وبلاگ

بررسی آیفون ۱۵ پرو اپل

معرفی

هرازگاهی، اپل شما را مجبور می‌کند تا زمانی که برای «بهترین آیفون تا کنون» امسال بیرون آمده‌اید، بین ابعادی بیش از اندازه یکی را انتخاب کنید – مواردی وجود داشته است که Max در آن خط، Pro معمولی را یکی می‌کند. مشخصات دوربین این مورد در مورد آیفون ۱۵ پرو است که فقط دوربین تله فوتو متوسطی دارد و دسترسی طولانی‌تری به پرو مکس ندارد.

اما، واقعا – آیا ۳x در مقابل ۵x یک دنیا تفاوت ایجاد می کند؟ مخصوصاً در مورد آیفون‌ها، جایی که اپل تمام تلاش خود را می‌کند تا تجربه را در یک نسل و همچنین از نسلی به نسل بعدی استاندارد کند؟ ما فکر نمی‌کنیم، حداقل به خاطر این منتقد که یک Pro را به جای Pro Max انتخاب کرده است.

در غیر این صورت، ۱۵ پرو در تمام بخش‌های کلیدی دیگر همانند ۱۵ پرو مکس رفتار می‌کند – مانند تیتانیوم در قاب که آن را بسیار سبک‌تر از مدل سال گذشته می‌کند. در واقع، این شاید حتی بیشتر از یک پیشرفت مهم در مدل کوچکتر باشد، و اکنون آن را به گزینه ای مناسب تر برای کسانی که به دنبال یک آیفون پرو جیبی هستند تبدیل می کند.

به طور طبیعی، ارتقاء چیپست نیز بخشی از تغییرات نسلی است و در آنجا پرو به همان Pro Max Pro Max است، البته – A17 Pro 3 نانومتری تجهیزات استاندارد است. وضعیت فضای ذخیره سازی کاملاً اینطور نیست، جایی که سطح تریم پایه ۱۲۸ گیگابایتی Pro معمولی مناسب این نام نیست – Pro Max از ۲۵۶ گیگابایت شروع می شود و بسیار شبیه آن است.

iPhone 15 Pro (سمت چپ) در کنار iPhone 15 Pro MaxiPhone 15 Pro (سمت چپ) در کنار iPhone 15 Pro Max

با چرخش به سمت دوربین ها (چون همه چیز به تله فوتو نیست)، آیفون ۱۵ پرو همچنین دارای jpeg 24 مگاپیکسلی (یا heifs، اگر این مورد شماست) و دو فاصله کانونی وانمودی متوسط ​​را دریافت می کند – برابری بسیار بیشتری در تصویربرداری وجود دارد. بخش از تفاوت وجود دارد، پس از همه.

اپل امسال USB-C را نیز اختراع کرد، شاید اتحادیه اروپا در جهت درستی حرکت کند، اما چرا به میل خود اینگونه نیست؟ (زیرا احتمالاً اینطور نیست.) این ویژگی کاملاً حرفه ای نیست، زیرا آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس وانیلی نیز از رابط استاندارد صنعتی استفاده می کنند، اما در هر صورت یک توسعه بسیار خوشایند است.

سپس مقداری دیگر از چیزهای معمولی، چیزهای خوب معمولی وجود دارد. آیفون‌های پرو دارای برخی از بهترین صفحه‌نمایش‌ها در این زمینه هستند و نمایشگر ۱۵ پرو تفاوتی با هم ندارد – در همان اندازه جمع و جور ۶.۱ اینچی که اپل در سال ۲۰۲۰ با نسل ۱۲ به کار گرفت. در حالی که ما می گوییم که خوانندگان اثر انگشت زیر نمایشگر باید به اندازه کافی بالغ باشند تا اپل بتواند در نهایت یکی را به ترکیب اضافه کند، Face ID گزینه خوبی برای احراز هویت است. دوربین سلفی فوکوس خودکار که در همان مجاورت قرار دارد در گذشته نیز عالی بوده است.

iPhone 15 Pro (سمت چپ) در کنار iPhone 15 Pro MaxiPhone 15 Pro (سمت چپ) در کنار iPhone 15 Pro Max

مدتی است که عمر باتری یکی از گزینه‌های قوی آیفون‌ها بوده است و ما دلیل کمی برای تغییر آن در حال حاضر می‌بینیم. ما حس می کنیم که طبق معمول از سرعت شارژ ۱۵ Pro شکایت خواهیم کرد. قبل از اینکه زبانه های کاغذی روی جعبه سفید را پاره کنیم، به این خلاصه سریع مشخصات نگاه کنید.

مشخصات آیفون ۱۵ پرو اپل در یک نگاه:

  • بدنه: ۱۴۶.۶×۷۰.۶×۸.۳mm, 187g; جلو شیشه ای (شیشه کورنینگ)، پشت شیشه ای (شیشه کورنینگ)، قاب تیتانیوم (درجه ۵)؛ IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا ۶ متر به مدت ۳۰ دقیقه)، Apple Pay (ویزا، مسترکارت، گواهینامه AMEX).
  • صفحه نمایش: ۶.۱ اینچ LTPO Super Retina XDR OLED، ۱۲۰Hz، HDR10، Dolby Vision، ۱۰۰۰ nits (typ)، ۲۰۰۰ nits (HBM)، رزولوشن ۱۱۷۹x2556px، نسبت تصویر ۱۹.۵:۹، نمایشگر ۴۶۱-On؛ Alway.
  • چیپست: Apple A17 Pro (3 نانومتر): شش هسته ای (۲×۳.۷۸ گیگاهرتز + ۴×۲.۱۱ گیگاهرتز). GPU اپل (گرافیک ۶ هسته ای).
  • حافظه: ۱۲۸ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۱ ترابایت ۸ گیگابایت رم؛ NVMe.
  • سیستم عامل/نرم افزار: iOS 17.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : ۴۸ مگاپیکسل، f/1.8، ۲۴ میلی‌متر، ۱/۱.۲۸ اینچ، ۱.۲۲ میکرومتر، PDAF دو پیکسل، OIS تغییر سنسور؛ تله فوتو : ۱۲ مگاپیکسل، f/2.8، ۷۷ میلی‌متر، ۱.۰ میکرومتر، PDAF، OIS، زوم اپتیکال ۳ برابر، زاویه فوق العاده عریض : ۱۲ مگاپیکسل، f/2.2، ۱۳ میلی متر، ۱۲۰˚، ۱/۲.۵۵ اینچ، ۱.۴ میکرومتر، PDAF پیکسل دوگانه؛ عمق : اسکنر TOF 3D LiDAR.
  • دوربین جلو: عریض (اصلی) : ۱۲ مگاپیکسل، f/1.9، ۲۳ میلی‌متر، ۱/۳.۶ اینچ PDAF، OIS؛ عمق : SL 3D.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : ۴K@24/25/30/60fps، ۱۰۸۰p@25/30/60/120/240fps، ۱۰ بیت HDR، Dolby Vision HDR (تا ۶۰fps)، ProRes، حالت سینمایی (۴K@24) /30 فریم در ثانیه)، ویدیوی سه بعدی (فضایی)، ضبط صدای استریو؛ دوربین جلو : ۴K@24/25/30/60fps، ۱۰۸۰p@25/30/60/120fps، gyro-EIS.
  • باتری: ۳۲۷۴mAh; سیمی، ۵۰% در ۳۰ دقیقه (تبلیغ شده)، بی سیم ۱۵ وات (MagSafe)، بی سیم ۷.۵ وات (Qi)، سیمی معکوس.
  • اتصال: ۵G; سیم کارت الکترونیکی دو سیم کارته؛ Wi-Fi 6e; BT 5.3; NFC.
  • متفرقه: شناسه چهره، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب نما، فشارسنج. بلندگوهای استریو؛ پشتیبانی از Ultra Wideband 2 (UWB)، SOS اضطراری از طریق ماهواره (ارسال/دریافت پیامک).

جعبه گشایی آیفون ۱۵ پرو اپل

همانطور که انتظار می رفت، آیفون ۱۵ پرو در یک جعبه خرده فروشی نیمه قد عرضه می شود که داخل آن چیزی جز خود گوشی وجود ندارد. بیت‌های کم‌اهمیت‌تر که هنوز گنجانده شده‌اند عبارتند از یک ابزار حذف سیم‌کارت، یک برچسب اپل و برخی اسناد.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

یکی از لوازم جانبی همراه که اهمیت عملی بیشتری دارد، کابل USB جدید (CC) است که اکنون بافته شده است. این باید به ماندگاری بیشتر آن نسبت به کابل‌های ساده اپل سال گذشته کمک کند، اگرچه مطمئن نیستیم که پارچه سفید چند هفته بعد بکر به نظر برسد. این کابل همچنین دارای مشخصات USB 2.0 است، بنابراین اگر به دنبال سریع ترین سرعت انتقال ممکن هستید، باید کابل دیگری تهیه کنید. اکنون به سراغ خود تلفن می رویم.

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

آیفون. ساخته شده در تیتانیوم. امسال، اپل فولاد ضد زنگی را که تقریباً هیچ کس دیگری به عنوان ماده ساختاری در گوشی‌های خود استفاده نمی‌کرد، با تیتانیوم جایگزین می‌کند – یک ماده حتی کمتر رایج در صنعت. این باید به معنای قاب‌های سبک‌تر، سخت‌تر و مقاوم‌تر در برابر خوردگی باشد، اگرچه تفاوت‌هایی در این ویژگی‌ها وجود دارد.

با این حال، چیزی که فراتر از بحث است این است که آیفون‌های پرو ۲۰۲۳ سبک‌تر هستند – به ویژه ۱۵ پرو ۱۹ گرم سبک‌تر از ۱۴ پرو است و این تغییری است که به راحتی می‌توانید آن را احساس کنید. این پرو کوچک را به روی جمعیتی باز می کند که تا به حال آن را صرفاً به دلیل سنگینی جیب آن در نظر نمی گرفتند.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

در حالی که ۱۵ پرو مکس تقریباً به همان اندازه سبک تر از ۱۴ پرو مکس است، همیشه انتظار دارید که مکس بزرگ و سنگین باشد. در مورد ۱۴ Pro کاملاً اینطور نیست – وزن آن برای اندازه آن کمی تعجب آور بود و این قطع ارتباط دیگر در ۱۵ Pro وجود ندارد. از این نظر، ساخت جدید برای نحوه درک ۱۵ پرو در دست بسیار اساسی تر از مکس است.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

با این حال، در این وضعیت تیتانیوم چیزهای بیشتری از آنچه که به نظر می رسد وجود دارد. در حالی که این ماده در خارج استفاده شده است، در داخل، این آلومینیوم است که جایگزین چیزی است که قبلاً فولاد ضد زنگ بود. بدون شک، بخشی از صرفه جویی در وزن از آنجا حاصل شده است، اما جنبه دیگر این جایگزینی این است که شاید Pros جدید از استحکام کمتری نسبت به Pros قدیمی برخوردار باشند.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

در حالی که “آزمایش” اولیه یوتیوب تصویری تلخ از طول عمر آیفون های پرو جدید ترسیم کرد، ما واقعاً نمی توانیم با آن صحبت کنیم. آنچه ما می دانیم این است که آیفون ۱۵ پرو بار دیگر دارای استاندارد IP68 است که فراتر از نیازهای استاندارد است (۱.۵ متر در ۳۰ دقیقه) – گوشی های اپل برای زنده ماندن ۳۰ دقیقه تا عمق ۶ متری زیر آب آزمایش می شوند. سرامیک شیلد، سخت‌ترین شیشه‌ی گوشی‌های هوشمند، برای ماندن در اینجا نیز آمده است.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

پنل پشتی هیچ تغییری ندارد – مانند قبل مات است، ساخته شده توسط Corning، و هنوز هم یک محافظ سرامیکی نیست. آیفون ۱۵ پرو را در این صفحه در رنگ‌های تیتانیوم مشکی و تیتانیوم سفید خواهید دید و تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی نیز موجود هستند. به نظر می‌رسد رنگ‌های کاملاً کسل‌کننده‌ای هستند، واضح است که اپل می‌خواست جلوه‌ای را داشته باشد، زیرا همه آن‌ها الهام گرفته از فلز هستند، اما همچنان دوست‌داشتنی هستند.

با توجه به ارزش آن، به نظر می‌رسد مدل مشکی که ما امتحان کردیم، اثر انگشت و لکه‌ها را بسیار راحت‌تر از مدل سفید جمع‌آوری می‌کند.

آیفون 15 پرو در تیتانیوم مشکی و تیتانیوم سفیدآیفون ۱۵ پرو در تیتانیوم مشکی و تیتانیوم سفید

قاب تیتانیومی به جای فولاد ضد زنگ براق نسل قبلی که یک پیشرفت دوگانه است، به یک روکش مات تبدیل شده است. از یک طرف، این باعث می‌شود که ۱۵ Pro از نظر شیک بودن، بیشتر شبیه به غیر حرفه‌ای‌ها احساس کنند – تا به حال، پایان یک تمایز ساده بود، و اکنون هر دو خط با یک نگاه گذرا، مات ساده هستند.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

یکی از تغییرات ظریف‌تر در سال جاری که هنوز به قاب مربوط می‌شود، دور گردی است که در جایی که با پنل‌های جلو و پشت آن روبرو می‌شود. طراحی قدیمی تر لبه های نوک تیزتری داشت و قاب ۲۰۲۳ در دست طبیعی تر و نازک تر از قاب قبلی است. روکش مات چسبندگی را نیز بهبود می بخشد.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

در همین راستا، باریک شدن حاشیه‌ها نیز وجود دارد – ممکن است در ابتدا متوجه آن نشوید، اما آیفون ۱۵ پرو جدید ۰.۹ میلی‌متر کوتاه‌تر و باریک‌تر است. با یکسان بودن نمایشگرها، این بدان معناست که مدل جدید ۰.۴۵ میلی متر حاشیه اطراف نمایشگر را از دست داده است. در ابتدا به سختی متوجه می‌شوید، اما هنوز هم، گرد شدن بسیار جزئی لبه‌های شیشه‌ای جلویی به سمت حاشیه وجود دارد – این گوشی Galaxy Note Edge نیست ، اما صاف هم نیست.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

اصولاً وقتی صحبت از جایگاه آیفون ۱۵ پرو می شود، تغییر چندانی نکرده است. بریدگی قرص شکل برای دوربین سلفی و بیت های FaceID اجتناب ناپذیر است (حداقل تا زمانی که اپل خواننده اثر انگشت را کشف کند). در بالای آن، هدفون قرار دارد که به عنوان بلندگوی دوم نیز عمل می کند. یکی از سنسورهای نور محیط در پشت نمایشگر و دیگری در اطراف دوربین های پشتی قرار دارد.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

بلندگوی «اصلی» و میکروفون اصلی در پایین قرار دارند و هر دو طرف یکی از بزرگترین تغییرات سخت افزاری امسال – پورت USB-C – قرار دارند.

پایین با پورت USB-C - بررسی Apple iPhone 15 Pro هیچ چیز برتر - بررسی Apple iPhone 15 Pro
پایین با درگاه USB-C • بالا چیزی نیست

کلید کناری بلند به تنهایی در سمت راست قرار دارد – برای قفل/بیدار شدن، روشن کردن، Apple Pay استفاده می‌شود و همچنین در گرفتن اسکرین شات و خاموش کردن، راه‌اندازی مجدد یا فعال‌سازی منوی اضطراری شرکت می‌کند.

در نهایت، در سمت چپ آیفون ۱۵ پرو، سینی سیم‌کارت (مگر اینکه در ایالات متحده باشید، جایی که آیفون‌ها فقط از سیم‌کارت الکترونیکی استفاده می‌کنند)، دو کلید تنظیم صدا و کلید اکشن جدید، که ۵۰ درصد کوچک‌تر است، قرار دارد. نسخه یکی از این دکمه ها این کلید اقدام جدید جایگزین سوئیچ قدیمی Mute می شود.

دکمه پاور در سمت راست - بررسی Apple iPhone 15 Pro اسلات سیم کارت، صدا و کلیدهای اکشن در سمت راست - بررسی Apple iPhone 15 Pro
دکمه روشن/خاموش در سمت راست • شیار سیم‌کارت، صدا و کلیدهای اقدام در سمت راست

با فشار طولانی کلید Action روشن/خاموش می شود. چند عملکرد از پیش تعریف شده وجود دارد – خاموش کننده، مشعل، ذره بین، میانبر دوربین، فوکوس، یادداشت صوتی، میانبر و بدون اقدام. گزینه Shortcut به شما امکان می دهد هر پیکربندی را که در برنامه میانبر تنظیم کرده اید اختصاص دهید و هزاران امکان را باز می کند.

کلید Action قرار است بیشتر از یک سوئیچ Mute استفاده شود و برای آن مطمئن نیستیم که موقعیت بدون تغییر آن بهترین است یا خیر. ما حدس می‌زنیم که فقط زمان نشان می‌دهد و عادت کردن به آن می‌تواند کمک کند، به‌طور طبیعی نمی‌توان به طور مکرر به آن‌جا رسید.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

پشت آیفون ۱۵ پرو از شیشه مات ضد انعکاس ساخته شده است، اما لوگوی اپل در وسط آن آینه مانند است. همچنین پلاک شیشه ای که پایه مجموعه دوربین است بازتابنده است. این شامل سه حلقه فلزی است – یکی برای هر دوربین، به علاوه فلاش LED، اسکنر LiDAR، سنسور نور محیط و یک میکروفون.

به طور طبیعی، با یک برآمدگی دوربین به این بزرگی، اگر آیفون ۱۵ پرو روی یک میز بدون قاب قرار گیرد، تکان می خورد. با این حال، کاملاً به اندازه Max تلفظ نمی شود، بنابراین وجود دارد.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

ابعاد آیفون ۱۵ پرو ۱۴۶.۶ در ۷۰.۶ در ۸.۳ میلی متر است که به این معنی است که ۰.۴ میلی متر ضخیم تر از مدل سال گذشته است، اما همانطور که مشخص شده است، اندازه آن کمی کوچکتر است. با این حال، کاهش وزن از ۲۰۶ گرم به ۱۸۷ گرم برای جیب‌پذیری مهم‌تر است. این باعث می‌شود ۱۵ پرو برای افرادی که به دنبال یک گوشی پریمیوم جمع‌وجور و سبک وزن هستند، پیشنهادی بسیار جذاب‌تر باشد – ۱۴ پرو فقط می‌تواند برای جمع‌وجور بودن مورد استفاده قرار گیرد.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

۶.۱ اینچی Retina OLED

می‌توانید روی اپل حساب کنید تا آیفون پرو را با صفحه‌نمایش پیشرو در صنعت تجهیز کند، و صفحه نمایش ۱۵ پرو دقیقاً همین است. به همان اندازه که ۱۵ Pro Max دارد عالی است، فقط کوچکتر است، پنل اینجا زیبایی زیبایی دارد.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

این موضوع در مورد ۱۴ Pro نیز صادق بود و به نظر نمی‌رسد مشخصات ۱۵ Pro تغییر کرده باشد. صفحه نمایش ۶.۱ اینچی LTPO OLED دارای وضوح تصویر ۱۱۷۹×۲۵۵۶ پیکسل با نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ با تراکم پیکسلی ۴۶۰ppi است. Dolby Vision پشتیبانی می شود. روشنایی باید بتواند به ۲۰۰۰ نیت در فضای باز برسد و نرخ تازه سازی تطبیقی ​​می تواند بین ۱ هرتز و ۱۲۰ هرتز متفاوت باشد. برچسب‌های اختصاصی مانند Super Retina، XDR، و ProMotion هر کدام نشان‌دهنده یکی از آن قابلیت‌ها در Apple speak هستند.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

همانطور که قبلاً، نتوانستیم به همان اندازه که وعده داده بودیم، نیت های آیفون ۱۵ پرو را دریافت کنیم، اما ۱۷۸۶ نیتی که اندازه گیری کردیم (با روشنایی تطبیقی ​​روشن) به این معنی است که آیفون ها تا حد زیادی روشن تر از هر چیز دیگری در بازار باقی می مانند. حاشیه – درخشان ترین گوشی سامسونگ، گلکسی اس ۲۳ اولترا حدود ۵۰۰ نیت عقب است.

هنگام کار با نوار لغزنده به صورت دستی، آیفون ۱۵ پرو برای ۸۴۵ نیت خوب بود – Galaxy S23 Ultra تقریباً با آن مطابقت دارد. آیفون‌های پرو در نتایج خود به خوبی سازگار هستند – هم در حالت روشنایی تطبیقی ​​و هم زمانی که خودتان مسئول اسکرابر هستید.

تست حداکثر روشنایی صفحه نمایش

الگوی تست سفید، ۷۵% پر (nits)

  • حالت دستی
  • مد ماشین

آیفون 14 پروآیفون ۱۴ پرو

۱۷۹۱
۶.۱ اینچ OLED۱۱۷۹ x 2556 پیکسل

آیفون 15 پرو مکسآیفون ۱۵ پرو مکس

۱۷۸۷
۶.۷ اینچ LTPO Super Retina XDR OLED۱۲۹۰ x 2796 پیکسل

آیفون 15 پروآیفون ۱۵ پرو

۱۷۸۶
۶.۱ اینچ LTPO Super Retina XDR OLED۱۱۷۹ x 2556 پیکسل

آیفون 15آیفون ۱۵

۱۶۴۳
۶.۱ اینچی Super Retina XDR OLED۱۱۷۹ x 2556 پیکسل

Oppo Find X6 ProOppo Find X6 Pro

۱۳۱۸
۶.۸۲ اینچ OLED۱۴۴۰ x 3168 پیکسل

Galaxy S23 UltraGalaxy S23 Ultra

۱۲۷۴
۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X۱۴۴۰ x 3088 پیکسل

Galaxy Z Fold5Galaxy Z Fold5

۱۲۵۷
۷.۶ اینچی Dynamic AMOLED 2X تاشو۱۸۱۲ x 2176 پیکسل

دقت رنگ

اپل حالت های رنگی را در آیفون ها انجام نمی دهد – در عوض، پنل ها به صورت کارخانه ای کالیبره شده اند. در حالی که نمایشگر از طیف رنگی گسترده ای پشتیبانی می کند و فضای رنگی Display P3 را پوشش می دهد (طعم اپل از DCI-P3 پرکاربردتر)، در اکثر برنامه ها، آیفون ۱۵ پرو فضای رنگی sRGB را هدف قرار می دهد. این موضوع در مورد نرم افزاری که برای اهداف آزمایشی استفاده می کنیم نیز صدق می کند، و ما خوانش های قابل توجهی برای دقت رنگ برای مجموعه نمونه های آزمایشی خود دریافت کردیم، با میانگین dE2000 حدود ۰.۸. این درست است چه شما در حداقل ۲ نیت، ۲۰۰ نیت یا حداکثر روشنایی دستی ۸۰۰+ نیت باشید.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

نرخ تجدید

اپل به خاطر دادن آزادی یا گزینه‌های زیادی به شما معروف نیست، بنابراین هیچ کنترلی روی نرخ تازه‌سازی توسط کاربر وجود ندارد – تلفن بهتر می‌داند، و به صورت پویا بسته به مورد استفاده و محتوا آن را تنظیم می‌کند. هنگام نمایش یک تصویر ثابت و برای حالت های همیشه روشن/آماده به کار، باید به ۱ هرتز کاهش یابد. درست مانند سال گذشته، صفحات وب ممکن است با نرخ تازه سازی نرم ۱۲۰ هرتز حرکت کنند، اما هر محتوای جاسازی شده متحرک با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ارائه می شود.

تمام بنچمارک ها روی ۶۰ هرتز محدود شده بودند، به این معنی که هیچ پشتیبانی از نرخ فریم بالا در خارج از جعبه وجود ندارد و این بر عهده توسعه دهنده است که قفل آن را باز کند. با این حال، بازی های HFR متعددی در اپ استور وجود دارد، بنابراین نگران نباشید. شما می توانید حداکثر را از GPU جدید فشار دهید.

استریم و HDR

صفحه نمایش آیفون ۱۵ پرو دارای گواهینامه HDR10 و Dolby Vision است. همانطور که انتظار دارید، آیفون تمام گواهینامه های DRM لازم را دارد و به سرویس های شخص ثالث مانند Netflix یا YouTube اجازه می دهد تا جریان های HDR را ارائه دهند.

یک نکته دیگر نیز وجود دارد که قابل ذکر است – اپل پخش ویدیوی HDR خود را به روشی بسیار انعطاف‌پذیر انجام می‌دهد، زیرا برای کارکرد HDR لازم نیست محتوا به صورت تمام صفحه نمایش داده شود. این فقط می‌تواند روی قسمتی از نمایشگر کار کند که ویدیو در آن پخش می‌شود، که اولین باری که با آن روبرو می‌شوید کمی تجربه سورئال است.

بازخورد لمسی

هاپتیک های آیفون همیشه یکی از بهترین های موجود در بازار بوده اند و این موضوع در آیفون ۱۵ پرو نیز صدق می کند. ارتعاشات ارائه شده توسط موتور Taptic بسیار ظریف یا قدرتمندتر در صورت نیاز، اما همیشه خوب قضاوت شده است، تعامل لمسی بسیار دلپذیری با آیفون ایجاد می کند.

عمر باتری اپل آیفون ۱۵ پرو

آیفون ۱۵ پرو به باتری ۳۲۷۴ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. ۷۴ میلی‌آمپر ساعت بیشتر از ظرفیت ۱۴ پرو، ما به سختی آن را ارتقاء می‌دانیم – احتمالاً این همان چیزی است که مهندسان توانستند این بار در فضای موجود فشرده کنند. ۱۵ Pro Max با یک سلول ۴۴۴۱ میلی آمپر ساعتی بسیار بزرگتر عرضه می شود و طبق معمول، گزینه بهتری برای حداکثر طول عمر است.

این بدان معنا نیست که ۱۵ پرو از این نظر بد است. خوب، زمانی که صحبت از مدت زمان تماس صوتی به میان می‌آید، معمولاً آیفون‌ها در این تست نمره پایینی می‌گیرند، و ساعت ۱۸ پرو ۱۵ پرو تقریباً همان چیزی است که ما انتظار داریم. با این حال، در تست های روی صفحه نمایش، پرو کوچک نتایج قابل قبولی را منتشر می کند که تقریباً با مدل سال گذشته برابری می کند.

با در نظر گرفتن همه موارد، رتبه استقامت آیفون ۱۵ پرو به ۸۶ ساعت می رسد – اتفاقاً مانند ۱۴ پرو است.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

تست‌های باتری ما به لطف SmartViser ، با استفاده از برنامه viSerDevice، خودکار شد . درجه استقامت نشان می دهد که اگر روزانه یک ساعت تلفن، مرور وب و پخش ویدیو از دستگاه استفاده کنید، شارژ باتری چقدر طول می کشد. جزئیات بیشتر را می توان در اینجا یافت .

اپل
آیفون ۱۵ پرو
۳۲۷۴ میلی آمپر ساعت

ساعت ۸۶ساعت ۱۸:۱۵ساعت ۱۹:۰۵ساعت ۱۸:۵۳
اپل
آیفون ۱۴ پرو
۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی

ساعت ۸۶ساعت ۱۸:۵۲ساعت ۷:۵۵ بعد از ظهر۵:۱۸ بعد از ظهر

❌︎

Apple
iPhone 15 Pro Max
۴۴۴۱ mAh

ساعت ۱۱۸ساعت ۲۵:۰۵ساعت ۲۴:۰۷ساعت ۲۴:۰۸

❌︎

Samsung
Galaxy S23
۳۹۰۰ mAh

ساعت ۱۰۱ساعت ۳۰:۵۲ساعت ۱۶:۲۰ساعت ۱۷:۰۵

❌︎

تست ویدیو در حالت نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز انجام شد. تست مرور وب در صورت امکان با بالاترین نرخ تازه سازی نمایشگر انجام می شود. برای جزئیات بیشتر به بررسی های مربوطه مراجعه کنید. برای تنظیم فرمول رتبه‌بندی استقامت برای مطابقت با استفاده خود – نمودار نتایج تست باتری همه‌وقت ما را بررسی کنید .

سرعت شارژ

مانند آیفون های ۱۲ در سال ۲۰۲۰، شارژری را در جعبه خرده فروشی آیفون ۱۵ پرو پیدا نخواهید کرد. لیست صفحات مشخصات گوشی ها ادعاهایی برای سرعت شارژ “با آداپتور ۲۰ وات یا بالاتر” دارند، به این معنی که هر چیزی قوی تر از آن تفاوتی در سرعت ایجاد نمی کند.

این به نوعی است، زیرا در آزمایش ما، آیفون ۱۵ پرو با شارژرهای USB PowerDelivery با مشخصات واقعی به اوج خود در حدود ۱۹ وات رسید. ما می گوییم “نوعی”، زیرا هنگام روشن کردن صفحه نمایش، سنج قدرت چیزی حدود ۲۲-۲۳ وات را نشان می دهد – بنابراین از نظر فنی، اگر تلفن را در حین استفاده از آن شارژ می کنید، ممکن است بتوانید آن را در حالت شارژ نگه دارید. همان سرعتی که در حالت بیکار است، اما برای آن به شارژری نیاز دارید که بتواند بالاتر از علامت ۲۰ وات باشد.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

به هر حال، این در کنار نکته روش‌شناسی تست ما است، که فرض می‌کند دستگاه غیرفعال (اما هنوز روشن است). ما طبق معمول از یک آداپتور ۲۰ واتی اپل برای آزمایش خود استفاده کردیم.

ما یک شارژ کامل را از حالت ثابت انجام دادیم تا ۱۵ پرو ۱:۳۳ ساعت طول بکشد، یک پیشرفت جزئی نسبت به نسل قبلی و به طرز محسوسی سریعتر از ۱۵ Pro Max. Pro کوچک همچنین بهتر از Pro بزرگ در پست های بازرسی میانی است.

اساساً، ۱۵ پرو از نظر سرعت شارژ در مراحل اولیه با رقیب سامسونگ گره خورده است، اگرچه سامسونگ به این شدت کاهش نمی‌یابد و زودتر به ۱۰۰ درصد می‌رسد. آیفون بسیار سریع‌تر از آن چیزی است که می‌توانید از یک پیکسل دریافت کنید (البته ما در مورد آن یک پیکسل ۷ پرو یک ساله صحبت می‌کنیم)، اما پس از آن مدل‌های سطح بالای چینی آیفون را شرمنده می‌کنند (و آنهایی که در این نمودار حتی سریعترین نیست).

سرعت شارژ

  • در ۱۵ دقیقه
  • در ۳۰ دقیقه
  • زمان تا شارژ کامل (از ۰%)

Oppo Find X6 ProOppo Find X6 Pro

۱۰۰%
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت۱۰۰ وات SuperVOOC

شیائومی 13 اولتراشیائومی ۱۳ اولترا

۹۱%
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتهایپرشارژ ۹۰ واتی شیائومی

آیفون 14 پروآیفون ۱۴ پرو

۶۰%
۳۲۰۰ میلی آمپر ساعت۲۰ وات PD

ایسوس زنفون 10ایسوس زنفون ۱۰

۶۰%
۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتهایپر شارژ ۳۰ وات

آیفون 15آیفون ۱۵

۵۸%
۳۳۴۹ میلی آمپر ساعت۲۰ وات PD

آیفون 15 پروآیفون ۱۵ پرو

۵۷%
۳۲۷۴ میلی آمپر ساعت۲۰ وات PD

گلکسی اس 23گلکسی اس ۲۳

۵۷%
۳۹۰۰ میلی آمپر ساعت۲۵ وات سامسونگ PD + PPS

آیفون ۱۵ پرو از شارژ بی سیم تا ۷.۵ وات با پدهای شارژ سازگار با Qi پشتیبانی می کند، اگرچه آخرین لیست آیفون در WPC (بدنه حاکم برای شارژ بی سیم) برای iPhone SE (2022) است – هیچ ورودی برای شماره گذاری وجود ندارد. مدل های آیفون بعد از ۱۱.

به طور تصادفی، از نسل ۱۲ شروع شد و اکنون شامل این مدل ۱۵ پرو می شود، آیفون ها دارای شارژ بی سیم MagSafe هستند. آنها می توانند تا ۱۵ وات از کیسه متصل شونده مغناطیسی که می توانید جداگانه خریداری کنید (البته برای تغذیه آن هنوز به یک آداپتور نیاز دارید و باید به اندازه کافی قدرتمند باشد) مصرف کنند.

اگر می خواهید حداکثر طول عمر باتری آیفون خود را داشته باشید، گزینه Optimized Battery Charging در تنظیمات باتری به شما کمک می کند. این به آیفون اجازه می دهد تا منحنی های شارژ خود را با الگوهای شارژ شما (بیشتر مربوط به شارژ شبانه و روال خواب شما) تطبیق دهد، بنابراین زمان صرف باتری را در ۱۰۰٪ به حداقل می رساند. به سرعت (خوب، سریع آیفون) تا ۸۰٪ شارژ می شود و فقط قبل از اینکه فکر کند به تلفن نیاز دارید کارها را تمام می کند. پس از رسیدن به ۱۰۰ درصد، تلفن از شارژر استفاده نمی کند و جریان ورودی را قطع می کند.

آیفون‌های جدید از یک گزینه جدید Battery Health پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند طول عمر آن را حتی بیشتر کند – محدودیت شارژ ۸۰٪. این باعث می شود آیفون تا ۸۰ درصد شارژ شود و هرگز بالا نرود.

تست بلندگو

بلندگوی استریو هیبریدی معمولی در iPhone 15 Pro استفاده شده است – این گوشی به عنوان کانال دوم عمل می کند و به بلندگوی اختصاصی پایینی می پیوندد تا یک تجربه استریو را ارائه دهد. هنگامی که تلفن در حالت افقی نگه داشته می شود، جهت گیری چپ-راست را رعایت می کند و کانال ها را تغییر می دهد تا با روشی که شما آن را در دست گرفته اید مطابقت داشته باشد. از طرف دیگر، در حالت پرتره، هدفون وظیفه کانال سمت راست را بر عهده دارد – اکثر گوشی‌های دیگر کانال سمت چپ را تعیین می‌کنند، نه اینکه واقعاً اهمیت زیادی داشته باشد. در هر صورت، هر بلندگو همچنان مقداری از کانال “مخالف” را پخش می کند، اما با صدای کمتر.

اسپیکر پایین - بررسی Apple iPhone 15 Pro بلندگو/گوشی برتر - بررسی Apple iPhone 15 Pro
بلندگو پایین • بلندگو/گوشی بالا

آیفون ۱۵ پرو تقریباً همان نتیجه را از نظر بلندی صدای ۱۴ پرو به دست آورد و در آزمایش ما آن را در رده «خوب» قرار داد، یک سطح پایین تر از ۱۵ پرو مکس (که به نوبه خود با مکس قدیمی برابری می کند).

کیفیت طبق معمول عالی است، اگرچه مشخصات صدا نسبت به نسل قبلی تا حدودی تغییر کرده است – تغییری که ما کاملاً در Max نشنیده بودیم. ۱۵ Pro نسبت به ۱۴ Pro که در حال حاضر بسیار پر زرق و برق بود، نسبت به ۱۴ Pro امتیاز بیشتری کسب کرده است، اما بازخوانی دوست داشتنی وکال و صدای ترد را نیز حفظ می کند. ستایش بالا برای این یکی.

اپل iOS 17

همه آیفون های جدید با iOS 17 اپل عرضه می شوند. نسخه جدید iOS بی‌اهمیت‌ترین به‌روزرسانی تا کنون است، صرف نظر از اینکه اپل ممکن است چه چیزی را به شما بفروشد. حالت آماده به کار جدید، پوسترهای تماس بسیار قابل تنظیم، اشتراک گذرواژه با دوستان، نقشه‌های آفلاین در Maps، پیام‌های به‌روزرسانی شده با حذف خودکار کد پیامک و ویجت‌های تعاملی را به ارمغان می‌آورد. .

بررسی آیفون 15 پرو اپل

هنگامی که آیفون ۱۵ پرو مکس را بررسی کردیم، به طور مفصل در مورد iOS 17 صحبت کردیم، و از شما دعوت می‌کنیم تا بخش نرم‌افزار آن بررسی را بررسی کنید – همه چیز اساساً در ۱۵ Pro non-Max یکسان است.

اتصال – بالاخره USB-C

همچنین در بررسی Pro Max به قابلیت‌های پورت USB-C تازه معرفی‌شده برای خروجی ویدیو اشاره کردیم، اما احساس می‌کنیم که دور شدن از لایتنینگ آنقدر بزرگ است که به هر حال پاراگراف زیر را در اینجا قرار می‌دهیم.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

پورت جدید USB-C در iPhone 15 Pros از استاندارد USB 3.0 تبعیت می کند و از سرعت انتقال تا ۱۰ گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند – در مقایسه با آیفون ۱۵s وانیلی سازگار با USB 2.0 و درپوش انتقال داده ۴۸۰ مگابیت در ثانیه.

خروجی ویدیو نیز از طریق حالت Type-C Alt پشتیبانی می‌شود (پورت نمایش DP)، به این معنی که اکثر هاب‌های استاندارد Type-C با رابط ویدیویی باید بتوانند تصویری را از تلفن دریافت کنند. به‌طور پیش‌فرض، آینه‌ای از صفحه‌نمایش را بدون هیچ گزینه‌ی فانتزی دیگری مانند حالت دسکتاپ اختصاصی یا هر چیز دیگری دریافت می‌کنید. به عبارت دیگر، یک آینه صفحه نمایش ساده برای رابط کاربری انجام می دهد.

از نظر رزولوشن، به نظر می‌رسد که آیفون ۴K (2160p) یا حداقل نزدیک به آن خروجی می‌دهد، اما در نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ برای مطابقت با نمایشگر گوشی – تلویزیون‌هایی که ما به آن وصل کردیم، سیگنال ۲۱۶۰p را گزارش کردند.

با این حال، برخی از برنامه ها رفتار متفاوتی دارند. برخی، مانند برنامه Photos و Netflix، پخش اختصاصی محتوا را به نمایشگر با نسبت ابعاد ۱۶:۹ ارائه می دهند. با این حال، سایر برنامه‌های ویدیویی، مانند YouTube، رفتار پخش ویدیوی اختصاصی ندارند و در نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ و رزولوشن ۴K گیر می‌کنند و تصویر را هم به صورت حروف و هم به شکل ستونی می‌گذارند. ظاهرا هیچ راهی برای کنترل این رفتار وجود ندارد و کمی آشفتگی ناسازگار است.

آیفون برخی از تنظیمات نمایشگر را هنگام اتصال به یک نمایشگر خارجی ارائه می‌کند، که عمدتاً مربوط به انتخاب حالت رنگ HDR یا SDR در صورت پشتیبانی می‌شود، و همچنین یک جابجایی برای توانایی تطبیق خودکار و مطابقت وضوح خروجی با محتوای در حال پخش.

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

همه مدل‌های آیفون ۱۵ از حالت USB Host نیز پشتیبانی می‌کنند و ما با موفقیت ماوس و صفحه کلید را متصل کردیم. صفحه‌کلید فوراً شروع به کار کرد، اما برای گرفتن ماوس و نشان دادن مکان‌نما روی صفحه، باید گزینه Assistive Touch در تنظیمات فعال شود. درایوهای کوچک USB، کارت خوان ها و هارد دیسک ها به خوبی کار می کنند و به طور خودکار در برنامه Files نصب می شوند و ظاهر می شوند. حافظه خارجی سازگار نیز توسط برنامه دوربین شناسایی می شود و می توانید ویدیوهای ProRes را در آنجا خروجی بگیرید.

دسته‌های مختلف کنترلر/تلفن بازی USB-C نیز پشتیبانی می‌شوند. هر چیزی که در اندروید از طریق USB-C کار می کند، باید در آیفون های جدید بدون دردسر کار کند.

عملکرد، معیارها، تست های استرس

آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس از آخرین اختراع اپل – چیپست اپل A17 پرو بهره می برند. نام Bionic دیگر وجود ندارد، زیرا این قطعه جدید از سیلیکون، مدل‌های آیفون را با گرافیک کنسولی و شتاب ردیابی پرتوهای سخت‌افزاری به سطح جدیدی می‌آورد – البته بازاریابی اپل صحبت می‌کند.p>اپل A17 پرو

چیپست جدید Apple A17 Pro اولین SoC بازار انبوه است که توسط TSMC روی یک گره پردازشی ۳ نانومتری ساخته شده است و شامل ۱۹ میلیارد ترانزیستور است. این پردازنده همچنان دارای معماری ۶ هسته ای با ۲ هسته عملکرد با فرکانس ۳.۷۸ گیگاهرتز و ۴ هسته کارآمد با فرکانس ۲.۰۲ گیگاهرتز است. اپل ادعا می‌کند که هسته‌های عملکردی ۱۰ درصد سریع‌تر از هسته‌های A16 Bionic هستند و باور کردن آن آسان است، زیرا سرعت کلاک آن‌ها نیز ۱۰ درصد بیشتر است.

GPU یک واحد ۶ هسته ای است که اپل ادعا می کند ۲۰٪ سریعتر از نسل قبلی خود در اوج عملکرد است. این Ray Tracing با شتاب سخت‌افزاری را فعال می‌کند، که ظاهراً ۴ برابر سریع‌تر از Ray Tracing مبتنی بر نرم‌افزار در تراشه سال گذشته است. این بدان معناست که GPU در مقایسه با GPU 5 هسته‌ای سال گذشته آنچنان افزایش عملکردی نخواهد داشت، اما باعث می‌شود که تلفات ردیابی پرتو در سخت‌افزار سبک‌تر (و در نتیجه گرافیک بهتر) شود.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

اپل آنقدر به این پردازنده گرافیکی اطمینان دارد که مطمئن شده است که بازی های کنسولی را بلافاصله پس از عرضه در اختیار دارد. اپل پورت‌های Resident Evil Village، Resident Evil 4 Remake و Assassin’s Creed Mirage (آخرین عنوان AC!) را برای iPhone 15 Pro تضمین کرده است – این پورت‌ها در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد.

نمی توان انکار کرد که این بازی ها برای آیفون های جدید بهینه شده و به خوبی کار خواهند کرد. علاوه بر این، دیدن عناوین کنسول های محبوب اخیر به iOS بسیار هیجان انگیز است.

موتور عصبی یک واحد ۱۶ هسته ای است که اپل می گوید سرعت آن دو برابر تراشه سال گذشته برای عملیات یادگیری ماشین است.

A17 Pro SoC دارای موتور نمایشگر با رمزگشایی سخت افزاری AV1 و کدک ProRes است. این تراشه به مدل‌های جدید آیفون ۱۵ پرو اجازه می‌دهد تا ۴k 60 فریم بر ثانیه را در ProRes RAW به همراه پشتیبانی از نمایه رنگ استاندارد صنعت ACES ضبط کنند.

در نهایت، مدل های جدید Pro دارای ۸ گیگابایت رم LPDDR5 هستند. پرو با اندازه کوچک از ۱۲۸ گیگابایت حافظه شروع می شود، که ما را به اشتباه می اندازد – در آن قیمت و با نام Pro، ۲۵۶ گیگابایت باید فضای ذخیره سازی پایه باشد، همانطور که در Pro Max چنین است. گزینه های ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی NVMe نیز در دسترس هستند.

در آیفون ۱۵ پرو، همان نتایجی را برای عملکرد پردازنده در GeekBench دریافت می‌کنیم که در ۱۵ پرو مکس، که تجربه ما با نسل قبلی نبود. بنابراین، به نوعی، ۱۵ Pro بیشتر از ۱۴ Pro یک پله بالاتر است تا Max – 17٪ در تست تک هسته ای و ۱۳٪ در چند هسته (این اعداد زمانی که ۱۰٪ و ۶٪ هستند. مقایسه ۱۵ پرو مکس و ۱۴ پرو مکس).

GeekBench 6

  • چند هسته ای
  • تک هسته ای

آیفون 15 پرو مکسآیفون ۱۵ پرو مکس

۷۲۳۷
اپل A17 پرو۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت

آیفون 15 پروآیفون ۱۵ پرو

۷۱۷۲
اپل A17 پرو۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت

آیفون 14 پرو مکسآیفون ۱۴ پرو مکس

۶۸۴۰
A16 Bionic۲۵۶ گیگابایت رم ۶ گیگابایت

آیفون 15آیفون ۱۵

۶۵۲۶
اپل A16 Bionic۱۲۸ گیگابایت رم ۶ گیگابایت

آیفون 14 پروآیفون ۱۴ پرو

۶۳۵۲
A16 Bionic۲۵۶ گیگابایت رم ۶ گیگابایت

ایسوس زنفون 10ایسوس زنفون ۱۰

۵۶۹۸
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۵۱۲ گیگابایت رم ۱۶ گیگابایت

شیائومی 13 اولتراشیائومی ۱۳ اولترا

۵۵۵۶
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۵۱۲ گیگابایت رم ۱۶ گیگابایت

در ۳DMark ما همان ۱۰ درصد بهبود نسلی را که با Maxes در تست Wild Life Extreme انجام دادیم، داشتیم. با این حال، به لطف قابلیت‌های سخت‌افزاری ردیابی پرتوی تراشه جدید، افزایش امتیازات معیار در آزمون خلیج خورشیدی ۶۰ درصد است.

۳DMark (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

  • حیات وحش افراطی
  • خلیج خورشیدی

Galaxy S23+Galaxy S23+

۳۸۳۰
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ SM8550-ACAdreno 740۱۰۸۰ x 2340 پیکسل

Galaxy S23 UltraGalaxy S23 Ultra

۳۷۹۰
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ SM8550-ACAdreno 740۱۴۴۰ x 3088 پیکسل

شیائومی 13 اولتراشیائومی ۱۳ اولترا

۳۷۵۰
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۴۴۰ x 3200 پیکسل

آیفون 15 پرو مکسآیفون ۱۵ پرو مکس

۳۷۴۶
اپل A17 پروGPU اپل (گرافیک ۶ هسته ای)۱۲۹۰ x 2796 پیکسل

آیفون 15 پروآیفون ۱۵ پرو

۳۷۱۲
اپل A17 پروGPU اپل (گرافیک ۶ هسته ای)۱۱۷۹ x 2556 پیکسل

Oppo Find X6 ProOppo Find X6 Pro

۳۶۹۶
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۴۴۰ x 3168 پیکسل

ایسوس زنفون 10ایسوس زنفون ۱۰

۳۶۸۲
اسنپدراگون ۸ نسل ۲Adreno 740۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

در Antutu، ۱۵ Pro در واقع موفق شد یک اینچ از Pro Max جلوتر باشد، اگرچه این ۵٪ تفاوت زیادی ایجاد نمی کند.

AnTuTu 10

ایسوس زنفون 10ایسوس زنفون ۱۰

۱۵۸۳۸۰۴
اسنپدراگون ۸ نسل ۲۵۱۲ گیگابایت رم ۱۶ گیگابایت۱۰۸۰ x 2400 پیکسل

آیفون 15 پروآیفون ۱۵ پرو

۱۵۶۶۳۲۹
اپل A17 پرو۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت۱۱۷۹ x 2556 پیکسل

آیفون 15 پرو مکسآیفون ۱۵ پرو مکس

۱۴۸۷۲۰۳
اپل A17 پرو۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت۱۲۹۰ x 2796 پیکسل

آیفون 14 پرو مکسآیفون ۱۴ پرو مکس

۱۳۵۹۸۶۸
A16 Bionic۲۵۶ گیگابایت رم ۶ گیگابایت۱۲۹۰ x 2796 پیکسل

آیفون 15آیفون ۱۵

۱۳۵۴۶۵۱
اپل A16 Bionic۱۲۸ گیگابایت رم ۶ گیگابایت۱۱۷۹ x 2556 پیکسل

در معیارهای عملکرد پایدار، آیفون ۱۵ پرو تحت بارگذاری مداوم CPU کمی بهتر از ۱۵ پرو مکس بود، با معیار APSI Bench امتیاز پایداری ۸۵٪ (ما ۷۸٪ در Max دریافت کردیم). تست استرس ۳D Mark Wildlife پس از ۲۰ دقیقه دویدن، ۷۶٪ امتیاز را به دست آورد، اگرچه عملکرد در اجراهای بعدی بیشتر کاهش می یابد.

بررسی APSI Bench - Apple iPhone 15 Pro بررسی 3D Mark - Apple iPhone 15 Pro بررسی 3D Mark - Apple iPhone 15 Pro
نیمکت APSI • علامت سه بعدی

اساساً همان چهار دوربین قبلی، بدون تله فوتو ۵x

یکی از تفاوت های اصلی بین دو اندازه آیفون پروهای امسال، دوربین تله فوتو است – ۱۵ پرو مکس ماژول جدید تتراپریسم ۵x را دریافت می کند، در حالی که ۱۵ پرو واحد ۳ برابری ۱۴ پرو را حفظ می کند. طبق معمول، هر دو دوربین سلفی و سه‌گانه پشتی کمک بیشتری می‌کنند – چه دوربین ۳D ToF در جلو یا سیستم LiDAR در پشت. در تمام روش‌های قابل مشاهده (بخوانید، مشخصات )، سخت‌افزار دوربین ۱۵ پرو مانند دوربین ۱۴ پرو است، اگرچه اپل اصرار دارد که تفاوت‌هایی وجود دارد.

بررسی آیفون 15 پرو اپلبا شروع با دوربین اصلی در پشت، ۱۵ Pro دارای یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرومتری و تثبیت‌کننده تغییر سنسور نسل دوم است. فاصله کانونی لنز معادل ۲۴ میلی متر است و دیافراگم f/1.78 است.

در حالی که اعداد کلیدی بدون تغییر به نظر می رسند، اپل در حال معرفی چند امکان تصویربرداری جدید برای آیفون ۱۵ پرو است. اکنون می توانید تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی HEIF/JPG را در کنار ۴۸ مگاپیکسل ProRAW ثبت کنید. آنها همچنین حالت‌های زوم دیجیتال معادل ۲۸ میلی‌متر و ۳۵ میلی‌متر را ارائه کرده‌اند، و آیفون به شما اجازه می‌دهد یکی از این فاصله‌های کانونی را به عنوان تنظیمات پیش‌فرض خود انتخاب کنید.

آیفون ۱۵ پرو مکس اولین دوربین پریسکوپ را در آیفون معرفی کرد. اما، همانطور که مشخص شد، غیر مکس آن را دریافت نمی کند. در عوض، این همان واحد ۳x از ۱۴ Pro است، با اعداد بدون تغییر نسبت به ۱۳ Pro – یک تصویرگر ۱۲ مگاپیکسلی ۱/۳.۵ اینچی با لنز معادل ۷۷ میلی‌متری با دیافراگم f/2.8 و OIS.

بررسی آیفون 15 پرو اپلUltrawide نیز از نسل قبلی منتقل شده است، اما حداقل آن سال گذشته ارتقا یافته است و قدمت آن به ۱۳ Pro نمی رسد. این دوربین مبتنی بر یک سنسور ۱/۲.۵۵ اینچی با گام پیکسلی ۱.۴ میکرومتر و پیکسل‌های فوکوس ۱۰۰ درصد است که با لنز ۱۳ میلی‌متری f/2.2 همراه شده است. البته از عکاسی ماکرو پشتیبانی می‌شود. این دوربین دارای یک پوشش ضد انعکاس جدید است. HDR بهبود یافته و حالت شب بهتر.

دوربین سلفی دوباره از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ۱/۳.۶ اینچی با دیافراگم روشن f/1.9 روی لنز ۲۳ میلی‌متری خود استفاده می‌کند و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. همچنین OIS وجود دارد که یک ویژگی نادر در دوربین سلفی است.

در نهایت، فلاش ۹ ال ای دی سال گذشته باقی می ماند – ال ای دی ها در یک شبکه ۳×۳ چیده شده اند. هر یک از آن ها می توانند به طور مستقل تنظیم و شلیک شوند. این یک فلاش با صدای واقعی با همگام سازی کند است.

برنامه و ویژگی های دوربین

منظره یاب از iOS 16 تا کنون دست نخورده باقی مانده است. به لطف کالیبراسیون دقیق سه دوربین، می توانید خارج از میدان دید دوربین فعلی را مشاهده کنید و به شما امکان می دهد آنچه را که خارج از کادر باقی می ماند در زمان واقعی مشاهده کنید.

پردازش تصویر اپل شامل تمام ویژگی‌های قدیمی – Smart HDR، حالت شب، و Deep Fusion – و Photonic Engine سال گذشته است.

بررسی آیفون 15 پرو اپلتمام پیشرفت ها، به جز حالت شب، از کنترل کاربران خارج است. نماد حالت شب هنگام نمایش یک صحنه کم نور به طور خودکار ظاهر می شود و ثانیه های پیشنهادی را در کنار نماد حالت شب خواهید دید. می‌توانید نوردهی طولانی‌تر را انتخاب کنید یا به‌طور کلی حالت شب را غیرفعال کنید، اما اگر تلفن نمی‌خواهد آن را درگیر کند، واقعاً نمی‌توانید آن را به اجبار روشن کنید .

حالت ماکرو نیز در دسترس است. با قابلیت فوکوس خودکار دوربین فوق عریض فعال شده است، این گزینه ای است که فقط در مدل های اخیر Pro استفاده می کنید.

طبق معمول، همه دوربین‌ها با یکدیگر صحبت می‌کنند، بنابراین وقتی بین آن‌ها جابه‌جا می‌شوید، از قبل تنظیمات صحیح نوردهی و نقشه‌برداری تن را می‌دانند. این هم برای عکس ها و هم برای فیلم ها صدق می کند.

رابط دوربین دارای ضامن های ۰.۵x، ۱x، ۲x و ۵x است. اگر برای چنین عکسی به اندازه کافی نزدیک باشید، کلید ماکرو به طور خودکار ظاهر می شود. اگر روی ضامن ۱ برابر ضربه بزنید، معادل ۲۸ میلی‌متر (۱.۲ برابر) زوم می‌کنید و با یک ضربه اضافی، ۳۵ میلی‌متر (۱.۵ برابر) خواهید داشت. همانطور که مشخص کرده‌ایم ، آن‌ها محصولات زراعی و سطح بالایی از خروجی استاندارد هستند، اما با این وجود، محصولات بسیار خوبی هستند.

می‌توانید بین حالت‌ها تند بکشید و چند تنظیمات دارید که می‌توانید با کشیدن انگشت به سمت بالا باز کنید – فلاش، حالت شب، عکس زنده، جنبه عکس، جبران نوردهی و فیلترها. در حالت ویدئو، می توانید وضوح و نرخ فریم را از منظره یاب تغییر دهید.

بررسی رابط کاربری دوربین - اپل آیفون 15 پرو بررسی رابط کاربری دوربین - اپل آیفون 15 پرو بررسی رابط کاربری دوربین - اپل آیفون 15 پرو بررسی رابط کاربری دوربین - اپل آیفون 15 پرو بررسی رابط کاربری دوربین - اپل آیفون 15 پرو بررسی رابط کاربری دوربین - اپل آیفون 15 پرو
دوربین UI

حالت پرتره در دوربین های اصلی، تله و سلفی موجود است. یک ویژگی جدید پرتره در آیفون‌های جدید وجود دارد – اساساً حالت پس از واقعیت پرتره. آیفون تشخیص می‌دهد که شما از یک شخص، حیوان خانگی یا هر سوژه‌ای که می‌تواند برای عکس گرفتن در حالت پرتره مناسب باشد، عکس بگیرید و به طور خودکار یک نقشه عمق را ثبت کند. و اگر تصمیم گرفتید بعداً پس‌زمینه را محو کنید – می‌توانید این کار را از برنامه Photos انجام دهید. مرتب! ما حدس می زنیم برنامه هایی مانند Focos ممکن است به زودی منسوخ شوند.

ما همچنین متوجه شدیم که وقتی برنامه دوربین قصد داشت نقشه عمق را بگیرد، یک میانبر F را در منظره یاب در حالت عکس معمولی نمایش می‌دهد. اگر از آن استفاده کنید، بلافاصله بدون رفتن به حالت پرتره، یک پرتره می‌گیرید.

ضبط RAW در همه دوربین‌ها پشتیبانی می‌شود و اگر وضوح و کنترل RAW را فعال کرده باشید، می‌تواند در دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل فیلم‌برداری کند. با این کار یک ضامن جدید به نام JPEG Max اضافه می شود.

این ویژگی به نام Photographic Styles وجود دارد که به طور خودکار یک عکس را یک عنصر در یک زمان ویرایش می کند (مثلاً اعمال اصلاحات مختلف در سوژه و پس زمینه). می توانید بین استاندارد، کنتراست غنی، پر جنب و جوش، گرم و سرد یکی را انتخاب کنید. می توانید هر یک از این حالت ها را به دلخواه تنظیم کنید و حالت دلخواه خود را به عنوان پیش فرض تنظیم کنید. مانند فیلتر است اما دائمی تر است.

بررسی رابط کاربری دوربین - اپل آیفون 15 پرو بررسی رابط کاربری دوربین - اپل آیفون 15 پرو بررسی رابط کاربری دوربین - اپل آیفون 15 پرو بررسی رابط کاربری دوربین - اپل آیفون 15 پرو بررسی رابط کاربری دوربین - اپل آیفون 15 پرو بررسی رابط کاربری دوربین - اپل آیفون 15 پرو
دوربین UI

کیفیت عکس در روز

دوربین اصلی اپل آیفون ۱۵ پرو به طور پیش فرض ۲۴ مگاپیکسل ذخیره می کند، اگرچه گزینه های ۱۲ مگاپیکسلی و ۴۸ مگاپیکسلی نیز موجود است. سنسور ۴۸ مگاپیکسلی همچنان از فیلتر رنگی Quad-Bayer استفاده می‌کند، به این معنی که عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی که آیفون ذخیره می‌کند محصولی از انباشتن تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی و ۴۸ مگاپیکسلی است – این همان چیزی است که اپل آن را در سخنرانی اصلی توضیح داد.

ما تا حدودی از نحوه نمایش عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی نور روز از دوربین اصلی شگفت زده شدیم. ما می‌توانیم جزئیات دقیق‌تری را نسبت به حالت ۱۲ مگاپیکسلی در تقریباً همه چیز متمایز کنیم – شاخ و برگ، برچسب‌ها، تزئینات ساختمان، کوه‌های دوردست. هیچ افزایش جزئیاتی در اجسام متحرک وجود نداشت، بنابراین فقط پردازش های بسیار پیشرفته ای وجود دارد که می توان در پرواز انجام داد.

داستان کوتاه – جزئیات بیشتری در عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی دیده می‌شود و ما فکر می‌کنیم ارزش آن را دارد که در این وضوح پیش‌فرض صرفه‌جویی کنیم. به علاوه – تفاوت اندازه فایل در حدود ۱ مگابایت تا ۱.۵ مگابایت افزایش در هر تصویر HEIF (مثلاً از ۲.۵ مگابایت به ۳.۸ مگابایت) خیلی چشمگیر نیست.

از منظر جهانی تر، تراز سفیدی خودکار آیفون معمولاً مشخص است، و نمایش رنگ ۱:۱ با زندگی واقعی مطابقت دارد، که لزوماً تحسین زیادی ندارد. این اجرای محافظه کارانه چندین سال است که انتخاب اپل بوده است و ما واقعاً طرفدار آن نیستیم. اگر مانند ما، خروجی پیش‌فرض را دوست ندارید، می‌توانید از یکی از سبک‌های عکاسی اضافی استفاده کنید – برای استفاده شخصی، بلافاصله پس از پایان بررسی، از یک سبک اشباع‌تر استفاده می‌کنیم. این فیلتری نیست که باید هر بار انتخاب کنید، بلکه یک رنگ از پیش تنظیم شده است که همیشه استفاده می شود مگر اینکه آن را تغییر دهید.

نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/10417s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/7937s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/5814s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/10417s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/7092s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/2710s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/7937s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 64، 1/259s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 200، 1/83s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 200، 1/95s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 160، 1/100s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (۱x)، ۲۴ مگاپیکسل

اگر در حالت ۱۲ مگاپیکسلی گرفته شده باشد، چند مورد از این صحنه ها چگونه به نظر می رسند – این صحنه ها اساساً مشابه آیفون های حرفه ای سال گذشته هستند.

نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/9009s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/7937s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/4608s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/10417s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/5814s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/2604s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/7937s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 64، 1/237s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (۱x)، ۱۲ مگاپیکسل

اپل چند لحظه از ارائه تقریبا ۱ ساعته آیفون ۱۵ خود را به حالت های سفارشی ۲۸ میلی متری و ۳۵ میلی متری مدل های جدید پرو اختصاص داد. از لحاظ فنی، شما یک قسمت ۲۸ یا ۳۵ میلی‌متری برش خورده را از لنز اصلی ۲۴ میلی‌متری دریافت می‌کنید و آن را با وضوح ۲۴ مگاپیکسلی مشابه تصاویر ۲۴ میلی‌متری پیش‌فرض دریافت می‌کنید. اپل می گوید که با آیفون ۱۵ پرو، “مثل این است که هفت لنز حرفه ای در جیب خود داشته باشید”.

این یک ویژگی مناسب برای کسانی است که فاصله کانونی باریکتر از ۲۴ میلی متر را ترجیح می دهند. روی حالت ۱x در دوربین ضربه بزنید تا به ۲۸ میلی متر (۱.۲x) و یک بار دیگر به ۳۵ میلی متر (۱.۵x) بروید. حتی می‌توانید فاصله کانونی پیش‌فرض دوربین را انتخاب کنید که بسیار راحت است.

ما یک آزمایش کوچک در مورد این عملکرد جدید انجام دادیم. ما به صورت دستی از عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی ۲۴ میلی‌متری برش دادیم و با استفاده از روش نمونه‌برداری مجدد فتوشاپ Reserve Details 2.0 آنها را به ۲۴ مگاپیکسل ارتقا دادیم. با نگاهی کنار هم به نتایج، می‌توان گفت که تفاوت قابل‌توجهی بین شات ۲۸ میلی‌متری اپل و برش و کیفیت ساده ما وجود ندارد. با این حال، عملکرد غیر قابل انکار لایه ای از راحتی را ارائه می دهد.

نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1.2x، 28mm)، 24MP - f/1.8، ISO 80، 1/9009s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1.2x، 28mm)، 24MP - f/1.8، ISO 80، 1/9009s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1.2x، 28mm)، 24MP - f/1.8، ISO 80، 1/5348s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1.2x، 28mm)، 24MP - f/1.8، ISO 80، 1/12346s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1.2x، 28mm)، 24MP - f/1.8، ISO 80، 1/6410s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1.2x، 28 میلی متر)، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/2604s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1.2x، 28mm)، 24MP - f/1.8، ISO 80، 1/7937s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1.2x، 28mm)، 24MP - f/1.8، ISO 80، 1/251s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (۱.۲x، ۲۸mm)، ۲۴MP

نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1.5x، 35mm)، 24MP - f/1.8، ISO 80، 1/10417s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1.5x، 35mm)، 24MP - f/1.8، ISO 80، 1/9009s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1.5x، 35mm)، 24MP - f/1.8، ISO 80، 1/5348s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1.5x، 35mm)، 24MP - f/1.8، ISO 80، 1/10417s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1.5x، 35mm)، 24MP - f/1.8، ISO 80، 1/5814s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1.5x، 35 میلی متر)، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/2833s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1.5x، 35 میلی متر)، 24 مگاپیکسل - f/1.8، ISO 80، 1/7937s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1.5x، 35mm)، 24MP - f/1.8، ISO 80، 1/239s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (۱.۵x، ۳۵mm)، ۲۴MP

سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و پردازش سطح بعدی اپل به آیفون ۱۵ پرو اجازه می دهد تا حالت زوم ۲ برابری را با نتایج بسیار خوب ارائه دهد. آنها همیشه در ۱۲ مگاپیکسل ذخیره می شوند، بدون توجه به وضوح انتخاب شده برای دوربین اصلی.

نمونه های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 64، 1/12500s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 64، 1/7937s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 64، 1/7092s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 64، 1/9009s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 64، 1/5376s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 64، 1/1818s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 64، 1/6410s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 125، 1/60s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (۲x)

دوربین تله فوتو ۳x 15 Pro مستقیماً از نسل قبلی بیرون آمده است و تصاویری که ثبت می کند این واقعیت را منعکس می کند. عکس‌های واضح و دقیق با ظاهری دوست‌داشتنی و طبیعی می‌گیریم. رنگ ها دقیق هستند، کنتراست بالا است و محدوده دینامیکی همان چیزی است که از یک آیفون انتظار دارید.

نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.8، ISO 32، 1/2481s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.8، ISO 25، 1/1727s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.8، ISO 25، 1/1488s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.8، ISO 25، 1/1698s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.8، ISO 25، 1/874s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.8، ISO 25، 1/322s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.8، ISO 320، 1/60s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.8، ISO 25، 1/1043s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (۳x)

نکته اینجاست که با داشتن دوربین تله فوتو ۵ برابری آیفون ۱۵ پرو مکس، اگر کوچکتر ۱۵ پرو را انتخاب کنید، ممکن است احساس کنید که از دست داده اید. ما چند مقایسه سریع انجام دادیم، و نمی‌توانیم بگوییم که خروجی ۵ برابری بومی مکس بسیار بهتر از ۵ برابر بزرگ‌نمایی دیجیتال غیر مکس است – اگر اصلاً باشد.

مقایسه تله فوتو، 5x: iPhone 15 Pro - f/2.8، ISO 25، 1/2016s - بررسی Apple iPhone 15 Pro مقایسه تله فوتو، 5x: iPhone 15 Pro Max - f/2.8، ISO 50، 1/4651s - بررسی Apple iPhone 15 Pro مقایسه تله فوتو، 5x: iPhone 15 Pro - f/2.8، ISO 32، 1/2016s - بررسی Apple iPhone 15 Pro مقایسه تله فوتو، 5x: iPhone 15 Pro Max - f/2.8، ISO 50، 1/3891s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
مقایسه تله فوتو، 5x: iPhone 15 Pro - f/2.8، ISO 25، 1/943s - بررسی Apple iPhone 15 Pro مقایسه تله فوتو، 5x: iPhone 15 Pro Max - f/2.8، ISO 50، 1/1773s - بررسی Apple iPhone 15 Pro مقایسه تله فوتو، 5x: iPhone 15 Pro - f/2.8، ISO 25، 1/704s - بررسی Apple iPhone 15 Pro مقایسه تله فوتو، 5x: iPhone 15 Pro Max - f/2.8، ISO 50، 1/1613s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
مقایسه تله فوتو، ۵x: iPhone 15 Pro • iPhone 15 Pro Max

برعکس، در سطح زوم ۳ برابری، نتایج دوربین تله فوتو ۳ برابری ۱۵ پرو به طور قابل ملاحظه ای برتر از خروجی ۱۵ پرو مکس است که توانایی های دوربین اصلی را فراتر از آنچه می توان تصویر شارپ نامید، گسترش داد.

مقایسه تله فوتو، 3x: iPhone 15 Pro - f/2.8، ISO 32، 1/2481s - بررسی Apple iPhone 15 Pro مقایسه تله فوتو، 3x: iPhone 15 Pro Max - f/1.8، ISO 64، 1/15385s - بررسی Apple iPhone 15 Pro مقایسه تله فوتو، 3x: iPhone 15 Pro - f/2.8، ISO 25، 1/1727s - بررسی Apple iPhone 15 Pro مقایسه تله فوتو، 3x: iPhone 15 Pro Max - f/1.8، ISO 64، 1/10526s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
مقایسه تله فوتو، 3x: iPhone 15 Pro - f/2.8، ISO 25، 1/874s - بررسی Apple iPhone 15 Pro مقایسه تله فوتو، 3x: iPhone 15 Pro Max - f/1.8، ISO 64، 1/5376s - بررسی Apple iPhone 15 Pro مقایسه تله فوتو، 3x: iPhone 15 Pro - f/2.8، ISO 25، 1/1043s - بررسی Apple iPhone 15 Pro مقایسه تله فوتو، 3x: iPhone 15 Pro Max - f/1.8، ISO 64، 1/6410s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
مقایسه تله فوتو، ۳x: iPhone 15 Pro • iPhone 15 Pro Max

عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی از دوربین فوق عریض از جمله عکس‌های بهتری هستند که از چنین دوربینی دیده‌ایم، هرچند که دارای معایب خود هستند. ما جزئیات با فرکانس بالا مانند شاخ و برگ که ظاهری بیش از حد پردازش شده دارد را دوست نداریم. با این حال، آنها جزئیات با وضوح بالا و وضوح فوق العاده را تا گوشه ها ارائه می دهند. اجرای رنگ غیر هیجان‌انگیز برای عموم دوست‌داشتنی نیست، اما با این وجود سازگاری قابل ستایش است.

نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 50، 1/3906s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 50، 1/3247s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 50، 1/2415s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 40، 1/3717s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 50، 1/2674s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 40، 1/1048s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 50، 1/2985s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 50، 1/2674s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 320، 1/83s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 320، 1/99s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 160، 1/100s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x) - f/2.2، ISO 40، 1/103s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (۰.۵x)

دوربین فوق عریض همچنین از فوکوس خودکار دو پیکسل پشتیبانی می کند و می تواند تا ۳ تا ۴ سانتی متر فوکوس کند که هم برای حالت ماکرو و هم برای عکاسی کلی از اشیاء نزدیک مفید است.

حالت ماکرو تا حدودی به طور غیر مستقیم قابل دسترسی است – شما باید در منظره یاب در ۱ برابر باشید و به محض اینکه واقعاً به سوژه نزدیک شدید، تلفن می تواند به طور خودکار در حالت ماکرو به دوربین فوق عریض تغییر مکان دهد – با میدان دیدی که با دوربین اصلی مطابقت دارد. . این به این معنی است که برش داده می‌شود و سپس ارتقاء می‌یابد، رفتاری که می‌توانید با کلیدی که در منظره یاب ظاهر می‌شود غیرفعال کنید (و همچنین می‌توانید آن را غیرفعال نگه دارید، در زیر منوی تنظیمات تنظیمات).

عکس های ماکرو که ما با دوربین فوق عریض گرفتیم عالی هستند – سوژه در فوکوس بسیار خوب ارائه می شود – جزئیات، شارپ و رنگارنگ. کنتراست بین این عکس‌ها عالی است و محدوده دینامیکی آن به‌طور قابل ستایش گسترده است. رنگ های این نمای نزدیک به طرز شگفت انگیزی دوست داشتنی هستند.

نتایج به‌دست‌آمده از این طریق، با جزئیات خوب با توجه به روشی که به‌دست می‌آیند، محکم هستند. بسته به کاری که قرار است با آن‌ها انجام دهید، میدان دید باریک‌تر ممکن است مهم‌تر از جزئیات مطلق در هر پیکسل باشد، که از سطح بالا رنج می‌برد.

نمونه‌های ماکرو - f/2.2، ISO 160، 1/143s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه‌های ماکرو - f/2.2، ISO 160، 1/99s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه‌های ماکرو - f/2.2، ISO 250، 1/99s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه‌های ماکرو - f/2.2، ISO 400، 1/50s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های ماکرو

از طرف دیگر، می‌توانید با دوربین ۰.۵x در FoV اصلی خود عکس بگیرید، اما این شما را به قدری به سوژه نزدیک می‌کند که باید مراقب سایه انداختن باشید.

پرتره مد

همانطور که در iPhone 15 Pro Max وجود داشت، ۱۵ Pro به طور پیش فرض در پرتره های ۲ برابری قرار دارد، اما شما همچنین گزینه هایی دارید که از میدان دید اصلی دوربین اصلی (۱x) و همچنین ۳x از تله فوتو استفاده می کنند.

با شروع عکس‌های ۲x پیش‌فرض (ذخیره شده در ۱۲ مگاپیکسل)، تفکیک سوژه عالی و تاری پس‌زمینه قانع‌کننده دریافت می‌کنیم. رنگ ها عالی به نظر می رسند، همچنین محدوده دینامیکی. تنها چیزی که می تواند بهتر باشد، جزئیات هنگام نگاه کردن به سوژه با بزرگنمایی ۱:۱ است، که مقداری ارتقاء را در بازی نشان می دهد. حتی در این صورت، به خصوص در نور خوب، می‌توانید جزئیات بسیار واضحی داشته باشید.

نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 160، 1/60s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 160، 1/60s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 50، 1/142s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 64، 1/2252s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 64، 1/4310s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (2x) - f/1.8، ISO 125، 1/50s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (۲x)

عکس‌های ۱x میدان دید وسیع‌تری را ارائه می‌کنند که برای عکس‌هایی با زمینه کمی بیشتر در اطراف سوژه شما ایده‌آل است. آنها با همان وضوحی که شما برای عکس‌های معمولی در تنظیمات انتخاب کرده‌اید ذخیره می‌شوند – بنابراین یا ۲۴ مگاپیکسل پیش‌فرض خارج از جعبه (همانطور که ما آنها را گرفته‌ایم) یا ۱۲ مگاپیکسل. ما فکر می کنیم که اینها عالی بودند – بهتر از آنهایی که به دلایلی در ۱۵ Pro Max دریافت کردیم.

نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 200، 1/81s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 200، 1/92s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 64، 1/207s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 80، 1/4049s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 80، 1/5814s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (1x) - f/1.8، ISO 125، 1/50s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های حالت پرتره، دوربین اصلی (۱x)

پرتره‌های زوم ۳ برابری دوربین تله‌فوتو احتمالاً بهترین پرسپکتیو را برای کادربندی به سبک سر و شانه ارائه می‌دهند، و آن‌ها این کار را بدون پرتاب کردن شما در انتهای اتاق کاملاً مانند دوربین ۵x Pro Max انجام می‌دهند. جزئیات سطح پیکسل نیز در Pro 3x نسبت به Max 5x بهتر است، و حتی در شرایط داخلی کم نورتر که دوربین های تله فوتو گوشی های دیگر با پرتره مشکل دارند، iPhone 15 Pro کیفیت عالی را حفظ می کند.

نمونه های حالت پرتره، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.8، ISO 400، 1/60s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های حالت پرتره، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.8، ISO 400، 1/60s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های حالت پرتره، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.8، ISO 80، 1/99s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های حالت پرتره، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.8، ISO 25، 1/237s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های حالت پرتره، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.8، ISO 25، 1/661s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های حالت پرتره، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.8، ISO 320، 1/50s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های حالت پرتره، دوربین تله فوتو (۳x)

عکس های سلفی

حرفه‌ای‌های امسال از همان دوربین سلفی استفاده می‌کنند که اپل سال گذشته معرفی کرد – سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۲۳ میلی‌متری f/1.9 OIS و فوکوس خودکار. دوربین همچنان دو تنظیمات FoV را در منظره یاب ارائه می‌دهد – برش ۷ مگاپیکسلی با زوم کمی که معادل میدان دید ۳۰ میلی‌متری است و حالت کامل ۱۲ مگاپیکسلی که دارای فو وی معادل ۲۳ میلی‌متر است.

اگر گوشی را در جهت عمودی نگه دارید، سلفی‌ها به ۷ مگاپیکسل برش داده می‌شوند تا کادربندی محکم‌تر ارائه شود، اما گوشی را به صورت افقی بچرخانید و با تغییر خودکار گوشی به حالت گسترده‌تر ۱۲ مگاپیکسلی، بخش بیشتری از صحنه را دریافت می‌کنید. همچنین می توانید با ضربه زدن بر روی فلش های نزدیک دکمه شاتر، بین این دو حالت به صورت دستی جابجا شوید.

سلفی‌های ۱۲ مگاپیکسلی که در آیفون گرفته‌ایم فوق‌العاده هستند – جزئیات زیادی در آن وجود دارد، رنگ‌های پوست و نمایش رنگ به طور کلی عالی هستند، و ما چیزی جز تحسین کنتراست و محدوده دینامیکی نداریم.

پردازش اپل یک بار دیگر خود واقعی خود را نشان می دهد زیرا برخی از ویژگی های صورت با وضوح و بهبود میکروکنتراست کمی بیش از حد برجسته می شوند. در حالی که ما طرفدار الگوریتم‌های صاف‌کننده پوست مورد استفاده برندهای دیگر نیستیم، اما به نظر می‌رسد اپل دقیقاً در طرف مقابل طیف قرار دارد که چندان هم دوست‌داشتنی نیست.

نمونه های سلفی - f/1.9، ISO 20، 1/125s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های سلفی - f/1.9، ISO 100، 1/60s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های سلفی - f/1.9، ISO 160، 1/60s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های سلفی - f/1.9، ISO 125، 1/60s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های سلفی - f/1.9، ISO 125، 1/60s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های سلفی - f/1.9، ISO 25، 1/1541s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های سلفی

کیفیت تصویر کم نور

روشی که اپل به طور کلی حالت شب و عکاسی در نور کم را مدیریت می کند، در این نسل بدون تغییر باقی مانده است – حالت شب به طور خودکار در صحنه های کم نور فعال می شود و معمولاً نوردهی ۱s را برای دوربین اصلی و ۲s-3s را برای بقیه انتخاب می کند. می توانید زمان نوردهی متفاوتی را انتخاب کنید یا حالت شب را غیرفعال کنید. پس از غیرفعال شدن، تا زمانی که آن را فعال نکنید یا برنامه دوربین را مجددا راه اندازی کنید، به همین شکل باقی می ماند. با این حال، هیچ راهی برای فعال کردن حالت شب وجود ندارد – اگر گوشی فکر می‌کند به آن نیاز ندارد، همین است.

عکس‌های حالت شب همیشه با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ذخیره می‌شوند و همینطور عکس‌های با زوم ۲ برابر، همانطور که ما ایجاد کردیم. تنها راه برای گرفتن عکس ۲۴ مگاپیکسلی در شب این است که حالت شب را غیرفعال کنید – یا می دانید، صحنه هایی را بگیرید که به اندازه کافی روشن هستند که آیفون آن را غیرضروری تشخیص دهد، که به نظر می رسد صحنه های زیادی است .

با شروع با آن عکس‌های بدون حالت شب، به نوردهی‌های تاریکی با کنتراست بالا و تونال‌های افراطی نگاه می‌کنیم که می‌تواند از کمی توسعه بیشتر استفاده کند. به عبارت دیگر، این عکس‌های رسا با هایلایت‌های خوب و سایه‌های تقویت‌شده‌ای نیستند که از حالت‌های شبانه تهاجمی موجود در بازار دریافت می‌کنید. در عوض، این‌ها بازنمایی‌های واقعی‌تر از واقعیت هستند که بسته به جایی که در آن ایستاده‌اید، می‌توانند به عنوان یک تعریف یا شکایت خوانده شوند. در هر صورت، ما از اجرای رنگ بسیار خوشمان می‌آید – اشباع عالی است و تراز سفیدی خودکار در نقطه‌نظر است. جزئیات به طور کلی بسیار خوب است، اما فقط این است که شما مقدار زیادی از آن را در سایه نمی بینید – با این حال، با نوار لغزنده نرم افزار ویرایش مورد علاقه خود به آن ضربه بزنید و ظاهر می شود.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/1.8، ISO 800، 1/33s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/1.8، ISO 640، 1/33s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/1.8، ISO 1000، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/1.8، ISO 1250، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/1.8، ISO 640، 1/50s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/1.8، ISO 1000، 1/33s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/1.8، ISO 800، 1/40s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۱x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد)

بعد صحنه هایی هستند که حالت شب شروع به کار کرد، بنابراین این تصاویر با وضوح ۱۲ مگاپیکسل منتشر می شوند. در پایین‌تر، همان صحنه‌هایی با حالت شب غیرفعال وجود دارد، بنابراین می‌توانید تفاوت‌ها را درک کنید و در واقع، در بیشتر موارد می‌توانید بگویید چرا آیفون از پردازش اضافی استفاده کرده است.

عکس های حالت شب به طور قابل توجهی توسعه سایه بهتری دارند. پس از آن، ما شاهد توجه زیادی به نکات برجسته نیستیم، که تقریباً به اندازه حالت بدون حالت شب ناپدید شده اند. به طور کلی، نوردهی در حالت شب بیشتر با آنچه ما می خواهیم از صحنه دریافت کنیم، مطابقت دارد.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/1.8، ISO 1000، 1/9s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/1.8، ISO 2000، 1/9s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/1.8، ISO 1600، 1/9s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/1.8، ISO 1000، 1/13s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/1.8، ISO 1000، 1/13s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/1.8، ISO 1250، 1/9s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۱x)، حالت خودکار شب (درگیر شد)

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/1.8، ISO 2000، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/1.8، ISO 3200، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/1.8، ISO 2500، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/1.8، ISO 1600، 1/20s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/1.8، ISO 1600، 1/20s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/1.8، ISO 2000، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۱x)، حالت خودکار شب (غیرفعال)

موارد فوق در زوم ۲ برابری نیز صادق است، و این منطقی است – همان دوربینی است که عکس ها را می گیرد. چه صحنه ای بود که برای حالت شب به اندازه کافی تاریک نبود، یا صحنه ای بود که آیفون انتخاب کرد تا با آن بهبود یابد، ما شاهد نتایج چشمگیر هستیم. جزئیات فوق العاده است – تا جایی که می گوییم هیچ دوربین اختصاصی ۲x در بازار نمی تواند با آن رقابت کند. باز هم، ما احتمالاً کمی بیشتر از توسعه سایه استفاده می کنیم، اما این می تواند یک ترجیح شخصی باشد.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/1.8، ISO 500، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/1.8، ISO 400، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/1.8، ISO 640، 1/20s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/1.8، ISO 800، 1/21s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۲x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد)

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/1.8، ISO 500، 1/5s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/1.8، ISO 640، 1/9s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/1.8، ISO 640، 1/5s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/1.8، ISO 640، 1/5s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۲x)، حالت خودکار شب (درگیر شد)

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/1.8، ISO 1600، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/1.8، ISO 1000، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/1.8، ISO 2500، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/1.8، ISO 2000، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۲x)، حالت خودکار شب (غیرفعال)

دوربین تله‌فوتو حتی تمایل کمتری به درگیر کردن حالت شب داشت – شاید این موضوع با قاب‌بندی فشرده‌تر ارتباط داشته باشد که باعث می‌شود صحنه کلی گرفته شده کنتراست کمتری داشته باشد، یا صرفاً به این دلیل است که شما فقط می‌خواهید از سوژه‌هایی با نور خوب در فاصله عکاسی کنید. در هر صورت، ما تصاویری با جزئیات خوب دریافت می کنیم – مسلماً، با مقداری نویز در آنها، اما نه در حدی که مشکل ساز باشد. محدوده دینامیکی خوب است. رنگ ها به صورت نقطه ای هستند – ما واقعاً نمی توانیم شکایت کنیم.

نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/2.8، ISO 1600، 1/20s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/2.8، ISO 1600، 1/30s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/2.8، ISO 1600، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/2.8، ISO 1250، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/2.8، ISO 1000، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/2.8، ISO 1600، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/2.8، ISO 1600، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/2.8، ISO 1250، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (۳x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد)

این در صحنه‌های تاریک‌تر که حالت شب مداخله می‌کرد نیز صادق است. آن را با تصاویری که حالت شب کاملاً غیرفعال شده است مقایسه کنید – ۳ از ۴ مورد از آن‌ها زوم دیجیتال دوربین اصلی بودند و فوق‌العاده نرم هستند. آخرین مورد خیلی تاریک است.

نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/2.8، ISO 800، 1/2s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/2.8، ISO 800، 1/4s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/2.8، ISO 1250، 1/4s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/2.8، ISO 1250، 1/8s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (۳x)، حالت شب خودکار (درگیر شد)

نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/1.8، ISO 1600، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/1.8، ISO 2500، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/1.8، ISO 2500، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/2.8، ISO 2500، 1/20s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (۳x)، حالت خودکار شب (غیرفعال)

در حالت فوق عریض، احتمالاً مایل به اجرای حالت شب شادتر از آنچه اپل به شما می‌دهد، هستید، زیرا در برخی از صحنه‌ها، تاریکی بیش از حد به پایان می‌رسد. صحنه های روشن تر زیباتر به نظر می رسند. وضوح خوب است، رنگ ها عالی هستند.

نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/2.2، ISO 1600، 1/34s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/2.2، ISO 1250، 1/33s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/2.2، ISO 1000، 1/33s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/2.2، ISO 1600، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/2.2، ISO 2000، 1/25s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/2.2، ISO 1000، 1/50s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد) - f/2.2، ISO 1250، 1/40s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (۰.۵x)، حالت خودکار شب (درگیر نشد)

در صحنه‌هایی که حالت شب را دریافت کردیم، همه چیز زنده‌تر به نظر می‌رسد و بهتر در معرض دید قرار می‌گیرد، تا جایی که تعجب می‌کنیم که چرا برای اکثر صحنه‌های بالا رفتار مشابهی نداشتیم.

نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/2.2، ISO 2500، 1/8s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/2.2، ISO 2500، 1/8s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/2.2، ISO 2500، 1/10s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت خودکار شب (درگیر شد) - f/2.2، ISO 1250، 1/8s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (۰.۵x)، حالت خودکار شب (درگیر شد)

نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/2.2، ISO 3200، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/2.2، ISO 3200، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/2.2، ISO 2500، 1/20s - بررسی Apple iPhone 15 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، حالت خودکار شب (غیرفعال) - f/2.2، ISO 3200، 1/17s - بررسی Apple iPhone 15 Pro
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (۰.۵x)، حالت خودکار شب (غیرفعال)

پس از اتمام کار با نمونه های دنیای واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید آیفون ۱۵ پرو اپل چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد.

ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
Apple iPhone 15 Pro در مقابل iPhone 14 Pro و Galaxy S23 در ابزار مقایسه عکس ما

ضبط ویدیو

آیفون ۱۵ پرو می تواند با هر چهار دوربین خود تا ۴K60 ویدیو ضبط کند. ۴K24 نیز در سراسر صفحه موجود است اگر به دنبال یک نگاه سینمایی بیشتر هستید. همه ویدیوها از تثبیت‌سازی پیشرو در کلاس بهره می‌برند – اپل این تثبیت‌کننده ویدیوی سینمایی را می‌نامد (به‌طور پیش‌فرض، تثبیت‌کننده پیشرفته روشن است). گزینه‌های آهسته حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰p در ۲۴۰ فریم بر ثانیه هستند.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

حالت اکشن وجود دارد – از دوربین فوق عریض با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه استفاده می کند. به شدت از فیلم‌های ۴K جدا می‌شود (به همین دلیل رزولوشن ۲.۸K است) و ویدیوی فوق‌العاده روان و تثبیت‌شده فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. این دوربین برای همه دوربین‌های پشتی در دسترس است و می‌توان آن را با هر رزولوشن و نرخ فریمی فیلم‌برداری کرد، اما همانطور که اشاره کردیم، سخت‌افزار اصلی آن دوربین اولتراواید با سرعت ۲.۸K@60fps است.

آیفون ۱۵ پرو از حالت سینمایی (فوکوس رک) تا ۴K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می کند.

اگر یک درایو حافظه خارجی USB 3 را وصل کنید، اکنون می‌توانید با کیفیت ۴K60 عکس بگیرید. هنگام ضبط داخلی، در iPhone 15 Pros 256 گیگابایت و بالاتر به ۴K30 محدود می‌شوید، در حالی که نسخه ۱۲۸ گیگابایتی روی ۱۰۸۰p30 محدود شده است. پشتیبانی از رمزگذاری Log نیز برای ProRes وجود دارد. و گزینه ای برای فیلم برداری فضایی وجود خواهد داشت، بنابراین می توانید ویدیوهای آیفون خود را به صورت سه بعدی در Apple Vision Pro پخش کنید.

می‌توانید ویدیوهای HDR را مستقیماً با فرمت Dolby Vision تا همان حداکثر ۴K60 ضبط کنید. شما می توانید این فیلم ها را در حال حرکت بر روی گوشی خود ویرایش کنید. می توانید آنها را در YouTube یا هر پلتفرم محبوب دیگری آپلود کنید یا حتی برای دوستان خود ارسال کنید. اطلاعات Dolby Vision خارج از جریان ویدیو ذخیره می شود، بنابراین ویدیو برای هر پخش کننده/صفحه غیر HDR عادی به نظر می رسد و در هر پخش کننده و صفحه نمایش سازگار با Dolby Vision رنگ تقویت می شود.

شما همچنین می توانید بین رمزگذارهای ویدیویی H.265 HEVC و H.264 انتخاب کنید. حالت با کارایی بالا از H.265 استفاده می‌کند و برای فیلم‌های ۴K60 و HDR اجباری است، در حالی که حالت سازگارتر (H.264) پخش آسان‌تری را در دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کند.

آیفون ۱۵ پرو مکس، درست مانند آیفون های قبلی، صدای استریو گسترده ای را برای فیلم ها با سرعت ۱۹۲ کیلوبیت بر ثانیه ضبط می کند.

قبل از شروع، می‌خواهیم دوربین فیلمبرداری آیفون را به خاطر فیلم‌برداری ۳۰ فریم بر ثانیه و ۶۰ فریم بر ثانیه در تمام رزولوشن‌ها تحسین کنیم. و حتی با وجود تثبیت‌کننده الکترونیکی همیشه روشن، که معمولا ویدیوهای دیگر را نرم می‌کند، آیفون‌ها همچنان کیفیت ویدیویی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند.

کیفیت ویدیو در روز

ایراد گرفتن از خروجی ویدیوی هر یک از دوربین های ۴ آیفون ۱۵ پرو دشوار است. گیره‌های ۴K واحد اصلی دارای سطوح عالی از جزئیات هستند و با پردازشی به ظاهر طبیعی جفت می‌شوند. محدوده دینامیکی بسیار گسترده است، در حالی که کنتراست کلی را نیز حفظ می کند. تراز سفیدی خودکار قابل اعتماد است و اشباع رنگ واقعاً دوست‌داشتنی است – بیشتر از عکس‌ها.

 

ویدیوهای زوم شده ۲ برابر کمی نرمتر هستند، اما هنوز به طور قابل توجهی بهتر از هر چیزی که می توانیم تصور کنیم که با ۲ برابر در دوربین اصلی گرفته شده است.

 

۴K تله فوتو نیز عالی به نظر می رسد، با رنگ های مشابه و دامنه دینامیکی گسترده. وضوح سطح پیکسل یک بریدگی کمتر از آنچه دوربین اصلی می تواند انجام دهد است، اما همچنان به اندازه کافی خوب است.

 

فوق عریض همان ظاهر کلی را حفظ می کند، بنابراین ثبات بار دیگر یکی از بهترین گزینه های سیستم دوربین آیفون است. وضوح در حالت فوق عریض، تا گوشه ها خوب است.

 

ویدیوهای سلفی نیز فوق‌العاده زیبا هستند، با رنگ‌های پوستی پر جنب و جوش و محدوده دینامیکی گسترده، اگرچه وضوح بهترین مطلق نیست.

 

کیفیت فیلم در نور کم

ویدیوهای کم نور از دوربین اصلی بسیار خوب هستند. آیفون در این شرایط به خوبی روشن می شود، محدوده دینامیکی گسترده و بازتاب رنگ عالی را حفظ می کند. با بررسی در سطح پیکسل، نمی‌توانید این فیلم را واقعاً شارپ نامید، اما با این وجود بسیار خوب است و دوربین جزئیات خوبی را ثبت می‌کند.

یکی از ویژگی‌های قدیمی (احتمالاً «مشکل») با ضبط ویدیوی آیفون در شب، ایجاد شبح از منابع نور نقطه‌ای است که منجر به ایجاد نقاط روشن و رنگارنگ از بازتاب‌های داخلی در لنز می‌شود. اینجا هم حضور داره

 

گیره‌های ۲x کمی تیره‌تر هستند، اما هنوز هم بسیار قابل استفاده هستند، به‌ویژه اگر از نمایش پیکسل‌ها اجتناب کنید.

 

از طرف دیگر، تله فوتو از فیلمبرداری در تاریکی لذت خاصی نمی برد. ما متوجه شدیم که آیفون در این شرایط تمایل دارد از دوربین اصلی به برش برود و در نتیجه وضوح نسبتاً پایینی داشته باشد.

 

Ultrawide از نظر وضوح عملکرد بهتری نسبت به تله فوتو دارد، اگرچه استاندارد را نیز تعیین نمی کند. ما نوردهی روشن، دامنه دینامیکی گسترده و بازنمایی رنگ را دوست داریم.

 

پایدارسازی

جایی که آیفون‌ها معمولاً استاندارد را تعیین می‌کنند، تثبیت‌کننده است و ۱۵ پرو تفاوتی ندارد. هر سه دوربین نتایج برجسته‌ای را ارائه می‌دهند، چه در مورد اتو کردن لرزش پیاده‌روی صحبت کنیم، چه در مورد حرکت حرکتی یا صرفاً ثابت نگه داشتن گوشی در یک جهت.

 

 

 

در اینجا نگاهی اجمالی به نحوه مقایسه Apple iPhone 15 Pro با رقبا در ابزار مقایسه ویدیوی ما آورده شده است. برای دیدن عکس کامل به آنجا بروید.

ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو
Apple iPhone 15 Pro در مقابل iPhone 14 Pro و Galaxy S23 در ابزار مقایسه ویدیوی ما

رقابت

رقابت آیفون اغلب شامل آیفون‌های دیگر می‌شود – خواه آیفون‌های قدیمی‌تر، سایز دیگر از همان مجموعه، یا یکی از خط‌های دیگر . از این نظر، هنگام انتخاب آیفون مناسب، باید اولویت های خود را مشخص کنید.

آیفون 15 پرو در مقابل آیفون 15 پرو مکسآیفون ۱۵ پرو در مقابل آیفون ۱۵ پرو مکس

به عنوان مثال، اگر می خواهید بهترین آیفون موجود در بازار را داشته باشید، ۱۵ پرو این نیست. ۱۵ Pro Max دوربین تله فوتو با برد طولانی‌تر، عمر باتری بهتر و صفحه نمایش بیشتر را برای شما به ارمغان می‌آورد، هرچند برعکس، فضای بیشتری در جیب شما اشغال می‌کند و همچنین گران‌تر است (۲۵۰ یورو/۲۰۰ دلار).

از طرف دیگر، اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه (۳۰۰ یورو / ۲۰۰ دلار) هستید، می توانید از Pro منصرف شوید و آیفون ۱۵ وانیلی را تهیه کنید – نه تنها اندازه آن به اندازه ۱۵ پرو است، بلکه به طور ملموسی نیز هست. سبک تر، که می تواند در اولویت باشد. ۱۵ هیچ جا به اندازه ۱۵ Pro دوربین گوشی خوبی نیست – بدون تله فوتو، بدون فوکوس خودکار در UW، و دوربین اصلی کمتر شیک.

یک راه میانی جالب، آیفون ۱۴ پرو است. ممکن است اپل آن را متوقف کرده باشد، اما ما فکر می‌کنیم که در خرده‌فروشی‌های شخص ثالث موجودی زیادی وجود دارد، و با ۱۵۰ یورو کمتر می‌توانید تقریباً همان گوشی ۱۵ Pro را داشته باشید – منهای درگاه USB-C، آخرین حالت‌های زوم متوسط، جدیدترین حالت چیپست (سال گذشته خوب است) و فریم تیتانیومی (که در واقع ممکن است یک مزیت برای نسل قبلی باشد).

اپل آیفون 15 پرو مکس اپل آیفون 15 اپل آیفون 14 پرو
Apple iPhone 15 Pro Max • Apple iPhone 15 • Apple iPhone 14 Pro

اگر به سیستم عامل آگنوستیک هستید یا دوست دارید هر از چند گاهی از کشتی پرش کنید، یا ممکن است چیزی بخواهید که اپل هنوز نسازد، گزینه های اندروید زیادی وجود دارد که می توانید از آنها لذت ببرید.

دو گوشی تاشو سامسونگ به راحتی به ذهن متبادر می‌شوند – هنوز آیفون خمیده‌ای وجود ندارد. اگر به دنبال بهترین گوشی هوشمند برای بهره وری هستید، Galaxy Z Fold5 شاید بهترین گزینه باشد، در حالی که Z Flip5 بیشتر یک بیانیه مد با بهره مندی از نوعی جیب پذیری است. اگر این بیت آخر اولویت اصلی است، زنفون ۱۰ ممکن است شما را مجذوب خود کند، در حالی که Xperia 1 V می تواند با قابلیت های ضبط ویدیوی گسترده خود، افراد مناسب را جذب کند.

Samsung Galaxy Z Fold5 Samsung Galaxy Z Flip5 ایسوس زنفون 10 Sony Xperia 1 V
Samsung Galaxy Z Fold5 • Samsung Galaxy Z Flip5 • Asus Zenfone 10 • Sony Xperia 1 V

حکم

آیفون ۱۵ پرو اگر نه کاملاً هیجان انگیز، یک گام تکاملی منطقی برای خط تولید است. پیشرفت‌های کوچک در زمینه‌های کلیدی همراه با امتناع مداوم از پیشرفت در سایر زمینه‌ها است، اما اپل اپل خواهد بود. شاید این بیانیه به تنهایی این واقعیت را توضیح دهد که تله فوتو جدید ۵x فقط روی Pro Max ارائه می شود و نه Pro، و ما اصولاً در مورد آن ناراحت هستیم، حتی اگر از نظر عینی مشکل بزرگی نباشد.

قیمت بالا، بسته‌های خرده‌فروشی ناچیز، ویژگی‌های عجیب iOS، و صدای انقباض سنگین مانند مضراتی که قبلاً ذکر کرده‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد. از سوی دیگر، نقاط قوت سنتی آیفون تنها در حال قوی‌تر شدن هستند – مانند ساختار لوکس و احساس در دست، نمایشگر تماشایی، سیستم دوربین همه کاره و بلندگوهای عالی. امسال نیز از درگاه USB-C در آیفون استقبال می کنیم.

بررسی آیفون 15 پرو اپل

در نهایت، آیفون ۱۵ پرو همان چیزی است که انتظار دارید باشد – بهترین آیفونی که تا به امروز از نظر اندازه کوچک است. طبق معمول، اگر قبلاً یک آیفون ۱۴ پرو داشته اید، هیچ دلیل قانع کننده ای برای تهیه ۱۵ پرو وجود ندارد. با این حال، اگر از آیفون ۱۳ پرو یا بالاتر استفاده می‌کنید، یا از یکی از شاخه‌های دیگر آیفون (شاید مانند وانیلی ۱۴) استفاده می‌کنید، ۱۵ پرو راحت‌تر برای خود قانع‌کننده‌ای ایجاد می‌کند.

طرفداران

  • طراحی بدیع و اکنون سبک تر، مقاوم در برابر آب تا عمق ۶ متر.
  • صفحه نمایش OLED برجسته – فوق العاده روشن، رنگ دقیق، قابلیت Dolby Vision.
  • بلندی بلندگوی عالی، تعادل، کیفیت صدا.
  • عملکرد درجه یک.
  • هر آیفون با حداقل پنج سال به روز رسانی iOS عرضه می شود.
  • اتصال ارتقا یافته در سراسر صفحه، UWB2 نیز.
  • USB-C اینجاست و ما آن را دوست داریم.
  • ضبط و تثبیت ویدیوی پیشرو در کلاس، حالت های حرفه ای چشمگیر.
  • عکس های فوق العاده در روز و شب از همه دوربین ها.

منفی

  • بسیار گران تر از جایگزین های اندروید مربوطه.
  • بدون شارژر در جعبه، و شارژ به خصوص سریع نیست.
  • محدودیت‌های iOS اپل می‌تواند برای تازه واردان به اکوسیستم آزاردهنده باشد.
  • پردازش عکس می‌تواند گاهی از وضوح کمتر بهره ببرد.
  • محدود کردن تله فوتو ۵ برابری فقط به حداکثر مکس (و همینطور فضای ذخیره سازی پایه ۲۵۶ گیگابایتی).
  • طبق گزارشات، شیشه عقب بسیار بیشتر از قبل مستعد شکستگی است.

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من