وبلاگ

بررسی عملی Galaxy Z Fold5، Z Flip5، Watch6، Tab S9

معرفی

به‌روزرسانی، ۲۸ ژوئیه: ما یک گالری با نمونه‌های عکس و ویدیو از Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 اضافه کرده‌ایم . علاوه بر این، می‌توانید نحوه عملکرد تاشوهای جدید در برابر رقبا را در برخی از معیارهای مورد علاقه ما بررسی کنید .

نسل بعدی تاشوهای سامسونگ اکنون در دسترس هستند – Galaxy Z Fold5 و Z Flip5 با لولاهای بهبود یافته، تغییرات نمایشگر و ارتقاهای داخلی اجباری وارد بازار می شوند. همچنین سه تبلت Galaxy Tab S9 و دو مدل Galaxy Watch6 (یا چهار مدل، بسته به نحوه شمارش) جدید هستند. یک بار دیگر یک Unpacked پر حادثه.

Samsung Galaxy Unpacked تابستان 2023

شاید بزرگترین تغییر در تاشوهای جدید این است که اکنون بدون فاصله بین دو نیمه تا می‌شوند – بدون گوه دیگر. سامسونگ برای چندین نسل طراحی بدون شکاف را به تعویق انداخته بود و باعث می‌شد کهکشان‌های خمیده در کنار انبوهی از محصولات با ظاهری زیباتر از تقریباً هر شرکت دیگری که در زمینه تاشوها شکافی داشته باشد، قدیمی و شبیه نمونه اولیه به نظر برسد. این با نسل ۵ تغییر می کند.

 

یک توسعه جدید منحصر به فرد Flip5 است – یک صفحه نمایش بزرگتر و حتی مفیدتر (یا، بهتر است بگوییم، در نهایت مفیدتر ) روی جلد آن قرار دارد و تقریباً تمام آن را اشغال می کند. دوربین‌ها به جای بریدگی‌هایی که در Razr 40 Ultra دیدیم، یک بریدگی بازیگوش در یک طرف صفحه نمایش معرفی می‌کنند.

Samsung Galaxy Unpacked تابستان 2023

مشخصات Samsung Galaxy Z Flip5 در یک نگاه:

  • بدنه: ۱۶۵.۱×۷۱.۹×۶.۹mm, 187g; جلو پلاستیکی (باز)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس ۲)، قاب آلومینیومی؛ مقاوم در برابر آب IPX8 (تا ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه)، قاب آلومینیومی Armor با مقاومت در برابر سقوط و خراش شدیدتر (تبلیغ شده).
  • نمایش: ۶.۷۰ “” Dynamic Dynamic AMOLED 2X ، ۱۲۰Hz ، HDR10+، ۱۲۰۰ NITS (اوج) ، وضوح ۱۰۸۰x2640px ، نسبت ابعاد ۲۲: ۹ ، ۴۲۶ppi ؛ نمایشگر پوشش: ، فوق العاده آمول ، ۳.۴ اینچ ، ۷۲۰ x 748 پیکسل (Gorilla Glass 2) 306ppi.
  • چیپست: Qualcomm SM8550-AB Snapdragon 8 Gen 2 (4 نانومتر): هشت هسته ای (۱×۳.۲ GHz Cortex-X3 & 2×2.8 GHz Cortex-A715 & 2×2.8 GHz Cortex-A710 & 3×2.0 GHz Cortex-X3) ) Adreno 740.
  • حافظه: ۲۵۶ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت ۸ گیگابایت رم؛ UFS 4.0.
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید ۱۳، رابط کاربری One UI 5.1.1.
  • دوربین عقب: واید (اصلی) : ۱۲ مگاپیکسل، f/1.8، ۲۴ میلی‌متر، ۱/۱.۷۶ اینچ، ۱.۸ میکرومتر، Dual Pixel PDAF، OIS؛ زاویه بسیار عریض : ۱۲ مگاپیکسل، f/2.2، ۱۲۳˚، ۱.۱۲ میکرومتر.
  • دوربین جلو: ۱۰ مگاپیکسل، f/2.2، ۲۶ میلی‌متر (عرض)، ۱.۲۲ میکرومتر.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : ۴K@30/60fps، ۱۰۸۰p@60/240fps، ۷۲۰p@960fps، HDR10+; دوربین جلو : ۴K@30fps.
  • باتری: ۳۷۰۰mAh; ۲۵ وات سیمی، ۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه (تبلیغ شده)، بی سیم ۱۵ وات، بی سیم معکوس ۴.۵ وات.
  • اتصال: ۵G; سیم کارت الکترونیکی Wi-Fi 6e; BT 5.3; NFC.
  • متفرقه: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). بلندگوهای استریو؛ Samsung Pay (دارای گواهی ویزا، مسترکارت).

در همین حال، گلکسی فولد ۵ نمی تواند تغییرات اساسی قابل توجهی داشته باشد – صفحه نمایش پوششی آن همچنان بلندتر از حد ایده آل است و هنوز تنها پنل داخلی است که می تواند ورودی S Pen را پشتیبانی کند. نمایشگرها روشن‌تر هستند، بنابراین وجود دارد. و، مشترک در هر دو تلفن، چین و چروک آنقدر ظریف تر نشده است – اما در مدت کوتاهی بیشتر در مورد آن.

Samsung Galaxy Unpacked تابستان 2023

مشخصات Samsung Galaxy Z Fold5 در یک نگاه:

  • بدنه: ۱۵۴.۹×۱۲۹.۹×۶.۱mm, 253g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس ۲) (تا شده)، جلو پلاستیکی (باز نشده)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس ۲)، قاب آلومینیومی؛ مقاوم در برابر آب IPX8 (تا ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه)، قاب آلومینیومی Armor با مقاومت در برابر سقوط و خراش شدیدتر (تبلیغ شده)، پشتیبانی از قلم.
  • صفحه نمایش: ۷.۶۰ اینچ Dynamic AMOLED 2X تاشو، ۱۲۰ هرتز، HDR10+، وضوح ۱۸۱۲×۲۱۷۶ پیکسل، نسبت تصویر ۱۰.۸:۹، تراکم پیکسلی ۳۷۳ppi؛ صفحه نمایش روی جلد:، Dynamic AMOLED 2X، ۱۲۰Hz، ۶.۲ هرتز، Corning Gorilla 6.6. پیکسل، ۲۳.۱: نسبت ۹.
  • چیپست: Qualcomm SM8550-AC Snapdragon 8 Gen 2 (4 نانومتر): هشت هسته ای (۱×۳.۳۶ گیگاهرتز Cortex-X3 و ۲×۲.۸ گیگاهرتز Cortex-A715 و ۲×۲.۸ گیگاهرتز Cortex-A710 و ۳×۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A710 و ۳×۲.۰ گیگاهرتز ) Adreno 740.
  • حافظه: ۲۵۶ گیگابایت ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت ۱۲ گیگابایت رم، ۱ ترابایت ۱۲ گیگابایت رم؛ UFS 4.0.
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید ۱۳، رابط کاربری One UI 5.1.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : ۵۰ مگاپیکسل، f/1.8، ۲۳ میلی‌متر، ۱.۰ میکرومتر، Dual Pixel PDAF، OIS؛ زاویه بسیار عریض : ۱۲ مگاپیکسل، f/2.2، ۱۲۳˚، ۱۲ میلی‌متر، ۱.۱۲ میکرومتر؛ تله فوتو : ۱۲ مگاپیکسل، f/2.4، PDAF، OIS، زوم اپتیکال ۳ برابر.
  • دوربین جلو: زیر نمایشگر : ۴ مگاپیکسل، f/1.8، ۲.۰ میکرومتر؛ دوربین جلد: عریض (اصلی) : ۱۰ مگاپیکسل، f/2.2، ۲۶ میلی‌متر، ۱/۳ اینچ ۱.۲۲ میکرومتر.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : ۸K@24fps، ۴K@60fps، ۱۰۸۰p@60/240fps (gyro-EIS)، ۷۲۰p@960fps (gyro-EIS)، HDR10+; دوربین جلو : ۴K@30/60fps، ۱۰۸۰p@30/60fps، gyro-EIS.
  • باتری: ۴۴۰۰mAh; ۲۵ وات سیمی، ۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه (تبلیغ شده)، بی سیم ۱۵ وات، بی سیم معکوس ۴.۵ وات.
  • اتصال: ۵G; سیم کارت الکترونیکی دو سیم کارته؛ وای فای ۷; BT 5.3، aptX HD; NFC.
  • متفرقه: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). بلندگوهای استریو؛ دستورات و دیکته زبان طبیعی Bixby، Samsung DeX (پشتیبانی از تجربه دسکتاپ)، Samsung Pay (دارای تاییدیه ویزا، مسترکارت)، پشتیبانی باند فوق العاده (UWB).

ما از ارتقای چشمگیرتر دوربین قدردانی می‌کردیم، اما باید منتظر نسل دیگری باشیم – مطمئناً، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ جدید ممکن است اصلاحات پردازشی خود را به همراه داشته باشد، اما دفعه بعد از سخت‌افزار دوربین پیشرفته‌تری استفاده خواهیم کرد.

Samsung Galaxy Unpacked تابستان 2023

برخی از آنها در تبلت ها وجود دارد، خوب، به نوعی. S9+ و S9 Ultra به جای نمونه‌های قبلی ۶ مگاپیکسلی اولتراواید ۸ مگاپیکسلی دریافت می‌کنند، اما مدل وانیلی به‌طور کلی حالت اولتراواید را از دست می‌دهد. هیچ چیز در جلو تغییر نکرده است و فقط Ultra دارای دو دوربین است – یک واید معمولی در کنار دوربین فوق عریض که هر سه گلکسی تب اس ۹ دارند.

تا حدودی یک پیشرفت مهم، پنل‌های Dynamic AMOLED 2X در سری Tab S9 است – مدل وانیلی سال گذشته دارای LCD بود و هیچ یک از پنل‌های OLED در این محدوده «Dynamic» نبود. قطعاً یک پیشرفت مهم، امتیاز IP68 در هر سه تبلت است – یک ویژگی نسبتاً منحصر به فرد در فضای تبلت این روزها.

Samsung Galaxy Unpacked تابستان 2023

در همین حال، ساعت‌ها پس از آرایش یکباره Pro/non-Pro از نسل قبلی، به تقسیم کلاسیک/غیر کلاسیک بازگشته‌اند. هر مدل دارای دو اندازه است و می توانید بین ۴۳ تا ۴۷ میلی متر در کلاسیک و ۴۰ و ۴۴ میلی متر در مدل معمولی انتخاب کنید. نسخه های BT-only و LTE را برای هر کدام اضافه کنید، و در مجموع به ۸ جایگشت اتصال اندازه مدل نگاه می کنید.

قاب چرخان بازگشتی را در Watch6 Classic نشان می‌دهد – یکی از ویژگی‌های برتر ساعت‌های گلکسی، که در نسل Watch5 حذف شد، خوشبختانه یک بازگشت را نشان می‌دهد.

Samsung Galaxy Unpacked تابستان 2023

ما باید چند دقیقه گرانبها را با همه دستگاه‌های ذکر شده در بالا صرف کنیم و چند یادداشت اولیه برای به اشتراک گذاشتن داریم.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5

بیایید با گوشی تاشو شروع کنیم که سامسونگ احتمالاً بیشترین فروش را از آن دارد و احتمالاً محبوب‌ترین خط تلفن‌های bendy است. Galaxy Z Flip5 با چند ارتقاء سخت افزاری اصلی عرضه می شود – یک صفحه نمایش بزرگتر و یک لولا که به آن اجازه می دهد صاف تا شود.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5

صفحه نمایش جدید که Flex Window نام دارد، دارای قطری ۳.۴ اینچی است. این مورب طولانی است، هر چند – مورب دیگر کوتاه تر است زیرا دوربین ها به آن توجه می کنند. این یک راه حل جالب است که ظاهر Z Flip5 را خوشایند می کند، بدون اینکه به اندازه طراحی سوراخ دوگانه Motorola Razr 40 Ultra چشمگیر باشد.

به غیر از خنک بودن متوسط ​​آن، صفحه بیرونی جدید Z Flip5 قطعا بسیار مفیدتر از نسل قبلی است. وقتی صحبت از نمایشگرها می شود، اندازه اهمیت دارد.

Galaxy Z Flip5 (سمت چپ) در کنار Galaxy Z Flip4Galaxy Z Flip5 (سمت چپ) در کنار Galaxy Z Flip4

همانطور که گفته شد، رابط صفحه نمایش پوششی Z Flip5 به اصطلاح مبتنی بر ویجت باقی می ماند. شما مجموعه وسیعی از ابزارها را دریافت می‌کنید که نیاز به باز کردن گوشی را به حداقل می‌رساند – تقویم، آب‌وهوا و موارد مشابه، به‌علاوه اعلان‌ها و یک منظره یاب دوربین بزرگ.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5

همه اینها به میزان زیادی از ویژگی صفحه نمایش اضافی سود می برد، اما در مقایسه با آنچه موتورولا با Razrs و اجرای نمایش پوشش تقریباً کاملاً کاربردی آنها انجام داده است، هنوز هم تا حدودی یک تجربه فلج است. گلکسی در صورت تا شدن صفحه کلید ارائه می دهد، بنابراین همه چیز از بین نمی رود.

تا حدودی ناامید کننده، این واقعیت است که صفحه نمایش پوششی در گلکسی حداکثر ۶۰ هرتز را دارد – در حالی که این یک جور عادی است، Razr 40 Ultra می تواند ۱۴۴ هرتز را در پنل بیرونی خود انجام دهد.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5

تغییر قابل توجه دیگری که توسط Flip5 ایجاد شده است در لولای جدید Flex است. سامسونگ بالاخره راه حلی پیدا کرده است تا دو نیمه Z Flip را صاف و بدون فاصله گوه ای بین آنها تا شوند. طرح‌های قبلی به دلیل ظاهر کمتر ایده‌آل‌شان مورد انتقاد قرار می‌گرفتند، اما همچنین به دلیل امکان پرز و کثیفی بین سطوح نسبتاً ملایم نمایشگر و ایجاد آسیب، مورد انتقاد قرار گرفتند. این طراحی مجدد در هر دو جنبه کمک می کند.

شکاف دیگری در Galaxy Z Flip5 وجود ندارد - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5 شکاف دیگری در Galaxy Z Flip5 وجود ندارد - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5 شکاف دیگری در Galaxy Z Flip5 وجود ندارد - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5
شکاف دیگری در Galaxy Z Flip5 وجود ندارد

چیزی که به طور گسترده به عنوان دلیل تاشوهای گوه ای شکل سامسونگ ذکر شد، ناتوانی این شرکت در آن زمان در ساخت طراحی ضد آب با سایر لولاها بود. در واقع، هیچ یک از تاشوهای دیگری که صاف تا می‌شوند، دارای رتبه IPX8 Flip نیستند – اکنون می‌توانیم همه آن‌ها را در Z Flip5 داشته باشیم و هم از محافظ نفوذ و هم ظاهر بدون شکاف برخوردار شویم.

گلکسی Z Flip5 اکنون صاف تا می شود، که آن را نیز نازک تر می کند - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5 گلکسی Z Flip5 اکنون صاف تا می شود، که آن را نیز نازک تر می کند - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5
گلکسی Z Flip5 اکنون صاف تا می‌شود و همین امر آن را نازک‌تر می‌کند

از دست دادن گوه همچنین منجر به نازک‌تر شدن گوشی جدید در هنگام ذخیره‌سازی شده است – پیشرفت غیرمنتظره‌ای نیست، اما با این وجود بسیار قابل قدردانی است. Z Flip5 اکنون ۱۵.۱ میلی متر است که ۲ میلی متر کمتر از ضخامت Z Flip4 است.

Galaxy Z Flip5 (بالا) در مقایسه با Galaxy Z Flip4Galaxy Z Flip5 (بالا) در مقایسه با Galaxy Z Flip4

به غیر از ضخامت در حالت تا شده، Flip به سختی از نظر فیزیکی تغییر کرده است. Z Flip5 دقیقاً به همان اندازه پهن و یک مو کوتاهتر در هر دو حالت، وزنی معادل ۱۸۷ گرم نسبت به نسل قبلی دارد. جای تعجب نیست که وقتی دراز می‌کنید، در دست شما هم همین حس را دارد – به این معنی که گوشی هوشمندی است که از بقیه بلندتر است.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5

عدم تغییرات فیزیکی ملموس در مورد نمایشگر داخلی نیز صدق می کند و منظور ما چین خوردگی است. سازندگان دیگر توانسته‌اند خمیدگی نمایشگر تاشو را هنگام کشیدن انگشت روی آن کمتر محسوس کنند، اما پیاده‌سازی سامسونگ به گونه‌ای باقی مانده است که همچنان می‌توانید شیار وسط نمایشگر ۶.۷ اینچی Infinity Flex را به راحتی ببینید و احساس کنید.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5

ما در هر موقعیتی بحث کرده‌ایم که چگونه چین روی نوع تاشوی تاشو (مانند گلکسی Z Flip5) مزاحم‌تر است، زیرا به احتمال زیاد هنگام انجام کارهایی که اغلب انجام می‌دهید – اسکرول کردن، انگشت خود را روی آن بکشید. نکته دیگر این است که در یک مقطع زمانی به وجود آن عادت می کنید و آن را نادیده می گیرید. اما این تفکرات فلسفی این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که چین‌های نمایشگر سامسونگ برجسته‌ترین چین‌ها در این تجارت هستند. لولای فلکس جدید ممکن است امکان تا شدن بدون شکاف را فراهم کند، اما به وضعیت چین و چروک کمک چندانی نمی کند.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5

صفحه نمایش خود یک پنل Dynamic AMOLED 2X سطح بالا با نرخ تازه سازی تطبیقی ​​در محدوده ۱-۱۲۰ هرتز است – مانند Z Flip4. ما ادعاهای جسورانه ای در مورد بهبود روشنایی در این مورد نمی شنویم، اما اینطور نیست که Z Flip4 از این نظر با حداکثر ۱۲۰۰ نیت خود کمبود داشته باشد.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5

تا حدودی مهمتر، صفحه نمایش کاور Z Flip5 اولین صفحه از این سری با حالت روشنایی بالا است و می تواند به ۱۶۰۰ نیت برسد. علاوه بر این، دارای یک سنسور مجاورت اختصاصی است.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5

در میان ویژگی‌های خاص فرم فاکتور، Z Flip5 دارای حالت‌های مختلف استفاده از حالت فلکس است که با اکثر آنها از نسل‌های قبلی آشنا شده‌ایم. با توجه به این واقعیت که لولا می تواند در زوایای دلخواه ثابت بماند، Flip می تواند برای عکس گرفتن در صورت قرار گرفتن بر روی یک سطح ثابت استفاده شود – سلفی با دوربین های عقب اولین چیزی است که به ذهن می رسد، و صفحه نمایش بزرگ پوششی باعث می شود قاب بندی به این شکل باشد. بسیار ساده تر از چیزی که Z Flip4 می تواند ارائه دهد.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5

با توجه به وزن و اندازه Galaxy Z Flip5 که Z Flip4 (به غیر از کمر باریک‌تر حالت تا شده) دارد، منطقی است که تغییرات اساسی در قسمت داخلی آن نیز زیاد نباشد.

ظرفیت باتری همان ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت باقی می ماند که به طور نابرابر بین دو نیمه تقسیم می شود. در حالی که Z Flip4 از نظر استقامت در تست‌های ما خیلی ضعیف نبود، Z Flip5 به لطف آنچه در داخل آن ثابت شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کارآمدتر است، عمر طولانی‌تری دارد. در استفاده واقعی، صفحه نمایش بزرگتر پوشش نیز ممکن است کمک کند، با کاهش تعداد مواردی که نیاز به روشن کردن صفحه بزرگتر دارید.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5

به طور مشابه، سیستم دوربین عقب ثابت باقی می ماند، اگرچه ISP اسنپدراگون جدید ممکن است نظر خود را در مورد کیفیت تصویر و پردازش داشته باشد. اگرچه واقع بینانه، ما انتظار معجزه ای از Galaxy Z Flip5 به عنوان دوربین گوشی نداریم. این شاید یکی از اصلی‌ترین محصولات ما با کلاهک تاشو باشد، اما به‌طور خاص گلکسی فلیپس – ارتقای سخت‌افزاری تصویربرداری چشمگیر به نظر می‌رسد، حتی اگر به معنای چند گرم بیشتر باشد.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5

گزینه حافظه پایه Z Flip5 256 گیگابایت است که نسبت به ۱۲۸ گیگابایت محدود نسل قبلی یک تغییر خوشایند است – One UI برای شروع تعداد زیادی از آن ها را اشغال می کند. یک گزینه ۵۱۲ گیگابایتی نیز وجود دارد و هر دو نسخه دارای ۸ گیگابایت رم هستند.

صحبت از One UI، Z Flip5 در نسخه ۵.۱.۱ راه اندازی شد. از پوشش اختصاصی این شرکت در بالای هسته اندروید ۱۳ – نسخه تاشوی خاص آخرین نرم افزار سامسونگ.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5

Galaxy Z Flip5 در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها وجود خواهد داشت، اگرچه زیرمجموعه گزینه‌هایی که دریافت می‌کنید احتمالاً بسته به منطقه، خرده‌فروش، شرکت مخابراتی و غیره متفاوت خواهد بود. طبق معمول، رنگ های انحصاری نیز فقط برای خرید از فروشگاه آنلاین خود سامسونگ در دسترس خواهد بود.

رنگ‌های اصلی نعنایی، گرافیت، کرم و اسطوخودوس هستند و فقط گرافیت از نسل قبلی منتقل شده است. در حالی که یکی از نام ها باقی مانده است، یک نوع تغییر عمده وجود دارد – پنل های پشتی جدید براق هستند، برخلاف سطح ضد تابش یخ زده پانل های Flip4. رنگ‌های جدید نیز کمی کم‌رنگ‌تر از سال گذشته هستند، اما لزوماً بد نیست.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5

گزینه‌های رنگی انحصاری سامسونگ خاکستری، آبی، سبز و زرد هستند و رنگ‌های شدیدتری برای پنل‌های شیشه‌ای عقب دارند (گوریلا گلس ویکتوس ۲ در هر ۸ نوع). آنها همچنین رفتار متفاوتی با قاب آلومینیومی Armor دارند – این همان رنگ گرافیت با رنگ ساتن در ۴ محصول انحصاری است، برخلاف قاب‌های هماهنگ رنگ براق نسخه‌های معمولی.

رنگ‌های انحصاری Samsung.com - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5 رنگ‌های انحصاری Samsung.com - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5
رنگ‌های انحصاری Samsung.com - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5 رنگ‌های انحصاری Samsung.com - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5
رنگ های انحصاری Samsung.com

می‌توانید گلکسی Z Flip5 خود را با طیف جدید قاب‌های Flipsuit ادویه‌تر کنید. قاب Flipsuit اساسا یک قاب با درج‌هایی است که از طریق NFC با گوشی ارتباط برقرار می‌کند تا کاغذ دیواری صفحه‌نمایش را تغییر دهد تا مطابق با درج شود. درج‌های بنفش و آبی نسبتاً عمومی به همراه قاب ارائه می‌شوند، اما موارد اضافی مختلفی وجود دارد که می‌توانید جداگانه تهیه کنید – برخی از آنها بخشی از معاملات مجوز با شرکت‌های دیگر هستند و در دسترس بودن از بازاری به بازار دیگر متفاوت است.

قاب و لوازم جانبی Flipsuit - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5 قاب و لوازم جانبی Flipsuit - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5 قاب و لوازم جانبی Flipsuit - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Flip5
کیف و درج لباس های تابان

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5

ما در حال حرکت به سمت چیزی هستیم که باید سرفصل رویداد باشد – گلکسی Z Fold5 پرچمدار تاشو. مهم‌ترین دستاورد این نسل که بیشتر یک گام تکاملی است، پرداختن به یکی از شکایات کلیدی ما (و تقریباً همه افراد دیگر) در گذشته با Galaxy Folds است. وقتی Fold5 بسته است، دو نیمه هیچ فاصله ای بین آنها باقی نمی گذارند.

Galaxy Z Fold4 (سمت چپ) در کنار Galaxy Z Fold5Galaxy Z Fold4 (سمت چپ) در کنار Galaxy Z Fold5

قبلاً در مورد این موضوع در رابطه با Z Flip5 صحبت کرده بودیم، و همه چیز در Fold نیز مشابه است. به لطف لولای فلکس، آخرین نسل با تا شدن نازک‌تر شده است و در اینجا صرفه‌جویی در حجم قابل لمس‌تر است – ضخامت در انتهای لولا ۲.۴ میلی‌متر کاهش یافته است.

بیت های لولا - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5 بیت های لولا - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5
تکه های لولا

با این حال، بر خلاف Flip، Fold وزن خود را نیز کاهش داده است و وزن ۲۵۳ گرمی را بالا می‌برد. ممکن است پیشرفت بزرگی نباشد و تفاوت به راحتی احساس نشود، اما ۱۰ گرم معادل ۱۰ گرم است و این باعث می‌شود Fold به وزن قابل کنترل‌تری نزدیک‌تر شود. با این حال، Honor Magic V2 یک بسته سبک تر با وزن ۲۳۱ گرم و با صفحه نمایش بزرگتر برای راه اندازی ارائه می دهد.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5

از دیگر پیشرفت‌هایی که سامسونگ در گلکسی زد فولد ۵ به آن اشاره می‌کند، روشنایی بالاتر نمایشگر داخلی است. اکنون حداکثر روشنایی آن ۱۷۵۰ نیت است (از ۱۳۰۰ نیت در Fold4)، در حالی که مقدار حالت روشنایی بالا از ۱۰۰۰ نیت به ۱۲۰۰ نیت افزایش یافته است. بدیهی است که ما نتوانستیم این ادعاها را در منطقه عملی تأیید کنیم، اما یک واحد بررسی موظف است راه خود را به دفتر مرکزی ما پیدا کند.

Galaxy Z Fold4 (سمت چپ) در کنار Galaxy Z Fold5Galaxy Z Fold4 (سمت چپ) در کنار Galaxy Z Fold5

اکثر بیت های دیگر مربوط به صفحه نمایش داخلی ثابت مانده اند و این یک نمایشگر ۷.۶ اینچی Dynamic AMOLED 2X Infinity Flex است (بله، همه اینها هستند). رزولوشن ۱۸۱۲×۲۱۷۶ پیکسل در نسبت تصویر ۱۰.۸:۹ است و نرخ تازه‌سازی می‌تواند به صورت پویا بین ۱ هرتز و ۱۲۰ هرتز تنظیم شود.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5

مجدداً، درست مانند Flip، مزایای لولای جدید بیشتر در قسمت بیرونی باقی می‌ماند (نه اینکه بدون شکاف قدردانی نمی‌شود). در قسمت داخلی، پانل همچنان دارای یک شیار نسبتاً مشخص در امتداد محور عمودی است، اگرچه در بیشتر موارد استفاده کمتر احتمال دارد انگشتان خود را روی آن بکشید – با کشیدن عمودی تداخلی ندارد.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5

Z Fold5 همچنان یک نیروگاه برای بهره وری است. این قلم از ورودی S Pen بر روی صفحه نمایش داخلی خود پشتیبانی می کند، فقط مطمئن شوید که نسخه Fold S Pen را دریافت کنید – از کار با S Pens که برای کهکشان هایی با پوشش شیشه ای طراحی شده است خودداری می کند. صفحه نمایش پوششی Z Fold5 همچنان با قلم های سامسونگ ناسازگار است، که با توجه به اندازه و نسبت ابعاد نسبتاً غیر عملی آن تا حدودی قابل درک است، اگرچه هنگامی که قلم S خود را بیرون می آورید و نیاز به جابجایی بین نمایشگرها دارید، احساس قطع ارتباط را ایجاد می کند. یک دلیل یا دلیل دیگر

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5

در حالی که در مورد S Pens صحبت می کنید، می توانید قلم Fold Edition را به تنهایی داشته باشید یا کیف Slim S Pen را که شامل قلم است، تهیه کنید. این قاب در واقع خود بسیار زیبا است و دارای یک جلمه دستی برای قلم S Pen با عملکرد کشویی به بیرون است. این کار به اندازه قرار دادن قلم S در داخل گوشی راحت نیست، اما ما پذیرفته ایم که در یک تاشو این اتفاق نمی افتد.

قاب Slim S Pen Case - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5 قاب Slim S Pen Case - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5
S Pen Fold Edition - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5 S Pen Fold Edition - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5
Slim Case Pen • S Pen Fold Edition

ویژگی های بهره وری معمولی که می دانیم از Galaxy Folds انتظار داریم نیز در اینجا وجود دارد، از جمله نوار وظیفه پیشرفته و انواع عملکردهای چند پنجره ای و پنجره شناور. اکنون یک حالت فلکس بهبودیافته با کنترل‌های بزرگتر و آسان‌تر نیز وجود دارد (اگر می‌خواهید نیمی از صفحه را به آن اختصاص دهید).

حالت فلکس - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5 حالت فلکس - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5
حالت فلکس

نیمی از صفحه نمایش همان چیزی است که در جلوی Z Fold5 دریافت می کنید. سامسونگ این مورد را نیز تغییر نداده است و یک واحد بلند و باریک با ابعاد ۲۳.۱:۹، ۹۰۴×۲۳۱۶ پیکسل است که از نظر کارایی کافی است. ما قدردان یک تغییر به سمت جنبه معقول تر هستیم – شاید سال آینده؟ یکی دیگر از Dynamic AMOLED 2X، این یکی فقط در محدوده ۴۸-۱۲۰ هرتز کار می کند.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5

درست مانند Flip، Z Fold5 در رنگ‌های جدید عرضه می‌شود، حتی اگر انتخاب‌ها به اندازه گوشی کوچک‌تر متفاوت نباشد. فانتوم بلک همچنان یک گزینه باقی مانده است، اما اکنون آبی یخی و کرم به جای خاکستری و بژ نسل قبلی به آن می پیوندند.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5

مطمئناً، گزینه های منحصر به فرد Samsung.com وجود خواهد داشت – دو مورد از آنها. این قاب‌ها خاکستری و آبی نامیده می‌شوند و دارای فریم‌های مشابهی از گرافیت تیره با روکش ساتن هستند، برخلاف فریم‌های براق در رنگ‌های رایج.

رنگ‌های انحصاری Samsung.com برای Galaxy Z Fold5: خاکستری - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5 رنگ‌های انحصاری Samsung.com برای Galaxy Z Fold5: آبی - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5 رنگ‌های انحصاری Samsung.com برای Galaxy Z Fold5: آبی - بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5
رنگ‌های انحصاری Samsung.com برای Galaxy Z Fold5: خاکستری • آبی

جای تعجب نیست که پنل های شیشه ای از Gorilla Glass Victus 2 ساخته شده اند، در حالی که قاب آن از آلیاژ آلومینیوم آرمور سامسونگ است. گلکسی Z Fold5 تا عمق ۱.۵ متری تا ۳۰ دقیقه در برابر آب مقاوم است – این همان چیزی است که ۸ در رتبه بندی IPX8 نشان می دهد. کهکشان‌ها قبلاً از نظر مقاومت در برابر آب در دنیای تاشو بی‌نظیر بودند، اما پس از ظهور پیکسل فولد گوگل و میت ایکس ۳ اینطور نیست.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5

اگر قبلاً این را شنیده اید، ما را متوقف کنید، اما Z Fold5 با دوربین های مشابه Z Fold4 عرضه می شود. از نظر عکاسی مانند Flip کاملاً چالش برانگیز نیست، اما به هیچ وجه به دوربین‌های مدرن نزدیک نیست.

یک دستگاه ۵۰ مگاپیکسلی اولیه با وضوح ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و یک تله فوتو تقریباً ۳× ۱۰ مگاپیکسلی به هم متصل می شود. شاید ما باید تلاش کنیم و درخواستی را برای یک تله پریسکوپ مناسب در گلکسی فولد آینده راه‌اندازی کنیم، صرف نظر از اینکه این برآمدگی چقدر ضخیم است.

بررسی عملی Samsung Galaxy Z Fold5

کاهش ۱۰ گرمی وزنی که با آن شروع کردیم به ضرر ظرفیت باتری نیست – این ظرفیت در ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت حفظ شده است. باز هم، ما امیدواریم که اسنپدراگون جدید به افزایش استقامت Z Fold5 از اعداد و ارقام بسیار عالی نسل چهارم کمک کند. به زودی خواهیم دید

نمونه دوربین گلکسی Z Flip5 سامسونگ

سیستم دوربین Z Flip5 در مقایسه با نسل قبلی عمدتاً بدون تغییر است. به جز یک تغییر کوچک در دیافراگم لنز دوربین سلفی (داخلی)، بقیه از نظر مشخصات ثابت باقی می مانند.

نمونه دوربین گلکسی Z Flip5 و Z Fold5 سامسونگ

یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۱.۷۶ اینچی و لنز معادل ۲۴ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 وجود دارد. همچنین یک دوربین فوق عریض که تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی را ثبت می‌کند و دارای لنزی با فاصله کانونی معادل ۱۳ میلی‌متر است، متأسفانه با بدون AF دوربین سلفی در عین حال یک واحد ۱۰ مگاپیکسلی است که اکنون دارای لنز f/2.2 (قبلاً f/2.4) است.

به محض اینکه زمان بازبینی به پایان رسید، به این نمونه‌ها، به‌علاوه برخی دیگر از نمونه‌های معمول خود، عمیق‌تر نگاه خواهیم کرد.

نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/784s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/3455s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/3977s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/139s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/169s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/2790s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/1884s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/519s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/1449s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/3436s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/497s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/1102s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/997s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/323s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی - f/1.8، ISO 125، 1/120s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی - f/1.8، ISO 500، 1/30s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی

ما همچنین چند عکس در ۲ برابر گرفتیم تا یک ایده کلی از اینکه دوربین اصلی Flip چقدر با بزرگنمایی خوب کار می کند، به دست آوریم.

نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی، زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 50، 1/626s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی، زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 50، 1/1070s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی، زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 50، 1/1588s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی، زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 50، 1/2308s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی، زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 50، 1/850s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی، زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 50، 1/796s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی، زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 50، 1/170s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی، زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 50، 1/228s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه Galaxy Z Flip5، دوربین اصلی، زوم ۲ برابر

در مرحله بعد، چند عکس از دوربین فوق عریض.

نمونه های Galaxy Z Flip5، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 50، 1/480s - نمونه های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه های Galaxy Z Flip5، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 32، 1/1192s - نمونه های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه های Galaxy Z Flip5، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 40، 1/60s - نمونه های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه های Galaxy Z Flip5، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 32، 1/1070s - نمونه های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه های Galaxy Z Flip5، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 32، 1/1151s - نمونه های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 32، 1/515s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه های Galaxy Z Flip5، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 32، 1/609s - نمونه های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه های Galaxy Z Flip5، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 50، 1/511s - نمونه های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه‌های Galaxy Z Flip5، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 40، 1/170s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه های Galaxy Z Flip5، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 32، 1/368s - نمونه های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه های Galaxy Z Flip5، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 40، 1/60s - نمونه های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه های Galaxy Z Flip5، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 32، 1/60s - نمونه های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه های Galaxy Z Flip5، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 640، 1/30s - نمونه های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه های Galaxy Z Flip5، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 1250، 1/24s - نمونه های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه های Galaxy Z Flip5، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 320، 1/60s - نمونه های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه های Galaxy Z Flip5، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 1000، 1/24s - نمونه های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه Galaxy Z Flip5، دوربین فوق عریض

چند عکس سلفی نیز در لیست عکس‌هایی که با Z Flip 5 گرفتیم – برخی با دوربین عقب و برخی با دوربین داخلی قرار گرفتند.

نمونه‌های سلفی Galaxy Z Flip5: دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/218s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه های سلفی Galaxy Z Flip5: دوربین اصلی - f/1.8، ISO 80، 1/120s - نمونه های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های سلفی Galaxy Z Flip5: دوربین سلفی داخلی - f/2.2، ISO 50، 1/177s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های سلفی Galaxy Z Flip5: دوربین سلفی داخلی - f/2.2، ISO 50، 1/215s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه سلفی Galaxy Z Flip5: دوربین اصلی • دوربین اصلی • دوربین سلفی داخلی

ما همچنین تعداد زیادی ویدیو از سئول شلوغ ضبط کردیم – این یک زوج است.

 

 

نمونه دوربین گلکسی Z Fold5 سامسونگ

با حرکت به سمت Galaxy Z Fold5، با یک تنظیمات آشنا نیز مواجه شدیم – مشخصات کاملاً مشابه مدل سال گذشته باقی مانده است.

نمونه دوربین گلکسی Z Flip5 و Z Fold5 سامسونگ

این بدان معناست که سیستم دوربین با یک سنسور تتراپیکسلی ۵۰ مگاپیکسلی با فرمت اپتیکال ۱/۱.۵۶ اینچی و گام پیکسلی ۱ میکرومتر سرلوحه قرار گرفته است. لنز تثبیت شده دارای فاصله کانونی معادل ۲۳ میلی‌متر و دیافراگم f/1.8 است. ببینید در نور خوب چه چیزی می‌تواند انجام دهد. شرایط زیر

نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور روز - f/1.8، ISO 64، 1/120s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور روز - f/1.8، ISO 25، 1/922s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور روز - f/1.8، ISO 25، 1/1819s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور روز - f/1.8، ISO 25، 1/1208s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور روز - f/1.8، ISO 25، 1/1307s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور روز - f/1.8، ISO 40، 1/511s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور روز - f/1.8، ISO 25، 1/794s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور روز - f/1.8، ISO 25، 1/204s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور روز - f/1.8، ISO 25، 1/684s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور روز - f/1.8، ISO 25، 1/937s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور روز - f/1.8، ISO 25، 1/582s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور روز - f/1.8، ISO 25، 1/511s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور روز - f/1.8، ISO 100، 1/120s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور روز - f/1.8، ISO 40، 1/511s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور روز - f/1.8، ISO 25، 1/207s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور روز - f/1.8، ISO 50، 1/120s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور روز

برخلاف Flip، Fold یک دوربین تله فوتو واقعی دارد. این دوربین از یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی استفاده می کند اما مانند بقیه دوربین ها تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی را تولید می کند. میدان دیدی معادل ۶۶ میلی متر ارائه می دهد که به معنای بزرگنمایی اپتیکال تقریباً ۳ برابر است.

نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور روز - f/2.4، ISO 25، 1/511s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور روز - f/2.4، ISO 25، 1/661s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور روز - f/2.4، ISO 25، 1/866s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور روز - f/2.4، ISO 25، 1/694s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور روز - f/2.4، ISO 25، 1/603s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور روز - f/2.4، ISO 25، 1/143s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور روز - f/2.4، ISO 25، 1/1252s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور روز - f/2.4، ISO 25، 1/767s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور روز - f/2.4، ISO 80، 1/51s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور روز - f/2.4، ISO 25، 1/281s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور روز - f/2.4، ISO 25، 1/566s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور روز - f/2.4، ISO 25، 1/170s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور روز - f/2.4، ISO 32، 1/255s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور روز - f/2.4، ISO 25، 1/161s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور روز - f/2.4، ISO 1250، 1/30s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور روز - f/2.4، ISO 250، 1/60s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه Galaxy Z Fold5، دوربین تله فوتو، زوم ۳ برابر، نور روز

به نظر می رسد که فوق عریض گلکسی Z Fold5 نیز مانند قبل باشد. رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی در صفحات مشخصات ذکر شده است، میدان دید ۱۲۳ درجه را پوشش می دهد و دارای دیافراگم f/2.2 است. تمرکز آن متأسفانه ثابت است.

نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور روز - f/2.2، ISO 32، 1/60s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور روز - f/2.2، ISO 32، 1/909s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور روز - f/2.2، ISO 32، 1/1222s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور روز - f/2.2، ISO 32، 1/1290s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور روز - f/2.2، ISO 32، 1/590s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور روز - f/2.2، ISO 32، 1/389s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور روز - f/2.2، ISO 50، 1/511s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور روز - f/2.2، ISO 40، 1/511s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور روز - f/2.2، ISO 32، 1/196s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور روز - f/2.2، ISO 80، 1/51s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور روز - f/2.2، ISO 40، 1/60s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور روز - f/2.2، ISO 64، 1/60s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور روز

پس از تاریکی هوا باید زمان بیشتری را با Fold5 بگذرانیم – یا، بهتر است بگوییم، ما روی Fold برای نمونه های کم نور خود تمرکز کردیم، نه Flip. از تصاویر زیر می توانید ایده بسیار خوبی از عملکرد تاشوی بزرگ در نور کم دریافت کنید.

نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور کم - f/1.8، ISO 200، 1/53s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور کم - f/1.8، ISO 640، 1/30s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور کم - f/1.8، ISO 640، 1/30s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور کم - f/1.8، ISO 640، 1/120s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور کم - f/1.8، ISO 800، 1/24s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور کم - f/1.8، ISO 400، 1/15s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور کم - f/1.8، ISO 250، 1/15s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور کم - f/1.8، ISO 640، 1/24s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور کم - f/1.8، ISO 1000، 1/15s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور کم - f/1.8، ISO 640، 1/24s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور کم - f/1.8، ISO 400، 1/120s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور کم - f/1.8، ISO 640، 1/52s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه Galaxy Z Fold5، دوربین اصلی، نور کم

تله فوتو نیز کار خوبی را انجام می دهد، به ویژه برای دوربین های تاشو، که در آن دوربین های زوم به طور کلی چندان عالی نیستند.

نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور کم - f/2.4، ISO 160، 1/53s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور کم - f/2.4، ISO 1000، 1/33s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور کم - f/2.4، ISO 1250، 1/30s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور کم - f/2.4، ISO 100، 1/60s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور کم - f/2.4، ISO 50، 1/60s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور کم - f/2.4، ISO 320، 1/30s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین تله‌فوتو، زوم 3 برابر، نور کم - f/2.4، ISO 800، 1/35s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه Galaxy Z Fold5، دوربین تله فوتو، زوم ۳ برابر، نور کم

نتایج فوق عریض در شب نیز قابل احترام است، در همین زمینه.

نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور کم - f/2.2، ISO 50، 1/44s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور کم - f/2.2، ISO 640، 1/24s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور کم - f/2.2، ISO 1000، 1/24s - نمونه های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور کم - f/2.2، ISO 1250، 1/24s - نمونه های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور کم - f/2.2، ISO 160، 1/60s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور کم - f/2.2، ISO 800، 1/24s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور کم - f/2.2، ISO 640، 1/30s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5 نمونه‌های Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور کم - f/2.2، ISO 320، 1/60s - نمونه‌های دوربین Samsung Galaxy Z Flip5 و Z Fold5
نمونه Galaxy Z Fold5، دوربین فوق عریض، نور کم

ما همچنین تعدادی ویدیو با Z Fold5 ضبط کردیم. یک بار دیگر، در اینجا نمونه های کم نور بیشتری را داریم که در Flip دریافت کردیم.

بنچمارک های مصنوعی Samsung Galaxy Z Fold5 و Z Flip5

Flip و Fold هر دو به Snapdragon 8 Gen 2 برای Galaxy مجهز هستند – نسخه مخصوص سامسونگ از چیپست گران قیمت کوالکام برای سال ۲۰۲۳. تفاوت اصلی (که به چشم می خورد) در این نسخه از تراشه در برخی از ساعت ها است. فرکانس ها دارای هسته‌های X3، ۲xA715، ۲xA710 و ۳xA510 Cortex با فرکانس‌های ۳.۳۶ گیگاهرتز، ۲.۸ گیگاهرتز، ۲.۸ گیگاهرتز و ۲.۰ گیگاهرتز است و هسته اصلی Cortex-X3 است که از نوع معمولی CPU جدا می‌شود. که در آن ۳.۲ گیگاهرتز (از لحاظ فنی، ۳.۱۹ گیگاهرتز) کلاک شده است.

ما اخیراً شروع به دیدن مشخصات ۳.۳۶ گیگاهرتز در سایر تلفن‌ها (مثلاً ZTE nubia Z50S Pro و Honor Magic V2) کرده‌ایم، بنابراین شاید انحصار سامسونگ در آن اسنپدراگون‌های خاص منقضی شده باشد .

در همین حال، پردازنده گرافیکی Adreno 740 در کهکشان ها با سرعت ۷۱۹ مگاهرتز در مقایسه با ۶۸۰ مگاهرتز در اکثر مدل های مجهز به SD8G2 کار می کند.

Samsung Galaxy Z Fold5 و Z Flip5 بنچمارک شدند

همانطور که در مورد گوشی های گلکسی S23 اتفاق افتاد، گوشی های تاشو از رم LPDDR5X استفاده می کنند. Z Flip5 دارای ۸ گیگابایت است، در حالی که Z Fold5 آن را به ۱۲ گیگابایت افزایش می دهد. گزینه های ذخیره سازی برای گوشی کوچکتر فقط دو گزینه هستند – ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت (نه نسخه ۱۲۸ گیگابایتی دیگر)، در حالی که Z Fold5 یک گزینه ۱ ترابایتی نیز اضافه می کند. واحدهای بررسی ما هر دو دارای مشخصات ۲۵۶ گیگابایتی هستند.

Samsung Galaxy Z Flip5

در اینجا نحوه عملکرد Galaxy Z Flip5 در این آزمایش‌های اولیه بنچمارکی که ما انجام دادیم، ارائه شده است. اعداد به طور کلی با آنچه از Galaxy S23 در GeekBench و Antutu به دست آوردیم مطابقت دارد، اگرچه در برخی از تست‌های GFXBench خارج از صفحه نمایش با اختلافات غیرمنتظره مواجه شدیم که باید در طول بررسی کامل آن‌ها را بررسی کنیم.

Samsung Galaxy Z Fold5 و Z Flip5 بنچمارک شدند

Geekbench 5

  • چند هسته ای
  • تک هسته ای

Galaxy Z Flip5Galaxy Z Flip5

۴۹۸۴
اسنپدراگون ۸+ نسل ۲۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم

گلکسی اس 23گلکسی اس ۲۳

۴۹۵۰
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم

من زندگی می کنم X Flipمن زندگی می کنم X Flip

۳۹۳۰
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

Galaxy Z Flip4Galaxy Z Flip4

۳۹۱۳
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱۱۲۸ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم

Motorola Razr 40 UltraMotorola Razr 40 Ultra

۳۶۴۵
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت

Oppo Find N2 FlipOppo Find N2 Flip

۳۲۶۵
ابعاد ۹۰۰۰+۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم

GeekBench 6

  • چند هسته ای
  • تک هسته ای

Galaxy Z Flip5Galaxy Z Flip5

۵۴۷۸
اسنپدراگون ۸+ نسل ۲۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم

گلکسی اس 23گلکسی اس ۲۳

۵۳۲۷
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم

Galaxy Z Flip4Galaxy Z Flip4

۴۲۸۳
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱۱۲۸ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم

من زندگی می کنم X Flipمن زندگی می کنم X Flip

۴۲۵۵
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

Motorola Razr 40 UltraMotorola Razr 40 Ultra

۴۰۴۵
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت

AnTuTu

  • v9
  • v10

گلکسی اس 23گلکسی اس ۲۳

۱۲۳۱۰۷۵
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم۱۰۸۰ x 2340 پیکسل

Galaxy Z Flip5Galaxy Z Flip5

۱۲۰۰۷۸۳
اسنپدراگون ۸+ نسل ۲۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم۱۰۸۰ x 2640 پیکسل

من زندگی می کنم X Flipمن زندگی می کنم X Flip

۱۰۶۰۹۱۱
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم۱۰۸۰ x 2520 پیکسل

Motorola Razr 40 UltraMotorola Razr 40 Ultra

۹۷۵۴۶۱
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت۱۰۸۰ x 2640 پیکسل

Galaxy Z Flip4Galaxy Z Flip4

۸۰۰۰۰۱
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱۱۲۸ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم۱۰۸۰ x 2640 پیکسل

Oppo Find N2 FlipOppo Find N2 Flip

۷۷۳۵۷۴
ابعاد ۹۰۰۰+۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم۱۰۸۰ x 2520 پیکسل

GFXBench (روی صفحه)

  • Aztek ES 3.1 High
  • Aztek Vulkan High
  • ماشین چیس ES 3.1
  • منهتن ES 3.1

گلکسی اس 23گلکسی اس ۲۳

۹۰
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۰۸۰ x 2340 پیکسل

Galaxy Z Flip5Galaxy Z Flip5

۸۳
اسنپدراگون ۸+ نسل ۲Adreno 740۱۰۸۰ x 2640 پیکسل

Galaxy Z Flip4Galaxy Z Flip4

۶۰
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۰۸۰ x 2640 پیکسل

Oppo Find N2 FlipOppo Find N2 Flip

۵۸
ابعاد ۹۰۰۰+Mali-G710 MC10۱۰۸۰ x 2520 پیکسل

من زندگی می کنم X Flipمن زندگی می کنم X Flip

۵۸
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۰۸۰ x 2520 پیکسل

Motorola Razr 40 UltraMotorola Razr 40 Ultra

۵۴
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۰۸۰ x 2640 پیکسل

GFXBench (خارج از صفحه)

  • Aztek ES 3.1 High 1440p
  • Aztek Vulkan High 1440p
  • Car Chase ES 3.1 1080p
  • Manhattan ES 3.1 1080p

گلکسی اس 23گلکسی اس ۲۳

۶۱
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۰۸۰ x 2340 پیکسل

Galaxy Z Flip5Galaxy Z Flip5

۵۹
اسنپدراگون ۸+ نسل ۲Adreno 740۱۰۸۰ x 2640 پیکسل

Galaxy Z Flip4Galaxy Z Flip4

۴۶
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۰۸۰ x 2640 پیکسل

Oppo Find N2 FlipOppo Find N2 Flip

۴۴
ابعاد ۹۰۰۰+Mali-G710 MC10۱۰۸۰ x 2520 پیکسل

من زندگی می کنم X Flipمن زندگی می کنم X Flip

۴۲
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۰۸۰ x 2520 پیکسل

Motorola Razr 40 UltraMotorola Razr 40 Ultra

۳۳
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۰۸۰ x 2640 پیکسل

۳DMark (خارج از صفحه ۱۴۴۰p) – Wild Life Extreme

گلکسی اس 23گلکسی اس ۲۳

۳۸۵۲
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۰۸۰ x 2340 پیکسل

Galaxy Z Flip5Galaxy Z Flip5

۳۸۱۶
اسنپدراگون ۸+ نسل ۲Adreno 740۱۰۸۰ x 2640 پیکسل

من زندگی می کنم X Flipمن زندگی می کنم X Flip

۲۷۷۴
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۰۸۰ x 2520 پیکسل

Oppo Find N2 FlipOppo Find N2 Flip

۲۶۲۳
ابعاد ۹۰۰۰+Mali-G710 MC10۱۰۸۰ x 2520 پیکسل

Motorola Razr 40 UltraMotorola Razr 40 Ultra

۲۲۵۲
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۰۸۰ x 2640 پیکسل

Samsung Galaxy Z Fold5

با رفتن به Z Fold5، شاهد بهبود مورد انتظار نسبت به Z Fold4 و اعداد کلی جدید از آخرین تبلت سامسونگ هستیم. Vivo X Fold2 در اینجا یا آنجا موفق به ربودن برخی از پیروزی‌های باریک می‌شود، اما اینطور نیست که سامسونگ از نظر ظاهری کم باشد.

Samsung Galaxy Z Fold5 و Z Flip5 بنچمارک شدند

Geekbench 5

  • چند هسته ای
  • تک هسته ای

Galaxy S23 UltraGalaxy S23 Ultra

۴۹۲۷
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۵۱۲ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

Galaxy Z Fold5Galaxy Z Fold5

۴۸۲۴
اسنپدراگون ۸+ نسل ۲۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

vivo X Fold2vivo X Fold2

۴۷۶۹
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۵۱۲ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

Xiaomi Mix Fold 2Xiaomi Mix Fold 2

۴۳۶۸
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱۵۱۲ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

هواوی میت ایکس 3هواوی میت ایکس ۳

۴۲۸۳
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱ ۴G۵۱۲ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

Galaxy Z Fold4Galaxy Z Fold4

۳۹۸۱
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

Honor Magic VsHonor Magic Vs

۳۹۷۱
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱۵۱۲ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

GeekBench 6

  • چند هسته ای
  • تک هسته ای

vivo X Fold2vivo X Fold2

۵۴۴۶
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۵۱۲ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

Galaxy Z Fold5Galaxy Z Fold5

۵۳۹۶
اسنپدراگون ۸+ نسل ۲۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

Galaxy S23 UltraGalaxy S23 Ultra

۵۰۷۷
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۵۱۲ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

هواوی میت ایکس 3هواوی میت ایکس ۳

۴۵۱۲
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱ ۴G۵۱۲ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

Honor Magic VsHonor Magic Vs

۴۴۹۷
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱۵۱۲ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

Galaxy Z Fold4Galaxy Z Fold4

۴۲۰۶
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

AnTuTu

  • v9
  • v10

vivo X Fold2vivo X Fold2

۱۳۱۴۵۲۱
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۵۱۲ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم۱۹۱۶ x 2160 پیکسل

Galaxy Z Fold5Galaxy Z Fold5

۱۲۵۰۳۵۸
اسنپدراگون ۸+ نسل ۲۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم۱۸۱۲ x 2176 پیکسل

Galaxy S23 UltraGalaxy S23 Ultra

۱۲۴۱۵۳۱
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۵۱۲ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم۱۴۴۰ x 3088 پیکسل

Xiaomi Mix Fold 2Xiaomi Mix Fold 2

۱۰۵۰۱۳۹
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱۵۱۲ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم۱۹۱۴ x 2160 px

Tecno Phantom V FoldTecno Phantom V Fold

۹۹۹۳۴۸
ابعاد ۹۰۰۰+۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم۲۰۰۰ x 2296 پیکسل

هواوی میت ایکس 3هواوی میت ایکس ۳

۹۹۳۵۹۲
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱ ۴G۵۱۲ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم۲۲۲۴ x 2496 پیکسل

Galaxy Z Fold4Galaxy Z Fold4

۹۶۴۵۳۰
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم۱۸۱۲ x 2176 پیکسل

GFXBench (روی صفحه)

  • Aztek ES 3.1 High
  • Aztek Vulkan High
  • ماشین چیس ES 3.1
  • منهتن ES 3.1

Galaxy S23 UltraGalaxy S23 Ultra

۵۴
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۴۴۰ x 3088 پیکسل

vivo X Fold2vivo X Fold2

۵۲
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۹۱۶ x 2160 پیکسل

Galaxy Z Fold5Galaxy Z Fold5

۵۱
اسنپدراگون ۸+ نسل ۲Adreno 740۱۸۱۲ x 2176 پیکسل

Oppo Find N2Oppo Find N2

۴۹
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۷۹۲ x 1920 پیکسل

Galaxy Z Fold4Galaxy Z Fold4

۴۳
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۸۱۲ x 2176 پیکسل

Xiaomi Mix Fold 2Xiaomi Mix Fold 2

۴۰
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۹۱۴ x 2160 px

Honor Magic VsHonor Magic Vs

۳۶
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۹۸۴ x 2272 px

GFXBench (خارج از صفحه)

  • Aztek ES 3.1 High 1440p
  • Aztek Vulkan High 1440p
  • Car Chase ES 3.1 1080p
  • Manhattan ES 3.1 1080p

vivo X Fold2vivo X Fold2

۶۱
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۹۱۶ x 2160 پیکسل

Galaxy S23 UltraGalaxy S23 Ultra

۵۹
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۴۴۰ x 3088 پیکسل

Galaxy Z Fold5Galaxy Z Fold5

۵۴
اسنپدراگون ۸+ نسل ۲Adreno 740۱۸۱۲ x 2176 پیکسل

هواوی میت ایکس 3هواوی میت ایکس ۳

۴۶
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱ ۴GAdreno 730۲۲۲۴ x 2496 پیکسل

Honor Magic VsHonor Magic Vs

۴۶
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۹۸۴ x 2272 px

Oppo Find N2Oppo Find N2

۴۶
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۷۹۲ x 1920 پیکسل

Galaxy Z Fold4Galaxy Z Fold4

۴۵
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۸۱۲ x 2176 پیکسل

۳DMark (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

  • حیات وحش Vulkan 1.1
  • حیات وحش افراطی

Galaxy Z Fold5Galaxy Z Fold5

۱۳۳۶۱
اسنپدراگون ۸+ نسل ۲Adreno 740۱۸۱۲ x 2176 پیکسل

Galaxy S23 UltraGalaxy S23 Ultra

۱۲۲۴۱
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۴۴۰ x 3088 پیکسل

Honor Magic VsHonor Magic Vs

۱۰۵۶۱
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۹۸۴ x 2272 px

Oppo Find N2Oppo Find N2

۱۰۵۱۷
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۷۹۲ x 1920 پیکسل

Galaxy Z Fold4Galaxy Z Fold4

۱۰۳۸۲
اسنپدراگون ۸+ نسل ۱Adreno 730۱۸۱۲ x 2176 پیکسل

Tecno Phantom V FoldTecno Phantom V Fold

۸۳۹۵
ابعاد ۹۰۰۰+Mali-G710 MC10۲۰۰۰ x 2296 پیکسل

 

 

بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6، Watch6 Classic

سامسونگ با ساعت‌های هوشمند خود همواره در جستجوی روح بوده است. قاب‌های تعاملی از یک نوع یا دیگری در برخی مقاطع زمانی وجود داشته‌اند، سپس سال گذشته حاشیه‌ها ثابت ماندند. چند سال پیش، این شرکت از سیستم‌عامل خود به سیستم‌عامل گوگل انتقال یافت و یکپارچه‌سازی بهتر گوشی‌های هوشمند و عملکرد بهبود یافته را ارائه کرد. در تمام این مدت، مدل‌هایی با مدل‌های مختلف در اندازه‌های مختلف بخشی از فهرست بوده‌اند، با هدف ارائه هرچه بیشتر مچ دست‌ها و سبک‌های زندگی متفاوت.

بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic

این پیگیری امسال با خانواده Galaxy Watch6 ادامه دارد. یک بار دیگر، دو مدل اصلی وجود دارد – یک ساعت جمع‌وجورتر، اسپرت‌تر «وانیلی» Watch6 و یک ساعت بزرگ‌تر و جدی‌تر Watch6 Classic. دومی جایگزین Pro از سال گذشته می شود و همه چیز را به یک طرح نامگذاری معقول تر باز می گرداند.

در اینجا نگاهی اجمالی به مشخصات چهار نسخه داریم.

ساعت ۶ ۴۰ میلی متر ساعت ۶ ۴۴ میلی متر Watch6 Classic 43mm Watch6 Classic 47mm
رنگ گرافیت، طلا گرافیت، اسلیور مشکی، نقره ای مشکی، نقره ای
ابعاد و وزن ۳۸.۸ x 40.4 x 9.0 میلی‌متر، ۲۸.۷ گرم ۴۲.۸×۴۴.۴×۹.0mm، ۳۳.۳g ۴۲.۵×۴۲.۵×۱۰.۹mm، ۵۲.۰ گرم ۴۶.۵×۴۶.۵×۱۰.۹mm، ۵۹.0g
نمایش دادن ۱.۳ اینچی (۳۳.۳ میلی متر) ۴۳۲×۴۳۲ Super AMOLED ۱.۵ اینچی (۳۷.۳ میلی متر) ۴۸۰×۴۸۰ Super AMOLED ۱.۳ اینچی (۳۳.۳ میلی متر) ۴۳۲×۴۳۲ Super AMOLED ۱.۵ اینچی (۳۷.۳ میلی متر) ۴۸۰×۴۸۰ Super AMOLED
چیپست Exynos W930 دو هسته ای ۱.۴ گیگاهرتز Exynos W930 دو هسته ای ۱.۴ گیگاهرتز Exynos W930 دو هسته ای ۱.۴ گیگاهرتز Exynos W930 دو هسته ای ۱.۴ گیگاهرتز
حافظه ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی
باتری ۳۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۲۵ میلی آمپر ساعت ۳۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۲۵ میلی آمپر ساعت
سیستم عامل One UI 5 Watch، Android Wear 4 One UI 5 Watch، Android Wear 4 One UI 5 Watch، Android Wear 4 One UI 5 Watch، Android Wear 4

بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic

با بازگشت به نام‌گذاری gen-4، ما همچنین به فهرستی دو اندازه در هر مدل بازگشته‌ایم – سال گذشته دو نسخه Watch5 وجود داشت، اما فقط یک Watch5 Pro. ساعت ۶ در اندازه های ۴۰ و ۴۴ میلی متری عرضه می شود، در حالی که ساعت کلاسیک با قاب های ۴۳ و ۴۷ میلی متری حضور بیشتری دارد.

بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic

اما آنچه امسال مهمتر است این است که کلاسیک ها نشانگر معرفی مجدد قاب چرخان فیزیکی هستند – ویژگی که سامسونگ با Gear S2 در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد و از آن زمان حداقل در یک مدل از آن برخوردار بوده است. خوب، به جز سال گذشته، زمانی که Pro از قاب چرخشی کنار گذاشته شد و ما راضی نبودیم. الان احساس بهتری داریم.

Galaxy Watch6 Classic 47mm - بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic Galaxy Watch6 Classic 47mm - بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic Galaxy Watch6 Classic 47mm - بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic
Galaxy Watch6 Classic 47mm - بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic Galaxy Watch6 Classic 47mm - بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic Galaxy Watch6 Classic 47mm - بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic
Galaxy Watch6 Classic 47mm

و این فقط ۴ نوع و اندازه مورد نیست که گزینه های شما را محدود می کند. تعداد زیادی از آنچه را که سامسونگ باندهای تک کلیکی می نامد و همه چیز کار می کند را به مجموع ۷۰۴ گزینه باند کیس اضافه کنید، اگرچه این زمانی است که خرید از Samsung.com و در دسترس بودن احتمالاً بسته به منطقه بسیار متفاوت است.

یک دسته کامل از باندهای مختلف - بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic یک دسته کامل از باندهای مختلف - بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic یک دسته کامل از باندهای مختلف - بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic
یک دسته کامل از باندهای مختلف - بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic یک دسته کامل از باندهای مختلف - بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic یک دسته کامل از باندهای مختلف - بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic
یک دسته کامل از گروه های مختلف

یکی از چیزهایی که پرو در سال گذشته داشت یک باتری بزرگ بود – با ظرفیت ۵۹۰ میلی آمپر ساعت، ظرفیت آن به طور قابل توجهی بیشتر از هر چیزی بود که می توانید با Watch6s دریافت کنید. نسخه‌های بزرگ‌تر مدل‌های ۲۰۲۳ (هر دو وانیلی و کلاسیک) با سلول‌های ۴۲۵ میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شوند، در حالی که نمونه‌های کوچک‌تر دارای واحدهای ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هستند. با این حال، به نوعی، این هنوز یک ارتقاء (اگر فقط یک پیشرفت حاشیه ای) نسبت به مدل های Watch5 است که دارای ظرفیت های ۴۱۰ و ۲۸۴ میلی آمپر ساعتی هستند. سامسونگ وعده عمر باتری ۳۰ ساعته را با AoD روشن (۴۰ ساعت با AoD خاموش) در سراسر محدوده داده است.

بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic

وانیلی یا کلاسیک، نسخه های بزرگ Watch6 دارای صفحه نمایش ۱.۵ اینچی OLED هستند، در حالی که انواع کوچکتر دارای واحدهای ۱.۳ اینچی هستند. در هر دو مورد، یک برجستگی رزولوشن دریافت می‌کنید – ۴۸۰x480px در اندازه‌های بزرگتر (از ۴۵۰x450px) و ۴۳۰x430px در اندازه‌های کوچکتر (قبلاً ۳۹۶x396px). سامسونگ همچنین دارای حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت و قابلیت تنظیم روشنایی صفحه نمایش همیشه روشن برای کمک به حفظ باتری است.

چیپست جدید Exynos W930 با پردازنده دو هسته ای ۱.۴ گیگاهرتزی قوی تر (از ۱.۱۸ گیگاهرتز) و افزایش رم به ۲ گیگابایت (قبلاً ۱.۵ گیگابایت) باید کارها را به خوبی اجرا کند.

بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic

نسل Galaxy Watch6 One UI Watch 5 را بر اساس Android Wear 4.0 اجرا می کند. سامسونگ امسال تمرکز خود را بر روی ردیابی خواب قرار داده است و با فاکتورهای امتیاز خواب برای معیارهای مختلف، پیام‌های خواب، آموزش خواب به شما تجزیه و تحلیل عمیقی از عادات خواب شما می‌دهد و می‌تواند حیوان خواب شما را به شما نشان دهد. تجزیه و تحلیل ترکیب بدن و مجموعه ای از ویژگی های مرتبط با سلامت قلب نیز در برخی مناطق در دسترس خواهد بود.

بررسی عملی Samsung Galaxy Watch6 Classic

بررسی عملی Samsung Galaxy Tab S9، Tab S9+، Tab S9 Ultra

سامسونگ همچنین از سه تبلت گران‌قیمت جدید در سری S رونمایی کرد – Tab S9 Ultra 14.6 اینچی، Tab S9+ کوچکتر ۱۲.۴ اینچی، و جمع‌وجورترین، اما با مشخصات مشابه ۱۱ اینچی Tab S9. پیشرفت‌های قابل‌توجهی در سراسر جهان وجود دارد. هیئت مدیره – شاید تعداد زیادی نباشد، اما با این وجود موارد مهمی هستند، بنابراین ما این نسخه را به عنوان چیزی فراتر از یک ارتقاء تدریجی ثبت می کنیم.

اما قبل از اینکه به آن بپردازیم، در اینجا نگاهی گذرا به مشخصات کلیدی داریم.

گلکسی تب اس ۹ Galaxy Tab S9+ گلکسی تب اس ۹ اولترا
نمایش دادن ۱۱ اینچی، Dynamic AMOLED 2X (60 تا ۱۲۰ هرتز) ۱۲.۴ اینچی، Dynamic AMOLED 2X (60 تا ۱۲۰ هرتز) ۱۴.۶ اینچی، Dynamic AMOLED 2X (60 تا ۱۲۰ هرتز)
ابعاد ۱۶۵.۸×۲۵۴.۳×۵.۹mm ۱۸۵.۴ x 285.4 x 5.7 میلی‌متر ۲۰۸.۶ x 326.4 x 5.5 میلی‌متر
وزن ۴۹۸ گرم (Wi-Fi) / 500 گرم (۵G) ۵۸۱ گرم (Wi-Fi) / 586 گرم (۵G) ۷۳۲ گرم (Wi-Fi) / 737 گرم (۵G)
دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسل ۱۳ مگاپیکسل اصلی + ۸ مگاپیکسل فوق عریض ۱۳ مگاپیکسل اصلی + ۸ مگاپیکسل فوق عریض
دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل اصلی + ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض
حافظه ۸ گیگابایت + ۱۲۸ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت ۱۲ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت + ۵۱۲ گیگابایت ۱۲ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت + ۵۱۲ گیگابایت، ۱۶ گیگابایت + ۱ ترابایت
باتری ۸۴۰۰ میلی آمپر ساعت ۱۰۰۹۰ میلی آمپر ساعت ۱۱۲۰۰ میلی آمپر ساعت

بررسی عملی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

مهمترین پیشرفت این بار معرفی رتبه IP است. هر سه مدل موجود در خط تولید دارای معیارهای IP68 هستند، بنابراین اگر به مدت ۳۰ دقیقه در آب شیرین تا عمق ۱.۵ متری ریخته شوند، باید بتوانند زنده بمانند. در حالی که تبلت Xperia Z4 از سال ۲۰۱۵ وجود داشته است .

بررسی عملی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

نکته مهم دیگر برای نسل Tab S9، که ممکن است از جدول مشخصات برداشت کرده باشید، بخش نمایشگر است و دو برابر است. برای شروع، مدل «سطح ورودی» در این محدوده، Tab S9 مناسب، اکنون دارای صفحه نمایش OLED است، در حالی که نسخه پایه نسل قبلی دارای LCD بود – که به سختی با «S» در نام مدل مطابقت داشت، بنابراین ما خوشحالم که به آن پرداخته شده است.

اما این همه ماجرا نیست. هر سه مدل اکنون پنل‌هایی با نام تجاری Dynamic AMOLED 2X دریافت می‌کنند که برخلاف Super AMOLED‌های «ساده» که Tab S8+ و S8 Ultra داشتند. بنابراین، علاوه بر پشتیبانی از HDR10+، مقداری سازگاری با نرخ نوسازی پویا (اگر فقط در نرخ نوسازی ۶۰ تا ۱۲۰ هرتز باشد) دریافت خواهید کرد. همچنین قابلیت Vision Booster که از گوشی‌های هوشمند گلکسی اس به ارث رسیده است، جدید است که با نقشه‌برداری صدا برای بهبود دید در شرایط روشن در فضای باز بازی می‌کند.

بررسی عملی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

تغییرات در دوربین ها نیز قابل مشاهده است. به اندازه کافی عجیب، S9 مناسب ماژول فوق عریض را از دست داده است – ظاهراً تمام بودجه صرف نمایشگر شده است. از طرف دیگر، S9+ و S9 Ultra از ۶ مگاپیکسل به ۸ مگاپیکسل ارتقا یافته اند. در جلو، همه چیز بدون تغییر به نظر می رسد، با هر سه مدل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، به علاوه یک FoV معمولی ۱۲ مگاپیکسلی در Ultra.

تنظیم پشت 13+8 مگاپیکسلی در Ultra و Plus - بررسی عملی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra فقط Ultra دارای دوربین سلفی دوگانه است - بررسی عملی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
تنظیم پشت ۱۳+۸ مگاپیکسلی در Ultra و Plus • فقط Ultra دارای دوربین سلفی دوگانه است

یک ارتقاء بسیار قابل پیش بینی در قسمت چیپست در برگه مشخصات مشاهده می شود – هر سه تبلت با جدیدترین اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عرضه می شوند. در موادی که ما داریم، گزینه های حافظه رم و ذخیره سازی نسبتاً محدودی وجود دارد و آنها اغلب بر اساس منطقه متفاوت هستند، بنابراین ما نمی‌توانیم نتیجه‌گیری نهایی را از آنجا بگیریم، اما به نظر می‌رسد که Tab S9+ و S9 Ultra با مشخصات ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی شروع می‌شوند، در حالی که نسخه پایه Tab S8+ و S8 Ultra به سختی ۸/۱۲۸ گیگابایت کافی بود. از چرخش رویدادها خوش آمدید اسلات اختصاصی microSD باقی مانده است و این نیز خوب است.

بررسی عملی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

همانند سال گذشته، تبلت‌های S9 از قلم S پشتیبانی می‌کنند و به همراه یک قلم در جعبه عرضه می‌شوند. قلم S Pen 2023 نیز دارای استاندارد IP68 است تا با مقاومت تبلت ها در برابر آب مطابقت داشته باشد و اکنون دارای شارژ دو طرفه است، بنابراین نیازی به توجه به نحوه قرار دادن آن در پایه آن نیست.

نسخه جدید S Pen Creator Edition که امسال به‌صورت اختیاری به فروش می‌رسد و ضخیم‌تر است و سطحی بافت‌دار برای چسبندگی بهتر دارد.

طبق معمول، انواع کاورها و کیس ها برای Tab S9s در دسترس خواهند بود، از جمله دو صفحه کلید مختلف، اما ما موفق به دیدن آن ها نشدیم.

بررسی عملی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

بسته شدن

رویداد Unpacked سامسونگ در تابستان امسال، دستگاه‌های جدید زیادی را با پیشرفت‌های غافلگیرکننده به همراه مواردی که قبلاً از رگبار نشت‌های معمول پیش از اعلامیه شناخته شده بود، به همراه داشت.

بررسی عملی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

شاید سخت‌افزاری که این بار با شور و شوق بیشتری از آن استقبال می‌کنیم، گلکسی Z Flip5 بهبود یافته است که به لطف صفحه نمایش بزرگ و ظاهری بهتر به دلیل طراحی تاشو بدون شکاف، مفیدتر می‌شود. Galaxy Z Fold5 فقط تاشو بدون شکاف را به عنوان منبع هیجان دارد، اگرچه می توان استدلال کرد که چیز دیگری برای بهبود در گلکسی تاشو سایز بزرگ وجود ندارد. با این حال، اگر بخواهیم چیز دیگری از نسل بعدی کهکشان‌های bendy آرزو کنیم، چین نرم‌تر و دوربین‌های بهتری خواهد بود.

بررسی عملی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

در همین حال، با Watch6 Classic، قاب فیزیکی چرخشی را پس می‌گیریم که می‌ترسیدیم به محض اینکه Watch5 Pro در سال گذشته بدون گوشی ظاهر شد، برای همیشه ناپدید شود – این تقریباً یک چرخش هیجان‌انگیز از رویدادها است.

بررسی عملی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

و در نهایت، بسیار خوب است که می‌بینیم سامسونگ ویژگی‌ای را اضافه کرده است که ما فکر نمی‌کردیم به آن نیاز داشته باشیم (و ظاهراً هیچ سازنده‌ای در چند سال گذشته به آن نیازی نداشتیم)، اما اکنون می‌توانیم پس از آمدن از آن قدردانی کنیم – رتبه IP68 در سری Tab S9 بسیار خوش آمدید

بررسی عملی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

به طور کلی، امروز یک روز بسیار پر حادثه برای دستگاه‌های گلکسی سامسونگ بود – تعداد زیادی از آن‌ها و برخی از موارد مورد علاقه ما نیز وجود داشت (شما حدس زدید، این دستگاه‌های تاشو هستند). اکنون آنچه برای ما باقی می‌ماند این است که شروع به شمارش روزها کنیم تا برخی از آن چیزها برای بررسی درب منزل ما ظاهر شوند.

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من