وبلاگ

بررسی موتورولا اج ۴۰

معرفی

سری موتورولا اج امسال شاهد تغییر ساختاری بوده است، به طوری که Pro کمی بالاتر از مدل سال گذشته قرار گرفته و آرزوی فراتر بودن دارد. وانیلی Edge 40 از برخی جهات به این روند صعودی می پیوندد، که احتمالاً یافتن جایگاهی در رتبه های پاییز را برای جانشین ۳۰ Fusion دشوارتر می کند، اگرچه همه چیز به ارتقاء نیست.

چیپست منتخب بیشتر یک فرعی است، البته با پیچ و تاب. Dimensity 8020 جایگزین +Snapdragon 778G می شود – هر دو گزینه میان رده قدرتمند، اما تراشه جدید Mediatek ممکن است در بخش GPU دست بالا را داشته باشد.

بدون تغییر دوربین اصلی است – یا، بهتر است بگوییم، این برداشت اولیه است، زیرا همان سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ۱/۱.۵۵ ​​اینچی است و همچنان دارای OIS است. نکته جدید در این دوربین، لنز روشن تر، f/1.4 در مقابل f/ است. دیافراگم ۱.۸ مدل قدیمی. از این نظر این Edge 40 معمولی از Pro که دارای لنز f/1.8 است برتر است.

در مورد دوربین فوق عریض کاملاً چنین نیست، جایی که شما واحد ۱۳ مگاپیکسلی را که در Edge 30 Fusion دیدیم، در مقابل دوربین‌های ۵۰ مگاپیکسلی در Edge 30 و Edge 40 Pro در اختیار دارید. هنوز در این مورد فوکوس خودکار وجود دارد ، که برخی سازندگان آن را در مدل‌های رده بالا نمی‌گنجانند، بنابراین اگرچه از نظر فنی سال به سال کاهش می‌یابد، اما فوق عریض چندان بد نیست.

یک پیشرفت مهم در نسل خارج از صفحه مشخصات یا شرایط غیرقابل پیش‌بینی به سختی مشاهده می‌شود، اما Edge 40 دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است – که نسبت به مقاومت قبلی در برابر پاشش پاشیده شدن یک گام قابل‌توجه است. مقداری ظرفیت اضافی باتری و شارژ سریع‌تر نیز از پیشرفت‌های خوشایند هستند، و این در حالی است که ابعاد و وزن گوشی را در محدوده چیزی که می‌توان به راحتی در جیب قرار داد حفظ کرد.

مشخصات موتورولا اج ۴۰ در یک نگاه:

  • بدنه: ۱۵۸.۴×۷۲.0x7.6mm, 167g; جلو شیشه ای، قاب آلومینیومی، پشت پلاستیکی یا پشت چرم اکو؛ IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه).
  • صفحه نمایش: ۶.۵۵ اینچ P-OLED، ۱۴۴ هرتز، HDR10+، ۱۲۰۰ نیت (پیک)، وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹، ۴۰۲ppi.
  • چیپست: Mediatek Dimensity 8020 (6 nm): هشت هسته ای (۴×۲.۶ GHz Cortex-A78 & 4×2.0 GHz Cortex-A55); Mali-G77 MC9.
  • حافظه: ۱۲۸ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت ۸ گیگابایت رم؛ UFS 3.1.
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید ۱۳.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : ۵۰ مگاپیکسل، f/1.4، ۱/۱.۵۵ ​​اینچ ۱.۰ میکرومتر، PDAF چند جهته، OIS؛ زاویه بسیار عریض : ۱۳ مگاپیکسل، f/2.2، ۱۲۰˚، ۱.۱۲ میکرومتر، AF.
  • دوربین جلو: ۳۲ مگاپیکسل، f/2.4، (واید)، ۰.۷ میکرومتر.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : ۴K@30fps، ۱۰۸۰p@30/60/120fps، ۷۲۰p@960fps، HDR10، gyro-EIS. دوربین جلو : ۴K@30fps، ۱۰۸۰p@30/120fps.
  • باتری: ۴۴۰۰mAh; ۶۸ وات سیمی، ۱۵ وات بی سیم.
  • اتصال: ۵G; سیم کارت الکترونیکی دو سیم کارته؛ Wi-Fi 6e; BT 5.2; NFC.
  • متفرقه: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ بلندگوهای استریو

جعبه گشایی موتورولا اج ۴۰

Edge 40 در یک جعبه مقوایی بازیافتی دو تکه محکم عرضه می شود – مانند همه Moto Edge های اخیر، به استثنای بسته بندی ۴۰ Pro سیاه رنگ (اما در غیر این صورت به همان اندازه بازیافت شده). در این مورد نیز از پلاستیک برای بسته بندی استفاده نشده است.

بررسی موتورولا اج 40

در داخل، آداپتور ۶۸ واتی و یک کابل USB-C برای همراهی آن دارید. همچنین شامل یک پشتی پلاستیکی شفاف برای محافظت است، اگرچه در صورت داشتن یکی از رنگ‌های پشتی چرم مصنوعی می‌خواهید از آن استفاده کنید یا خیر، قابل بحث است.

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

هر بار که فرصتی به دست می‌آید، در مورد این صحبت می‌کنیم که چگونه نام «Edge» برای چند نسل از Motos از معنی برداشته شد. اما از زمانی که ۳۰ Ultra در سال گذشته عرضه شد، موتورولا نمایشگرهای خمیده را بازگردانده است و Edge 40 نیز دارای یک نمایشگر است.

بررسی موتورولا اج 40

موتورولا به ما گفت که به آرامی به طرفین صفحه نمایش OLED با شیشه ساخته شده توسط سازنده ژاپنی NEG پوشانده شده است – بنابراین در این صفحه گوریلا گلس نیست. انحنای آن به آن اجازه می‌دهد تا حاشیه‌های مشکی کمتری را در کناره‌ها داشته باشد و حاشیه‌های بالا و پایین نیز به خوبی باریک هستند. بریدگی کوچک دوربین سلفی را به آن اضافه کنید و نمای بسیار شیک و زیبایی به دست خواهیم آورد.

بررسی موتورولا اج 40

در پایین نمایشگر جایی است که حسگر اثرانگشت را پیدا می‌کنید و شکایت معمولی را که از ما می‌شنوید، زمانی که با چنین جایگاه پایینی مواجه می‌شویم، دریافت خواهید کرد. مطمئناً به آن عادت خواهید کرد، اما یک سانتی متر بالاتر بهتر بود. باز هم، اندازه نسبتا جمع و جور و وزن کم Edge 40 باعث می‌شود که مکان خواندن غیربهینه برای ایمنی آن کمتر از یک گوشی حجیم‌تر و سنگین‌تر باشد، بنابراین شاید ما این مورد را در زیر «نیمه» ثبت کنیم. شکایات.

بررسی موتورولا اج 40

احتمالاً زمان خوبی است تا در مورد آنچه که فکر می کنیم یکی از اصلی ترین نقاط فروش Edge 40 است صحبت کنیم – این گوشی به اندازه اکثر گوشی های این کلاس بزرگ نیست و مطمئناً سنگین نیست. با وزن ۱۷۱ گرم برای یکی از رنگ‌های چرم مصنوعی (۱۶۷ گرم برای چرم‌های صاف پلاستیکی)، بیش از ۳۰ گرم سبک‌تر از Galaxy A54 و بیش از ۲۰ گرم سبک‌تر از Pixel 7a یا Nothing Phone (1) است. فقط Xperia 10 V سبک‌تر است و وزن آن ۱۵۹ گرم است، در حالی که Xiaomi 13 Lite ترازو را متعادل می‌کند که در طرف دیگر Edge 40 قرار دارد.

بررسی موتورولا اج 40

ما به چرم مصنوعی اشاره کردیم و این همان چیزی است که دو رنگ از چهار رنگ موجود گوشی پشت خود را با آن پوشانده اند. اینها شامل Eclipse Black واحد بررسی ما، سبز کم رنگ سحابی و Viva Magenta – Pantone Color of the Year 2023 است. تنها نوع با پشت صاف، آبی قمری است.

سایر گزینه های رنگ: Nebula Green - بررسی موتورولا اج 40 سایر گزینه های رنگ: بررسی Viva Magenta - Motorola Edge 40 سایر گزینه های رنگ: آبی قمری - بررسی موتورولا اج 40
سایر گزینه های رنگ: سبز سحابی • Viva Magenta • آبی قمری

ما در مورد چرم مصنوعی، به خصوص در مورد نوع مشکی (و احتمالاً محدود به نوع مشکی) احساسات متفاوتی داریم. ما تمایل زیادی به کثیف شدن داشت، به راحتی گرد و غبار و کثیفی را جمع می کرد و تمیز کردن آن به آسانی پاک کردن آن با یک پارچه نبود. با این حال، یک پارچه مرطوب کمک کرد، بنابراین وجود دارد.

حالا، عکس زیر ممکن است بدترین سناریو باشد، اما این اتفاق افتاد. رنگ‌های روشن‌تر تمایل کمتری به تبلیغ کثیفی دارند – رنگ مشکی کنتراست زیادی ایجاد می‌کند.

بررسی موتورولا اج 40

اما یک آستر نقره ای وجود دارد. روکش به خوبی نرم و خوشایند در لمس است، و همچنین کاملاً چسبنده است. در نهایت، ما می‌توانیم بگوییم که انواع چرم مصنوعی بر خلاف Lunar Blue بهترین گزینه هستند، و Viva Magenta بسیار جذاب به نظر می‌رسد، اگرچه متأسفانه در همه بازارها موجود نیست.

یک جزیره دوربین کمی مرتفع در گوشه سمت چپ بالا وجود دارد که دو ماژول دوربین حتی بیشتر به صورت دو مرحله ای از آن بیرون زده اند. تلفن تکان خواهد خورد، بله.

بررسی موتورولا اج 40

نه تنها این، بلکه به دلیل چسبندگی روکش پشتی، رفتار غیرعادی نیز از خود نشان می دهد. از آنجایی که قسمت پشتی میز را در دو نقطه لمس می کند – گوشه پایین سمت چپ (گیرنده)، و لبه دوربین پایین (اصلاً بدون گرفتن)، اگر فقط سعی کنید و بلغزانید، تمایل به چرخش در گوشه پایین سمت چپ دارد. آن را روی یک میز

بررسی موتورولا اج 40

در هنگام استفاده از Edge 40 به غیر از پشت نرم و سبکی عمومی، تجربیات لمسی مثبت بیشتری وجود دارد. فریم آلومینیومی به تجربه ممتاز می‌افزاید و به همین ترتیب کلیک اطمینان‌بخش کلیدهای پاور و ولوم سمت راست می‌افزاید.

بررسی موتورولا اج 40

همچنین بخشی از جذابیت های بالای Edge 40 رتبه IP68 آن است. مدتی از آخرین گوشی مقاوم موتورولا در برابر گرد و غبار و آب می گذرد و امسال ما هر دو مدل ۴۰ و ۴۰ Pro را داریم که می توانند تا عمق ۱.۵ متری زیر آب تا ۳۰ دقیقه زنده بمانند. ما فقط آرزو می کنیم که آنها رنگ متضاد را برای واشر روی سینی سیم کارت انتخاب می کردند، بنابراین ما می توانستیم به طور طبیعی از حفاظت در برابر نفوذ به سازگاری سیم کارت بگذریم. کاری که به هر حال انجام دادیم.

بنابراین Edge 40 تنها یک سیم کارت فیزیکی نانو را می گیرد – حداقل نسخه ای که ما برای بررسی داریم. قابلیت دو سیم کارت هنوز روی میز است، فقط خط دوم باید eSIM باشد. با این حال، به نظر می رسد یک نوع از این تلفن وجود دارد که دو سیم کارت واقعی نانو را می گیرد.

سینی سیم کارت فقط یک نانو کارت می گیرد - بررسی Motorola Edge 40 اسپیکر، میکروفون، پورت USB-C، اسلات سیم کارت - بررسی موتورولا اج 40 میکروفون تنها - بررسی Motorola Edge 40
سینی سیم کارت فقط یک نانو کارت می گیرد • بلندگو، میکروفون، درگاه USB-C، اسلات سیم کارت • میکروفون تنها در بالا

در مجموع، ما عموماً طرفدار طراحی و ساخت Edge 40 هستیم. ما از نرمی مواد پشتی به دلیل احساس دلپذیر و چسبندگی مطمئن قدردانی می کنیم و مایلیم از یک یا دو نقطه کثیف نگاه کنیم. جیبی بودن این گوشی نیز بسیار مورد توجه است.

بررسی موتورولا اج 40

صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی OLED بسیار صاف

ما به دیدن نرخ تازه‌سازی بالاتر از بیشتر در نمایشگرهای موتورولا عادت کرده‌ایم و Edge 40 با پنل ۱۴۴ هرتزی در این مسیر ادامه می‌دهد. این ۱۶۵ هرتزی نیست که در اج ۴۰ پرو دیدیم، اما همچنان از ۱۲۰ هرتز رقبا بالاتر است. صفحه نمایش Edge 40 نیز اندکی کوچکتر از Pro است، در ۶.۵۵ اینچ در قطر در مقابل ۶.۶۷ اینچ، در حالی که وضوح و نسبت تصویر یکسان است (۱۰۸۰x2400px، ۲۰:۹).

بررسی موتورولا اج 40

وقتی صحبت از روشنایی به میان می آید، Edge 40 عملکرد بالایی دارد. در شرایط محیطی روشن با روشنایی تطبیقی ​​فعال در تنظیمات، در اصل نتیجه مشابه Edge 40 Pro است. ما همچنین دقیقاً همان ۵۱۶nits را هنگام تنظیم دستی روشنایی اندازه گرفتیم. رقبای میان رده بالا تقریباً به روشنی Moto هستند که در زیر نور خورشید قرار می گیرند، اما تقریباً ، در حالی که Nothing Phone (1) کاملاً کم نورتر است.

تست حداکثر روشنایی صفحه نمایش

الگوی تست سفید، ۷۵% پر (nits)

مرتب سازی بر اساس

حالت دستی
حالت ماشین
موتورولا اج ۴۰ پرو
۱۰۵۰
۵۱۶
موتورولا اج ۴۰
۱۰۴۳
۵۱۶
Redmi Note 12 Pro+
۹۹۰
۵۳۵
گلکسی A54
۹۸۰
۴۵۷
پیکسل ۷
۹۷۴
۴۶۰
Sony Xperia 10 V
۹۴۷
۶۲۴
موتورولا اج ۳۰ فیوژن
۹۴۶
۵۱۶
شیائومی ۱۳ لایت
۹۳۸
۵۱۲
Realme 10 Pro+
۸۰۹
۴۸۴
Samsung Galaxy S21 FE 5G
۷۹۲
۳۸۵
گوشی هیچی (۱)
۶۶۳
۴۶۶

دقت رنگ

بازتولید رنگ در موتورولا اج ۴۰ به روشی نسبتاً ساده انجام می‌شود – دو حالت (پیش‌فرض اشباع و طبیعی) به‌علاوه یک لغزنده دما در هفت موقعیت برای تنظیم کمی بیشتر دریافت می‌کنید.

حالت اشباع، طیف رنگی گسترده و رنگ‌های کلی بسیار زنده را ارائه می‌کند، تنها با دقت متوسط ​​برای اهداف DCI-P3. نقطه سفید بدترین متخلف است و خاکستری ها نیز به رنگ آبی هستند. اگر لغزنده دما را به سمت گرم برسانید، تغییر رنگ از آبی به سبز تغییر می‌کند و دقت کلی بهبود نمی‌یابد، در حالی که حرکت بیشتر در جهت گرم، اوضاع را به تدریج بدتر می‌کند.

در همین حال، حالت طبیعی، دقت خوبی را هنگام نمایش محتوای sRGB ارائه می‌دهد، تنها با کم‌رنگ‌ترین رنگ سبز در نمونه‌های آزمایشی سفید و خاکستری.

HDR و جریان

صفحه نمایش Edge 40 Pro دارای گواهینامه Dolby Vision است، در حالی که مدل وانیلی که در اینجا داریم فقط از HDR10+ پشتیبانی می کند. آنها به طور خاص می گویند که Edge 40 باید برای پخش Netflix HDR خوب باشد، اما ما آن را در واحد خود دریافت نکردیم و ممکن است این موضوع مربوط به این باشد که سرویس استریم دستگاه را در لیست سفید قرار داده است. گواهی Widevine L1 امکان پخش FullHD را فراهم کرد.

ما پخش‌های HDR را در Prime Video دریافت کردیم (همچنین در مشخصات گوشی قول داده شده بود)، در حالی که YouTube گفت که پخش‌های HDR را ارائه می‌کند، اما آنها کاملاً افزایش روشنایی مورد انتظار را نداشتند.

نرخ تجدید

در کنار نرخ تازه‌سازی بالاتر از بیشتر، تلفن‌های موتورولا معمولاً پیاده‌سازی نرم‌افزاری بسیار ساده‌ای نیز دارند و این مورد در Edge 40 نیز صادق است. سه حالت خاص وجود دارد – ۶۰ هرتز، ۱۲۰ هرتز، و ۱۴۴ هرتز، و همه آنها همان حالت مربوطه را حفظ می‌کنند. نرخ تازه‌سازی با توجه کمی به آنچه نمایش داده می‌شود (به استثنای موارد کوچک) یا اینکه آیا در حال تعامل با تلفن هستید یا خیر.

بررسی موتورولا اج 40

حالت خودکار مقداری سوئیچینگ خودکار را معرفی می کند. تا زمانی که آن را لمس می کنید ۱۲۰ هرتز را برای رابط کاربری حفظ می کند و در حالت بیکار به ۶۰ هرتز تغییر می کند. همچنین از ۹۰ هرتز آزادانه استفاده می کند اما به ۱۴۴ هرتز نمی رسد.

مرورگرها هنگام اسکرول کردن، ۹۰ هرتز (و نه ۱۲۰ هرتز) را حفظ می کنند، اما در غیر این صورت به ۶۰ هرتز کاهش می یابند. برنامه های پخش ویدیو هنگام نمایش فیلم های تمام صفحه به طور پیش فرض روی ۶۰ هرتز خواهند بود، اگرچه یک سوئیچ ۹۰ تا ۶۰ هرتز برای رابط کاربری خارج از پخش تمام صفحه پیاده سازی شده است.

زمانی که بازی‌ها روی تنظیمات «دنبال کردن سیستم» تنظیم شوند، ظاهراً در حالت خودکار ۶۰ هرتز محدود شده‌اند. می‌توانید نرخ تازه‌سازی بالاتری را بر اساس هر بازی تنظیم کنید، یا یکی از تنظیمات جهانی بالاتر را از منوی تنظیمات صفحه‌نمایش قبل از بازی انتخاب کنید – فقط خودکار برای بازی مناسب نیست.

 

عمر باتری موتورولا اج ۴۰

از جمله نکات مهم فروش Edge 40، جمع و جور بودن نسبی و وزن کم آن است و یکی از راه هایی که موتورولا به آن دست یافته است، نصب یک باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی است. در آزمایش ما، این مسئله آنقدر بزرگ را ثابت نکرد، اگرچه بستگی به نحوه نگاه شما به آن دارد.

ما فقط نتایج خوبی را برای حالت آماده به کار از Edge 40 دریافت کردیم، به خصوص برای گوشی هایی با چیپست غیر پرچمدار مانند این. از سوی دیگر، در تست های فعال، همه چیز بسیار خوب به نظر می رسید.

نزدیک به ۳۰ ساعت در یک تماس صوتی خیلی هم کهنه نیست. سپس ۱۴:۲۳ ساعت مرور وب Wi-Fi تقریباً آنقدر طولانی است که بتوان آن را چشمگیر نامید، زیرا با فرکانس ثابت ۱۴۴ هرتز انجام می شود. تقریباً ۲۰ ساعت پخش ویدیو (در ۶۰ هرتز) نیز نتیجه بسیار خوبی است، به خصوص با توجه به ظرفیت باتری.

در مجموع، موتورولا اج ۴۰ امتیاز استقامت ۹۸ ساعت را کسب کرده است.

بررسی موتورولا اج 40

تست‌های باتری ما به لطف SmartViser ، با استفاده از برنامه viSerDevice، خودکار شد . درجه استقامت نشان می دهد که اگر روزانه یک ساعت تلفن، مرور وب و پخش ویدیو از دستگاه استفاده کنید، شارژ باتری چقدر طول می کشد. جزئیات بیشتر را می توان در اینجا یافت .

موتورولا
اج ۴۰
۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت

ساعت ۹۸ساعت ۲۹:۴۰ساعت ۱۴:۲۳ساعت ۱۹:۵۱
موتورولا
اج ۳۰ فیوژن
۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی

ساعت ۱۰۱ساعت ۱۰:۰۰ شبساعت ۱۲:۴۳ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر

❌︎

موتورولا
اج ۴۰ پرو
۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی

ساعت ۱۱۷ساعت ۳۶:۴۰ساعت ۱۵:۵۰ساعت ۲۵:۲۴

❌︎

Google
Pixel 7
۴۳۵۵ mAh

ساعت ۹۶ساعت ۲۵:۳۵ساعت ۱۴:۲۳ساعت ۱۹:۴۹

❌︎

هیچی
تلفن (۱)
۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت

ساعت ۱۰۸ساعت ۳۵:۳۲ساعت ۱۵:۴۱ساعت ۲۰:۲۷

❌︎

سامسونگ
گلکسی A54
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

ساعت ۱۱۹ساعت ۲۹:۱۶ساعت ۵:۵۵ بعد از ظهرساعت ۲۰:۱۱

❌︎

به مقایسه اضافه کنید

تست ویدیو در حالت نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز انجام شد. تست مرور وب در صورت امکان با بالاترین نرخ تازه سازی نمایشگر انجام می شود. برای جزئیات بیشتر به بررسی های مربوطه مراجعه کنید. برای تنظیم فرمول رتبه‌بندی استقامت برای مطابقت با استفاده خود – نمودار نتایج تست باتری همه‌وقت ما را بررسی کنید .

 

سرعت شارژ

Edge 40 با یک آداپتور خوب USB Power Delivery با توان ۶۸ وات عرضه می شود. موتورولا وعده زمان ۰ تا ۱۰۰% ۳۹ دقیقه را داده است و در آزمایش ما ۴۰ دقیقه را به ثبت رساندیم – بسیار دقیق در آن زمان. با یک جلسه ۳۰ دقیقه ای شارژر، ۹۲ درصد شارژ باتری کاملا خالی شده است. توان سنج ما به اوج ۵۴ وات رسید، که اگرچه کاملاً برچسب آداپتور را کامل نمی کند، اما هنوز هم کاملاً محکم است.

بررسی موتورولا اج 40

به طور طبیعی، Edge 40 Pro با رتبه شارژ ۱۲۵ واتی خود سریعتر است. اما غیر پرو در کنار رقبای بالقوه بسیار خوب به نظر می رسد، به ویژه پیکسل ها به طور قابل توجهی کندتر هستند (یکی حتی بیشتر از دیگری).

تست شارژ ۱۵ دقیقه / ۳۰ دقیقه (از ۰٪)

بالاتر بهتر است

مرتب سازی بر اساس

زمان ۱۵ دقیقه
زمان ۳۰ دقیقه
موتورولا اج ۴۰ پرو
۱۰۰%
۸۳%
موتورولا اج ۴۰
۹۲%
۵۸%
Realme 10 Pro+
۸۶%
۵۳%
شیائومی ۱۳
۸۳%
۴۸%
شیائومی ۱۳ لایت
۸۳%
۴۶%
موتورولا اج ۳۰ فیوژن
۸۲%
N/A
گلکسی A54
۵۶%
۳۰%
گوگل پیکسل ۷
۴۸%
۲۵%
گوشی هیچی (۱)
۴۸%
N/A
Sony Xperia 10 V (65W PD)
۳۷%
۲۰%
گوگل پیکسل ۷a
۳۶%
۲۰%

* برای اطلاعات بیشتر روی نام دستگاه ها ضربه بزنید/موشواره کنید

زمان تا شارژ کامل (از ۰%)

پایین تر بهتر است

موتورولا اج ۴۰ پرو
۰:۲۳ ساعت
موتورولا اج ۴۰
ساعت ۰:۴۰
Realme 10 Pro+
۰:۴۱ ساعت
شیائومی ۱۳ لایت
۰:۴۲ ساعت
شیائومی ۱۳
۰:۴۲ ساعت
موتورولا اج ۳۰ فیوژن
۰:۵۲ ساعت
گلکسی A54
ساعت ۱:۰۳
گوشی هیچی (۱)
ساعت ۱:۳۱
گوگل پیکسل ۷
ساعت ۱:۴۰
گوگل پیکسل ۷a
ساعت ۱:۵۷
Sony Xperia 10 V (65W PD)
ساعت ۱:۵۸

* برای اطلاعات بیشتر روی نام دستگاه ها ضربه بزنید/موشواره کنید

Edge 40 از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند و مشخصات آن حداکثر توان ۱۵ وات است. به نظر می رسد هنوز لیست گواهی برای تلفن در وب سایت WPC وجود ندارد.

یک ویژگی نسبتاً جدید در موتورهای اخیر، کلید محافظت از شارژ بیش از حد در منوی باتری است. هنگامی که تشخیص دهد گوشی برای سه روز متوالی از برق جدا نشده است، شارژ را قطع می کند و باتری را در ۸۰ درصد سالم تر نگه می دارد. در اینجا هیچ گزینه “افزایش شارژ” مانند Pro وجود ندارد و اشتراک Power نیز در دسترس نیست.

ویژگی های باتری - بررسی موتورولا اج 40 ویژگی های باتری - بررسی موتورولا اج 40 ویژگی های باتری - بررسی موتورولا اج 40
ویژگی های باتری

 

تست بلندگو

Edge 40 از یک تنظیم بلندگوی استریو هیبریدی معمولی استفاده می کند که در آن گوشی به عنوان یک کانال اضافی نیز کار می کند. هنگامی که تلفن به صورت عمودی نگه داشته می شود، کانال سمت چپ به آن اختصاص داده می شود و کانال ها بسته به جهت آن به صورت افقی تغییر می کنند – موتورولا حتی به این منطقی ترین رفتار در بخش “بیشتر بیاموزید” Dolby Atmos اشاره می کند. هر بلندگو فقط کانال مخصوص به خود را دارد – برخی از فرکانس‌های (پایین‌تر) از گوشی به بلندگوی “اصلی” در پایین برون سپاری وجود ندارد.

برخلاف Pro، بلندگوی بالای Edge 40 فقط صدا را به سمت جلو پخش می‌کند، بنابراین تماس‌های صوتی خود را نریزید.

اسپیکر پایین - بررسی موتورولا اج 40 بلندگو/گوشی برتر - بررسی Motorola Edge 40
بلندگو پایین • بلندگو/گوشی بالا

این تلفن در تست ما رتبه “بسیار خوب” را برای بلندی صدا کسب کرد – همتراز یا بلندتر از رقبای بالقوه، اما یک بریدگی کمتر از “عالی” Edge 40 Pro. همانطور که گفته شد، صدای غیرپرو در گوش ما بهتر از همپای ثابت ظاهراً بلندتر آن است. صدا نسبت به Edge 40 بسیار متعادل تر است و هیچ نقص آشکاری ندارد. هم پیکسل ۷ و هم گوشی Nothing (1) خفه‌تر و «ارزان‌تر» به نظر می‌رسند، و فقط گلکسی A54 است که به طور بالقوه برتری جزئی نسبت به Moto دارد، عمدتاً در سطح پایین‌تر.

ظاهری استوک با مدل Moto-Modded آشنا

Edge 40 در زمینه نرم افزار از مسیر معمول موتورولا دور نمی شود. شما یک نسخه تقریباً شبیه به AOSP از Android (در این مورد ۱۳) دریافت می کنید که با تعدادی ویژگی اختصاصی افزوده شده است. متأسفانه، Edge 40 تنها وعده داده شده است که در طول پشتیبانی نرم افزاری خود، ۲ ارتقاء سیستم عامل دریافت کند، حتی اگر تا ژانویه ۲۰۲۸ (کمی کمتر از ۵ سال) به روز رسانی های امنیتی را دریافت کند.

بررسی موتورولا اج 40

صرف نظر از اینکه چه آینده ای برای پشتیبانی از Edge 40 در انتظار است، ما همچنان معتقدیم که ظاهر تمیز یک عامل فروش است که به طور کلی برای همه دستگاه های Moto قابل استفاده است، در حالی که عملکرد اضافه شده به افزایش جذابیت برای کاربران حتی بیشتر کمک می کند.

یکی از مواردی که به راحتی نسخه های AOSP (یا پیکسل) اندروید و به نوبه خود نسخه موتورولا را از روی همپوشانی همه سازندگان متمایز می کند، تنظیمات سریع و سایه اعلان است. این به معنای دکمه‌های بزرگ و حباب‌دار است که تنها چهار عدد از آن‌ها در اولین کشش، تا ۸ دکمه در دوم و یک سایه اعلان تمام‌صفحه دریافت می‌کنید.

ویجت ها چیز دیگری است که برخی سازندگان دوست دارند مسیر خود را طی کنند، اما موتورولا از رابط اندروید که با نسخه ۱۲ معرفی شده و برای نسخه دیگری از سیستم عامل ارائه شده است، پایبند است. انتخابگر ویجت پیش نمایش های پاسخگو را برای ویجت های با اندازه های مختلف ارائه می دهد. API از رنگ‌آمیزی پویا با گره زدن به موتور قالب‌بندی Material You پشتیبانی می‌کند و به ویجت‌ها اجازه می‌دهد تا با کاغذ دیواری سازگار شوند.

تنظیمات سریع - بررسی موتورولا اج 40 Notification shade - بررسی Motorola Edge 40 ابزارک - بررسی موتورولا اج 40 ابزارک - بررسی موتورولا اج 40 ابزارک - بررسی موتورولا اج 40 ابزارک - بررسی موتورولا اج 40
تنظیمات سریع • سایه اعلان • ابزارک ها

ویژگی تم‌بندی خودکار Material You نیز در اینجا وجود دارد، اگرچه در پشت یک رابط موضوعی خاص Moto که کمی سفارشی‌سازی شده است، پنهان شده است. همچنان می‌توانید رنگ‌های تاکیدی مبتنی بر کاغذدیواری را دریافت کنید که برای برنامه‌های Google و منوی تنظیمات اعمال می‌شود.

شخصی سازی - بررسی موتورولا اج 40 شخصی سازی - بررسی موتورولا اج 40 شخصی سازی - بررسی موتورولا اج 40 شخصی سازی - بررسی موتورولا اج 40 شخصی سازی - بررسی موتورولا اج 40 شخصی سازی - بررسی موتورولا اج 40
شخصی سازی

همانطور که معمولاً اتفاق می افتد، موتورولا تعداد انگشت شماری از امکانات اضافی مفید را اضافه کرده است. همه آنها در یک برنامه تنظیمات Moto قرار می گیرند که آنها را در دسته بندی ها فهرست می کند. خود اپلیکیشن Moto امسال ظاهر تازه ای دارد.

برنامه Moto - بررسی Motorola Edge 40 برنامه Moto - بررسی Motorola Edge 40 برنامه Moto - بررسی Motorola Edge 40 برنامه Moto - بررسی Motorola Edge 40
اپلیکیشن موتور

دسته اول شخصی سازی است – جایی که تم خودکار بومی سیستم عامل در تلفن های Moto قرار می گیرد. همچنین مجموعه گسترده ای از تصاویر پس زمینه Moto علاوه بر تصاویر زمینه اختصاصی گوگل، به علاوه گزینه ای برای استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد عکس های خود از عکس های موجود در گالری شما وجود دارد.

سپس ژست ها می آیند. تا به حال، حتماً حرکت کاراته موتو را دیده اید که چراغ قوه را روشن و خاموش می کند و حرکت چرخشی که اپلیکیشن دوربین را راه اندازی می کند. هر دو حتی زمانی که دستگاه قفل است کار می کنند.

حرکت لیفت برای باز کردن قفل به خوبی با باز کردن قفل با چهره کار می کند، زیرا به محض برداشتن و نگاه کردن به صفحه، قفل دستگاه را باز می کند. یک عملکرد تند کشیدن به تقسیم نیز در دسترس است – این عملکرد چندوظیفه ای در صفحه نمایش تقسیم شده را فعال می کند. همچنین می توانید برای انجام یک عمل سفارشی، روی پشت گوشی دوبار ضربه بزنید.

حرکات - بررسی موتورولا اج 40 حرکات - بررسی موتورولا اج 40 حرکات - بررسی موتورولا اج 40 حرکات - بررسی موتورولا اج 40 حرکات - بررسی موتورولا اج 40 حرکات - بررسی موتورولا اج 40
حرکات

ویژگی های مربوط به نمایشگر عبارتند از Peek Display و Attentive Display. اولی به عنوان دومین جایگزین بهترین ویژگی نمایشگر همیشه روشن عمل می کند، که در واقع وجود ندارد، اما با برخی عملکردهای اضافه شده برای جبران آن.

هنگامی که حرکت نزدیک به گوشی را تشخیص دهد یا هنگامی که آن را برمی دارید، صفحه نمایش روشن می شود. هنگامی که نوعی اعلان دریافت کردید، می توانید روی آن ضربه بزنید، پیام را ببینید و حتی از صفحه قفل با آن تعامل کنید.

تا زمانی که چهره‌ای به صفحه نگاه می‌کند، «نمایشگر توجه» زمان‌بندی صفحه را غیرفعال می‌کند.

شما همچنین Edge Lights را به عنوان جایگزینی برای LED اعلان دریافت می کنید. موتورولا از ما می‌خواهد که گوشی را صاف روی صورتش قرار دهیم، که ما چندان مشتاق آن نیستیم.

نمایشگر - بررسی موتورولا اج 40 نمایشگر - بررسی موتورولا اج 40 نمایشگر - بررسی موتورولا اج 40 نمایشگر - بررسی موتورولا اج 40 نمایشگر - بررسی موتورولا اج 40
نمایش دادن

سپس بخش Play وجود دارد. در اینجا، ابزار Gametime را پیدا خواهید کرد که عملکرد معمول ابزارهایی مانند مسدود کردن تماس و اعلان و ضبط صفحه را ارائه می دهد. علاوه بر این، میانبرهای اختیاری برای پخش رسانه زمانی که صفحه با استفاده از کلیدهای تنظیم صدا و ابزار بهبود صدای Dolby Atmos قفل است، وجود دارد.

Play - بررسی موتورولا اج 40 Play - بررسی موتورولا اج 40 Play - بررسی موتورولا اج 40 Play - بررسی موتورولا اج 40 Play - بررسی موتورولا اج 40 Play - بررسی موتورولا اج 40
بازی

با نسخه‌های اخیر، گوگل سرمایه‌گذاری زیادی را روی جنبه‌های حفظ حریم خصوصی و امنیتی اندروید انجام داده است. این شامل مواردی مانند داشبورد حریم خصوصی است که نمای واحدی از مجوزهایی که توسط چه برنامه‌ای و چه زمانی استفاده می‌شود ارائه می‌دهد.

همچنین نشانگرهای دوربین و میکروفون در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش وجود دارد تا سرنخی فوری از اینکه شما در حال تماشا/گوش دادن هستید، اما همچنین تغییر سریع برای محدود کردن دسترسی به آن ها به طور کلی وجود دارد. همچنین گزینه ای برای تعیین اینکه آیا یک برنامه مختصات دقیق شما را دریافت می کند یا یک مکان تقریبی وجود دارد.

پوشه امن کاملاً توضیحی است. این یک طاق برای نگهداری برنامه ها و فایل های حساس شماست. چند گزینه جالب برای محافظت از شبکه وجود دارد، مانند توانایی مسدود کردن برنامه های خاص از دسترسی به شبکه در حالی که به یک هات اسپات ناامن Wi-Fi متصل هستید.

از دیگر ویژگی های امنیتی جالب می توان به قفل کردن شبکه و تنظیمات امنیتی تا زمانی که صفحه نمایش شما قفل است اشاره کرد. همچنین، توانایی به هم زدن رابط ورودی پین خود برای امنیت بالاتر. همچنین می‌توانید از طریق میانبر برنامه Moto Secure جداگانه به همه این تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی دسترسی داشته باشید.

امنیت و حریم خصوصی - بررسی موتورولا اج 40 امنیت و حریم خصوصی - بررسی موتورولا اج 40 امنیت و حریم خصوصی - بررسی موتورولا اج 40 امنیت و حریم خصوصی - بررسی موتورولا اج 40 امنیت و حریم خصوصی - بررسی موتورولا اج 40 امنیت و حریم خصوصی - بررسی موتورولا اج 40
امنیت و حریم خصوصی

پلتفرم «Ready For» موتورولا (اکنون اغلب با کلمات حروف بزرگ استایل داده می‌شود، البته نه با قوام قابل توجهی)، که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و در موتورهای پیشرفته مانند این موجود است، موارد استفاده زیادی را امکان‌پذیر می‌کند که تلفن را در مرکز قرار می‌دهد. از یک تجربه در صفحه نمایش بزرگ اتصال تلویزیون یا مانیتور به شما این امکان را می دهد که محیطی شبیه به دسکتاپ ویندوز داشته باشید، یک بازی را روی گوشی خود انجام دهید، آن را روی صفحه نمایش خارجی نمایش دهید یا حتی یک چت تصویری روی یک صفحه نمایش بزرگتر داشته باشید.

"آماده برای" - بررسی موتورولا اج 40 "آماده برای" - بررسی موتورولا اج 40 "آماده برای" - بررسی موتورولا اج 40 "آماده برای" - بررسی موتورولا اج 40 "آماده برای" - بررسی موتورولا اج 40 "آماده برای" - بررسی موتورولا اج 40
"آماده برای" - بررسی موتورولا اج 40 "آماده برای" - بررسی موتورولا اج 40 "آماده برای" - بررسی موتورولا اج 40 "آماده برای" - بررسی موتورولا اج 40 "آماده برای" - بررسی موتورولا اج 40 "آماده برای" - بررسی موتورولا اج 40
‘آماده برای’

اتصال را می توان با یک کابل – یا با کابل “Ready For” (یا راه حل دیگری USB-C MHL Alt) یا با کابل USB-C-to-C با یک نمایشگر سازگار انجام داد. از طرف دیگر، می‌توانید به‌صورت بی‌سیم به یک نمایشگر با قابلیت Miracast متصل شوید.

اگر ماوس و/یا کیبورد دستی ندارید، صفحه‌نمایش تلفن می‌تواند به‌عنوان پد لمسی و/یا صفحه‌کلید استفاده شود.

همچنین می‌توانید از «Ready For» در رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز استفاده کنید – این برنامه در یک پنجره روی دسک‌تاپ شما اجرا می‌شود. وقتی می‌خواهید یک برنامه Android را از رایانه خود اجرا کنید یا بین دستگاه‌ها فقط در یک صفحه چند کار انجام دهید، این کار مفید است.

"آماده برای" در رایانه شخصی ویندوز - بررسی موتورولا اج 40 "آماده برای" در رایانه شخصی ویندوز - بررسی موتورولا اج 40 "آماده برای" در رایانه شخصی ویندوز - بررسی موتورولا اج 40
“آماده برای” در رایانه شخصی ویندوز

یکی دیگر از موارد استفاده از «آماده برای» در رایانه شخصی ویندوزی برای تماس‌های ویدیویی است که می‌توانید از دوربین تلفن برای عکس گرفتن از خود و یک صفحه نمایش خارجی برای دیدن سایر شرکت‌کنندگان استفاده کنید.

 

عملکرد و معیارها

Edge 40 دارای چیپست Mediatek Dimensity 8020 در داخل است. روی کاغذ، SoC شبیه به یک Dimensity 1100 تغییر یافته به نظر می رسد و آن یکی هرگز خیلی محبوب نشد – ما فقط یک دستگاه را با آن بررسی کرده ایم، Poco X3 GT. D8020 که بر اساس فرآیند ۶ نانومتری ساخته شده است، دارای یک CPU هشت هسته ای با پیکربندی کلاسیک ۲×۴ (۴×۲.۶ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۴×۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A55) و یک پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9 است.

ما دو پیکربندی حافظه برای Edge 40 – 128 و ۲۵۶ گیگابایت (همانطور که بررسی شد) می شناسیم که هر کدام دارای ۸ گیگابایت رم هستند.

بررسی موتورولا اج 40

Edge 40 عملکرد خوبی را در GeekBench ارائه می‌کند و نتایج بسیار بالاتری را نسبت به Poco X3 GT که ذکر کردیم منتشر می‌کند – بنابراین باید چیز دیگری فراتر از هسته‌ها و نرخ ساعت وجود داشته باشد که CPU‌های D8020 و D1100 را متمایز کند.

در حالی که Pixel 7 و ۷a نسبت به Moto تحت بارگذاری تک هسته‌ای برتری دارند (به لطف هسته‌های اصلی قوی‌تر)، Edge 40 در واقع برنده مقایسه چند هسته‌ای است. طبیعی است که Edge 40 مانند Pro stablemate خود در سطح دستگاه های SD 8 Gen 2 قرار ندارد. برعکس، گوشی‌های SD695 نمی‌توانند با عملکرد Moto مطابقت داشته باشند، به‌ویژه تحت بارهای چند رشته‌ای، که در آن حتی SD778 هم برای نگه‌داشتن آن تلاش می‌کند.

GeekBench 5 (تک هسته ای)

بالاتر بهتر است

  • موتورولا اج ۴۰ پرو۱۴۸۲
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۱۰۷۳
  • گوگل پیکسل ۷۱۰۵۱
  • گوگل پیکسل ۷a۱۰۵۱
  • Realme 10 Pro+۸۴۲
  • تلفن هیچی (۱)۸۲۰
  • موتورولا اج ۴۰۷۹۹
  • شیائومی ۱۳ لایت۷۹۵
  • پوکو ایکس ۵ پرو۷۸۱
  • گلکسی A54۷۷۰
  • Redmi Note 12 Pro+۷۶۷
  • پوکو X3 GT۶۹۳
  • Moto G82۶۷۱
  • Sony Xperia 10 V۶۶۷

GeekBench 5 (چند هسته ای)

بالاتر بهتر است

  • موتورولا اج ۴۰ پرو۴۸۹۶
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۳۴۵۸
  • موتورولا اج ۴۰۳۳۲۰
  • گوگل پیکسل ۷۳۲۸۸
  • گوگل پیکسل ۷a۳۱۹۱
  • تلفن هیچی (۱)۳۰۲۴
  • شیائومی ۱۳ لایت۲۹۳۶
  • پوکو ایکس ۵ پرو۲۹۳۰
  • گلکسی A54۲۷۰۳
  • Realme 10 Pro+۲۳۷۱
  • پوکو X3 GT۲۳۱۰
  • Redmi Note 12 Pro+۲۲۰۸
  • Moto G82۱۹۷۷
  • Sony Xperia 10 V۱۸۹۷

در Antutu، پیکسل‌ها موفق می‌شوند جلوتر از Moto باقی بمانند، اگرچه Edge 40 از Poco X3 GT برتری دارد. اسنپدراگون‌های سری ۷ نیز نمی‌توانند سرعت D8020 را در اینجا حفظ کنند.

AnTuTu 9

بالاتر بهتر است

  • موتورولا اج ۴۰ پرو۱۲۷۳۷۶۴
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۸۲۷۹۲۹
  • گوگل پیکسل ۷۸۱۳۱۱۴
  • گوگل پیکسل ۷a۷۶۵۲۸۱
  • موتورولا اج ۴۰۶۸۸۳۴۷
  • تلفن هیچی (۱)۵۹۲۷۸۹
  • پوکو X3 GT۵۷۸۵۰۵
  • شیائومی ۱۳ لایت۵۳۴۱۴۳
  • پوکو ایکس ۵ پرو۵۳۱۳۹۸
  • Realme 10 Pro+۵۲۲۳۷۶
  • گلکسی A54۵۰۶۶۷۸
  • Redmi Note 12 Pro+۴۹۸۷۱۰
  • Moto G82۳۸۰۸۱۲
  • Sony Xperia 10 V۳۵۷۱۴۲

در بنچمارک‌های گرافیکی، پیکسل‌ها برتری بیشتری نسبت به Edge 40 دارند و دستگاه‌های SD 8 Gen 2 در یک لیگ خاص خود هستند (اگرچه واضح است که گران‌تر هستند). Moto به طور منظم یک اینچ جلوتر از Poco X3 GT مشابه مجهز است و همچنین به طور قابل توجهی از سایر رقبای میان رده قدرتمندتر است.

GFX Aztek ES 3.1 High (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • موتورولا اج ۴۰ پرو۸۶
  • گوگل پیکسل ۷a۵۰
  • گوگل پیکسل ۷۴۹
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۴۳
  • موتورولا اج ۴۰۳۳
  • پوکو X3 GT۲۹
  • تلفن هیچی (۱)۲۳
  • شیائومی ۱۳ لایت۲۳
  • گلکسی A54۱۹
  • Realme 10 Pro+۱۶
  • Redmi Note 12 Pro+۱۶
  • Moto G82۱۲
  • Sony Xperia 10 V۱۱

GFX Aztek ES 3.1 High (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

بالاتر بهتر است

  • موتورولا اج ۴۰ پرو۶۰
  • گوگل پیکسل ۷a۳۲
  • گوگل پیکسل ۷۳۱
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۲۶
  • موتورولا اج ۴۰۲۱
  • پوکو X3 GT۲۰
  • تلفن هیچی (۱)۱۵
  • شیائومی ۱۳ لایت۱۵
  • گلکسی A54۱۳
  • Realme 10 Pro+۱۱
  • Redmi Note 12 Pro+۱۱
  • Moto G82۷.۹
  • Sony Xperia 10 V۷.۸

GFX Aztek Vulkan High (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • موتورولا اج ۴۰ پرو۹۸
  • گوگل پیکسل ۷a۴۹
  • گوگل پیکسل ۷۴۶
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۳۵
  • موتورولا اج ۴۰۳۱
  • پوکو X3 GT۲۸
  • تلفن هیچی (۱)۲۳
  • شیائومی ۱۳ لایت۲۳
  • گلکسی A54۱۹
  • Realme 10 Pro+۱۵
  • Redmi Note 12 Pro+۱۵
  • Moto G82۱۳
  • Sony Xperia 10 V۱۱

GFX Aztek Vulkan High (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

بالاتر بهتر است

  • موتورولا اج ۴۰ پرو۶۸
  • گوگل پیکسل ۷a۳۳
  • گوگل پیکسل ۷۳۱
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۲۳
  • موتورولا اج ۴۰۲۰
  • پوکو X3 GT۱۹
  • شیائومی ۱۳ لایت۱۷
  • تلفن هیچی (۱)۱۶
  • گلکسی A54۱۳
  • Realme 10 Pro+۱۰
  • Redmi Note 12 Pro+۱۰
  • Moto G82۸.۲
  • Sony Xperia 10 V۸.۱

GFX Car Chase ES 3.1 (روی صفحه)

بالاتر بهتر است

  • موتورولا اج ۴۰ پرو۱۱۲
  • گوگل پیکسل ۷a۶۲
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۶۲
  • گوگل پیکسل ۷۵۹
  • موتورولا اج ۴۰۴۳
  • پوکو X3 GT۳۸
  • تلفن هیچی (۱)۳۳
  • شیائومی ۱۳ لایت۳۳
  • پوکو ایکس ۵ پرو۲۸
  • گلکسی A54۲۵
  • Redmi Note 12 Pro+۲۲
  • Realme 10 Pro+۲۱
  • Moto G82۱۶
  • Sony Xperia 10 V۱۶

GFX Car Chase ES 3.1 (خارج از صفحه ۱۰۸۰p)

بالاتر بهتر است

  • موتورولا اج ۴۰ پرو۱۲۷
  • گوگل پیکسل ۷۶۶
  • گوگل پیکسل ۷a۶۴
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۶۳
  • موتورولا اج ۴۰۵۰
  • پوکو X3 GT۴۴
  • شیائومی ۱۳ لایت۳۹
  • تلفن هیچی (۱)۳۷
  • گلکسی A54۳۱
  • Realme 10 Pro+۲۷
  • Redmi Note 12 Pro+۲۶
  • Moto G82۲۱
  • Sony Xperia 10 V۱۹

۳DMark Wild Life Vulkan 1.1 (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

بالاتر بهتر است

  • موتورولا اج ۴۰ پرو۱۲۲۳۰
  • گوگل پیکسل ۷a۶۶۴۶
  • گوگل پیکسل ۷۶۵۶۹
  • موتورولا اج ۳۰ فیوژن۵۷۹۷
  • موتورولا اج ۴۰۴۴۷۶
  • پوکو X3 GT۳۹۹۱
  • شیائومی ۱۳ لایت۲۹۶۹
  • تلفن هیچی (۱)۲۹۲۱
  • گلکسی A54۲۸۱۸
  • Realme 10 Pro+۲۲۵۲
  • Redmi Note 12 Pro+۲۲۴۸
  • Moto G82۱۲۱۱
  • Sony Xperia 10 V۱۲۰۵

۳DMark Wild Life Extreme (خارج از صفحه ۱۴۴۰p)

بالاتر بهتر است

  • موتورولا اج ۴۰ پرو۳۶۶۰
  • گوگل پیکسل ۷a۱۸۵۹
  • گوگل پیکسل ۷۱۸۴۸
  • موتورولا اج ۴۰۱۲۶۱
  • شیائومی ۱۳ لایت۸۲۸
  • گلکسی A54۸۰۸
  • Redmi Note 12 Pro+۶۳۰
  • Realme 10 Pro+۶۲۲
  • Sony Xperia 10 V۳۵۸

عملکرد پایدار در Edge 40 نیز خیلی ضعیف نیست. ما در تست یک ساعته throttling CPU که اجرا می‌کنیم، یک کاهش بسیار متوسط ​​و تدریجی و اساساً پایداری سنگی در تست‌های استرس ۳D Mark ثبت کردیم.

تست throttling CPU - بررسی Motorola Edge 40 تست استرس 3DMark Wild Life - بررسی موتورولا اج 40 تست استرس 3DMark Wild Life - بررسی موتورولا اج 40
تست throttling CPU • تست استرس ۳DMark Wild Life

یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اولیه و یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض و ۳۲ مگاپیکسلی برای سلفی

Edge 40 دارای یک تنظیم دوربین دوگانه ساده در پشت است – یک واحد اصلی عریض ۵۰ مگاپیکسلی و یک اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی، بدون تله فوتو و بدون “عمق” یا “ماکرو” مزخرف. در جلو، یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی وجود دارد. به نوعی، این سیستم دوربین Edge 30 Fusion را کامل می کند، اما کاملاً یکسان نیست.

بررسی موتورولا اج 40

دوربین اصلی از همان سنسور OmniVision OV50A استفاده می کند که در ۴۰ Pro و ۳۰ Pro نیز وجود دارد. این یک فرمت اپتیکال ۱/۱.۵۵ ​​اینچی دارد، بنابراین با توجه به دوربین‌های میان رده، نسبتاً بزرگ است. اندازه پیکسل مجزا ۱.۰ میکرومتر است و از آنجایی که یک طراحی ۴ سلولی است (نامگذاری OV برای آنچه سونی Quad Bayer و Samsung – Tetrapixel می‌نامد)، شما به طور موثر تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی ۴ به ۱ را با پیکسل های ۲.۰ میکرومتری دریافت می کنیم – آخرین عدد در پشت تلفن در کنار دوربین ها حک شده است.

این سنسور دارای لنزهای روی تراشه ۲×۲ و فوکوس خودکار تشخیص فاز تمام پیکسلی است – می‌توانید توضیح سونی برای همین فناوری را در اینجا ببینید .

جایی که دوربین اصلی Edge 40 از دوربین‌های برادرانش متمایز است، لنز است – در حالی که همه دوربین‌های دیگر دارای دیافراگم f/1.8 هستند، این دوربین به‌طور قابل‌توجهی روشن‌تر است، در f/1.4. این باید عملکرد بهتری در نور کم و عمق میدان کمتری برای جداسازی سوژه اضافی به شما بدهد. هنوز OIS دارد.

دوربین فوق عریض واقعاً از ۳۰ فیوژن می آید و از این نظر به خوبی دوربین ۴۰ Pro یا حتی وانیلی ۳۰ سال گذشته نیست، اما همانطور که خواهید دید، خیلی هم کهنه نیست. این لنز مبتنی بر سنسور ۱۳ مگاپیکسلی SK Hynix HI1336 با پیکسل‌های مجزا ۱.۱۲ میکرومتر و فرمت اپتیکال ۱/۳ اینچی است. لنز دیافراگم f/2.2 دارای فوکوس خودکار است، بنابراین می‌تواند به عنوان یک دوربین نزدیک نیز عمل کند.

در قسمت جلویی، Edge 40 از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی متفاوتی نسبت به آنچه در Edge 30 Fusion با آن مواجه شدیم استفاده می‌کند – در اینجا OmniVision OV32B است، برخلاف سامسونگ S5KGD2. این یکی کوچکتر است (۱/۳ اینچ در مقابل ۱/۲.۸ اینچ) و اندازه پیکسل ۰.۷ میکرومتری دارد (طراحی ۴ سلولی نیز مانند دوربین اصلی در پشت). یکی دیگر از تفاوت های دوربین سلفی Fusion عدم وجود فوکوس خودکار در اینجا است. آزاردهنده.

بررسی موتورولا اج 40

برنامه دوربین در Edge 40 برخلاف رویکرد نرم‌افزاری که ظاهراً به‌نظر می‌رسد، در داخل توسعه یافته است.

اصول اولیه طبق معمول است – حالت‌های دوربین در یک شکل چرخ فلک قابل تنظیم مرتب شده‌اند، با زبانه «بیشتر» در سمت راست ترین انتهای چرخ فلک، حالت‌های عکاسی که به ندرت استفاده می‌شوند را نگه می‌دارد.

حالت Pro به شما کنترل کاملی بر تنظیمات دوربین مانند تعادل رنگ سفید، ISO، فوکوس، سرعت شاتر و جبران نوردهی می دهد و در همه دوربین ها – هم دوربین های پشتی و هم دوربین سلفی (منهای فوکوس دستی) کار می کند. یک هیستوگرام زنده کوچک ارائه شده است، اما هیچ نقطه تمرکز یا گورخری وجود ندارد.

تنظیمات اضافی برای هر حالت دوربین را می توان با کشیدن انگشت به پایین در منظره یاب پیدا کرد. یک نوار کوچک در انتهای آن وجود دارد که نشان می دهد، اما اگر آن را از دست بدهید، ممکن است تعجب کنید که برخی از کنترل ها کجا هستند، مانند تنظیمات تایمر خودکار در حالت عکس و نرخ فریم در حالت ویدیو.

نماد چرخ دنده برای منوی تنظیمات عمومی تنظیمات حتی بیشتری را در خود جای می دهد، اگرچه جدایی ساده ای از آنچه که می خواهید در کجا پیدا کنید وجود ندارد. به عنوان مثال، حالت وضوح کامل برای سلفی ها در منوی تنظیمات یافت می شود، در حالی که عکسبرداری با وضوح کامل برای دوربین های عقب از حالت «Ultra-Res» در چرخ فلک قابل دسترسی است. بسیاری از ویژگی‌های برنامه، چیزهای قدیمی Moto هستند، بنابراین اگر کاربر تکراری هستید، ممکن است در خانه باشید، اما این لزوما آنها را بصری نمی‌کند.

رابط کاربری دوربین - بررسی موتورولا اج 40 رابط کاربری دوربین - بررسی موتورولا اج 40 رابط کاربری دوربین - بررسی موتورولا اج 40 رابط کاربری دوربین - بررسی موتورولا اج 40 رابط کاربری دوربین - بررسی موتورولا اج 40 رابط کاربری دوربین - بررسی موتورولا اج 40
دوربین UI

کیفیت تصویر در نور روز

عکس های نور روز دوربین اصلی Edge 40 خوب هستند، اما بدون نقص نیستند. تصاویر به صورت پیش‌فرض با رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسلی، بدون نویز هستند و جزئیات زیادی را ثبت می‌کنند، اگرچه بافت‌های تصادفی می‌توانند مصنوعی به نظر برسند (که در واقع بیشتر معمول است).

ما مجبور شدیم گوشی را در دوره ای غیرمعمول در ماه می آزمایش کنیم، و یافتن یک منظره آفتابی یک چالش بود، اما هوای ابری آزمایش خوبی برای محدوده دینامیکی دوربین بود، و ما می گوییم که با رنگ های درخشان سپری شد. وقتی صحبت از رنگ‌ها شد، می‌خواهیم Edge 40 را از واقعیت بگذرانیم، و تنها بازنمایی بیش از حد مشتاقانه سبزی در برخی صحنه‌ها ما را به اشتباه می‌اندازد.

شایان ذکر است که گرفتن سوژه های نزدیک با هر میزان عمق در آنها می تواند با دیافراگم بسیار باز در دوربین اصلی Edge 40 دشوار باشد. از سوی دیگر، این بدان معناست که شما می توانید به راحتی سوژه ها را ایزوله کنید، پس زمینه را از فوکوس خارج کنید و آن را فقط یک تاری از رنگ کنید.

نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 101، 1/1202s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 103، 1/933s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 103، 1/718s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 103، 1/1225s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 104، 1/1059s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 102، 1/215s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 102، 1/1524s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 711، 1/50s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 102، 1/257s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 103، 1/762s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 104، 1/2155s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 263، 1/100s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 857، 1/100s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 1129، 1/100s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 101، 1/129s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12.5 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 877، 1/100s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (۱x)، ۱۲.۵ مگاپیکسل

هنگام عکاسی در حالت Ultra-Res 50MP هیچ مزیتی در جزئیات حل شده پیدا نکردیم – همه چیز بزرگتر و مسدودتر است.

نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 103، 1/1220s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 101، 1/909s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 100، 1/717s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 103، 1/1250s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 103، 1/1064s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 100، 1/200s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 101، 1/1548s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.4، ISO 711، 1/50s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (۱x)، ۵۰ مگاپیکسل

با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که عکس‌هایی که با زوم ۲ برابری گرفته می‌شوند، به خوبی در سطح پیکسل قابل بررسی نیستند. سپس مجدداً، Moto اصرار ندارد که در وهله اول با ۲ برابر عکاسی کنید – هیچ میانبری مستقیم برای آن سطح زوم وجود ندارد، و ما فقط برای امتحان کردن آن را کوچک‌نمایی می‌کنیم. بنابراین به طور کلی، اگر انتظارات خود را مدیریت کنید، ممکن است با زوم گاه به گاه راضی باشید.

نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (زوم ۲ برابری) - f/1.4، ISO 107، 1/1078s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (زوم ۲ برابری) - f/1.4، ISO 106، 1/868s - بررسی موتورولا اج 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (زوم ۲ برابری) - f/1.4، ISO 103، 1/466s - بررسی موتورولا اج 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (زوم ۲ برابری) - f/1.4، ISO 107، 1/1157s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (زوم ۲ برابری) - f/1.4، ISO 104، 1/1008s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (زوم ۲ برابری) - f/1.4، ISO 100، 1/206s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (زوم ۲ برابری) - f/1.4، ISO 107، 1/1250s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های روشنایی روز، دوربین اصلی (زوم ۲ برابری) - f/1.4، ISO 633، 1/50s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (زوم ۲ برابر)

نتایج فوق عریض قرار نیست برنده هیچ مسابقه کیفیت تصویر باشد، اما بد هم نیستند. ابرها منجر به نوردهی‌های تاریک‌تر از آنچه ما می‌شویم، شدند، اما تلفن همچنان توانست محدوده دینامیکی خوبی را در این شرایط دشوار ثبت کند. رنگ‌ها اکثراً دوست‌داشتنی هستند، اگرچه گاهی اوقات، رنگ‌های پاپ را از دست می‌دهند (بیشتر در داخل خانه)، و همچنین تعادل رنگ سفید نادرست در عکس دیواری تلفن وجود دارد. جزئیات برای کلاس ثابت است.

نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/661s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 101، 1/521s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 102، 1/876s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/704s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/565s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/102s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 104، 1/933s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 515، 1/33s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 183، 1/50s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 403، 1/33s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 532، 1/33s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.5x)، 12.5 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 176، 1/100s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (۰.۵x)، ۱۲.۵MP

نمای نزدیک

حالت ماکرو در Edge 40 با یک دکمه روی انتخابگر بزرگنمایی در حالت Photo قابل دسترسی است. از دوربین فوق عریض که با میدان دید دوربین اصلی مطابقت دارد، به نمای برش‌شده و ارتقا یافته تغییر می‌کند. نتایج به طور کلی بسیار مناسب هستند، به خصوص در زمینه دوربین های ماکرو گوشی های هوشمند – جزئیات خوب، رنگ ها خوب و واضح هستند.

نمونه‌های ماکرو - f/2.2، ISO 738، 1/33s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های ماکرو - f/2.2، ISO 164، 1/100s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های ماکرو - f/2.2، ISO 100، 1/100s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه‌های ماکرو - f/2.2، ISO 114، 1/100s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های ماکرو

کیفیت تصویر در نور کم

کلید «دید در شب خودکار» در منظره یاب Edge 40 از قبل فعال شده است. بنابراین، تلفن به طور خودکار پردازش حالت شب را اعمال می کند. این کار را هم در دوربین اصلی (اما نه با بزرگنمایی) و هم در دوربین فوق عریض انجام می دهد و تفاوت بین نتایج خودکار و حالت شب اختصاصی اساساً وجود ندارد.

دوربین اصلی

با عکاسی در دوربین اصلی، محدوده دینامیکی عالی با سایه‌های توسعه‌یافته و نقاط برجسته حفظ شده خواهید داشت. ما هیچ مشکلی در مورد تعادل رنگ سفید با روشنایی خیابان نداشتیم، و همچنین اشباع رنگ عالی داشتیم. جزئیات بسیار خوب است، نویز به خوبی وجود دارد، و جلوه آبرنگ مشخصه حالت های شب به سختی وجود دارد.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.4، ISO 2791، 1/25s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.4، ISO 1346، 1/33s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.4، ISO 2473، 1/33s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.4، ISO 1771، 1/33s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.4، ISO 5491، 1/20s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.4، ISO 3070، 1/25s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.4، ISO 9636، 1/8s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار - f/1.4، ISO 3511، 1/25s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۱x)، دید در شب خودکار

در اینجا نحوه نمایش همان صحنه ها در حالت اختصاصی دید در شب آمده است.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.4، ISO 2848، 1/25s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.4، ISO 1943، 1/50s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.4، ISO 2388، 1/33s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.4، ISO 1693، 1/33s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.4، ISO 5727، 1/20s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.4، ISO 3053، 1/25s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.4، ISO 9357، 1/8s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب - f/1.4، ISO 3592، 1/25s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۱x)، دید در شب

جایی که تفاوت ها را مشاهده خواهید کرد در تصاویر گرفته شده با خاموش شدن Auto Night Vision در حالت عکس است. این یک تغییر چشمگیر در این مورد نیست، اما یک بهبود ظریف در نحوه ارائه جزئیات در مناطق با نور خوب وجود دارد – ظریف تر و طبیعی تر است. سپس دوباره، نواحی تیره‌تر می‌توانند خاکی شوند. به طور کلی، ما خوشحال‌تر خواهیم بود که Moto را در حالت خودکار کامل نگه داریم.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.4، ISO 2785، 1/25s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.4، ISO 1319، 1/33s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.4، ISO 2461، 1/33s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.4، ISO 1713، 1/33s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.4، ISO 5998، 1/20s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، خودکار دید در شب خاموش - f/1.4، ISO 3053، 1/25s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.4، ISO 9691، 1/11s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.4، ISO 3350، 1/25s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (۱x)، دید در شب خودکار خاموش

در هنگام زوم کردن، جایی که خودکار پردازش دید در شب را درگیر نمی کند، و شما یک بازخوانی بسیار خشن از افراط تونال دریافت خواهید کرد، کاملاً اینطور نیست.

نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار - f/1.4، ISO 1052، 1/33s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار - f/1.4، ISO 1270، 1/25s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار - f/1.4، ISO 2067، 1/20s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (۲x)، دید در شب خودکار

دید در شب این مشکل را برطرف می‌کند، البته به قیمت یک ظاهر بسیار پردازش شده و جزییات دقیق.

نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب - f/1.4، ISO 1626، 1/50s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب - f/1.4، ISO 1881، 1/33s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب - f/1.4، ISO 3116، 1/33s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (۲x)، دید در شب

نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.4، ISO 1130، 1/33s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار OFF - f/1.4، ISO 1365، 1/25s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (2x)، دید در شب خودکار خاموش - f/1.4، ISO 1987، 1/20s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (۲x)، دید در شب خودکار خاموش

دوربین فوق عریض

چه در حالت دید در شب خودکار و چه در حالت دید در شب مستقل، نتایج دوربین فوق عریض Edge 40 یکسان به نظر می رسد. روشن شدن بیش از حد سایه ها در حال انجام است – یا، بهتر است بگوییم، تلاش هایی برای روشن کردن سایه ها – که سخت افزار کاملاً پتانسیل آن را ندارد، بنابراین آسمان شب و سایر مناطق بسیار تاریک به رنگ آبی سرمه ای رندر می شوند.

به غیر از آن، تعادل رنگ سفید به طور کلی دقیق است و رنگ ها سطح خوبی از اشباع را حفظ می کنند. جزئیات مشکلی ندارد – در طول روز عالی نبود، اما در شرایط فوق عریض متوسط ​​در شب، بسیار مناسب است.

نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار - f/2.2، ISO 1563، 1/20s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار - f/2.2، ISO 1640، 1/20s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های نور کم، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار - f/2.2، ISO 1353، 1/20s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های نور کم، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار - f/2.2، ISO 1192، 1/20s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار - f/2.2، ISO 4297، 1/5s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار - f/2.2، ISO 2120، 1/14s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار - f/2.2، ISO 2696، 1/14s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (۰.۵x)، دید در شب خودکار

در اینجا همان صحنه هایی است که در حالت دید در شب گرفته شده است.

نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب - f/2.2، ISO 1525، 1/20s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب - f/2.2، ISO 1656، 1/20s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب - f/2.2، ISO 1407، 1/20s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب - f/2.2، ISO 1326، 1/20s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب - f/2.2، ISO 4227، 1/5s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب - f/2.2، ISO 2078، 1/14s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب - f/2.2، ISO 2653، 1/14s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (۰.۵x)، دید در شب

برای کامل بودن، در اینجا به این شکل است که با خاموش شدن Auto Night Vision، همان صحنه ها چگونه به نظر می رسند. اینها تاریک تر و پر سر و صداتر هستند، اما حداقل هیچ یک از آن سایه های دریایی وجود ندارد.

نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار خاموش - f/2.2، ISO 1519، 1/20s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار خاموش - f/2.2، ISO 1660، 1/20s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار خاموش - f/2.2، ISO 1412، 1/20s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار خاموش - f/2.2، ISO 1324، 1/20s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار خاموش - f/2.2، ISO 6056، 1/10s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار خاموش - f/2.2، ISO 2078، 1/14s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.5x)، دید در شب خودکار خاموش - f/2.2، ISO 2398، 1/13s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (۰.۵x)، دید در شب خودکار خاموش

پس از اتمام نمونه‌های دنیای واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید موتورولا اج ۴۰ چگونه در مقابل رقبا قرار می‌گیرد.

ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
Motorola Edge 40 در مقابل Pixel 7 و Nothing Phone (1) در ابزار مقایسه عکس ما

پرتره مد

موتورولا رویکرد مشابهی را برای حالت پرتره در Edge 40 اتخاذ کرده است که در ۳۰ Ultra و ۴۰ Pro مشاهده کردیم. شما سه فاصله کانونی دریافت می کنید – استاندارد (۵۰ میلی متر)، عریض (۳۵ میلی متر) و نمای کامل (۲۴ میلی متر) که همه آنها از دوربین اصلی (duh) تهیه شده اند. عدم وجود دوربین تله فوتو در اینجا به این معنی است که هیچ حالت ۸۵ میلی‌متری مانند حالتی که در دو گوشی دیگر می‌بینید وجود ندارد و آنها نیز به نوبه خود حالت ۲۴ میلی‌متری را ندارند.

جزئیات در حالت ۵۰ میلی‌متری در سطح پیکسل بسیار بد است، به لطف آنچه باید ترکیبی از افزایش مقیاس، وضوح و HDR باشد. حالت ۳۵ میلی‌متری که از نظر جزئیات به آن «خوب» می‌گوییم، احتمالاً حتی «بسیار خوب» است، و حالت ۲۴ میلی‌متری بومی وقتی از نزدیک مشاهده می‌شود عالی است.

سطح تاری برای هر حالت متفاوت است و برای تقلید از آنچه انتظار دارید با یک لنز روشن در آن فاصله کانونی به دست آورید، بسیار خوب ارزیابی می شود. تشخیص سوژه به طور کلی بسیار عالی بود، و حتی پوشش دیوار چوبی معمولاً مشکل‌ساز نیز مشکلی نداشت.

نمونه های حالت پرتره، 50 میلی متر - f/1.4، ISO 102، 1/187s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های حالت پرتره، 50 میلی متر - f/1.4، ISO 285، 1/50s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های حالت پرتره، 50 میلی متر - f/1.4، ISO 102، 1/148s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های حالت پرتره، 50 میلی متر - f/1.4، ISO 213، 1/50s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های حالت پرتره، ۵۰ میلی متر

نمونه های حالت پرتره، 35 میلی متر - f/1.4، ISO 102، 1/210s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های حالت پرتره، 35 میلی متر - f/1.4، ISO 282، 1/50s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های حالت پرتره، 35 میلی متر - f/1.4، ISO 102، 1/155s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های حالت پرتره، 35 میلی متر - f/1.4، ISO 219، 1/50s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های حالت پرتره، ۳۵ میلی متر

نمونه های حالت پرتره، 24 میلی متر - f/1.4، ISO 100، 1/212s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های حالت پرتره، 24 میلی متر - f/1.4، ISO 269، 1/50s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های حالت پرتره، 24 میلی متر - f/1.4، ISO 102، 1/159s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های حالت پرتره، 24 میلی متر - f/1.4، ISO 214، 1/50s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های حالت پرتره، ۲۴ میلی متر

لنز فوق‌العاده روشن دوربین اصلی Edge 40 به این معنی است که لزوماً نیازی به استفاده از حالت پرتره برای خارج کردن پس‌زمینه از فوکوس ندارید. در حالی که پس‌زمینه‌های نزدیک‌تر نمی‌توانند کاملاً «ناپدید شوند»، پس‌زمینه‌های دورتر به اندازه‌ای تار خواهند بود که حواس را از سوژه شما منحرف نکنند.

حالت پرتره خاموش، 24 میلی متر - f/1.4، ISO 100، 1/155s - بررسی Motorola Edge 40 حالت پرتره خاموش، 24 میلی متر - f/1.4، ISO 102، 1/200s - بررسی Motorola Edge 40 حالت پرتره خاموش، 24 میلی متر - f/1.4، ISO 607، 1/100s - بررسی Motorola Edge 40 حالت پرتره خاموش، 24 میلی متر - f/1.4، ISO 438، 1/100s - بررسی Motorola Edge 40
فوکوس پس زمینه طبیعی – حالت پرتره خاموش، ۲۴ میلی متر

عکس های سلفی

Edge 40 به طور پیش‌فرض سلفی‌های ۸ مگاپیکسلی می‌گیرد، اگرچه می‌توانید از تنظیمات برنامه دوربین به گزینه‌ای برای عکاسی با وضوح ۳۲ مگاپیکسلی اصلی دسترسی داشته باشید، حتی اگر نتوانیم تصور کنیم چرا می‌خواهید.

تصاویر پیش فرض عالی هستند. جزئیات عالی است، رنگ‌های پوست واقعی هستند، و دامنه پویایی گسترده کیفیت بالا را در شرایط سخت نیز تضمین می‌کند.

نمونه‌های سلفی، 8 مگاپیکسل - f/2.5، ISO 107، 1/100s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های سلفی، 8 مگاپیکسل - f/2.5، ISO 760، 1/25s - بررسی موتورولا اج 40 نمونه‌های سلفی، 8 مگاپیکسل - f/2.5، ISO 102، 1/1038s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه‌های سلفی، 8 مگاپیکسل - f/2.5، ISO 101، 1/640s - بررسی موتورولا اج 40 نمونه های سلفی، 8 مگاپیکسل - f/2.5، ISO 1001، 1/25s - بررسی Motorola Edge 40 نمونه های سلفی، 8 مگاپیکسل - f/2.5، ISO 820، 1/33s - بررسی Motorola Edge 40
نمونه های سلفی، ۸ مگاپیکسل

ضبط ویدیو

Edge 40 از ضبط ویدیو تا ۴K30 با دوربین اصلی و فوق عریض آن در پشت و همچنین دوربین سلفی پشتیبانی می کند. فقط دوربین اصلی پشتی می‌تواند با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه ضبط کند و در این حالت وضوح تصویر تا ۱۰۸۰ پیکسل است – دوربین سلفی و دوربین اولتراواید اصلا نمی‌توانند ۶۰ فریم در ثانیه ضبط کنند.

کدک پیش‌فرض h.264 است، اگرچه می‌توانید یک کلید را تغییر دهید و به h.265 تغییر دهید. ویدیوهای ۴K30 دارای نرخ بیت ۵۰ مگابیت در ثانیه (هنگام استفاده از h.264) هستند و صدا به صورت استریو با سرعت ۲۵۶ کیلوبیت در ثانیه ضبط می شود. تثبیت کننده در همه حالت ها در همه دوربین ها موجود است.

دوربین اصلی Edge 40 ویدیوهای بسیار خوبی با کیفیت ۴K30 می گیرد. وضوح و جزئیات عالی است، محدوده دینامیکی عالی است، و رنگ ها بیشتر دوست داشتنی هستند، به جز سبزی های بی دلیل.

 

نمایش فوق عریض از چمن و تاج درختان کم رنگ تر است و مسلماً ظاهر بهتری دارد. دامنه دینامیکی دوباره به خوبی گسترده است، و جزئیات به بهترین شکل توصیف می شوند – این واضح ترین گیره نیست، اما به اندازه کافی خوب است. ناتوانی دوربین فوق عریض در حفظ نرخ فریم ثابت ۳۰ فریم در ثانیه کاملاً اینطور نیست – ما برای فیلم های نصب شده روی سه پایه خود کمی بیش از ۲۴ فریم در ثانیه دریافت می کردیم، اگرچه فیلم های دستی حول علامت ۳۰ فریم در ثانیه شناور بودند.

 

فیلمبرداری در نور کم در دوربین اصلی Edge 40 برای کلاس بسیار خوب است. واضح و دقیق است و کاهش نویز به خوبی مدیریت می شود. محدوده دینامیکی قابل احترام است و کمترین هاله در اطراف منابع نور وجود دارد. رنگ ها نیز از اشباع شدن رنج نمی برند.

 

با این حال، عملکرد فوق عریض در نور کم مطابق با همان استاندارد نیست. محدوده دینامیکی محدود است، سایه ها توسعه نیافته اند، و مقدار قابل توجهی از نویز وجود دارد که کاملاً در چهره شما وجود دارد.

 

تثبیت در Edge 40 با برخی اخطارها مشکلی ندارد. چه دوربین اصلی باشد و چه دوربین فوق عریض، لرزش راه رفتن تمرکز خود را از دست می دهد و ما شاهد شکار هستیم، و این ممکن است گهگاه در هنگام حرکت هم رخ دهد. خود تابه ها در غیر این صورت صاف هستند، بدون انتقال ناگهانی. همچنین، اگر فقط دوربین را در یک جهت قرار دهید، بیشتر فیلم ثابتی خواهید داشت، اما کاملاً بدون لرزش نیست.

 

 

در اینجا نگاهی اجمالی به مقایسه موتورولا اج ۴۰ با رقبا در ابزار مقایسه ویدیوی ما داریم. برای دیدن عکس کامل به آنجا بروید.

ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو
Motorola Edge 40 در مقابل Pixel 7 و Nothing Phone (1) در ابزار مقایسه ویدیوی ما

رقابت

قیمت بازار موتورولا اج ۴۰ ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو برای نسخه ۸ گیگابایتی/۲۵۶ گیگابایتی، آن را در یک بخش میان رده ممتاز قرار می دهد و فروش آسانی نخواهد داشت. گزینه‌های نام‌های بزرگ در صدر فهرست قرار دارند، هم از طرف سامسونگ و هم از گوگل، و تازه‌کارهایی مانند Nothing نیز می‌توانند جایگزین قانع‌کننده‌ای باشند.

بررسی موتورولا اج 40

بیایید با یک کهکشان شروع کنیم. A54 را می توان با قیمت کمتر از ۴۵۰ یورو (برای مشخصات ۶ یا ۲۵۶ گیگابایتی) خریداری کرد و این در مقایسه با Moto صرفه جویی قابل توجهی دارد. یکی از معاوضه های اصلی عملکرد خواهد بود – Edge 40 بسیار قدرتمندتر است، به خصوص در بخش GPU. بقیه موارد پیچیده‌تر است – عملکرد دوربین عمدتاً یکسری است، شارژ سریع‌تر Moto تا حدودی عمر باتری بهتر گلکسی را جبران می‌کند، A54 دارای اسلات microSD است، و Edge 40 با شارژ بی‌سیم مجهز است. Galaxy باید چهار سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را در مقایسه با Moto’s 4 دریافت کند، اما این سیستم‌عامل ضخیم‌تر و سنگین‌تر است. ما بر این باوریم که Galaxy یک معامله بهتر است، اگرچه Moto نقاط قوت خود را در اینجا دارد که اصلی ترین آنها SoC است.

اما Edge 40 برتری عملکرد خود را در برابر پیکسل ۷a از دست می دهد. ۷a که به تراشه Tensor G2 مجهز شده است به اندازه پرچمدار گوگل قدرتمند است و اگرچه G2 ممکن است در مقابل سایر تراشه های سطح بالا ظاهر خوبی نداشته باشد، اما مطمئناً مزیتی نسبت به Moto’s Dimensity دارد، به خصوص برای بازی. در اینجاست که نمایشگر ۹۰ هرتزی پیکسل ممکن است کمتر از حد ایده آل باشد. صفحه نمایش کوچکتر ۷a آن را از نظر فیزیکی جمع و جورتر از Moto نمی کند و در واقع به طور قابل توجهی سنگین تر است. Moto سه برابر سریع‌تر شارژ می‌شود و احتمالاً بیشتر دوام می‌آورد (ما نتوانستیم استقامت ۷a را آزمایش کنیم)، اما ما فکر می‌کنیم Pixel دوربین دوربین بهتری خواهد بود. این کمک می کند که ارزان تر نیز باشد، در حدود ۵۱۰ یورو، البته فقط برای ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی.

Nothing Phone (1) گزینه دیگری است و همچنین مقرون به صرفه تر از Edge 40 است. عمر باتری کمی بهتر و دوربین فوق عریض عالی برای شما به ارمغان می آورد. به سرعت شارژ نمی شود و به اندازه Moto در برابر آب مقاوم نیست، اما برای سلفی هم مناسب نیست. پشتی LED منحصربه‌فرد Glyph نیز می‌تواند یک نقطه فروش عمده برای خریدار مناسب باشد.

سامسونگ گلکسی A54 گوگل پیکسل 7a تلفن هیچی (1)
Samsung Galaxy A54 • Google Pixel 7a • تلفن هیچ (۱)

همچنین شیائومی ۱۳ لایت ارزان‌تر است و حدود ۴۰۰ یورو قیمت دارد. این به اندازه و وزن Moto از این دسته نزدیک است، بنابراین به گونه ای که آن را از بقیه جذاب تر می کند. به دلیل تک بلندگوی خود، عدم شارژ بی سیم، اندروید قدیمی و مقاومت کمتر در برابر آب (فقط IP53) چند امتیاز از دست می دهد. سپس عمر باتری و عملکرد آن وجود دارد که هر دو کمی کمتر از Edge 40 هستند. به طور کلی، Edge 40 با اختلاف بسیار گسترده‌ای بسته کامل‌تر است، اما قیمت بالایی دارد.

و در حالی که ما هنوز روی آن مماس “فشرده” هستیم، شاید Xperia 10 V می تواند علاقه شما را جلب کند – در واقع حتی از Edge 40 هم جیب تر است. چیپست Moto بسیار قدرتمندتر است، اگرچه Xperia با باتری تقریباً مسخره ای خوب مقابله می کند. زندگی – این شکاف به تنهایی باید بتواند آن را حل کند، شاید. Xperia در زمینه ضبط ویدیو (با رزولوشن ۱۰۸۰p) به چالش کشیده می شود، با سرعتی سرد شارژ می شود و تنها صفحه نمایش ۶۰ هرتزی در صنعت باقی مانده است.

در نهایت، ممکن است تمایل داشته باشید که موتور دیگری را در نظر بگیرید – Edge 30 Fusion. این دو مزیت کلیدی نسبت به Edge 40 دارد – چیپست قوی تر و پس از گذشت چندین ماه از عمر آن، قیمت با تخفیف. Edge 40 با گرد و غبار، مقاومت در برابر آب، شارژ بی‌سیم و عمر باتری، سرعت شارژ و عکاسی در نور کم با استاندارد IP68 مقابله می‌کند. ما می گوییم مدل جدید گزینه بهتری است.

شیائومی 13 لایت Sony Xperia 10 V موتورولا اج 30 فیوژن
Xiaomi 13 Lite • Sony Xperia 10 V • Motorola Edge 30 Fusion

حکم

قیمت Edge 40 ممکن است در نگاه اول شما را وادار کند که ابروهای خود را بالا ببرید – ۵۰۰-۶۰۰ یورو برای یک میان رده بسیار زیاد به نظر می رسد، و مقایسه های جانبی با رقبا اغلب با شکست Moto در نبرد قیمت به پایان می رسد. اما از آنجایی که Edge 40 مجموعه ای از ویژگی ها و عملکرد را کاملاً بر خلاف بقیه ارائه می دهد، بسیار ظریف تر از آن است و احتمالاً ارزش این قیمت را دارد.

بررسی موتورولا اج 40

برای مثال، چیپست یکی از قدرتمندترین گزینه‌های این طرف از یک SoC واقعاً پرچمدار است و Edge 40 نتایج عالی را هم از نظر عملکرد و هم از نظر پایداری از آن استخراج می‌کند. Moto در مورد سطح باتری نیز بی‌تفاوت نیست و سرعت شارژ پیشرو در کلاس نیز به آن آسیبی نمی‌زند. صفحه نمایش نرم تر از اکثر ۱۴۴ هرتز نیز در میان روشن ترین ها در این کلاس قرار دارد و بلندگوهای استریو هم صدای بلندی دارند و هم به راحتی در گوش قرار می گیرند.

سیستم دوربین نیز خیلی بد نیست، با دیافراگم روشن در واحد اصلی که نتایج ثابتی را در نور کم و پس‌زمینه‌های کاملاً خارج از فوکوس ایجاد می‌کند. فوق عریض به اندازه کافی خوب است و سلفی ها نیز بسیار زیبا هستند. رابط کاربری ترکیبی بسیار جذاب از ظاهر ساده و قابلیت‌های داخلی اضافه شده را ارائه می‌کند، از جمله ویژگی Ready For مانند رایانه شخصی – گوشی‌های میانی سامسونگ DeX را انجام نمی‌دهند.

بررسی موتورولا اج 40

همه اینها در یک بسته بندی سبک وزن به سختی یافت می شود که در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است – بیشتر از اکثر رقبای خود. پشت نرم آن نیز به خوبی می‌چسبد، شاید به نفع خود بیش از حد باشد – ما دریافتیم که جمع‌آوری کثیفی و کثیفی بسیار آسان است، که این یکی از معدود شکایاتی است که در مورد تلفن داریم.

فقدان دوربین زوم شاید فقط نیمی از مشکل باشد – دوربین اصلی برای عکس‌های ۲ برابری مناسب است و به هر حال انتظار دسترسی بیشتر در این بخش را نداشتیم. تثبیت‌کننده ویدیوی کمتر از ایده‌آل، شاید ما را کمی بیشتر آزار می‌دهد، زیرا بسیاری دیگر آن را به خوبی شماره‌گیری کرده‌اند. و اگر آن را یک مشکل نرم‌افزاری بدانیم، یکی دیگر از آن‌ها را داریم که باید به آن اشاره کنیم – سیاست به‌روزرسانی سیستم‌عامل دو ساله خیلی کم به نظر می‌رسد.

با این حال، به طور خلاصه، موتورولا اج ۴۰ یک تجربه تلفن هوشمند بسیار خوب ارائه می دهد که از بسیاری جهات بهتر از رقبای خود است و ما فکر می کنیم ارزش افزودن به لیست کوتاه شما را دارد.

طرفداران

  • جمع و جور و سبک وزن، پشتی فوق العاده محکم، دارای امتیاز IP68.
  • صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی بسیار صاف، کنترل نرخ تازه سازی خوب.
  • عمر باتری وابسته، شارژ بسیار سریع برای کلاس.
  • بلندگوهای استریو با صدای بلند و خوش صدا.
  • رابط اندرویدی تمیز، بیت‌های سفارشی Moto اضافی، قابلیت «Ready For» مانند رایانه شخصی.
  • چیپ ست دارای صدای زیاد است. پردازنده گرافیکی قوی‌تر از بسیاری در کلاس است.
  • تنظیم دوربین مناسب برای این کلاس، به ویژه نتایج خوب از دوربین اصلی در نور کم، سلفی های جامد نیز.

منفی

  • پنل پشتی خیلی راحت کثیف می شود، تمیز کردن آن سخت است.
  • بدون دوربین زوم
  • تثبیت ویدیو به خوبی رقابت نیست.
  • رقبای مستقیم به روز رسانی های طولانی تر و به موقع نرم افزار را ارائه می دهند.

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

مجموعه ای متنوع از شارژر ها و پاوربانک
مشخصات قیمت و بررسی کیف دستی یونیک مدل Bergen مناسب برای لپ تاپ تا 16 اینچی

لوازم جانبی موبایل

جستجو در بین دنیایی از لوازم جانبی و اکسسوری های اورجینال 

جدیدترین مقالات

عضویت در خبرنامه اسپیگن​

اطلاع از اخبار ، محصولات جدید و جشنواره های فروش 

سبد خرید
منو
0 مورد سبد خرید
حساب من