وبلاگ

بررسی موتورولا Moto G53

معرفی

Motorola Moto G53 5G بخشی از نمونه کارها به روز شده میان رده های این شرکت است. اصلی‌ترین افزوده جدیدی که به جدول می‌آورد، اتصال ۵G است. در حالی که G53 مشخصات کاملی را ارائه می دهد، به نظر می رسد اضافه شدن ۵G هزینه زیادی داشته باشد.

در مقایسه با نسل قبلی خود – Moto G52 ، G53 با یک چیپست کلاس Snapdragon 4xx – به ویژه Snapdragon 480+ عرضه می شود، در حالی که G52 دارای یک Snapdragon 680 است. برخی از نمایشگرها نیز کاهش یافته است. G53 پنل OLED FullHD+ G52 را با صفحه نمایش HD+ IPS LCD تعویض می کند. حداقل از جنبه مثبت، نرخ تجدید از ۹۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز در G53 افزایش یافته است.

مشخصات موتورولا Moto G53 در یک نگاه:

  • بدنه: ۱۶۲.۷×۷۴.۷×۸.۲mm, 183g; جلو شیشه ای، پشت پلاستیکی، قاب پلاستیکی؛ طراحی مقاوم در برابر آب.
  • صفحه نمایش: ۶.۵۰ اینچ IPS LCD، ۱۲۰ هرتز، وضوح ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹، ۲۷۰ppi.
  • چیپست: Qualcomm SM4350-AC Snapdragon 480+ 5G (8 نانومتر): هشت هسته ای (۲×۲.۲ GHz Kryo 460 & 6×1.8 GHz Kryo 460); Adreno 619.
  • حافظه: ۶۴ گیگابایت رم ۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت رم ۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت رم ۶ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت رم ۸ گیگابایت؛ microSDXC (از اسلات سیم کارت مشترک استفاده می کند).
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید ۱۳.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : ۵۰ مگاپیکسل، f/1.8، ۱/۲.۷۶ اینچ، ۰.۶۴ میکرومتر، PDAF؛ ماکرو : ۲ مگاپیکسل، f/2.4.
  • دوربین جلو: عریض (اصلی) : ۸ مگاپیکسل، f/2.0، ۱/۴ اینچ، ۱.۱۲ میکرومتر؛ یا عریض (اصلی) : ۱۶ مگاپیکسل، f/2.2، ۱.۰ میکرومتر.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : ۱۰۸۰p@30fps; دوربین جلو : ۱۰۸۰p@30fps.
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر؛ سیمی ۱۸ واتی (چین، LATAM)، سیمی ۱۰ واتی (بین المللی)، سیمی معکوس.
  • متفرقه: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). رادیو FM (وابسته به بازار/منطقه)؛ جک ۳.۵ میلی متری؛ بلندگوهای استریو

دوربین های عقب نیز متفاوت هستند. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از سنسور کوچک‌تری با پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتر (۱.۲۸ میکرومتر به همراه binning) استفاده می‌کند. همانطور که می توانید انتظار داشته باشید، دوربین روی فیلمبرداری ۱۰۸۰p (فقط ۳۰ فریم در ثانیه، نه ۶۰ فریم در ثانیه مانند G73) محدود شده است. علاوه بر این، یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی ساده به جای یک دوربین فوق عریض وجود دارد.

بررسی موتورولا Moto G53

با این حال، احتمالاً غیرقابل توضیح ترین کاهش رتبه، مربوط به شارژ است. درست مانند نسل قبلی خود، G53 با باتری سنگین ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی عرضه می شود. با این حال، برخلاف آن، G53 تنها از شارژ ۱۰ واتی در مدل بین‌المللی و ۱۸ وات در چین و آمریکای لاتین پشتیبانی می‌کند.

با وجود این کاستی ها نسبت به مدل قبلی خود، Moto G53 هنوز هم سزاوار فرصتی است که ما را در عمل تحت تاثیر قرار دهد. در صفحات بعدی به ما بپیوندید تا عمیق تر شویم.

جعبه گشایی

Moto G53 در یک جعبه دو تکه ساخته شده از مقوا و رنگ آمیزی به رنگ قهوه ای مقوایی با ظاهر طبیعی عرضه می شود. موتورولا مدتی است که این ابتکار بسته قابل بازیافت را در دست اجرا دارد. چاپ بسیار کم روی جعبه نیز با جوهر سویا انجام می شود.

در داخل، با وجود کمبود پلاستیک، هنوز یک پایه برای محافظت از گوشی و چند محفظه در سطح پایین وجود دارد.

بررسی موتورولا Moto G53

G53 با یک شارژر در جعبه عرضه می شود. همچنین یک کابل USB Type-A به Type-C. این در مورد بسته لوازم جانبی خلاصه می شود. هیچ مورد یا چیزی شبیه این وجود ندارد.

طرح

ظاهر کلی Moto G53 را می توان به بهترین شکل مینیمالیست، غیر مزاحم و باوقار توصیف کرد. این گوشی از نوع گوشی هایی است که با هر محیطی ترکیب می شود. این تا حدودی به دلیل رنگ آن است. این گوشی را می‌توان در رنگ‌های آبی جوهر، نقره‌ای قطبی یا صورتی کم‌رنگ ارائه کرد. همه رنگ ها بسیار رام هستند.

بررسی موتورولا Moto G53

Moto G53 تعادل خوبی بین ظاهر جعبه ای و انحنای ظریف برای راحتی در دست برقرار می کند. به عنوان مثال، قاب میانی در امتداد خطوط مستقیم خود بسیار صاف است و سپس در اطراف لبه ها منحنی است.

بررسی موتورولا Moto G53

در حالی که پشت G53 صاف است، دارای پخ در لبه‌های آن است. یکی که با پخ های قاب میانی روبرو می شود که مطمئناً ظاهر خاصی دارد. جزیره دوربین نیز بسیار جعبه‌ای به نظر می‌رسد، اما دارای گوشه‌های گرد و پخ است.

بررسی موتورولا Moto G53

جلوی G53 تقریباً کاملاً صاف است. با این حال، حاشیه‌های نمایشگر به سمت پایین کشیده می‌شوند و یک حلقه سیاه رنگ ایجاد می‌کنند که کل دستگاه را می‌چرخاند.

از نظر ساختاری، G53 از سه بخش مجزا تشکیل شده است – مجموعه نمایشگر در جلو، یک پنل پشتی صاف و یک قاب میانی که در بین آن قرار گرفته است.

کیفیت ساخت

گوشی بسیار محکم و بدون هیچ انعطافی احساس می شود. در قسمت پشتی نیز هیچ توخالی وجود ندارد، چیزی که ممکن است در دستگاه‌های پایین‌رده مشاهده کنید.

بررسی موتورولا Moto G53

G53 با پشتی پلاستیکی و قاب میانی پلاستیکی ساخته شده است. با این حال، قسمت پشتی کار متقاعدکننده‌ای را در تقلید از شیشه‌های مات انجام می‌دهد، در حالی که قاب آن دقیقاً مانند فلز به نظر می‌رسد. تمیز نگه داشتن هر دو سطح بسیار آسان است و کثیفی و چربی زیادی را در خود نگه نمی دارد.

قسمت جلویی G53 با شیشه پوشانده شده است، اگرچه ما به طور رسمی نمی دانیم که دقیقاً چه نوع و چه مقاومتی در برابر سقوط و خراش می توان از آن انتظار داشت.

صحبت از مقاومت، G53 دارای طراحی مقاوم در برابر آب و پوشش نانویی مشخص موتورولا در داخل است. با این حال، هیچ رتبه رسمی حفاظت از ورود وجود ندارد.

کنترل ها

Moto G53 دارای مجموعه ای کاملا استاندارد و چیدمان کنترل ها است. دکمه های تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست دستگاه قرار دارند. اینها از نظر ارتفاع در موقعیت خوبی قرار دارند و دسترسی به آنها آسان است. با این حال، آن‌ها در فشار دادن احساس خوبی ندارند، بلکه با بازخورد لمسی ضعیف احساس می‌کنند.

بررسی موتورولا Moto G53

دکمه پاور در واقع به عنوان یک خواننده اثر انگشت بسیار لاغر عمل می کند. ما متوجه شدیم که به خوبی کار می کند و هم سریع و هم قابل اعتماد است. هیچ شکایتی وجود ندارد.

بررسی موتورولا Moto G53

سمت چپ قاب یک اسلات نانو سیم کارت را در یک سینی درست در کنار اسلات اختصاصی ذخیره سازی microSD قرار داده است.

بررسی موتورولا Moto G53

سمت بالای G53 فقط یک سوراخ کوچک برای میکروفون ثانویه حذف نویز دارد. همچنین لوگوی Dolby Atmos.

بررسی موتورولا Moto G53

در واقع، G53 از Dolby Atmos پشتیبانی می کند. یک بلندگوی استریو نیز وجود دارد. ما یک بلندگوی تکی در پایین گوشی پیدا می کنیم در حالی که یک گوشی تقویت شده کانال دوم را کنترل می کند.

بررسی موتورولا Moto G53

همچنین در پایین گوشی جک ۳.۵ میلی متری صدا، میکروفون اصلی و پورت USB Type-C قرار دارد.

اگر تعجب می کنید، هیچ LED اعلانی در Moto G53 وجود ندارد.

قابلیت اتصال

همانطور که اشاره کردیم، یکی از نکات برجسته Moto G53 در مقایسه با نسل قبلی خود، شامل اتصال ۵G است. این مودم از طریق مودم X51 5G/LTE یکپارچه در داخل چیپست ارائه می شود. باید حداکثر سرعت دانلود نظری ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه در ۵G و حداکثر Cat 15 (800 مگابیت در ثانیه) در LTE را پشتیبانی کند.

G53 و Snapdragon 480+ آن Wi-Fi ac دو باند و بلوتوث ۵.۱ با LE را برای اتصال محلی ارائه می‌کنند. همچنین پشتیبانی از GPS، GLONASS، GALILEO، BDS و NFC وجود دارد. اگرچه دومی وابسته به بازار است. رادیو FM وجود ندارد، اما یک جک ۳.۵ میلی متری صدا وجود دارد.

بررسی موتورولا Moto G53

پورت Type-C در G53 فقط برای اتصال داده USB 2.0 (حداکثر ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه) سیمی است، اما دارای عملکرد USB Host (OTG) است. در حالی که موتورولا پلتفرم “آماده برای” خود را برای G53 تبلیغ نمی کند، ما تلاش کردیم و در واقع هیچ خروجی ویدیویی از پورت Type-C وجود ندارد.

G53 دارای تعداد زیادی سنسور روی برد است. یک ترکیب شتاب‌سنج و ژیروسکوپ (BOSCH bmi3x0)، یک ترکیب مغناطیس‌سنج و قطب‌نما (MEMSIC mmc56x3x) و یک ترکیب سنسور نور و مجاورت (AMS AG tmd2755) وجود دارد. فشارسنج روی هواپیما وجود ندارد.

صفحه نمایش سریع IPS

Moto G53 دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با کیفیت HD+ IPS LCD است. سلف آن – G52، دارای صفحه نمایش ۶.۶ اینچی OLED + FullHD است. بنابراین، تنزل رتبه کاملا آشکار است. تنها پوشش نقره ای این است که صفحه نمایش اکنون می تواند به جای ۹۰ هرتز در ۱۲۰ هرتز به روز شود.

بررسی موتورولا Moto G53

G53 عملکرد صفحه نمایش شگفت انگیزی را ارائه نمی دهد، اما نسبت به قیمت خود به اندازه کافی مناسب است. از نظر روشنایی، ما موفق شدیم ۴۸۹ نیت را بر روی نوار لغزنده اندازه گیری کنیم، با حداکثر افزایش خودکار به ۵۹۹ نیت در شرایط روشن در فضای باز. هیچ کدام از این رقم ها فوق العاده چشمگیر نیستند. ما با استفاده از G53 در فضای باز و زیر نور مستقیم خورشید کمی مشکل داشتیم.

تست نمایش ۱۰۰% روشنایی
مشکی، cd/m ۲ سفید، cd/m ۲ نسبت کنتراست
Motorola Moto G72 (Max Auto) ۰ ۱۰۱۵
Motorola Edge 30 Neo (Max Auto) ۰ ۱۰۰۴
Motorola Edge 30 Fusion (Max Auto) ۰ ۹۴۶
Xiaomi Redmi Note 11 (Max Auto) ۰ ۷۳۶
Samsung Galaxy A33 5G (Max Auto) ۰ ۷۲۸
Poco X5 (Max Auto) ۰ ۷۲۸
Motorola Moto G82 (Max Auto) ۰ ۶۹۰
Realme 10 Pro (Max Auto) ۰.۵۳ ۶۱۹ ۱۱۶۸:۱
Realme 10 (Max Auto) ۰ ۶۱۰
Motorola Moto G53 (Max Auto) ۰.۲۸ ۵۹۹ ۲۱۳۹:۱
Motorola Moto G51 5G (Max Auto) ۰.۳۶ ۵۹۵ ۱۶۵۳:۱
Realme 10 Pro ۰.۴۷ ۵۹۰ ۱۲۵۵:۱
Samsung Galaxy A13 (Max Auto) ۰.۴۴۸ ۵۸۷ ۱۳۱۰:۱
سامسونگ گلکسی A14 5G ۰.۳۸۹ ۵۱۹ ۱۳۳۴:۱
موتورولا اج ۳۰ فیوژن ۰ ۵۱۶
Little M4 Pro 5G (Max Auto) ۰.۳۳ ۵۱۰ ۱۵۴۵:۱
Samsung Galaxy A23 5G (Max Auto) ۰.۴۰۵ ۵۰۸ ۱۲۵۴:۱
Motorola Moto G72 ۰ ۵۰۱
سامسونگ گلکسی A13 ۰.۳۷۶ ۴۹۸ ۱۳۲۴:۱
Motorola Moto G82 ۰ ۴۹۶
موتورولا موتو جی ۵۳ ۰.۲۸ ۴۸۹ ۱۷۴۶:۱
موتورولا اج ۳۰ نئو ۰ ۴۸۹
Motorola Moto G51 5G ۰.۲۹۸ ۴۸۷ ۱۶۳۴:۱
شیائومی ردمی نوت ۱۱ ۰ ۴۶۵
سامسونگ گلکسی A23 ۰.۳۷۴ ۴۶۴ ۱۲۴۱:۱
پوکو ایکس ۵ ۰ ۴۵۶
سامسونگ گلکسی A23 5G ۰.۳۲۳ ۴۲۹ ۱۳۲۸:۱
Realme 10 ۰ ۴۲۷
کوچک M4 Pro 5G ۰.۲۶۴ ۴۱۰ ۱۵۵۳:۱
سامسونگ گلکسی A33 5G ۰ ۴۰۷

Moto G53 دارای دو حالت رنگی است – “اشباع” و “طبیعی”. حالت اشباع پیش‌فرض فضای رنگی sRGB را هدف قرار می‌دهد و آن را به خوبی پوشش می‌دهد. مشخصات رنگ آن برای ذائقه ما کمی سرد است، اما با استفاده از لغزنده دمای موجود می توان آن را اصلاح کرد.

حالت های رنگ - بررسی Motorola Moto G53
حالت های رنگی

حالت طبیعی همچنین فضای رنگی sRGB را هدف قرار می‌دهد و اساساً آن را با مقادیر deltaE به اندازه‌ای پایین می‌چسباند که از نظر رنگ دقیق در نظر گرفته شود.

G53 پشتیبانی از HDR ندارد و گزارش می دهد که از رمزگشایی در نرم افزار پشتیبانی نمی کند.

پشتیبانی از HDR - بررسی Motorola Moto G53 اطلاعات DRM - بررسی Motorola Moto G53 ویژگی های پخش Netflix - بررسی Motorola Moto G53
پشتیبانی HDR • اطلاعات DRM • ویژگی های پخش Netflix

از طرف دیگر، بالاترین گواهینامه Widevine L1 را دارد که به سرویس‌های استریم مانند Netflix اجازه می‌دهد کیفیت HD را به آن ارائه دهند و وضوح نمایشگر آن را اشباع کنند.

کنترل با نرخ تازه سازی بالا

همانطور که قبلا ذکر شد، Moto G53 دارای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی است. در مجموع سه گزینه نرخ تازه سازی را در تنظیمات ارائه می دهد – ۶۰ هرتز، ۱۲۰ هرتز و حالت خودکار. دو مورد اول واقعاً ساده هستند – تلفن به سادگی روی فرکانس ثابت ۶۰ هرتز یا ۱۲۰ هرتز تنظیم شده است، و بس.

نمایش گزینه‌های نرخ تازه‌سازی - بررسی Motorola Moto G53 حالت‌های نرخ تازه‌سازی نمایشگر موجود - بررسی Motorola Moto G53
نمایش گزینه های نرخ تازه سازی • حالت های نرخ تازه سازی نمایشگر موجود است

با این حال، ۶۰ هرتز، ۱۲۰ هرتز و ۱۴۴ هرتز تنها حالت‌های نرخ تازه‌سازی موجود در G53 نیستند. این لیست در واقع شامل ۶۰ هرتز، ۹۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز است. همانطور که در سایر گوشی های موتورولا دیده ایم، حالت ۴۸ هرتزی وجود ندارد. حالت نرخ تازه‌سازی خودکار، سوئیچینگ نرخ تازه‌سازی خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی را نوید می‌دهد و با یک سیستم بسیار پویا و آگاه از محتوا، این وعده را نیز انجام می‌دهد.

بررسی موتورولا Moto G53

آنچه اساساً در عمل اتفاق می‌افتد این است که سیستم‌عامل به طور فعال آنچه را که در حال حاضر روی صفحه نمایش است نظارت می‌کند. اگر هر حرکتی را ببیند، مشخص می‌کند که آیا به بوست تا ۹۰ هرتز یا بالاتر تا ۱۲۰ هرتز نیاز دارد یا خیر و بر این اساس عمل می‌کند. این سیستم در تجربه ما فوق العاده خوب کار می کند.

در اینجا یک ویدیوی سریع وجود دارد که نشان می‌دهد حالت نرخ تازه‌سازی خودکار چقدر خوب مواردی مانند آزمایش BlurBusters UFO را در مرورگر تشخیص می‌دهد و سپس ویدیویی که در پخش‌کننده محلی و YouTube پخش می‌شود و به سرعت به‌روزرسانی بهینه تغییر می‌کند.

حالت نرخ تازه سازی خودکار زمانی که صحبت از بازی با نرخ تازه سازی بالا می شد کاملاً قابل اعتماد نبود. ما عناوینی را امتحان کردیم که می‌دانیم می‌توانند با سرعت بیش از ۶۰ فریم در ثانیه رندر شوند، و در برخی موارد، Moto G53 حالت ۱۲۰ هرتزی خود را برای سازگاری با آن فعال کرد، در حالی که در برخی دیگر، با ۶۰ هرتز کار می‌کرد.

بازی هایی که در حالت خودکار اجرا می شوند - بررسی موتورولا Moto G53 بازی هایی که در حالت خودکار اجرا می شوند - بررسی موتورولا Moto G53 بازی هایی که در حالت خودکار اجرا می شوند - بررسی موتورولا Moto G53 بازی هایی که در حالت خودکار اجرا می شوند - بررسی موتورولا Moto G53
بازی هایی که در حالت خودکار اجرا می شوند

تنظیم نرخ تازه سازی نمایشگر روی ۱۲۰ هرتز ثابت این مشکل را برطرف نکرد، زیرا Moto همچنان اصرار دارد که برخی از بازی ها را با فرکانس ۶۰ هرتز اجرا کند. خوشبختانه، همچنان می‌توانید با انتخاب نرخ تازه‌سازی برای هر بازی با استفاده از رابط Moto Play، که دیدن آن عالی است، این مورد را لغو کنید.

بازی با نرخ تازه سازی اجباری - بررسی Motorola Moto G53
بازی با نرخ تازه سازی اجباری

به طور کلی، با وجود چند چیز عجیب و غریب، ما کاملاً تحت تأثیر روشی پویا، دقیق و آگاه از محتوا هستیم که تغییر نرخ به‌روزرسانی خودکار در Moto G53 انجام می‌شود. یکی از سیستم های بهتر را در اطراف دارد.

 

عمر باتری

Moto G53 دارای باتری سنگین ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. همچنین، Snapdragon 480+ قبلاً در گذشته ثابت کرده است که یک چیپست بسیار کارآمد است. در اینجا نیز ناامید نمی شود، زیرا Moto G53 در تست اختصاصی ما امتیاز استقامت عالی ۱۲۳ ساعت را کسب کرده است . این کاملاً مطابق با سایر دستگاه های اسنپدراگون ۴۸۰+ مانند Moto G51 و Moto G62 است.

بررسی موتورولا Moto G53

Moto G53 به ویژه در تست های شبکه خارج از صفحه نمایش عالی است. مودم X51 5G/LTE که در داخل اسنپدراگون ۴۸۰+ ادغام شده است نیز بسیار کارآمد است.

تست‌های باتری ما به لطف SmartViser ، با استفاده از برنامه viSerDevice، خودکار شد . درجه استقامت نشان می دهد که اگر روزانه یک ساعت تلفن، مرور وب و پخش ویدیو از دستگاه استفاده کنید، شارژ باتری چقدر طول می کشد. جزئیات بیشتر را می توان در اینجا یافت .

Motorola
Moto G53
۵۰۰۰ mAh

ساعت ۱۲۳ساعت ۴۱:۱۲ساعت ۱۶:۲۸۵:۰۲ بعد از ظهر
شیائومی
پوکو X5
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

ساعت ۱۰۶ساعت ۳۸:۵۶۱۲:۰۰ بعد از ظهرساعت ۲۱:۱۶

❌︎

Samsung
Galaxy A33 5G
۵۰۰۰ mAh

ساعت ۱۰۴ساعت ۲۹:۴۵ساعت ۱۴:۰۵ساعت ۱۸:۰۳

❌︎

به مقایسه اضافه کنید

تست ویدیو در حالت نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز انجام شد. تست مرور وب در صورت امکان با بالاترین نرخ تازه سازی نمایشگر انجام می شود. برای جزئیات بیشتر به بررسی های مربوطه مراجعه کنید. برای تنظیم فرمول رتبه‌بندی استقامت برای مطابقت با الگوهای استفاده خود، نمودار نتایج تست باتری همه‌وقت ما را بررسی کنید ، جایی که می‌توانید همه تلفن‌هایی را که آزمایش کرده‌ایم پیدا کنید.

سرعت شارژ

ضربه زدن در مورد بوش فایده ای ندارد – Moto G53 به آرامی شارژ می شود. به طرز دردناکی ما صادقانه نمی دانیم که چرا موتورولا تصمیم گرفت پشتیبانی خود از شارژ TurboPower را حذف کند. نسل قبلی آن، G52، دارای شارژ ۳۰ واتی است. حتی مدل پایین‌تر Moto G23 نیز این ویژگی را دارد. متأسفانه، G53 با شارژ اولیه ۱۰ واتی گیر کرده است و ما باید نکات مهمی را برای آن در نظر بگیریم.

بررسی موتورولا Moto G53

وقتی می گوییم پایه، منظورمان پایه است. شارژر همراه با Moto G53 دارای خروجی ۵V@2A است. این به همان اندازه برق استاندارد USB است. با استفاده از آن، توانستیم G53 را در عرض ۱۵ دقیقه از حالت مرگ به ۱۲ درصد و سپس در ۳۰ دقیقه به ۲۲ درصد برسانیم . شارژ کامل ۲:۳۵ ساعت طول کشید .

تست شارژ ۳۰ دقیقه (از ۰٪)

بالاتر بهتر است

مرتب سازی بر اساس

نام
زمان ۳۰ دقیقه
موتورولا اج ۳۰ نئو
۹۲%
موتورولا اج ۳۰ فیوژن
۸۲%
شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو
۷۸%
پوکو ایکس ۵
۶۳%
شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس
۵۹%
سامسونگ گلکسی A23 5G
۵۸%
Motorola Moto G82
۵۷%
Realme 10 Pro
۵۴%
کوچک M4 Pro 5G
۵۴%
Motorola Moto G72
۵۳%
شیائومی ردمی نوت ۱۱
۵۱%
ام ۴ پرو کوچک
۵۱%
سامسونگ گلکسی A33 5G
۵۰%
Realme 10
۴۸%
سامسونگ گلکسی A23
۳۲%
شیائومی پوکو M4 5G
۳۱%
سامسونگ گلکسی A14 5G
۳۰%
سامسونگ گلکسی A13
۲۷%
Motorola Moto G51 5G (نوع جهانی، ۱۰ وات)
۲۶%
موتورولا موتو جی ۶۲
۲۴%
Motorola Moto G53 5G
۲۲%

* برای اطلاعات بیشتر روی نام دستگاه ها ضربه بزنید/موشواره کنید

زمان تا شارژ کامل (از ۰%)

پایین تر بهتر است

مرتب سازی بر اساس

نام
زمان
موتورولا اج ۳۰ نئو
ساعت ۰:۴۰
شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو
۰:۴۸ ساعت
موتورولا اج ۳۰ فیوژن
۰:۵۲ ساعت
شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس
۱:۰۲ بامداد
پوکو ایکس ۵
ساعت ۱:۰۶
کوچک M4 Pro 5G
ساعت ۱:۰۷
سامسونگ گلکسی A23 5G
ساعت ۱:۰۸
ام ۴ پرو کوچک
ساعت ۱:۱۰
Realme 10 Pro
ساعت ۱:۱۲
Motorola Moto G72
ساعت ۱:۱۴
Motorola Moto G82
ساعت ۱:۱۵
سامسونگ گلکسی A33 5G
ساعت ۱:۱۵
Realme 10
ساعت ۱:۱۶
شیائومی ردمی نوت ۱۱
ساعت ۱:۱۸
سامسونگ گلکسی A23
۱:۴۳ ساعت
موتورولا موتو جی ۶۲
ساعت ۱:۴۶
شیائومی پوکو M4 5G
۲:۰۲ بامداد
سامسونگ گلکسی A13
ساعت ۲:۱۸
سامسونگ گلکسی A14 5G
۲:۲۲ ساعت
Motorola Moto G53 5G
ساعت ۲:۳۵
Motorola Moto G51 5G (نوع جهانی، ۱۰ وات)
ساعت ۲:۳۵

* برای اطلاعات بیشتر روی نام دستگاه ها ضربه بزنید/موشواره کنید

 

بلندگوها

Moto G53 دارای یک سیستم بلندگوی استریو هیبریدی است که یک کانال توسط یک بلندگوی اختصاصی با شلیک پایین و دیگری توسط یک هدفون تقویت‌شده کنترل می‌شود. این یک راه حل بسیار رایج است.

بلندگوهای G53 به دلیل این ویژگی تعادل خاصی ندارند، اما از جنبه مثبت آن، صدای بسیار بلندی دارند. اگرچه این هم یک مزیت است و هم یک مخالف، زیرا در صدای بالا اعوجاج زیادی وجود دارد، به خصوص از بلندگو/گوشی بالایی. حداقل می توانید مطمئن باشید که همیشه صدای زنگ تلفن خود را خواهید شنید.

Moto G53 عمدتاً غیر استثنایی است اما در کل از نظر کیفیت خروجی مناسب است. با صدایی متوسط ​​با صدای خوب، مقداری بیس و تریبل کمی گل آلود به گوش ما می رسد.

موتورولا همچنین Dolby Atmos را در G53 قرار داده است. مجموعه ای بسیار قوی از اکولایزرها با بیش از چند پیش تنظیم برای انتخاب ارائه می دهد.

بررسی Dolby Atmos - Motorola Moto G53 بررسی Dolby Atmos - Motorola Moto G53 بررسی Dolby Atmos - Motorola Moto G53
Dolby Atmos

گزینه پیش‌فرض Smart Audio بهینه‌سازی خودکار برای اکثر سناریوها بسیار عالی است، بنابراین توصیه می‌کنیم فقط به آن پایبند باشید.

اندروید ۱۳ را پاک کنید

Moto G53 که یک گوشی موتورولا است، یک نسخه بسیار تمیز و تقریباً شبیه AOSP از اندروید ۱۳ را اجرا می‌کند و تنها چند حالت Moto در بالا دارد. ما هنوز معتقدیم که این ظاهر تمیز یک عامل فروش است که به طور کلی برای همه دستگاه های Moto قابل استفاده است.

بررسی موتورولا Moto G53

تنظیمات سریع و سایه اعلان‌ها در نسخه‌های اخیر AOSP با دکمه‌های بزرگ و حباب‌دار کاملاً متمایز هستند، که از این دکمه‌ها فقط چهار دکمه در اولین کشش، تا ۸ عدد در دومی و سایه تمام صفحه اعلان دریافت می‌کنید.

به ابزارک‌ها، که با Android 12 تغییر اساسی کرده‌اند. انتخابگر ویجت، پیش‌نمایش‌های پاسخگو را برای ویجت‌های با اندازه‌های متفاوت ارائه می‌دهد. API جدید از رنگ‌آمیزی پویا با گره زدن به موتور قالب‌بندی Material You پشتیبانی می‌کند و به ویجت‌ها اجازه می‌دهد تا با کاغذ دیواری سازگار شوند.

تنظیمات سریع - بررسی Motorola Moto G53 سایه اعلان - بررسی Motorola Moto G53 ابزارک ها - بررسی Motorola Moto G53 ابزارک ها - بررسی Motorola Moto G53 ابزارک ها - بررسی Motorola Moto G53 ابزارک ها - بررسی Motorola Moto G53
تنظیمات سریع • سایه اعلان • ابزارک ها

ویژگی تم‌بندی خودکار Material You نیز در اینجا وجود دارد، اگرچه در پشت یک موتور موضوعی خاص Moto که کمی سفارشی‌سازی شده است پنهان شده است. همچنان می‌توانید رنگ‌های تاکیدی مبتنی بر کاغذدیواری را دریافت کنید که برای برنامه‌های Google و منوی تنظیمات اعمال می‌شود. موتورولا همچنین یک برنامه تصویر زمینه تعاملی جداگانه دارد که می توانید تعدادی والپیپر پویا را از آن دانلود کنید.

تم و تصاویر پس زمینه تعاملی - بررسی Motorola Moto G53 تم و تصاویر پس زمینه تعاملی - بررسی Motorola Moto G53 تم و تصاویر پس زمینه تعاملی - بررسی Motorola Moto G53 تم و تصاویر پس زمینه تعاملی - بررسی Motorola Moto G53 تم و تصاویر پس زمینه تعاملی - بررسی Motorola Moto G53
تم و تصاویر پس زمینه تعاملی

همانطور که معمولاً اتفاق می افتد، موتورولا تعداد انگشت شماری از امکانات اضافی مفید را اضافه کرده است. همه آنها در یک برنامه تنظیمات Moto قرار می گیرند که آنها را در دسته بندی ها فهرست می کند. خود اپلیکیشن Moto ظاهر جدیدی دارد.

برنامه Moto - بررسی موتورولا Moto G53 برنامه Moto - بررسی موتورولا Moto G53 برنامه Moto - بررسی موتورولا Moto G53 برنامه Moto - بررسی موتورولا Moto G53
اپلیکیشن موتور

دسته اول شخصی‌سازی است – اینجاست که تم خودکار بومی سیستم عامل خانه‌ای را پیدا کرد. همچنین مجموعه گسترده ای از تصاویر پس زمینه Moto علاوه بر تصاویر زمینه اختصاصی گوگل، به علاوه گزینه ای برای استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد عکس های خود از عکس های موجود در گالری شما وجود دارد.

بررسی موتورولا Moto G53

سپس ژست ها می آیند. تا به حال، حتماً حرکت کاراته موتو را دیده اید که چراغ قوه را روشن و خاموش می کند و حرکت چرخشی که اپلیکیشن دوربین را راه اندازی می کند. هر دو حتی زمانی که دستگاه قفل است کار می کنند.

حرکت لیفت برای باز کردن قفل به خوبی با باز کردن قفل با چهره کار می کند، زیرا به محض برداشتن و نگاه کردن به صفحه، قفل دستگاه را باز می کند. یک عملکرد تند کشیدن به تقسیم نیز در دسترس است – این عملکرد چندوظیفه ای در صفحه نمایش تقسیم شده را فعال می کند. همچنین می توانید برای انجام یک عمل سفارشی، روی پشت گوشی دوبار ضربه بزنید.

حرکات - بررسی Motorola Moto G53 حرکات - بررسی Motorola Moto G53 حرکات - بررسی Motorola Moto G53 حرکات - بررسی Motorola Moto G53 حرکات - بررسی Motorola Moto G53
حرکات

ویژگی های مربوط به نمایشگر عبارتند از Peek Display و Attentive Display. اولی به عنوان دومین جایگزین بهترین ویژگی نمایشگر همیشه روشن عمل می کند، که در واقع وجود ندارد، اما با برخی عملکردهای اضافه شده برای جبران آن.

هنگامی که حرکت نزدیک به گوشی را تشخیص دهد یا هنگامی که آن را برمی دارید، صفحه نمایش روشن می شود. هنگامی که نوعی اعلان دریافت کردید، می توانید روی آن ضربه بزنید، پیام را ببینید و حتی از صفحه قفل با آن تعامل کنید.

تا زمانی که چهره‌ای به صفحه نگاه می‌کند، «نمایشگر توجه» زمان‌بندی صفحه را غیرفعال می‌کند.

نمایشگر - بررسی Motorola Moto G53 نمایشگر - بررسی Motorola Moto G53 نمایشگر - بررسی Motorola Moto G53 نمایشگر - بررسی Motorola Moto G53
نمایش دادن

سپس بخش Play وجود دارد. در اینجا، ابزار Gametime را پیدا خواهید کرد که عملکرد معمول ابزارهایی مانند مسدود کردن تماس و اعلان و ضبط صفحه را ارائه می دهد. علاوه بر این، میانبرهای اختیاری برای پخش رسانه زمانی که صفحه با استفاده از کلیدهای تنظیم صدا و ابزار بهبود صدای Dolby Atmos قفل است، وجود دارد.

Play - نقد و بررسی Motorola Moto G53 Play - نقد و بررسی Motorola Moto G53 Play - نقد و بررسی Motorola Moto G53 Play - نقد و بررسی Motorola Moto G53 Play - نقد و بررسی Motorola Moto G53 Play - نقد و بررسی Motorola Moto G53
بازی

با نسخه‌های اخیر، گوگل سرمایه‌گذاری زیادی را روی جنبه‌های حفظ حریم خصوصی و امنیتی اندروید انجام داده است. این شامل مواردی مانند داشبورد حریم خصوصی است که نمای واحدی از مجوزهایی که توسط چه برنامه‌ای و چه زمانی استفاده می‌شود ارائه می‌دهد.

بررسی موتورولا Moto G53

همچنین نشانگرهای دوربین و میکروفون در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش وجود دارد تا سرنخی فوری از اینکه شما در حال تماشا/گوش دادن هستید، اما همچنین تغییر سریع برای محدود کردن دسترسی به آن ها به طور کلی وجود دارد. همچنین گزینه ای برای تعیین اینکه آیا یک برنامه مختصات دقیق شما را دریافت می کند یا یک مکان تقریبی وجود دارد.

امنیت و حریم خصوصی - بررسی Motorola Moto G53 امنیت و حریم خصوصی - بررسی Motorola Moto G53 امنیت و حریم خصوصی - بررسی Motorola Moto G53 امنیت و حریم خصوصی - بررسی Motorola Moto G53 امنیت و حریم خصوصی - بررسی Motorola Moto G53
امنیت و حریم خصوصی

پوشه امن کاملاً توضیحی است. این یک طاق برای نگهداری برنامه ها و فایل های حساس شماست. چند گزینه جالب برای محافظت از شبکه وجود دارد، مانند توانایی مسدود کردن برنامه های خاص از دسترسی به شبکه در حالی که به یک هات اسپات ناامن Wi-Fi متصل هستید.

از دیگر ویژگی های امنیتی جالب می توان به قفل کردن شبکه و تنظیمات امنیتی تا زمانی که صفحه نمایش شما قفل است اشاره کرد. همچنین، توانایی به هم زدن رابط ورودی پین خود برای امنیت بالاتر. همچنین می‌توانید از طریق میانبر برنامه Moto Secure جداگانه به همه این تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی دسترسی داشته باشید.

یک ویژگی نسبتاً جدید، کلید محافظت از شارژ بیش از حد در منوی باتری است. هنگامی که تشخیص دهد گوشی برای سه روز متوالی از برق جدا نشده است، شارژ را قطع می کند و باتری را در ۸۰ درصد سالم تر نگه می دارد.

ویژگی های باتری - بررسی Motorola Moto G53 ویژگی های باتری - بررسی Motorola Moto G53 ویژگی های باتری - بررسی Motorola Moto G53 ویژگی های باتری - بررسی Motorola Moto G53 ویژگی های باتری - بررسی Motorola Moto G53 ویژگی های باتری - بررسی Motorola Moto G53
ویژگی های باتری

قابل پیش بینی است که Moto G53 فاقد ویژگی “آماده برای” است که موتورولا در برخی از مدل های بالاتر خود ارائه می کند.

عملکرد و معیارها

Moto G53 5G از چیپست Snapdragon 480+ استفاده می کند. ۴۸۰+ یک نوع ارتقا یافته از اسنپدراگون ۴۸۰ است که در سال ۲۰۲۱ به عنوان اولین تراشه از سری اسنپدراگون ۴xx برای پشتیبانی از اتصال ۵G عرضه شد. اسنپدراگون ۴۸۰+ بر اساس فرآیند ۸ نانومتری LPP ساخته شده است و دارای دو هسته CPU Kryo 460 Gold (Cortex-A76) با فرکانس حداکثر ۲.۲ گیگاهرتز، به علاوه شش هسته دیگر Kryo 460 Silver (Cortex-A55) تا حداکثر ۱.۸ گیگاهرتز است. همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 619 و مودم داخلی ۵G/LTE X51 وجود دارد. اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس با حداکثر ۸ گیگابایت رم LPDDR4X جفت شده است. واحد بررسی ما دارای ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است.

بررسی موتورولا Moto G53

به یک معنا، Snapdragon 480+ در مقایسه با Snapdragon 680 در Moto G52 کمی کاهش یافته است. احتمالاً موتورولا مجبور شد برای ارائه اتصال ۵G با این قیمت، این قربانی را انجام دهد.

بیایید با چند تست CPU و GeekBench شروع کنیم. Snapdragon 480+ عملکرد CPU چند هسته ای بسیار ضعیفی دارد. به طور خاص، در داخل Moto G53، به نظر می‌رسد که حتی در مقایسه با دستگاه‌های مجهز مشابهی مانند Moto G51 5G و Moto G62 کمی ضعیف عمل می‌کند. نه زیاد، حواست باشه

Moto G53 در تست‌های تک هسته‌ای بسیار بهتر عمل می‌کند، که مسلماً وقتی صحبت از میانگین استفاده روزانه به میان می‌آید، مهم‌تر است.

GeekBench 5 (چند هسته ای)

بالاتر بهتر است

  • شیائومی ۱۳ لایت۲۹۳۶
  • Realme 10 Pro+۲۳۷۱
  • پوکو ایکس ۵۲۰۸۸
  • Realme 10 Pro۲۰۲۱
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۱۹۶۴
  • گلکسی A23 5G۱۹۴۰
  • گلکسی A33 5G۱۹۰۰
  • شیائومی پوکو M5۱۸۹۶
  • موتورولا اج۱۸۶۲
  • Motorola Moto G72۱۸۴۲
  • ام ۴ پرو کوچک۱۸۳۶
  • کوچک M4 Pro 5G۱۷۹۷
  • Realme 10۱۷۶۲
  • Redmi Note 11 Pro۱۷۲۹
  • گلکسی A14 5G۱۷۲۷
  • Moto G62۱۶۹۷
  • Moto G51 5G۱۶۹۶
  • ردمی نوت ۱۱۱۶۶۲
  • گلکسی A23۱۶۳۲
  • موتورولا موتو جی ۵۳۱۵۹۴
  • گلکسی A13۵۸۸

GeekBench 5 (تک هسته ای)

بالاتر بهتر است

  • Realme 10 Pro+۸۴۲
  • شیائومی ۱۳ لایت۷۹۵
  • گلکسی A33 5G۷۴۲
  • Realme 10 Pro۶۹۸
  • پوکو ایکس ۵۶۹۳
  • گلکسی A23 5G۶۷۶
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۶۷۰
  • کوچک M4 Pro 5G۵۹۷
  • موتورولا اج۵۸۶
  • Realme 10۵۶۷
  • موتورولا موتو جی ۵۳۵۵۷
  • شیائومی پوکو M5۵۵۰
  • Motorola Moto G72۵۴۶
  • Moto G62۵۴۳
  • Moto G51 5G۵۴۳
  • گلکسی A14 5G۵۳۰
  • ام ۴ پرو کوچک۵۲۳
  • Redmi Note 11 Pro۵۱۱
  • گلکسی A23۳۸۰
  • ردمی نوت ۱۱۳۷۶
  • گلکسی A13۱۵۳

AnTuTu یک معیار بسیار پیچیده تر است که شامل تست های CPU، GPU و حافظه و موارد دیگر است. در واقع نسبت به Moto G53 5G بسیار مطلوب است.

AnTuTu 9

بالاتر بهتر است

  • شیائومی ۱۳ لایت۵۳۴۱۴۳
  • Realme 10 Pro+۵۲۲۳۷۶
  • Realme 10 Pro۴۰۱۸۶۰
  • پوکو ایکس ۵۴۰۰۸۹۵
  • گلکسی A33 5G۳۹۴۹۱۸
  • شیائومی پوکو M5۳۸۶۳۱۱
  • Realme 10۳۸۵۸۲۹
  • Motorola Moto G72۳۸۳۳۱۷
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۳۸۰۸۱۸
  • کوچک M4 Pro 5G۳۵۳۶۶۳
  • Redmi Note 11 Pro۳۱۹۰۹۳
  • گلکسی A23 5G۳۱۸۸۲۱
  • ام ۴ پرو کوچک۳۱۸۴۴۴
  • موتورولا موتو جی ۵۳۳۱۴۱۹۵
  • گلکسی A14 5G۳۰۷۸۸۶
  • Moto G62۳۰۳۰۷۲
  • Moto G51 5G۳۰۲۸۵۹
  • گلکسی A23۲۷۳۵۵۴
  • ردمی نوت ۱۱۲۴۴۵۲۶
  • گلکسی A13۱۳۶۲۸۶

پردازنده گرافیکی Adreno 619 در Moto G53 نیز بسیار ضعیف است. با این حال، یک ظرافت صرفه‌جویی در رزولوشن اصلی HD+ نمایشگر گوشی وجود دارد. این اجازه می دهد تا نتایج تست روی صفحه نمایش نسبتاً بالاتری داشته باشید. با این حال، هیچ چیز شگفت انگیزی نیست. حداقل می‌توانیم ببینیم که Moto G53 در تست‌های خارج از صفحه نمایش همتراز با Moto G51 5G و G62 عمل می‌کند، به این معنی که موتورولا از چیپست Snapdragon 480+ نهایت استفاده را می‌برد.

GFX Aztek ES 3.1 High (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • شیائومی ۱۳ لایت۲۳
  • موتورولا موتو جی ۵۳۲۰
  • Realme 10 Pro+۱۶
  • گلکسی A33 5G۱۵
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۱۲
  • موتورولا اج۱۲
  • گلکسی A23 5G۱۲
  • Realme 10 Pro۱۱
  • Realme 10۱۰
  • Moto G62۹.۷
  • Moto G51 5G۹.۷
  • Motorola Moto G72۹.۳
  • شیائومی پوکو M5۸.۹
  • گلکسی A14 5G۸.۳
  • ام ۴ پرو کوچک۸.۳
  • گلکسی A23۴.۷
  • ردمی نوت ۱۱۴.۶
  • گلکسی A13۳.۳

GFX Aztek ES 3.1 High (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

بالاتر بهتر است

  • شیائومی ۱۳ لایت۱۵
  • Realme 10 Pro+۱۱
  • گلکسی A33 5G۱۰
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۷.۸
  • Realme 10 Pro۷.۸
  • گلکسی A23 5G۷.۶
  • Moto G62۶.۵
  • Realme 10۶.۵
  • موتورولا موتو جی ۵۳۶.۴
  • Moto G51 5G۶.۴
  • Motorola Moto G72۶
  • شیائومی پوکو M5۵.۹
  • گلکسی A14 5G۵.۵
  • ام ۴ پرو کوچک۵.۵
  • گلکسی A23۳.۲
  • ردمی نوت ۱۱۳.۱
  • گلکسی A13۲.۲

GFX Aztek Vulkan High (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • شیائومی ۱۳ لایت۲۳
  • موتورولا موتو جی ۵۳۲۰
  • گلکسی A33 5G۱۵
  • Realme 10 Pro+۱۵
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۱۲
  • موتورولا اج۱۲
  • گلکسی A23 5G۱۲
  • Realme 10 Pro۱۲
  • Moto G62۱۰
  • Moto G51 5G۱۰
  • Realme 10۹.۳
  • Motorola Moto G72۸.۷
  • شیائومی پوکو M5۸.۲
  • گلکسی A14 5G۷.۹
  • ام ۴ پرو کوچک۷.۷
  • ردمی نوت ۱۱۴.۸
  • گلکسی A23۴.۶
  • گلکسی A13۳.۴

GFX Aztek Vulkan High (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

بالاتر بهتر است

  • شیائومی ۱۳ لایت۱۷
  • گلکسی A33 5G۱۰
  • Realme 10 Pro+۱۰
  • Realme 10 Pro۸.۳
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۸.۲
  • گلکسی A23 5G۸
  • موتورولا موتو جی ۵۳۶.۷
  • Moto G62۶.۷
  • Moto G51 5G۶.۷
  • Realme 10۶.۱
  • Motorola Moto G72۵.۵
  • گلکسی A14 5G۵.۳
  • شیائومی پوکو M5۵.۳
  • ام ۴ پرو کوچک۵.۱
  • گلکسی A23۳.۲
  • ردمی نوت ۱۱۳.۱
  • گلکسی A13۲.۳

با کاهش شدت تست پردازنده گرافیکی، Adreno 619 در نهایت شروع به ارسال امتیازات معیار معقول تری می کند. حداقل روی صفحه، یعنی در وضوح ۷۲۰p.

GFX Car Chase ES 3.1 (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • شیائومی ۱۳ لایت۳۳
  • موتورولا موتو جی ۵۳۲۹
  • Realme 10 Pro+۲۱
  • گلکسی A33 5G۲۰
  • موتورولا اج۱۸
  • Realme 10۱۷
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۱۶
  • گلکسی A23 5G۱۶
  • Realme 10 Pro۱۶
  • Moto G51 5G۱۵
  • Moto G62۱۴
  • Motorola Moto G72۱۳
  • کوچک M4 Pro 5G۱۳
  • گلکسی A14 5G۱۲
  • Redmi Note 11 Pro۱۲
  • ام ۴ پرو کوچک۱۲
  • شیائومی پوکو M5۱۲
  • ردمی نوت ۱۱۶.۸
  • گلکسی A23۶.۷
  • گلکسی A13۵.۲

GFX Car Chase ES 3.1 (خارج از صفحه ۱۰۸۰p)

بالاتر بهتر است

  • شیائومی ۱۳ لایت۳۹
  • Realme 10 Pro+۲۷
  • گلکسی A33 5G۲۳
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۲۰
  • موتورولا اج۱۹
  • گلکسی A23 5G۱۹
  • Realme 10 Pro۱۹
  • موتورولا موتو جی ۵۳۱۶
  • Moto G62۱۶
  • Moto G51 5G۱۶
  • کوچک M4 Pro 5G۱۶
  • Motorola Moto G72۱۵
  • گلکسی A14 5G۱۵
  • شیائومی پوکو M5۱۵
  • Redmi Note 11 Pro۱۴
  • Realme 10۱۴
  • ام ۴ پرو کوچک۱۴
  • گلکسی A23۸.۳
  • ردمی نوت ۱۱۸
  • گلکسی A13۶.۲

Moto G53 حتی در تست‌های منهتن OpenGL ES 3.0 با شدت پایین‌تر از سد ۶۰ فریم بر ثانیه عبور می‌کند.

GFX Manhattan ES 3.1 (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • شیائومی ۱۳ لایت۵۹
  • موتورولا موتو جی ۵۳۵۵
  • Realme 10 Pro+۳۸
  • گلکسی A33 5G۳۵
  • موتورولا اج۳۲
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۲۹
  • گلکسی A23 5G۲۹
  • Realme 10 Pro۲۹
  • Realme 10۲۸
  • Moto G62۲۶
  • Moto G51 5G۲۶
  • Motorola Moto G72۲۴
  • کوچک M4 Pro 5G۲۳
  • Redmi Note 11 Pro۲۲
  • شیائومی پوکو M5۲۲
  • گلکسی A14 5G۲۱
  • ام ۴ پرو کوچک۲۱
  • ردمی نوت ۱۱۱۲
  • گلکسی A23۱۲
  • گلکسی A13۸.۳

GFX Manhattan ES 3.1 (خارج از صفحه ۱۰۸۰p)

بالاتر بهتر است

  • شیائومی ۱۳ لایت۶۴
  • Realme 10 Pro+۴۵
  • گلکسی A33 5G۳۸
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۳۵
  • Realme 10 Pro۳۵
  • موتورولا اج۳۴
  • گلکسی A23 5G۳۳
  • موتورولا موتو جی ۵۳۲۹
  • Moto G51 5G۲۹
  • Moto G62۲۸
  • Motorola Moto G72۲۶
  • کوچک M4 Pro 5G۲۶
  • گلکسی A14 5G۲۵
  • Realme 10۲۵
  • شیائومی پوکو M5۲۵
  • Redmi Note 11 Pro۲۴
  • ام ۴ پرو کوچک۲۴
  • ردمی نوت ۱۱۱۵
  • گلکسی A23۱۵
  • گلکسی A13۹.۴

GFX Manhattan ES 3.0 (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • شیائومی ۱۳ لایت۸۰
  • موتورولا موتو جی ۵۳۶۷
  • گلکسی A33 5G۵۶
  • Realme 10 Pro+۵۶
  • موتورولا اج۴۸
  • Realme 10۴۴
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۴۳
  • Realme 10 Pro۴۱
  • گلکسی A23 5G۳۹
  • Motorola Moto G72۳۷
  • Moto G62۳۷
  • کوچک M4 Pro 5G۳۷
  • Moto G51 5G۳۶
  • شیائومی پوکو M5۳۵
  • گلکسی A14 5G۳۴
  • Redmi Note 11 Pro۳۴
  • ام ۴ پرو کوچک۳۳
  • ردمی نوت ۱۱۱۸
  • گلکسی A23۱۸
  • گلکسی A13۱۴

GFX Manhattan ES 3.0 (خارج از صفحه ۱۰۸۰p)

بالاتر بهتر است

  • شیائومی ۱۳ لایت۹۰
  • Realme 10 Pro+۶۸
  • گلکسی A33 5G۶۰
  • موتورولا اج۵۰
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۴۷
  • Realme 10 Pro۴۷
  • گلکسی A23 5G۴۴
  • موتورولا موتو جی ۵۳۴۱
  • Motorola Moto G72۴۱
  • Moto G62۴۱
  • Moto G51 5G۴۱
  • گلکسی A14 5G۴۰
  • Realme 10۴۰
  • کوچک M4 Pro 5G۴۰
  • شیائومی پوکو M5۴۰
  • Redmi Note 11 Pro۳۷
  • ام ۴ پرو کوچک۳۷
  • ردمی نوت ۱۱۲۱
  • گلکسی A23۲۰
  • گلکسی A13۱۶

در عمل، G53 عملکرد نسبتاً معقولی با بازی دارد. عناوین معمولی به خوبی اجرا می شوند، اما عناوین فشرده تر، لکنت و کندی را تجربه می کنند. تا زمانی که انتظارات خود را بر این اساس تنظیم کرده باشید، قطعاً می توانید زمان بازی با کیفیتی را در G53 داشته باشید، به خصوص با تمام ویژگی های بازی اضافی که موتورولا در آن قرار داده است.

۳DMark Wild Life Vulkan 1.1 (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

بالاتر بهتر است

  • شیائومی ۱۳ لایت۲۹۶۹
  • گلکسی A33 5G۲۲۶۰
  • Realme 10 Pro+۲۲۵۲
  • شیائومی پوکو M5۱۳۲۱
  • Realme 10۱۳۲۰
  • Motorola Moto G72۱۲۵۵
  • کوچک M4 Pro 5G۱۲۳۲
  • Realme 10 Pro۱۲۱۸
  • موتورولا اج ۳۰ نئو۱۲۰۱
  • گلکسی A23 5G۱۲۰۰
  • گلکسی A14 5G۱۱۹۷
  • Redmi Note 11 Pro۱۱۰۱
  • ام ۴ پرو کوچک۱۰۹۹
  • موتورولا موتو جی ۵۳۹۸۱
  • Moto G62۹۷۱
  • Moto G51 5G۹۷۰
  • گلکسی A13۵۱۰
  • ردمی نوت ۱۱۴۳۹
  • گلکسی A23۴۲۹

۳DMark Wild Life Extreme (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

بالاتر بهتر است

  • شیائومی ۱۳ لایت۸۲۸
  • Realme 10 Pro+۶۲۲
  • شیائومی پوکو M5۳۶۹
  • Realme 10۳۶۶
  • Motorola Moto G72۳۴۷
  • گلکسی A14 5G۳۳۱
  • موتورولا موتو جی ۵۳۲۹۱

اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس ممکن است در جدول برتر نباشد، اما یک تراشه بسیار کارآمد است. به خصوص داغ نمی شود. Moto G53 هرگز تحت بارهای طولانی مدت از دمای ولرم بالاتر نمی رفت و چیپست با دریچه گاز حرارتی عالی عمل می کرد. این کار بسیار کنترل شده و تدریجی انجام می شود، البته به صورت حداقلی.

حرارتی - بررسی موتورولا Moto G53 حرارتی - بررسی موتورولا Moto G53
دریچه گاز حرارتی

با در نظر گرفتن همه موارد، Moto G53 عملکرد مناسبی را برای استفاده روزمره ارائه می دهد، اما از این نظر تا حد زیادی چشمگیر نیست. ما احساس می‌کنیم که موتورولا برای اینکه ۵G را در رده قیمتی مقرون به صرفه قرار دهد، در راه عملکرد بسیار فداکاری کرده است. برخی از رقبا از شیائومی، POCO، ریلمی و سامسونگ موفق به ارائه قدرت خام بیشتر و اتصال ۵G با قیمتی مشابه می‌شوند و G53 را از نظر ارزش به چالش می‌کشند.

راه اندازی ساده دوربین دوگانه

تنظیمات دوربین یکی دیگر از زمینه‌هایی است که موتورولا از Moto G52 این دوربین‌ها را کاهش داده است. دوربین فوق عریض آن گوشی از بین رفته است. در عوض، Moto G53 فقط یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی در پشت دارد.

بررسی موتورولا Moto G53

دوربین اصلی از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی Samsung ISOCELL S5KJN1 1/2.76 اینچی با فیلتر Tetracell و پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتری استفاده می‌کند. این دوربین پشت یک لنز f/1.8 قرار دارد و دارای PDAF است، اما چیزی فراتر از آن مانند OIS نیست. دوربین دیگر روی پشت یک سنسور ۲ مگاپیکسلی OmniVision OV02B10 است. این سنسور ۱/۵ اینچی با پیکسل‌های مجزا ۱.۷۵ میکرومتر است. این دوربین فقط فوکوس ثابت دارد و دارای دیافراگم f/2.4 است.

آخرین اما نه کم اهمیت ترین، Moto G53 با دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، f/2.0 یا ۱۶ مگاپیکسلی f/2.2 عرضه می شود. واحد ما دارای سنسور ۸ مگاپیکسلی ISOCELL 4H7 سامسونگ (S5K4H7) است. دارای فرمت اپتیکال ۱/۴ اینچی و پیکسل های مجزا ۱.۱۲ میکرومتر است. در سلفی فوکوس خودکار وجود ندارد.

برنامه دوربین یک کار معمولی موتورولا است. حالت‌های دوربین به شکل چرخ فلک قابل تنظیم چیده شده‌اند، با منوی همبرگر در سمت راست ترین انتهای چرخ و فلک، حالت‌های عکاسی که به ندرت استفاده می‌شوند را در خود جای داده است.

حالت Pro به شما کنترل کامل بر تنظیمات دوربین مانند تعادل رنگ سفید، ISO، فوکوس خودکار، سرعت شاتر و جبران نوردهی می دهد و حالت Pro در هر دو دوربین عقب کار می کند. حتی هیستوگرام هم دارد.

بررسی رابط کاربری دوربین - Motorola Moto G53 بررسی رابط کاربری دوربین - Motorola Moto G53 بررسی رابط کاربری دوربین - Motorola Moto G53 بررسی رابط کاربری دوربین - Motorola Moto G53 بررسی رابط کاربری دوربین - Motorola Moto G53 بررسی رابط کاربری دوربین - Motorola Moto G53
دوربین UI

تنظیمات اضافی برای هر حالت دوربین را می توان با کشیدن انگشت به بالا در منظره یاب پیدا کرد – یک اشاره فلش کوچک برای نشان دادن آن وجود دارد. در اینجا، تنظیمات فلاش و تایمر خودکار را در حالت عکس پیدا خواهید کرد. جالب اینجاست که هیچ انتخابگر رزولوشن برای فیلمبرداری وجود ندارد. ۱۰۸۰p فقط درپوش و پیش فرض است. نماد چرخ دنده برای منوی تنظیمات عمومی تنظیمات بیشتری از جمله وضوح عکس را در خود جای می دهد.

کیفیت عکس در روز

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به دلیل ماهیت Quad-Bayer به طور پیش فرض عکس های ۱۲.۵ مگاپیکسلی می گیرد. این عکس‌ها بسیار زیبا به نظر می‌رسند، با جزئیات زیاد، کنتراست خوب و محدوده دینامیکی و رنگ‌های زیبا و واقعی.

با این حال، هنوز برخی از کاستی‌های قابل‌توجه هنگام نمایش پیکسل وجود دارد، مانند نرمی و دانه‌بندی در اکثر سطوح یکنواخت. با این حال، به سختی یک معامله گر بزرگ، به خصوص در یک دستگاه ارزان قیمت.

Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 100، 1/1208s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 100، 1/860s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 100، 1/1122s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 100، 1/968s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 100، 1/640s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 100، 1/1012s - بررسی Motorola Moto G53
Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی ۱۲.۵ مگاپیکسلی

G53 می تواند در حالت فول رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل عکس بگیرد . این عکس ها جزئیات قابل توجهی بیشتری ندارند، اما در جزئیات یا الگوهای بسیار ظریف مزایایی دارند. G53 برای گرفتن عکس های ۵۰ مگاپیکسلی هم زمان زیادی نمی برد. اگر می توانید با حجم فایل های بزرگتر کنار بیایید، ما قطعا حالت ۵۰ مگاپیکسلی را توصیه می کنیم.

Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 100، 1/1244s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 100، 1/923s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 100، 1/1082s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 100، 1/950s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 100، 1/681s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 100، 1/1025s - بررسی Motorola Moto G53
Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی

دوربین اصلی پرتره‌های مناسبی می‌گیرد ، اما چیزی برای تماس تلفنی با خانه نیست. تشخیص و جداسازی سوژه خوب است و کیفیت تاری پس زمینه عالی است.

Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 769، 1/33s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 1472، 1/33s - بررسی Motorola Moto G53
Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 100، 1/188s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 100، 1/411s - بررسی Motorola Moto G53
Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین اصلی ۱۲.۵ مگاپیکسلی

سوژه های غیرانسانی ممکن است کمی دشوارتر باشد تا به درستی روی آنها تمرکز کنید، اما با صبر کافی می توانید نتایج بسیار خوبی کسب کنید.

Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 422، 1/50s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 488، 1/50s - بررسی Motorola Moto G53
Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 706، 1/50s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 428، 1/50s - بررسی Motorola Moto G53
Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین اصلی ۱۲.۵ مگاپیکسلی

در حالی که دوربین زوم اختصاصی در G53 وجود ندارد و حتی یک تغییر سریع برای بزرگنمایی روی رابط کاربری دوربین وجود ندارد، هیچ چیزی مانع از انجام زوم دیجیتالی شما نمی شود. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی قطعا وضوح کافی برای مدیریت زوم ۲ برابری با ظرافت نسبی دارد. کیفیت این عکس ها چندان دور از عکس های معمولی نیست و کاملا قابل استفاده هستند.

Motorola Moto G53: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 100، 1/1089s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 100، 1/376s - بررسی Motorola Moto G53
Motorola Moto G53: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 100، 1/823s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 100، 1/1105s - بررسی Motorola Moto G53
Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی ۱۲.۵ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابری

در اینجا نحوه قرارگیری دوربین اصلی در مقابل رقبا در پایگاه داده وسیع مقایسه عکس ما آمده است. Pixel-peep دور.

ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
Motorola Moto G53 در مقابل Motorola Moto G82 و Samsung Galaxy A23 5G در ابزار مقایسه عکس ما

ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
۵۰ مگاپیکسل: Motorola Moto G53 در برابر شیائومی Redmi Note 11 و Samsung Galaxy A23 5G در ابزار مقایسه عکس ما

دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با توجه به اندازه کوچک و عدم فوکوس خودکار نتایج بسیار خوبی تولید می کند. سطح کانونی نسبتاً گسترده است، اما همچنان باید مراقب باشید تا سوژه در فوکوس قرار گیرد. با این حال، پس از انجام این کار، عکس ها دارای جزئیات شگفت انگیز و رنگ های زیبا هستند.

Motorola Moto G53: نمونه های دوربین ماکرو 2MP - بررسی موتورولا Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین ماکرو 2MP - بررسی موتورولا Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین ماکرو 2MP - بررسی موتورولا Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین ماکرو 2MP - بررسی موتورولا Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین ماکرو 2MP - بررسی موتورولا Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین ماکرو 2MP - بررسی موتورولا Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین ماکرو 2MP - بررسی موتورولا Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین ماکرو 2MP - بررسی موتورولا Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین ماکرو 2MP - بررسی موتورولا Moto G53
Motorola Moto G53: نمونه های دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی

عکس های سلفی

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی عملکرد خوبی دارد. جزئیات زیاد است، اگرچه بافت ظریف پوست از بین نمی رود و در عوض از بین می رود. رنگ ها زیبا به نظر می رسند، اگرچه باز هم رنگ پوست کاملا طبیعی نیست. صفحه کانونی، بار دیگر، بسیار گسترده و بخشنده است.

Motorola Moto G53: نمونه های دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 100، 1/1226s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 100، 1/1122s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 100، 1/1800s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 100، 1/411s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 100، 1/1073s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 100، 1/132s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 284، 1/33s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 100، 1/490s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 353، 1/25s - بررسی Motorola Moto G53
Motorola Moto G53: نمونه های دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی

پرتره های سلفی نیز بسیار خوب به نظر می رسند. در حالی که کامل نیست، تشخیص و جداسازی سوژه تقریباً همیشه مشخص است و کیفیت تاری پس‌زمینه عالی است.

Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 100، 1/1122s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 100، 1/1105s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 100، 1/1748s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 100، 1/387s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 100، 1/1244s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 100، 1/119s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 259، 1/33s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 100، 1/469s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 369، 1/25s - بررسی Motorola Moto G53
Motorola Moto G53: نمونه های پرتره دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی

کیفیت ویدیو

Moto G53 به فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps در هر دو دوربین اصلی و سلفی محدود شده است. شما نمی توانید رزولوشن پایین تری انتخاب کنید مگر اینکه نرم افزار شخص ثالث مانند Open Camera را نصب کنید. ویدئوها در یک جریان ویدئویی استاندارد h.264 AVC با سرعت حدود ۲۰ مگابیت در ثانیه با یک آهنگ صوتی AAC استریو ۴۸ کیلوهرتز در داخل یک ظرف MP4 ذخیره می‌شوند. اگرچه ویدیوی H.265 HEVC یک گزینه در تنظیمات برنامه دوربین است.

دوربین اصلی فیلم‌های ۱۰۸۰p مناسب اما عمدتاً بی‌نظیر می‌گیرد. جزئیات به طور کلی برای این نوع وضوح خوب است. رنگ ها هم خیلی بد نیستند. با این حال، کنتراست بسیار زیاد است، که ظاهری بسیار مصنوعی و بیش از حد پردازش شده را ایجاد می کند. محدوده دینامیکی نیز بسیار محدود است.

 

در اینجا نحوه عملکرد دوربین اصلی Moto G53 در مقابل رقبا در پایگاه داده مقایسه ویدیویی گسترده ما آمده است.

ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو
Motorola Moto G53 در مقابل Motorola Moto G82 و Samsung Galaxy A23 در ابزار مقایسه ویدیوی ما

دوربین اصلی تثبیت کننده ویدیوی الکترونیکی (EIS) را ارائه می دهد که بسیار خوب کار می کند. مطمئناً لرزش ها و ضربه ها را صاف می کند اما کمی شکار تمرکز تاسف بار را معرفی می کند.

 

فیلمبرداری از دوربین سلفی نیز با سرعت ۱۰۸۰p@30fps محدود شده است. همچنین بسیار پردازش شده به نظر می رسد، با کنتراست بسیار زیاد. اگرچه هنوز قابل استفاده است.

 

تثبیت‌کننده به طرز شگفت‌آوری روی دوربین سلفی خوب عمل می‌کند، اما بخش نسبتاً بزرگی از قاب را از بین می‌برد.

 

کیفیت دوربین در نور کم

Moto G53 در شرایط کم نور کمی مشکل دارد. عکس ها کمی نرم و دانه دار و همچنین کاملا تیره هستند. نکته مثبت این است که جزئیات بسیار معقولی در قاب وجود دارد و منابع نور به خوبی مدیریت می شوند.

Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 1694، 1/20s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 3025، 1/14s - بررسی Motorola Moto G53
Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 4513، 1/14s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 3772، 1/10s - بررسی Motorola Moto G53
Motorola Moto G53: نمونه های دوربین اصلی ۱۲.۵ مگاپیکسلی در نور کم

Moto G53 دارای حالت شب خودکار است که به طور مداوم فعال می شود و کار خود را انجام می دهد. یک حالت شب دستی فراتر از آن وجود دارد. نتایج بسیار مشابهی را ایجاد می کند. گاهی اوقات، ضربات آن نرمتر از نمونه های معمولی است، که عجیب است.

Motorola Moto G53: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 1028، 1/13s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 1300، 1/10s - بررسی Motorola Moto G53
Motorola Moto G53: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 3203، 1/10s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 3300، 1/10s - بررسی Motorola Moto G53
Motorola Moto G53: نمونه های حالت شب دوربین اصلی ۱۲.۵ مگاپیکسلی

نکته مثبت این است که گرفتن عکس در حالت شب حتی با چیپست نسبتا ضعیف داخل G53 زمان زیادی نمی برد.

سلفی های کم نور خوب هستند اما شگفت انگیز نیستند. جزئیات خوب است و هم سایه ها و هم منابع نور به خوبی مدیریت می شوند. بافت پوست تقریباً به طور کامل از بین می رود و رنگ پوست بسیار کم رنگ است. همچنین نویز قابل توجهی در قاب وجود دارد. با این حال، هیچ چیز غیرمنتظره ای برای این دسته از دستگاه ها وجود ندارد.

Motorola Moto G53: نمونه های دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.0، ISO 1463، 1/10s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.0، ISO 1872، 1/10s - بررسی Motorola Moto G53
Motorola Moto G53: نمونه های دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.0، ISO 981، 1/10s - بررسی Motorola Moto G53 Motorola Moto G53: نمونه های دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.0، ISO 1441، 1/10s - بررسی Motorola Moto G53
Motorola Moto G53: نمونه های دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در نور کم

ویدئو در نور کم مناسب است، اما چیزی برای تماس با خانه نیست. جزئیات برای یک کلیپ ۱۰۸۰p خوب است. منابع نور به خوبی مدیریت می شوند. سر و صدا نیز به خوبی مدیریت می شود و تقریباً وجود ندارد.

 

سایه ها برای ذائقه ما کمی تیره هستند، اما نه به طور چشمگیری. در کل ویدیو قابل استفاده است.

جایگزین، گزینه ها

Moto G53 یک دستگاه بسیار مقرون به صرفه است که MSRP اولیه آن حدود ۲۵۰ یورو است . در فضای مدرن و بسیار رقابتی گوشی های هوشمند، این پول هنوز برای تعدادی از دستگاه های جالب دیگر کافی است.

بررسی موتورولا Moto G53

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، موتورولا مقدار زیادی از مشخصات G53 را قربانی کرد تا اتصال ۵G را در برچسب قیمت خود قرار دهد. یک جایگزین برای به دست آوردن یک تجربه بسیار مشابه بدون بسیاری از مشخصات فنی، خرید یک دستگاه موتو نسل قدیمی است که اکنون قیمت آن به خوبی کاهش یافته است. دستگاهی مانند Moto G82. این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۶ اینچی FullHD+، ۱۲۰ هرتز AMOLED، چیپست اسنپدراگون ۶۹۵ ۵G با ۶ یا ۸ گیگابایت رم، بلندگوهای استریو، باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۰ واتی و دوربین اصلی قدرتمند با ۵۰ مگاپیکسل است. یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی. تقریباً تمام موارد حذف شده در G53 را برطرف می کند و فقط باید با دستگاه کمی قدیمی تر زندگی کنید.

Motorola Moto G82 Motorola Moto G72
Motorola Moto G82 • Motorola Moto G72

و اگر ۵G اولویت اصلی شما نیست، می توانید به همین راحتی Moto G72 را در نظر بگیرید. همچنین دارای صفحه نمایش ۶.۶ اینچی FullHD+ و ۱۲۰ هرتزی AMOLED است، اما این صفحه حتی ۱۰ بیتی است. بلندگوهای استریو و طراحی ضد آب و باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هنوز دست نخورده هستند، این بار با شارژ سیمی ۳۳ واتی. چیپست کمی ضعیف‌تر مدیاتک G99 است، اما به نوعی جبران آن، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است که با دوربین ماکرو ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۲ مگاپیکسلی همراه است.

سامسونگ تعدادی دستگاه جالب دارد که می توانند در مقابل Moto G53 قرار بگیرند، مانند گلکسی A14 5G ، اما اگر بودجه خود را کمی افزایش دهید، شاید حتی بتوانید Galaxy A33 5G را نیز بخرید. مانند Motos بالا، کمی قدیمی تر است و اکنون باید جایگزین شود، اما از جنبه مثبت، قیمت آن پایین آمده است. صفحه نمایش فوق العاده ۶.۴ اینچی ۹۰ هرتزی Super AMOLED، حفاظت ورودی IP67، بلندگوهای استریو و باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ ۲۵ واتی را ارائه می دهد. همچنین یک دوربین کاملاً مجهز با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسل فوق عریض، ۵ مگاپیکسل ماکرو و سنسور عمق وجود دارد و دوربین اصلی قادر به فیلم برداری با کیفیت ۴K است.

سامسونگ گلکسی A33 5G شیائومی ردمی نوت 12 شیائومی پوکو ایکس 5 OnePlus Nord CE 2 5G
Samsung Galaxy A33 5G • Xiaomi Redmi Note 12 • Xiaomi Poco X5 • OnePlus Nord CE 2 5G

شیائومی ردمی نوت ۱۲ یکی دیگر از گزینه های عالی است. همچنین دارای مقداری حفاظت از نفوذ به شکل گواهی IP53 و باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ ۳۳ واتی است. صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED 120 هرتزی با حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت است. تنظیمات دوربین شامل یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و یک ماکرو ۲ مگاپیکسلی است.

به همین راحتی می توانید شیائومی پوکو X5 را در نظر بگیرید که از نظر مشخصات و طراحی بسیار شبیه به ردمی نوت ۱۲ است. با این حال، این مدل کمی جدیدتر است و چیپست اسنپدراگون ۴ نسل ۱ را با اسنپدراگون ۶۹۵ ۵G تعویض می کند.

بررسی موتورولا Moto G53

همچنین می توانید OnePlus Nord CE 2 5G را به خصوص در بازارهای خاص در نظر بگیرید. این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی ۹۰ هرتز، HDR10+ AMOLED، چیپست مدیاتک Dimensity 900 با ۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایتی و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ بسیار سریع ۶۵ واتی است. همچنین در این لیست یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی وجود دارد.

حکم ما

Moto G53 5G دستگاه خاصی هیجان انگیز نیست. این یک بسته کلی مناسب با چیزهایی مانند بلندگوهای استریو، کیفیت ساخت جامد، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز با مدیریت عالی و باتری بزرگ با عمر باتری عالی ارائه می دهد. سیستم‌عامل Android 13 تمیز آن نیز سریع است و با مجموعه‌ای از امکانات اضافی Moto مفید و در عین حال غیر مزاحم برای لذت بردن آغشته است. ما شک نداریم که این گوشی به خوبی به کاربران کم‌تقاضا خدمات می‌دهد.

بررسی موتورولا Moto G53

با این حال، هیچ فایده‌ای در این زمینه وجود ندارد – Moto G53 5G در بازار کنونی قیمت مناسبی ندارد. به هر دلیلی، موتورولا به سادگی تصمیم گرفت به منظور سازگاری با اتصال ۵G، خط G5X را کاهش دهد. ما فقط باید G53 را با نسل قبلی خود G52 قرار دهیم تا به سرعت شاهد برخی از این کاهش‌های بزرگ باشیم، مانند گنجاندن یک LCD نسبتاً بی‌نظیر ۷۲۰p به جای یک پنل OLED 1080p، فقدان دوربین فوق عریض و عملکرد نسبتا پایین Snapdragon. چیپست ۴۸۰+. برخی از کاهش‌ها کاملاً گیج‌کننده هستند، مانند تصمیم به حذف شارژ سریع ۳۰ واتی و جایگزینی آن با شارژ پایه ۱۰ واتی، که حتی با این قیمت در سال ۲۰۲۳ تقریباً منقرض شده است.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، برای یک کاربر کم تقاضا، شاید با یک قرارداد خوب از اپراتور شما، Moto G53 می تواند کاملاً رضایت بخش باشد. با این حال، اگر برچسب قیمت خرده فروشی را در نظر می گیریم، احتمالاً به جستجو ادامه خواهیم داد زیرا تلفن های بهتر به راحتی در دسترس هستند.

طرفداران

  • کیفیت ساخت محکم.
  • مدیریت ساده و پویا HRR.
  • عمر باتری عالی.
  • راه اندازی بلندگوی استریو با کیفیت مناسب.
  • رابط Android 13 تمیز، بیت های سفارشی Moto اضافی.

منفی

  • به‌جای نمایشگر OLED مانند نسل قبلی، نمایشگر ۷۲۰p IPS بسیار روشن نیست.
  • شارژ پایه ۱۰ واتی، به جای ۳۰ وات قبلی.
  • چیپست Snapdragon 480+ عملکرد غیر قابل توجهی ارائه می دهد.
  • بدون دوربین فوق عریض و عملکرد کلی دوربین به سختی مناسب است.

 

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من