وبلاگ

بررسی آیفون ۱۵ پرو مکس اپل

معرفی

“بهترین آیفون ساخته شده تا کنون”. کلماتی که هر سال می شنوید. و این عنوان نمادین به آیفون ۱۵ پرو مکس در سال ۲۰۲۳ می رسد. اگر باید بهترین را داشته باشید – این همان است. و احتمالاً آن را از قبل سفارش داده‌اید، و این بررسی اکنون به پایان رسیده است. اما اگر لازم است بدانید که آیا این آیفون ارزش این تبلیغات را دارد یا خیر، ما دست به کار می شویم و بررسی آیفون ۱۵ پرو مکس را از سر راه خود بر می داریم.

تیتانیوم جدیدترین کلمه رایج اپل است. سازنده در مدل‌های ۱۵ پرو از فولاد ضد زنگ به قاب تیتانیومی تبدیل شده است تا بتواند آنها را حتی با کیفیت‌تر، سخت‌تر و در عین حال سبک‌تر کند. این اولین چیزی است که خواهید دید و اینگونه است که سری آیفون ۱۵ پرو در تاریخ ثبت خواهد شد.

البته ویژگی های جدید مهم تری نیز وجود دارد. تراشه جدید Apple A17 Pro با پردازنده بهبودیافته و یک پردازنده گرافیکی جدید درجه یک کنسول با ردیابی پرتو کاملاً چشمگیر به نظر می رسد. سوئیچ طولانی مدت به USB-C بالاخره اتفاق افتاد و با پشتیبانی از سرعت USB 3 همراه شد. اوه، و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی برای عکاسی ۲۴ مگاپیکسلی و ارائه فواصل کانونی اضافی (۲۸ و ۳۵ میلی‌متر) بهبود یافته است.

ویژگی برجسته برای غیر گیمرها احتمالاً دوربین تله فوتو جدید با پریسکوپ تتراپریسم ویژه برای زوم اپتیکال ۵ برابر است. اپل در طراحی ابداع کرده است و به این نوع لنز اجازه می دهد تا نور بیشتری را عبور دهد و تثبیت کننده پیشرفته تری ارائه دهد.

اپل خاموش کننده را در مدل های حرفه ای بازنشسته کرده است، به جای آن یک کلید اکشن قابل تنظیم جایگزین شده است، که اگر بخواهید همچنان می تواند یک صدا خفه کن باشد.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

بقیه آیفون ۱۵ پرو مکس از ۱۴ پرو مکس حذف شده است – یک OLED 6.7 اینچی Super Retina XDR با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از Dolby Vision و برش Dynamic Island. پانل های سرامیک شیلد اینجا هستند تا بمانند. و همینطور بلندگوهای استریو قدرتمند. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با فوکوس ماکرو، اسکنر سه بعدی LiDAR و سلفی AF 12 مگاپیکسلی همگی در حال بازگشت هستند.

البته بزرگترین آیفون مملو از ویژگی های اتصال است. پشتیبانی از ۵G دو سیم کارته از طریق سیم کارت دوم، NFC، Wi-Fi 6e، Ultra Wideband 2، تشخیص خرابی و پیام‌های SOS اضطراری وجود دارد.

البته، بیشتر جادوی آیفون، چه خوب و چه بد، از iOS است که اکنون در نسخه هفدهم خود قرار دارد. و آیفون ۱۵ پرو مکس، درست مانند هر مدل دیگری، حداقل پنج سال به‌روزرسانی تضمینی iOS را دریافت می‌کند، اغلب بیشتر.

مشخصات آیفون ۱۵ پرو مکس اپل در یک نگاه:

  • بدنه: ۱۵۹.۹×۷۶.۷×۸.۳mm, 221g; جلو شیشه ای (شیشه کورنینگ)، پشت شیشه ای (شیشه کورنینگ)، قاب تیتانیوم (درجه ۵)؛ IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا ۶ متر به مدت ۳۰ دقیقه)، Apple Pay (ویزا، مسترکارت، گواهینامه AMEX).
  • صفحه نمایش: ۶.۷۰ اینچ LTPO Super Retina XDR OLED، ۱۲۰Hz، HDR10، Dolby Vision، ۱۰۰۰ nits (typ)، ۲۰۰۰ nits (HBM)، رزولوشن ۱۲۹۰x2796px، نسبت تصویر ۱۹.۵۱:۹، نمایشگر Always-On 460ppi.
  • چیپست: Apple A17 Pro (3 نانومتر): هگزا هسته (۲×۳.۷۸ گیگاهرتز + ۴)؛ GPU اپل (گرافیک ۶ هسته ای).
  • حافظه: ۲۵۶ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۱ ترابایت ۸ گیگابایت رم؛ NVMe.
  • سیستم عامل/نرم افزار: iOS 17.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : ۴۸ مگاپیکسل، f/1.8، ۲۴ میلی‌متر، ۱/۱.۲۸ اینچ، ۱.۲۲ میکرومتر، PDAF دو پیکسل، OIS تغییر سنسور؛ تله فوتو: ۱۲ مگاپیکسل، f /۲.۸، ۱۲۰ میلی‌متر، ۱.۱۲ میکرومتر، پیکسل دوگانه PDAF، OIS با تغییر حسگر سه بعدی، زوم اپتیکال ۵ برابر؛ زاویه فوق العاده گسترده : ۱۲ مگاپیکسل، f/2.2، ۱۳ میلی متر، ۱۲۰˚، ۱/۲.۵۵ اینچ ۱.۴ میکرومتر، PDAF پیکسل دوگانه؛ عمق : اسکنر TOF 3D LiDAR.
  • دوربین جلو: عریض (اصلی) : ۱۲ مگاپیکسل، f/1.9، ۲۳ میلی‌متر، ۱/۳.۶ اینچ PDAF، OIS؛ عمق : SL 3D.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : ۴K@24/25/30/60fps، ۱۰۸۰p@25/30/60/120/240fps، ۱۰ بیت HDR، Dolby Vision HDR (تا ۶۰fps)، ProRes، حالت سینمایی (۴K@24) /30 فریم در ثانیه)، ویدیوی سه بعدی (فضایی)، ضبط صدای استریو؛ دوربین جلو : ۴K@24/25/30/60fps، ۱۰۸۰p@25/30/60/120fps، gyro-EIS.
  • باتری: ۴۴۴۱mAh; سیمی، ۵۰% در ۳۰ دقیقه (تبلیغ شده)، بی سیم ۱۵ وات (MagSafe)، بی سیم ۷.۵ وات (Qi)، سیمی معکوس.
  • اتصال: ۵G; سیم کارت الکترونیکی دو سیم کارته؛ Wi-Fi 6e; BT 5.3; NFC.
  • متفرقه: شناسه چهره، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب نما، فشارسنج. بلندگوهای استریو؛ پشتیبانی از Ultra Wideband 2 (UWB)، SOS اضطراری از طریق ماهواره (ارسال/دریافت پیامک).

با USB-C اکنون می توانید هر دستگاه سازگار را وصل کرده و فوراً از آن استفاده کنید. تلفن ها، هارد دیسک ها، هدفون ها، لوازم جانبی دوربین خارجی، کابل های HDMI، یا شاید یک دستگاه ورودی سیمی را وصل کنید. اکثر لوازم جانبی مدرن از اتصال USB-C استفاده می کنند و اکنون آیفون های جدید آن را دارند.

بدون هیچ مقدمه ای، اینجا آیفون ۱۵ پرو مکس است.

جعبه گشایی آیفون ۱۵ پرو مکس اپل

آیفون ۱۵ پرو مکس جدید در یکی از این جعبه‌های خرده‌فروشی نازک که حاوی خود گوشی و یک کابل USB است وارد بازار می‌شود. همچنین یک محفظه کاغذ کوچک با مقداری کاغذ، یک برچسب لوگوی اپل و یک ابزار بیرون آوردن سیم کارت نیز وجود دارد.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

کابل USB جدید (CC) اکنون دارای محافظ بافته شده است که طول عمر آن را بسیار افزایش می دهد. سرانجام! این یک کابل USB 2.0 است، اما اگر تعجب می کنید.

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

اوه، این خیلی … تیتانیوم است. گفت هیچ کس هرگز. تا اینکه اپل یک چیز بزرگ در مورد آن انجام داد. در واقع، آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس جدید، قاب‌های فولادی ضد زنگ را با تیتانیوم درجه یک هوافضا جایگزین می‌کنند که سبک‌تر، سخت‌تر و مقاوم‌تر در برابر خوردگی هستند. فریم های جدید اکنون به جای ظاهر براق جواهرات مدل های قبلی، روکش مات دارند.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

آیفون ۱۵ پرو مکس جدید ۲۰ گرم سبک تر از ۱۴ پرو مکس است و می توانید بلافاصله آن را احساس کنید. این یک پیشرفت خوشایند است، زیرا ۱۴ Pro Max همیشه یک بریدگی سنگین‌تر از آنچه که ما آن را معمولی و جیب‌پسند می‌دانیم احساس می‌کردیم.

مکس جدید در مقابل مکس قدیمیمکس جدید در مقابل مکس قدیمی

یکی دیگر از تغییرات فریم، پخ های گرد است که به سختی قابل مشاهده است اما قطعا قابل احساس است. با این بهبود طراحی ظریف، ۱۵ پرو مکس جدید حتی نازک‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. روکش مات نیز چسبندگی را بهبود می بخشد و اکنون می توانیم با خیال راحت آیفون ۱۵ پرو مکس را تقریباً بی خیال در دست گرفته و با آن بازی کنیم.

و برای کسانی که ریش یک هفته ای خود را بین قاب فولادی و شیشه فشرده کرده بودند – اکنون این موضوع به گذشته مربوط می شود.

آیفون ۱۵ پرو مکس همچنان دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب با دوام وعده داده شده ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری آب است – بهترین در میان گوشی های هوشمند غیر مقاوم. سرامیک شیلد، سخت‌ترین شیشه‌ی گوشی‌های هوشمند، برای ماندن در اینجا نیز آمده است.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

پنل پشتی هیچ تغییری ندارد – مانند قبل مات است، ساخته شده توسط Corning، و هنوز هم یک محافظ سرامیکی نیست. می‌توانید آیفون ۱۵ پرو مکس را در رنگ‌های تیتانیوم مشکی، تیتانیوم سفید (تصویر)، تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی (تصویر) تهیه کنید. همه آنها رنگهای کاملاً آرامی هستند اما همچنان دوست داشتنی هستند.

سایر مشخصات اپل مانند بریدگی جزیره دینامیک و دوربین پشتی که به صورت مثلثی چیده شده اند برای نسل دیگری باقی می مانند. قبل از اینکه به نگاه دقیق‌تر برویم و چیزهای جدیدی مانند دکمه Action را بررسی کنیم، می‌خواهیم چند نکته را با شما به اشتراک بگذاریم.

اولاً، آیفون ۱۵ پرو مکس جدید در مقایسه با آیفون ۱۴ پرو مکس کاملاً یک حس برتر است. امسال، اپل حس Pro را شبیه به غیر پرو کرده است. مدل گران قیمت (بر اساس استانداردهای اپل) ارزان است. “oh-so-titanium” در واقع “اوه، آلومینیوم” است. به لطف مواد جدید، پخ‌ها و روکش، آیفون ۱۵ پرو مکس ظاهر و احساسی شبیه به آیفون ۱۴/۱۵ پلاس دارد. و این چیزی است که طرفداران اصلی اپل ممکن است آن را سخت ببلعند.

پلاس و حداکثرپلاس و حداکثر

و دوم، این تنها نمای بیرونی نیست که دچار تنزل رتبه شده است، البته فریم تیتانیوم برتر. شاسی داخلی به جای فولاد از آلومینیوم ساخته شده است و پخ های گرد جدید ممکن است نقاط ضعف طراحی باشند.

USB-C و LightningUSB-C و Lightning

ببینید، آزمایش‌های سقوط متعدد در یوتیوب به اتفاق آرا وجود دارد – پنل‌های شیشه‌ای آیفون ۱۵ پرو مکس، به خصوص پنل پشتی، بسیار راحت‌تر از مدل قبلی شکسته می‌شوند. در واقع یک قطره از فاصله کوتاه می تواند بلافاصله کمر را از بین ببرد. و در حالی که آیفون ۱۴ پرو مکس می توانست به خوبی از ۱۲ افت در طول عمر خود جان سالم به در ببرد، تنها یکی می تواند لغو شدن ۱۵ پرو مکس باشد. و این یک فاجعه بزرگ است!

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

نکته مثبت این است که خرابی ها همچنین نشان داده اند که تعمیر ۱۵ پرو مکس آسان تر از ۱۴ پرو مکس است. اما باز هم، با توجه به اینکه هر جزء که به امضای دیجیتال اپل نیاز دارد تا به درستی کار کند، این بی معنی است. در اینجا امیدواریم اتحادیه اروپا یک تلنگر مورد انتظار دیگر را ارائه دهد و جلوی اپل را بگیرد که در مسیر تعمیرات شخص ثالث قرار نگیرد.

و حالا بیایید آیفون ۱۵ پرو مکس را از نزدیک ببینیم.

در قسمت جلویی گوشه‌های گردتر فوق‌العاده ۶.۷ اینچی Super Retina XDR OLED و دو سوراخ وجود دارد که برای تبدیل شدن به ویژگی جزیره پویا، متأسفیم. صفحه نمایش در واقع از نظر کیفیت، رنگ ها، کنتراست، روشنایی و زاویه دید یکی از بهترین های موجود در بازار است. و حاشیه های آن نازک و یکدست است.

مکس جدید در مقابل مکس قدیمیمکس جدید در مقابل مکس قدیمی

بریدگی قرص شکل اجتناب ناپذیر است. این شامل دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی OIS با فوکوس خودکار و اسکنر سه بعدی برای قابلیت باز کردن قفل چهره ایمن است. یکی از سنسورهای نور محیط در پشت نمایشگر قرار دارد و دیگری در کنار دوربین های پشتی قرار دارد.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

چیزی مشابه برای بلندگوها معتبر است – یکی در بالای صفحه نمایش پشت یک خروجی بدون مشبک به سختی قابل مشاهده است، در حالی که دیگری در پایین نصب شده است.

هیچ تاچ آیدی در سری ۱۵ آیفون وجود ندارد.

ما اعتراف می‌کنیم که انیمیشن‌های جزیره پویا و ویژگی‌های چند وظیفه‌ای فوق‌العاده منظم هستند و فقط اپل می‌تواند یک چشم‌پوشی بزرگ را به یک ویژگی جالب تبدیل کند. و ما اعتراف می کنیم – ما روزانه از قابلیت های چند وظیفه ای آن استفاده می کنیم و آنها راحت هستند.

حالا بیایید در مورد پشت صحبت کنیم. با شیشه مات با لوگوی آینه مانند اپل پوشیده شده است.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

محفظه دوربین مربعی شبیه به سال گذشته است. این شامل سه حلقه فلزی است که از سطح خود بیرون می‌آیند و هر یک از آن‌ها یک دوربین دارد – یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و یک تله فوتو پریسکوپ ۵ برابری ۱۲ مگاپیکسلی.

همچنین می‌توانید فلاش دو رنگ LED دوگانه، اسکنر LiDAR، حسگر نور محیط و یک میکروفون در پشت را مشاهده کنید – همگی با محفظه دوربین.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

شرط می‌بندید که اگر آیفون روی میز تخت و بدون قاب استفاده شود، بسیار تکان می‌خورد. و آن لنزهای دوربین هر شیشه ای را که با آن تماس بگیرند خراش می دهند.

آیفون ۱۵ پرو مکس از MagSafe برای شارژ بی سیم و اتصال لوازم جانبی پشتیبانی می کند. آهنرباها کاملاً قوی هستند و کیف پول MagSafe، کیف، شارژر، پایه و غیره در سال های اخیر به لوازم جانبی بسیار محبوب تبدیل شده اند. MagSafe زمانی که به عنوان یک ترفند خالص در نظر گرفته می شد، به یک مجموعه قوی از لوازم جانبی تبدیل شده است.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

در نهایت اجازه دهید در مورد قاب تیتانیومی صحبت کنیم. در دست گرفتن، مقاوم در برابر اثر انگشت و لذت بخش است.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

پایین شامل پورت USB-C جدید است که توسط دو توری نقطه‌دار احاطه شده است – یکی برای میکروفون اصلی و دیگری برای بلندگوی استریو دوم.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

کلید کناری بلند به تنهایی در سمت راست قرار دارد – برای قفل/بیدار شدن، روشن کردن، Apple Pay استفاده می‌شود و همچنین در گرفتن اسکرین شات و خاموش کردن، راه‌اندازی مجدد یا فعال‌سازی منوی اضطراری شرکت می‌کند.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

در نهایت، سمت چپ آیفون ۱۵ پرو مکس سینی سیم‌کارت، دو کلید تنظیم صدا و کلید اکشن جدید را در خود جای داده است که مانند نسخه ۵۰ درصد کوچک‌تر یکی از این دکمه‌ها است. این کلید اقدام جدید جایگزین سوئیچ قدیمی Mute می شود.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

با فشار طولانی کلید Action روشن/خاموش می شود. چند عملکرد از پیش تعریف شده وجود دارد – خاموش کننده، مشعل، ذره بین، میانبر دوربین، فوکوس، یادداشت صوتی، میانبر و بدون اقدام. گزینه Shortcut به شما امکان می دهد هر پیکربندی را که در برنامه میانبر تنظیم کرده اید اختصاص دهید و هزاران امکان را باز می کند.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

کلید Action قرار است بیشتر از سوئیچ Mute استفاده شود و ما نمی‌دانیم که آیا موقعیت اصلی آن بهترین گزینه برای این منظور است. حدس می زنیم فقط زمان مشخص خواهد کرد، اما تنظیم دسته دستی و دستیابی منظم به آن در طول روز کار آسانی نبود.

ابعاد آیفون ۱۵ پرو مکس اپل ۱۵۹.۹ در ۷۶.۷ در ۸.۳ میلی‌متر و وزن آن ۲۲۱ گرم است که تقریباً به اندازه آیفون ۱۴ پرو مکس است اما ۲۰ گرم سبک‌تر است.

۱۵ Pro Max در هنگام دست زدن احساس محکم و ایمن می کند. طراحی آن به همان اندازه که می تواند این روزها باشد، عالی است، حتی اگر واقعاً نتوانید تیتانیوم را نشان دهید. این همان ظاهر و حس آیفون ۱۵/پلاس است، حتی اگر ساخت آن متفاوت باشد، و اپل اساساً یکی از معدود تفاوت های کلیدی بین این دو نسخه را حذف کرده است.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

ما فکر می‌کنیم که آیفون ۱۵ پرو مکس برای طراحی و ساختش شایسته یک A(-) است. حتی اگر قاب جدید خیلی شبیه به حالت حرفه ای نباشد، باز هم دستگاهی است که با دقت ساخته شده و توجه دقیق به جزئیات دارد و در هر مرحله می توانید آن را تشخیص دهید. منهای اینجا مربوط به شکستن راحت تر شیشه عقب است که جای تاسف دارد.

Retina OLED مورد علاقه شما

آیفون‌ها به خاطر نمایشگرهای OLED روشن و دقیق رنگ‌شان با بریدگی‌های غول‌پیکر شناخته می‌شوند. و آیفون ۱۵ پرو مکس یکی از این موارد را به ارمغان می آورد، در واقع آن را مستقیماً از ۱۴ پرو مکس جدا می کند. بله، ما در مورد OLED 6.7 اینچی LTPO Super Retina XDR با وضوح ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ پیکسل یا تراکم ۴۶۰ppi صحبت می کنیم.

صفحه نمایش از ProMotion پشتیبانی می‌کند، نامی جذاب برای نرخ نوسازی پویا ۱۲۰ هرتز، به این معنی که صفحه نمایش می‌تواند برای ویژگی‌های Always-On و Standby تا ۱Hz پایین بیاید.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

نمایشگر آیفون همچنین از طیف رنگی گسترده، استانداردهای ویدیویی HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند. این پنل دارای بریدگی قرص شکل جزیره دینامیک است. توسط محافظ سرامیکی Corning’s محافظت می شود، که به نظر می رسد یک پوشش اولئوفوبیک برای افزایش مقاومت در برابر لک دارد.

کاملاً قابل انتظار است که نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس از تنظیمات True Tone پشتیبانی می کند و دارای ویژگی لمسی لمسی است که توسط موتور قدرتمند Taptic ارائه شده است.

ما تست روشنایی خود را کامل کرده ایم و اندازه گیری های ما مطابق با آیفون ۱۴ پرو مکس است.

اپل حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت را در استفاده منظم با افزایش تا ۲۰۰۰ نیت در شرایط روشن در فضای باز فهرست کرده است. حداکثر روشنایی HDR 1600 نیت ذکر شده است که به طرز عجیبی کمتر از روشنایی فضای باز است.

درست مانند آیفون ۱۴ پرو مکس، نمی‌توانستیم دقیقاً با حداکثر اعداد اپل مطابقت دهیم، اما این بدان معنا نیست که اندازه‌گیری‌ها چشمگیر نبودند.

ما ۸۴۶ نیت حداکثر روشنایی دستی را ثبت کردیم که فوق العاده است و تعداد زیادی از تلفن ها اجازه چنین روشنایی بالایی را برای مدت طولانی نمی دهند. حداکثر روشنایی فضای باز که می توانستیم اندازه گیری کنیم ۱۷۸۷ نیت بود که بسیار چشمگیر است.

حداقل روشنایی به طور باورنکردنی کم و ۱.۹ نیت است.

تست حداکثر روشنایی صفحه نمایش

الگوی تست سفید، ۷۵% پر (nits)

  • حالت دستی
  • مد ماشین

آیفون 15 پرو مکسآیفون ۱۵ پرو مکس

۱۷۸۷
۶.۷ اینچ LTPO OLED۱۲۹۰ x 2796 پیکسل

آیفون 14 پرو مکسآیفون ۱۴ پرو مکس

۱۷۶۰
۶.۷ اینچ OLED۱۲۹۰ x 2796 پیکسل

Galaxy S23 UltraGalaxy S23 Ultra

۱۲۷۴
۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X۱۴۴۰ x 3088 پیکسل

Galaxy Z Fold5Galaxy Z Fold5

۱۲۵۷
۷.۶ اینچی Dynamic AMOLED 2X تاشو۱۸۱۲ x 2176 پیکسل

شیائومی 13 اولتراشیائومی ۱۳ اولترا

۱۲۰۷
۶.۷۳ اینچ LTPO3 AMOLED۱۴۴۰ x 3200 پیکسل

آیفون 13 پرو مکسآیفون ۱۳ پرو مکس

۱۰۵۰
۶.۷ اینچ OLED۱۲۸۴ x 2778 پیکسل

Sony Xperia 1 VSony Xperia 1 V

۸۶۶
۶.۵ اینچی OLED۱۶۴۴ x 3840 پیکسل

دقت رنگ

آیفون تنظیمات رنگی ندارد. در حالی که گوشی هنوز در کارخانه است، نمایشگرهای آن با دقت کالیبره می شوند.

از نظر دقت رنگ، آیفون ۱۵ پرو مکس فضای رنگی sRGB را در اکثر برنامه‌ها، از جمله برنامه‌ای که برای اهداف آزمایشی استفاده می‌کنیم، هدف قرار می‌دهد. و درست مانند سایر پنل های آیفون، این پنل نیز دارای کالیبراسیون رنگ فوق العاده ای است. حتی در کمترین روشنایی ممکن دقت رنگی دارد.

نرخ تجدید

در یک مد معمولی اپل، کنترلی روی نرخ تازه سازی ندارید. این یک پویا است و برای عکس‌های استاتیک و حالت‌های همیشه روشن/استندبای باید به ۱ هرتز کاهش یابد. درست مانند سال گذشته، صفحات وب ممکن است با نرخ تازه سازی نرم ۱۲۰ هرتز حرکت کنند، اما هر محتوای جاسازی شده متحرک با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ارائه می شود.

تمام بنچمارک ها روی ۶۰ هرتز محدود شده بودند، به این معنی که هیچ پشتیبانی از نرخ فریم بالا در خارج از جعبه وجود ندارد و این بر عهده توسعه دهنده است که قفل آن را باز کند. با این حال، تعداد زیادی بازی HFR در اپ استور وجود دارد، بنابراین می توانید حداکثر این GPU جدید را فشار دهید.

استریم و HDR

صفحه نمایش آیفون ۱۵ پرو مکس دارای گواهینامه HDR10 و Dolby Vision است. همانطور که انتظار دارید، آیفون تمام گواهینامه های DRM لازم را دارد و به سرویس های شخص ثالث مانند Netflix یا YouTube اجازه می دهد تا جریان های HDR را ارائه دهند.

یک نکته دیگر نیز وجود دارد که قابل ذکر است – اپل پخش ویدیوی HDR خود را به روشی بسیار انعطاف‌پذیر انجام می‌دهد، زیرا برای کارکرد HDR لازم نیست محتوا به صورت تمام صفحه نمایش داده شود. این فقط می‌تواند روی قسمتی از نمایشگر کار کند که ویدیو در آن پخش می‌شود، که اولین باری که با آن روبرو می‌شوید کمی تجربه سورئال است.

بازخورد لمسی

تعداد انگشت شماری از گوشی های هوشمند هستند که به دلیل لمسی بودنشان شایسته ستایش هستند و آیفون ها در این باشگاه انحصاری قرار دارند. موتور Taptic بازخورد دقیق و دلپذیری ارائه می دهد و ما آن را دوست داشتیم.

 

عمر باتری

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل از باتری ۴۴۴۱ میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که نسبت به سلول ۱۴ پرو مکس (حدود ۲ تا ۳ درصد) افزایش اندکی دارد.

اپل دوست دارد مدل پلاس را به عنوان بهترین مدل برای اهداف باتری تبلیغ کند، اما LTPO OLED در ۱۵ Pro Max همراه با چیپست جدید ۳ نانومتری باید مدل بهتری را ارائه دهد. و در حالی که ما هنوز در حال آزمایش عمر باتری در مدل پلاس هستیم، اعداد Pro Max را داریم و آنها عالی هستند.

آیفون ۱۵ پرو مکس امتیاز کل استقامت ۱۱۸ ساعت را کسب کرد. در تست تماس ما عالی بود، ۲۵ ساعت به طول انجامید، و در تست‌های روی صفحه نمایش فوق‌العاده بود، و در هر دو تست وب و پخش ویدئو، امتیازی شمالی از ۲۴ ساعت کسب کرد.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

درجه استقامت نشان می دهد که اگر روزانه یک ساعت تلفن، مرور وب و پخش ویدیو از دستگاه استفاده کنید، شارژ باتری چقدر طول می کشد. جزئیات بیشتر را می توان در اینجا یافت .

امتیازات با آیفون ۱۴ پرو مکس مطابقت دارد.

Apple
iPhone 15 Pro Max
۴۴۴۱ mAh

ساعت ۱۱۸ساعت ۲۵:۰۵ساعت ۲۴:۰۷ساعت ۲۴:۰۸
اپل
آیفون ۱۴ پرو مکس
۴۳۲۳ میلی آمپر ساعت

ساعت ۱۲۱ساعت ۲۷:۲۳ساعت ۲۳:۳۹ساعت ۲۴:۳۸

❌︎

اپل
آیفون ۱۳ پرو مکس
۴۳۵۲ میلی آمپر ساعت

ساعت ۱۲۱ساعت ۲۷:۲۶ساعت ۲۰:۱۰ساعت ۲۴:۱۲

❌︎

Oppo
Find X5 Pro
۵۰۰۰ mAh

ساعت ۱۰۱ساعت ۲۶:۳۶۲:۱۸ بعد از ظهر۵:۲۱ بعد از ظهر

❌︎

Samsung
Galaxy S23 Ultra
۵۰۰۰ mAh

ساعت ۱۲۶ساعت ۳۹:۲۳ساعت ۹:۱۸ بعد از ظهرساعت ۲۳:۲۹

❌︎

به مقایسه اضافه کنید

تست ویدیو در حالت نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز انجام شد. تست مرور وب در صورت امکان با بالاترین نرخ تازه سازی نمایشگر انجام می شود. برای جزئیات بیشتر به بررسی های مربوطه مراجعه کنید. برای تنظیم فرمول رتبه‌بندی استقامت برای مطابقت با الگوهای استفاده خود، نمودار نتایج تست باتری همه‌وقت ما را بررسی کنید ، جایی که می‌توانید همه تلفن‌هایی را که آزمایش کرده‌ایم پیدا کنید.

 

سرعت شارژ

بسته‌ی خرده‌فروشی آیفون فاقد شارژر است. همه آیفون های اخیر از شارژ سریع سیمی از طریق USB Power Delivery و شارژ بی سیم سریع با شارژرهای دارای گواهی MagSafe پشتیبانی می کنند.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

طبق مشخصات رسمی اپل، آیفون‌های ۱۵ پرو مکس شامل تا ۲۰ وات با سیم و حداکثر ۱۵ وات شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. اپل برای همه آیفون‌ها، صرف نظر از ظرفیت باتری آنها، تبلیغ می‌کند تا با آداپتور ۲۰ واتی خود در ۳۰ دقیقه حدود ۵۰ درصد شارژ شوند.

ما تست شارژ خود را با آداپتور برق ۲۰ واتی اصلی اپل کامل کردیم و زمان‌ها با ۱۴ Pro Max مطابقت دارد. آیفون ۱۵ پرو مکس تا ۲۳ درصد در ۱۵ دقیقه، ۴۶ درصد در ۳۰ دقیقه و ۸۰ درصد در ۶۰ دقیقه شارژ شد.

اگر شارژر ۳۰ واتی تهیه کنید، می توانید تا حدودی سریعتر شارژ کنید، زیرا در این حالت، آیفون ۱۵ پرو مکس با حداکثر ۲۵ وات برق شارژ می شود.

شارژ کامل با شارژر ۲۰ واتی به ۱ ساعت و ۴۹ دقیقه نیاز دارد و حتی با یک شارژر سریعتر نیز تقریباً یکسان است. به طور معمول برای اپل، تکمیل ۵ درصد گذشته حدود نیم ساعت طول می کشد. و به خاطر داشته باشید که ما این آزمایش را بدون شارژ بهینه انجام دادیم، که چند درصد اخیر را حتی بیشتر کاهش می‌دهد.

سرعت شارژ

  • در ۱۵ دقیقه
  • در ۳۰ دقیقه
  • زمان تا شارژ کامل (از ۰%)

وان پلاس 11وان پلاس ۱۱

۱۰۰%
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت۸۰ وات

آیفون 14 پروآیفون ۱۴ پرو

۶۰%
۳۲۰۰ میلی آمپر ساعت۲۰ وات PD

Sony Xperia 1 VSony Xperia 1 V

۵۰%
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت۳۰ وات PD

Galaxy Z Fold5Galaxy Z Fold5

۵۰%
۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت۲۵ وات سامسونگ PD + PPS

آیفون 14 پرو مکسآیفون ۱۴ پرو مکس

۴۸%
۴۳۲۳ میلی آمپر ساعت۲۰ وات PD

آیفون 15 پرو مکسآیفون ۱۵ پرو مکس

۴۶%
۴۴۲۲ میلی آمپر ساعت۲۰ وات PD

iPhone 13 Pro Max (MagSafe)iPhone 13 Pro Max (MagSafe)

۲۵%
۴۳۵۲ میلی آمپر ساعتMagSafe 15W

اگر می خواهید حداکثر طول عمر باتری آیفون خود را داشته باشید، گزینه Optimized Battery Charging در تنظیمات باتری به شما کمک می کند. این به آیفون اجازه می‌دهد منحنی‌های شارژ خود را با الگوهای شارژ شما (بیشتر مربوط به شارژ شبانه و روال خواب شما) تطبیق دهد، بنابراین زمان صرف باتری را در ۱۰۰ درصد به حداقل می‌رساند. به سرعت (خوب، سریع آیفون) تا ۸۰٪ شارژ می شود و فقط قبل از اینکه فکر کند به تلفن نیاز دارید کارها را تمام می کند. با رسیدن به ۱۰۰ درصد، گوشی از شارژر استفاده نمی کند و برق وارد نمی شود.

آیفون‌های جدید از یک گزینه سلامت باتری جدید پشتیبانی می‌کنند که طول عمر آن را بیش از پیش افزایش می‌دهد – این محدودیت ۸۰ درصد است. این باعث می شود آیفون ۸۰ درصد شارژ شود و هرگز بالا نرود. به این ترتیب، می‌توانید در هر زمان و هر زمان که بخواهید، سریع شارژ کنید و به لطف تعداد چرخه‌های کمتر، باتری شما سالم‌تر خواهد ماند.

گزینه های باتری - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max گزینه های باتری - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
گزینه های باتری

آیفون ۱۵ پرو مکس از شارژ بی سیم تا ۷.۵ وات با پدهای شارژ معمولی سازگار با Qi پشتیبانی می کند. اپل ترجیح می دهد که از لوازم جانبی MagSafe متصل به مغناطیسی استفاده کنید که حداکثر ۱۵ وات است.

شارژ سیمی معکوس در دسترس است – آیفون دستگاه را با باتری بیشتری تشخیص می دهد و تعیین می کند که آیا باید به عنوان پاوربانک عمل کند یا به عنوان گیرنده شارژ. قدرت شارژ معکوس از ۴ تا ۴.۸ وات متغیر است و اگر چیزی مانند AirPods یا Apple Watch را وصل کنید، آنها را با ۲ وات برق شارژ می کند.

 

بلندگوها

آیفون ۱۵ پرو مکس هیچ پیشرفتی در بخش اسپیکر ندارد. از همان سیستم بلندگوی استریو هیبریدی استفاده می کند که در نسل های قبلی تجربه کرده بودیم. یک بلندگوی اختصاصی در پایین گوشی وجود دارد، در حالی که هدفون به عنوان بلندگوی دوم عمل می کند.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

هر دو بلندگو بسیار بلند و با کیفیت صدای مشابه هستند. و صدای آنها به خوبی متعادل است.

اپل نقش های بلندگو را برای زمانی که آنها در جهت عمودی بازی می کنند اختصاص داده است – بلندگوی بالایی به عنوان کانال مناسب عمل می کند، در حالی که در جهت افقی، خروجی برای مطابقت با جهت تلفن تنظیم می شود. در هر صورت، هر بلندگو همچنان مقداری از کانال “مخالف” را پخش می کند، اما با صدای بسیار کمتر.

آیفون ۱۵ پرو مکس همان سیستم بلندگوی ۱۴ پرو مکس را دارد و جای تعجب نیست که صدای بلندی بسیار خوب (یک موی خجالتی عالی) و خروجی صدای بسیار غنی در سراسر صفحه نمایش دهد – باس، وکال، سه برابر شدن

اپل iOS 17

همه آیفون های جدید با iOS 17 اپل عرضه می شوند. نسخه جدید iOS بی‌اهمیت‌ترین به‌روزرسانی تا کنون است، صرف نظر از اینکه اپل ممکن است چه چیزی را به شما بفروشد. این یک حالت آماده به کار جدید، پوسترهای تماس بسیار قابل تنظیم، اشتراک گذاری رمز عبور با دوستان، نقشه های آفلاین در Maps، پیام های به روز شده با حذف خودکار کد SMS، و ویجت های تعاملی و چند مورد دیگر را به ارمغان می آورد.

حالا بیایید نگاهی دقیق تر به iOS 17 آیفون ۱۵ پرو مکس بیندازیم. رابط کاربری آن همچنان مبتنی بر صفحه‌های اصلی پر از برنامه‌ها و ویجت‌ها، کتابخانه برنامه برای برنامه‌های کمتر مهم شما، و مراکز اعلان و کنترل است.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

صفحه قفل در iOS 17 از یک منطق آشنا پیروی می کند – این صفحه با مرکز اطلاع رسانی است و اعلان های شما را در خود جای می دهد، به علاوه میانبرهایی برای مشعل و دوربین. گزینه Always-on در آیفون ۱۴ پرو یا جدیدتر موجود است و در صورت تمایل می‌توانید از والپیپر انصراف دهید.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

اکنون یک حالت آماده به کار اختیاری جدید وجود دارد که در هنگام شارژ هنگامی که تلفن در جهت افقی قرار می گیرد فعال می شود. این یک جور منظره همیشه روشن با ساعت و تقویم بزرگتر است. همچنین می تواند اعلان ها را نشان دهد. نسخه Night با رنگ های قرمز نیز وجود دارد.

صفحه آماده به کار - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max صفحه آماده به کار - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
صفحه آماده به کار

اگر باز کردن قفل ایمن را انتخاب کرده اید، می توانید از طریق Face ID یا PIN از صفحه قفل عبور کنید.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

می‌توانید با انتخاب برخی از کاغذدیواری‌های جالب و افزودن یک ردیف ویجت (حداکثر چهار) صفحه قفل خود را سفارشی کنید. بیش از یک ردیف ویجت نمی تواند وجود داشته باشد. نکته تمیز این است که می توانید چند صفحه قفل مختلف بسازید و آنها را در حال حرکت تغییر دهید (ضربه بزنید و نگه دارید، سپس انگشت خود را بکشید). به این ترتیب، می توانید به راحتی ظاهر صفحه اصلی/مرکز اعلان را بسته به خلق و خو یا زمینه موقعیتی خود تغییر دهید.

همچنین می توانید ظاهر صفحه اصلی خود را با صفحه قفل جفت کنید و هر دو را یکجا تغییر دهید.

صفحه قفل و سفارشی سازی - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max صفحه قفل و سفارشی سازی - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max صفحه قفل و سفارشی سازی - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max صفحه قفل و سفارشی سازی - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max صفحه قفل و سفارشی سازی - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max صفحه قفل و سفارشی سازی - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
صفحه قفل و سفارشی سازی

با فشار طولانی کلید Action روشن/خاموش می شود. چند عملکرد از پیش تعریف شده وجود دارد – خاموش کننده، مشعل، ذره بین، میانبر دوربین، فوکوس، یادداشت صوتی، میانبر و بدون اقدام. گزینه Shortcut به شما امکان می دهد هر پیکربندی را که در برنامه میانبر تنظیم کرده اید اختصاص دهید و هزاران امکان را باز می کند.

کلید اکشن - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max کلید اکشن - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max کلید اکشن - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max کلید اکشن - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max کلید اکشن - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
کلید اقدام

برنامه‌های شما معمولاً صفحه اصلی (ها) و ویجت‌ها را پر می‌کنند. دو صفحه خاص وجود دارد – سمت چپ صفحه امروز، در حالی که سمت راست ترین صفحه – کتابخانه برنامه است.

می‌توانید صفحه‌های اصلی خاصی را پنهان کنید – ممکن است صفحه‌ای پر از بازی داشته باشید و هنگام کار آن را پنهان کنید یا در تعطیلات صفحه‌ای از برنامه‌های محل کار/مدرسه را پنهان کنید. با این حال، نمی‌توانید از Today و App Library انصراف دهید.

لاک اسکرین - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max صفحه اصلی - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max امروز - بررسی اپل آیفون 15 پرو مکس App Library - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max پنهان کردن صفحه اصلی - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max Task switcher - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
صفحه قفل • صفحه اصلی • امروز • کتابخانه برنامه • پنهان کردن صفحه اصلی • تعویض کار

عملکرد فوکوس باقی مانده است – می توانید یک حالت فوکوس را روی هر از پیش تنظیم شده صفحه قفل که ایجاد می کنید اختصاص دهید. و علاوه بر سایر روش‌های جابجایی بین فوکوس‌ها، اکنون تغییر بین صفحه‌های قفل حالت فوکوس را نیز تغییر می‌دهد.

حالت های مختلف فوکوس مانند کار، شخصی، رانندگی، بازی و مزاحم نشوید، در میان سایر موارد، بسیار قابل تنظیم هستند. و البته می توانید خودتان را ایجاد و خودکار کنید.

حالت های فوکوس - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max حالت های فوکوس - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max حالت های فوکوس - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max حالت های فوکوس - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max حالت های فوکوس - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max حالت های فوکوس - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
حالت های فوکوس

ویجت‌ها را می‌توان در هر یک از صفحه‌های اصلی و صفحه Today قرار داد و می‌توانند با نمادهای برنامه همزیستی داشته باشند. سه اندازه ویجت توسط iOS پشتیبانی می شود – ۲×۲، ۴×۲، و ۴×۴. می‌توانید ویجت‌های هم‌اندازه را روی هم قرار دهید، و در صورت تمایل، می‌توانند به‌طور خودکار بچرخند.

ویجت ها - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max ویجت ها - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max ویجت ها - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max Stacked Widgets - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max Stacked Widgets - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max Stacked Widgets - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
ابزارک ها • ویجت ها • ابزارک ها • ویجت های انباشته

ویجت‌ها اکنون تعاملی هستند – می‌توانید روی برخی از آنها ضربه بزنید و بدون رفتن به برنامه چیزها را تغییر دهید. برای مثال، اگر ویجت Home دارید، می‌توانید دستگاه‌ها را مستقیماً از ویجت روشن/خاموش کنید.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

کتابخانه برنامه یک کشوی برنامه است که همیشه سمت راست ترین صفحه اصلی شماست. پس از نصب، برنامه ها به طور خودکار به کتابخانه برنامه اضافه می شوند. مرتب‌سازی نیز یک فرآیند خودکار است و نمی‌توانید دسته‌ها را ویرایش کنید یا برنامه‌ها را در دسته‌های مختلف منتقل کنید. مرتب‌سازی برنامه به برچسب‌هایی بستگی دارد که برنامه‌نویس هنگام آپلود برنامه‌ها از فروشگاه App استفاده کرده است.

App Library - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max App Library - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
کتابخانه برنامه

صفحه امروز هنوز زنده است. می توانید همان ویجت ها و پشته هایی را که می توانید در صفحه اصلی خود قرار دهید. در اینجا، همچنین می‌توانید از ویجت‌های شخص ثالث قدیمی استفاده کنید که هنوز باید برای نسخه‌های جدید iOS بهینه شوند. البته اگر از ویجت‌های جدید استفاده کنید، ابزارک‌های قدیمی بلافاصله بعد از ابزارک‌های جدید می‌آیند. حیف که این صفحه امروز را نمی توان غیرفعال کرد، زیرا ما آن را بیشتر بی فایده یافتیم.

مرکز اعلان با یک سوایپ از شاخ سمت چپ یا خود قرص احضار می شود. این صفحه با صفحه قفل در iOS 11 یکپارچه شد و به همین دلیل است که می توانید تصاویر پس زمینه متفاوتی را در صفحه اصلی و مرکز اطلاع رسانی خود داشته باشید.

مرکز کنترل، که دارای ضامن‌های قابل تنظیم و (برخی) قابل ارتقا است، با کشیدن انگشت از شیپور سمت راست فراخوانی می‌شود. برای دسترسی به کنترل‌های اضافی، می‌توانید روی هر عنصری ضربه بزنید و نگه دارید. و درصد باتری هم اینجاست.

امروز - بررسی اپل آیفون 15 پرو مکس تنظیمات امروز - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max مرکز اطلاع رسانی - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max اطلاعیه ها - بررسی اپل آیفون 15 پرو مکس مرکز کنترل - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
امروز • تنظیمات امروز • مرکز اطلاع رسانی • اعلان ها • مرکز کنترل

Task Switcher هیچ به‌روزرسانی ندیده است – کارت‌های برنامه را می‌بینید و آنها را برای بسته شدن بکشید. همچنین می‌توانید برای جابه‌جایی سریع بین برنامه‌ها، انگشتتان را روی خط اشاره بکشید.

جزیره پویا امکان انجام چند کار راحت‌تر را فراهم می‌کند. این همان چیزی است که اپل برش i شکل و انیمیشن ها و ویژگی های راحتی آن را می نامد. برای همه مقاصد، Dynamic Island یک بریدگی قرصی شکل است، زیرا اپل قسمت میانی آن را برای اهداف زیبایی شناسی سیاه کرده است. در آنجا نشانگرهای میکروفون و دوربین را خواهید دید و هیچ چیز دیگری.

انیمیشن های اطراف جزیره همیشه از پس زمینه سیاه استفاده می کنند. سه حالت جزیره ای وجود دارد. فرم استاندارد – جزیره غیرفعال یا فقط نشانگرهای دوربین/میکروفون را در خود جای داده است.

فرم فعال یک بریدگی قرص شکل بلندتر با اطلاعات در سمت چپ و راست برای رویدادها، هشدارها و اعلان‌ها خاص است. اگر برنامه سازگار دیگری را راه اندازی کنید که می تواند در اینجا به حداقل برسد، مانند تایمر، این قرص طولانی نیز می تواند به یک i شکل تقسیم شود.

شکل سومی نیز وجود دارد که به یک بالون پاپ‌آپ گسترش می‌یابد – این می‌تواند با ضربه زدن و نگه داشتن روی انیمیشن کوچک فراخوانی شود. هر چند یک ضربه به جای آن برنامه مربوطه را باز می کند. ما فکر می‌کنیم که این حرکات باید معکوس یا حداقل قابل تنظیم باشند، اما طبق معمول – اپل بهتر می‌داند.

شاخص ها - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max بررسی جزیره دینامیک - اپل آیفون 15 پرو مکس گسترش جزیره پویا - بررسی اپل آیفون 15 پرو مکس بررسی جزیره دینامیک - اپل آیفون 15 پرو مکس بررسی جزیره دینامیک - اپل آیفون 15 پرو مکس بررسی جزیره دینامیک - اپل آیفون 15 پرو مکس
شاخص ها • جزیره پویا • گسترش جزیره پویا • جزیره پویا

جزیره پویا چیزهای مختلفی را در خود جای داده است – از انیمیشن Face ID، انیمیشن شارژ، اطلاعات موسیقی (موسیقی، اسپاتیفای، آمازون، یوتیوب، ساندکلاد)، اطلاعات تماس (تلفن، واتس‌اپ، اسکایپ، اینستاگرام، گوگل)، تایمرها و غیره. با فعال کردن یک برنامه دوم که نیاز به استفاده از جزیره پویا دارد، یک انیمیشن شیرین دریافت می کنید که جزیره را کوتاه می کند و یک نماد کوچک در سمت چپ اضافه می کند.

هشدارهای سیستم پشتیبانی شده شامل تماس‌ها، اتصالات AirPods و Watch، باتری و شارژ، تغییرات فوکوس، AirDrop، Face ID، AirPlay، رویدادهای NFC، هشدارهای سیم‌کارت، خاموش/روشن کردن صداگیر می‌شود.

اجازه دهید به برخی از ویژگی های جدید اشاره کنیم.

FaceTime اکنون از گذاشتن پیام‌های صوتی و تصویری برای زمانی که با شخصی تماس می‌گیرید و او در دسترس نیست، پشتیبانی می‌کند.

Messages اکنون یک ویژگی Check In دارد. این کار انجام چک کردن با اعضای خانواده در حین سفر را بر عهده می گیرد. این کار به این صورت است: هنگامی که یک Check-In را شروع کردید، یک دوست یا یکی از اعضای خانواده به طور خودکار هنگامی که به مقصد خود رسیدید مطلع می شود. اگر به سمت مقصد پیشرفت نمی کنید، مخاطب انتخابی موقعیت مکانی، سطح باتری و وضعیت سرویس تلفن همراه شما را دریافت می کند.

iOS 17 اپل با پست صوتی زنده، NameDrop، حالت StandBy رسمی است

پست صوتی زنده یک ویژگی جدید جالب است. اکنون، لازم نیست زمانی که شماره‌ای را که نمی‌شناسید در حال تماس است آن را بردارید – تلفن این کار را برای شما انجام می‌دهد و متن پیمایشی مستقیم صحبت‌های فرد تماس‌گیرنده را نمایش می‌دهد، بنابراین می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که آیا ارزش صحبت کردن با آنها را دارد تماس‌هایی که توسط شرکت‌های مخابراتی به‌عنوان هرزنامه شناسایی می‌شوند به‌عنوان پست صوتی زنده نشان داده نمی‌شوند و در عوض فوراً رد می‌شوند. رونویسی کاملاً روی دستگاه انجام می شود.

iOS 17 اپل با پست صوتی زنده، NameDrop، حالت StandBy رسمی است

یک صفحه تماس قابل تنظیم جدید وجود دارد که اپل آن را Contact Posters می نامد. می‌توانید نحوه ظاهر آنها را تغییر دهید و روش‌های زیبایی را برای عکس‌ها یا Memoji انتخاب کنید، و «تایپوگرافی چشم‌نواز» و رنگ‌های فونت را اضافه کنید. این‌ها در برنامه‌های شخص ثالث نیز کار می‌کنند، و همچنین زمانی استفاده می‌شوند که می‌خواهید اطلاعات تماس را از طریق یک ویژگی جدید به نام NameDrop با شخصی به اشتراک بگذارید – به آسانی ضربه زدن به تلفن‌هایتان (یا آیفون و اپل واچ) است. و کارت های تماس تعویض می شوند.

پوسترهای تماس - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max پوسترهای تماس - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max پوسترهای تماس - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max پوسترهای تماس - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
تماس با پوستر

چند رسانه ای توسط برنامه های پیش فرض اپل – عکس، موسیقی، تلویزیون مدیریت می شود.

کتابخانه برنامه Photos دارای چهار نمای مختلف است – سال، ماه، روز و همه عکس‌ها. گزینه‌های جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی و حالت‌های قدرتمند ویرایش عکس و ویدیو، طبق معمول در دسترس هستند. Visual Lookup اینجا باقی مانده است – می توانید هوشمندانه یک شی را برش دهید یا متن را از هر عکسی کپی کنید.

برنامه تلویزیون بخشی از iOS 17 است و پخش‌کننده ویدیوی پیش‌فرض شما برای فیلم‌ها و نمایش‌های ذخیره‌شده محلی است که از طریق iTunes اضافه کرده‌اید. همچنین این فروشگاه دیجیتالی برای فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی است و همچنین مکانی است که سرویس پخش تلویزیون + Apple TV را در آن پیدا می‌کنید. کمی طاقت فرسا، اما در نهایت به آن عادت می کنید.

Music پخش کننده پیش فرض است و به شدت به Apple Music متکی است. اما حتی اگر تصمیم بگیرید که از سرویس پخش استفاده نکنید، اگر چند دقیقه برای اضافه کردن آهنگ های خود از طریق iTunes فرصت دارید، باز هم می تواند کار بسیار خوبی انجام دهد.

عکس - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max عکس - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max عکس - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max بررسی تلویزیون - اپل آیفون 15 پرو مکس موزیک - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max موزیک - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
عکس • عکس • عکس • تلویزیون • موسیقی

کتاب‌ها برای اسناد، فایل‌های PDF و کتاب‌های الکترونیکی شما اینجا هستند. سهام و اخبار موجود است. Safari مرورگر وب پیش‌فرض شما است که اکنون با Face ID برای برگه‌های خصوصی ارتقا یافته است و Apple Maps مشتری نقشه پیش‌فرض شما است که اکنون از نقشه‌های آفلاین پشتیبانی می‌کند.

کتاب ها - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max کتاب ها - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max بررسی سافاری - اپل آیفون 15 پرو مکس بررسی سافاری - اپل آیفون 15 پرو مکس نقشه ها - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max نقشه ها - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
کتاب ها • کتاب ها • سافاری • سافاری • نقشه ها

اسکنر LiDAR در جدیدترین مدل های Pro نیز موجود است. با شلیک پرتوهای لیزر و اندازه گیری بازتاب آنها با یک سنسور اختصاصی، فاصله ها را اندازه گیری می کند. به این ترتیب، تلفن می تواند یک نمایش سه بعدی فوق العاده دقیق از یک شی ایجاد کند و بعداً آن را تقریباً در هر مکانی قرار دهد. به مبلمان جدید فکر می کنید؟ این کامل خواهد بود. می خواهید اندازه اشیایی را که نمی توانید در کنار یکدیگر قرار دهید مقایسه کنید – LiDAR کمک خواهد کرد.

اسکنر LiDAR همچنین در اندازه گیری فواصل بسیار دقیق است و شما می توانید از آن فقط برای این کار استفاده کنید – مانند یک خط نواری دیجیتالی فانتزی. یا می توانید فاصله ای تعیین کنید و دیوارهای مجازی را در زمان واقعی در فاصله از پیش تعریف شده مشاهده کنید. افراد حرفه ای مانند طراحان داخلی ممکن است اسکنر LiDAR را ابزاری مفید بدانند. به لطف قابلیت‌های قدرتمند واقعیت افزوده واقعیت افزوده که LiDAR نیز به عنوان یک امتیاز می‌آیند، می‌توانید یک تجربه واقعیت افزوده شگفت‌انگیز با برنامه‌ها و بازی‌های سازگار داشته باشید – تعداد زیادی در فروشگاه App موجود است.

همه مدل‌های اخیر آیفون از کمک‌های اضطراری از طریق ماهواره پشتیبانی می‌کنند. این سرویس فقط متنی است و عمدتاً برای مواقع اضطراری استفاده می‌شود، اما از ارتباط دو طرفه پشتیبانی می‌کند، بنابراین زمانی که نجات در راه است به شما اطلاع داده می‌شود. برنامه Find My همچنین می‌تواند موقعیت مکانی شما را با دوستان به اشتراک بگذارد تا آنها بتوانند شما را زیر نظر داشته باشند.

سرویس پیام رسانی ماهواره ای جدید سرویس پیام رسانی ماهواره ای جدید سرویس پیام رسانی ماهواره ای جدید - بررسی اپل آیفون 14 پرو مکس - بررسی اپل آیفون 15 پرو مکس پرسشنامه اضطراری پرسشنامه اضطراری پرسشنامه اضطراری - بررسی Apple iPhone 14 Pro Max - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max مکان گزارش‌های من را از طریق ماهواره پیدا کنید مکان گزارش‌های من را از طریق ماهواره پیدا کنید به سمت آسمان نگاه کنید - بررسی Apple iPhone 14 Pro Max - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max مکان گزارش های من را از طریق ماهواره پیدا کنید مکان گزارش های من را از طریق ماهواره پیدا کنید مکان گزارش های من را از طریق ماهواره پیدا کنید - بررسی Apple iPhone 14 Pro Max - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
سرویس پیام‌رسانی ماهواره‌ای جدید • یک پرسشنامه اضطراری • مکان گزارش‌های من را از طریق ماهواره پیدا کنید

می‌توانید پیام‌های سفارشی بنویسید تا وضعیت خود را توضیح دهید، اما وقتی سرعت زندگی شما را نجات می‌دهد، چندین سؤال ویژه آماده شده به شما امکان می‌دهند تا تنها با چند ضربه یک SOS دقیق ارسال کنید. ویژگی جدید اضافه شده برای امسال، خدمات ماهواره ای اضطراری خودرو است. این نیاز به یک اشتراک فعال کمک های کنار جاده ای دارد، در ابتدا با AAA در ایالات متحده.

در مکان‌هایی که دید واضحی از آسمان دارند، پیامی را می‌توان در حدود ۱۵ ثانیه مخابره کرد، اما اگر بالای سر درختان وجود داشته باشد، ممکن است چند دقیقه طول بکشد. خریداران آیفون دو سال خدمات ماهواره ای رایگان دریافت خواهند کرد و پس از آن هزینه ای برای این ویژگی متحمل خواهند شد. SOS اضطراری از طریق ماهواره در استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، نیوزیلند، پرتغال، اسپانیا، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده در دسترس است.

به لطف شتاب سنج جدید که می تواند تا ۲۵۶G را تشخیص دهد، تشخیص تصادف نیز در تمامی مدل های آیفون ۱۵ موجود است. اگر چنین وضعیت اضطراری رخ دهد، تلفن به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می گیرد. این تنظیمات در منوی Emergency SOS به نام Call After Serious Crash است. می توانید آن را روشن یا خاموش کنید. تنظیمات دیگری وجود ندارد

مکان گزارش های من را از طریق ماهواره پیدا کنید - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
تشخیص تصادف

در نهایت، اجازه دهید یک دقیقه را صرف اتصال کنیم.

پورت جدید USB-C در iPhone 15 Pros از استاندارد USB 3.0 تبعیت می کند و از سرعت انتقال تا ۱۰ گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند – در مقایسه با آیفون ۱۵s وانیلی سازگار با USB 2.0 و درپوش انتقال داده ۴۸۰ مگابیت در ثانیه.

خروجی ویدیو نیز از طریق حالت Type-C Alt پشتیبانی می‌شود (پورت نمایش DP)، به این معنی که اکثر هاب‌های استاندارد Type-C با رابط ویدیویی باید بتوانند تصویری را از تلفن دریافت کنند. به‌طور پیش‌فرض، آینه‌ای از صفحه‌نمایش را بدون هیچ گزینه‌ی فانتزی دیگری مانند حالت دسکتاپ اختصاصی یا هر چیز دیگری دریافت می‌کنید. به عبارت دیگر، یک آینه صفحه نمایش ساده برای رابط کاربری انجام می دهد.

از نظر رزولوشن، به نظر می‌رسد که آیفون ۴K (2160p) یا حداقل نزدیک به آن خروجی می‌دهد، اما در نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ برای مطابقت با نمایشگر گوشی – تلویزیون‌هایی که ما به آن وصل کردیم، سیگنال ۲۱۶۰p را گزارش کردند.

با این حال، برخی از برنامه ها رفتار متفاوتی دارند. برخی، مانند برنامه Photos و Netflix، پخش اختصاصی محتوا را به نمایشگر با نسبت ابعاد ۱۶:۹ ارائه می دهند. با این حال، سایر برنامه‌های ویدیویی، مانند YouTube، رفتار پخش ویدیوی اختصاصی ندارند و در نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ و رزولوشن ۴K گیر می‌کنند و تصویر را هم به صورت حروف و هم به شکل ستونی می‌گذارند. ظاهرا هیچ راهی برای کنترل این رفتار وجود ندارد و کمی آشفتگی ناسازگار است.

آیفون برخی از تنظیمات نمایشگر را هنگام اتصال به یک نمایشگر خارجی ارائه می‌کند، که عمدتاً مربوط به انتخاب حالت رنگ HDR یا SDR در صورت پشتیبانی می‌شود، و همچنین یک جابجایی برای توانایی تطبیق خودکار و مطابقت وضوح خروجی با محتوای در حال پخش.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

همه مدل‌های آیفون ۱۵ از حالت USB Host نیز پشتیبانی می‌کنند و ما با موفقیت ماوس و صفحه کلید را متصل کردیم. صفحه‌کلید فوراً شروع به کار کرد، اما برای گرفتن ماوس و نشان دادن مکان‌نما روی صفحه، باید گزینه Assistive Touch در تنظیمات فعال شود. درایوهای کوچک USB، کارت خوان ها و هارد دیسک ها به خوبی کار می کنند و به طور خودکار در برنامه Files نصب می شوند و ظاهر می شوند. حافظه خارجی سازگار نیز توسط برنامه دوربین شناسایی می شود و می توانید ویدیوهای ProRes را در آنجا خروجی بگیرید.

دسته‌های مختلف کنترلر/تلفن بازی USB-C نیز پشتیبانی می‌شوند. هر چیزی که در اندروید از طریق USB-C کار می کند، باید در آیفون های جدید بدون دردسر کار کند.

در نهایت، تعداد زیادی از افراد را دیدیم که در مورد دریافت سیگنال آیفون ۱۵ پرو مکس سؤال می کردند . ما متوجه شدیم که همتراز با ۱۴ Pro Max – ما هرگز سیگنال را در شهر از دست ندادیم، حتی زمانی که داخل کابین آسانسورهای تمام فلزی یا گاراژهای زیرزمینی هستیم. کیفیت تماس، حتی با یک نوار سیگنال، عالی بود. دریافتیم که این آیفون از دریافت ۴G، ۵G و وای فای بهتری نسبت به Sony Xperia 1 V و ۵ V، Huawei Mate 50 Pro، و Galaxy Z Flip5 و Tecno Phantom V Flip برخوردار است. در زمان آزمایش).

عملکرد، معیارها، تست های استرس

آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس از آخرین اختراع اپل – چیپست اپل A17 پرو بهره می برند. نام Bionic دیگر وجود ندارد، زیرا این قطعه سیلیکونی جدید، مدل‌های آیفون را با گرافیک درجه یک کنسول و شتاب ردیابی پرتوهای سخت‌افزاری به سطح جدیدی می‌آورد. به گفته اپل، البته.

اپل A17 پرو

سازنده آنقدر به پردازنده گرافیکی اپل ۶ هسته‌ای «سطح کنسول» خود اطمینان دارد که مطمئن شده است که بازی‌های کنسولی را بلافاصله پس از عرضه دارد. اپل پورت های Resident Evil Village، Resident Evil 4 Remake و Assassin’s Creed Mirage (آخرین عنوان AC!) را برای iPhone 15 Pro تضمین کرده است – این پورت ها در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد.

نمی توان انکار کرد که این بازی ها برای آیفون های جدید بهینه شده و به خوبی کار خواهند کرد. علاوه بر این، دیدن عناوین کنسول های محبوب اخیر در iOS بسیار هیجان انگیز است.

چیپست جدید Apple A17 Pro اولین SoC بازار انبوه است که توسط گره پردازش ۳ نانومتری TSMC ساخته شده است و شامل ۱۹ میلیارد ترانزیستور است. A17 Pro همچنان دارای یک پردازنده ۶ هسته ای با ۲ هسته عملکرد با فرکانس ۳.۷۸ گیگاهرتز و ۴ هسته کارآمد با فرکانس ۲.۰۲ گیگاهرتز است. اپل ادعا می‌کند که هسته‌های عملکردی ۱۰ درصد سریع‌تر از هسته‌های A16 Bionic هستند و با دیدن سرعت کلاک آن‌ها نیز ۱۰ درصد سریع‌تر می‌توان باور کرد.

GPU یک واحد ۶ هسته ای است که اپل ادعا می کند ۲۰٪ سریعتر از نسل قبلی خود در اوج عملکرد است. پردازنده گرافیکی Ray Tracing با شتاب سخت‌افزاری را فعال می‌کند، که ظاهراً ۴ برابر سریع‌تر از Ray Tracing مبتنی بر نرم‌افزار در تراشه سال گذشته است. این بدان معناست که GPU در مقایسه با GPU 5 هسته‌ای سال گذشته، عملکرد چندانی نخواهد داشت، اما باعث می‌شود تلفات ردیابی پرتو در سخت‌افزار سبک‌تر (و در نتیجه گرافیک بهتر) شود.

موتور عصبی یک واحد ۱۶ هسته ای است که اپل می گوید سرعت آن دو برابر تراشه سال گذشته برای عملیات یادگیری ماشین است.

A17 Pro SoC دارای موتور نمایشگر با رمزگشایی سخت افزاری AV1 و کدک ProRes است. این تراشه به مدل‌های جدید آیفون ۱۵ پرو اجازه می‌دهد تا ۴k 60 فریم بر ثانیه را در ProRes RAW به همراه پشتیبانی از نمایه رنگ استاندارد صنعت ACES ضبط کنند.

در نهایت، مدل های جدید Pro دارای ۸ گیگابایت رم LPDDR5 هستند. می توانید گزینه های ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی NVMe را انتخاب کنید.

و اکنون زمان معیار است!

عملکرد CPU تک هسته ای نسبت به ۱۴ Pro Max 10 درصد افزایش آشکار دارد، در حالی که پردازنده چند هسته ای حدود ۶ درصد است.

GeekBench 6

  • چند هسته ای
  • تک هسته ای

آیفون 15 پرو مکسآیفون ۱۵ پرو مکس

۷۲۳۷
اپل A17 پرو۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم

آیفون 14 پرو مکسآیفون ۱۴ پرو مکس

۶۸۴۰
A16 Bionic۲۵۶ گیگابایت رم ۶ گیگابایت

شیائومی 13 اولتراشیائومی ۱۳ اولترا

۵۵۵۶
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۵۱۲ گیگابایت رم ۱۶ گیگابایت

Galaxy S23 UltraGalaxy S23 Ultra

۵۰۷۷
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ SM8550-AC۵۱۲ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

vivo X90vivo X90

۳۹۰۶
ابعاد ۹۲۰۰۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم

ما امتیازات GPU را از معیار GFX دریافت کرده‌ایم، اما آنها در همه جا هستند. از سال ۲۰۲۰ با پشتیبانی از دستگاه های جدیدتر به روز نشده است و این می تواند دلیل آن باشد.

با این حال، امتیازهای ۳D Mark را دریافت کردیم و این معیار اخیراً در iOS به‌روزرسانی شده است. پردازنده گرافیکی داخل A17 Pro نسبت به ۱۴ Pro Max و پردازنده گرافیکی A16 Bionic آن در تست WildLife Extreme GPU بهبود جزئی ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد، اما در تست Solar Bay Raytracing بهبود چشمگیر ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

۳DMark (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

  • حیات وحش افراطی
  • خلیج خورشیدی

گلکسی تب اس 9 اولتراگلکسی تب اس ۹ اولترا

۳۹۰۹
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ SM8550-ACAdreno 740۱۸۴۸ x 2960 پیکسل

شیائومی میکس فولد 3شیائومی میکس فولد ۳

۳۷۹۴
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ SM8550-ACAdreno 740۱۹۱۶ x 2160 پیکسل

Galaxy S23 UltraGalaxy S23 Ultra

۳۷۹۰
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ SM8550-ACAdreno 740۱۴۴۰ x 3088 پیکسل

شیائومی 13 اولتراشیائومی ۱۳ اولترا

۳۷۵۰
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۴۴۰ x 3200 پیکسل

آیفون 15 پرو مکسآیفون ۱۵ پرو مکس

۳۷۴۶
اپل A17 پروGPU اپل (گرافیک ۶ هسته ای)۱۲۹۰ x 2796 پیکسل

vivo X90vivo X90

۳۴۵۳
ابعاد ۹۲۰۰Immortal-G715 MC11۱۲۶۰ x 2800 پیکسل

آیفون 14 پرو مکسآیفون ۱۴ پرو مکس

۳۳۴۱
A16 BionicGPU اپل (گرافیک ۵ هسته ای)۱۲۹۰ x 2796 پیکسل

تست ترکیبی AnTuTu 10، آیفون ۱۵ پرو مکس را در میان بهترین های جهان قرار می دهد.

AnTuTu 10

گلکسی تب اس 9 اولتراگلکسی تب اس ۹ اولترا

۱۵۳۳۶۴۵
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ SM8550-AC۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم۱۸۴۸ x 2960 پیکسل

شیائومی میکس فولد 3شیائومی میکس فولد ۳

۱۵۲۷۹۵۲
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ SM8550-AC۵۱۲ گیگابایت رم ۱۶ گیگابایت۱۹۱۶ x 2160 پیکسل

آیفون 15 پرو مکسآیفون ۱۵ پرو مکس

۱۴۸۷۲۰۳
اپل A17 پرو۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم۱۲۹۰ x 2796 پیکسل

آیفون 14 پرو مکسآیفون ۱۴ پرو مکس

۱۳۵۹۸۶۸
A16 Bionic۲۵۶ گیگابایت رم ۶ گیگابایت۱۲۹۰ x 2796 پیکسل

بنابراین، با توجه به عملکرد خام، آیفون ۱۵ پرو یکی از سریع‌ترین گوشی‌های جهان است و GPU آن مطمئناً سریع‌ترین است، به خصوص در مورد ردیابی پرتو.

اینترنت با نگرانی های پایداری در مورد چیپست جدید A17 Pro در حال جوشیدن است، بنابراین ما آزمایش های گسترده ای را انجام دادیم.

بیایید با تست های استرس معمول خود شروع کنیم – APSI Benchmark و ۳D Mark.

وقتی صحبت از پایداری در حین بارگذاری مداوم CPU به میان می‌آید، ۱۵ Pro Max در تست ۳۰ دقیقه‌ای CPU پیوسته APSI Bench به ۷۸ درصد کاهش یافت. این یک نتیجه قابل احترام است. سال گذشته، ما ۹۲٪ در ۱۴ Pro Max و iOS 16 خود را کسب کردیم. امسال، ما تصمیم گرفتیم دوباره آن را روی iOS 17 آزمایش کنیم و ۷۶٪ گرفتیم. عجیب و غریب!

بلافاصله پس از پایان آزمایش، مجدداً ۳۰ دقیقه دیگر آزمایش را انجام دادیم و حدود ۹۵ درصد بازگشت داشت، به این معنی که CPU به سطح پایدار با حداکثر عملکرد ۷۸ درصد رسیده است و می تواند تا زمانی که نیاز باشد در آنجا بماند.

APSI Benchmark - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
تست استرس CPU

حرکت به سمت آزمایش GPU.

ابتدا، تست استرس سه بعدی مارک حیات وحش را اجرا کردیم. در اینجا، آیفون ۱۵ پرو مکس ۷۰ درصد پایداری را به دست آورد که بسیار عالی است، به خصوص برای پرچمداران با خنک کننده غیرفعال و پنل های شیشه ای.

ما همچنین تست استرس ۳D Mark Solar Bay را با ردیابی اشعه انجام دادیم که حدود ۶۰٪ پایداری داشتیم.

تست استرس GPU - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max تست استرس GPU با raytracing - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
تست استرس GPU • تست استرس GPU با raytracing

سپس همین کار را انجام دادیم اما دوبار تست ها را اجرا کردیم. در اجرای دوم هر یک از آن تست‌ها، یک افت دیگر داشتیم که مجموع دریچه گاز را که در طول ۴۰ دقیقه اتفاق افتاد به ۵۰ درصد کاهش می‌داد. توجه داشته باشید که بلافاصله اتفاق نیفتاد بلکه به طور مساوی در طول زمان اتفاق افتاد. در نهایت، GPU در ۵۰ درصد عملکرد خود قرار گرفت و به نظر می‌رسد که اگر شرایط خارجی درگیر نباشد (مانند هوای فوق‌العاده گرم) این پایین‌ترین حد ممکن است.

ما همچنین Call of Duty را حدود ۴۰ دقیقه بدون افت عملکرد یا سکسکه بازی کردیم. همین امر در مورد ۱ ساعت پوکمون گو نیز صدق می کند، اگرچه این بازی احتمالاً آنقدرها هم سخت نیست. ما مطمئن هستیم که گلوله‌گیری رخ داده است، اما چیزی نبود که بتوانیم آن را احساس کنیم.

در نهایت، ما گزارش‌هایی از داغ شدن بیش از حد آیفون‌ها را خواندیم، برخی از آنها در طول شارژ سریع. برای این بررسی، ما از دو واحد آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده کردیم که از خرده‌فروش‌های مختلف به دست آمده بود، و هیچ یک از آنها حتی پس از یک ساعت تست استرس GPU به طرز غیرقابل تحملی داغ نشدند. گرم، نسبتاً ناخوشایند (اما نه نگران کننده) – مطمئناً، اما گرم – هرگز. ما می دانیم که مردم چنین مسائلی را تجربه و مستند کرده اند، اما تاکنون نتوانسته ایم آن ها را در واحدهای خود تکرار کنیم.

و از آنجایی که آزمایش‌های مشابهی را روی iPhone 14 Pro Max انجام دادیم، که سال گذشته آن را به عنوان یک گوشی با پایداری عالی معرفی کردیم، با تعجب دیدیم که اکنون، تحت iOS 17، پایداری آن بدتر شده است. به همین دلیل است که ما فکر می کنیم علاوه بر اینکه/یا فقط به اتلاف حرارت ضعیف کمک می کند، مشکلی در نرم افزار وجود دارد.

و آخرین نکته: آیفون ۱۵ پرو حدود ۱۵ درصد از باتری خود را در طول یک ساعت تست استرس ۳D Mark از دست داد، که نتیجه کاملاً قابل تحسینی است که به خوبی توانایی های بازی آن را نشان می دهد.

مشخص شد که Apple A17 Pro آن چیزی نیست که اپل ادعا کرده است، حتی اگر به نظر یکی از سریع‌ترین تراشه‌های دنیا باشد. اما قابلیت‌های ردیابی اشعه آن بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد و GPU مطمئناً از رقبا جلوتر است.

درست مانند هر چیپست دیگری، A17 پردازنده گرافیکی خود را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد، بنابراین می تواند از داغ شدن بیش از حد گوشی در طول تست استرس یک ساعته GPU جلوگیری کند. و این طولانی‌ترین تست استرس GPU است که تا به حال روی یک تلفن انجام داده‌ایم، بنابراین ممکن است موارد بیشتری وجود داشته باشد که پس از چند بار اجرای متوالی به ۵۰٪ عملکرد برسد.

در حالی که ما هیچ مشکل گرمای بیش از حد را تجربه نکرده‌ایم، برخی از افراد این مشکل را تجربه کرده‌اند، و ما معتقدیم که برخی از مشکلات نرم‌افزاری وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود. در اینجا امیدواریم که اپل به زودی آن را برطرف کند.

به طور کلی، عملکرد خوبی نسبت به آخرین آیفون دارد، اما ممکن است با برخی از مشکلات مواجه شود.

در مجموع چهار دوربین با تله فوتو ۵x جدید

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل در مجموع چهار دوربین دارد – سه دوربین در پشت و یک دوربین سلفی. هر یک از این تنظیمات بیشتر توسط یک سیستم LiDAR (پشت) و یک دوربین ۳D ToF (جلو) کمک می کند. همه به‌جز دوربین سلفی در مدل جدید پرو مکس به‌روزرسانی شده‌اند، اگرچه برخی از به‌روزرسانی‌ها ممکن است مورد توجه قرار نگیرند، اگر تمام چیزی که دارید مشخصات باشد.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

بیایید سیستم دوربین در پشت را بررسی کنیم. با شروع با دوربین اصلی در پشت، ۱۵ Pro دارای یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرومتری و تثبیت‌کننده تغییر سنسور نسل دوم است. فاصله کانونی لنز معادل ۲۴ میلی متر و دیافراگم f/1.78 است.

در حالی که اعداد کلیدی بدون تغییر به نظر می رسند، اپل در حال معرفی چند امکان تصویربرداری جدید برای آیفون ۱۵ پرو است. اکنون می توانید تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی HEIF/JPG را در کنار ۴۸ مگاپیکسل ProRAW ثبت کنید. آنها همچنین حالت‌های زوم دیجیتال معادل ۲۸ میلی‌متر و ۳۵ میلی‌متر را ارائه کرده‌اند، و آیفون به شما اجازه می‌دهد یکی از این فاصله‌های کانونی را به عنوان تنظیمات پیش‌فرض خود انتخاب کنید.

آیفون ۱۵ پرو مکس اولین دوربین پریسکوپ را در آیفون معرفی کرد. به لطف طراحی اپتیکال تا شده، Pro Max نهایتاً از ۳ برابر و تا ۵ برابر یا ۱۲۰ میلی متر در ۳۵ میلی متر زوم می کند. طراحی نوری منحصر به فرد است. اپل آن را تتراپریسم می نامد و نور قبل از رسیدن به سنسور در چهار عنصر منعکس می شود. همانطور که اپل ادعا می کند، خود لنز f/2.8 است، روشن ترین لنز در دوربین ۱۲۰ میلی متری یک تلفن، که البته ادعای کاملاً مشخصی دارد. تثبیت کننده نوری نیز وجود دارد، جایی که لنز و سنسور هر دو حرکت می کنند تا هر گونه لرزش دوربین را خنثی کنند.

اپل USB-C را روی iPhone 15 Pro قرار می دهد، Pro Max زوم پریسکوپ را آغاز می کند.

Ultrawide نیز از نسل قبلی منتقل شده است، اما حداقل آن سال گذشته ارتقا یافته است و قدمت آن به ۱۳ Pro نمی رسد. این دوربین مبتنی بر یک سنسور ۱/۲.۵۵ اینچی با گام پیکسلی ۱.۴ میکرومتر و پیکسل‌های فوکوس ۱۰۰ درصد است که با لنز ۱۳ میلی‌متری f/2.2 همراه شده است. البته از عکاسی ماکرو پشتیبانی می‌شود. این دوربین دارای یک پوشش ضد انعکاس جدید است. HDR بهبود یافته و حالت شب بهتر.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

دوربین سلفی دوباره از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ۱/۳.۶ اینچی با دیافراگم روشن f/1.9 روی لنز ۲۳ میلی‌متری خود استفاده می‌کند و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. همچنین OIS وجود دارد که یک ویژگی نادر در دوربین سلفی است.

در نهایت، فلاش ۹ ال ای دی سال گذشته باقی می ماند – ال ای دی ها در یک شبکه ۳×۳ چیده شده اند. هر یک از آن ها می توانند به طور مستقل تنظیم و شلیک شوند. این یک فلاش با صدای واقعی با همگام سازی کند است.

برنامه و ویژگی های دوربین

منظره یاب عمدتاً از iOS 16 دست نخورده باقی مانده است. به لطف کالیبراسیون دقیق سه دوربین، می‌توانید خارج از منظره یاب را ببینید که به شما امکان می‌دهد آنچه را که خارج از کادر باقی می‌ماند، به‌صورت بلادرنگ مشاهده کنید.

پردازش تصویر اپل شامل تمام ویژگی‌های قدیمی – Smart HDR، حالت شب، و Deep Fusion – و Photonic Engine سال گذشته است.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

تمام پیشرفت ها، به جز حالت شب، از کنترل کاربران خارج است. نماد حالت شب هنگام نمایش یک صحنه کم نور به طور خودکار ظاهر می شود و ثانیه های پیشنهادی را در کنار نماد حالت شب خواهید دید. می توانید نوردهی طولانی تری را انتخاب کنید یا حالت شب را به طور کلی غیرفعال کنید.

حالت ماکرو نیز در دسترس است. با قابلیت فوکوس خودکار دوربین فوق عریض فعال شده است، این گزینه ای است که فقط در مدل های اخیر Pro استفاده می کنید.

طبق معمول، همه دوربین‌ها با یکدیگر صحبت می‌کنند، بنابراین وقتی بین آن‌ها جابه‌جا می‌شوید، از قبل تنظیمات صحیح نوردهی و نقشه‌برداری تن را می‌دانند. این هم برای عکس ها و هم برای فیلم ها صدق می کند.

رابط دوربین دارای ضامن های ۰.۵x، ۱x، ۲x و ۵x است. اگر برای چنین عکسی به اندازه کافی نزدیک باشید، کلید ماکرو به طور خودکار ظاهر می شود. اگر روی ضامن ۱ برابر ضربه بزنید، معادل ۲۸ میلی‌متر (۱.۲ برابر) زوم می‌کنید و با یک ضربه اضافی، ۳۵ میلی‌متر (۱.۵ برابر) خواهید داشت. همانطور که مشخص کرده‌ایم ، آن‌ها محصولات زراعی و سطح بالایی از خروجی استاندارد هستند، اما با این وجود، محصولات بسیار خوبی هستند.

می‌توانید بین حالت‌ها تند بکشید و چند تنظیمات دارید که می‌توانید با کشیدن انگشت به سمت بالا باز کنید – فلاش، حالت شب، عکس زنده، جنبه عکس، جبران نوردهی و فیلترها. در حالت ویدئو، می توانید وضوح و نرخ فریم را از منظره یاب تغییر دهید.

برنامه دوربین - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max برنامه دوربین - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max برنامه دوربین - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max برنامه دوربین - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max برنامه دوربین - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max برنامه دوربین - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
برنامه دوربین

حالت پرتره در دوربین های اصلی، تله و سلفی موجود است. یک ویژگی جدید Portrait در آیفون های جدید وجود دارد – پرتره بعد از واقعیت. آیفون تشخیص می‌دهد که شما از یک شخص، حیوان خانگی یا هر سوژه‌ای که می‌تواند برای حالت پرتره مناسب باشد عکس بگیرید و به طور خودکار یک نقشه عمق را ثبت کند. و اگر تصمیم گرفتید بعداً پس‌زمینه را محو کنید – می‌توانید این کار را از برنامه Photos انجام دهید. مرتب! ما حدس می زنیم برنامه هایی مانند Focos ممکن است به زودی منسوخ شوند.

ما همچنین متوجه شدیم که وقتی برنامه دوربین قصد داشت نقشه عمق را بگیرد، یک میانبر F را در منظره یاب در حالت عکس معمولی نمایش می‌دهد. اگر از آن استفاده کنید، بلافاصله یک پرتره می گیرید، بدون اینکه وارد حالت پرتره شوید.

ضبط RAW در همه دوربین‌ها پشتیبانی می‌شود و اگر وضوح و کنترل RAW را فعال کرده باشید، می‌تواند در دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل فیلم‌برداری کند. با این کار یک ضامن جدید به نام JPEG Max اضافه می شود.

این ویژگی به نام Photographic Styles وجود دارد که به طور خودکار یک عکس را یک عنصر در یک زمان ویرایش می کند (مثلا اعمال اصلاحات مختلف در سوژه و پس زمینه). می توانید بین استاندارد، کنتراست غنی، پر جنب و جوش، گرم و سرد یکی را انتخاب کنید. می توانید هر یک از این حالت ها را به دلخواه تنظیم کنید و حالت دلخواه خود را به عنوان پیش فرض تنظیم کنید. مانند فیلتر است اما دائمی تر است.

گزینه های دوربین - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max گزینه های دوربین - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max گزینه های دوربین - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max گزینه های دوربین - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max گزینه های دوربین - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max گزینه های دوربین - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
گزینه های دوربین

حالت سینمایی و همچنین حالت اکشن وجود دارد.

کیفیت عکس در روز

دوربین اصلی اپل آیفون ۱۵ پرو مکس به طور پیش‌فرض ۲۴ مگاپیکسل را ذخیره می‌کند، اگرچه گزینه‌هایی برای ۱۲ مگاپیکسل و ۴۸ مگاپیکسل نیز موجود است. سنسور ۴۸ مگاپیکسلی همچنان از فیلتر رنگی Quad-Bayer استفاده می‌کند، به این معنی که عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی که آیفون ذخیره می‌کند به احتمال زیاد محصول سوپرنمونه‌سازی و چند انباشتگی است.

عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی در نور روز از دوربین اصلی به طرز شگفت‌آوری خوب هستند، اگرچه معمولا اپل. با مقایسه آنها با خروجی ۱۲ مگاپیکسلی، می بینیم که تقریباً در همه چیز جزئیات بیشتری وجود دارد – شاخ و برگ، برچسب ها، تزئینات ساختمان، کوه. اما پس از آن هیچ افزایش جزئیات در اشیاء متحرک مانند اتومبیل (و شماره پلاک) وجود ندارد. این بدان معناست که اپل نمونه برداری فوق العاده ای انجام می دهد، اما هنوز هم به نوعی محدود است.

البته این نمی تواند چیز دیگری باشد زیرا دوربین دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی Quad-Bayer است. می تواند مرکز را از تصویر ۴۸ مگاپیکسلی برش دهد یا خروجی ۱۲ مگاپیکسلی را فوق نمونه برداری کند. با قضاوت بر اساس کنتراست و محدوده دینامیکی، ما گمان می کنیم که این مورد دوم است.

داستان کوتاه – جزئیات بیشتری در عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی دیده می‌شود و فکر می‌کنیم ارزش آن را دارد که در این وضوح پیش‌فرض ذخیره کنید. به علاوه – تفاوت اندازه فایل حدود ۱ مگابایت تا ۱.۵ مگابایت افزایش در هر تصویر HEIF است (مثلاً از ۲.۵ مگابایت به ۳.۸ مگابایت).

عکس ها دقیق هستند و هیچ نویز قابل مشاهده ای وجود ندارد. تراز سفیدی به صورت نقطه‌ای است و بازنمایی رنگ‌ها مطابقت ۱:۱ با زندگی واقعی است. کنتراست عالی است، در حالی که محدوده دینامیکی به اندازه کافی گسترده است.

پردازش تصویر اپل برای مدتی طولانی ثابت مانده است – رنگ‌های فوق دقیق تا حدودی کم‌خون به نظر می‌رسند و الگوریتم آنها همچنان تمایل دارد تا با وضوح زیاد پیش برود.

نکته: اگر اجرای رنگ نیز مورد پسند شما نیست، فقط از یکی از سبک های عکاسی اضافی استفاده کنید – ما بلافاصله پس از اتمام بررسی، سبک اشباع تر را انتخاب کردیم. این فیلتری نیست که باید هر بار انتخاب کنید، بلکه یک رنگ از پیش تنظیم شده است که همیشه استفاده می شود مگر اینکه آن را تغییر دهید.

دوربین اصلی، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/5814s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/5814s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/10417s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/5814s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین اصلی، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/10417s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/7937s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/9009s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/7937s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین اصلی، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/7937s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/2959s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/10417s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین اصلی ۲۴ مگاپیکسل

و در اینجا چند عکس ۱۲ مگاپیکسلی با آیفون جدید گرفته شده است. اینها همان آشفتگی‌های روغنی بیش از حد تیز هستند که آیفون‌ها به عنوان عکس‌های پیشرو در کلاس ارائه می‌کنند. خوب، آنها نیستند. ما گمان می کنیم که اپل بالاخره متوجه این موضوع شد، و آن را با … سوپرنمونه برداری حل کرد. شعبده بازي.

دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/5814s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/5814s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/7092s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/7092s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل

اپل چند لحظه از ارائه تقریبا ۱ ساعته آیفون ۱۵ خود را به حالت های سفارشی ۲۸ میلی متری و ۳۵ میلی متری مدل های جدید پرو اختصاص داد. از نظر فنی، یک قسمت ۲۸ یا ۳۵ میلی‌متری برش خورده را از لنز اصلی ۲۴ میلی‌متری دریافت می‌کنید و آن را با وضوح ۲۴ مگاپیکسلی مشابه تصاویر ۲۴ میلی‌متری پیش‌فرض دریافت می‌کنید. اپل می گوید که با آیفون ۱۵ پرو، “مثل این است که هفت لنز حرفه ای در جیب خود داشته باشید”.

این یک ویژگی مناسب برای کسانی است که فاصله کانونی باریکتر از ۲۴ میلی متر را ترجیح می دهند. روی حالت ۱x در دوربین ضربه بزنید تا به ۲۸ میلی متر (۱.۲x) و یک بار دیگر به ۳۵ میلی متر (۱.۵x) بروید. حتی می‌توانید فاصله کانونی پیش‌فرض دوربین را انتخاب کنید که بسیار راحت است.

ما یک آزمایش کوچک در مورد این عملکرد جدید انجام دادیم. ما به صورت دستی از عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی ۲۴ میلی‌متری برش دادیم و با استفاده از روش نمونه‌برداری مجدد فتوشاپ Reserve Details 2.0 آنها را به ۲۴ مگاپیکسل ارتقا دادیم. با نگاهی کنار هم به نتایج، می‌توان گفت که تفاوت قابل‌توجهی بین شات ۲۸ میلی‌متری اپل و برش و کیفیت ساده ما وجود ندارد.

۲۸ میلی متر پیش فرض
برش دستی و سطح بالا

و در اینجا نمونه های ۲۸ میلی متری هستند.

دوربین اصلی 28 میلی‌متری، 24 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 80، 1/5814s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 28 میلی‌متری، 24 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 80، 1/5814s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 28 میلی‌متری، 24 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 80، 1/12346s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 28 میلی‌متری، 24 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 80، 1/10417s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین اصلی ۲۸ میلی متر، ۲۴ مگاپیکسل

این همان داستان با تصاویر ۳۵ میلی متری است.

دوربین اصلی 35 میلی‌متری، 24 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 80، 1/5814s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 35 میلی‌متری، 24 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 80، 1/5814s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 35 میلی‌متری، 24 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 80، 1/12346s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 35 میلی‌متری، 24 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 80، 1/10417s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین اصلی ۳۵ میلی متر، ۲۴ مگاپیکسل

سنسور ۴۸ مگاپیکسلی به اپل این امکان را می دهد که با برش از مرکز تصویر ۴۸ مگاپیکسلی، زوم بدون افت ۲ برابری ارائه دهد. آنها همیشه در ۱۲ مگاپیکسل ذخیره می شوند، بدون توجه به وضوح انتخاب شده برای دوربین اصلی.

عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابر بسیار خوب هستند – جزئیات کافی است و بیش از حد واضح نیست، کنتراست بالا و دامنه دینامیکی گسترده است. رنگ ها با خروجی استاندارد مطابقت دارند.

ما می‌توانیم آثاری از سوپرنمونه‌برداری را ببینیم که در شاخ و برگ‌ها آشکارتر بود، اما برای همه مقاصد – این عکس‌ها زوم ۲ برابری جامد هستند.

دوربین اصلی 2x زوم 48 میلی متر، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 64، 1/4608s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2x زوم 48 میلی متر، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 64، 1/4608s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2x زوم 48 میلی متر، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/15385s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2x زوم 48mm، 12MP - f/1.8، ISO 64، 1/7937s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین اصلی 2x زوم 48 میلی متر، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 64، 1/12500s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2x زوم 48mm، 12MP - f/1.8، ISO 64، 1/7092s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2x زوم 48 میلی متر، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 64، 1/822s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2x زوم 48mm، 12MP - f/1.8، ISO 64، 1/3802s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین اصلی 2x زوم 48mm، 12MP - f/1.8، ISO 64، 1/10526s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2x زوم 48 میلی متر، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 64، 1/5814s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2x زوم 48mm، 12MP - f/1.8، ISO 64، 1/2252s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2x زوم 48 میلی متر، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 64، 1/12500s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین اصلی ۲x زوم ۴۸mm، ۱۲MP

برخی از خوانندگان ما برای عکس‌های بزرگ‌نمایی ۳ برابری درخواست کردند، زیرا تفاوت بین ۲x و ۵x آنقدرها کم نیست. و آنها یک نکته دارند.

متأسفانه، عکس‌های زوم‌شده ۳ برابری به وضوح فاقد جزئیات هستند زیرا برش و ارتقاء بیش از ۲ برابر آشکار می‌شود. هیچ جادوی اپل در اینجا وجود ندارد، فقط یک زوم دیجیتال ساده است.

دوربین اصلی 3x زوم، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 64، 1/3610s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 3x زوم، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 64، 1/5376s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 3x زوم، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/10526s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 3x زوم، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 64، 1/6410s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین اصلی ۳ برابر زوم، ۱۲ مگاپیکسل

در نهایت، اجازه دهید به چند عکس ۴۸ مگاپیکسلی نگاه کنیم. با نگاهی به آنها، جزئیاتی را دیدیم که در تصاویر ۲۴ مگاپیکسلی قابل مشاهده نبودند، به این معنی که آنها می توانند ارزش زیادی داشته باشند، به خصوص اگر با فرمت RAW عکسبرداری شوند. واضح است که آنها با وضوح کامل آنقدر دقیق نیستند و به شدت بیش از حد تیز شده اند.

دوربین اصلی، 48 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 100، 1/7092s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی، 48 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 100، 1/7092s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی، 48 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 100، 1/9009s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی، 48 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 100، 1/12346s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل

دوربین تله فوتو جدید ۵x عکس‌های بسیار خوبی را ذخیره می‌کند – جزئیات تفکیک‌شده بسیار زیاد است، حتی اگر چشمگیر نباشد، نویز کم است و وضوح کاملاً مناسب است. بقیه ویژگی ها با آنچه دوربین اصلی ارائه می دهد مطابقت دارد – کنتراست عالی، محدوده دینامیکی واقعی و رنگ های دقیق.

دوربین تله فوتو 5x، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 50، 1/1318s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین تله فوتو 5x، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 50، 1/1613s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین تله فوتو 5x، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 50، 1/2817s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین تله فوتو 5x، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 50، 1/3344s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین تله فوتو 5x، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 50، 1/3891s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین تله فوتو 5x، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 50، 1/1395s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین تله فوتو 5x، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 50، 1/436s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین تله فوتو 5x، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 50، 1/860s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین تله فوتو 5x، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 50، 1/1318s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین تله فوتو 5x، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 50، 1/1969 - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین تله فوتو 5x، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 50، 1/581s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین تله فوتو 5x، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 64، 1/4975s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین تله فوتو ۵x، ۱۲ مگاپیکسل

و در اینجا چند عکس با زوم ۱۰ برابر وجود دارد. مطمئناً آن‌ها در سطح S23 Ultra 10x نیستند، اما ما گمان می‌کنیم که اپل در اینجا نیز سوپرنمونه‌برداری انجام می‌دهد، زیرا آن عکس‌ها جزئیات بیشتری نسبت به یک برش ساده و سطح بالا نشان می‌دهند. بنابراین، در صورت نیاز، آیفون ۱۵ پرو مکس عکس های زوم شده بیش از ۵ برابر را با کیفیت خوب ارائه می دهد.

زوم 10 برابری با تله، 12 مگاپیکسل - بررسی اپل آیفون 15 پرو مکس زوم 10 برابری با تله، 12 مگاپیکسل - بررسی اپل آیفون 15 پرو مکس زوم 10 برابری با تله، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 50، 1/4651s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
زوم ۱۰ برابر با تله، ۱۲ مگاپیکسل

عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی از دوربین فوق عریض یکی از بهترین عکس‌هایی است که از چنین دوربینی دیده‌ایم، اگرچه بهترین نیستند. آنها جزئیات با وضوح بالا و نمایش و وضوح فوق العاده گوشه را ارائه می دهند، اما جزئیات با فرکانس بالا آنها مانند شاخ و برگ یک آشفتگی داغ و بیش از حد تیز شده است.

به غیر از آن، عکس های فوق عریض با نویز کم، کنتراست بالا و محدوده دینامیکی خوب و همچنین رنگ های دقیق کاملاً قابل نمایش هستند.

دوربین فوق عریض، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 40، 1/2208s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین فوق عریض، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/2273s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین فوق عریض، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/3906s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین فوق عریض، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/2494s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین فوق عریض، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/3906s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین فوق عریض، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/2674s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین فوق عریض، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 40، 1/464s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین فوق عریض، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/2415s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین فوق عریض، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/2985s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین فوق عریض، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/2415s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین فوق عریض، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/1006s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین فوق عریض، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/3717s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین فوق عریض، ۱۲ مگاپیکسل

دوربین فوق عریض همچنین از فوکوس خودکار دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند، که وقتی می‌خواهید عکس‌های ماکرو از فاصله ۳ تا ۴ سانتی‌متری بگیرید، بسیار مفید است. به محض اینکه واقعاً به یک سوژه نزدیک شدید، دوربین می تواند به طور خودکار به حالت ماکرو سوئیچ کند، اما با میدان دید مطابق با دوربین اصلی خواهد بود. این به این معنی است که برش داده می شود و سپس ارتقاء می یابد. به همین دلیل است که ترجیح می دهیم فقط به دوربین UW سوئیچ کنیم و این کار را خودمان انجام دهیم.

عکس های ماکرو که با دوربین فوق عریض گرفتیم عالی هستند – سوژه روی فوکوس بسیار خوب ارائه می شود – جزئیات، شارپ و رنگارنگ. کنتراست بین این عکس‌ها عالی است و محدوده دینامیکی آن به‌طور قابل ستایش گسترده است. رنگ های این نمای نزدیک به طرز شگفت انگیزی دوست داشتنی هستند.

ماکرو با دوربین UW، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 40، 1/440s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max ماکرو با دوربین UW، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/1536s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max ماکرو با دوربین UW، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 40، 1/615s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max ماکرو با دوربین UW، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 50، 1/1567s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
ماکرو با دوربین UW، ۱۲ مگاپیکسل

عکس های سلفی

آیفون ۱۵ پرو مکس دارای همان دوربین سلفی است که اپل سال گذشته معرفی کرد – سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۲۳ میلی‌متری f/1.9 OIS و فوکوس خودکار. دوربین همچنان دو تنظیمات FoV را در منظره یاب ارائه می‌دهد – برش ۷ مگاپیکسلی با زوم کمی که معادل میدان دید ۳۰ میلی‌متری است و حالت کامل ۱۲ مگاپیکسلی که دارای فو وی معادل ۲۳ میلی‌متر است.

اگر گوشی را در جهت عمودی نگه دارید، سلفی‌ها به ۷ مگاپیکسل برش داده می‌شوند تا کادربندی محکم‌تری ارائه کنند، اما گوشی را به صورت افقی بچرخانید، و با تغییر خودکار گوشی به حالت گسترده‌تر ۱۲ مگاپیکسلی، بخش بیشتری از صحنه را دریافت می‌کنید. همچنین می توانید با ضربه زدن بر روی فلش های نزدیک دکمه شاتر، بین این دو حالت به صورت دستی جابجا شوید.

سلفی‌های ۱۲ مگاپیکسلی که در آیفون گرفته‌ایم فوق‌العاده هستند – جزئیات زیاد است، هیچ نویز وجود ندارد، رنگ‌ها دوست‌داشتنی هستند و کنتراست نیز همینطور است، در حالی که محدوده دینامیکی کافی است و بیش از حد نیست.

پردازش اپل یک بار دیگر خود واقعی خود را نشان می دهد زیرا برخی از ویژگی های صورت با وضوح و بهبود میکروکنتراست کمی بیش از حد برجسته می شوند. در حالی که ما طرفدار الگوریتم‌های صاف‌کننده پوست مورد استفاده برندهای دیگر نیستیم، اما به نظر می‌رسد اپل دقیقاً در طرف مقابل طیف قرار دارد که چندان هم دوست‌داشتنی نیست.

سلفی‌ها، 12 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 25، 1/563s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max سلفی 12 مگاپیکسلی - f/1.9، ISO 25، 1/491s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max سلفی 12 مگاپیکسلی - f/1.9، ISO 20، 1/122s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
سلفی‌ها، 12 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 25، 1/702s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max سلفی 12 مگاپیکسلی - f/1.9، ISO 25، 1/750s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max سلفی‌ها، 12 مگاپیکسل - f/1.9، ISO 25، 1/702s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
سلفی، ۱۲ مگاپیکسل

پرتره ها

آیفون ۱۵ پرو مکس به طور پیش فرض دارای ۲ برابر پرتره است، اما گزینه های ۱x و ۵x نیز دارید. فاصله کانونی ۴۸ میلی‌متری شبیه‌سازی‌شده برای چنین عکس‌هایی عالی است، اما لنز ۱۲۰ میلی‌متری f/2.8 طبیعی باید عکس‌های عالی ارائه دهد.

بیایید با عکس های پیش فرض ۲x شروع کنیم. آنها در ۱۲ مگاپیکسل ذخیره شده اند و به نظر عالی هستند – دقت جداسازی سوژه چشمگیر است، تاری شبیه سازی شده فوق العاده قانع کننده است، رنگ ها دوست داشتنی هستند، محدوده دینامیکی گسترده است.

فقط این است که وقتی ۱۰۰% زوم می کنید، می بینید که شخص آنقدرها جزئیات ندارد و وضوح متوسطی در سراسر صفحه دارد.

پرتره‌های پیش‌فرض با زوم 2 برابر، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 64، 1/3817s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max پرتره‌های پیش‌فرض با زوم 2 برابر، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 64، 1/5376s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max پرتره‌های پیش‌فرض با زوم 2 برابر، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 64، 1/639s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
پرتره‌های پیش‌فرض با زوم 2 برابر، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 125، 1/60s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max پرتره‌های پیش‌فرض با زوم 2 برابر، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 100، 1/101s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max پرتره‌های پیش‌فرض با زوم 2 برابر، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 125، 1/60s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
پرتره‌های پیش‌فرض با زوم ۲ برابر، ۱۲ مگاپیکسل

عکس‌های ۱x در ۲۴ مگاپیکسل ذخیره می‌شوند و در حالی که میدان دید وسیع‌تری را ارائه می‌دهند، جزئیات دقیق‌تری را ارائه نمی‌دهند. آن‌ها هنوز هم عکس‌های محکمی هستند و از بهترین‌هایی هستند که دیده‌ایم.

1x پرتره، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/4950s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max 1x پرتره، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/9009s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max 1x پرتره، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/792s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
1x پرتره، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 200، 1/94s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max 1x پرتره، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 100، 1/121s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max 1x پرتره، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 200، 1/93s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
۱ برابر پرتره، ۱۲ مگاپیکسل

در نهایت، بیایید پرتره های بزرگنمایی شده ۵ برابر را بررسی کنیم. برای عکاسی از آن‌ها مجبور شدیم ۱ متر فاصله بگیریم و قبول داریم که عکس‌برداری آن‌قدرها هم راحت نیست. سپس دوباره، آنها به سادگی خیره کننده هستند! همه چیز در اینجا عالی است – ارائه سوژه، جزئیات، وضوح، رنگ ها، ویژگی های چهره. همین امر در مورد پس‌زمینه و تاری نیز صدق می‌کند – همه چیز چشمگیر به نظر می‌رسد. و محدوده دینامیکی جهانی و کنتراست نیز شایسته ستایش است.

رنگ‌ها دقیق هستند اما نه چندان زنده، بنابراین اگر می‌خواهید رنگ‌های اشباع‌تری داشته باشید، فقط یک سبک عکاسی خاص تنظیم کنید.

5 برابر پرتره، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 50، 1/1206s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max 5 برابر پرتره، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 50، 1/1773s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max 5 برابر پرتره، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 50، 1/104s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
5 برابر پرتره، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 400، 1/60s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max 5 برابر پرتره، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 250، 1/76s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max 5 برابر پرتره، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 320، 1/60s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
۵ برابر پرتره، ۱۲ مگاپیکسل

کیفیت عکس در نور کم

نحوه عملکرد حالت شب اپل بدون تغییر باقی می ماند – در صحنه های کم نور به طور خودکار فعال می شود و معمولاً نوردهی ۱ ثانیه را برای دوربین اصلی و ۲s-3s را برای بقیه انتخاب می کند. می توانید زمان نوردهی متفاوتی را انتخاب کنید یا حالت شب را غیرفعال کنید. پس از غیرفعال شدن، تا زمانی که آن را فعال نکنید یا برنامه دوربین را مجددا راه اندازی کنید، به همین شکل باقی می ماند.

عکس‌های حالت شب همیشه با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ذخیره می‌شوند و همینطور عکس‌های با زوم ۲ برابر، همانطور که ما ایجاد کردیم. تنها راه برای گرفتن عکس ۲۴ مگاپیکسلی در شب، غیرفعال کردن حالت شب است.

اولین مجموعه عکس‌هایی که در زیر به شما ارائه می‌دهیم در حالت خودکار گرفته شده‌اند، و برای اکثر آنها، الگوریتم زمان نوردهی ۱ ثانیه را انتخاب کرده است. فقط اولین و آخرین عکس بدون NM گرفته شده است.

عکس‌های (خودکار) دوربین اصلی چشمگیر هستند. آنهایی که با حالت شب عکس گرفته شده اند کمی روشن تر از واقعیت هستند، اما قطعاً بیش از حد نیستند. عکس ها با جزئیات فراوان هستند، هیچ نویز وجود ندارد، وضوح بالا است.

نوردهی در سراسر صفحه بسیار عالی است، محدوده دینامیکی با سایه های گاهی روشن واقع گرایانه است، و نمایش رنگ و اشباع رنگ زنده و دوست داشتنی است.

دوربین اصلی خودکار، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 800، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی خودکار، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 2000، 1/9s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی خودکار، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 2000، 1/9s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی خودکار، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1250، 1/9s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین اصلی خودکار، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 2000، 1/5s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی خودکار، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1600، 1/5s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی خودکار، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1000، 1/10s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی خودکار، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1250، 1/30s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین اصلی خودکار، ۲۴ مگاپیکسل

عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی واقعی‌تر به نظر می‌رسند، با رنگ سردتر، نوردهی کلی تیره‌تر و سایه‌های تیره‌تر و کنتراست کمتر. هنوز جزئیات زیادی وجود دارد، و در حالی که سروصدا وجود دارد، مانعی ندارد.

دوربین اصلی Night OFF, 24MP - f/1.8, ISO 5000, 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی Night OFF, 24MP - f/1.8, ISO 3200, 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی Night OFF، 24MP - f/1.8، ISO 2500، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی Night OFF, 24MP - f/1.8, ISO 8000, 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین اصلی Night OFF, 24MP

عکس‌های خودکاری که با زوم ۲ برابری گرفته‌ایم چشمگیر هستند – جزئیات آن‌ها، در واقع، جزیی‌تر و واضح‌تر از هر دوربین تله‌فوتوی ۲ برابری است که امروزه به شما ارائه می‌دهد. آنها بدون نویز هستند، کنتراست بالا است، محدوده دینامیکی (سایه های عمیق تر برخی از نقاط برجسته است، اما نه بسیاری از نقاط برجسته)، و رنگ ها فوق العاده هستند.

دوربین اصلی 2x زوم خودکار، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 640، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2x زوم خودکار، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 640، 1/2s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2x زوم خودکار، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 400، 1/2s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2x زوم خودکار، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1000، 1/5s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین اصلی 2x زوم خودکار، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1000، 1/2s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2x زوم خودکار، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 500، 1/5s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2x زوم خودکار، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1000، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2x زوم خودکار، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 800، 1/18s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین اصلی ۲ برابر زوم خودکار، ۱۲ مگاپیکسل

اگر از حالت شب انصراف دهید، می‌توانید محدوده دینامیکی گسترده‌تر، ظاهر واقعی‌تر و رنگ‌ها را برای عکس‌های با زوم ۲ برابری دریافت کنید. اما این کار جزئیات حل شده و وضوح را کاهش می دهد.

دوربین اصلی 2 برابر زوم شب خاموش، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1600، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2 برابر زوم شب خاموش، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 3200، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2x زوم شب خاموش، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 8000، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین اصلی 2 برابر زوم شب خاموش، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 1000، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین اصلی ۲ برابر زوم شب خاموش، ۱۲ مگاپیکسل

دوربین تله فوتو ۵x عکس های شگفت انگیزی در شب می گیرد! ترجیح می‌دهد با حالت شب (حدود ۲ تا ۳ ثانیه) عکاسی کند و تصاویر با جزئیات زیاد، وضوح فوق‌العاده، نویز کم، نمایش رنگ عالی، کنتراست بالا و محدوده دینامیکی رضایت‌بخش کاملاً چشمگیر هستند.

اینها برخی از بهترین عکس های شبانه با زوم ۵ برابری هستند که یک گوشی می تواند در سال ۲۰۲۳ بگیرد.

دوربین تله با زوم خودکار 5 برابر، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 1600، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین تله با زوم خودکار 5 برابر، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 3200، 1/4s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین تله با زوم خودکار 5 برابر، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 1600، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین تله با زوم خودکار 5 برابر، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 1250، 1/8s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین تله با زوم خودکار 5 برابر، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 2500، 1/2s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین تله با زوم خودکار 5 برابر، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 1250، 1/8s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین تله با زوم خودکار 5 برابر، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 1600، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین تله با زوم خودکار 5 برابر، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 2000، 1/18s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین تله با زوم خودکار ۵ برابر، ۱۲ مگاپیکسل

انصراف از حالت شب اغلب منجر به زوم دیجیتال ۵ برابر با دوربین اصلی می شود. ما فقط سه عکس واقعی بدون حالت شب از دوربین تله گرفتیم. آنها هنوز به اندازه کافی دقیق و دقیق هستند و واقعی تر به نظر می رسند. آنها کمی پر سر و صداتر و تیره تر از حالت شب هستند و اشباع رنگ طبیعی بیشتری دارند.

دوربین تله شب خاموش، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 3200، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین تله شب خاموش، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 2500، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین تله شب خاموش، 12 مگاپیکسل - f/2.8، ISO 1250، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین تله شب خاموش، ۱۲ مگاپیکسل

دوربین فوق عریض عکس‌های خودکار عالی را ارائه می‌کند – آنها روشن، دقیق و با وضوح متعادل، با نویز تمیز شده اما نه خیلی خشن، و با اشباع رنگ عالی و کنتراست بالا هستند.

دوربین فوق عریض خودکار، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 1600، 1/8s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین فوق عریض خودکار، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 1250، 1/8s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین فوق عریض خودکار، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 3200، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین فوق عریض خودکار، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 2500، 1/4s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین فوق عریض خودکار، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 3200، 1/4s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین فوق عریض خودکار، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 1600، 1/10s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین فوق عریض خودکار، 12 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 1600، 1/30s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین فوق عریض خودکار، ۱۲ مگاپیکسل

انصراف از حالت شب توصیه نمی‌شود، زیرا عکس‌ها تیره‌تر، ملایم‌تر و پر سر و صداتر و با رنگ‌های کسل‌کننده هستند. آنها هنوز هم بسیار قابل استفاده هستند اما نسبتاً متوسط ​​هستند.

دوربین Ultrawide Night OFF، 12MP - f/2.2، ISO 1250، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین Ultrawide Night OFF، 12MP - f/2.2، ISO 3200، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین Ultrawide Night OFF، 12MP - f/2.2، ISO 3200، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max دوربین Ultrawide Night OFF، 12MP - f/2.2، ISO 3200، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین Ultrawide Night OFF، ۱۲MP

و در اینجا نحوه عملکرد دوربین اصلی در مقابل رقبا در پایگاه داده گسترده مقایسه عکس ما آمده است.

ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
iPhone 15 Pro Max در مقابل iPhone 14 Pro Max و Galaxy S23 Ultra در ابزار مقایسه عکس ما

فیلم برداری

آیفون ۱۵ پرو مکس می تواند با هر چهار دوربین خود تا ۴K60 ویدیو ضبط کند. ۴K24 نیز در سراسر صفحه موجود است اگر به دنبال یک نگاه سینمایی بیشتر هستید. همه ویدیوها از تثبیت‌سازی پیشرو در کلاس بهره می‌برند – اپل این تثبیت‌کننده ویدیوی سینمایی را می‌نامد (به‌طور پیش‌فرض، تثبیت‌کننده پیشرفته روشن است). گزینه‌های آهسته حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰p در ۲۴۰ فریم بر ثانیه هستند.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

حالت اکشن وجود دارد – از دوربین فوق عریض با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه استفاده می کند. به شدت از فیلم‌های ۴K جدا می‌شود (به همین دلیل رزولوشن ۲.۸K است) و ویدیوی فوق‌العاده روان و تثبیت‌شده فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. این دوربین برای همه دوربین‌های پشتی در دسترس است و می‌توان آن را با هر رزولوشن و نرخ فریمی فیلم‌برداری کرد، اما همانطور که اشاره کردیم، سخت‌افزار اصلی آن دوربین اولتراواید با سرعت ۲.۸K@60fps است.

آیفون ۱۵ پرو مکس از حالت سینمایی (فوکوس رک) تا ۴K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می کند.

اگر فیلم ها را روی هارد USB 3 خارجی دانلود کنید، اکنون می توانید ProRes را با کیفیت ۴K60 بگیرید. پشتیبانی از رمزگذاری ورود به سیستم نیز وجود دارد. و گزینه ای برای فیلم برداری فضایی وجود خواهد داشت، بنابراین می توانید ویدیوهای آیفون خود را به صورت سه بعدی در Apple Vision Pro پخش کنید.

می‌توانید ویدیوهای HDR را مستقیماً با فرمت Dolby Vision تا همان حداکثر ۴K60 ضبط کنید. شما می توانید این فیلم ها را در حال حرکت بر روی گوشی خود ویرایش کنید. می توانید آنها را در YouTube یا هر پلتفرم محبوب دیگری آپلود کنید یا حتی برای دوستان خود ارسال کنید. اطلاعات Dolby Vision خارج از جریان ویدیو ذخیره می شود، بنابراین ویدیو برای هر پخش کننده/صفحه غیر HDR عادی به نظر می رسد و در هر پخش کننده و صفحه نمایش سازگار با Dolby Vision رنگ تقویت می شود.

شما همچنین می توانید بین رمزگذارهای ویدیویی H.265 HEVC و H.264 انتخاب کنید. حالت با کارایی بالا از H.265 استفاده می‌کند و برای فیلم‌های ۴K60 و HDR اجباری است، در حالی که حالت سازگارتر (H.264) پخش آسان‌تری را در دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کند.

آیفون ۱۵ پرو مکس، درست مانند آیفون های قبلی، صدای استریو گسترده ای را برای فیلم ها با سرعت ۱۹۲ کیلوبیت بر ثانیه ضبط می کند.

قبل از شروع، می‌خواهیم دوربین فیلمبرداری آیفون را به خاطر فیلم‌برداری ۳۰ فریم بر ثانیه و ۶۰ فریم بر ثانیه در تمام رزولوشن‌ها تحسین کنیم. و حتی با وجود تثبیت‌کننده الکترونیکی همیشه روشن، که معمولا ویدیوهای دیگر را نرم می‌کند، آیفون‌ها همچنان کیفیت ویدیویی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند.

کیفیت ویدیو در روز

همه ویدیوهای ۴K از هر چهار دوربین به سادگی برجسته هستند. جزئیات حل شده فراوان است، وضوح فوق العاده است، هیچ نویز وجود ندارد، محدوده دینامیکی فوق العاده گسترده است، رنگ ها دقیق هستند، پردازش متعادل است و همه چیز طبیعی به نظر می رسد، و هیچ وضوح بیش از حد وجود ندارد.

علاوه بر این، ویدیوهای با زوم ۲ برابری تقریباً همان سطح از جزئیات و وضوح را ارائه می دهند، در حالی که ویدیوهای فوق عریض با وضوح خیره کننده در گوشه ها تحت تأثیر قرار می گیرند.

 

 

 

تله‌فوتو و سلفی‌های ۵ برابری نیز مانند بقیه فوق‌العاده زیبا هستند، حتی اگر کیفیت هر پیکسل آن‌ها کمی پایین‌تر از بقیه باشد (به هر حال آنها سنسورهای کوچک‌تری دارند).

 

 

کیفیت فیلمبرداری در نور کم

فیلمبرداری در نور کم از دوربین اصلی بسیار خوب است، با جزئیات تفکیک شده کافی، نویز کم (در صورت وجود)، وضوح طبیعی و نوردهی خوب. اشباع رنگ عالی، کنتراست بالا، و محدوده دینامیکی واقع گرایانه است.

 

ویدئوهای ۲x نرمتر و پر سر و صداتر هستند اما هنوز کاملا قابل استفاده هستند، با کنتراست خوب و رنگهای اشباع شده دلپذیر.

 

ویدیوهای بزرگنمایی شده در شب ۵ برابر بسیار نرم هستند زیرا برنامه دوربین اغلب از دوربین اصلی جدا می شود. آنها قابل استفاده هستند، اگرچه می توانند بهتر باشند.

 

دوربین فوق عریض نیز کلیپ های بسیار خوبی را ذخیره می کند. آنها جزئیات بالاتر از حد انتظار و وضوح خوبی دارند و کاهش صدای ملایم تر ممکن است کمک کند. رنگ ها اشباع شده و واقع گرایانه هستند و کنتراست بدون آسیب رساندن به محدوده دینامیکی خوب بالا نگه داشته می شود.

 

و در اینجا برداشت های صفحه نمایش از هر ویدیو است. بیایید با کلیپ های روز شروع کنیم.

1x - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max 2x - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
5x - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max بررسی Ultrawide - Apple iPhone 15 Pro Max
۱x • ۲x • ۵x • فوق عریض

اینها اسکرین شات های کم نور هستند.

1x - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max 2x - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
5x - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max بررسی Ultrawide - Apple iPhone 15 Pro Max
۱x • ۲x • ۵x • فوق عریض

و آخرین مورد از دوربین سلفی است.

دوربین سلفی - بررسی Apple iPhone 15 Pro Max
دوربین سلفی

پایدارسازی

خواه دوربین اصلی، فوق عریض یا سلفی باشد – تثبیت کننده سینمایی به راحتی در کلاس پیشرو است.

 

 

دوربین تله فوتو ۵x تثبیت‌کننده خوبی را ارائه می‌کند – این تصویربردار قرار نبود در هنگام راه رفتن استفاده شود، اما پانینگ مطمئنا عالی است.

 

در اینجا نحوه مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با سایر دستگاه های موجود در پایگاه داده گسترده مقایسه ویدیویی ما آمده است.

ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو
iPhone 15 Pro Max در برابر iPhone 14 Pro Max و Galaxy S23 Ultra در ابزار مقایسه ویدیوی ما

نتیجه

اوه، پس آیفون. این عبارت آیفون جدید را به بهترین شکل توصیف می کند. این بدون شک بهترین آیفونی است که اپل تا به حال ساخته است. آخرین مدل دارای یک تراشه جدید، یک پورت اتصال و ویژگی‌های جدید، یک دوربین زوم کاملاً جدید و یک ساختار تیتانیوم متفاوت برای بدنه سبک‌تر و محکم‌تر است.

همچنین بسیاری از موارد مشابه را حفظ می کند – صفحه نمایش یکسان، بلندگوهای مشابه، باتری مشابه، دوربین سلفی یکسان، همان iOS. اکثر این ویژگی‌ها قبلاً به اوج خود رسیده‌اند، و طبیعی است که به‌جای جهش‌های نسلی، شاهد بهبودهای کوچک‌تر و افزایشی باشیم.

مکس جدید و مکس قدیمیمکس جدید و مکس قدیمی

عرضه آیفون ۱۵ پرو مکس فرصتی عالی برای خرید آیفون ۱۴ پرو مکس ارزان تر است. ممکن است دوربین ۵x نداشته باشد و ردیابی اشعه ممکن است در سطح سخت افزاری نباشد، اما این برای اکثر افراد مهم نخواهد بود. و ما دلیل دیگری برای در نظر گرفتن آن به شما ارائه می دهیم – به نظر می رسد برتر باشد.

البته، اگر Max برای شما خیلی بزرگ است، پس پرو معمولی وجود دارد، یک گوشی هوشمند تقریباً یکسان با Max اما کوچکتر، و دوربین زوم آن با بزرگنمایی ۳ برابری حداکثر می شود.

اپل آیفون 14 پرو مکس اپل آیفون 15 پرو
Apple iPhone 14 Pro Max • Apple iPhone 15 Pro

بیرون از باغ دیواری اپل دنیایی از گوشی های هوشمند توانمند و نوآور است. Galaxy Z Fold5 و Z Flip5 تاشوهای فوق‌العاده‌ای هستند – اولی برای کاربران قدرتمند مناسب است، دومی – برای کسانی که می‌خواهند جیب‌بندی عالی داشته باشند. Xiaomi 13 Ultra بهترین دوربین گوشی است، در حالی که Sony Xperia 1 V قابل تنظیم ترین فیلمبرداری را در تلفن هوشمند ارائه می دهد.

Samsung Galaxy Z Fold5 Samsung Galaxy Z Flip5 شیائومی 13 اولترا Sony Xperia 1 V
Samsung Galaxy Z Fold5 • Samsung Galaxy Z Flip5 • Xiaomi 13 Ultra • Sony Xperia 1 V

حکم ما

شما اپل آیفون ۱۵ پرو مکس را برای قاب تیتانیومی آن نخواهید گرفت. دوربین تله فوتو ۵ برابر و پورت USB-C آن نیز ویژگی‌هایی نیستند که میلیون‌ها نفر بفروشند. در مورد پردازنده گرافیکی سطح کنسول، استفاده کامل از آن توسط گرافیک بازی های موبایل زمان می برد.

پس چرا آیفون ۱۵ پرو مکس را تهیه کنیم؟

تیتانیوم سفید و طبیعیتیتانیوم سفید و طبیعی

آیفون ۱۵ پرو مکس به دلیل تجربه کاربری کامل، طراحی مجلل، خدمات و گارانتی ممتاز، iOS ساعتی، و تجربه دوربین همه کاره با عکس‌های عالی و ویدیوهای استثنایی، ارزش دریافت آن را دارد. و هزار چیز کوچک دیگر که نمی توانیم در این حکم بگنجانیم.

ما شک داریم که بسیاری از کاربران آیفون ۱۴ پرو/مکس فوراً آن را ارتقا دهند زیرا بهبودهای سخت افزاری عمدتاً تدریجی هستند. اما این یک به روز رسانی قابل توجه نسبت به ۱۳ پرو مکس و یک بازسازی اساسی نسبت به ۱۲ پرو مکس است.

یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها فیلمبرداران را هدف قرار می‌دهد و در رادار توده‌ها قرار خواهد گرفت. ما در مورد ضبط ویدیوهای ۴K60 ProRes مستقیماً روی یک درایو SSD خارجی یا کارت حافظه صحبت می کنیم، که ممکن است موارد استفاده و گردش کاری را باز کند که قبلاً هرگز امکان پذیر نبوده است.

مدل جدید به بسیاری از وعده‌های خود عمل می‌کند، حتی آنهایی که به دقت بیان شده‌اند مانند بهبود عملکرد. تنها موضوع بالقوه ای که تاکنون غیرقابل پیش بینی است مدیریت حرارتی است. گزارش‌هایی مبنی بر گرمای بیش از حد و/یا دریچه گاز شدید وجود دارد، اگرچه نمی‌توانیم چیپست و داغ شدن بیش از حد شارژ را تکرار کنیم. که البته به این معنی نیست که آنها وجود ندارند.

اپل هرگز کاربران گوشی های هوشمند هوشمند را با آیفون هدف قرار نداده است و در عوض پایگاه بزرگ آنها را با کیفیت ثابت، سطح بالایی از خدمات و راحتی و (برخی) ویژگی های حرفه ای به دست آورده است. و این فرمول هنوز کار می کند، بهتر از همیشه اگر از ما بپرسید.

بنابراین، آیا باید آیفون جدید را تهیه کنید؟ این بهترین آیفونی است که تا کنون ساخته شده است. دارای طراحی خیره کننده، صفحه نمایش فوق العاده، عملکرد عالی، بلندگوهای چشمگیر، دوربین های درجه یک با عکس های خوب و کیفیت فیلم های کلاس برتر، عمر باتری طولانی و دوست داشتنی اگر iOS عجیب و غریب باشد.

و حتی اگر مشکل بالقوه ای در عملکرد و برخی نقص های پردازش تصویر وجود داشته باشد، همچنان در بین بهترین گوشی های هوشمند موجود در بازار در حال حاضر باقی می ماند.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

بله، آیفون ۱۵ پرو مکس ارزش این را دارد که در جیب خود داشته باشید – بهترین چیزی را که اپل در سال ۲۰۲۳ ارائه کرده است ترکیب می کند و همه آن واقعاً خوب کار می کند. و اگر این کار را نکرد، اپل به هر طریقی آن را برطرف خواهد کرد. آیا این بهترین گوشی موجود است؟ نه احتمالا؟ آره! بستگی به این دارد که چه کسی هستید و به دنبال چه هستید. اگر به دنبال تجربه نهایی اپل هستید، ۱۰۰٪ بله است.

طرفداران

  • طراحی بدیع و اکنون سبک تر، مقاوم در برابر آب تا عمق ۶ متر.
  • OLED برجسته، فوق العاده روشن، دقیق رنگ، Dolby Vision.
  • عمر باتری عالی.
  • بلندی بلندگوی عالی، تعادل، کیفیت صدا.
  • عملکرد درجه یک.
  • اتصال ارتقا یافته در سراسر تخته، UWB2 نیز.
  • ضبط و تثبیت ویدیوی پیشرو در کلاس، حالت های حرفه ای چشمگیر.
  • عکس های فوق العاده در روز و شب از همه دوربین ها.
  • USB-C اینجاست و ما آن را دوست داریم.
  • هر آیفون با حداقل پنج سال به روز رسانی iOS عرضه می شود.
  • بهترین آیفونی که تا کنون ساخته شده است!

منفی

  • بسیار گران تر از جایگزین های اندروید مربوطه.
  • بدون شارژر در جعبه، و شارژ به خصوص سریع نیست.
  • محدودیت‌های iOS اپل می‌تواند برای تازه واردان به اکوسیستم آزاردهنده باشد.
  • GPU در حالت بارگذاری تا ۵۰ درصد از حداکثر عملکرد خود را کاهش می دهد.
  • پردازش عکس می‌تواند گاهی از وضوح کمتر بهره ببرد.
  • طبق گزارشات، شیشه عقب بسیار بیشتر از قبل مستعد شکستگی است.

 

 

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من