در زمینه های مختلف است، که با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی شروع می شود – اولین اجرای آن حسگر که به آستان ما می رسد. و البته این همه چیز نیست – نگه داشتن آن یک دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، و یک تله فوتو است، البته با مشخصات متوسط ​​(۲x، ۱۲ مگاپیکسل). دوربین سلفی با رزولوشن ۶۰ مگاپیکسلی ما را به رقابت مگاپیکسلی بازمی گرداند.

نمایشگر Edge 30 Ultra که یکی از رقبا در بازی اعداد دیگری است، می تواند تا ۱۴۴ هرتز به روز شود – این اولین مورد برای Moto نیست، اما در خارج از تلفن های بازی معمول نیست. همچنین امتیاز قدرت شارژ قابل توجه است – این گوشی از شارژ ۱۲۵ واتی پشتیبانی می کند و به همراه آداپتوری ارائه می شود که می تواند با آن مطابقت داشته باشد.

به عنوان پرچمدار موتورولا، Edge 30 Ultra از جدیدترین اسنپدراگون سطح بالا (۸+ Gen 1) بهره می برد و دارای قدرت زیادی برای تسهیل عملکرد «آماده برای» است – موتورولا تجربه دسکتاپ را تحت تأثیر شما قرار می دهد. تلفن. ویژگی‌های اصلی مانند بلندگوهای استریو، شارژ بی‌سیم، و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر نیز وجود دارد، اما رتبه IP52 ما را بیشتر می‌خواهد – موتورولا می‌توانست تلاش بیشتری برای مقاومت مناسب در برابر آب در تلفنی با قیمت پایه ۹۰۰ یورو انجام دهد.

مشخصات موتورولا اج ۳۰ اولترا در یک نگاه:

  • بدنه: ۱۶۱.۸×۷۳.۵×۸.۴mm, 199g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس ۵)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس ۵)، فریم آلومینیومی.
  • صفحه نمایش: ۶.۶۷ اینچ OLED، ۱B رنگ، ۱۴۴ هرتز، HDR10+، ۱۲۵۰ نیت (پیک)، وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹، ۳۹۵ppi.
  • چیپست: Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 (4 نانومتر): هشت هسته ای (۱×۳.۱۹ گیگاهرتز Cortex-X2 و ۳×۲.۷۵ گیگاهرتز Cortex-A710 و ۴×۱.۸۰ گیگاهرتز Cortex-A510). Adreno 730.
  • حافظه: ۱۲۸ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت رم ۱۲ گیگابایت؛ UFS 3.1.
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید ۱۲.
  • دوربین عقب: واید (اصلی) : ۲۰۰ مگاپیکسل، f/1.9، ۱/۱.۲۲ اینچ، ۰.۶۴ میکرومتر، PDAF، OIS؛ تله فوتو : ۱۲ مگاپیکسل، f/1.6، ۱.۲۲ میکرومتر، PDAF، زوم اپتیکال ۲ برابر، زاویه فوق‌العاده : ۵۰ MP، f/2.2، ۱۱۴˚، ۱/۲.۷۶ اینچ ۰.۶۴ میکرومتر.
  • دوربین جلو: ۶۰ مگاپیکسل، f/2.2، (واید)، ۱/۲.۸ اینچ ۰.۶۱ میکرومتر.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : ۸K@30fps، ۴K@30/60fps، ۱۰۸۰p@30/60/120/320/960fps، gyro-EIS، HDR10+; دوربین جلو : ۴K@30fps، ۱۰۸۰p@30fps.
  • باتری: ۴۶۱۰mAh; شارژ سریع ۱۲۵ وات، شارژ بی سیم سریع ۵۰ وات، شارژ بی سیم معکوس ۱۰ وات.
  • متفرقه: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ NFC؛ بلندگوهای استریو

جعبه گشایی Motorola Edge 30 Ultra

Edge 30 Ultra در بسته بندی جدید موتورولا که کاملاً بدون پلاستیک است عرضه می شود. جعبه مقوایی بازیافتی دو تکه مستحکم به خوبی یک محفظه شیک‌تر عمل می‌کند، اما ردپای کربن کمتری دارد.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

محتویات بسته خرده فروشی ما شامل یک آداپتور TurboPower 125 واتی، یک کابل USB-C و یک قاب محافظ شفاف است. خود گوشی دارای یک محافظ صفحه نمایش از پیش نصب شده نیز می باشد. هر دو در کشورهای منتخب گنجانده شده‌اند، بنابراین اگر Edge 30 Ultra شما بدون یکی یا هر دوی آنها عرضه شود، خیلی تعجب نکنید. به طور مشابه، برخی از کشورها یک هدست USB-C دریافت خواهند کرد که در جعبه ما وجود ندارد.

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

کلمه “لبه” در ابتدای صفحه نمایش منحنی و بعداً در خط تولید موتورولا به معنای چیزی بود – موتورولا اج اصلی سال ۲۰۲۰ دارای دو طرف صفحه نمایش شیبدار بود. با این حال، مدل‌های بعدی صاف شدند، اما برای حفظ تداوم در خط، نام خود را حفظ کردند. خوب، Edge 30 Ultra به ریشه ها باز می گردد و نمایشگر منحنی را دوباره معرفی می کند.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

نمایشگر خمیده یکی از آن ویژگی‌هایی است که هوای انحصاری و گران‌قیمت را برای هر گوشی به ارمغان می‌آورد، و مطمئنا Ultra احساس برتری دارد. صفحه نمایش لبه دارای حداقل حاشیه در کناره ها است، بله، اما همچنین در بالا و پایین آن، یک نمایش پیشرفته و درجه یک را ارائه می دهد.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

ما گاه به گاه با خطای پیشگیری از اشتباه مواجه شدیم – آفت صفحه نمایش های منحنی. به اندازه کافی عجیب، این فقط در موقعیت های مصنوعی هنگام ژست گرفتن برای عکس های سبک زندگی اتفاق افتاده است و نه در عمل واقعی توسط این یک منتقد. این یکی از آن چیزهایی است که نسبتاً شخصی است و بسته به ویژگی های استفاده ممکن است در تجربه شما ظاهر شود یا نباشد.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

قسمت بالای پنل جلویی گوریلا گلس ۵ دارای شکافی برای گوشی است و این گوشی به عنوان بلندگوی دوم نیز عمل می کند – فقط به سمت جلو هدایت می شود. بریدگی دوربین سلفی زیر آن بسیار کوچک به نظر می رسد و مطمئناً از راه دور به تعداد پیکسل های زیر آن اشاره نمی کند.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

پنل پشتی آن نیز از گوریلا گلس ۵ ساخته شده است، اما طراحی متفاوتی دارد. این محصول ضد تابش نور است، بنابراین به هیچ وجه براق نیست، که باعث می شود در برابر انباشته شدن اثر انگشت بسیار مقاوم باشد.

وجه تضاد این سطح مات این است که به خصوص لغزنده است، اما این منحصر به فرد Edge 30 Ultra نیست و ما می گوییم که در سمت راست معامله قرار دارد.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

در حالی که پنل پشتی در اکثر شرایط می تواند بسیار معمولی به نظر برسد، به خصوص در واحد بررسی بین ستاره ای سیاه ما، اگر بخواهید آن را زیر نور خورشید بیرون بیاورید، می درخشد مانند پوشیده شدن با زرق و برق، اثری که در تعدادی از آن ها دیده ایم. گوشی های دیگر اخیرا، و یکی که ما به نوعی دوست داریم.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

گزینه رنگ دیگر توسط Starlight White انتخاب می شود و دارای همان پوشش است، بنابراین در لمس یکسان است. جلوه پر زرق و برق کمی بارزتر است و نور شدید کمتری برای نشان دادن آن لازم است.

صرف نظر از رنگ، Edge 30 Ultra دارای همان IP52 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است و این چندان اطمینان بخش نیست. موتورولا می‌گوید باید برای «نشت ناگهانی، پاشیدن باران یا باران خفیف» خوب باشد، اما به صراحت اعلام می‌کند که برای غوطه‌ور شدن در آب طراحی نشده است. در دنیایی که گلکسی A53 دارای رتبه IP67 است و باید بتواند ۳۰ دقیقه زیر یک متر آب دوام بیاورد، در حالی که قیمت آن کمی بیش از یک سوم Edge 30 Ultra است، رویکرد نیمه کاره موتورولا خوب به نظر نمی رسد.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

با این حال، پشت خود این کار را انجام می دهد. موتورولا از طراحی بیش از حد اشیاء خودداری کرده است و قسمت پشتی آن بسیار شیک است. «لهجه‌ها» شامل لوگوی معروف خفاش و نشان کوچک «motorola» در پایین است، اما هیچ مزاحمت دیگری وجود ندارد.

مسلماً ساخت سه پله جزیره دوربین ممکن است از برخی زوایای عجیب به نظر برسد، اما این راه حل منطقی طراحان برای تطبیق دوربین های مختلف با نیازهای ارتفاع متفاوت آنها بود. واحد اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی جایگاه اول را به خود اختصاص داده است، دو دستگاه دیگر به صورت متقارن در زیر چیده شده‌اند، و متن غیر ضروری زیادی وجود ندارد – فقط مشخصات کلیدی دوربین اصلی.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

این مجموعه دوربین بیرون زده دارای جنبه منفی قابل پیش بینی است که اگر بخواهید روی میز تایپ کنید گوشی را تکان می دهد. اما به جرات می‌توان گفت که برآمدگی بیش از آنکه آزاردهنده باشد، چیز خوبی است، زیرا گوشی را به اندازه‌ای از سطح بالا می‌برد که برداشتن آن را آسان‌تر می‌کند.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

بدون این کمک، بلند کردن Edge 30 Ultra کمی دشوارتر خواهد بود – فریم آلومینیومی ممتاز در کناره‌ها به‌خصوص در نتیجه انحنای لبه‌های جلو و عقب نازک‌تر است و فضای کمی برای گرفتن دارد. قاب در جاهایی کمی تیز به نظر می رسد، آن مکان ها گوشه ها هستند – جایی که گوشه گوشی به داخل کف دست شما می رسد تا حدودی خراشیده می شود. این به سختی یک معامله شکن نیست، اما به وجود آمد.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

قرار دادن بیت های معمول در امتداد محیط گوشی هیچ شگفتی به همراه ندارد. دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا هر دو در سمت راست قرار دارند و نازک بودن ریل جانبی به این معنی است که خود دکمه ها بسیار باریک هستند. به ویژه دکمه پاور نیز نسبتاً کوتاه است، اما سطح پیچ خورده آن به آسان‌تر یافتن مکان کمک می‌کند.

همه متون قانونی که در پشت ندیدید در پایین پراکنده شده اند – دور از دید جایی که به آنها تعلق دارد. آنها باید برخی از موانع را در اینجا مرور کنند – پورت USB-C، بلندگوی اصلی، میکروفون اصلی و اسلات کارت (دو سیم کارت، بدون microSD) طبق معمول اینجا هستند. در انتهای دور، فقط یک باز شدن میکروفون و یک لوگوی Dolby Atmos را خواهید دید.

دکمه‌های سمت راست - بررسی Motorola Edge 30 Ultra موارد آشنا در پایین - بررسی Motorola Edge 30 Ultra تنها سوراخ میکروفون تا بالا - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
دکمه‌های سمت راست • چیزهای آشنا در پایین • سوراخ کوچک میکروفون در بالا

Edge 30 Ultra دارای ابعاد ۱۶۱.۸×۷۳.۵×۸.۴ میلی متر و وزن ۱۹۹ گرم، مشخصات موتورولا است. بلندتر (۴.۴ میلی‌متر) اما باریک‌تر (۲.۳ میلی‌متر) از گلکسی S22+، و از هر جهت کوچک‌تر از OnePlus 10 Pro است (اگرچه عملاً یکسان است). کهکشان نزدیک به یک میلی‌متر باریک‌تر از Moto است، اما کناره‌های شیب‌دار و قاب نازک Moto آن را به طور ذهنی فشرده‌تر می‌کند.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

البته، از آنجایی که Edge 30 Ultra یک گوشی ۶.۷ اینچی است، برای انجام عملیات‌هایی که پیچیده‌تر از Doomscrolling هستند، بهتر است با دو دست کار کنید. لغزنده بودن پشت و کناره های نازک نیز کمکی نمی کند و استفاده دقیق تر از اصل نیل دگراس تایسون توصیه می شود، هنگامی که گوشی را از جعبه خارج کردید. یا این، یا از کیس موجود استفاده کنید.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED بسیار صاف

Edge 30 Ultra حداقل در یک جنبه از قابلیت‌های نمایشگر و نرخ تازه‌سازی آن از رقبا پیشی می‌گیرد – همانطور که در Motos معمولی معمول است، این یکی از نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند، در حالی که گزینه‌های غیر بازی تقریباً به طور جهانی روی ۱۲۰ هرتز محدود شده‌اند. صفحه نمایش لبه‌های بی‌پایان نامیده می‌شود، صفحه منحنی OLED دارای قطر ۶.۶۷ اینچ و وضوح تصویر ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل (۲۰:۹، تراکم ۳۹۴ppi) است.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

موتورولا به حداکثر روشنایی ۱۲۵۰ نیت اشاره می کند و ما جمع آوری کرده ایم که برای تکه های کوچک رنگ سفید در برنامه های HDR است. در تست استاندارد ما، حداکثر روشنایی ۱۰۴۷ نیت را با کلید تطبیقی ​​روشن و گوشی در شرایط محیطی روشن دریافت کردیم. ما آن را یک ارزش عالی می نامیم که فقط آخرین نسخه سامسونگ می تواند با اختلاف معنی داری از آن عبور کند. ۴۹۹ نیتی که هنگام کار با نوار لغزنده به صورت دستی دریافت کردیم، کم و بیش برای دوره مشابه هستند.

تست نمایش ۱۰۰% روشنایی
مشکی، cd/m ۲ سفید، cd/m ۲ نسبت کنتراست
موتورولا اج ۳۰ اولترا ۰ ۴۹۹
Motorola Edge 30 Ultra (Max Auto) ۰ ۱۰۴۷
موتورولا اج ۳۰ پرو ۰ ۴۸۵
Motorola Edge 30 Pro (Max Auto) ۰ ۶۸۵
موتورولا اج ۳۰ فیوژن ۰ ۵۱۶
Motorola Edge 30 Fusion (Max Auto) ۰ ۹۴۶
OnePlus 10T ۰ ۵۱۷
OnePlus 10T (Max Auto) ۰ ۸۱۹
OnePlus 10 Pro ۰ ۴۹۸
OnePlus 10 Pro (Max Auto) ۰ ۷۸۰
Realme GT2 Pro ۰ ۴۸۲
Realme GT2 Pro (Max Auto) ۰ ۷۷۸
Realme GT2 Explorer Master ۰ ۴۹۷
Realme GT2 Explorer Master (Max Auto) ۰ ۷۹۸
Samsung Galaxy S22+ ۰ ۴۶۸
Samsung Galaxy S22+ (روشنایی اضافی) ۰ ۷۸۲
Samsung Galaxy S22+ (Max Auto) ۰ ۱۲۱۴
شیائومی ۱۲ پرو ۰ ۵۰۶
Xiaomi 12 Pro (Max Auto) ۰ ۱۰۵۰

وقتی صحبت از بازتولید رنگ به میان می‌آید کاملاً گلگون نیست – در واقع آبی است. حالت پیش‌فرض اشباع طیف رنگی وسیعی را ارائه می‌کند، اما نقطه سفید آن تا حدودی به سمت آبی تغییر کرده است (dE2000 حدود ۹ است). هل دادن لغزنده دما یک درجه (از ۳) به سمت گرم، انحراف رنگ سفید را به ۴ واحد کاهش می دهد (هنوز سرد)، و همچنین میانگین را بهبود می بخشد. ۲ از ۳ تنظیم گرم اکنون همه چیز را به رنگ سبز تغییر می دهد و تقریباً به اندازه تنظیمات پیش فرض بد است، در حالی که گرم ترین گزینه با رنگ سبز مایل به زرد سنگین تر اوضاع را به درستی بد می کند.

نکته مثبت تر، حالت طبیعی برای محتوای sRGB بسیار خوب تنظیم شده است و برای مجموعه نمونه های آزمایشی ما، میانگین dE2000 2.2 و اما کم رنگ ترین رنگ سبز را در سفیدها دریافت کردیم.

Edge 30 Ultra پشتیبانی از HDR10+ را ارائه می‌کند و ما پخش‌های HDR را از YouTube و Amazon Prime Video دریافت کردیم. نتفلیکس همکاری نمی‌کند، اما تصور می‌کنیم این مسئله زمان است که پلتفرم استریم این مدل را در لیست سفید قرار دهد.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

همانطور که اخیراً در Edge 30 Fusion مشاهده کردیم، Edge 30 Ultra دارای سه حالت برای نرخ تازه‌سازی است – ۶۰ هرتز، ۱۴۴ هرتز و خودکار. دو مورد اول واقعاً ساده هستند – تلفن به سادگی روی فرکانس ثابت ۶۰ هرتز یا ۱۴۴ هرتز تنظیم شده است، و بس.

حالت خودکار کمی پیچیده‌تر است و بر اساس آنچه بر روی تلفن نمایش داده می‌شود یا نحوه تعامل شما با آن، بین ۱۲۰، ۹۰ و ۶۰ هرتز تغییر می‌کند. به ۱۴۴ هرتز نمی رسد – برای این کار باید در حالت ۱۴۴ هرتز باشید. همچنین در تجربه ما به نظر نمی‌رسد که ۴۸ هرتز را راه‌اندازی کند، حتی اگر طبق نرم‌افزار ما که در قسمت‌های داخلی اندروید خوانده می‌شود، بتواند این کار را انجام دهد. حالت ۴۸ هرتز را می‌توان برای نمایشگر همیشه روشن رزرو کرد، اما خوانش‌های نرخ تازه‌سازی قابل اعتماد نیستند، بنابراین نمی‌توانیم تأیید کنیم. برای ویدیوهای ۲۴/۴۸ فریم بر ثانیه کار نمی کند، زیرا ارزشش را دارد.

شایان ذکر است که Edge 30 Ultra از حفظ ۱۲۰ هرتز در مرورگر زمانی که محتوای در حال حرکت در آنجا وجود دارد بسیار خوشحال است – این چیزی نیست که بتوانید روی هر تلفنی روی آن حساب کنید.

حالت تغییر خودکار نرخ تازه سازی در هنگام بازی به اندازه کافی قابل اعتماد نیست – همانطور که در Edge 30 Fusion مشاهده کردیم. برخی از بازی‌هایی که امتحان کردیم با فرکانس ۱۲۰ هرتز اجرا می‌شدند در حالی که برخی دیگر با فرکانس ۶۰ هرتز اجرا می‌شدند، علی‌رغم اینکه می‌دانیم این عناوین می‌توانند با نرخ بالای ۶۰ فریم بر ثانیه رندر شوند. از ابزار Game time، شما می‌توانید هر یک از نرخ‌های تازه‌سازی موجود (۶۰، ۹۰، ۱۲۰ یا ۱۴۴Hz) را مجبور کنید، اما این لزوماً به این معنی نیست که بازی واقعاً بالاتر از ۶۰ فریم بر ثانیه خواهد بود. حالت ۱۴۴ هرتز صرف نظر از کاری که انجام می‌دهید، شامل بازی، ۱۴۴ هرتز را حفظ می‌کند.

عمر باتری Motorola Edge 30 Ultra

Edge 30 Ultra دارای یک باتری ۴۶۱۰ میلی آمپری در داخل است، نه کاملاً باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی وان پلاس ۱۰ پرو، اما کمی بیشتر از ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی موجود در گلکسی S22+ است.

در آزمایش خود، نتایج قابل قبولی از موتورولا به دست آوردیم که تست های روی صفحه نمایش نیمه چشمگیر بود. برای مثال، ۱۹ ساعت پخش ویدیو (در ۶۰ هرتز ثابت)، چند ساعت بیشتر از OP یا تلفن گلکسی است.

نتیجه ۱۳:۳۹ ساعت در مرور وب با OP مطابقت دارد و یک ساعت و نیم کوتاهتر از S22+ است، اما Moto آن را با سرعت ثابت ۱۴۴ هرتز اجرا می کند که آن را قابل توجه تر می کند. ما دوباره آزمایش را در حالت خودکار انجام دادیم، که در اکثر مواقع با تغییر خودکار به ۶۰ هرتز، همه چیز را در ۱۲۰ هرتز نگه می‌داشت، اما این بهبود قابل توجهی را به همراه نداشت – ۱۴:۰۸ ساعت.

طول عمر تماس صوتی کمی پایین‌تر از آن چیزی است که این دو نفر دیگر به ثمر رسانده‌اند، و نتایج تا حدودی آماده به کار نیز کمکی نکرد، بنابراین امتیاز کلی استقامت فقط ۹۲ ساعت به دست آمد. با این حال، ما فکر می‌کنیم که عملکرد عالی در تست‌های بسیار مهم روی صفحه نمایش باید نکته کلیدی در اینجا باشد.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

تست‌های باتری ما به لطف SmartViser ، با استفاده از برنامه viSerDevice ، خودکار شد . درجه استقامت نشان می دهد که اگر روزانه یک ساعت تلفن، مرور وب و پخش ویدیو از دستگاه استفاده کنید، شارژ باتری چقدر طول می کشد. جزئیات بیشتر را می توان در اینجا یافت .

Motorola
Edge 30 Ultra
۴۶۱۰ mAh

ساعت ۹۲ساعت ۲۶:۳۹ساعت ۱۳:۳۹ساعت ۱۹:۰۱
موتورولا
اج ۳۰ پرو
۴۸۰۰ میلی آمپر ساعت

ساعت ۸۰ساعت ۱۹:۵۲۱۲:۰۰ بعد از ظهرساعت ۱۶:۱۲

❌︎

OnePlus
۱۰ Pro
۵۰۰۰ mAh

ساعت ۱۰۷ساعت ۳۳:۱۷ساعت ۱۳:۳۸ساعت ۱۶:۲۰

❌︎

Samsung
Galaxy S22+ 5G
۴۵۰۰ mAh

ساعت ۹۷ساعت ۲۹:۳۷ساعت ۱۴:۵۹ساعت ۱۷:۲۷

❌︎

تست ویدیو در حالت نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز انجام شد. تست مرور وب در صورت امکان با بالاترین نرخ تازه سازی نمایشگر انجام می شود. برای جزئیات بیشتر به بررسی های مربوطه مراجعه کنید. برای تنظیم فرمول رتبه‌بندی استقامت برای مطابقت با استفاده خود – نمودار نتایج تست باتری همه‌وقت ما را بررسی کنید .

سرعت شارژ

شارژر ۱۲۵ واتی موتورولا با Edge 30 Ultra با وزن ۱۶۶ گرمی کاملاً ضعیف است، اما وقتی آن را در نظر بگیرید – یک شارژر USB PowerDelivery 125 واتی است – اندازه آن کاملاً معقول است. همچنین نسبتاً جمع و جور است – باز هم پرسپکتیو.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

این ۱۲۵ وات ممکن است کمی اغراق آمیز باشد، اگرچه تلفن به طور پیوسته ۱۰۵ وات نسبتاً قابل توجهی را در محدوده ۰ تا ۱۰ درصد تولید می کرد، پس از آن ما شاهد مقادیر توان در اواسط دهه ۷۰، اواسط دهه ۵۰ و اواسط قرن بودیم. ۴۰ با پر شدن باتری.

بنابراین، با استفاده از این آداپتور همراه، زمان صفر تا ۱۰۰ درصد ۳۳ دقیقه را با نشانگر باتری ۹۵ درصد در علامت ۳۰ دقیقه نشان دادیم. به عنوان یک نکته جانبی، تنها ۱۰ دقیقه شارژ شما را از حالت خاموش به شارژ ۴۰ ثانیه ای بالا می برد، که برای مواردی که به سادگی مجبورید در عرض چند دقیقه خانه را ترک کنید و متوجه می شوید باتری شما تمام شده است، عالی است.

تست شارژ ۳۰ دقیقه (از ۰٪)

بالاتر بهتر است

  • OnePlus 10T۱۰۰%
  • Xiaomi 12 Pro (120W)۱۰۰%
  • Realme GT2 Explorer Master۱۰۰%
  • Realme GT Neo3 150W۱۰۰%
  • OnePlus 10 Pro۹۸%
  • موتورولا اج ۳۰ اولترا۹۵%
  • Realme GT2 Pro۹۱%
  • شیائومی ۱۲۸۷%
  • موتورولا اج ۳۰ پرو۸۵%
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۸۲%
  • شیائومی ۱۲ اس اولترا۷۳%
  • Samsung Galaxy S22+ (25W)۶۲%
  • Xiaomi 12 Pro (65W PD)۶۲%
  • ایسوس زنفون ۹۵۷%

زمان تا شارژ کامل (از ۰%)

پایین تر بهتر است

  • Realme GT Neo3 150Wساعت ۰:۱۶
  • OnePlus 10Tساعت ۰:۱۹
  • Xiaomi 12 Pro (120W)۰:۲۱ ساعت
  • Realme GT2 Explorer Masterساعت ۰:۲۵
  • OnePlus 10 Pro۰:۳۲ ساعت
  • موتورولا اج ۳۰ اولترا۰:۳۳ ساعت
  • Realme GT2 Proساعت ۰:۴۰
  • شیائومی ۱۲۰:۴۶ ساعت
  • شیائومی ۱۲ اس اولتراساعت ۰:۵۰
  • Xiaomi 12 Pro (65W PD)ساعت ۰:۵۰
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۰:۵۲ ساعت
  • موتورولا اج ۳۰ پرو۰:۵۳ ساعت
  • Samsung Galaxy S22+ (25W)۱:۰۲ بامداد
  • ایسوس زنفون ۹ساعت ۱:۱۵

Edge 30 Ultra همچنین از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و موتورولا با استفاده از تجهیزات جانبی مناسب (پایه شارژ بی‌سیم TurboPower 50W که برای آزمایش آن را نداشتیم) رتبه ۵۰ وات را مشخص می‌کند. در وب‌سایت WPC لیست گواهینامه‌ای برای این گوشی وجود ندارد، اما مدل خواهر آن، Moto X30 Pro، مطابق با Extended Power Profile برای حداکثر ۱۵ وات فهرست شده است. باز هم، راه‌حل‌های اختصاصی به‌عنوان غیرمجاز شناخته می‌شوند، بنابراین نقل قول‌های ۵۰ واتی موتورولا می‌توانند به خوبی درست باشند.

تست بلندگو

Edge 30 Ultra دارای تنظیم بلندگوهای استریو هیبریدی کلاسیک است که در آن گوشی به عنوان یک کانال اضافی نیز کار می کند. در حالت عمودی به کانال سمت چپ اختصاص می‌یابد، و تلفن کانال‌ها را در حالت افقی بسته به جهت آن طوری که باید تغییر می‌دهد. هر بلندگو فقط کانال مخصوص به خود را دارد – برخی از فرکانس‌های (پایین‌تر) از گوشی به بلندگوی “اصلی” در پایین برون سپاری وجود ندارد.

بلندگو پایین - بررسی Motorola Edge 30 Ultra بلندگو/گوشی برتر - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
بلندگو پایین • بلندگو/گوشی بالا

این تلفن از نظر عددی نتایج نسبتاً قابل توجهی برای بلندی صدا در تست ما منتشر کرد، اگرچه هنوز نتوانست رتبه “عالی” را کسب کند و در رده “بسیار خوب” قرار گرفت. این آن را با Edge 30 Pro و رقبای احتمالی مانند OnePlus 10 Pro یا Galaxy S22+ برابری می کند، اگرچه این دو مورد آخر چندان پر سر و صدا نیستند.

از نظر کیفیت خروجی، Moto اگر به هیچ وجه استثنایی نباشد، محکم است. با توجه به ارزشی که دارد، بهتر از OP و Galaxy به گوش ما می رسد – آوازهای زیبا، صدای سه گانه تمیز، مقداری بیس.

اندروید ۱۲ شبیه پیکسل با چند مود Moto در بالا اضافه شده است

Edge 30 Ultra اندروید ۱۲ را با برخی از نزدیک ترین ظاهر و احساسی که می توانید تهیه کنید اجرا می کند. چندین سفارشی سازی داخلی وجود دارد، اگرچه آنها واقعاً بر فضای عمومی پیکسل مانند تأثیر نمی گذارند، فقط آن را تقویت می کنند.

شایان ذکر است که موتورولا سه به روز رسانی سیستم عامل اصلی را برای Ultra (تا اندروید ۱۵) وعده داده است. به موازات آن، ۴ سال به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت می‌کنید، و به ما گفته شده که این به‌روزرسانی‌ها در فواصل منظم ماهانه ارائه می‌شوند.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

به هر حال، فوراً قابل توجه است رابط تنظیمات سریع و سایه اعلانات، یکی از تغییرات ظاهری چشمگیرتر اندروید ۱۲. این به این معنی است که دکمه‌های حباب‌دار بزرگ، که تنها ۴ عدد از آن‌ها در اولین کشش، تا ۸ دکمه در دوم، و سایه تمام صفحه اعلان دریافت می‌کنید.

در ابزارک‌ها، که با اندروید ۱۲ تغییرات اساسی پیدا کرد. انتخابگر ویجت، پیش‌نمایش‌های پاسخگو را برای ویجت‌های با اندازه‌های متفاوت ارائه می‌دهد. API جدید از رنگ‌آمیزی پویا با گره زدن به موتور قالب‌بندی Material You پشتیبانی می‌کند و به ویجت‌ها اجازه می‌دهد تا با کاغذ دیواری سازگار شوند.

تنظیمات سریع - بررسی Motorola Edge 30 Ultra Notification shade - بررسی Motorola Edge 30 Ultra ابزارک - بررسی Motorola Edge 30 Ultra ابزارک - بررسی Motorola Edge 30 Ultra ابزارک - بررسی Motorola Edge 30 Ultra ابزارک - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
تنظیمات سریع • سایه اعلان • ابزارک ها

یکی دیگر از ابزارهای اصلی اندروید ۱۲، ویژگی تم‌بندی خودکار Material You نیز در اینجا وجود دارد، اگرچه در پشت یک موتور قالب‌بندی خاص Moto که کمی سفارشی‌سازی شده است، پنهان شده است. همچنان می‌توانید رنگ‌های تاکیدی مبتنی بر کاغذدیواری را دریافت کنید که برای برنامه‌های Google و منوی تنظیمات اعمال می‌شود.

Theming - بررسی Motorola Edge 30 Ultra Theming - بررسی Motorola Edge 30 Ultra Theming - بررسی Motorola Edge 30 Ultra Theming - بررسی Motorola Edge 30 Ultra Theming - بررسی Motorola Edge 30 Ultra Theming - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
موضوع بندی

حفظ حریم خصوصی در اندروید ۱۲ اهمیت ویژه ای دارد و Edge 30 Ultra با جدیدترین فناوری های گوگل در این زمینه ارائه می شود. این شامل داشبورد جدید Privacy می‌شود که نمای یکپارچه از مجوزهایی که توسط کدام برنامه و در چه زمانی استفاده می‌شود را ارائه می‌دهد. همچنین نشانگرهای دوربین و میکروفون در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش وجود دارد تا سرنخی فوری از اینکه شما در حال تماشا/گوش دادن هستید، اما همچنین تغییر سریع برای محدود کردن دسترسی به آن ها به طور کلی وجود دارد. همچنین گزینه ای برای تعیین اینکه آیا یک برنامه مختصات دقیق شما را دریافت می کند یا یک مکان تقریبی وجود دارد.

حریم خصوصی - بررسی Motorola Edge 30 Ultra حریم خصوصی - بررسی Motorola Edge 30 Ultra حریم خصوصی - بررسی Motorola Edge 30 Ultra حریم خصوصی - بررسی Motorola Edge 30 Ultra حریم خصوصی - بررسی Motorola Edge 30 Ultra حریم خصوصی - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
حریم خصوصی

ویژگی‌ها و قابلیت‌های داخلی که Edge 30 Ultra ارائه می‌کند و گوگل آن را ارائه نمی‌کند، به راحتی در برنامه Moto با هم گروه‌بندی می‌شوند. اینها عمدتاً ویژگی های قدیمی Moto هستند که بارها و بارها دیده ایم.

دسته اول شخصی‌سازی است – این جایی است که خودکارسازی بومی سیستم‌عامل خانه‌ای را پیدا کرد. همچنین مجموعه گسترده ای از تصاویر پس زمینه Moto علاوه بر تصاویر زمینه اختصاصی گوگل، به علاوه گزینه ای برای استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد عکس های خود از عکس های موجود در گالری شما وجود دارد.

برنامه Moto - بررسی Motorola Edge 30 Ultra برنامه Moto - بررسی Motorola Edge 30 Ultra برنامه Moto - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
اپلیکیشن موتور سیکلت

سپس ژست ها می آیند. تا به حال، حتماً حرکت کاراته موتو را دیده اید که چراغ قوه را روشن و خاموش می کند و حرکت چرخشی که اپلیکیشن دوربین را راه اندازی می کند. هر دو حتی زمانی که دستگاه قفل است کار می کنند.

حرکت حرکتی لیفت برای باز کردن قفل با باز کردن قفل با چهره به خوبی کار می کند زیرا به محض اینکه دستگاه را برمی دارید و به صفحه نگاه می کنید قفل آن را باز می کند.

یک عملکرد تند کشیدن به تقسیم نیز در دسترس است – این کار چندوظیفه ای را در صفحه نمایش تقسیم می کند. همچنین می توانید برای انجام یک عمل سفارشی، روی پشت گوشی دوبار ضربه بزنید. جالب اینجاست که منوی میانبرهای لمسی Power نیز در Edge 30 Fusion وجود ندارد.

حرکات - بررسی Motorola Edge 30 Ultra حرکات - بررسی Motorola Edge 30 Ultra حرکات - بررسی Motorola Edge 30 Ultra حرکات - بررسی Motorola Edge 30 Ultra حرکات - بررسی Motorola Edge 30 Ultra حرکات - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
حرکات

ویژگی های مربوط به نمایشگر عبارتند از Peek Display و Attentive Display. اولی به عنوان دومین جایگزین بهترین ویژگی نمایشگر همیشه روشن عمل می کند، که در واقع وجود ندارد، اما با برخی عملکردهای اضافه شده برای جبران آن.

هنگامی که حرکت نزدیک به گوشی را تشخیص دهد یا هنگامی که آن را برمی دارید، صفحه نمایش روشن می شود. هنگامی که نوعی اعلان دریافت کردید، می توانید روی آن ضربه بزنید، پیام را ببینید و حتی از صفحه قفل با آن تعامل کنید.

تا زمانی که چهره‌ای به صفحه نگاه می‌کند، «نمایشگر توجه» زمان‌بندی صفحه را غیرفعال می‌کند. هنگام خواندن مقالات طولانی بسیار مفید است، اگرچه احتمالاً به اندازه کافی پیمایش می کنید تا به هر حال صفحه قفل نشود.

شما همچنین Edge Lights را به عنوان جایگزینی برای LED اعلان دریافت می کنید. موتورولا از ما می‌خواهد که گوشی را صاف روی صورتش قرار دهیم، که ما چندان مشتاق آن نیستیم.

نمایشگر - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمایشگر - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمایشگر - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمایشگر - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمایشگر - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمایشگر - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمایش دادن

سپس بخش Play وجود دارد. در اینجا، ابزار Gametime را خواهید یافت که عملکرد معمول ابزارهایی مانند مسدود کردن تماس و اعلان و ضبط صفحه را ارائه می دهد. علاوه بر این، میانبرهای اختیاری برای پخش رسانه زمانی که صفحه با استفاده از کلیدهای تنظیم صدا و ابزار بهبود صدای Dolby Atmos قفل است، وجود دارد.

Play - بررسی Motorola Edge 30 Ultra Play - بررسی Motorola Edge 30 Ultra Play - بررسی Motorola Edge 30 Ultra Play - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
بازی

پلتفرم «آماده برای» موتورولا که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، امکان استفاده از کیس های متعددی را فراهم می کند که گوشی را در مرکز یک تجربه نمایشگر بزرگ قرار می دهد. اتصال تلویزیون یا مانیتور به شما این امکان را می دهد که محیطی شبیه به دسکتاپ ویندوز داشته باشید، یک بازی را روی گوشی خود انجام دهید، آن را روی صفحه نمایش خارجی نمایش دهید یا حتی یک چت تصویری روی یک صفحه نمایش بزرگتر داشته باشید.

"آماده برای" - بررسی Motorola Edge 30 Ultra "آماده برای" - بررسی Motorola Edge 30 Ultra "آماده برای" - بررسی Motorola Edge 30 Ultra "آماده برای" - بررسی Motorola Edge 30 Ultra "آماده برای" - بررسی Motorola Edge 30 Ultra "آماده برای" - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
"آماده برای" - بررسی Motorola Edge 30 Ultra "آماده برای" - بررسی Motorola Edge 30 Ultra "آماده برای" - بررسی Motorola Edge 30 Ultra "آماده برای" - بررسی Motorola Edge 30 Ultra "آماده برای" - بررسی Motorola Edge 30 Ultra "آماده برای" - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
‘آماده برای’

اتصال را می توان با یک کابل – یا با کابل “آماده برای” (یا راه حل دیگری USB-C MHL Alt) یا با کابل USB-C-to-C با یک نمایشگر سازگار انجام داد. از طرف دیگر، می‌توانید به‌صورت بی‌سیم به یک نمایشگر با قابلیت Miracast متصل شوید.

اگر ماوس و/یا کیبورد دستی ندارید، صفحه‌نمایش تلفن می‌تواند به‌عنوان پد لمسی و/یا صفحه‌کلید استفاده شود.

همچنین می‌توانید از «ready for» در رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز استفاده کنید – این برنامه در یک پنجره روی دسک‌تاپ شما اجرا می‌شود. وقتی می‌خواهید یک برنامه Android را از رایانه خود اجرا کنید یا بین دستگاه‌ها فقط در یک صفحه چند کار انجام دهید، این کار مفید است.

"آماده برای" در رایانه شخصی ویندوز - بررسی Motorola Edge 30 Ultra "آماده برای" در رایانه شخصی ویندوز - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
"آماده برای" در رایانه شخصی ویندوز - بررسی Motorola Edge 30 Ultra "آماده برای" در رایانه شخصی ویندوز - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
“آماده برای” در رایانه شخصی ویندوز

یکی دیگر از موارد استفاده از «آماده برای» در رایانه شخصی ویندوز برای تماس های ویدیویی است، که در آن می توانید از دوربین تلفن برای عکس گرفتن از خود و یک صفحه نمایش خارجی برای دیدن سایر شرکت کنندگان استفاده کنید.

آخرین کیس Ready For use برای بازی روی صفحه نمایش بزرگتر است – خواه تلویزیون باشد یا لپ تاپ/مانیتور. شما یک کنترلر خارجی وصل می‌کنید و بازی را روی گوشی اجرا می‌کنید که مزیت آشکار آن نمایشگر بزرگ‌تر برای گیم‌پلی است.

عملکرد و معیارها

Edge 30 Ultra برای وظایف محاسباتی خود به Snapdragon 8+ Gen 1 متکی است و این بهترین تراشه موجود در دنیای اندروید است که سیلیکون انتخابی برای نسخه‌های اواخر سال ۲۰۲۲ است. قبلاً ارزش خود را در بخش باتری ثابت کرده است – SoC به دلیل کارایی بهبود یافته اش مورد تحسین قرار می گیرد و ما می دانیم که عملکرد کمی بهتر از نسخه غیر پلاس ارائه می دهد.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

این گوشی در چهار پیکربندی RAM/Storage وجود دارد، اما همه آنها در همه جا در دسترس نیستند. نسخه پایه ۸ گیگابایت/۱۲۸ گیگابایت، واحد بررسی ما مشخصات ۱۲ گیگابایت/۲۵۶ گیگابایت است و نسخه های ۸ گیگابایتی/۲۵۶ گیگابایتی و ۱۲ گیگابایتی/۵۱۲ گیگابایتی نیز مشاهده شده است.

در GeekBench، Moto مطابق با انتظارات به امتیاز رسید و نزدیک به بالای جدول رقبای بالقوه قرار گرفت. حالت‌های اختصاصی «عملکرد بالا» در OnePlus 10T و Zenfone 9 (هر دو با چیپ‌ست یکسان) اعداد بسیار بالاتری را جمع‌آوری می‌کنند، اما این حالت‌ها خارج از بحث‌های آکادمیک به سختی مرتبط هستند. تفاوت ها در مقایسه با وان پلاس ۱۰ پرو، شیائومی ۱۲ پرو یا گلکسی اس ۲۲ پلاس، چشمگیرتر و به نفع Moto است.

GeekBench 5 (تک هسته ای)

بالاتر بهتر است

  • Realme GT2 Explorer Master۱۳۳۶
  • شیائومی ۱۲ اس اولترا۱۳۲۴
  • OnePlus 10T (حالت عملکرد بالا)۱۳۲۱
  • ایسوس زنفون ۹ (با عملکرد بالا)۱۳۱۳
  • موتورولا اج ۳۰ اولترا۱۲۷۶
  • Realme GT2 Pro۱۲۳۸
  • موتورولا اج ۳۰ پرو۱۱۹۶
  • شیائومی ۱۲ پرو۱۱۶۹
  • Samsung Galaxy S22+۱۱۶۵
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۱۰۷۳
  • OnePlus 10T۱۰۴۳
  • OnePlus 10 Pro۹۷۵
  • Asus Zenfone 9 (Dynamic)۹۲۷

GeekBench 5 (چند هسته ای)

بالاتر بهتر است

  • ایسوس زنفون ۹ (با عملکرد بالا)۴۳۳۸
  • شیائومی ۱۲ اس اولترا۴۳۰۰
  • موتورولا اج ۳۰ اولترا۴۲۶۵
  • Realme GT2 Explorer Master۴۰۲۱
  • OnePlus 10T (حالت عملکرد بالا)۳۹۰۷
  • شیائومی ۱۲ پرو۳۶۸۲
  • موتورولا اج ۳۰ پرو۳۶۵۸
  • Asus Zenfone 9 (Dynamic)۳۶۰۶
  • Samsung Galaxy S22+۳۵۲۸
  • Realme GT2 Pro۳۵۰۱
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۳۴۵۸
  • OnePlus 10 Pro۳۴۴۷
  • OnePlus 10T۳۴۰۱

وضعیت در Antutu نیز مشابه است، اگرچه در اینجا، Moto موفق شد یک اینچ از OP10T با عملکرد بالا جلوتر باشد، حتی اگر پیروزی بر Zenfone 9 همچنان مبهم باقی بماند. شیائومی ۱۲ پرو و ​​OP10P بار دیگر در پایین تر از نمودار قرار دارند.

AnTuTu 9

بالاتر بهتر است

  • ایسوس زنفون ۹ (با عملکرد بالا)۱۰۸۳۰۹۲
  • موتورولا اج ۳۰ اولترا۱۰۷۴۷۲۲
  • Realme GT2 Explorer Master۱۰۴۵۸۷۶
  • شیائومی ۱۲ اس اولترا۱۰۳۹۴۱۲
  • OnePlus 10T (حالت عملکرد بالا)۱۰۱۶۹۵۸
  • شیائومی ۱۲ پرو۹۸۵۲۲۶
  • Realme GT2 Pro۹۶۶۲۵۱
  • موتورولا اج ۳۰ پرو۹۴۱۸۹۵
  • Samsung Galaxy S22+۸۸۶۹۱۶
  • OnePlus 10 Pro۸۸۶۲۴۸
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۸۲۷۹۲۹
  • OnePlus 10T۷۸۶۲۳۸
  • Asus Zenfone 9 (Dynamic)۷۸۳۴۲۵

GFX Aztek ES 3.1 High (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • ایسوس زنفون ۹ (با عملکرد بالا)۶۷
  • موتورولا اج ۳۰ اولترا۶۵
  • OnePlus 10T۶۰
  • OnePlus 10T (حالت عملکرد بالا)۶۰
  • Realme GT2 Explorer Master۵۹
  • موتورولا اج ۳۰ پرو۵۹
  • Asus Zenfone 9 (Dynamic)۵۷
  • Samsung Galaxy S22+۵۰
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۴۳
  • شیائومی ۱۲ اس اولترا۳۸
  • OnePlus 10 Pro۳۷
  • شیائومی ۱۲ پرو۳۶
  • Realme GT2 Pro۳۶

به چه دلیل، edge 30 Ultra کاملاً انتظارات را در GFXBench برآورده نکرد، با این حال، به طور مداوم امتیازات کمتری را نسبت به مدل‌های مجهز مشابه ثبت می‌کند.

GFX Aztek ES 3.1 High (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • ایسوس زنفون ۹ (با عملکرد بالا)۶۷
  • موتورولا اج ۳۰ اولترا۶۵
  • OnePlus 10T۶۰
  • OnePlus 10T (حالت عملکرد بالا)۶۰
  • Realme GT2 Explorer Master۵۹
  • موتورولا اج ۳۰ پرو۵۹
  • Asus Zenfone 9 (Dynamic)۵۷
  • Samsung Galaxy S22+۵۰
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۴۳
  • شیائومی ۱۲ اس اولترا۳۸
  • OnePlus 10 Pro۳۷
  • شیائومی ۱۲ پرو۳۶
  • Realme GT2 Pro۳۶

GFX Aztek ES 3.1 High (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

بالاتر بهتر است

  • OnePlus 10T۴۶
  • OnePlus 10T (حالت عملکرد بالا)۴۶
  • ایسوس زنفون ۹ (با عملکرد بالا)۴۶
  • Realme GT2 Explorer Master۴۶
  • شیائومی ۱۲ اس اولترا۴۶
  • موتورولا اج ۳۰ اولترا۴۳
  • OnePlus 10 Pro۴۳
  • Realme GT2 Pro۴۲
  • شیائومی ۱۲ پرو۴۱
  • موتورولا اج ۳۰ پرو۳۹
  • Asus Zenfone 9 (Dynamic)۳۳
  • Samsung Galaxy S22+۳۱
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۲۶

GFX Aztek Vulkan High (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • ایسوس زنفون ۹ (با عملکرد بالا)۶۹
  • موتورولا اج ۳۰ اولترا۶۲
  • OnePlus 10T۶۰
  • OnePlus 10T (حالت عملکرد بالا)۶۰
  • موتورولا اج ۳۰ پرو۶۰
  • Realme GT2 Explorer Master۵۹
  • Samsung Galaxy S22+۵۱
  • Asus Zenfone 9 (Dynamic)۴۷
  • OnePlus 10 Pro۴۱
  • شیائومی ۱۲ اس اولترا۳۹
  • Realme GT2 Pro۳۹
  • شیائومی ۱۲ پرو۳۷
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۳۵

GFX Aztek Vulkan High (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

بالاتر بهتر است

  • ایسوس زنفون ۹ (با عملکرد بالا)۵۲
  • OnePlus 10T۵۱
  • OnePlus 10T (حالت عملکرد بالا)۵۱
  • شیائومی ۱۲ اس اولترا۵۱
  • Realme GT2 Explorer Master۵۰
  • OnePlus 10 Pro۴۸
  • Realme GT2 Pro۴۶
  • موتورولا اج ۳۰ پرو۴۵
  • شیائومی ۱۲ پرو۴۵
  • موتورولا اج ۳۰ اولترا۴۳
  • Asus Zenfone 9 (Dynamic)۳۶
  • Samsung Galaxy S22+۳۴
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۲۳

همه چیز در ۳DMark به حالت عادی بازگشت و Moto دوباره در بالای نمودار قرار گرفت.

۳DMark Wild Life Vulkan 1.1 (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

بالاتر بهتر است

  • شیائومی ۱۲ اس اولترا۱۰۵۳۳
  • ایسوس زنفون ۹ (با عملکرد بالا)۱۰۴۶۹
  • موتورولا اج ۳۰ اولترا۱۰۲۴۸
  • Asus Zenfone 9 (Dynamic)۱۰۱۷۸
  • شیائومی ۱۲ پرو۹۶۶۴
  • OnePlus 10 Pro۹۶۱۰
  • Realme GT2 Pro۹۴۸۷
  • موتورولا اج ۳۰ پرو۹۴۰۶
  • Samsung Galaxy S22+۷۴۰۵
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۵۷۹۷

Edge 30 Ultra در زیر بارگذاری پایدار چندان پایدار نبود. در تست throttling CPU، فقط سه دقیقه طول کشید تا از حداکثر عملکرد خود به حدود ۸۰٪ کاهش یابد و حدود ۱۲ دقیقه پس از آزمایش، در حدود ۶۵٪ ثابت شد و تا یک ساعت باقی مانده باقی ماند. تست. مسلماً، نتیجه اولیه Moto به‌طور غیرعادی بالا بود، از این رو درصد کاهش بسیار زیاد به نظر می‌رسد، اما میانگین و پایین‌ترین امتیازها تقریباً مشابه چیزی است که برای مثال در OnePlus 10T به دست آوردیم.

OP در تست استرس ۳DMark خونسردی خود را بسیار بهتر حفظ کرد، جایی که Edge 30 Ultra تا ۴۴ درصد از امتیاز اولیه خود سقوط کرد. وان‌پلاس واقعاً به‌روزرسانی/ نرخ فریم بالا را در بازی‌ها اجازه نمی‌دهد، پس این همه ثبات چه فایده دارد.

تست throttling CPU - بررسی Motorola Edge 30 Ultra تست استرس 3DMark Wild Life - بررسی موتورولا Edge 30 Ultra
تست throttling CPU • تست استرس حیات وحش ۳DMark

اولین دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و همچنین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی

در میان اعداد بزرگ موجود در برگه مشخصات موتورولا اج ۳۰ اولترا، یکی از آنها به سختی قابل فراموشی است – دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی. با این حال، این تلفن یک تسویه حساب تکی نیست و دارای یک مجموعه سه گانه مناسب در پشت است، از جمله فوکوس خودکار فوق عریض و تله (البته کوتاه). و سپس دوربین جلوی ۶۰ مگاپیکسلی وجود دارد – اعداد تقریباً به ۳۲۲ مگاپیکسل بین هر چهار دوربین می رسد.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

بنابراین، دوربین اصلی از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی HP1 سامسونگ استفاده می کند و این اولین بار است که آن را در عمل می بینیم. با فرمت اپتیکال ۱/۱.۲۲ اینچی، یکی از بزرگ‌ترین حسگرهایی است که در گوشی‌های هوشمند پیدا می‌کنید، در حالی که پیکسل‌های جداگانه اندازه آن ۰.۶۴ میکرومتر است. این سنسور برای اندازه پیکسل موثر ۲.۵۶ میکرومتر از بینینگ ۱۶ به ۱ استفاده می‌کند و خروجی دارد. تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی – سامسونگ این طراحی را Tetra2pixel (یا بهتر است بگوییم تترا به توان دو پیکسل) می نامد. لنز این دوربین تثبیت شده است و دارای فاصله کانونی معادل ۲۳ میلی متر و دیافراگم f/1.9 است.

دوربین فوق عریض بر اساس سنسور JN1 سامسونگ – یک واحد تتراپیکسلی ۵۰ مگاپیکسلی (بنابراین “فقط” ۴ به ۱ باینینگ) با فرمت اپتیکال ۱/۲.۷۶ اینچ و همان گام پیکسلی ۰.۶۴ میکرومتر. لنز دارای کانونی معادل ۱۴ میلی متر است. طول و دیافراگم f/2.2 مهمتر از همه، این دوربین دارای فوکوس خودکار است، بنابراین می توانید از آن برای نماهای نزدیک نیز استفاده کنید.

در نقطه مقابل محدوده زوم تله فوتو ۲ برابری قرار دارد که موتورولا آن را دوربین پرتره نیز می نامد و فاصله کانونی معادل آن را ۵۰ میلی متر ذکر می کند. این دیافراگم دارای دیافراگم f/1.6 بسیار روشن است، بنابراین ما کنجکاو خواهیم بود که ببینیم چگونه برای پرتره ها و در تاریکی کار می کند. سنسور اینجا یک سونی IMX663 (1/2.93 اینچ ۱.۲۲ میکرومتر) است.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

در جلو، دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی مبتنی بر حسگر OmniVision OV60A است – این دوربین با پیکسل‌های حتی کوچک‌تر در ۰.۶۱ میکرومتر. لنز فوکوس ثابت دارای فاصله کانونی معادل ۲۳ میلی متر و دیافراگم f/2.2 است.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

برنامه دوربین در Edge 30 Ultra یک کیت داخلی است، برخلاف رویکرد نرم افزاری که به نظر می رسد موجود باشد.

اصول اولیه طبق معمول است – حالت‌های دوربین در یک شکل چرخ فلک قابل تنظیم مرتب شده‌اند، با زبانه “بیشتر” در سمت راست ترین انتهای چرخ و فلک، حالت‌های عکاسی که به ندرت استفاده می‌شوند را نگه می‌دارد.

حالت Pro به شما کنترل کاملی بر تنظیمات دوربین مانند تعادل رنگ سفید، ISO، فوکوس، سرعت شاتر و جبران نوردهی می دهد و نه تنها در سه دوربین عقب، بلکه در دوربین جلو (منهای فوکوس دستی) نیز کار می کند. . یک هیستوگرام زنده کوچک ارائه شده است، اما هیچ نقطه تمرکز یا گورخری وجود ندارد.

تنظیمات اضافی برای هر حالت دوربین را می توان با کشیدن انگشت به پایین در منظره یاب پیدا کرد. یک نوار کوچک در انتهای آن وجود دارد که نشان می دهد، اما اگر آن را از دست ندهید، ممکن است تعجب کنید که برخی از کنترل ها کجا هستند، مانند تنظیمات فلاش و تایمر خودکار در حالت عکس، و نرخ فریم در حالت ویدیو. نماد چرخ دنده برای منوی تنظیمات عمومی تنظیمات حتی بیشتری را در خود جای می دهد، اگرچه جدایی ساده ای از آنچه که می خواهید در کجا پیدا کنید وجود ندارد. به عنوان مثال، حالت ۶۰ مگاپیکسلی برای سلفی ها در منوی تنظیمات یافت می شود، در حالی که عکسبرداری با وضوح کامل برای دوربین های عقب از حالت «Ultra-Res» در چرخ فلک قابل دسترسی است.

رابط کاربری دوربین - بررسی Motorola Edge 30 Ultra رابط کاربری دوربین - بررسی Motorola Edge 30 Ultra رابط کاربری دوربین - بررسی Motorola Edge 30 Ultra رابط کاربری دوربین - بررسی Motorola Edge 30 Ultra رابط کاربری دوربین - بررسی Motorola Edge 30 Ultra رابط کاربری دوربین - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
دوربین UI

کیفیت تصویر در نور روز

عکس های نور روز از دوربین اصلی Edge 30 Ultra با وضوح پیش فرض ۱۲.۵MP بسیار خوب هستند. ما رنگ‌های رسا و تعادل رنگ سفید را دریافت می‌کنیم که کمی سردتر از ایده‌آل است، اما به خوبی کار می‌کند. قرار گرفتن در معرض نقطه، هر چند. کنتراست نسبتاً بالا می تواند برخی از پیشرفت ها را از شما سلب کند – شاید یک HDR تهاجمی تر آسیبی به شما وارد نکند. جزئیات عالی است، و هر صدای کمی که وجود دارد مانعی ندارد.

نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/835s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/640s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/720s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/710s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/577s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 219، 1/100s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 103، 1/200s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/659s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/586s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/775s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 2053، 1/50s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/520s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (۱x)، ۱۲.۵ مگاپیکسل

حالت Ultra-Res تصاویر ۲۰۰ مگاپیکسلی را برای شما ثبت می کند، که ما نمی توانیم آن را ایده خوبی بدانیم. وزن اینها بسته به پیچیدگی صحنه بین ۵۰ تا ۸۰ مگابایت است و این یک فایل بزرگ برای افزایش جزئیات قابل استفاده است که همیشه وجود ندارد. همچنین موضوع ثانیه اضافی مورد نیاز برای گرفتن و پردازش عکس وجود دارد، و این می تواند اعصاب شما را تحت تاثیر قرار دهد.

نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 200 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/827s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 200 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/657s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 200 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/706s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 200 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/713s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 200 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/583s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 200 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 222، 1/100s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 200 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 103، 1/200s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 200 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/650s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (۱x)، ۲۰۰ مگاپیکسل

یک حالت بین ۵۰ مگاپیکسلی وجود دارد که دسترسی به آن چندان شهودی نیست. این یک گزینه در حالت Ultra-Res نیست، بلکه یک جابجایی در برگه تنظیمات در حالت عکس است، و حتی در آنجا “Resolution بالا هوشمند” نامیده می شود – هیچ اشاره ای به ۵۰ مگاپیکسل نیست. از آنجایی که «هوشمند» است، تنها زمانی درگیر می‌شود که شرایط بهینه باشد (نور زیادی وجود دارد)، بنابراین نمی‌توانید آن را به شدت روشن کنید – کلید را روشن می‌گذارید و آن برای شما تصمیم می‌گیرد. سپس این واقعیت آزاردهنده وجود دارد که اگر بخواهد درگیر شود، لحظه ای منظره یاب را در حالی که به آن حالت “سوئیچ” می کند محو می کند – به درستی دیوانه کننده است.

با این حال، ما می گوییم که نتایج می تواند ارزش آن را داشته باشد. اندازه فایل‌ها در محدوده قابل کنترل‌تری (۱۴ تا ۲۸ مگابایت) قرار دارند، و مزیت قابل‌توجهی در جزئیات نسبت به عکس‌های معمولی ۱۲.۵ مگاپیکسلی وجود دارد – دوباره در نور خوب.

نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/823s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/630s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/699s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 100، 1/699s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (۱x)، ۵۰ مگاپیکسل

دوربین تله فوتو نتایج خوبی ارائه می دهد. اینها واضح‌ترین تصاویری نیستند که دیده‌ایم، در حالی که شارپ کردن، برعکس، بسیار بالا شماره‌گیری می‌شود، اما بگذارید بگوییم که جزئیات هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت قابل قبول است. رنگ‌ها سطح خوبی از پاپ را حفظ می‌کنند بدون اینکه وارد حالت اشباع بیش از حد یا نمایش بازیگران عجیب و غریب شوند، و دامنه دینامیکی گسترده است… به اندازه کافی.

نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (2x) - f/1.6، ISO 100، 1/5374s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (2x) - f/1.6، ISO 100، 1/5141s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (2x) - f/1.6، ISO 100، 1/4992s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (2x) - f/1.6، ISO 100، 1/4636s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (2x) - f/1.6، ISO 100، 1/3553s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (2x) - f/1.6، ISO 100، 1/4370s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (2x) - f/1.6، ISO 100، 1/2529s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (2x) - f/1.6، ISO 309، 1/50s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (۲x)

نتایج ۱۲.۵ مگاپیکسلی پیش‌فرض Ultrawide را می‌توان به روشی مشابه «نه شگفت‌انگیز، اما به اندازه کافی خوب» توصیف کرد. ما ترجیح می‌دهیم به جای کنتراست تندتری که موتورولا به ما ارائه می‌کند، تونال‌های توسعه‌یافته‌تر را ترجیح می‌دهیم، اما شاید گروه‌های هدف آن‌ها این را دوست داشته باشند. رنگ‌ها زنده هستند، وضوح و وضوح خوب است، نویز به خوبی کنترل می‌شود، و حاشیه‌های بنفش تقریباً وجود ندارند.

نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/649s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/505s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/560s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/417s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/476s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/528s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/528s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 694، 1/33s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/417s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 109، 1/100s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 669، 1/25s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (۰.۵x)، ۱۲.۵MP

نتایج رزولوشن «بومی» برای دیدن در سطح پیکسل عالی نیستند، و این نوع هدف آنها را شکست می‌دهد. ما در حال بررسی سطوح نویز بالا، اساساً بدون جزئیات اضافی، و موفقیت در محدوده دینامیکی هستیم.

نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 50 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/649s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 50 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/512s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 50 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/543s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 50 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/411s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 50 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/469s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 50 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/522s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 50 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/518s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 50 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 663، 1/33s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (۰.۵x)، ۵۰ مگاپیکسل

حالت ماکرو، که دکمه مخصوص به خود را بر روی انتخابگر بزرگنمایی در حالت عکس دارد، برخلاف حالت مستقل، از دوربین فوق عریض استفاده می کند اما آن را برای مطابقت با میدان دید دوربین اصلی بزرگنمایی می کند. در حالی که ممکن است دستوری برای کیفیت بد به نظر برسد، اما در حوزه دوربین های ماکرو گوشی های هوشمند، در واقع نتایج بسیار خوبی را ثبت می کند.

نمونه‌های ماکرو - f/2.2، ISO 425، 1/33s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های ماکرو - f/2.2، ISO 175، 1/50s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های ماکرو - f/2.2، ISO 1913، 1/14s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های ماکرو - f/2.2، ISO 1338، 1/25s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های ماکرو

کیفیت تصویر در نور کم

Edge 30 Ultra دارای این کلید “Auto Night Vision” در تنظیمات حالت عکس است که پردازش حالت شب را برای صحنه هایی که گوشی مناسب می بیند را فعال می کند. نتایجی که ما به دست آوردیم نزدیک به نتایج به دست آمده در حالت اختصاصی دید در شب بود، اگرچه تفاوت های جزئی وجود داشت. با این حال، خودکار برای همه صحنه‌های کم‌نور ما کارساز نبود، بنابراین اگر می‌خواهید از پردازش پیشرفته مطمئن شوید، به حالت دید در شب بروید.

در حالی که Auto Night Vision به طور پیش‌فرض روشن است، برای اهداف روایت، با نمونه‌هایی شروع می‌کنیم که تمام این پردازش حالت شب غیرفعال شده است. در صحنه‌های تاریک‌تر، می‌توانید انتظار داشته باشید که عکس‌هایی با نوردهی کم داشته باشید، و در صحنه‌هایی با کنتراست زیاد، سایه‌های تاریک بسیار و منابع نور نقطه‌ای منفجر دریافت خواهید کرد. این مشاهدات غیر معمول نیستند و موتورولا بدترین متخلف در هیچ یک از این موارد نیست. این گوشی همچنان به خوبی به رنگ ها می چسبد و در نور متعادل تر، جزئیات واضح را ثبت می کند.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.9، ISO 3525، 1/33s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.9، ISO 4647، 1/14s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.9، ISO 4963، 1/17s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.9، ISO 5716، 1/14s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.9، ISO 3450، 1/25s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.9، ISO 6306، 1/13s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، Auto Night Vision OFF - f/1.9، ISO 37184، 1/13s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.9، ISO 51136، 1/13s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۱x)، دید در شب خودکار خاموش

شما هنوز هم احتمالاً نتایج دید در شب خودکار را ترجیح می دهید، و دومین موردی که برای ثبت و پردازش لازم است، بهایی است که ما با کمال میل می پردازیم. دید در شب نکات برجسته را بررسی می‌کند و برای توسعه سایه‌ها معجزه می‌کند – هر چه صحنه تیره‌تر باشد، نتیجه دراماتیک‌تر است (به همین دلیل نمی‌خواست در صحنه‌های نسبتاً خوب ۱ و ۵ درگیر شود). تیز کردن ضربه می زند، اما در مقادیر معقول باقی می ماند و نویز کاهش می یابد. اینها تصاویر درجه یک نیستند، اما هنوز هم تصاویر بسیار خوبی هستند.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.9، ISO 3578، 1/33s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.9، ISO 3081، 1/7s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.9، ISO 2819، 1/7s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.9، ISO 3844، 1/7s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.9، ISO 3450، 1/25s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.9، ISO 4800، 1/7s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.9، ISO 6400، 1/7s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.9، ISO 6400، 1/7s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.9، ISO 5244، 1/7s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.9، ISO 6400، 1/7s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۱x)، دید در شب خودکار

حالت Full-on Night Vision کسری از ثانیه کندتر احساس می شود، شارپنینگ را کمی افزایش می دهد، و شاید، فقط شاید، توسعه سایه را تا حدی بهبود می بخشد. همانطور که ما آن را می بینیم، خودکار در حالت عکس این کار را به اندازه کافی خوب انجام می دهد.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.9، ISO 1206، 1/8s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.9، ISO 3125، 1/7s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.9، ISO 2903، 1/7s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.9، ISO 3959، 1/7s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.9، ISO 1597، 1/8s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.9، ISO 5019، 1/7s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.9، ISO 6400، 1/7s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.9، ISO 6400، 1/7s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.9، ISO 5244، 1/7s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.9، ISO 6400، 1/7s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۱x)، دید در شب

دوربین فوق عریض بدون دید در شب خودکار بیشتر آسیب می بیند و محدوده دینامیکی محدود و تا حدودی اشباع نشدن قوی را نشان می دهد.

نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار خاموش - f/2.2، ISO 3025، 1/13s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار خاموش - f/2.2، ISO 3675، 1/10s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار خاموش - f/2.2، ISO 5013، 1/10s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار خاموش - f/2.2، ISO 10368، 1/10s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار خاموش - f/2.2، ISO 3072، 1/11s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار خاموش - f/2.2، ISO 11840، 1/10s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار خاموش - f/2.2، ISO 22976، 1/10s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (۰.۵x)، دید در شب خودکار خاموش

خوب است که خودکار کار خود را انجام می دهد و در بیشتر صحنه ها ضربه می زند. محدوده دینامیکی را به شدت بهبود می‌بخشد، اگرچه نمی‌توان گفت که رنگ‌ها به‌طور خاص سود می‌برند، و ما هنوز هم مقداری پاپ اضافی می‌خواهیم داشته باشیم. سطوح جزئیات خوب است اما به سختی قابل ستایش است.

نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار - f/2.2، ISO 3400، 1/10s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار - f/2.2، ISO 5219، 1/10s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار - f/2.2، ISO 6400، 1/10s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار - f/2.2، ISO 6400، 1/8s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار - f/2.2، ISO 3884، 1/10s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار - f/2.2، ISO 6400، 1/8s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار - f/2.2، ISO 6400، 1/8s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار - f/2.2، ISO 6400، 1/8s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (۰.۵x)، دید در شب خودکار

در حالت فوق عریض، ما هیچ تفاوتی بین حالت خودکار و حالت دید در شب اختصاصی مشاهده نمی کنیم.

نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب - f/2.2، ISO 3450، 1/10s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب - f/2.2، ISO 5297، 1/10s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های نور کم، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب - f/2.2، ISO 6400، 1/10s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب - f/2.2، ISO 6400، 1/8s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب - f/2.2، ISO 3884، 1/10s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب - f/2.2، ISO 6400، 1/8s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب - f/2.2، ISO 6400، 1/8s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب - f/2.2، ISO 6400، 1/8s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (۰.۵x)، دید در شب

از سوی دیگر، تله فوتو به طور کلی عملکرد نسبتاً قابل اعتمادی را نشان داد. دیافراگم روشن غیرمعمول و سنسور بسیار بزرگ با هم کار می کنند تا نور کافی را جذب کنند که برای زوم ۲ برابری، حتی در شرایط بسیار تاریک، نیازی به عکس العمل دوربین اصلی نباشد.

همانطور که گفته شد، عکس‌های بدون دید در شب می‌توانند در صحنه‌های تاریک‌تر کمی ملایم و پر سر و صدا باشند، و در نوردهی دچار ضربه می‌شویم، اما محدوده دینامیکی مناسب است و رنگ‌ها به خوبی حفظ می‌شوند.

نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.6، ISO 683، 1/33s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.6، ISO 788، 1/33s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.6، ISO 776، 1/33s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.6، ISO 1072، 1/20s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.6، ISO 782، 1/20s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.6، ISO 1312، 1/20s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.6، ISO 5072، 1/14s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.6، ISO 3560، 1/13s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (۲x)، دید در شب خودکار خاموش

دید در شب خودکار خیلی مشتاق نیست که وارد صحنه شود و در نیمی از صحنه ها مداخله کند (۴، ۶، ۷، ۸).

نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار - f/1.6، ISO 683، 1/33s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار - f/1.6، ISO 824، 1/33s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار - f/1.6، ISO 800، 1/33s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار - f/1.6، ISO 800، 1/13s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار - f/1.6، ISO 782، 1/20s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار - f/1.6، ISO 800، 1/13s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار - f/1.6، ISO 800، 1/10s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار - f/1.6، ISO 800، 1/10s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (۲x)، دید در شب خودکار

با دید در شب در عمل، ما عکس‌هایی به‌طور پیوسته واضح با جزئیات خوب و تونالیته‌های خوب توسعه‌یافته دریافت می‌کنیم – بنابراین برای تغییر حالت‌ها برای زوم در نور کم، قدم بیشتری بردارید.

نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب - f/1.6، ISO 310، 1/15s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب - f/1.6، ISO 423، 1/13s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب - f/1.6، ISO 416، 1/13s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب - f/1.6، ISO 800، 1/13s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب - f/1.6، ISO 669، 1/13s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب - f/1.6، ISO 800، 1/13s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب - f/1.6، ISO 800، 1/10s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب - f/1.6، ISO 800، 1/10s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (۲x)، دید در شب

پس از اتمام نمونه‌های واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید موتورولا اج ۳۰ اولترا چگونه در مقابل رقبا قرار می‌گیرد.

ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
Motorola Edge 30 Ultra در برابر Galaxy S22+ و OnePlus 10 Pro در ابزار مقایسه عکس ما

پرتره مد

خوب، بنابراین ما فکر کردیم که لنز معادل ۵۰ میلی متری با دیافراگم f/1.6 می تواند پرتره های مناسبی را بدون کمک نرم افزاری ارائه دهد، اما این تنها زمانی درست بود که فاصله زیادی داشتیم که سوژه را از پس زمینه جدا می کرد. و حتی در آن زمان، پس‌زمینه ظاهر شلوغی داشت، در حالی که خود سوژه نرمی خاصی در اجرا داشت.

نمونه حالت عکس، دوربین تله فوتو (2x) - f/1.6، ISO 100، 1/144s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه حالت عکس، دوربین تله فوتو (2x) - f/1.6، ISO 179، 1/50s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه حالت عکس، دوربین تله فوتو (2x) - f/1.6، ISO 100، 1/1057s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه حالت عکس، دوربین تله فوتو (2x) - f/1.6، ISO 100، 1/2976s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه حالت عکس، دوربین تله فوتو (۲x)

به اندازه کافی عجیب، در حالت پرتره، وضوح و جزئیات کمی بهتر در مورد سوژه دریافت کردیم – از همان دوربین تله فوتو ۲x – فقط در حالت پرتره، به صراحت ۵۰ میلی متر نامیده می شود. تاری مصنوعی به صاف کردن پس‌زمینه‌های دور که حواس‌پرت می‌کنند کمک کرد و سوژه را در پس زمینه‌های نزدیک‌تر متمایز کرد – کاری که حالت‌های پرتره انجام می‌دهند. سطح تاری پیش فرض محافظه کارانه است، بنابراین همه چیز طبیعی به نظر می رسد، و تشخیص سوژه بسیار خوب است.

نمونه های حالت پرتره، دوربین تله فوتو (50 میلی متر) - f/1.6، ISO 100، 1/144s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های حالت پرتره، دوربین تله فوتو (50 میلی متر) - f/1.6، ISO 363، 1/100s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های حالت پرتره، دوربین تله فوتو (50 میلی متر) - f/1.6، ISO 100، 1/1089s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های حالت پرتره، دوربین تله فوتو (50 میلی متر) - f/1.6، ISO 100، 1/3204s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های حالت پرتره، دوربین تله فوتو (۵۰ میلی متر)

دو سطح زوم دیگر در حالت پرتره وجود دارد که هر کدام فاصله کانونی کلاسیک دیگری را تقلید می کنند. حالت ۳۵ میلی‌متری از دوربین اصلی تهیه می‌شود و برای موقعیت‌هایی که می‌خواهید کادربندی عریض‌تری داشته باشید تا شاید سوژه‌تان بهتر شود (هر چند همچنان پس‌زمینه را محو کنید) مناسب‌تر است. در حالی که تشخیص سوژه و نمایش بوکه به طور مشابه با حالت ۵۰ میلی‌متری خوب است، فرآیند بزرگ‌نمایی دیجیتالی از دوربین اصلی نتایج خوبی در سطح پیکسل ایجاد نمی‌کند، اگرچه همه چیز در بزرگنمایی صفحه نمایش قابل قبول به نظر می‌رسد.

نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (35 میلی متر) - f/1.9، ISO 472، 1/100s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (35 میلی متر) - f/1.9، ISO 1169، 1/50s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (35 میلی متر) - f/1.9، ISO 100، 1/185s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (35 میلی متر) - f/1.9، ISO 100، 1/483s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (۳۵ میلی متر)

حالت ۸۵ میلی‌متری از دوربین تله‌فوتو می‌آید، و نه تنها در مقایسه با اکشن ۲۳ تا ۳۵ میلی‌متری در دوربین اصلی، زوم دیجیتالی بیشتری نیز دارد، بلکه در وهله اول از سنسور کمتری برای کار با آن برخوردار است. یکی از مزایای عکاسی در این حالت، پرسپکتیو تله فوتو است، اما نمی‌توان گفت که کاهش کیفیت ارزش آن را دارد. حالت ۵۰ میلی متری بهترین عملکرد را دارد.

نمونه های حالت پرتره، دوربین تله فوتو (85 میلی متر) - f/1.6، ISO 100، 1/119s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های حالت پرتره، دوربین تله فوتو (85 میلی متر) - f/1.6، ISO 283، 1/100s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های حالت پرتره، دوربین تله فوتو (85 میلی متر) - f/1.6، ISO 100، 1/1226s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه های حالت پرتره، دوربین تله فوتو (85 میلی متر) - f/1.6، ISO 100، 1/3349s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های حالت پرتره، دوربین تله فوتو (۸۵ میلی متر)

عکس های سلفی

دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی Edge 30 Ultra سلفی های عالی ۱۵ مگاپیکسلی می گیرد – و ما فکر می کنیم که ۱۵ مگاپیکسل جایی است که باید رزولوشن را حفظ کنید. آنها دارای جزئیات عالی، دامنه دینامیکی گسترده و رنگ های دلپذیر و زنده هستند.

نمونه‌های سلفی، 15 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 143، 1/100s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های سلفی، 15 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 609، 1/50s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های سلفی، 15 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/119s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه‌های سلفی، 15 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/775s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های سلفی، 15 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 488، 1/50s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های سلفی، 15 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 763، 1/50s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های سلفی، ۱۵ مگاپیکسل

در نورپردازی متعادل، حالت ۶۰ مگاپیکسلی می‌تواند جزئیات بیشتری را استخراج کند، اگرچه در شرایط نور پس‌زمینه یا در شرایط دیگر کم، می‌توانید انتظار نتایج بسیار بدتری را داشته باشید، به‌علاوه HDR برای ذخیره‌ی هایلایت‌های شما وجود نخواهد داشت. سپس این سوال واضح وجود دارد که چرا در وهله اول از تصاویر سلفی خود وضوح بیشتری نسبت به ۱۵ مگاپیکسل می خواهید.

نمونه‌های سلفی، 60 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 198، 1/100s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های سلفی، 60 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 559، 1/50s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های سلفی، 60 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 116، 1/100s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه‌های سلفی، 60 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/555s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های سلفی، 60 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 481، 1/50s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های سلفی، 60 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 784، 1/50s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه سلفی، ۶۰ مگاپیکسل

HDR در حالت پرتره کار می کند، بنابراین سلفی پرتره با نور پس زمینه امکان پذیر است. سطح تاری کمی زیاد است و تشخیص سوژه بی عیب و نقص نیست، اما نتایج در کل خوب هستند.

نمونه‌های سلفی، حالت پرتره - f/2.2، ISO 100، 1/115s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های سلفی، حالت پرتره - f/2.2، ISO 100، 1/764s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra نمونه‌های سلفی، حالت پرتره - f/2.2، ISO 466، 1/50s - بررسی Motorola Edge 30 Ultra
نمونه های سلفی، حالت پرتره

ضبط ویدیو

Motorola Edge 30 Ultra از ضبط ویدئو تا ۸K30 با دوربین اصلی خود پشتیبانی می کند، در حالی که دوربین تله فوتو و فوق عریض با رزولوشن ۱۰۸۰p30 پایین بسته می شوند. حتی ۸K به طور پیش فرض با استفاده از کدک h.264 کدگذاری می شود، اما شما می توانید h.265 کارآمدتر را در تنظیمات انتخاب کنید. تثبیت کننده در همه حالت ها به جز ۸K موجود است و صدا به صورت استریو با سرعت ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه ضبط می شود.

ضبط ۸K (نرخ بیت کمی بیش از ۱۳۰ مگابیت در ثانیه) در حدود ۲۸ فریم بر ثانیه در مقابل ۳۰ فریم اسمی قرار داشت، اما ما اجازه می‌دهیم این میزان کاهش یابد. جزئیات در میان گوشی‌های هوشمند با قابلیت ۸K بهترین نیست، اما تا زمانی که انتظار کیفیت در سطح قرمز را نداشته باشید، مشکلی نیست – گوشی هوشمند ۸K بیش از یک ویژگی مفید، یک ترفند بازاریابی باقی می‌ماند. آنچه ما اعتراف می کنیم که دوست داریم، نوردهی و محدوده دینامیکی در این کلیپ ها است، به ویژه با توجه به توسعه سایه.

 

زیرا، می بینید، در ۴K30 (48-62 مگابیت در ثانیه، ۳۰ فریم در ثانیه پایدار) شما یک اجرای کنتراست تر را دریافت می کنید، و در حالی که هایلایت ها عمدتاً ثابت می مانند، سایه ها تیره تر هستند و رول آف بسیار تند است. رنگ‌ها دوست‌داشتنی باقی می‌مانند – مقدار مناسب پاپ بدون مشکل تعادل رنگ سفید. جزئیات خوب است، اما نه کاملاً تیز. اگر ۴K60 را انتخاب کنید، با وجود اینکه نرخ بیت بدون تغییر است، جریمه کیفیتی وجود ندارد.

 

تله فوتو فیلم های بسیار خوبی با رنگ های دلپذیر و محدوده دینامیکی خوب می گیرد. محدود بودن به ۱۰۸۰p به این معنی است که نمی تواند با رقبای دارای قابلیت ۴K رقابت کند، اما یکی از بهترین شوترهای ۱۰۸۰p است که دیده ایم.

 

فوق عریض به آن ظاهر سنگین با کنتراست بالا برمی گردد که ما را به اشتباه روی دوربین اصلی می مالد. محدوده دینامیکی بسیار باریک است، و نمایش رنگ مشکوک است – اشباع وجود ندارد، و آسمان متفاوت از آنچه که دو دوربین دیگر می‌گیرند، به نظر می‌رسد. باز هم، جزئیات برای یک کلیپ ۱۰۸۰p بسیار خوب است، اما به هیچ وجه به یک فیلمبرداری خوب ۴K نزدیک نیست.

 

تثبیت در دوربین اصلی خوب است، تا زمانی که در حالت ثابت ایستاده باشید و گوشی را در یک جهت قرار دهید یا در حالت متحرک باشید. پیاده روی باعث ایجاد لرزش قابل توجهی می شود – زیاد نیست، اما اکثر تلفن ها، به ویژه در این سطح، آن را بهتر حذف می کنند.

 

Ultrawide با اتو کردن لرزش پیاده روی بهتر عمل می کند و اگر در حال حرکت هستید نتایج پایدارتری را ایجاد می کند. در همین حال، تله فوتو نیز جامد است.

 

 

فیلمبرداری در نور کم مناسب Edge 30 Ultra نیست. برای مثال، در تلاش است تا سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را که وعده داده است حفظ کند، و بدون توجه به اینکه از کدام دوربین استفاده می کنید، روی ۲۴ فریم در ثانیه شناور است. این بدون ادعای بهینه سازی نرخ فریم خودکار در نور کم است که سازندگان دیگر دارند و به شما اجازه می دهند غیرفعال کنید – چنین تنظیمی در Moto وجود ندارد.

محدوده دینامیکی محدود است (دوباره، بدون توجه به دوربین) و هر منبع نور و محیط اطراف آن در نهایت به رنگ سفید بریده می شود. نرمی و نویز عمومی نیز از ویژگی های رایج در کلیپ های هر سه دوربین است.

 

 

 

در اینجا نگاهی اجمالی به نحوه مقایسه موتورولا اج ۳۰ اولترا با رقبا در ابزار مقایسه ویدیوی ما آورده شده است. برای دیدن عکس کامل به آنجا بروید.

ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو
Motorola Edge 30 Ultra در برابر Galaxy S22+ و OnePlus 10 Pro در ابزار مقایسه ویدیوی ما

رقابت

همانطور که اغلب اتفاق می افتد، در دسترس بودن «جهانی» Edge 30 Ultra بسته به اینکه در کدام قسمت از جهان هستید، آن را در معرض رقابت های متفاوتی قرار می دهد. با قیمت ۹۰۰ یورو برای نسخه ۱۲ گیگابایتی/۲۵۶ گیگابایتی یا ۵۵ هزار روپیه برای نسخه ۸ گیگابایتی/ ۱۲۸ گیگابایت در هند (معادل حدود ۷۰۰ یورو)، برخی از گزینه ها در همه جا منطقی نیستند.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

به عنوان مثال، Galaxy S22+ را در نظر بگیرید که با INR 85K اجرا می‌شود و ۵۵ درصد گران‌تر می‌شود – این در هند قابل بحث نیست. اما در اروپا، S22+ را به راحتی با قیمتی کمتر از ۹۰۰ یورو از منابع معتبر پیدا می کنید.

کهکشان به طور کلی جایگزین صیقلی‌تری است و لوگوی سامسونگ وزن بیشتری دارد. همچنین مقاومت مناسب در برابر آب با درجه IP68 به نفع آن است، و صفحه نمایش دقیق تر و روشن تر و رنگی تر، بعلاوه ما تمایل داریم عملکرد دوربین را به آن نشان دهیم، اگرچه تفاوتی در شب و روز ندارد.

Moto سریعتر شارژ می شود، بلندگوهای زیباتری دارد و چیپست قدرتمندتری دارد. با در نظر گرفتن همه موارد، ما گلکسی را توصیه می کنیم، مگر اینکه گوشت گاو خاصی با گوشی های سامسونگ داشته باشید.

OnePlus 10 Pro حدود ۹۰۰ یورو قیمت دارد و آن را به یک رقیب آشکار Edge 30 Ultra در اروپا تبدیل می کند. با قیمت INR 67K (یا تقریباً ۲۰٪ بیشتر) ممکن است در مقایسه با قیمت راه اندازی INR 55K Moto جایگزین مناسبی در هند نباشد، اگرچه MSRP Moto فاصله را کمتر می کند. با این حال، قیمت ها همیشه متفاوت است، در حالی که شایستگی گوشی ها بدون تغییر باقی می ماند. OP دارای تنظیمات دوربین توانمندتر، نمایشگر به طور کلی بهتر و رتبه IP68 است، در حالی که چیپست Moto کمی قوی تر است، اما به سختی یک عامل واقعاً تعیین کننده است.

شیائومی ۱۲ پرو از نظر قیمت در قایق مشابهی قرار دارد و از نظر مزایا و معایب نیز تفاوت چندانی ندارد. شیائومی دوربین گوشی برتر و نمایشگر بهتری خواهد بود، اما ما مطمئن نیستیم که شارژ فوق سریع آن بتواند میزان عمر باتری Moto را جبران کند.

هیچکدام از اینها دارای اسنپدراگون ۸+ Gen 1 نیستند ( نماد کلمه کلیدی “+” است)، و شاید به دلایلی به دنبال این هستید. در خارج از تلفن های بازی، یکی از آن ویژگی های مثبت را در Zenfone 9 خواهید یافت که باید کمی ارزان تر از Moto در اروپا باشد، اما هنوز در هند موجود نیست. صرفه جویی در قیمت با برخی امتیازات همراه خواهد بود، اما مزایایی نیز دارد. شما دوربین تله فوتو و سرعت شارژ و همچنین وضعیت صفحه نمایش را فدا خواهید کرد، اگرچه می توانید این آخرین بیت را به عنوان یک مزیت از نظر قابلیت جیبی بچرخانید. از دیگر مزایای آن می توان به رتبه IP68 و جک هدفون اشاره کرد. در نهایت، به نظر ما، این یکی بر سر اندازه تلفن حل خواهد شد.

Samsung Galaxy S22+ 5G OnePlus 10 Pro شیائومی 12 پرو ایسوس زنفون 9
Samsung Galaxy S22+ 5G • OnePlus 10 Pro • Xiaomi 12 Pro • Asus Zenfone 9

حکم

Edge 30 Ultra یک ابزار همه جانبه توانمند است که در مواردی که اهمیت دارد بسیار خوب است و فقط در مناطق تا حدی ثانویه کمی از علامت خود خارج می شود. شاید بزرگترین مشکل ما با آن باید عدم ضبط ویدیوی ۴K در دوربین های فوق عریض و تله فوتو باشد که به نظر یک محدودیت دلخواه است و ممکن است با یک به روز رسانی برطرف شود. چیزی که قرار نیست اصلاح شود، ساختار است – ضد آب برای غوطه وری، گرفتن ضعیف و ورودی لمسی که هر از چند گاهی به اشتباه تفسیر می شود.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

اما با وجود همه چیزهایی که کاملاً قابل قبول نیستند، چیزهای زیادی در مورد Edge 30 Ultra وجود دارد. خارج از ویژگی‌های ویدیویی، سیستم دوربین نقص‌های آشکاری ندارد، تا زمانی که از اولین دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی انتظار معجزه نداشته باشید. صفحه نمایش روشن، روان و به اندازه کافی تطبیق پذیر است. عمر باتری در جایی که آن نمایشگر درگیر است درجه یک است و سرعت شارژ یکی از سریع‌ترین مواردی است که در دستگاه‌های جانبی استاندارد USB PowerDelivery دیده‌ایم. Moto یک بسته نرم افزاری کاملاً کامل را نیز در اختیار دارد – ظاهر موجودی، ویژگی های سفارشی، قابلیت شبیه به رایانه شخصی و ۳ به روز رسانی سیستم عامل.

با در نظر گرفتن همه موارد، Edge 30 Ultra توصیه محتاطانه ای از ما دریافت می کند. این بهترین ارزش نیست، به خصوص نه در اروپا در MSRP، جایی که گلکسی S22+ با همان دلار قیمت بیشتری ارائه می دهد، اما تخفیف مناسب می تواند به خوبی این مقیاس ها را کاهش دهد. از سوی دیگر، در هند، این یک معامله مناسب به نظر می رسد.

طرفداران

  • ظاهری شیک و بی معنی، بدون اثر انگشت در پشت مات.
  • صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی فوق العاده صاف، کنترل نرخ تازه سازی تطبیقی ​​بسیار خوب.
  • استقامت باتری در صفحه نمایش عالی (اگرچه امتیاز کلی فقط همینطور است).
  • شارژ فوق العاده سریع از طریق پروتکل استاندارد PowerDelivery (بر خلاف یک راه حل اختصاصی).
  • بلندگوهای استریو با صدای بلند.
  • رابط Android تمیز، به‌روزرسانی‌ها تا Android 15، بیت‌های سفارشی Moto اضافی، قابلیت «آماده برای» مانند رایانه شخصی.
  • تنظیم کلی دوربین مناسب، به خصوص سلفی های زیبا.

منفی

  • تا حد ممکن لغزنده است، فاقد عایق رطوبتی مناسب است.
  • مشکلات گاه به گاه پیشگیری از اشتباه
  • چیپست مستعد دریچه گاز است.
  • بدون ضبط ویدیوی ۴K در دوربین های فوق عریض و تله، به طور کلی ویدیوهای کم نور.

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من