وبلاگ

بررسی سامسونگ گلکسی A23

معرفی و مشخصات

سامسونگ در چند سال اخیر با خط میان رده خود قوی عمل کرده است و گلکسی A23 نیز تکرار دیگری از محصولات رده پایین تا میان رده آن است. همانطور که معمولا در مورد گوشی های مقرون به صرفه سامسونگ اتفاق می افتد، به نظر می رسد تمرکز اصلی روی بخش دوربین باشد. ما اغلب شاهد استفاده از راه‌حل‌های ultrawide بهتر و دوربین‌های اصلی پیشرفته‌تر در میان رده‌های سامسونگ، در مقایسه با رقبا هستیم.

 

گلکسی A23 نیز از این قاعده مستثنی نیست. علیرغم اینکه یک گوشی مقرون به صرفه است، یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دارد که از نظر اپتیکال نیز تثبیت شده است. با این حال، سه دوربین دیگر به هیچ وجه برجسته نیستند.

ما همچنین یک صفحه نمایش بزرگ ۶.۶ اینچی داریم که OLED نیست، اما به ندرت شاهد OLED در اطراف این قیمت ها هستیم. بالاخره باید چیزی می داد و قابل درک است.

مشخصات گلکسی A23 سامسونگ در یک نگاه:

  • بدنه: ۱۶۴.۵×۷۶.۹×۸.۴mm, 195g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس ۵)، فریم پلاستیکی، پشت پلاستیکی.
  • صفحه نمایش: ۶.۶۰ اینچ PLS LCD، ۹۰ هرتز، وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۸ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰.۰۷:۹، ۴۰۰ppi.
  • چیپست: Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G (6 نانومتر): هشت هسته ای (۴×۲.۴ GHz Kryo 265 Gold & 4×1.9 GHz Kryo 265 Silver); Adreno 610.
  • حافظه: ۶۴ گیگابایت رم ۴ گیگابایت، ۶۴ گیگابایت رم ۶ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت رم ۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت رم ۶ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت رم ۸ گیگابایت؛ eMMC 5.1; microSDXC (اسلات اختصاصی).
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید ۱۲، رابط کاربری One UI 4.1.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : ۵۰ مگاپیکسل، f/1.8، PDAF، OIS؛ زاویه بسیار عریض : ۵ مگاپیکسل، f/2.2، ۱۲۳˚، ۱/۵ اینچ ۱.۱۲ میکرومتر؛ ماکرو : ۲ مگاپیکسل، f/2.4، عمق : ۲ مگاپیکسل، f/2.4.
  • دوربین جلو: ۸ مگاپیکسل، f/2.2، (واید).
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : ۱۰۸۰p@30fps; دوربین جلو : ۱۰۸۰p@30fps.
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر؛ شارژ سریع ۲۵ وات.
  • متفرقه: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). رادیو FM؛ جک ۳.۵ میلی متری؛ سنجش مجاورت مجازی؛ فاقد حسگر نور محیطی

تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ که این دستگاه را تغذیه می کند، اخیراً با CPU نسبتاً توانمند است که نسبت به چیپست های قدیمی تر اسنپدراگون ۶xx ارتقاء قابل توجهی ارائه می دهد. این بدان معنا نیست که برخی از اشکالات قابل توجه پلتفرم مذکور از جمله عدم ضبط ویدیوی ۴K و اتصال ۵G وجود ندارد. سپس، برخی از مشکلات ذکر شده، جایگزین گوشی های هوشمند میان رده فعلی با استفاده از سری Snapdragon 6xx در سال ۲۰۲۲ را آزار می دهد. در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

بررسی سامسونگ گلکسی A23

با این حال، این تراشه دارای هسته های کافی است که به اندازه کافی کلاک دارند، بنابراین عملکرد نباید در مقایسه با دستگاه هایی که آخرین سری اسنپدراگون ۶۹۰ را اجرا می کنند، مشکل ساز باشد. به عبارت دیگر، امیدواریم که باید تقریباً سطح مناسب عملکرد را مانند سایر راه حل های رقیب ارائه دهد.

به غیر از آن، گلکسی A23 با باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع رقابتی ۲۵ واتی (با شارژر جداگانه) از طریق Power Delivery، محافظ Gorilla Glass 5 در جلو و کارت microSD مورد علاقه طرفداران، یک راه حل اقتصادی مناسب است. اسلات. گلکسی A23 همچنین با جدیدترین اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 سامسونگ عرضه می‌شود که برای گوشی‌های ارزان قیمت قابل استفاده نیست.

جعبه گشایی سامسونگ گلکسی A23

هیچ چیز غیرعادی در جعبه خرده فروشی گلکسی A23 وجود ندارد. این شامل دفترچه راهنمای کاربر استاندارد و یک شارژر ۱۵ واتی است، اگرچه این تلفن می تواند یک شارژر ۲۵ واتی نیز داشته باشد. البته داخل آن یک کابل USB-A به USB-C برای شارژ و انتقال داده وجود دارد.

بررسی سامسونگ گلکسی A23

جالب است که هیچ مورد جایزه ای وجود ندارد، که معمولاً در بسته بندی های رده پایین تا متوسط ​​وجود دارد.

طراحی و ارگونومی

گلکسی A23 زبان طراحی آشنا دارد که آن را به Galaxy A33 و A53 ​​نزدیکتر از برادر مقرون به صرفه تر Galaxy A13 می کند. این بدان معنی است که ماژول دوربین کمی بیرون زده است، اما یک قطعه جداگانه نیست. هنوز هم بخشی از پنل پشتی است و لبه ها صاف شده اند. همچنین برخلاف گلکسی A13، A23 طراحی یکپارچه ندارد. پنل پشتی پلاستیکی جدا از قاب کناری است.

بررسی سامسونگ گلکسی A23

با وجود پانل و قاب منحنی، این دو یک برجستگی قابل توجه را تشکیل می‌دهند که ایده‌آل نیست، اما مانعی هم ندارد. فقط کمی در دست احساس می کند.

بررسی سامسونگ گلکسی A23

ما رنگ مشکی را با خود داریم که بیشتر شبیه خاکستری تیره و گرافیتی است، احتمالاً به دلیل روکش براق. این لغزنده کمی کمتر از شیشه است، اما اثر انگشت و لکه همچنان باقی می ماند.

بررسی سامسونگ گلکسی A23

همانطور که از کناره ها دور می شویم، دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور را که به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می کند، در سمت راست می یابیم. هر دو به اندازه کافی قرار گرفته اند و تورفتگی پیدا کردن کلید پاور را آسان می کند. پایین، طبق معمول، محل اتصال USB-C و بلندگو است. سمت چپ فقط سینی سیم کارت را در خود جای داده است که اتفاقاً با دو سیم کارت و یک کارت microSD به طور همزمان سازگار است.

Samsung Galaxy A23 - بررسی Samsung Galaxy A23 Samsung Galaxy A23 - بررسی Samsung Galaxy A23
Samsung Galaxy A23 - بررسی Samsung Galaxy A23 Samsung Galaxy A23 - بررسی Samsung Galaxy A23
سامسونگ گلکسی A23

با این حال، صحبت زیادی در مورد قسمت جلویی گوشی وجود ندارد. طبق معمول کار است، به جز بریدگی. بریدگی V شکل یک طراحی قدیمی است، اما هنوز در دستگاه های ارزان قیمت و به ندرت در دستگاه های میان رده اجرا می شود. A23 همچنین دارای حاشیه های ضخیم در اطراف است که واقعاً جای تعجب ندارد.

بررسی سامسونگ گلکسی A23

علیرغم ایراداتی که دارد، این گوشی در دست گرفتن نسبتا راحت و حتی به طرز شگفت آوری سنگین است. یک گوشی پلاستیکی ۶.۶ اینچی با وزن ۱۹۵ گرم کمی بالاتر از حد متوسط ​​است. با این حال، این نباید شما را بترساند، زیرا برخی از ما وزن اضافی کمی را خوشایند می‌دانیم. کمی حس استحکام را اضافه می کند و این همیشه مورد استقبال قرار می گیرد. همچنین وقتی قیمت گوشی در اواسط ۲۰۰ یورو است، شکایت از چیزهای بی اهمیت نیز منصفانه نخواهد بود. داشتن محافظ گوریلا گلس ۵ در جلو یک امتیاز کافی است.

بریدگی V شکل روی یک پنل LCD

Samsung Galaxy A23 حول یک پنل ۶.۶ اینچی IPS LCD با یک بریدگی V شکل که دوربین سلفی را در خود جای داده است، ساخته شده است. با این حال، این تقریباً همان چیزی است که از یک گوشی در این رنج قیمت انتظار دارید. وضوح تصویر نیز کافی است – ۱۰۸۰ x 2408 پیکسل.

بریدگی V شکل تا حدودی قدیمی است و پنل تنها تا ۹۰ هرتز می رسد، در حالی که اکثر رقبا از ۱۲۰ هرتز برخوردار هستند. با این حال، ما شک داریم که این برای اکثر کاربرانی که به دنبال یک گوشی ساده مانند گلکسی A23 هستند، معامله‌شکنی باشد.

بررسی سامسونگ گلکسی A23

به عنوان بخشی از اقدامات کاهش هزینه، به نظر می رسد گلکسی A23 حسگرهای مجاورت و نور محیط را حذف کرده است. اولین مورد ممکن است در حین تماس مشکل ایجاد کند زیرا اکثر سنسورهای مجاورت مجازی به دلیل عملکرد و ثبات ضعیف خود بدنام هستند. با این حال، عدم وجود سنسور نور محیط ممکن است مشکل بزرگ‌تر باشد.

ما دریافتیم که اجرای فعلی روشنایی صفحه را به دور از حد کافی تنظیم می کند. گوشی هایی که فاقد حسگر نور محیطی هستند از دوربین جلو برای اندازه گیری شرایط نور استفاده می کنند. این بدان معناست که مصرف انرژی کمتری دارد، زمان زیادی برای واکنش به تغییرات نیاز دارد و گاهی اوقات دقیق نیست. بیرون آوردن گوشی از جیب چند ثانیه طول می کشد تا نرم افزار روشنایی را افزایش دهد یا هنگام بردن آن در داخل خانه. ما متوجه شدیم که بیشتر اوقات به سمت نوار لغزنده روشنایی می رویم.

بررسی سامسونگ گلکسی A23

ما همچنین نتوانستیم آن را از ۴۶۴ نیت فراتر ببریم. این احتمالاً برای اکثر سناریوها کافی خواهد بود، اما استفاده از گوشی در یک روز آفتابی روشن در بیرون یک چالش است. زیر ۵۰۰ نیت کافی نیست و ماهیت بازتابی بیشتر پنل های LCD کار را سخت تر می کند. و حتی در این رده قیمتی، ما شاهد نمایشگرهای روشن تری بوده ایم.

تست نمایش ۱۰۰% روشنایی
مشکی، cd/m ۲ سفید، cd/m ۲ نسبت کنتراست
سامسونگ گلکسی A22 ۰ ۳۹۱
Samsung Galaxy A22 (Max Auto) ۰ ۵۹۷
سامسونگ گلکسی A22 5G ۰.۲۳۶ ۳۸۵ ۱۶۳۱:۱
سامسونگ گلکسی A13 ۰.۳۷۶ ۴۹۸ ۱۳۲۴:۱
Samsung Galaxy A13 (Max Auto) ۰.۴۴۸ ۵۸۷ ۱۳۱۰:۱
پوکو ایکس ۴ پرو ۰ ۴۷۷
Poco X4 Pro (Max Auto) ۰ ۷۵۴
سامسونگ گلکسی A23 ۰.۳۷۴ ۴۶۴ ۱۲۴۱:۱
شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۰ ۴۷۰
Xiaomi Redmi Note 11 Pro (Max Auto) ۰ ۷۴۶
Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G (Max Auto) ۰ ۷۴۶
شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G ۰ ۴۷۰
شیائومی ردمی نوت ۱۱ ۰ ۴۶۵
Xiaomi Redmi Note 11 (Max Auto) ۰ ۷۳۶
سامسونگ گلکسی A52s 5G ۰ ۳۸۳
Samsung Galaxy A52s 5G (Max Auto) ۰ ۸۰۰
Realme 9 Pro ۰.۲۸۸ ۴۶۱ ۱۶۰۱:۱
Realme 9 Pro (Max Auto) ۰.۳۸۵ ۵۶۷ ۱۴۷۳:۱

دقت رنگ نیز بهترین نیست، زیرا سفید و خاکستری مستقیماً آبی هستند. متأسفانه، سامسونگ از پیش تنظیمات رنگی را قرار نداده است، و هیچ راهی برای تنظیم دمای رنگ وجود ندارد، بنابراین شما با کمی رنگ‌های اشباع‌شده در سراسر صفحه گیر کرده‌اید (که ممکن است برای اکثر کاربران بد نباشد)، اما رنگ مایل به آبی در آن وجود دارد. پس زمینه های سفید و خاکستری قرص سختی برای بلعیدن است.

کنترل HRR

این نرم افزار فقط دو حالت را ارائه می دهد – تطبیقی ​​و استاندارد. دومی نرخ تازه سازی را به ۶۰ هرتز محدود می کند، در حالی که دیگری ۹۰ هرتز را در اولویت قرار می دهد. اگرچه مدیریت HRR بسیار ساده و قابل پیش بینی است. اگر با نمایشگر تعامل نداشته باشید، بدون توجه به سناریو، تا ۶۰ هرتز کاهش می یابد. و ما خوشحالیم که گزارش دهیم که همه برنامه های محبوبی که امتحان کرده ایم ۹۰ هرتز کامل را اشباع می کنند.

 

عمر باتری

سامسونگ گلکسی A23 دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که در دو یا چند سال اخیر به یک استاندارد صنعتی تبدیل شده است. همراه با پردازنده کارآمد اسنپدراگون ۶۸۰، این دستگاه امتیاز استقامت کلی ۱۳۰ ساعت را به دست آورد.

علاوه بر این، احتمالاً اجزای مهم‌تر تست – زمان‌های اجرا روی صفحه نمایش – زمان اجرا بسیار خوبی را نیز ارائه می‌کنند. تست وبگردی بالای ۱۸ ساعت است و تست پخش ویدئو نمره تقریبا ۱۶ ساعت به دست آورد.

صادقانه بگویم، اکثر گوشی‌های این رده از دوام باتری خوبی برخوردار هستند، اما گلکسی A23 دارای لبه‌های بیرونی است.

بررسی سامسونگ گلکسی A23

تست‌های باتری ما به لطف SmartViser ، با استفاده از برنامه viSerDevice ، خودکار شد . درجه استقامت نشان می دهد که اگر روزانه یک ساعت تلفن، مرور وب و پخش ویدیو از دستگاه استفاده کنید، شارژ باتری چقدر طول می کشد. جزئیات بیشتر را می توان در اینجا یافت .

سامسونگ
گلکسی A23
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی

ساعت ۱۳۰ساعت ۳۷:۱۲ساعت ۱۸:۱۴ساعت ۱۵:۵۹
Realme
۹ Pro
۵۰۰۰ mAh

ساعت ۱۳۴ساعت ۳۶:۱۶ساعت ۱۹:۵۲ساعت ۲۱:۲۰

❌︎

Samsung
Galaxy A52s 5G
۴۵۰۰ mAh

ساعت ۱۱۳ساعت ۳۵:۲۰ساعت ۱۲:۳۸ساعت ۱۹:۲۹

❌︎

شیائومی
ردمی نوت ۱۱ پرو
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی

۱۰۰ ساعتساعت ۳۶:۴۱ساعت ۱۱:۲۸ساعت ۱۴:۰۷

❌︎

Xiaomi
Redmi Note 11 Pro 5G
۵۰۰۰ mAh

ساعت ۱۱۵۳۳:۳۴ ساعتساعت ۱۳:۳۱ساعت ۱۹:۵۱

❌︎

Xiaomi
Poco X4 Pro 5G
۵۰۰۰ mAh

ساعت ۱۱۹ساعت ۳۴:۱۹ساعت ۱۴:۲۳ساعت ۱۶:۳۳

تست ویدیو در حالت نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز انجام شد. تست مرور وب در صورت امکان با بالاترین نرخ تازه سازی نمایشگر انجام می شود. برای جزئیات بیشتر به بررسی های مربوطه مراجعه کنید. برای تنظیم فرمول رتبه‌بندی استقامت برای مطابقت با الگوهای استفاده خود، نمودار نتایج تست باتری همه‌وقت ما را بررسی کنید، جایی که می‌توانید همه تلفن‌هایی را که آزمایش کرده‌ایم پیدا کنید.

سرعت شارژ

اگرچه دستگاه از شارژ سریع ۲۵ واتی بر روی استاندارد Power Delivery 3.0 پشتیبانی می کند، A23 با شارژر استاندارد ۱۵ واتی سامسونگ عرضه می شود. همیشه می توانید یکی از شارژرهای ۲۵ واتی سامسونگ و کابل USB-C به USB-C مناسب را بردارید.

به هر حال، ما شارژر ۱۵ واتی ارائه شده را با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی داخل گوشی آزمایش کردیم و نتایج چشمگیر نبود. شارژرهای تلفن از ۰ تا ۱۰۰ درصد در ۱ ساعت و ۴۳ دقیقه شارژ می شوند در حالی که شارژ ۳۰ دقیقه ای از حالت تخت، سلول را فقط به ۳۲ درصد پر می کند. این اعداد بسیار دور از آنچه رقابت ارائه می دهد است.

تست شارژ ۳۰ دقیقه (از ۰٪)

بالاتر بهتر است

  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو۷۸%
  • Poco X4 Pro 5G۷۵%
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G۷۴%
  • سامسونگ گلکسی A52s 5G۵۳%
  • Realme 9 Pro۵۲%
  • سامسونگ گلکسی A23۳۲%
  • سامسونگ گلکسی A13۲۷%
  • سامسونگ گلکسی A22۲۳%
  • سامسونگ گلکسی A22 5G۲۳%

زمان تا شارژ کامل (از ۰%)

پایین تر بهتر است

  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G۰:۴۵ ساعت
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو۰:۴۸ ساعت
  • Poco X4 Pro 5G۰:۴۹ ساعت
  • Realme 9 Proساعت ۱:۱۴
  • سامسونگ گلکسی A52s 5Gساعت ۱:۲۸
  • سامسونگ گلکسی A23ساعت ۱:۴۳
  • سامسونگ گلکسی A13ساعت ۲:۱۸
  • سامسونگ گلکسی A22ساعت ۲:۲۰
  • سامسونگ گلکسی A22 5Gساعت ۲:۲۹

گوینده

این گوشی تنها به یک اسپیکر تکی تکیه می‌کند که نمره کلی «خوب» را در -۲۷.۶ LUFS دریافت کرده است. این مقدار کمی بالاتر از امتیاز گلکسی A13 است. از نظر کیفیت، قابل درک است که قابل درک نیست. صدا نسبتاً مسطح با باس غیر موجود و فاقد مید است. که هنوز هم برای دوره.

سامسونگ چند ویژگی سفارشی سازی، از جمله اکولایزر عمیق و پشتیبانی از Dolby Atmos را ارائه می دهد، اما مورد دوم فقط به هدفون و بلندگوهای بلوتوث محدود می شود.

One UI 4.1 در بالای اندروید ۱۲

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اغلب اوقات شاهد عرضه یک گوشی هوشمند ارزان قیمت در اوایل سال ۲۰۲۲ با آخرین سیستم عامل اندروید نیستیم. بنابراین، قدردانی از سامسونگ برای گنجاندن نرم‌افزار One UI 4.1 مبتنی بر اندروید ۱۲. البته، در مقایسه با مدل‌های میان‌رده و سطح بالای سامسونگ، ویژگی‌های کمی در این نرم‌افزار وجود ندارد.

بررسی سامسونگ گلکسی A23

ما همچنین متوجه شدیم که برخی از ویژگی‌های خاص سامسونگ از جمله دستیار صوتی Bixby، Samsung Pay و Windows Link و سایر ویژگی‌های موجود در لیست وجود ندارد. با این حال، حالت Easy، Good Lock و Secure Folder در دسترس هستند، که نشان می دهد این دقیقاً نسخه One UI 4.1 Core نرم افزاری نیست که گلکسی A13 اجرا می کند. با این حال، به نظر می رسد که هنوز یک نسخه کم رنگ از One UI 4.1 مناسب است. البته، همیشه روشن نیز وجود ندارد، زیرا گوشی از یک پنل LCD استفاده می کند. خبر خوب این است که Smart View (بخوانید Screen Cast) برخلاف Galaxy A13 در منو قرار دارد. ما معتقدیم که این یک ویژگی ضروری است، بنابراین خوب است که آن را در یک تلفن معمولی مانند این ببینید.

ما همچنین متوجه شده ایم که لکنت وجود دارد و گاه به گاه کوتاه در اینجا و آنجا آویزان است. این نرم افزار قطعاً آنطور که انتظار دارید بدون مشکل اجرا نمی شود، این مطمئناً بهترین تجربه کاربری نیست. بیایید به ویژگی هایی که می توانیم با آنها کار کنیم، ادامه دهیم.

باز کردن قفل صفحه با اسکنر اثرانگشت که در کنار آن نصب شده است، تجربه ای دلپذیر است – خواننده همیشه روشن است و دقت و سرعت فوق العاده ای دارد.

صفحه اصلی، سایه اعلان، برنامه های اخیر، منوی تنظیمات - بررسی Samsung Galaxy A23 صفحه اصلی، سایه اعلان، برنامه های اخیر، منوی تنظیمات - بررسی Samsung Galaxy A23 صفحه اصلی، سایه اعلان، برنامه های اخیر، منوی تنظیمات - بررسی Samsung Galaxy A23 صفحه اصلی، سایه اعلان، برنامه های اخیر، منوی تنظیمات - بررسی Samsung Galaxy A23
صفحه اصلی، سایه اعلان، برنامه های اخیر، منوی تنظیمات - بررسی Samsung Galaxy A23 صفحه اصلی، سایه اعلان، برنامه های اخیر، منوی تنظیمات - بررسی Samsung Galaxy A23 صفحه اصلی، سایه اعلان، برنامه های اخیر، منوی تنظیمات - بررسی Samsung Galaxy A23
صفحه اصلی، سایه اعلان، برنامه های اخیر، منوی تنظیمات

اگر از نسخه قدیمی One UI استفاده کرده اید، احساس راحتی می کنید. تمام هدف One UI ارائه یک تجربه لذت بخش با یک دست است، بنابراین می توانید تقریباً تمام منوهای سیستم را پایین بیاورید، به طوری که عناصر رابط کاربری تعاملی به نیمه پایین صفحه منتقل شوند. چند گزینه سفارشی سازی مانند رنگ های تاکیدی (که به طور خودکار بر اساس تصویر زمینه انتخابی شما ایجاد می شوند)، سبک صفحه قفل، ویجت ها و غیره وجود دارد.

گزینه‌های سفارشی‌سازی و تم - بررسی Samsung Galaxy A23 گزینه‌های سفارشی‌سازی و تم - بررسی Samsung Galaxy A23 گزینه‌های سفارشی‌سازی و تم - بررسی Samsung Galaxy A23 گزینه‌های سفارشی‌سازی و تم - بررسی Samsung Galaxy A23
گزینه ها و تم های سفارشی سازی

یکی دیگر از افزودنی‌های نسبتاً جدید دیگری که ممکن است متوجه شوید که از یک اندروید قدیمی‌تر می‌آید، کنترل‌های چندرسانه‌ای بازسازی‌شده است که در ابتدا با Android 11 معرفی شدند. برنامه‌های پخش صوتی فعال را دقیقاً در زیر کلیدهای سریع دریافت می‌کنید و به سوئیچ‌های کناری بین برنامه‌ها می‌روید.

کنترل رسانه - بررسی Samsung Galaxy A23
کنترل های رسانه ای

صفحه رسانه قبلاً در One UI 2.5 قبل از اندروید ۱۱ موجود بود و عملکرد مشابهی را برای انتخاب دستگاه خروجی ارائه می دهد. پانل کنترل صدا نیز تغییر کرده است و اکنون چهار لغزنده به جای لغزنده های افقی One UI های گذشته عمودی هستند.

گزینه‌های ناوبری سیستم زیادی وجود دارد، با چند ترفند و طرح‌بندی در دسترس برای حرکات، و همچنین کنترل‌های دکمه‌های قدیمی، حتی سبک اصلی قدیمی، با دکمه برگشت در سمت راست.

سفارشی سازی ناوبری - بررسی Samsung Galaxy A23 سفارشی سازی ناوبری - بررسی Samsung Galaxy A23
سفارشی سازی ناوبری

منوی تنظیمات اخیراً دستخوش تغییراتی ظریف اما معنادار شده است. زیرمجموعه ها با استفاده از جداکننده نقطه و فاصله اضافی خواناتر می شوند، در حالی که جستجوهای اخیر اکنون به جای فهرست به صورت حباب نشان داده می شوند. علاوه بر این، یک ویژگی جدید به تنظیمات جستجو با هشتگ اضافه شده است – برای چیزهای مرتبط مفهومی که در مکان‌های مختلف منو یافت می‌شوند.

فراتر از همه اینها، گلکسی A23 با مجموعه ای استاندارد از برنامه های سامسونگ، مایکروسافت و گوگل بارگذاری شده است.

بنابراین علیرغم اینکه این نرم افزار نسخه کوتاه شده One UI 4.1 است، اما همچنان ویژگی های فراوانی را ارائه می دهد که برای اکثر شما مفید خواهد بود. تنها گلایه ما از عملکرد است. به نظر می رسد اسنپدراگون ۶۸۰ با رابط کاربری نسبتا سنگین One UI مشکل دارد. از سوی دیگر، قبلاً شاهد اجرای خوب اسنپدراگون ۶۸۰ بوده ایم و برای مثال عملکرد آن چندان دور از اسنپدراگون ۶۹۵ نیست، بنابراین ممکن است تنها به دلیل مشکلات بهینه سازی نرم افزار باشد. ما امیدواریم سامسونگ توجه داشته باشد و عملکرد را در این مسیر بهبود بخشد.

عملکرد مصنوعی

در ظاهر، اسنپدراگون ۶۸۰ (SM6225) یک تراشه مدرن است. این در Q4 2021 منتشر شد و بر روی یک گره ۶ نانومتری TSMC فعلی و کارآمد ساخته شده است. با این حال، هنگامی که شروع به مطالعه جزئیات سایر مشخصات آن می کنید، برخی مصالحه های اصلی شروع به نمایان می کنند. برای اولین بار، چهار هسته “بزرگ” Kryo 265 Gold آن بر اساس ARM Cortex-A73 از سال ۲۰۱۶ ساخته شده اند، در حالی که پایه Cortex-A53 برای هسته های “LITTLE” Kryo 265 Silver در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد. چندین نسل قدیمی است و واقعا نمی تواند با هسته های CPU قوی تر و اخیر هماهنگ شود. اسنپدراگون ۶۸۰ اینها را در پیکربندی ۴×۲.۴ گیگاهرتز Kryo 265 Gold و ۴×۱.۹ GHz Kryo 265 Silver تنظیم کرده است.

بررسی سامسونگ گلکسی A23

سپس پردازنده گرافیکی Adreno 610 وجود دارد – کیت قدیمی دیگری که تقریباً با حداکثر وضوح صفحه نمایش پشتیبانی شده ۲۵۲۰×۱۰۸۰ پیکسل در گلکسی A23 با وضوح تصویر ۱۰۸۰ x 2400 کار می کند. این باید به اندازه کافی نشان دهنده عملکرد آن باشد. ما تقریباً تعجب می کنیم که چگونه ۹۰ هرتز یا بهتر است بگوییم در هر جایی نزدیک به ۹۰ فریم در ثانیه مدیریت می کند. ISP دوربین Spectra 346 و Hexagon 686 DSP اسنپدراگون ۶۸۰ نیز چیزی برای تلفن خانگی نیستند و دلیل این هستند که Samsung Galaxy A23 فقط به فیلمبرداری ۱۰۸۰p محدود شده است. به هر حال، اسنپدراگون ۶۹۵ از این نظر حتی بیشتر از اسنپدراگون ۶۸۰ ناامید کننده است زیرا این محدودیت را دارد، در حالی که اسنپدراگون ۶۹۰ قدیمی تر و “تعداد پایین تر” این محدودیت را ندارد. اما، ما در حال خارج شدن از موضوع هستیم.

در ادامه لیست ویژگی های نه چندان چشمگیر اسنپدراگون ۶۸۰، مودم X11 LTE را داریم که رتبه Cat را دارد. ۱۳ سرعت، محدود به ۳۹۰ مگابیت در ثانیه پایین و ۱۵۰ مگابیت در ثانیه بالا. پشتیبانی از Quick Charge 3+ نیز کمی قدیمی است.

بدون بحث بیشتر، بیایید ببینیم که اسنپدراگون ۶۸۰ در انتخاب تست معیار مصنوعی ما چگونه عمل می کند.

GeekBench 5 (تک هسته ای)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • سامسونگ گلکسی A52s 5G۷۷۱
  • Realme 9 Pro۶۹۴
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G۶۸۸
  • Poco X4 Pro 5G۶۸۷
  • سامسونگ گلکسی A22 5G۵۶۰
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو۵۱۱
  • سامسونگ گلکسی A32 5G۵۰۵
  • Realme 9i۳۸۴
  • سامسونگ گلکسی A23۳۸۰
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱۳۷۶
  • سامسونگ گلکسی A13۱۵۳

GeekBench 5 (چند هسته ای)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • سامسونگ گلکسی A52s 5G۲۸۰۱
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G۲۰۶۳
  • Poco X4 Pro 5G۲۰۶۳
  • Realme 9 Pro۲۰۲۰
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو۱۷۲۹
  • سامسونگ گلکسی A22 5G۱۷۱۹
  • سامسونگ گلکسی A32 5G۱۶۷۳
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱۱۶۶۲
  • سامسونگ گلکسی A23۱۶۳۲
  • Realme 9i۱۵۸۱
  • سامسونگ گلکسی A13۵۸۸

AnTuTu 9

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • سامسونگ گلکسی A52s 5G۵۰۶۴۳۲
  • Realme 9 Pro۴۰۱۸۹۴
  • Poco X4 Pro 5G۳۸۴۶۴۶
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G۳۸۲۹۰۲
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو۳۱۹۰۹۳
  • سامسونگ گلکسی A23۲۷۳۵۵۴
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱۲۴۴۵۲۶
  • سامسونگ گلکسی A22 5G۲۲۳۱۸۸
  • سامسونگ گلکسی A32 5G۲۲۲۱۲۵
  • سامسونگ گلکسی A13۱۳۶۲۸۶

GFX Manhattan ES 3.1 (خارج از صفحه ۱۰۸۰p)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • سامسونگ گلکسی A52s 5G۵۶
  • Realme 9 Pro۳۵
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G۳۴
  • Poco X4 Pro 5G۳۴
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو۲۴
  • سامسونگ گلکسی A22 5G۲۴
  • Realme 9i۲۳
  • سامسونگ گلکسی A23۱۵
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱۱۵
  • سامسونگ گلکسی A13۹.۴

GFX Manhattan ES 3.1 (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • سامسونگ گلکسی A52s 5G۴۹
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G۳۰
  • Poco X4 Pro 5G۳۰
  • Realme 9 Pro۲۹
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو۲۲
  • سامسونگ گلکسی A22 5G۲۱
  • Realme 9i۱۴
  • سامسونگ گلکسی A23۱۲
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱۱۲
  • سامسونگ گلکسی A13۸.۳

GFX Car Chase ES 3.1 (خارج از صفحه ۱۰۸۰p)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • سامسونگ گلکسی A52s 5G۳۳
  • Poco X4 Pro 5G۲۰
  • Realme 9 Pro۱۹
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G۱۹
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو۱۴
  • سامسونگ گلکسی A22 5G۱۴
  • سامسونگ گلکسی A23۸.۳
  • Realme 9i۸.۲
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱۸
  • سامسونگ گلکسی A13۶.۲

GFX Car Chase ES 3.1 (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • سامسونگ گلکسی A52s 5G۲۸
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G۱۷
  • Poco X4 Pro 5G۱۷
  • Realme 9 Pro۱۶
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو۱۲
  • سامسونگ گلکسی A22 5G۱۲
  • Realme 9i۷.۳
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱۶.۸
  • سامسونگ گلکسی A23۶.۷
  • سامسونگ گلکسی A13۵.۲

۳DMark SSE Vulkan 1.0 (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

بالاتر بهتر است

  • مرتب سازی بر اساس برچسب
  • مرتب سازی بر اساس مقدار
  • سامسونگ گلکسی A52s 5G۴۲۳۱
  • Realme 9 Pro۲۷۷۳
  • سامسونگ گلکسی A32 5G۲۵۰۹
  • سامسونگ گلکسی A22 5G۲۲۵۷
  • Realme 9i۱۲۹۱
  • شیائومی ردمی نوت ۱۱۱۲۶۷
  • سامسونگ گلکسی A23۱۲۶۱
  • سامسونگ گلکسی A13۹۳۱

صادقانه بگویم، هیچ مشکلی ذاتاً با Snapdragon 680 SoC از نظر عملکرد خام وجود ندارد. فقط برای این سطح خاص در نظر گرفته نشده است. به نظر می رسد گلکسی A23 با رقبای سخت افزاری قدرتمندتر مبارزه می کند.

در واقع، گلکسی A22 سال گذشته با Dimensity 720 در همه سناریوها – CPU، پردازنده گرافیکی فشرده و ترکیبی – امتیاز بهتری کسب می کند. Adreno 610 نسبتا قدیمی عمدتاً مقصر عملکرد ضعیف گلکسی A23 است.

راه اندازی دوربین چهارگانه با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی

گلکسی A23 دارای چهار دوربین در پشت خود است که توسط یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی هدایت می شود. متأسفانه، ما نتوانستیم هیچ مشخصات رسمی دقیقی پیدا کنیم و همچنین نتوانستیم سنسور دقیق را شناسایی کنیم، بنابراین اندازه یا اندازه پیکسل ها را نمی دانیم. ما می دانیم که با دیافراگم نسبتاً عریض f/1.8 جفت شده است و اپتیک تثبیت شده است.

بررسی سامسونگ گلکسی A23

دوربین اصلی با یک دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی متشکل از یک سنسور کوچک ۱/۵ اینچی با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتر به دوربین اصلی متصل می‌شود. لنز میدان دید چشمگیر ۱۲۳ درجه و دیافراگم f/2.2 را ارائه می‌کند. دو دوربین دیگر فقط پرکننده هستند – ۲ مگاپیکسل. دوربین ماکرو F/2.4 و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق. دوربین جلویی از یک واحد ۸ مگاپیکسلی f/2.2 استفاده می کند.

منوهای دوربین

اپلیکیشن دوربین همان اپلیکیشنی است که این روزها در اکثر گوشی های سامسونگ پیدا می کنید، اما چند ویژگی را از دست می دهد. کشیدن انگشت به چپ و راست بین تمام حالت‌های موجود جابجا می‌شود و گزینه‌ای برای تنظیم مجدد یا حذف برخی از حالت‌ها از منظره یاب وجود دارد. سوایپ های عمودی بین دوربین های جلو و عقب جابه جا می شوند.

برنامه پیش‌فرض دوربین - بررسی Samsung Galaxy A23 برنامه پیش‌فرض دوربین - بررسی Samsung Galaxy A23 برنامه پیش‌فرض دوربین - بررسی Samsung Galaxy A23
برنامه پیش فرض دوربین

نماد تنظیمات در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش قرار دارد و به شما امکان کنترل دقیق دوربین ها را می دهد. از آنجایی که گزینه‌ها در مجموع زیاد نیستند، صفحه‌های تنظیمات جداگانه برای عکس‌ها و ویدیوها دریافت نمی‌کنید. خطوط شبکه، داده های مکان – چیزهای معمولی را می توان در آنجا یافت. همچنین می توانید Auto HDR را روشن و خاموش کنید.

برنامه پیش‌فرض دوربین - بررسی Samsung Galaxy A23 برنامه پیش‌فرض دوربین - بررسی Samsung Galaxy A23
برنامه پیش فرض دوربین

موارد اضافی سرگرم کننده ای برای کاوش وجود دارد، مانند Deco Pic و برچسب های AR آن. همچنین، حالت Pro در دسترس است، اما فقط برای دوربین اصلی و با مجموعه نسبتاً محدودی از کنترل‌ها. می‌توانید ISO را بین ۱۰۰ تا ۸۰۰، جبران نوردهی در محدوده دو استاپ و تعادل رنگ سفید را بین ۲۳۰۰ تا ۱۰۰۰۰ هزار تنظیم کنید. بدون فوکوس دستی یا اوج فوکوس، بدون کنترل سرعت شاتر.

همچنین به طور قابل توجهی در تجربه دوربین Galaxy A13 از دست رفته است: بهینه ساز صحنه، حالت شب و تثبیت کننده ویدیو.

نمونه های نور روز

دوربین اصلی

می توانیم تا آنجا پیش برویم که بگوییم Galaxy A23 در مورد کیفیت تصویر در روز روشن کمی بالاتر از سطح خود است. البته حداقل زمانی که این عکس ها با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی گرفته می شوند. با وجود لکه‌های نرمی که ممکن است هنگام عکاسی از شاخ و برگ ظاهر شود، وضوح و جزئیات ظریف بسیار خوب هستند. رنگ‌ها ممکن است برای چشم‌های آموزش‌دیده بیش از حد اشباع شوند، اما اکثر کاربران آن‌ها را خوشایند و مستقیماً قابل اینستاگرام می‌دانند.

نمونه‌های نور روز دوربین اصلی - f/1.8، ISO 20، 1/597s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه‌های نور روز دوربین اصلی - f/1.8، ISO 20، 1/745s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه‌های نور روز دوربین اصلی - f/1.8، ISO 20، 1/464s - بررسی Samsung Galaxy A23
نمونه‌های نور روز دوربین اصلی - f/1.8، ISO 20، 1/1515s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه‌های نور روز دوربین اصلی - f/1.8، ISO 20، 1/814s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه‌های نور روز دوربین اصلی - f/1.8، ISO 20، 1/1346s - بررسی Samsung Galaxy A23
نمونه‌های نور روز دوربین اصلی - f/1.8، ISO 20، 1/530s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه‌های نور روز دوربین اصلی - f/1.8، ISO 20، 1/239s - بررسی Samsung Galaxy A23
نمونه های نور روز دوربین اصلی

هنگامی که شرایط نور خوب است، نویز به سختی قابل تشخیص است در حالی که محدوده دینامیکی بیش از رضایت بخش است. ممکن است کسی استدلال کند که برخی از سایه‌ها در موارد نادری خرد شده به نظر می‌رسند، اما با توجه به قیمت A23، این امر بسیار مهم است.

هیچ کلید زوم و هیچ راهی برای استفاده از وضوح کامل ۵۰ مگاپیکسلی سنسور وجود ندارد، اگرچه ما معتقدیم که این موارد حذف قابل توجه نیستند. زوم برش ۲ برابری و تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی بدون بنر تقریباً هرگز به اندازه کافی خوب نیستند، به خصوص در کلاس اقتصادی.

دوربین فوق عریض

سامسونگ عمدتاً همان سبک اجرای دوربین اولتراواید را حفظ کرده است، اما کیفیت کلی به سرعت کاهش می‌یابد. همه نمونه ها دارای نویز، فازی، فاقد جزئیات و دارای محدوده دینامیکی محدود هستند. رنگ های تند، کنتراست و نوردهی تنها چیزهایی هستند که شبیه دوربین اصلی هستند. علیرغم تمام ایرادات، عملکرد دوربین دقیقاً همان چیزی است که از یک سنسور اقتصادی مانند این انتظار دارید. برخی از رقبا از اسنپرهای ۸ مگاپیکسلی فوق عریض استفاده می کنند، اگرچه در بهترین حالت عملکرد کمی بهتری ارائه می دهند.

نمونه های نور روز دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 64، 1/1300s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه های نور روز دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 64، 1/1747s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه های نور روز دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 64، 1/2149s - بررسی Samsung Galaxy A23
نمونه های نور روز دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 64، 1/1244s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه های نور روز دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 64، 1/2383s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه های نور روز دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 64، 1/1057s - بررسی Samsung Galaxy A23
نمونه های نور روز دوربین فوق عریض

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو محبوب ۲ مگاپیکسلی به گلکسی A23 نیز راه پیدا می‌کند، و صادقانه بگوییم، در این مرحله همه فقط یک بازی اعداد است. این دوربین به سختی ارزشی را ارائه می دهد زیرا وضوح پایینی دارد که بر جزئیات تأثیر می گذارد و از آنجایی که یک سنسور کوچک است، شرایط نوری مطلوب ضروری است. با این حال، حتی در زیر نور خوب، عکس ها کسل کننده هستند، کنتراست وجود ندارد و سطح کلی جزئیات بسیار ضعیف است. عدم فوکوس خودکار یکی دیگر از نقاط ضعف بزرگ است.

نمونه دوربین ماکرو - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه دوربین ماکرو - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه دوربین ماکرو - بررسی Samsung Galaxy A23
نمونه‌های دوربین ماکرو - f/1.8، ISO 50، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه‌های دوربین ماکرو - f/1.8، ISO 160، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A23
نمونه های دوربین ماکرو

نمونه های کم نور

دوربین اصلی

حتی با در نظر گرفتن قیمت گلکسی A23، حداقل می توان گفت عملکرد در نور کم بسیار ضعیف است. حالت استاندارد Photo، تصاویری ملایم و پر سر و صدا با رنگ های شسته شده و کنتراست کم تولید می کند. همچنین به نظر می‌رسد که نوردهی روشن‌تری دارد که جزئیات کمی را در سایه‌ها نشان می‌دهد، اما نقاط برجسته را در این فرآیند کاهش می‌دهد.

نمونه های دوربین اصلی کم نور - f/1.8، ISO 500، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه های دوربین اصلی کم نور - f/1.8، ISO 1250، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه‌های دوربین اصلی در نور کم - f/1.8، ISO 1250، 1/14s - بررسی Samsung Galaxy A23
نمونه‌های دوربین اصلی در نور کم - f/1.8، ISO 400، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه‌های دوربین اصلی در نور کم - f/1.8، ISO 1250، 1/14s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه های دوربین اصلی کم نور - بررسی Samsung Galaxy A23
نمونه های دوربین اصلی در نور کم

در کمال تعجب، حالت Night بسیاری از مشکلات را حل نکرد. از نویز مراقبت می کند، اما جزئیات کوچکی را که در نمونه ها می بینیم نیز از بین می برد. و پردازش تصاویر زمان زیادی می برد، بنابراین ما واقعاً نمی توانیم استفاده از آن حالت را توصیه کنیم. بهتر است از حالت استاندارد Photo استفاده کنید. خبر خوب این است که به نظر می رسد OIS تجربه عکاسی در شب را ثابت تر می کند و حتی یک عکس هم لرزان نبود.

نمونه‌های حالت شب - f/1.8، ISO 400، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه‌های حالت شب - f/1.8، ISO 1000، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه‌های حالت شب - f/1.8، ISO 1000، 1/11s - بررسی Samsung Galaxy A23
نمونه‌های حالت شب - f/1.8، ISO 320، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه‌های حالت شب - f/1.8، ISO 1000، 1/10s - بررسی Samsung Galaxy A23
نمونه های حالت شب

دوربین فوق عریض

شاید نیازی به گفتن این نکته نباشد که دوربین فوق عریض در شب غیرقابل استفاده است. عکس ها مبهم هستند، فاقد کنتراست و رنگ هستند و محدوده دینامیکی محدودی دارند.

نمونه های دوربین فوق عریض کم نور - f/2.2، ISO 500، 1/10s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه های دوربین فوق عریض کم نور - f/2.2، ISO 800، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه های دوربین فوق عریض کم نور - f/2.2، ISO 800، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy A23
نمونه های دوربین فوق عریض در نور کم

در اینجا نحوه قرارگیری دوربین اصلی در Samsung Galaxy A23 در مقابل بقیه رقبا در محیط کنترل‌شده ابزار مقایسه عکس ما آمده است.

ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
Samsung Galaxy A23 در مقابل Poco X4 Pro 5G و Galaxy A52s 5G در ابزار مقایسه عکس ما

پرتره ها

پرتره ها به طور کلی خوب به نظر می رسند. رنگ‌ها تند هستند، چهره سوژه در بیشتر مواقع به خوبی در معرض دید قرار می‌گیرد و افکت بوکه تا حدودی متقاعدکننده است. وضوح و جزئیات نیاز به کمی کار دارد. خوشبختانه، کیفیت در سناریوهای مختلف نور ثابت باقی می ماند.

نمونه های پرتره - f/1.8، ISO 25، 1/60s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه های پرتره - f/1.8، ISO 20، 1/451s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه های پرتره - f/1.8، ISO 20، 1/523s - بررسی Samsung Galaxy A23
نمونه های پرتره - f/1.8، ISO 64، 1/24s - بررسی Samsung Galaxy A23 نمونه های پرتره - f/1.8، ISO 80، 1/24s - بررسی Samsung Galaxy A23
نمونه های پرتره

عکس های سلفی

سلفی ها خیلی خوب بودند. در شرایط نوری چالش‌برانگیزتر، نرم‌افزار ممکن است با نوردهی سوژه مشکل داشته باشد، اما در کل از کیفیت آن راضی هستیم. وضوح و جزئیات خوب است، رنگ ها تیز هستند.

سلفی‌ها: عادی - f/2.2، ISO 100، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A23 سلفی‌ها: پرتره - f/2.2، ISO 100، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A23 سلفی‌ها: پرتره - f/2.2، ISO 160، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy A23
سلفی‌ها: پرتره - f/2.2، ISO 160، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy A23 سلفی‌ها: پرتره - f/2.2، ISO 50، 1/1669s - بررسی Samsung Galaxy A23 سلفی‌ها: پرتره - f/2.2، ISO 64، 1/1719s - بررسی Samsung Galaxy A23
سلفی‌ها: پرتره - f/2.2، ISO 50، 1/687s - بررسی Samsung Galaxy A23 سلفی‌ها: پرتره - f/2.2، ISO 50، 1/677s - بررسی Samsung Galaxy A23
سلفی: معمولی • پرتره

ضبط ویدیو

قابلیت فیلمبرداری گلکسی A23 با سرعت ۱۰۸۰p@30fps محدود شده است. همچنین می توانید با استفاده از دوربین فوق عریض، دوباره در ۱۰۸۰p ضبط کنید. درست مانند سایر گوشی‌هایی که یکی از جدیدترین چیپست‌های سری اسنپدراگون ۶xx کوالکام را اجرا می‌کنند، این گوشی نیز به دلیل ISP ضعیف نمی‌تواند ویدیوهای ۴K انجام دهد.

بیایید با دوربین اصلی شروع کنیم. در واقع فیلم ۱۰۸۰p بسیار مناسبی تولید می کند. در واقع، حداقل از نظر جزئیات کلی، حتی کمی بهتر از اکثر رقبا است. وضوح برای ویدیوهای متوسط ​​​​۱۰۸۰p خوب است، رنگ ها شاداب هستند و محدوده دینامیکی مرزی چشمگیر است. عملاً هیچ نویز وجود ندارد و کنتراست عالی است.

 

قابل درک است که دوربین فوق عریض تقریباً در همه جنبه‌ها کیفیت فیلمبرداری پایین‌تری را تولید می‌کند. با قضاوت در مورد چمن و درختان مایل به زرد، تمایل به تعادل سفیدی گرمتر را نیز مشاهده می کنیم. محدوده دینامیکی عالی نیست و جدا از جزئیات ضعیف و وضوح، فیلم‌ها نویز برجسته‌ای را نیز نشان می‌دهند.

 

وقتی سناریوهای واقعی را تمام کردید، نگاهی به ابزار مقایسه ویدیوی ما بیندازید تا ببینید سامسونگ گلکسی A23 چگونه در برابر سایر تلفن‌هایی که بررسی کرده‌ایم قرار می‌گیرد.

ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو
۱۰۸۰p: Samsung Galaxy A23 در مقابل Xiaomi Poco X4 Pro 5G و Galaxy A52s در ابزار مقایسه ویدیوی ما

رقابت

بخش میان رده دارای رقابت جدی است. OEM ها سعی می کنند مجموعه بزرگتری از ویژگی ها را با قیمت پایین و با حاشیه سود کم ارائه دهند. تلاش‌های سامسونگ برای ایجاد اختلال در بخش مذکور نسبتاً موفقیت‌آمیز است زیرا اکثر گوشی‌های گلکسی A رقابتی هستند و نسبت به برخی از رقبای خود برتری دارند، معمولاً در مورد کیفیت نمایشگر و دوربین.

بررسی سامسونگ گلکسی A23

متأسفانه گلکسی A23 با فرمول مناسب نیست. ما برای یافتن آن در برخی از بزرگترین بازارها تلاش کردیم. با این حال، قیمت این گوشی در حدود ۲۷۰-۲۸۰ یورو است، در حالی که در هند، این قیمت کمی پایین تر است و ۱۸۵۰۰ روپیه است.

سامسونگ گلکسی A52s 5G Xiaomi Poco X4 Pro 5G Realme 9 Pro
Samsung Galaxy A52s 5G • Xiaomi Poco X4 Pro 5G • Realme 9 Pro

بیایید با برخی رقابت های داخلی شروع کنیم. سامسونگ با قیمتی حدود ۲۸۰ یورو حاضر است گلکسی A52s 5G را به شما بفروشد، به شرطی که بتوانید آن را در قفسه‌ها پیدا کنید، که حداقل در حال حاضر خیلی سخت نیست. به هر حال، Galaxy A52s 5G تقریباً از هر نظر گوشی بهتری است – پردازنده سریعتر، صفحه نمایش OLED روشن تر و بهتر، عملکرد دوربین بهتر در اطراف، شارژ سریعتر (با شارژر ارائه شده)، عمر باتری قابل مقایسه، ضد آب و دارای بلندگوهای استریو ممکن است این گوشی قدیمی‌تر باشد که در سپتامبر سال گذشته عرضه شد، اما سزاوار پولی است که به سختی به دست آورده‌اید تا A23.

در مرحله بعد، شیائومی پوکو X4 پرو ۵G را داریم. این دستگاه یک رقیب مستقیم برای A23 (یعنی از نظر قیمت) در هند و اروپا است. و درست مانند A52s، به طور کلی ارزش بسیار بهتری را با نمایشگر OLED 120 هرتزی، عملکرد، شارژ و ساخت بسیار بهتر ارائه می دهد. به اندازه کافی عجیب، A23 عملکرد دوربین تقریباً یکسانی را در نور روز ارائه می دهد و هر دو گوشی از ضبط ویدیوی ۴K خودداری می کنند.

شیائومی ردمی نوت 11 پرو 5G شیائومی ردمی نوت 11 پرو
Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G • Xiaomi Redmi Note 11 Pro

Realme 9 Pro از نظر ویژگی‌ها و قیمت نیز در جایگاه برتر گلکسی A23 قرار دارد. این دستگاه به یک پنل LCD نیز رضایت می‌دهد، البته روشن‌تر، شارژ سریع‌تر و احتمالاً عملکرد دوربین بهتر است. از طرف دیگر، عمر باتری در ۹ پرو کمی بیشتر است و اسنپدراگون ۶۹۵ عملکرد بهتری را به خصوص در بخش GPU ارائه می دهد.

بررسی سامسونگ گلکسی A23

در نهایت، ما شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G با قیمت حدود ۲۶۰ یورو در اروپا یا ردمی نوت ۱۱ پرو در هند داریم. مورد دوم با توجه به SoC نیمه بهینه و قدیمی MediaTek Helio G96، توصیه آن را کمی سخت می کند، اما بقیه مجموعه ویژگی ها آن را به گزینه ای مناسب نسبت به Galaxy A23 تبدیل می کند. از طرف دیگر، Redmi Note 11 Pro 5G دستگاه بسیار توانمندتری برای بازار اروپا است که صفحه نمایش بهتر، چیپست سریعتر، بلندگوهای استریو، عمر باتری قابل مقایسه، شارژ سریعتر و ساخت تا حدودی بهتر را به ارمغان می آورد.

حکم

کاملاً واضح است که گلکسی A23 قیمت مناسبی ندارد. رقبای زیادی دارد که برای این کار مجهزتر هستند، حتی رقبای کمی قدیمی – از سال گذشته. حتی برخی از رقابت های خانگی در دسترس است. مطمئنا، گلکسی A23 در طول روز عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد و عمر باتری قابل اعتماد است، اما این برای مطلوب کردن آن کافی نیست.

بررسی سامسونگ گلکسی A23

نمایشگر از پنل IPS بدون سنسور نور محیطی استفاده می‌کند که اوضاع را بدتر می‌کند، راه‌حل شارژ رقابتی نیست، چیپست از نظر عملکرد خام بیشتر رقبا را پشت سر می‌گذارد، نرم‌افزار تاخیر دارد، و دوربین فوق‌عریض به‌طور شگفت‌انگیزی یکدست است. ضعیف تر از آنچه در ابتدا انتظار می رفت.

شاید ظرف چند ماه یا یک سال، گلکسی A23 کمی رقابتی‌تر شود، اما با قیمت فعلی آن، گزینه‌های بهتری در بازار وجود دارد، مطمئناً.

طرفداران

  • عمر باتری عالی.
  • One UI 4.1 بسیار قابل تنظیم، با Android 12 عرضه می شود.
  • عملکرد خوب دوربین اصلی

منفی

  • فاقد حسگر محیط و مجاورت
  • کیفیت صفحه نمایش متوسط.
  • نرم افزار کند و کند.
  • شارژ آهسته با شارژر ارائه شده
  • دوربین های اولتراواید و ماکرو عملکرد ضعیفی دارند.

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من